abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zondag 7 april 2013 @ 19:49:29 #51
396554 Spinosaurus
Spinosaurus aegyptiacus
pi_125000688
quote:
0s.gif Op zondag 7 april 2013 18:45 schreef polderturk het volgende:

[..]

De oplossing ligt dus voor handen. Allochtone ouders die hun kinderen slaan moeten hiermee stoppen. Hoe kunnen we dit bereiken? Bij het consultatiebureau dient meer focus te komen op allochtone ouders. Ze moeten duidelijk gemaakt worden dat het slaan van kinderen een criminele toekomst van het kind aanzienlijk vergroot. Ze moeten cijfers voorgelegd worden die het verband tussen geweld thuis en een criminele toekomst aantonen. Ze moeten hier volledig bewust van zijn.
Ik denk dat allochtone ouders zich dan moeten aanpassen aan een nieuwe denkwijze. Naar vooruitgang en gezelligheid. Streng zijn is goed, want kinderen mogen niet te lui worden. Ik vind dat de discipline er wel in moet zitten. Maar geweld gebruiken is nooit goed. Dat is gewoon kindermishandeling.
Learn how to eat in the jungle full of hyenas
  zondag 7 april 2013 @ 20:25:12 #52
366229 Oldie57
Neoliberalisme Macht Frei
pi_125002501
quote:
0s.gif Op zondag 7 april 2013 18:45 schreef polderturk het volgende:

[..]

De oplossing ligt dus voor handen. Allochtone ouders die hun kinderen slaan moeten hiermee stoppen. Hoe kunnen we dit bereiken? Bij het consultatiebureau dient meer focus te komen op allochtone ouders. Ze moeten duidelijk gemaakt worden dat het slaan van kinderen een criminele toekomst van het kind aanzienlijk vergroot. Ze moeten cijfers voorgelegd worden die het verband tussen geweld thuis en een criminele toekomst aantonen. Ze moeten hier volledig bewust van zijn.
Het is niet voor niets dat het strafbaar is in Nederland om je kind te slaan. Het staat gewoon in het Wetboek van Strafrecht dat het niet mag, zelfs geen corrigerende tik. Dus laat staan een afranseling van jewelste.

Belangrijkste reden voor deze wettelijke bepaling is dat als een kind gewelddadig wordt opgevoed het later een last voor de maatschappij zal zijn.

Allochtone ouders die hun kinderen dus mishandelen dienen dus door het bevoegd gezag te worden gecorrigeerd. De kinderen kunnen zelfs uit huis worden geplaatst (zie de zaak-Yunus).
pi_125003108
Makkelijke uitspraak, aangezien regressie naar het gemiddelde het meest waarschijnlijke is. ALten we het hopen.
Whatever...
pi_125006448
quote:
0s.gif Op zondag 7 april 2013 19:49 schreef Spinosaurus het volgende:

[..]

Ik denk dat allochtone ouders zich dan moeten aanpassen aan een nieuwe denkwijze. Naar vooruitgang en gezelligheid. Streng zijn is goed, want kinderen mogen niet te lui worden. Ik vind dat de discipline er wel in moet zitten. Maar geweld gebruiken is nooit goed. Dat is gewoon kindermishandeling.
Dat is precies hoe ik erover denk. Onder de nieuwe generatie komt er volgens mij wel minder kindermishandeling voor. Het is echter nog steeds veel hoger dan onder autochtonen. We moeten hier gewoon verbetering in brengen. Voorlichting is de oplossing.
pi_125006510
quote:
0s.gif Op zondag 7 april 2013 20:25 schreef Oldie57 het volgende:

[..]

Het is niet voor niets dat het strafbaar is in Nederland om je kind te slaan. Het staat gewoon in het Wetboek van Strafrecht dat het niet mag, zelfs geen corrigerende tik. Dus laat staan een afranseling van jewelste.

Belangrijkste reden voor deze wettelijke bepaling is dat als een kind gewelddadig wordt opgevoed het later een last voor de maatschappij zal zijn.

Allochtone ouders die hun kinderen dus mishandelen dienen dus door het bevoegd gezag te worden gecorrigeerd. De kinderen kunnen zelfs uit huis worden geplaatst (zie de zaak-Yunus).
Het wettelijk kader is er. Het zou een combinatie moeten zijn van beter voorlichten en de ouders straffen als ze de fout ingaan.
pi_125006642
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 december 2012 21:04 schreef polderturk het volgende:
Recent was het doodschoppen van de grensrechter door Marokkaanse jongeren in het nieuws. Ik ben deze topic niet begonnen om de Marokkaanse broeders zwart te maken. We zijn inderdaad allemaal broeders: Nederlanders, Turken, Marokkanen, Surinamers, Antillianen, Indonesiers etc. Genetisch verschillen we minder dan één procent. We moeten dit probleem samen oplossen.

Ik vertel dit uit mijn perspectief en mijn ervaringen. Ik had best wel een strenge, dominante vader. Mijn vader dacht dat het goed was om streng te zijn. Echter, als kind heb je geen zin om thuis te zijn als je vader ook thuis is. Je kunt thuis jezelf niet zijn. Ik mocht bijvoorbeeld van mijn vader niet met mijn voeten op tafel in zijn nabijheid en ik mocht niet teveel lawaai maken. Bovendien pakte hij gelijk de afstandsbediening en zette hij gelijk saaie programmas op. Je ging de straat op om je vrijheid te krijgen. Gelukkig kwam ik in een groepje vrienden terecht die geen van allen crimineel waren. Ik denk dat dit de grote oorzaak is van het grote aantal allochtonen op straat. Als vader moeten we een veilige, vriendelijke omgeving voor onze kinderen creeeren waarin ze zich thuis voelen. Van een aantal Marokkaanse criminele jongeren weet ik dat ze met vuisten in elkaar werden geslagen door hun vader. Van een Turkse jongen met wie het fout ging weet ik dat hij door zijn vader met een riem geslagen werd. In hun onwetendheid dachten die vaders dat een pak slaag goed voor hen was. Geweld roept echter geweld op. Als hij thuis zijn aggressie niet kwijt kan, dan zal hij zijn agressie op straat kwijt raken. Daarom roep ik alle ouders op om lief voor hun kinderen te zijn. Om een omgeving te creeeren waarin ze zich thuis voelen, zodat ze niet de straat op willen gaan.

Ik denk dat dit het probleem gaat oplossen. En volgens mij zijn de meeste jongeren die nu vader worden veel liever voor hun kinderen. Uitendelijk zal dit goed komen. Love conquers all. Heb elkaar lief.
Waarom weten sukkels zoals jij nooit dat Indo's geen Indonesiėrs zijn? En dat ze in Nederland niet als allochtonen worden aangeduid, en dat dat ook een reden heeft.
welke hal moet je hebben voor zieke air max ??
  zondag 7 april 2013 @ 21:37:34 #57
310793 Mishu
Fok verslaafde
pi_125006874
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 december 2012 21:21 schreef Kandijfijn het volgende:
Ik denk dat ze of genetisch minderwaardig zijn of gewoon uit een in en in verrotte cultuur komen. Het is toch niet normaal dat zelfs na de 3e generatie er geen hoop is voor deze jongeren.

Trouwens de meisjes presteren stukken beter dus waarschijnlijk een cultureel probleem.
Als niemand van jouw cultuur zich gedraagt en je hebt weinig kans op een hoge opleiding, waarom zou je je dan gedragen?
pi_125007568
quote:
0s.gif Op zondag 7 april 2013 21:33 schreef NEC-Nijmegen het volgende:

[..]

Waarom weten sukkels zoals jij nooit dat Indo's geen Indonesiėrs zijn? En dat ze in Nederland niet als allochtonen worden aangeduid, en dat dat ook een reden heeft.
Waar heb ik gezegd dat Indo's Indonesiėrs zijn? Waar heb ik gezegd dat Indonesiėrs allochtonen zijn? Ik heb alleen gezegd dat we allemaal broeders zijn.
pi_125007605
quote:
0s.gif Op zondag 7 april 2013 21:47 schreef polderturk het volgende:

[..]

Waar heb ik gezegd dat Indo's Indonesiėrs zijn? Waar heb ik gezegd dat Indonesiėrs allochtonen zijn? Ik heb alleen gezegd dat we allemaal broeders zijn.
Ja man. Die grote groep Indonesiėrs in Nederland. :')
welke hal moet je hebben voor zieke air max ??
pi_125013911
quote:
0s.gif Op zaterdag 22 december 2012 20:00 schreef AmaninFull het volgende:
Voordat ik dit allemaal zeg, ik ben wel degelijk optimistisch, het 'allochtonenprobleem' is een probleem dat zichzelf oplost. Integratie kost tijd en moeite en uiteindelijk bij de 5de/6de generatie zullen Marrokaanse en Turkse Nederlandse prima meedraaien in de samenleving.
Zo dachten we 2 generaties terug waarschijnlijk ook dat het anno 2013 allemaal wel opgelost zijn, maar volgens mij integreert die groep helemaal niet zoveel verder meer. Huidige generatie 'allochtonen' (raar woord eigenlijk, want het zijn gewoon Nederlanders) die in Nederland opgroeit gaat geen spat vooruit, omdat ze zichzelf nog steeds als Turken/Marokkanen zien, van huis uit nog altijd geen Nederlands meekrijgen en dat waarschijnlijk bij hun eigen kinderen ook niet gaan doen, niet mixen maar voornamelijk met hun eigen groep omgaan etc.
pi_125014175
quote:
1s.gif Op zondag 7 april 2013 21:37 schreef Mishu het volgende:

[..]

Als niemand van jouw cultuur zich gedraagt en je hebt weinig kans op een hoge opleiding, waarom zou je je dan gedragen?
Om boven jezelf en je milieu uit te stijgen.
pi_125014599
quote:
1s.gif Op zondag 7 april 2013 21:37 schreef Mishu het volgende:

[..]

quote:
0s.gif Op zondag 7 april 2013 23:25 schreef Kandijfijn het volgende:

[..]

Om boven jezelf en je milieu uit te stijgen.
Sowieso onzin om te stellen dat je geen kans hebt op een fatsoenlijke opleiding; ik geloof echt niet dat er in Nederland mensen zijn die niet minimaal MBO4/HBO kunnen halen met de juiste houding/inzet.
  zondag 7 april 2013 @ 23:39:04 #63
101809 BObNL
Je bent top!
pi_125014896
quote:
Ik mocht bijvoorbeeld van mijn vader niet met mijn voeten op tafel in zijn nabijheid en ik mocht niet teveel lawaai maken.
Lijkt me vrij logies dat je niet met je poten op de tafel mag. Ik zit ook wel eens met men poten op tafel maar er zit een verschil in weten dat het niet mag en toch doen, of de instelling dat het alleen niet mag als iemand het ziet.

Maargoed ik denk ook dat het vanzelf minder wordt. Het duurt alleen zo lang. Je ziet ook veel probleemgedrag bij antelianen en die lopen hier ookal een tijdje rond...
Leuter mee!!
  maandag 8 april 2013 @ 16:48:18 #64
396554 Spinosaurus
Spinosaurus aegyptiacus
pi_125035667
Het is ook altijd dat in een ''hokje'' zetten. Ik zie een mens als een mens, niet een mens als een Marokkaan, Turk, Chinees of wat dan ook.

Meer open voor elkaars ideeėn zijn zal veel vooruitgang bieden. Het probleem is dat we elkaar een beetje als een andere soort zien. Een maatschappij kan nooit goed functioneren zo.

Anderzijds, wilt iedereen ''zichzelf'' zijn en is het dus begrijpelijk als er grote culturele verschillen zijn.

quote:
0s.gif Op zondag 7 april 2013 23:19 schreef Kaas- het volgende:

[..]

Zo dachten we 2 generaties terug waarschijnlijk ook dat het anno 2013 allemaal wel opgelost zijn, maar volgens mij integreert die groep helemaal niet zoveel verder meer. Huidige generatie 'allochtonen' (raar woord eigenlijk, want het zijn gewoon Nederlanders) die in Nederland opgroeit gaat geen spat vooruit, omdat ze zichzelf nog steeds als Turken/Marokkanen zien, van huis uit nog altijd geen Nederlands meekrijgen en dat waarschijnlijk bij hun eigen kinderen ook niet gaan doen, niet mixen maar voornamelijk met hun eigen groep omgaan etc.
Ik denk dat je gelijk hebt Kaas-
Learn how to eat in the jungle full of hyenas
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')