abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_121002799
Altijd leuk die bewering van de bouwdata van sociale huurwoningen. Maar heb je ook concrete cijfers die je stelling onderbouwen. Als ik wat rondfiets constateer ik juist toch dat veel van de arbeiderswoningen uit de jaren 50 gesloopt zijn om ruimte te maken voor de bovenkant van de sociale verhuur, en gedeeltelijk nog wat koop/ niet sociale huur er tussen, en de oude huurders worden dan verhuist naar de toekomstige ghettos.
pi_121003942
quote:
0s.gif Op maandag 31 december 2012 11:53 schreef Basp1 het volgende:
Altijd leuk die bewering van de bouwdata van sociale huurwoningen. Maar heb je ook concrete cijfers die je stelling onderbouwen. Als ik wat rondfiets constateer ik juist toch dat veel van de arbeiderswoningen uit de jaren 50 gesloopt zijn om ruimte te maken voor de bovenkant van de sociale verhuur, en gedeeltelijk nog wat koop/ niet sociale huur er tussen, en de oude huurders worden dan verhuist naar de toekomstige ghettos.
Zijn stelling klopt dan ook gewoon niet.
pi_121004025
quote:
0s.gif Op maandag 31 december 2012 11:25 schreef BloodhoundFromHell het volgende:

[..]
Als de corporaties terug naar de overheid gaan met een eenvoudige platte structuur en alleen de taak doen, waarvoor ze zijn opgericht (namelijk het aanbieden van goedkope huurwoningen) dan zijn alle problemen in de sector op termijn opgelost. Al zal het helaas wel even duren voordat de gevolgen van het de afglopen decennia gevoerde destructieve beleid opgelost zijn natuurlijk.
Dat de corporaties verder kijken dan puur de woning zorgt er hier mede voor dat de problemen in de achterstandswijken vergeleken met andere landen erg bescheiden zijn.
pi_121008342
quote:
0s.gif Op maandag 31 december 2012 11:25 schreef BloodhoundFromHell het volgende:

[..]

Ik heb dit al eens vaker gememoreerd, de meeste huurwoningen zijn gebouwd in de jaren 50 en 60 voor 10.000 gulden en dus allang afbetaald. Dat beetje onderhoud kost echt geen duizenden euro's per jaar. Met een huur van 400 euro per maand wordt er (heel) dik verdiend aan zo;n woning. Huren hoeven niet kunstmatig hoog te worden. Als de corporaties terug naar de overheid gaan met een eenvoudige platte structuur en alleen de taak doen, waarvoor ze zijn opgericht (namelijk het aanbieden van goedkope huurwoningen) dan zijn alle problemen in de sector op termijn opgelost. Al zal het helaas wel even duren voordat de gevolgen van het de afglopen decennia gevoerde destructieve beleid opgelost zijn natuurlijk.
Realiteit is dat deze woningen een hypotheek rust ten grote van de huidige waarde. Wat ze met dat geld gedaan hebben moge god weten. Maar goed de rente moet betaald worden.
.
  maandag 31 december 2012 @ 14:17:33 #285
16466 BloodhoundFromHell
---------------------
pi_121008652
quote:
2s.gif Op maandag 31 december 2012 12:26 schreef 99.999 het volgende:

[..]

Dat de corporaties verder kijken dan puur de woning zorgt er hier mede voor dat de problemen in de achterstandswijken vergeleken met andere landen erg bescheiden zijn.
dus jij beweert dat de corporaties prima met het geld zijn omgegaan? Ik durf te beweren dat , indien de corporaties 100% in overheidshanden waren gebleven , ze stukken efficienter en goedkoper waren geweest. Bovendien waren er dan veel meer goedkope woningen ge/verbouwd op de juiste plaatsen. Nu kijkt men alleen naar winstoptimalisatie, die winst wordt vervolgens verbrast aan topsalarissen, winstuitkeringen, speculeren en megalomane projecten. dan is de er geen doekoe meer en moeten de huren maar verhoogd worden en "scheefwoners" de huizen uigejaagd worden. (ik ben zelf van mening dat scheefwoners niet bestaan, dit is puur een verzinsel om het eigen falen te maskeren)
(__/)
(='.'=)
(")_(")
pi_121008767
quote:
0s.gif Op maandag 31 december 2012 14:17 schreef BloodhoundFromHell het volgende:

in overheidshanden efficienter en goedkoper
:D Maar goed, veel slechter had het ook niet gekund.
Escaping from a liquidity trap may be impossible, much like light trapped in a black hole.
Op zaterdag 19 november 2011 13:27 schreef Perrin het volgende: En net als van voetbal, heeft iedereen verstand van macro-economie
pi_121051376
Namens de huizenmarkt een ieder (op zijn minst) een dak boven zijn hoofd toegewenst. ^O^

Ik ben benieuwd wat 2013 op dat punt gaat brengen, maar desalniettemin hoop ik dat iedereen een stapje dichterbij zijn doel komt. En dat die doelen ook in 2013 wellicht gaan botsen... och, daar moet je maar even doorheen prikken... ;)
Ik ben diegene waar je moeder je altijd voor gewaarschuwd heeft...
pi_121052691
2013 gaat scherpere prijsdalingen brengen.
De huizenmarkt is traag en het evenwicht tussen vraag en aanbod is nog niet in zicht.
pi_121053570
@Bijvlagenzinvol

Een voorspoedig 2013 gewenst. Dat de doelen van de users strijdig zijn is duidelijk en dat zal gaan botsen ook dit jaar. Draad #25, daar zal zeker niet mee eindigen dit jaar c_/
Geld maakt meer kapot dan je lief is.
Het zijn sterke ruggen die vrijheid en weelde kunnen dragen
pi_121103205
Ben zeer benieuwd naar de CBS cijfers van maart (dus over februari 2013). De cijfers die nu gaan komen, zullen naar zekerheid een stijging van het aantal verkopen laten zien. In januari 2013 zal dit effect ook nog wel spelen vermoed ik, zullen wel omweggetjes zijn ivm die nieuwe hypotheekregels.

Denk verder dat de grote klappen ivm daling dit jaar weer zullen vallen na de zomerperiode.
  donderdag 3 januari 2013 @ 13:53:03 #291
352371 ComplexConjugate
Are you for real?
pi_121109401
Lees hier de nieuwjaarstoespraak van burgemeester van Tak. Ik zal eens en stukje quoten:

"Allereerst het economische en ruimtelijke Westland. Zoals ik al zei: de dubbeldip voorbij.
Vanuit de Europese economie gezien wordt 2013 alweer het vijfde crisisjaar. Na twee decennia van liberalisering zit ons land - en daarmee ook Westland - in een krimp van de economie, bezuinigingen en koopkrachtverlies. De zeepbel van de woningmarkt is uiteen gespat. De middenstand voelt steeds meer de concurrentie van internet. Woningcorporaties ervaren de derivatenlast van Vestia. Banken zijn terughoudend vanwege versterking van het vermogen. Pensioenfondsen laten tekorten zien.
Daarbij kwam in Westland ook nog eens een forse tegenslag voor diverse paprikakwekers, die te maken kregen met de Mexicaanse snuitkever Pepper Weevil."

Zo... zo... een burgemeester die het beestje gewoon bij de naam noemt _O_ _O_ _O_
"No, I do not believe in patents. I believe that patents make other people dis-incentied in coming up with new thing" - Thomas Peterffy
pi_121110072
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 december 2012 11:19 schreef raptorix het volgende:

[..]

Kijk hier eens ter inspiratie: http://www.thevenusproject.com/
die architect is geniaal.
hij spreekt ook in een paar docu's en zijn motivaties om zo te ontwerpen als hij doet zijn erg inspirerend en voor mij ook bewonderingswaardig.

uiteindelijk als we zijn designs toepassen zouden we per vierkante meter zoveel mogelijk mensen kwijt kunnen met zo min mogelijk uitstoot en vervuiling, in een zo prettig mogelijke omgeving.

het kost wel wat om het te bouwen, maar volgens hem wordt dat meer dan gecompenseerd door het gebrek aan uitstoot (geen opruimen vervuiling kosten) en het bijna ontbreken van energie kosten (wordt locaal opgewekt door het huis en omgeving zelf)

het toppunt van comfort en duurzaamheid
pi_121110158
quote:
Huur is 58 euro gestegen in 2012

AMSTERDAM - De gemiddelde huur van aangeboden particuliere huurwoningen is in 2012 met 58 euro gestegen. De gemiddelde prijs per vierkante meter is echter gedaald met 2 procent naar 9,27 euro in het vierde kwartaal.

De gemiddelde huur van aangeboden particuliere huurwoningen steeg met 6,4 procent. In het eerste kwartaal van 2012 lag het gemiddelde nog op 910 euro per maand; in het vierde kwartaal was dat gestegen naar 968 euro. Dat meldt verhuurder Direct Wonen.

De stijging valt te verklaren doordat steeds meer huizen in het hogere segment, boven 1000 euro, worden aangeboden.

Volgens de directeur van de verhuurdersorganisatie komt dat doordat woningeigenaren die hun oude huis niet verkocht krijgen genoodzaakt zijn deze te gaan verhuren. Het aanbod is het afgelopen jaar met 8,9 procent gestegen.

In alle grote steden is de gemiddelde huur echter gezakt. Toch betalen huurders van particuliere woningen in Utrecht het meest, gemiddeld 912 euro per maand. De prijs per vierkante meter ligt daar op 13,09 euro
Maar ik zie de particuliere huren nog niet zakken. :D

9.27 per m^2 gemiddeld, als ik dan mijn appartement zou huren zou ik 835 per maand kale huur kwijt zijn, daar kan ik een annuiteite hypotheek van 210.000 nemen en dezelfde maanlasten voor 30 jaar vastzetten en aan het eind van die 30 jaar dan ook nog eens woonlasten vij zitten.
pi_121110189
Even totaal offtopic, maar keukenboeren, dat zijn pas oplichters.
pi_121110299
quote:
0s.gif Op donderdag 3 januari 2013 10:27 schreef Emu het volgende:
Ben zeer benieuwd naar de CBS cijfers van maart (dus over februari 2013). De cijfers die nu gaan komen, zullen naar zekerheid een stijging van het aantal verkopen laten zien. In januari 2013 zal dit effect ook nog wel spelen vermoed ik, zullen wel omweggetjes zijn ivm die nieuwe hypotheekregels.

Denk verder dat de grote klappen ivm daling dit jaar weer zullen vallen na de zomerperiode.
ik ben niet zo zeer benieuwd naar de stijging in verkopen maar vooral in de prijsindex.
Winnaar wielerprono 2006 en biatlon wk prono 2016
  Moderator donderdag 3 januari 2013 @ 14:15:58 #296
16180 crew  CoolGuy
Money makes the world go round
pi_121110355
quote:
8s.gif Op donderdag 3 januari 2013 14:11 schreef Scorpie het volgende:
no shit :')
Breitling - Instruments for Professionals
pi_121110399
quote:
8s.gif Op donderdag 3 januari 2013 14:11 schreef Scorpie het volgende:
Daarom nooit aanbetalen en alles zwart op wit, in 8 fout.
🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️ TikTok next Block
pi_121110514
quote:
0s.gif Op donderdag 3 januari 2013 14:17 schreef raptorix het volgende:

[..]

Daarom nooit aanbetalen en alles zwart op wit, in 8 fout.
Oh dat sowieso, maar we zitten nog in het voortraject. Wat een blaaskaken :D
  Moderator donderdag 3 januari 2013 @ 14:25:31 #299
16180 crew  CoolGuy
Money makes the world go round
pi_121110696
quote:
7s.gif Op donderdag 3 januari 2013 14:20 schreef Scorpie het volgende:

[..]

Oh dat sowieso, maar we zitten nog in het voortraject. Wat een blaaskaken :D
En als je een bedrag noemt komen ze altijd een paar 100 eur onder dat bedrag uit.
Breitling - Instruments for Professionals
  donderdag 3 januari 2013 @ 16:09:14 #300
352371 ComplexConjugate
Are you for real?
pi_121115212
haha.... wel een vermogen voor een stapeltje bakstenen normaal vinden maar als een stukje gefineerd hardboard een vermogen kost zijn de verkopers ineens blaaskaken en oplichters?
"No, I do not believe in patents. I believe that patents make other people dis-incentied in coming up with new thing" - Thomas Peterffy
  donderdag 3 januari 2013 @ 16:15:51 #301
29444 RemcoDelft
4 8 15 16 23 42
pi_121115502
quote:
11s.gif Op donderdag 3 januari 2013 16:09 schreef ComplexConjugate het volgende:
haha.... wel een vermogen voor een stapeltje bakstenen normaal vinden maar als een stukje gefineerd hardboard een vermogen kost zijn de verkopers ineens blaaskaken en oplichters?
^^ Dat. Per vierkante meter kost een keuken niet vaak meer dan het zand eronder...
censuur :O
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')