Als je goed leest dan zie je dat ik reageer op de stelling dat je ook je rem ingedrukt moet houden bij een handbak...quote:Op woensdag 26 december 2012 14:43 schreef Prullenbak6 het volgende:
Ik rijd zelf ook automaat, als ik stil sta voor het stoplicht houd ik gewoon de rem in. Waarom?
1. Die paar seconden dat het remlicht aanstaat, doe toch niet zo moeilijk na 10 seconden is het alweer voorbij. Ik heb trouwens de originele verlichting in de auto zitten dus geen pauper led bakken zoals sommige hebben.
Dan heb je een kwalitatief uitermate teleurstellende automaat... Overigens denk ik dat een automaat meer slijt in de D dan in de N.quote:2. Elke keer de auto in N of P zetten als je stilstaat is slecht voor een automaatbak, het mechaniek in de bak moet zichzelf dan steeds weer verstellen. En hierdoor krijg je vergrote slijtage.
Ik rij vaak wel door, dus lijkt mij dan dat het voor mij een prima keuze is.quote:Ik ben het wel eens met ZwartmetSuiker over remschijven die kromtrekken, maar dat gebeurt alleen als je hard rijdt en veel remt daarna stil staat etc. Iets wat ik toch niet zo vaak doe.
Ik heb gewoon een automaat van ZF Friedrichshafen (ZF 5HP24) , een van de beste merken ter wereld. Het maakt niet uit of je automaat van A kwaliteit is of B kwaliteit. Constant de bak in de P of N zetten geeft gewoon meer slijtage.quote:Op woensdag 26 december 2012 16:10 schreef DS4 het volgende:
[..]
Als je goed leest dan zie je dat ik reageer op de stelling dat je ook je rem ingedrukt moet houden bij een handbak...
Verder klaag ik niet, ik geef slechts aan dat ik niet de rem ingedrukt houd, maar gewoon terug ga naar de N.
Eigenlijk ben ik van mening dat het logischer zou zijn dat het derde remlicht uit gaat zodra de auto meer dan 3 sec. stil staat en de rem ingedrukt blijft, maar dat geheel terzijde.
[..]
Dan heb je een kwalitatief uitermate teleurstellende automaat... Overigens denk ik dat een automaat meer slijt in de D dan in de N.
[..]
Ik rij vaak wel door, dus lijkt mij dan dat het voor mij een prima keuze is.
Ik 'hoor' het je zeggen. Persoonlijk denk ik dat mijn bak meer te lijden heeft als ik aan het rijden ben dan als ik stil sta, maar goed... doe jij het toch niet?quote:Op woensdag 26 december 2012 16:14 schreef Prullenbak6 het volgende:
Ik heb gewoon een automaat van ZF Friedrichshafen (ZF 5HP24) , een van de beste merken ter wereld. Het maakt niet uit of je automaat van A kwaliteit is of B kwaliteit. Constant de bak in de P of N zetten geeft gewoon meer slijtage.
Volgens mij gaat het niet zozeer over rijden of stilstaan, maar meer om het telkens overschakelen.quote:Op woensdag 26 december 2012 16:21 schreef DS4 het volgende:
[..]
Ik 'hoor' het je zeggen. Persoonlijk denk ik dat mijn bak meer te lijden heeft als ik aan het rijden ben dan als ik stil sta, maar goed... doe jij het toch niet?
Overschakelen is weer wat anders en dat doe je overigens alleen als je rijdt.quote:Op woensdag 26 december 2012 16:32 schreef Warrie.in.de.Harry het volgende:
Volgens mij gaat het niet zozeer over rijden of stilstaan, maar meer om het telkens overschakelen.
Hmm, heb dat nog nooit gedaan... Nooit problemen gehad met mijn Nissan 1.6 SGX. Ach, wat was dat lekker rijden, met zo'n automaat. Zeker toen ik mijn linkerbeen gebroken had en gewoon prima kon autorijden.quote:Op woensdag 26 december 2012 11:25 schreef ZwartmetSuiker het volgende:
Ik zet de automaat best vaak in de P bij het stoplicht om de remschijven goed af te laten koelen zodat ze niet krom trekken.
Tussen door rijden en de openbare weg als racecircuit gebruiken zit een verschil. Van door rijden en stevig remmen alleen trekken ze echt niet krom. Daar moet je echt wel je best voor doen.quote:Op woensdag 26 december 2012 16:10 schreef DS4 het volgende:
Ik rij vaak wel door, dus lijkt mij dan dat het voor mij een prima keuze is.
Ja, je snapt waar ik heen wil.quote:Op woensdag 26 december 2012 21:56 schreef daNpy het volgende:
In de bergen in een lagere versnelling bedoel je
Ja, heel snel naar beneden wat ik leesquote:Op woensdag 26 december 2012 23:36 schreef Broekpaling het volgende:
[..]
Ja, je snapt waar ik heen wil.
Een automaat heeft over het algemeen overmaatse remmerij. Althans, bij m'n Polo 1600 automaat zaten schijven rondom, terwijl trommels op de achteras standaard waren...quote:Op woensdag 26 december 2012 21:12 schreef RetepV het volgende:
[..]
Hmm, heb dat nog nooit gedaan... Nooit problemen gehad met mijn Nissan 1.6 SGX. Ach, wat was dat lekker rijden, met zo'n automaat. Zeker toen ik mijn linkerbeen gebroken had en gewoon prima kon autorijden.
De enige auto waarmee ik ooit een kromme remschijf had, was een Citroen ZX, handgeschakeld.
Precies, zonde van de moeite en uitrollen duur ziek lang.quote:Op donderdag 27 december 2012 12:47 schreef daNpy het volgende:
Kan wel, maar dan moet je handmatig terug schakelen. En daar rijdt je geen automaat voor
Je kan beter altijd de rem indrukken. Ook bij nieuwe automaten.quote:Op donderdag 27 december 2012 13:14 schreef Peunage het volgende:
Nooit in een automaat gereden/gezeten maar als ik het dus goed begrijp;
Bij oude automaten moet je op de rem drukken als je hem in Drive zet, omdat hij anders wegrijd.
Bij nieuwe automaten hoef je de rem niet in te drukken.
Klopt dit of mis ik iets?
Klopt niet. Is afhankelijk van de automaat en/of andere elektronische foefjes.quote:
Ik had een post gezet over vrachtauto's, maar dat is ergens blijven hangen wegens een of andere bitchfight ergens in dit topic.quote:Op donderdag 27 december 2012 13:19 schreef Compoantje het volgende:
[..]
Je kan beter altijd de rem indrukken. Ook bij nieuwe automaten.
Alleen vrachtwagens met nieuwere automaten ( ik weet niet of het bij alle vrachtwagens zo is) rijden niet weg.
Ja. Maar nogmaals kun je pas schakelen met het rempedaal ingedrukt, dus het is niet alsof je een fout kan maken.quote:Op donderdag 27 december 2012 13:14 schreef Peunage het volgende:
Nooit in een automaat gereden/gezeten maar als ik het dus goed begrijp;
Bij oude automaten moet je op de rem drukken als je hem in Drive zet, omdat hij anders wegrijd.
Dit.quote:Op donderdag 27 december 2012 16:42 schreef Djurres het volgende:
Gewoon bij iedere automaat poot op de rem.
Punt.
doe ik meestal ja.quote:Op donderdag 27 december 2012 16:53 schreef ZwartmetSuiker het volgende:
Met een handbak hoef je toch alleen de koppeling te laten slippen als je op een helling staat?
Ik maak een grap. Jij hopelijk ook.quote:Op donderdag 27 december 2012 17:29 schreef Compoantje het volgende:
[..]
doe ik meestal ja.
En op de steilere hellingen de rem er nog bij.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |