Tantes hebben doorgaans het meeste verstand van fotograferenquote:Op vrijdag 5 juli 2013 11:02 schreef EdwinMartens het volgende:
Owja ..
Kind kijkt mooi door raam.. je mikt je camera erop, wil afdrukken..
Tante: Ja even fototje maken he , doe es lachen dan , doe es lachen
terwijl ze haar derriere zowat in je lens plant
Dat laatste nog niet eens, maar idd het verpesten van het momentquote:Op vrijdag 5 juli 2013 11:02 schreef EdwinMartens het volgende:
Owja ..
Kind kijkt mooi door raam.. je mikt je camera erop, wil afdrukken..
Tante: Ja even fototje maken he , doe es lachen dan , doe es lachen
terwijl ze haar derriere zowat in je lens plant
Dat is toch ook zo? Je hoeft alleen maar op een knopje te drukken en bij nabewerken doet de computer het werk voor je. Het is haast asociaal dat je er geld voor durft te vragenquote:Op zaterdag 6 juli 2013 02:33 schreef ACT-F het volgende:
Mensen die denken dat op pad gaan, wachten totdat je kan fotograferen, weer terug naar huis, foto's selecteren, nabewerken, de boel opsturen een klus van slechts enkele minuten is
Vooral ditquote:Op zaterdag 6 juli 2013 10:07 schreef Nemephis het volgende:
[..]
Dat is toch ook zo? Je hoeft alleen maar op een knopje te drukken en bij nabewerken doet de computer het werk voor je. Het is haast asociaal dat je er geld voor durft te vragen![]()
terechte klacht dus
Op de laatste luchtmachtdagen op Volkel. Je hebt net een stek waar je alle kanten op kunt fotograferen zonder gelijk anderen met je lens te raken. Komt er een spotter met camera en onafscheidelijk notitieblokje maar vooral met een huishoudtrappetje pal voor je staan zodat je ineens nog maar een halve horizon hebtquote:Op vrijdag 5 juli 2013 10:50 schreef Iwanius het volgende:
Misschien al langsgekomen,maar toch maar een keer herhalen dan:
Fotografen die bij een bepaalde gelegenheid altijd net voor je lens gaan staan terwijl je net moeite hebt gedaan een goed plekje te vinden die ook nog andere fotografen niet hindert.
Dan doe je het toch expres?quote:Op zaterdag 6 juli 2013 13:42 schreef Ouwesok het volgende:
En ik ben dan weer te fatsoenlijk om per ongeluk tegen zo'n laddertje aan te lopen.
Geen denderend ideequote:
Je kan ook gewoon zeggen, je staat in beeld.quote:
OMGquote:Op zaterdag 6 juli 2013 13:58 schreef Stefan het volgende:
[..]
Je kan ook gewoon zeggen, je staat in beeld.
Niet dat dat altijd zin heeft zoals je kunt zien in dit filmpje dat ik vorig jaar maakte
Ja, weet t, en hij is ook een FOK!ker die actief was/is in FOTquote:Op zaterdag 6 juli 2013 14:53 schreef ACT-F het volgende:
[..]
OMGEnig idee voor welk medium hij filmde? Of is dat zo'n hobbyist die met zijn speelgoed kwam spelen?
Ik haal mijn schouders op en zoek naar andere wegen ter compensatie van e.e.a.quote:Op zondag 6 januari 2013 18:55 schreef Ouwesok het volgende:
Ga je je er in het vervolg nou aan ergeren of maak je er een ontzettendenaar
ergernis werkt niet, dat andere ook niet maar kost beduidend minder energie
Op zich is dat filmpje al een prima oplossing. Als je dan niet bij je hoofdonderwerp kunt kun je in ieder geval zo'n zakkenwasser die de rest hindert op interpret wat exposure gevenquote:Op zaterdag 6 juli 2013 13:58 schreef Stefan het volgende:
[..]
Je kan ook gewoon zeggen, je staat in beeld.
Niet dat dat altijd zin heeft zoals je kunt zien in dit filmpje dat ik vorig jaar maakte
Dat ze flitsen daar waar het niet mag is een ergernis. De verbaasde blik van dat de foto niet gelukt is, is juist een glimlach momentjequote:Op zondag 7 juli 2013 15:56 schreef dahippieunicorn het volgende:
Mensen in de dierentuin die ook een keer geld over hadden en daarom de duurste camera gekocht hebben die ze konden vinden (want daar worden de foto's natuurlijk automatisch super-professioneel van!). Daarbij een tele-lens van-heb-ik-jou-daar.
Vervolgens willen ze binnen de aapjes fotograferen (waar overal een stuk of vijf keer 'niet flitesen' op één raam staat), flitsen ze kei hard tegen het glas en gaan daarna verbaasd op hun lcd-schermpje kijken hoe het dat wel niet kan dat de foto niet mooi gelukt is.
Dat vind ik nou net geen ergernis meer. Het heeft zelfs iets aandoenlijksquote:Op zondag 7 juli 2013 21:00 schreef Peter het volgende:
Ik irriteer me aan fotografen die denken dat het duurste materiaal aanschaffen gelijk staat aan talent hebben en oog/gevoel voor timing.
Daar kan ik me echt niet druk om maken, als die mensen dat mooi vinden is dat prima.quote:Op zondag 7 juli 2013 21:40 schreef Pizza_Boom het volgende:
Ik erger me nog wel eens aan lui op hobbyfora. Baggerfoto van iets moois (of iets gewoons, ligt eraan): "Mooie foto!". Nee, geen mooie foto, mooi onderwerp, maar de foto zelf is bagger. Scheef, korrelig, bewogen, storende onderwerpen in de foto, alles.
ik heb ook wel eens een opmerking gemaakt dat iemand best mooie fotos maakte, maar dat hij ze verpest door keer op keer er zo'n instagram-filter overheen te pleuren. Die persoon was daar niet zo van gediend en begon gelijk van "wil je niet meer in mijn topic posten?". tsja, dan bleek hij zelf ook nog wat aan zijn ogen te hebben waardoor hij het blijkbaar minder zag dan anderen, en dat ik daarom dus geen commentaar mocht hebben...quote:Op zondag 7 juli 2013 21:40 schreef Pizza_Boom het volgende:
Ik erger me nog wel eens aan lui op hobbyfora. Baggerfoto van iets moois (of iets gewoons, ligt eraan): "Mooie foto!". Nee, geen mooie foto, mooi onderwerp, maar de foto zelf is bagger. Scheef, korrelig, bewogen, storende onderwerpen in de foto, alles.
Was het een topic om foto's te tonen, of om ze te bespreken?quote:Op zondag 7 juli 2013 22:18 schreef Tokus het volgende:
[..]
ik heb ook wel eens een opmerking gemaakt dat iemand best mooie fotos maakte, maar dat hij ze verpest door keer op keer er zo'n instagram-filter overheen te pleuren. Die persoon was daar niet zo van gediend en begon gelijk van "wil je niet meer in mijn topic posten?". tsja, dan bleek hij zelf ook nog wat aan zijn ogen te hebben waardoor hij het blijkbaar minder zag dan anderen, en dat ik daarom dus geen commentaar mocht hebben...
Preciesquote:Op zondag 7 juli 2013 22:45 schreef Peter het volgende:
Mensen die -bij foto's die ergens gepost worden- er gelijk vanuit gaan dat ze zich persoonlijk aangesproken moeten voelen om commentaar te leveren; is ook een ergernis.
Ik irriteer me aan mensen die vinden dat je geen dure apparatuur mag kopen als je geen wereldberoemde professional bent. Ik vraag me af of die mensen ook vinden dat een hobbyist die van audio houdt het bij een lenco setje moet houden, een thuisklusser alleen maar goedkoop gereedschap uit de 2,50 bak mag aanschaffen, een thuisbioscoop moet bestaan uit een 22 inch nevermind merk lcd en de amateur-chauffeur het bij een tweedehands lada uit 1988 moet houden.quote:Op zondag 7 juli 2013 21:00 schreef Peter het volgende:
Ik irriteer me aan fotografen die denken dat het duurste materiaal aanschaffen gelijk staat aan talent hebben en oog/gevoel voor timing.
Het gaat om het plaatje, niet om de apparatuur of de fotograaf...
Eigenlijk is het alleen tonen, maarja, zo lang iedereen die geen verstand van foto's heeft alleen maar blijft roepen: "wauw, mooie foto's", wordt het ook nooit beter.quote:Op zondag 7 juli 2013 22:44 schreef Peter het volgende:
[..]
Was het een topic om foto's te tonen, of om ze te bespreken?
Dat is toch het hele punt, sommige mensen zijn tevreden met wat ze maken en anderen kunnen daar bovenuitstijgenquote:Op zondag 7 juli 2013 23:26 schreef Pizza_Boom het volgende:
[..]
Eigenlijk is het alleen tonen, maarja, zo lang iedereen die geen verstand van foto's heeft alleen maar blijft roepen: "wauw, mooie foto's", wordt het ook nooit beter.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |