abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_120753130
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 december 2012 11:57 schreef raptorix het volgende:

[..]

De geschiedenis leert dat alles goedkoper en beter word
Overheden zijn de uitzondering op deze regel, they inflate and pop.
Geld maakt meer kapot dan je lief is.
Het zijn sterke ruggen die vrijheid en weelde kunnen dragen
pi_120753139
quote:

[..]

Met mensen zoals jou word het inderdaad nooit wat
Ik leg enkel uit hoe het in de praktijk gaat. Je kan niet allerlei dingen doen zonder rekening te houden met de omgeving.
pi_120753151
quote:

[..]

arbeid en energie is al jaren niet meer goedkoper geworden, of wil je chinezen in de nederlandse bouw met chinese arbeids omstandigheden en voorwaarden, en niet te vergeten slechte materialen.
pi_120753170
quote:
2s.gif Op dinsdag 25 december 2012 12:03 schreef 99.999 het volgende:

[..]

Ik leg enkel uit hoe het in de praktijk gaat. Je kan niet allerlei dingen doen zonder rekening te houden met de omgeving.
Nee ik probeer juist aan te geven dat dit land kapot gaan aan hokjesdenkers, elk goed idee dat je in dit land hebt word wel de grond ingeboort door doemdenkers, niet voor niets verkiezen de grote Nederlandse talenten liever voor het buitenland.
🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️ TikTok next Block
pi_120753183
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 december 2012 12:03 schreef Basp1 het volgende:

[..]

arbeid en energie is al jaren niet meer goedkoper geworden, of wil je chinezen in de nederlandse bouw met chinese arbeids omstandigheden en voorwaarden, en niet te vergeten slechte materialen.
Daarom nog meer investeren in nieuwe materialen
pi_120753319
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 december 2012 12:05 schreef raptorix het volgende:

[..]

quote:
0s.gif Op dinsdag 25 december 2012 12:05 schreef raptorix het volgende:

[..]

En waarom zouden nieuwe geavanceerde materialen het goedkoper maken. imo is er niets goedkoper als gewoon rivierklei die tot stenen gebakken worden.
pi_120753400
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 december 2012 12:04 schreef raptorix het volgende:

[..]

Nee ik probeer juist aan te geven dat dit land kapot gaan aan hokjesdenkers, elk goed idee dat je in dit land hebt word wel de grond ingeboort door doemdenkers, niet voor niets verkiezen de grote Nederlandse talenten liever voor het buitenland.
Dit land is een van de top 10 landen qau welvaart, maar ook qau levensvreugde, ik zie het nog steeds niet kapot gaan. Alleen de azijnzeikers hier zien alleen de half lege glazen, en volgens hun is alles klote.
pi_120753413
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 december 2012 12:09 schreef Basp1 het volgende:

[..]

[..]

En waarom zouden nieuwe geavanceerde materialen het goedkoper maken. imo is er niets goedkoper als gewoon rivierklei die tot stenen gebakken worden.
Wel eens van producten als koolstof gehoord?
pi_120753429
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 december 2012 12:12 schreef Basp1 het volgende:

[..]

Dit land is een van de top 10 landen qau welvaart, maar ook qau levensvreugde, ik zie het nog steeds niet kapot gaan. Alleen de azijnzeikers hier zien alleen de half lege glazen, en volgens hun is alles klote.
Welvaart voor paupers en middelmaat ja
pi_120753458
quote:
2s.gif Op dinsdag 25 december 2012 12:03 schreef 99.999 het volgende:

[..]

jij praat vanuit een huidige situatie. de huidige situatie is sowieso iets wat door velen als onwenselijk wordt gezien. jij ziet beperkingen, velen zien kansen. niet dat ik geloof in het specifieke voorbeeld om bij industrie woningen te gaan bouwen, ik denk niet dat veel mensen daar zouden willen wonen zeker niet als het een vinex achtig iets is, maar dat terzijde.
pi_120753520
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 december 2012 12:14 schreef FkTwkGs2012 het volgende:

[..]

jij praat vanuit een huidige situatie. de huidige situatie is sowieso iets wat door velen als onwenselijk wordt gezien. jij ziet beperkingen, velen zien kansen. niet dat ik geloof in het specifieke voorbeeld om bij industrie woningen te gaan bouwen, ik denk niet dat veel mensen daar zouden willen wonen zeker niet als het een vinex achtig iets is, maar dat terzijde.
Vinex wijken zijn typisch producten die door ambtenaren worden bedacht, niet door grote denkers
pi_120753525
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 december 2012 12:12 schreef raptorix het volgende:

[..]

Wel eens van producten als koolstof gehoord?
Je bedoelt potloden, die de russen in de ruimte gebruikten ipv de amerikanen die balpennen onder druk gingen uitvinden.

Koolstof is gewoon een basismateriaal, wat wil je daar nu precies mee doen?
pi_120753577
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 december 2012 12:15 schreef Basp1 het volgende:

[..]

Je bedoelt potloden, die de russen in de ruimte gebruikten ipv de amerikanen die balpennen onder druk gingen uitvinden.

Koolstof is gewoon een basismateriaal, wat wil je daar nu precies mee doen?
Hoax dat verhaal, http://www.architectenweb(...)detail.asp?iNID=9443
pi_120753610
quote:

[..]

Neuh.
pi_120753643
quote:
6s.gif Op dinsdag 25 december 2012 12:18 schreef Sloggi het volgende:

[..]

Neuh.
Op techisch gebied wel, dat is inherent aan innovatie.
pi_120753665
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 december 2012 12:04 schreef raptorix het volgende:

[..]

Volgens mij kwam jij juist aan met een hokje zonder rekening te houden met de omgeving ;)
pi_120753691
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 december 2012 12:14 schreef FkTwkGs2012 het volgende:

[..]

Ik had het puur over zijn specifieke voorbeeld en dan metname in relatie tot wat remcodelft riep.
pi_120753696
quote:
2s.gif Op dinsdag 25 december 2012 12:20 schreef 99.999 het volgende:

[..]

Volgens mij kwam jij juist aan met een hokje zonder rekening te houden met de omgeving ;)
Je moet juist rekening houden met de omgeving en de kansen pakken die er liggen.
pi_120753724
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 december 2012 12:15 schreef raptorix het volgende:

[..]

Vinex wijken zijn typisch producten die door ambtenaren worden bedacht, niet door grote denkers
Pretendeer je hiermee dat je jezelf een groot denker vindt, of heb je voorbeelden van grootschalige stadsonwikkelingsprojecten die beter opgezet werden als de verguisde vinex locaties. Of is het weer niet meer dan een populistische uitspraak.
pi_120753754
Westpoort heeft helemaal geen zware industrie, hooguit het kolentransport voor de centrale en een stukje met opslagtanks benzine. Maar goed, waarom moeilijk doen voor zo;n gebied dat ver weg ligt van het centrum. De tram vanuit Slotermeer is nu al meer dan 30 minuten onderweg naar CS, idem voor osdorp.

Het kantorengebied ten westen het station van Hoofddorp staat nu vrijwel leeg, Bouw die liever om tot goedkope flats, ben je met de trein sneller in Amsterdam of Den Haag centrum dan vanaf westpoort.

En dan telt Amsterdam zelf door de hele stad nog iets oudere/goedkopere kantoren die allemaal leeg komen te staan omdat je nu voor weinig in een A-lokatie kan gaan zitten. Kun je ook ombouwen.

Maar wie gaat investeren, een groot deel moet met verlies als sociale woning verhuurd worden. Sociale sector levert ook weinig op omdat die woningen relatief te duur zijn en starters krijgen geen hypotheek meer dus met de koopwoningen blijf je zitten.

Kom ik toch weer op mijn standpunt dat er een veel grotere gereguleerde huursector moet komen tot zeker 1000¤ waar starters en iets boven modale huurders een kunnen huren tegen dezelfde prijs/kwaliteit verhouding als de sociale huurders nu doen. En regels dat er relatief gunstig in deze woningen geinvesteerd kan worden door investeerders komt die bouw vanzelf weer op gang. Nu zitten die bouwervakkers werkeloos thuis.
.
pi_120753765
quote:
Prachtig materiaal ^O^ nog wel flink aan de prijs en misschien wel 'te duurzaam' qua levensduur. Zo'n brug kan in theorie zeer lang mee gaan maar daarmee kan men in de afschrijving bij de gemeente bijvoorbeeld moeilijk mee omgaan, zo'n brug moet in 40 jaar worden afgeschreven en dan zijn de kapitaallasten hoger dan bij een eenvoudige betonnen brug.
pi_120753780
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 december 2012 12:22 schreef Basp1 het volgende:

[..]

Pretendeer je hiermee dat je jezelf een groot denker vindt, of heb je voorbeelden van grootschalige stadsonwikkelingsprojecten die beter opgezet werden als de verguisde vinex locaties. Of is het weer niet meer dan een populistische uitspraak.
Nee dat pretendeer ik niet, maar kan je wel mooi voorbeeld geven van een architect die wel out of the box durft te denken: http://www.ted.com/talks/(...)_sustainability.html
pi_120753851
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 december 2012 12:19 schreef raptorix het volgende:

[..]

Op techisch gebied wel, dat is inherent aan innovatie.
Onze geschiedenis kent geen opgaande lijn, maar wordt gekenmerkt door vallen en opstaan. Goed, vanaf de industriėle revolutie is alles gemiddeld goedkoper en 'beter' (wanneer is iets beter?) geworden, maar ook daar zal een eind aan komen.

[ Bericht 1% gewijzigd door #ANONIEM op 25-12-2012 12:49:48 ]
pi_120753856
quote:
2s.gif Op dinsdag 25 december 2012 12:24 schreef 99.999 het volgende:

[..]

Prachtig materiaal ^O^ nog wel flink aan de prijs en misschien wel 'te duurzaam' qua levensduur. Zo'n brug kan in theorie zeer lang mee gaan maar daarmee kan men in de afschrijving bij de gemeente bijvoorbeeld moeilijk mee omgaan, zo'n brug moet in 40 jaar worden afgeschreven en dan zijn de kapitaallasten hoger dan bij een eenvoudige betonnen brug.
Maar dat is altijd met dit soort vindingen, ze worden alleen maar goedkoper en daardoor aantrekkelijker, zie je ook met zonneenergie.
pi_120753857
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 december 2012 12:24 schreef raptorix het volgende:

[..]

Nee dat pretendeer ik niet, maar kan je wel mooi voorbeeld geven van een architect die wel out of the box durft te denken: http://www.ted.com/talks/(...)_sustainability.html
Daar zijn er vele van maar dan komt het aan op geld en blijkt het toch wat lastiger allemaal.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')