abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_120612574
Recent was het doodschoppen van de grensrechter door Marokkaanse jongeren in het nieuws. Ik ben deze topic niet begonnen om de Marokkaanse broeders zwart te maken. We zijn inderdaad allemaal broeders: Nederlanders, Turken, Marokkanen, Surinamers, Antillianen, Indonesiers etc. Genetisch verschillen we minder dan één procent. We moeten dit probleem samen oplossen.

Ik vertel dit uit mijn perspectief en mijn ervaringen. Ik had best wel een strenge, dominante vader. Mijn vader dacht dat het goed was om streng te zijn. Echter, als kind heb je geen zin om thuis te zijn als je vader ook thuis is. Je kunt thuis jezelf niet zijn. Ik mocht bijvoorbeeld van mijn vader niet met mijn voeten op tafel in zijn nabijheid en ik mocht niet teveel lawaai maken. Bovendien pakte hij gelijk de afstandsbediening en zette hij gelijk saaie programmas op. Je ging de straat op om je vrijheid te krijgen. Gelukkig kwam ik in een groepje vrienden terecht die geen van allen crimineel waren. Ik denk dat dit de grote oorzaak is van het grote aantal allochtonen op straat. Als vader moeten we een veilige, vriendelijke omgeving voor onze kinderen creeeren waarin ze zich thuis voelen. Van een aantal Marokkaanse criminele jongeren weet ik dat ze met vuisten in elkaar werden geslagen door hun vader. Van een Turkse jongen met wie het fout ging weet ik dat hij door zijn vader met een riem geslagen werd. In hun onwetendheid dachten die vaders dat een pak slaag goed voor hen was. Geweld roept echter geweld op. Als hij thuis zijn aggressie niet kwijt kan, dan zal hij zijn agressie op straat kwijt raken. Daarom roep ik alle ouders op om lief voor hun kinderen te zijn. Om een omgeving te creeeren waarin ze zich thuis voelen, zodat ze niet de straat op willen gaan.

Ik denk dat dit het probleem gaat oplossen. En volgens mij zijn de meeste jongeren die nu vader worden veel liever voor hun kinderen. Uitendelijk zal dit goed komen. Love conquers all. Heb elkaar lief.
pi_120612723
Ja, allochtonen zijn slachtoffers van omstandigheden en hun milieu. Door hier 30+ jaar in getrapt te zijn hebben we nu de huidige ellende.

We zitten al op de 3e generatie en nog steeds wordt het niet wat?
pi_120612785
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 december 2012 21:07 schreef Kandijfijn het volgende:
Ja, allochtonen zijn slachtoffers van omstandigheden en hun milieu. Door hier 30+ jaar in getrapt te zijn hebben we nu de huidige ellende.

We zitten al op de 3e generatie en nog steeds wordt het niet wat?
Ik leg de schuld bij de ouders. Dat kun je toch wel lezen?
pi_120612786
Ja, want vroeger (zeg 50 jaar geleden) waren de ouders van autochtone kinderen ook heel lief, straften hun kinderen nooit.. Dat heeft er dus echt helemaal niks mee te maken hè
Op donderdag 21 mei 2015 19:22 schreef Vasion het volgende:
Vanaf nu ben jij mijn favoriete user.
Op zondag 7 december 2014 22:59 schreef GGMM het volgende:
pi_120612826
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 december 2012 21:08 schreef polderturk het volgende:

[..]

Ik leg de schuld bij de ouders. Dat kun je toch wel lezen?
Ja, weerspreek dit toch nergens?
pi_120612937
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 december 2012 21:08 schreef Bombvis het volgende:
Ja, want vroeger (zeg 50 jaar geleden) waren de ouders van autochtone kinderen ook heel lief, straften hun kinderen nooit.. Dat heeft er dus echt helemaal niks mee te maken hè
Als het probleem niet bij de opvoeding ligt, waar ligt het dan aan? Wij moeten onze kinderen toch normen en waarden bijbrengen?
pi_120613069
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 december 2012 21:11 schreef polderturk het volgende:

[..]

Als het probleem niet bij de opvoeding ligt, waar ligt het dan aan? Wij moeten onze kinderen toch normen en waarden bijbrengen?
En wat heeft het straffen van kinderen met criminaliteit te maken? Lijkt mij juist de reden om het niet te doen, want dan kom je thuis en word je juist extra aangepakt (althans, dat lijkt mij).. Die logica ontgaat mij volledig dus
pi_120613199
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 december 2012 21:14 schreef Bombvis het volgende:

[..]

En wat heeft het straffen van kinderen met criminaliteit te maken? Lijkt mij juist de reden om het niet te doen, want dan kom je thuis en word je juist extra aangepakt (althans, dat lijkt mij).. Die logica ontgaat mij volledig dus
Ik denk dat de kinderen er ongevoelig voor worden. Ze worden voor kleine dingen al in elkaar geslagen. Deze aggressie willen ze ergens kwijtraken.
pi_120613341
Ik denk dat ze of genetisch minderwaardig zijn of gewoon uit een in en in verrotte cultuur komen. Het is toch niet normaal dat zelfs na de 3e generatie er geen hoop is voor deze jongeren.

Trouwens de meisjes presteren stukken beter dus waarschijnlijk een cultureel probleem.
pi_120613361
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 december 2012 21:17 schreef polderturk het volgende:

[..]

Ik denk dat de kinderen er ongevoelig voor worden. Ze worden voor kleine dingen al in elkaar geslagen. Deze aggressie willen ze ergens kwijtraken.
Maar daarom gaf ik ook dat voorbeeld van 50 jaar geleden: hoe verklaar je dat dan? Vroeger werden er nog wel eens de spreekwoordelijke 'draai om de oren' gegeven, waarop je begreep, oké dat moet ik dus niet doen. Maar bij allochtone kinderen (althans, daar zit het probleem toch in de opvoeding als ik jou moet geloven) werkt dat juist omgekeerd. Bij autochtone delinquenten heb ik juist het gevoel dat papa & mama alles maar goed vinden, wat ons kind doet zo iets niet.
pi_120614055
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 december 2012 21:21 schreef Bombvis het volgende:

[..]

Maar daarom gaf ik ook dat voorbeeld van 50 jaar geleden: hoe verklaar je dat dan? Vroeger werden er nog wel eens de spreekwoordelijke 'draai om de oren' gegeven, waarop je begreep, oké dat moet ik dus niet doen. Maar bij allochtone kinderen (althans, daar zit het probleem toch in de opvoeding als ik jou moet geloven) werkt dat juist omgekeerd. Bij autochtone delinquenten heb ik juist het gevoel dat papa & mama alles maar goed vinden, wat ons kind doet zo iets niet.
Ik denk dat de 'draai om de oren' bij de Nederlandse families een stuk minder erg was. Ik denk overigens ook aan een combinatie van factoren: het onvoldoende bijbrengen van normen en waarden en het geweld thuis.
  vrijdag 21 december 2012 @ 21:39:15 #12
232494 Boca_Raton
Voor al uw no nonsense
pi_120614309
TS, ben benieuwd wat je vindt van deze stelling: 'Zoals je tegen je ouders aankijkt, zo kijk je ook tegen de overheid aan'.

Ik heb wel eens het idee dat die jongeren hun agressie op de overheid/overheidsregels afreageren, i.p.v. op hun ouders.
pi_120614997
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 december 2012 21:39 schreef Boca_Raton het volgende:
TS, ben benieuwd wat je vindt van deze stelling: 'Zoals je tegen je ouders aankijkt, zo kijk je ook tegen de overheid aan'.

Ik heb wel eens het idee dat die jongeren hun agressie op de overheid/overheidsregels afreageren, i.p.v. op hun ouders.
Ik houd zielsveel van mijn ouders, echter ik heb geen enkel vertrouwen in onze corrupte regering. Ik heb wel respect voor autoriteit en de regels. En ik voel me verbonden met de massa. Ik ben het dus niet eens met je stelling. De criminelen reageren zich wel af op de samenleving.
  vrijdag 21 december 2012 @ 21:55:29 #14
232494 Boca_Raton
Voor al uw no nonsense
pi_120615186
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 december 2012 21:52 schreef polderturk het volgende:
De criminelen reageren zich wel af op de samenleving.
Is dat dan een teken dat ze zich er juist wél of juist níet mee verbonden voelen? (dat kan namelijk allebei).
pi_120615437
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 december 2012 21:55 schreef Boca_Raton het volgende:

[..]

Is dat dan een teken dat ze zich er juist wél of juist níet mee verbonden voelen? (dat kan namelijk allebei).
Ik denk niet dat de criminelen zich ermee verbonden voelen. Als ze het gevoel hebben dat ze bij die samenleving horen, dan gaan ze niet zo te keer. Als je het gevoel hebt deel uit te maken van een groep, dan ga je niet tekeer tegen diezelfde groep. Aan de andere kant, hun vaders gaan tekeer tegen hen, en die maken ook deel uit van dezelfde groep.
  zaterdag 22 december 2012 @ 01:17:20 #16
321876 Cherna
Fuck the System
pi_120623742
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 december 2012 21:11 schreef polderturk het volgende:

[..]

Sociale controle die er niet meer is. Een egoïstische maatschappij is de bron voor dit soort ellende. Samen sta je sterk.
krik, krak, sjiemela, sjiemela, sjiemela
krik, krak, sjiemela, sjiemela
  zaterdag 22 december 2012 @ 08:16:32 #17
379943 Paper_Tiger
Neem verantwoordelijkheid
pi_120626784
Polderturk. Jouw opvoeding klinkt als de mijne alleen was het mijn moeder die streng was. Alles wat je beschrijft in TS heb ik precies zo ervaren. Mijn moeder werkte zich regelmatig in het zweet om de spreekwoordelijke draai om de oren uit te delen.

Ik kan me niet aan de indruk onttrekken dat wij geen van beiden opgegroeid zijn als crimineel. Ik ben een autochtoon zoals ze dat noemen maar wel al 51 jaar oud. Opgroeien in de 60-er jaren ging precies zoals jij het beschrijft.
a man convinced against his will is of the same opinion still
pi_120626814
Mijn vader was gewoon altijd aan het werk, ts. Wat deed die van jou thuis?
Op woensdag 23 januari 2013 16:22 schreef gnaeus het volgende:[/b]
Je denkt serieus dat een goede opvoeding dit kan voorkomen ? Het is juist vaak de oorzaak van misdragingen.
pi_120626885
quote:
Ik mocht bijvoorbeeld van mijn vader niet met mijn voeten op tafel in zijn nabijheid en ik mocht niet teveel lawaai maken.
Dat is ook bij autochtone gezinnen een redelijk standaard regel :').
  zaterdag 22 december 2012 @ 08:56:25 #20
72545 Megumi
Go Rin No Sho
pi_120626926
Moeilijke jeugd balablabla gewoon keihard straffen. Zeker de Marokkanen. Dat is hun cultuur. Een Marokkaanse man/jongere met wie je ruzie hebt sla je eerst keihard voor zijn bek en daarna praat je wel of niet. Jammer dat figuren in de VVD en PVDA dat maar niet door hebben. Je past je aan aan het gedrag van je vijand. En je kent je zelf goed dan win je elke slag. Dat is op een slagveld zo. En op straat ook zo.

[ Bericht 2% gewijzigd door Megumi op 22-12-2012 09:02:43 ]
Wordt als iemand die voortdurend dood is. De ware volgeling van bushidõ sterft elke ochtend en avond opnieuw. En wordt niet gehinderd door angst voor de dood. Yamamoto Tsunetomo's hagakure.
pi_120627066
Welke troll heeft het account van Megumi overgenomen?
Allah Al Watan Al Malik
pi_120628106
Dat kinderen van Marokkaanse vaders harde klappen kregen, was mij bekend.
Een gezin bij ons in de buurt, werkte ook zo. Als je daar, vroeger, aan de deur ging
om te melden dat de kinderen zich misdroegen en niet wilde luisteren en velen daar last
van hadden , kregen ze zo'n harde klappen, waar je bij stond, dat je al spijt van je geklaag had.
Echt, dat was zielig!!
Eén zoon heeft mij ooit op zijn knieën gesmeekt of ik niet naar zijn vader wilde gaan, toen hij mij uit bleef schelden...(heb het dus maar niet gedaan)
En toch is dat hele gezin crimineel. Ouders, broers en zusjes. Ze werken er allemaal aan mee.

Hoe is het te rijmen dat er binnenshuis zoveel tucht is, maar buiten de deur totaal geen aandacht,
toezicht of wat dan ook is?
“Loop niet voor me, want ik volg niet.
Loop niet achter me, want ik leid niet.
Loop gewoon naast me en wees mijn vriend.”
  zaterdag 22 december 2012 @ 10:55:17 #23
110057 AgLarrr
Merck toch hoe sterck!
pi_120628217
Het probleem is: goed voorbeeld doet goed volgen. What goes around, comes around, etc. De kans dat deze jongens en meisjes hun eigen kinderen ook zo gaan behandelen is juist groter. Ze weten immers niet beter..
"Ill fares the land, to hastening ills a prey;
Where wealth accumulates, and men decay"

- Oliver Goldsmith, The Deserted Village
pi_120642477
Ze weten niet beter maar kunnen wel beter willen voor hun kinderen en zullen het ook proberen teminste daar waar wat in zit.
Afleiding waar kunnen kinderen dat nog kwijt voetballen op straat ze worden bijna overal weggejaagd is mijn ervaring, nou wordt er sowieso niet veel meer gevoetbald maar ook elders kunnen ze hun zaakje niet kwijt stel ze kijken vol naar een programma op tv noem maar wat de ene intereseerd dat en de andere dat, komt ertussen wel 6 keer reklame van iets b.v. zalando, hebben ze toch geen boodschap aan.
Je kinderen corrigeren met een tik mag niet meer van de overheid dus dan krijgen ze zich ook maar ermee, is mijn mening.

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 22-12-2012 19:46:01 ]
pi_120643432
Voordat ik dit allemaal zeg, ik ben wel degelijk optimistisch, het 'allochtonenprobleem' is een probleem dat zichzelf oplost. Integratie kost tijd en moeite en uiteindelijk bij de 5de/6de generatie zullen Marrokaanse en Turkse Nederlandse prima meedraaien in de samenleving.

Desalniettemin denk ik wel degelijk dat de integratie nu eenmaal wel een stuk moeilijker was/is door:
- de invloed van de islamitische cultuur, die toch haaks staat op de Westese cultuur (theocratie vs democratie, paternalisme versus egalitarisme, vrouwonvriendelijk, a-wetenschappelijk, eercultuur, geen moderne rechtsstaat gedachte)
- het feit dat het gaat om kinderen van LAAGopgeleide ongeschoolde migranten

Het is eigenlijk heel simpel wat mij betreft. Ik ben het eens met Wilders wat de islam betreft. Alleen heb ik totaal andere oplossingen:

Moslims in het Westen zullen een soort islam 2.0 moeten creeren, afstand nemen van Middeleeuwse geboden en principes uit de Koran die niet te rijmen vallen met onze rechtsstaat (al denk ik dat iedereen wel weet wat voor dingen dat zijn, ik noem maar o.a. de shariawetgeving, de ongelijkheid van geloven, etc.). Dat is niet zo gek als het lijkt. Het christendom heeft in de Verlichting iets dergelijks meegemaakt, de Paus heeft mensen als Galileo gerehabiliteerd, excuses aangeboden voor de kruistochten, en zich in het algemeen veel vredelievender gemanifesteerd en zich minder opgedrongen aan de bevolking. Het christendom 2.0 is dus zeker gelukt, (hoewel er nog een aantal dingen moeten gebeuren m.b.t. homofilie ) en past prima in onze rechtsstaat.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')