Ik leg de schuld bij de ouders. Dat kun je toch wel lezen?quote:Op vrijdag 21 december 2012 21:07 schreef Kandijfijn het volgende:
Ja, allochtonen zijn slachtoffers van omstandigheden en hun milieu. Door hier 30+ jaar in getrapt te zijn hebben we nu de huidige ellende.
We zitten al op de 3e generatie en nog steeds wordt het niet wat?
Ja, weerspreek dit toch nergens?quote:Op vrijdag 21 december 2012 21:08 schreef polderturk het volgende:
[..]
Ik leg de schuld bij de ouders. Dat kun je toch wel lezen?
Als het probleem niet bij de opvoeding ligt, waar ligt het dan aan? Wij moeten onze kinderen toch normen en waarden bijbrengen?quote:Op vrijdag 21 december 2012 21:08 schreef Bombvis het volgende:
Ja, want vroeger (zeg 50 jaar geleden) waren de ouders van autochtone kinderen ook heel lief, straften hun kinderen nooit.. Dat heeft er dus echt helemaal niks mee te maken hè
En wat heeft het straffen van kinderen met criminaliteit te maken? Lijkt mij juist de reden om het niet te doen, want dan kom je thuis en word je juist extra aangepakt (althans, dat lijkt mij).. Die logica ontgaat mij volledig dusquote:Op vrijdag 21 december 2012 21:11 schreef polderturk het volgende:
[..]
Als het probleem niet bij de opvoeding ligt, waar ligt het dan aan? Wij moeten onze kinderen toch normen en waarden bijbrengen?
Ik denk dat de kinderen er ongevoelig voor worden. Ze worden voor kleine dingen al in elkaar geslagen. Deze aggressie willen ze ergens kwijtraken.quote:Op vrijdag 21 december 2012 21:14 schreef Bombvis het volgende:
[..]
En wat heeft het straffen van kinderen met criminaliteit te maken? Lijkt mij juist de reden om het niet te doen, want dan kom je thuis en word je juist extra aangepakt (althans, dat lijkt mij).. Die logica ontgaat mij volledig dus
Maar daarom gaf ik ook dat voorbeeld van 50 jaar geleden: hoe verklaar je dat dan? Vroeger werden er nog wel eens de spreekwoordelijke 'draai om de oren' gegeven, waarop je begreep, oké dat moet ik dus niet doen. Maar bij allochtone kinderen (althans, daar zit het probleem toch in de opvoeding als ik jou moet geloven) werkt dat juist omgekeerd. Bij autochtone delinquenten heb ik juist het gevoel dat papa & mama alles maar goed vinden, wat ons kind doet zo iets niet.quote:Op vrijdag 21 december 2012 21:17 schreef polderturk het volgende:
[..]
Ik denk dat de kinderen er ongevoelig voor worden. Ze worden voor kleine dingen al in elkaar geslagen. Deze aggressie willen ze ergens kwijtraken.
Ik denk dat de 'draai om de oren' bij de Nederlandse families een stuk minder erg was. Ik denk overigens ook aan een combinatie van factoren: het onvoldoende bijbrengen van normen en waarden en het geweld thuis.quote:Op vrijdag 21 december 2012 21:21 schreef Bombvis het volgende:
[..]
Maar daarom gaf ik ook dat voorbeeld van 50 jaar geleden: hoe verklaar je dat dan? Vroeger werden er nog wel eens de spreekwoordelijke 'draai om de oren' gegeven, waarop je begreep, oké dat moet ik dus niet doen. Maar bij allochtone kinderen (althans, daar zit het probleem toch in de opvoeding als ik jou moet geloven) werkt dat juist omgekeerd. Bij autochtone delinquenten heb ik juist het gevoel dat papa & mama alles maar goed vinden, wat ons kind doet zo iets niet.
Ik houd zielsveel van mijn ouders, echter ik heb geen enkel vertrouwen in onze corrupte regering. Ik heb wel respect voor autoriteit en de regels. En ik voel me verbonden met de massa. Ik ben het dus niet eens met je stelling. De criminelen reageren zich wel af op de samenleving.quote:Op vrijdag 21 december 2012 21:39 schreef Boca_Raton het volgende:
TS, ben benieuwd wat je vindt van deze stelling: 'Zoals je tegen je ouders aankijkt, zo kijk je ook tegen de overheid aan'.
Ik heb wel eens het idee dat die jongeren hun agressie op de overheid/overheidsregels afreageren, i.p.v. op hun ouders.
Is dat dan een teken dat ze zich er juist wél of juist níet mee verbonden voelen? (dat kan namelijk allebei).quote:Op vrijdag 21 december 2012 21:52 schreef polderturk het volgende:
De criminelen reageren zich wel af op de samenleving.
Ik denk niet dat de criminelen zich ermee verbonden voelen. Als ze het gevoel hebben dat ze bij die samenleving horen, dan gaan ze niet zo te keer. Als je het gevoel hebt deel uit te maken van een groep, dan ga je niet tekeer tegen diezelfde groep. Aan de andere kant, hun vaders gaan tekeer tegen hen, en die maken ook deel uit van dezelfde groep.quote:Op vrijdag 21 december 2012 21:55 schreef Boca_Raton het volgende:
[..]
Is dat dan een teken dat ze zich er juist wél of juist níet mee verbonden voelen? (dat kan namelijk allebei).
Sociale controle die er niet meer is. Een egoïstische maatschappij is de bron voor dit soort ellende. Samen sta je sterk.quote:Op vrijdag 21 december 2012 21:11 schreef polderturk het volgende:
[..]
Als het probleem niet bij de opvoeding ligt, waar ligt het dan aan? Wij moeten onze kinderen toch normen en waarden bijbrengen?
Dat is ook bij autochtone gezinnen een redelijk standaard regelquote:Ik mocht bijvoorbeeld van mijn vader niet met mijn voeten op tafel in zijn nabijheid en ik mocht niet teveel lawaai maken.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |