abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zaterdag 5 januari 2013 @ 14:21:45 #276
7554 Spuuglokje
Domestic Goddess
pi_121190646
Mooi BrainTeaser! ^O^

Ik heb met kerst 4 kleuren simply soft gekregen. Blackberry, lavender blue, aqua mist en berry blue. O+ Nu wilde ik een deken gaan maken en bestelde er daarom nog wat andere kleuren bij. Die kreeg ik vandaag binnen. De pistachio, lemon en plum wine passen er heel mooi bij, maar helaas blijken iris en pagoda veeeeel te donker. Die kan ik dus niet gebruiken. Echt zonde. Nu heb ik 2 dikke bollen waar ik niks mee doe, want terugsturen loont niet (verzendkosten zijn al hoger dan 1 bol). Echt balen. :( [/einde klaagpost.]
pi_121190724
Pagoda is wel heeeel mooi, ik heb daar mijn calm cowl van gemaakt :)
  zaterdag 5 januari 2013 @ 14:47:11 #278
7554 Spuuglokje
Domestic Goddess
pi_121191500
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 januari 2013 14:24 schreef SpaceInvaders het volgende:
Pagoda is wel heeeel mooi, ik heb daar mijn calm cowl van gemaakt :)
Ja dat zag ik! Ik vind de kleur prachtig, maar hij past niet goed bij de anderen omdat ie te donker lijkt. Dat is het nadeel van kopen via internet, afgaan op een foto en op het advies van de webwinkelverkoopster kan dus toch verkeerd uitpakken.
pi_121191537
quote:
1s.gif Op zaterdag 5 januari 2013 14:47 schreef Spuuglokje het volgende:

[..]

Ja dat zag ik! Ik vind de kleur prachtig, maar hij past niet goed bij de anderen omdat ie te donker lijkt. Dat is het nadeel van kopen via internet, afgaan op een foto en op het advies van de webwinkelverkoopster kan dus toch verkeerd uitpakken.
Misschien kun je wel een sjaal er van maken nu je hebt toch hebt?

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 05-01-2013 14:48:41 ]
  zaterdag 5 januari 2013 @ 14:54:48 #280
7554 Spuuglokje
Domestic Goddess
pi_121191718
quote:
1s.gif Op zaterdag 5 januari 2013 14:48 schreef SpaceInvaders het volgende:

[..]

Misschien kun je wel een sjaal er van maken nu je hebt toch hebt?
Ja dat ga ik denk ik doen! Ik had me alleen verheugd op zo veel mogelijk kleurtjes voor de deken. Maar ik ben er alweer overheen. :)
pi_121192969
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 januari 2013 14:54 schreef Spuuglokje het volgende:

[..]

Ja dat ga ik denk ik doen! Ik had me alleen verheugd op zo veel mogelijk kleurtjes voor de deken. Maar ik ben er alweer overheen. :)
Ja dat is wel balen ;(. En nog een keer bestellen zit je weer met de verzendkosten enzo. Wat voor deken gaat het worden?
  zaterdag 5 januari 2013 @ 17:23:58 #282
7554 Spuuglokje
Domestic Goddess
pi_121197001
quote:
1s.gif Op zaterdag 5 januari 2013 15:32 schreef SpaceInvaders het volgende:

[..]

Ja dat is wel balen ;(. En nog een keer bestellen zit je weer met de verzendkosten enzo. Wat voor deken gaat het worden?
Ik ga voor het eerst een ripple maken. Ik heb al 2 'banen' af.
  Moderator zaterdag 5 januari 2013 @ 22:55:28 #283
155227 crew  Guppy
dus
pi_121211173
Ik heb een... dingetje gemaakt :D
[b]Op zaterdag 31 december 2011 16:16 schreef Socios het volgende:[/b] Kusje voor jou. :) :@ :*
  zaterdag 5 januari 2013 @ 23:04:17 #284
12713 trui
enorm aantrekkelijk!
pi_121211634
een bauble, toch? heb je de kerstboom nog staan? ;)
in de haak.
  Moderator zaterdag 5 januari 2013 @ 23:06:23 #285
155227 crew  Guppy
dus
pi_121211752
Ja, een bauble inderdaad, terwijl ik de kerstboom vandaag heb opgeruimd :') ach ja, ik gooi m wel in de doos met kerstballen, kan ie volgend jaar in de boom. Ik kwam het linkje tegen op m'n bureaublad vandaag, en dacht, oh ja, laat ik die eens proberen :D
[b]Op zaterdag 31 december 2011 16:16 schreef Socios het volgende:[/b] Kusje voor jou. :) :@ :*
  zaterdag 5 januari 2013 @ 23:08:03 #286
12713 trui
enorm aantrekkelijk!
pi_121211838
quote:
1s.gif Op zaterdag 5 januari 2013 17:23 schreef Spuuglokje het volgende:

[..]

Ik ga voor het eerst een ripple maken. Ik heb al 2 'banen' af.
leuk!! hoe breed wordt ie? en wat jammer van die kleuren. weet je zeker dat 't er niet toch tussen kan? ik vind de calm cowl van SpaceInvaders heel mooi van kleur.
in de haak.
  zaterdag 5 januari 2013 @ 23:16:18 #287
12713 trui
enorm aantrekkelijk!
pi_121212278
oh en trouwens: het pikachumutsje paste helaas niet meer. stomstomstom dat ik zo lang gewacht heb met 't voeren (en geven). :{ maar ja. de knuffelbeer mag 'm nu op.
in de haak.
pi_121221006
ben benieuwd, Spuuglokje!!!

Oh, wat jammer trui....... Maar wel fijn dat de knuffelbeer er van kan genieten... haha
pi_121240978
Die kinderen groeien ook als kool. :( Leuk trouwens, die onderzetters! Ik houd ook van dat soort patronen omdat ze lekker snel zijn en veel opleveren.

Vraagje: heeft iemand een tip hoe een gehaakte knuffel zo zacht en knuffelbaar mogelijk te maken? Ik vind gehaakte knuffels zo hard en stevig, maar met minder stevig vullen worden de vormen weer minder mooi.
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
pi_121241523
Het is lastig om een knuffel heel zachte te maken omdat je het strak moet haken zodat er geen vulling doorheen piept. Dat maakt hem wat stug. Je zou zacht bouclé-garen ervoor kunnen gebruiken maar dat haakt heel waardeloos.
pi_121241757
Het hangt ook een beetje af van de vulling zelf. Ik gebruik nu een vulling besteld bij Hobbydoos, maar om 'm een beetje stevig te krijgen, heb je heel, heel veel vulling nodig. De kans op hobbels en bobbels is daar veel groter bij, terwijl als je minder vulling gebruikt het beter gaat en de knuffel heel zacht blijft (wat ik in de meeste gevallen dus vaak niet zo prettig vind).
pi_121241911
quote:
0s.gif Op zondag 6 januari 2013 20:29 schreef Claudia_x het volgende:
Die kinderen groeien ook als kool. :( Leuk trouwens, die onderzetters! Ik houd ook van dat soort patronen omdat ze lekker snel zijn en veel opleveren.

Vraagje: heeft iemand een tip hoe een gehaakte knuffel zo zacht en knuffelbaar mogelijk te maken? Ik vind gehaakte knuffels zo hard en stevig, maar met minder stevig vullen worden de vormen weer minder mooi.
Met Softfun van Scheepjeswol is een knuffel meteen 5x knuffelbaarder dan met katoen :Y
pi_121242521
Vandaag m'n Granny Stripe deken maar weer eens van zolder gehaald! :)

Zag net op Ravelry dat ik daar in december 2011 mee begonnen ben :@ En hij ligt nu volgens mij al een half jaar op zolder. Echt zonde, want ik vind 'm nog steeds heel tof, dus ik ga er maar eens snel mee verder! :9
Smile, tomorrow will be worse...
pi_121242671
quote:
7s.gif Op zondag 6 januari 2013 20:43 schreef Serinde het volgende:

[..]

Met Softfun van Scheepjeswol is een knuffel meteen 5x knuffelbaarder dan met katoen :Y
Ah, dank voor de tip! En de anderen ook.
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
pi_121247328
Ik heb nu rico design creative cottan aran, volgens de verkoopster op internet was dit fijn katoen om te haken maar het splijt als een gek voor een beginner echt niet grappig... wilde de onderzetters haken maar je ziet de hele patroon niet... het is zo platgedrukt niet uit te leggen. Weet nu niet zo goed wat ik met die bollen zal doen, weg gooien doe ik natuurlijk niet maar dit ontneemt wel mijn zin terwijl ik zo veel moois zie en wel wil haken.

Is dan Catania wel het juiste catoen en welke dan?? Iemand interesse in die bollen of zal ik ze gewoon bewaren?
Beginner met haken, dus tips zijn welkom! ;)
  zondag 6 januari 2013 @ 22:03:30 #296
67379 Mirjam
ermahgerd
pi_121247769
quote:
0s.gif Op zondag 6 januari 2013 21:57 schreef dapmar het volgende:
Ik heb nu rico design creative cottan aran, volgens de verkoopster op internet was dit fijn katoen om te haken maar het splijt als een gek voor een beginner echt niet grappig... wilde de onderzetters haken maar je ziet de hele patroon niet... het is zo platgedrukt niet uit te leggen. Weet nu niet zo goed wat ik met die bollen zal doen, weg gooien doe ik natuurlijk niet maar dit ontneemt wel mijn zin terwijl ik zo veel moois zie en wel wil haken.

Is dan Catania wel het juiste catoen en welke dan?? Iemand interesse in die bollen of zal ik ze gewoon bewaren?
bewaren voor later, als je beter kunt haken :)
'Met een banaan door het water, later'
Franky boy | fanmail, hatemail, lovemail, sexmail | Tom
pi_121248005
quote:
0s.gif Op zondag 6 januari 2013 21:57 schreef dapmar het volgende:

Ik zou ze bewaren want het is fijn katoen en als je wat meer gehaakt hebt, dan kun je wellicht wel wennen aan het splijten.
Catania is wel fijn, splijt niet, maar wel dunner. Ik heb zelf het haken geleerd met Catania maar zou niet te kleine projecten nemen dan. Ik begon met een konijntje met rondes van 6 steken bij de pootjes. Voor een beginner niet fijn met dat dunne garen! Konijntje is nooit afgekomen trouwens :D
Tegenwoordig heb je ook Catania grande, veel dikker. Weet niet hoe dat haakt, nog niet geprobeerd.
pi_121248436
Ik zal het bewaren inderdaad, maar Catania dus erg dun met welk katoen zijn jullie begonnen? Maar je hebt met die 6 lossen en dan halve vasten en dan stokjes zo vervormd met de wol die ik nu dus heb... Je ziet de steken niet mooi heel plat ofzo en je ziet inderdaad lusjes van het splijten haak ik dan nu nog te los of vast als beginner?
  zondag 6 januari 2013 @ 23:06:34 #299
12713 trui
enorm aantrekkelijk!
pi_121251816
ik ben met softfun van scheepjeswol begonnen. dat splijt nog minder dan catania, en is net een tikkeltje dikker. maar 't is niet zo goedkoop. verder kun je proberen om een wat grotere naald te gebruiken, en niet te strak te haken. dat hoeft bij die onderzetters ook niet per se. let bij het doorhalen steeds goed op dat je alleen de benodigde lusjes/draad meeneemt, geen halve draad en ook geen stukjes van andere lusjes.

maar wat zeg je nou over die halve vasten? je hoeft alleen maar een halve vaste te gebruiken voor het sluiten van de toer he, dus maak niet onnodig halve vasten. die zijn verschrikkelijk lastig om in te haken.
in de haak.
pi_121252010
Ja een halve vasten inderdaad hihi foutje.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')