Zijn stelling klopt dan ook gewoon niet.quote:Op maandag 31 december 2012 11:53 schreef Basp1 het volgende:
Altijd leuk die bewering van de bouwdata van sociale huurwoningen. Maar heb je ook concrete cijfers die je stelling onderbouwen. Als ik wat rondfiets constateer ik juist toch dat veel van de arbeiderswoningen uit de jaren 50 gesloopt zijn om ruimte te maken voor de bovenkant van de sociale verhuur, en gedeeltelijk nog wat koop/ niet sociale huur er tussen, en de oude huurders worden dan verhuist naar de toekomstige ghettos.
Dat de corporaties verder kijken dan puur de woning zorgt er hier mede voor dat de problemen in de achterstandswijken vergeleken met andere landen erg bescheiden zijn.quote:Op maandag 31 december 2012 11:25 schreef BloodhoundFromHell het volgende:
[..]
Als de corporaties terug naar de overheid gaan met een eenvoudige platte structuur en alleen de taak doen, waarvoor ze zijn opgericht (namelijk het aanbieden van goedkope huurwoningen) dan zijn alle problemen in de sector op termijn opgelost. Al zal het helaas wel even duren voordat de gevolgen van het de afglopen decennia gevoerde destructieve beleid opgelost zijn natuurlijk.
Realiteit is dat deze woningen een hypotheek rust ten grote van de huidige waarde. Wat ze met dat geld gedaan hebben moge god weten. Maar goed de rente moet betaald worden.quote:Op maandag 31 december 2012 11:25 schreef BloodhoundFromHell het volgende:
[..]
Ik heb dit al eens vaker gememoreerd, de meeste huurwoningen zijn gebouwd in de jaren 50 en 60 voor 10.000 gulden en dus allang afbetaald. Dat beetje onderhoud kost echt geen duizenden euro's per jaar. Met een huur van 400 euro per maand wordt er (heel) dik verdiend aan zo;n woning. Huren hoeven niet kunstmatig hoog te worden. Als de corporaties terug naar de overheid gaan met een eenvoudige platte structuur en alleen de taak doen, waarvoor ze zijn opgericht (namelijk het aanbieden van goedkope huurwoningen) dan zijn alle problemen in de sector op termijn opgelost. Al zal het helaas wel even duren voordat de gevolgen van het de afglopen decennia gevoerde destructieve beleid opgelost zijn natuurlijk.
dus jij beweert dat de corporaties prima met het geld zijn omgegaan? Ik durf te beweren dat , indien de corporaties 100% in overheidshanden waren gebleven , ze stukken efficienter en goedkoper waren geweest. Bovendien waren er dan veel meer goedkope woningen ge/verbouwd op de juiste plaatsen. Nu kijkt men alleen naar winstoptimalisatie, die winst wordt vervolgens verbrast aan topsalarissen, winstuitkeringen, speculeren en megalomane projecten. dan is de er geen doekoe meer en moeten de huren maar verhoogd worden en "scheefwoners" de huizen uigejaagd worden. (ik ben zelf van mening dat scheefwoners niet bestaan, dit is puur een verzinsel om het eigen falen te maskeren)quote:Op maandag 31 december 2012 12:26 schreef 99.999 het volgende:
[..]
Dat de corporaties verder kijken dan puur de woning zorgt er hier mede voor dat de problemen in de achterstandswijken vergeleken met andere landen erg bescheiden zijn.
quote:Op maandag 31 december 2012 14:17 schreef BloodhoundFromHell het volgende:
in overheidshanden efficienter en goedkoper
die architect is geniaal.quote:Op dinsdag 25 december 2012 11:19 schreef raptorix het volgende:
[..]
Kijk hier eens ter inspiratie: http://www.thevenusproject.com/
Maar ik zie de particuliere huren nog niet zakken.quote:Huur is 58 euro gestegen in 2012
AMSTERDAM - De gemiddelde huur van aangeboden particuliere huurwoningen is in 2012 met 58 euro gestegen. De gemiddelde prijs per vierkante meter is echter gedaald met 2 procent naar 9,27 euro in het vierde kwartaal.
De gemiddelde huur van aangeboden particuliere huurwoningen steeg met 6,4 procent. In het eerste kwartaal van 2012 lag het gemiddelde nog op 910 euro per maand; in het vierde kwartaal was dat gestegen naar 968 euro. Dat meldt verhuurder Direct Wonen.
De stijging valt te verklaren doordat steeds meer huizen in het hogere segment, boven 1000 euro, worden aangeboden.
Volgens de directeur van de verhuurdersorganisatie komt dat doordat woningeigenaren die hun oude huis niet verkocht krijgen genoodzaakt zijn deze te gaan verhuren. Het aanbod is het afgelopen jaar met 8,9 procent gestegen.
In alle grote steden is de gemiddelde huur echter gezakt. Toch betalen huurders van particuliere woningen in Utrecht het meest, gemiddeld 912 euro per maand. De prijs per vierkante meter ligt daar op 13,09 euro
ik ben niet zo zeer benieuwd naar de stijging in verkopen maar vooral in de prijsindex.quote:Op donderdag 3 januari 2013 10:27 schreef Emu het volgende:
Ben zeer benieuwd naar de CBS cijfers van maart (dus over februari 2013). De cijfers die nu gaan komen, zullen naar zekerheid een stijging van het aantal verkopen laten zien. In januari 2013 zal dit effect ook nog wel spelen vermoed ik, zullen wel omweggetjes zijn ivm die nieuwe hypotheekregels.
Denk verder dat de grote klappen ivm daling dit jaar weer zullen vallen na de zomerperiode.
no shitquote:Op donderdag 3 januari 2013 14:11 schreef Scorpie het volgende:
Even totaal offtopic, maar keukenboeren, dat zijn pas oplichters.
Daarom nooit aanbetalen en alles zwart op wit, in 8 fout.quote:Op donderdag 3 januari 2013 14:11 schreef Scorpie het volgende:
Even totaal offtopic, maar keukenboeren, dat zijn pas oplichters.
Oh dat sowieso, maar we zitten nog in het voortraject. Wat een blaaskakenquote:Op donderdag 3 januari 2013 14:17 schreef raptorix het volgende:
[..]
Daarom nooit aanbetalen en alles zwart op wit, in 8 fout.
En als je een bedrag noemt komen ze altijd een paar 100 eur onder dat bedrag uit.quote:Op donderdag 3 januari 2013 14:20 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Oh dat sowieso, maar we zitten nog in het voortraject. Wat een blaaskaken
^^ Dat. Per vierkante meter kost een keuken niet vaak meer dan het zand eronder...quote:Op donderdag 3 januari 2013 16:09 schreef ComplexConjugate het volgende:
haha.... wel een vermogen voor een stapeltje bakstenen normaal vinden maar als een stukje gefineerd hardboard een vermogen kost zijn de verkopers ineens blaaskaken en oplichters?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |