abonnement Unibet Coolblue
pi_120786618
quote:
0s.gif Op woensdag 26 december 2012 14:43 schreef Prullenbak6 het volgende:

Ik rijd zelf ook automaat, als ik stil sta voor het stoplicht houd ik gewoon de rem in. Waarom?

1. Die paar seconden dat het remlicht aanstaat, doe toch niet zo moeilijk na 10 seconden is het alweer voorbij. Ik heb trouwens de originele verlichting in de auto zitten dus geen pauper led bakken zoals sommige hebben.
Als je goed leest dan zie je dat ik reageer op de stelling dat je ook je rem ingedrukt moet houden bij een handbak...

Verder klaag ik niet, ik geef slechts aan dat ik niet de rem ingedrukt houd, maar gewoon terug ga naar de N.

Eigenlijk ben ik van mening dat het logischer zou zijn dat het derde remlicht uit gaat zodra de auto meer dan 3 sec. stil staat en de rem ingedrukt blijft, maar dat geheel terzijde.

quote:
2. Elke keer de auto in N of P zetten als je stilstaat is slecht voor een automaatbak, het mechaniek in de bak moet zichzelf dan steeds weer verstellen. En hierdoor krijg je vergrote slijtage.
Dan heb je een kwalitatief uitermate teleurstellende automaat... Overigens denk ik dat een automaat meer slijt in de D dan in de N.

quote:
Ik ben het wel eens met ZwartmetSuiker over remschijven die kromtrekken, maar dat gebeurt alleen als je hard rijdt en veel remt daarna stil staat etc. Iets wat ik toch niet zo vaak doe.
Ik rij vaak wel door, dus lijkt mij dan dat het voor mij een prima keuze is.
Doe maar gewoon, dan doe je al dom genoeg
[quote]Op donderdag 15 januari 2009 11:22 schreef EchtGaaf het volgende:
Ik blijf vinden dat het werk van een CEO zwaar wordt ondergewaardeerd.
pi_120786727
quote:
0s.gif Op woensdag 26 december 2012 16:10 schreef DS4 het volgende:

[..]

Als je goed leest dan zie je dat ik reageer op de stelling dat je ook je rem ingedrukt moet houden bij een handbak...

Verder klaag ik niet, ik geef slechts aan dat ik niet de rem ingedrukt houd, maar gewoon terug ga naar de N.

Eigenlijk ben ik van mening dat het logischer zou zijn dat het derde remlicht uit gaat zodra de auto meer dan 3 sec. stil staat en de rem ingedrukt blijft, maar dat geheel terzijde.

[..]

Dan heb je een kwalitatief uitermate teleurstellende automaat... Overigens denk ik dat een automaat meer slijt in de D dan in de N.

[..]

Ik rij vaak wel door, dus lijkt mij dan dat het voor mij een prima keuze is.
Ik heb gewoon een automaat van ZF Friedrichshafen (ZF 5HP24) , een van de beste merken ter wereld. Het maakt niet uit of je automaat van A kwaliteit is of B kwaliteit. Constant de bak in de P of N zetten geeft gewoon meer slijtage.
Putin for President _O_
pi_120786876
quote:
0s.gif Op woensdag 26 december 2012 16:14 schreef Prullenbak6 het volgende:

Ik heb gewoon een automaat van ZF Friedrichshafen (ZF 5HP24) , een van de beste merken ter wereld. Het maakt niet uit of je automaat van A kwaliteit is of B kwaliteit. Constant de bak in de P of N zetten geeft gewoon meer slijtage.
Ik 'hoor' het je zeggen. Persoonlijk denk ik dat mijn bak meer te lijden heeft als ik aan het rijden ben dan als ik stil sta, maar goed... doe jij het toch niet?
Doe maar gewoon, dan doe je al dom genoeg
[quote]Op donderdag 15 januari 2009 11:22 schreef EchtGaaf het volgende:
Ik blijf vinden dat het werk van een CEO zwaar wordt ondergewaardeerd.
pi_120787225
quote:
0s.gif Op woensdag 26 december 2012 16:21 schreef DS4 het volgende:

[..]

Ik 'hoor' het je zeggen. Persoonlijk denk ik dat mijn bak meer te lijden heeft als ik aan het rijden ben dan als ik stil sta, maar goed... doe jij het toch niet?
Volgens mij gaat het niet zozeer over rijden of stilstaan, maar meer om het telkens overschakelen.
pi_120789386
quote:
0s.gif Op woensdag 26 december 2012 16:32 schreef Warrie.in.de.Harry het volgende:

Volgens mij gaat het niet zozeer over rijden of stilstaan, maar meer om het telkens overschakelen.
Overschakelen is weer wat anders en dat doe je overigens alleen als je rijdt.
Doe maar gewoon, dan doe je al dom genoeg
[quote]Op donderdag 15 januari 2009 11:22 schreef EchtGaaf het volgende:
Ik blijf vinden dat het werk van een CEO zwaar wordt ondergewaardeerd.
pi_120793782
quote:
11s.gif Op zondag 23 december 2012 15:40 schreef Surveillance-Fiets het volgende:
Dat hoort zo hoor. :o
Dat hoort inderdaad! :o
pi_120793976
quote:
0s.gif Op woensdag 26 december 2012 11:25 schreef ZwartmetSuiker het volgende:
Ik zet de automaat best vaak in de P bij het stoplicht om de remschijven goed af te laten koelen zodat ze niet krom trekken.
Hmm, heb dat nog nooit gedaan... Nooit problemen gehad met mijn Nissan 1.6 SGX. Ach, wat was dat lekker rijden, met zo'n automaat. Zeker toen ik mijn linkerbeen gebroken had en gewoon prima kon autorijden. :+

De enige auto waarmee ik ooit een kromme remschijf had, was een Citroen ZX, handgeschakeld.
  woensdag 26 december 2012 @ 21:43:22 #128
158491 Broekpaling
Plons is water.
pi_120794934
Heb een automaat en laat 'm onderweg bij stoplichten in D staan en poot op de rem. Minder slijtage voor de bak en ik kom niet racend van een rally circuit dus die remmen overleven het prima.

Af en toe wil ik 'm wel eens handmatig in 3 zetten om af te remmen op de snelweg om de remmen niet te gebruiken mocht de snelheid er opeens een beetje uit gaan bij m'n voorganger. En op vakantie in de bergen in een hogere versnelling laten om bergop het koelwater rond te pompen en bergaf de remmen te ontlasten door op de motor te remmen.

Het is niet moeilijk, alhoewel een handbak wel leuker is.
0 topics op naam. 14.gif
  woensdag 26 december 2012 @ 21:56:43 #129
15746 daNpy
Marathon Coupé
pi_120795416
In de bergen in een lagere versnelling bedoel je ;)
You can sleep in a racecar, but you can't race a house!
Op zaterdag 12 november 2022 13:41 schreef knoopie het volgende:
Daar kan je wel om lachen, maar de motorolie vervangen is een stuk handiger in de badkuip dan op je vloerkleed in de woonkamer.
  woensdag 26 december 2012 @ 21:58:03 #130
269384 OEM
I spit on your aircraft
pi_120795460
In D of DS en dat was het. Alleen manual als het moet, want ik ga niet voor m'n plezier door 8 trappen heen roeren.

P of N bij stoplicht? No way. Kromme remschijven? Fixt de dealer wel mocht dat gebeuren.

Tis geen audi, dus auto's achter me hebben geen last van veels te felle achter- of remlichten.
pi_120796033
quote:
0s.gif Op woensdag 26 december 2012 16:10 schreef DS4 het volgende:

Ik rij vaak wel door, dus lijkt mij dan dat het voor mij een prima keuze is.
Tussen door rijden en de openbare weg als racecircuit gebruiken zit een verschil. Van door rijden en stevig remmen alleen trekken ze echt niet krom. Daar moet je echt wel je best voor doen.
When the priest killed a maiden in the metal church
Armored saints and warlocks watched the slaughter
Rage of the slayer forced the pretty maids
To kiss the Queen in crimson glory
pi_120799525
Kromme schijven zijn niet het probleem, maar dat gaat wel erg off topic.
Doe maar gewoon, dan doe je al dom genoeg
[quote]Op donderdag 15 januari 2009 11:22 schreef EchtGaaf het volgende:
Ik blijf vinden dat het werk van een CEO zwaar wordt ondergewaardeerd.
  woensdag 26 december 2012 @ 23:36:49 #133
158491 Broekpaling
Plons is water.
pi_120799546
quote:
0s.gif Op woensdag 26 december 2012 21:56 schreef daNpy het volgende:
In de bergen in een lagere versnelling bedoel je ;)
Ja, je snapt waar ik heen wil. :@ :P
0 topics op naam. 14.gif
  donderdag 27 december 2012 @ 09:50:36 #134
15746 daNpy
Marathon Coupé
pi_120809144
quote:
14s.gif Op woensdag 26 december 2012 23:36 schreef Broekpaling het volgende:

[..]

Ja, je snapt waar ik heen wil. :@ :P
Ja, heel snel naar beneden wat ik lees >:)
You can sleep in a racecar, but you can't race a house!
Op zaterdag 12 november 2022 13:41 schreef knoopie het volgende:
Daar kan je wel om lachen, maar de motorolie vervangen is een stuk handiger in de badkuip dan op je vloerkleed in de woonkamer.
pi_120811734
quote:
0s.gif Op woensdag 26 december 2012 21:12 schreef RetepV het volgende:

[..]

Hmm, heb dat nog nooit gedaan... Nooit problemen gehad met mijn Nissan 1.6 SGX. Ach, wat was dat lekker rijden, met zo'n automaat. Zeker toen ik mijn linkerbeen gebroken had en gewoon prima kon autorijden. :+

De enige auto waarmee ik ooit een kromme remschijf had, was een Citroen ZX, handgeschakeld.
Een automaat heeft over het algemeen overmaatse remmerij. Althans, bij m'n Polo 1600 automaat zaten schijven rondom, terwijl trommels op de achteras standaard waren...
Echte elektriciëns gebruiken geen jokari.
pi_120813520
Met een automaat moet je ook forser remmen omdat je minder op de motor af kan remmen.
In tijden van crisis moet je niet met lastenverhogingen komen.
  donderdag 27 december 2012 @ 12:47:26 #137
15746 daNpy
Marathon Coupé
pi_120813679
Kan wel, maar dan moet je handmatig terug schakelen. En daar rijdt je geen automaat voor :P
You can sleep in a racecar, but you can't race a house!
Op zaterdag 12 november 2022 13:41 schreef knoopie het volgende:
Daar kan je wel om lachen, maar de motorolie vervangen is een stuk handiger in de badkuip dan op je vloerkleed in de woonkamer.
pi_120814145
quote:
0s.gif Op donderdag 27 december 2012 12:47 schreef daNpy het volgende:
Kan wel, maar dan moet je handmatig terug schakelen. En daar rijdt je geen automaat voor :P
Precies, zonde van de moeite :P en uitrollen duur ziek lang.
In tijden van crisis moet je niet met lastenverhogingen komen.
pi_120814648
Nooit in een automaat gereden/gezeten maar als ik het dus goed begrijp;

Bij oude automaten moet je op de rem drukken als je hem in Drive zet, omdat hij anders wegrijd.

Bij nieuwe automaten hoef je de rem niet in te drukken.

Klopt dit of mis ik iets?
  donderdag 27 december 2012 @ 13:19:34 #140
351717 Compoantje
Elke 2 weken een pizza Inferno
pi_120814819
quote:
0s.gif Op donderdag 27 december 2012 13:14 schreef Peunage het volgende:
Nooit in een automaat gereden/gezeten maar als ik het dus goed begrijp;

Bij oude automaten moet je op de rem drukken als je hem in Drive zet, omdat hij anders wegrijd.

Bij nieuwe automaten hoef je de rem niet in te drukken.

Klopt dit of mis ik iets?
Je kan beter altijd de rem indrukken. Ook bij nieuwe automaten.
Alleen vrachtwagens met nieuwere automaten ( ik weet niet of het bij alle vrachtwagens zo is) rijden niet weg.
  donderdag 27 december 2012 @ 13:20:48 #141
269384 OEM
I spit on your aircraft
pi_120814867
quote:
0s.gif Op donderdag 27 december 2012 13:14 schreef Peunage het volgende:
Klopt dit of mis ik iets?
Klopt niet. Is afhankelijk van de automaat en/of andere elektronische foefjes.
pi_120816185
quote:
1s.gif Op donderdag 27 december 2012 13:19 schreef Compoantje het volgende:

[..]

Je kan beter altijd de rem indrukken. Ook bij nieuwe automaten.
Alleen vrachtwagens met nieuwere automaten ( ik weet niet of het bij alle vrachtwagens zo is) rijden niet weg.
Ik had een post gezet over vrachtauto's, maar dat is ergens blijven hangen wegens een of andere bitchfight ergens in dit topic.
Echte elektriciëns gebruiken geen jokari.
  donderdag 27 december 2012 @ 15:06:43 #143
200994 Kriegel
Ik ben overrated
pi_120819023
quote:
0s.gif Op donderdag 27 december 2012 13:14 schreef Peunage het volgende:
Nooit in een automaat gereden/gezeten maar als ik het dus goed begrijp;

Bij oude automaten moet je op de rem drukken als je hem in Drive zet, omdat hij anders wegrijd.
Ja. Maar nogmaals kun je pas schakelen met het rempedaal ingedrukt, dus het is niet alsof je een fout kan maken.
Maximaal 4 regels
Maximaal 250 tekens
(te kort? neem een abonnement)
pi_120819689
Overigens niet alle half-automaten blijven stil in D.

DSG is toch echt geen automaat met koppelomvormer maar rijd gewoon rustig weg in D. Technisch gezien is dat gewoon een gerobotiseerde handbak met 2 koppelingen.
  donderdag 27 december 2012 @ 16:02:43 #145
15746 daNpy
Marathon Coupé
pi_120821204
Voor het echte automaat gevoel :')
You can sleep in a racecar, but you can't race a house!
Op zaterdag 12 november 2022 13:41 schreef knoopie het volgende:
Daar kan je wel om lachen, maar de motorolie vervangen is een stuk handiger in de badkuip dan op je vloerkleed in de woonkamer.
  donderdag 27 december 2012 @ 16:42:48 #146
355592 Djurres
Knowledge, Fuck it.
pi_120822933
Gewoon bij iedere automaat poot op de rem.

Punt.
Tadumtiedum.
  donderdag 27 december 2012 @ 16:52:34 #147
158491 Broekpaling
Plons is water.
pi_120823411
quote:
0s.gif Op donderdag 27 december 2012 16:42 schreef Djurres het volgende:
Gewoon bij iedere automaat poot op de rem.

Punt.
Dit.

Zoals je met een handbak voor het stoplicht de koppeling in drukt en evt remt, sta je met je automaat ipv op de koppeling op de rem.
0 topics op naam. 14.gif
pi_120823461
Met een handbak hoef je toch alleen de koppeling te laten slippen als je op een helling staat?
In tijden van crisis moet je niet met lastenverhogingen komen.
  donderdag 27 december 2012 @ 17:29:37 #149
351717 Compoantje
Elke 2 weken een pizza Inferno
pi_120825105
quote:
10s.gif Op donderdag 27 december 2012 16:53 schreef ZwartmetSuiker het volgende:
Met een handbak hoef je toch alleen de koppeling te laten slippen als je op een helling staat?
doe ik meestal ja.
En op de steilere hellingen de rem er nog bij.
pi_120825134
quote:
1s.gif Op donderdag 27 december 2012 17:29 schreef Compoantje het volgende:

[..]

doe ik meestal ja.
En op de steilere hellingen de rem er nog bij.
Ik maak een grap. Jij hopelijk ook.
In tijden van crisis moet je niet met lastenverhogingen komen.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')