abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_120711781
quote:
0s.gif Op zondag 23 december 2012 22:56 schreef blup het volgende:
Bij (oude) automaten is het niveau van de bak olie essentieel. Te veel, te weinig, te oud, verkeerde olie, kan allemaal bijdragen aan nerveus schakelen, stoten tijdens schakelen, veelste laat door schakelen noem het op.
Ook dat je motor perfect moet lopen. Heb 2.5 jaar in automaten gereden en had de volgende problemen:
-Automaat klapte in zijn 3 en 4 bij rustig optrekken. Scheen te komen door valse lucht omdat ze buis bij de gasklep een dikke scheur had.

-Automaat wilde niet doorschakelen naar de 5e versnelling. Kapotte nokkenaspositiesensor. Bij een kickdown wilde hij ook niet meer dan 5000 toeren maken waardoor je ook vast zat in de 4e versnelling.

-Automaat bleef schommelen tussen een lagere en hogere versnelling -> motor liep op 5 cilinders soms ipv 6 door een half kapotte bobine.

-Automaat bleef soms hangen in de 2e versnelling wanneer je harder dan normaal remt en stopt. Kwam te komen door een te lage bandenspanning tov vooras die wel de juiste spanning had.

Al deze problemen duurden hooguit een week en waren makkelijk op te lossen maar ik voelde me wel zuur als ik moest denken aan een spontane bakrevisie wat oploopt tot ongeveer 2000 euro :')
pi_120713040
quote:
Automaat rijdt uit zichzelf weg.
Een koe eet gras.

~:)
De oude oude layout was veel beter!!
vosss is de naam,
met dubbel s welteverstaan.
pi_120715752
quote:
5s.gif Op maandag 24 december 2012 01:53 schreef Piet_Piraat het volgende:

[..]

Je kunt alleen vooruit parkeren?
?
pi_120716640
Automaten moeten ook vooruit kruipen, dat is vet stoer bij het stoplicht. Altijd als ik het doe zie ik mensen vol verademing kijken naar mijn koele auto.
In tijden van crisis moet je niet met lastenverhogingen komen.
pi_120718375
quote:
0s.gif Op maandag 24 december 2012 09:41 schreef sinepedraap het volgende:

[..]

Met een handgeschakelde bak moet je ook gewoon de rem ingetrapt houden hoor.

Van die gasten die lopen te spelen met de koppeling en voor en achteruit rijden :')

Ook als je een keer geraakt wordt van achter kan je maar beter al op de rem staan.

Tevens: automaat _O_ rijden voor de elite

Lekker linkerbeen laten rusten en in je rechthand een bakje koffie in de lucht houden en je hoeft geen fuck te doen behalve beetje sturen en gassen/remmen _O_

Pubertjes van 18 in een Golf die automaatvrees hebben :')
Nog chillere automaat: variomatic. volledig traploos dus geen 'klappen' of slome kickdown, en dan ook nog een centrifugaalkoppeling dus niet met je voet op de rem voor het stoplicht en toch lekker in de D laten staan.

minpuntje: verbruik en geluid. maar chicks kicken op variomatics. :9~
Been tryin' hard not to get into trouble, but I
I've got a war in my mind
pi_120718769
quote:
14s.gif Op maandag 24 december 2012 14:52 schreef powerflux het volgende:

[..]

Nog chillere automaat: variomatic. volledig traploos dus geen 'klappen' of slome kickdown

Nog beter: elektrische auto. 100% koppel vanaf 0 omwentelingen en heeft simpelweg geen versnellingen: gegarandeerd een rustige rijervaring :P.
  maandag 24 december 2012 @ 15:53:55 #82
302018 Grielen
Ave est autem verbum
pi_120720620
quote:
0s.gif Op zondag 23 december 2012 15:54 schreef Palomar het volgende:

[..]

idd.. zelfde als dat je een handgeschakelde auto altijd start met de koppeling ingetrapt.
altijd?
hier schreef kensei: haha komen
hier schreef UnicornFarts: Ik weet dat SV heet is, Grielen heet is, maar van jou heb ik nog geen bewijs.
  dinsdag 25 december 2012 @ 09:02:13 #83
35845 Cybje
Muuh muuh muuh
pi_120750656
quote:
14s.gif Op maandag 24 december 2012 14:52 schreef powerflux het volgende:

[..]

Nog chillere automaat: variomatic. volledig traploos dus geen 'klappen' of slome kickdown, en dan ook nog een centrifugaalkoppeling dus niet met je voet op de rem voor het stoplicht en toch lekker in de D laten staan.

minpuntje: verbruik en geluid. maar chicks kicken op variomatics. :9~
Verbruik van een auto met Variomatic valt best wel mee. Een Daf 46 kan bijvoorbeeld makkelijk 1:15 rijden. Het zijn natuurlijk wel oudere auto's, zonder bijvoorbeeld modern injectiesysteem om de inspuiting volledig strak te regelen. Dus een vergelijkbare moderne auto zal uiteraard iets zuiniger rijden.

De Prius en Civic Hybrid gebruiken in principe ook een soort van moderne variant op de Variomatic. En dat zijn auto's die juist gemaakt zijn om zuinig mee te rijden.
Schaap
pi_120750666
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 december 2012 09:02 schreef Cybje het volgende:
Daf 46
op zich best een net verbruik. voor 780 kg ofzo. daihatsu cuore doet 1:18 ofzo met automaat, zelfde gewichtsklasse (wel wat meer pk's). maar veel is er niet gewijzigd mbt verbruik helaas.
pi_120754636
Bij onze omega drei liter v6 automaat rijdt ie ook heel zachtjes in de drive zonder gas te geven.
  dinsdag 25 december 2012 @ 15:56:49 #86
351717 Compoantje
Elke 2 weken een pizza Inferno
pi_120759587
Gisteravond ervoor gezorgd dat de olie op peil was en even weer gestart en mee gereden, nu kroop hij gewoon vooruit, in 'drive', de 1 en de 2. Zoals het volgens jullie hoort :P
Een heel verschil vergeleken met vorige keer, toen schoot ie dus echt vooruit, nadat we de rem op lieten komen. En zonder dat we gas gaven.

M'n vader blijft erbij dat ie gewoon stil hoort te staan als je hem in de versnelling hebt. Maakt nie tuit in welke versnelling. Hij hoort geen cm vooruit/achteruit te rijden. Mede omdat ie dit zelf ook gewend is in z'n vrachtwagen. :P
Maar zoals ik al zei, we hebben geen ervaring in auto's met automaten, dus het zal bij vrachtwagens wel anders zijn.
pi_120759754
Zoals je zelf al zegt; mbt auto's lult je vader uit zijn nek ;)
In tijden van crisis moet je niet met lastenverhogingen komen.
  dinsdag 25 december 2012 @ 22:12:03 #88
35845 Cybje
Muuh muuh muuh
pi_120767206
Bij auto's is het een uitzondering als ze niet kruipen. Bij semi-automaten is het dus niet helemaal normaal, maar daarbij bouwen fabrikanten soms toch een kruip-functie in, zodat het zich in elk geval maar gedraagt als een normale automaat.

Ik snap niet helemaal dat dit geen algemene kennis is. Misschien moeten mensen met een 'handgeschakeld' rijbewijs gewoon niet in een automaat mogen rijden ;)
Schaap
pi_120767676
Zo moeilijk is automaat rijden niet. Kijk maar naar buschauffeurs. Die mensen hebben in feite amper rijvaardigheden en mogen toch automaat rijden.
In tijden van crisis moet je niet met lastenverhogingen komen.
  dinsdag 25 december 2012 @ 22:29:23 #90
35845 Cybje
Muuh muuh muuh
pi_120767759
quote:
14s.gif Op dinsdag 25 december 2012 22:27 schreef ZwartmetSuiker het volgende:
Zo moeilijk is automaat rijden niet. Kijk maar naar buschauffeurs. Die mensen hebben in feite amper rijvaardigheden en mogen toch automaat rijden.
Klopt, ware het niet dat TS bijna tegen z'n eigen huis aan reed :D
Schaap
pi_120767981
quote:
14s.gif Op dinsdag 25 december 2012 22:27 schreef ZwartmetSuiker het volgende:
Zo moeilijk is automaat rijden niet. Kijk maar naar buschauffeurs. Die mensen hebben in feite amper rijvaardigheden en mogen toch automaat rijden.
*vind-ik-leuk
Been tryin' hard not to get into trouble, but I
I've got a war in my mind
pi_120768268
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 december 2012 22:29 schreef Cybje het volgende:

[..]

Klopt, ware het niet dat TS bijna tegen z'n eigen huis aan reed :D
Ja omdat Compoantje Senior TS heeft gefopt.
In tijden van crisis moet je niet met lastenverhogingen komen.
pi_120768813
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 december 2012 15:56 schreef Compoantje het volgende:
Hij hoort geen cm vooruit/achteruit te rijden. Mede omdat ie dit zelf ook gewend is in z'n vrachtwagen. :P
Maar zoals ik al zei, we hebben geen ervaring in auto's met automaten, dus het zal bij vrachtwagens wel anders zijn.
Of het komt omdat vrachtwagens zwaarder zijn of meestal zwaar beladen zijn. Dan zullen ze misschien minder snel uit zichzelf gaan rollen als je geen gas bijgeeft. Een personenauto met automaat zal ook minder snel gaan kruipen als er een zware aanhanger achter zit.
  dinsdag 25 december 2012 @ 23:13:32 #94
308998 Fenomeno
Wearing sunglasses at night
pi_120769185
quote:
14s.gif Op maandag 24 december 2012 14:52 schreef powerflux het volgende:

[..]

Nog chillere automaat: variomatic. volledig traploos dus geen 'klappen' of slome kickdown, en dan ook nog een centrifugaalkoppeling dus niet met je voet op de rem voor het stoplicht en toch lekker in de D laten staan.

minpuntje: verbruik en geluid. maar chicks kicken op variomatics. :9~
Verbruik is met een Bosch CVT (opvolger variomatic) in stadsverkeer juist lager dan met een handbak.
  woensdag 26 december 2012 @ 00:13:22 #95
351717 Compoantje
Elke 2 weken een pizza Inferno
pi_120771577
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 december 2012 23:03 schreef Palomar het volgende:

[..]

Of het komt omdat vrachtwagens zwaarder zijn of meestal zwaar beladen zijn. Dan zullen ze misschien minder snel uit zichzelf gaan rollen als je geen gas bijgeeft. Een personenauto met automaat zal ook minder snel gaan kruipen als er een zware aanhanger achter zit.
Nee, maar helemaal niet in de vrachtwagen van m'n vader. Ook als er geen oplegger achter zit.
Hij blijft gewoon helemaal stil staan.
  woensdag 26 december 2012 @ 00:33:36 #96
200994 Kriegel
Ik ben overrated
pi_120772441
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 december 2012 15:56 schreef Compoantje het volgende:
Gisteravond ervoor gezorgd dat de olie op peil was en even weer gestart en mee gereden, nu kroop hij gewoon vooruit, in 'drive', de 1 en de 2. Zoals het volgens jullie hoort :P
Een heel verschil vergeleken met vorige keer, toen schoot ie dus echt vooruit, nadat we de rem op lieten komen. En zonder dat we gas gaven.

M'n vader blijft erbij dat ie gewoon stil hoort te staan als je hem in de versnelling hebt. Maakt nie tuit in welke versnelling. Hij hoort geen cm vooruit/achteruit te rijden. Mede omdat ie dit zelf ook gewend is in z'n vrachtwagen. :P
Maar zoals ik al zei, we hebben geen ervaring in auto's met automaten, dus het zal bij vrachtwagens wel anders zijn.
Je pa zit er echt naast, een vol-automaat met koppelomvormer in een personenauto zal in D en R altijd aan het kruipen/rijden slaan zodra je de rem loslaat*. Hoort gewoon bij het mechanisme en zodra je eraan gewend bent is het eigenlijk alleen maar handig.
Je start toch altijd in P (geen andere optie, hoewel N misschien ook wel werkt) en kunt alleen schakelen door eerst op de rem te trappen, dus op het moment dat je in D of R komt sta je altijd vastgenageld. De auto kan er daardoor nooit zomaar vandoor vliegen.


* Uitzonderingsgeval is als er een richel van een goot of een ander soort stijle helling tegen je wielen zit, en met name de achterwielen als je achteruit wil. Heb regelmatig gemerkt dat je dan eerst een klein tikje gas moet geven voor de boel van z'n plek komt. Zoveel kracht zit er blijkbaar niet achter dat kruipen vanuit stilstand.

[ Bericht 4% gewijzigd door Kriegel op 26-12-2012 01:23:07 ]
Maximaal 4 regels
Maximaal 250 tekens
(te kort? neem een abonnement)
pi_120776727
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 december 2012 23:03 schreef Palomar het volgende:

[..]

Of het komt omdat vrachtwagens zwaarder zijn of meestal zwaar beladen zijn. Dan zullen ze misschien minder snel uit zichzelf gaan rollen als je geen gas bijgeeft. Een personenauto met automaat zal ook minder snel gaan kruipen als er een zware aanhanger achter zit.
Nee, Vrachtauto's hebben vrijwel altijd een robotbak. Dat is in feite een gewone versnellingsbak met split, tussenbak en een gewone droge platenkoppeling. Alleen het schakelen en koppelen wordt gedaan door een computer. Daarom kan een vrachtauto de aandrijving geheel ontkloppelen. Dat is ook de reden dat een vrachtauto met automaat precies rijdt als eentjemet een handbak. Dus met dezelfde pauzes tussen het schakelen. Alleen heeft een automaat maat twee pedalen en een knopje met D, N en R (en soms nog wat keuzes) maar zeker geen standje P.
Echte elektriciėns gebruiken geen jokari.
pi_120776993
quote:
10s.gif Op zondag 23 december 2012 20:15 schreef TommyGun het volgende:

Met links remmen geeft sowieso leuke effecten. Bijzonder om te zien hoe minder gedoseerd dat over het algemeen gaat :D.
Als je dat niet beheerst idd. Ik rem vaak links, maar heb dat ook geleerd in de racerij voordat ik op de openbare weg die fratsen uit ging halen.

Verder lees ik her en der dat moderne 'automaten' niet meer kruipen, maar ook de moderne varianten doen dit meestal.
Doe maar gewoon, dan doe je al dom genoeg
[quote]Op donderdag 15 januari 2009 11:22 schreef EchtGaaf het volgende:
Ik blijf vinden dat het werk van een CEO zwaar wordt ondergewaardeerd.
pi_120777003
quote:
0s.gif Op zondag 23 december 2012 20:51 schreef FkTwkGs2012 het volgende:
ik begrijp dat dit lekkerder rijdt. maar irritant is het wel :(
Eens. Tenzij op pole position voor het verkeerslicht zet ik de automaat altijd in de neutraal.
Doe maar gewoon, dan doe je al dom genoeg
[quote]Op donderdag 15 januari 2009 11:22 schreef EchtGaaf het volgende:
Ik blijf vinden dat het werk van een CEO zwaar wordt ondergewaardeerd.
pi_120777068
quote:
0s.gif Op maandag 24 december 2012 09:41 schreef sinepedraap het volgende:

Met een handgeschakelde bak moet je ook gewoon de rem ingetrapt houden hoor.

Van die gasten die lopen te spelen met de koppeling en voor en achteruit rijden :')

Nederland is vrijwel altijd vlak, dus waar heb je het over?

En dan heb je altijd nog de handrem om de persoon achter je niet te verblinden.
Doe maar gewoon, dan doe je al dom genoeg
[quote]Op donderdag 15 januari 2009 11:22 schreef EchtGaaf het volgende:
Ik blijf vinden dat het werk van een CEO zwaar wordt ondergewaardeerd.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')