Foto maken van zonsondergang>spiegelen>zelfde resultaat.quote:Op zondag 6 januari 2013 12:21 schreef polariteit het volgende:
Probleem van zonsopgangen is dat ze alleen 's morgens vroeg zijn
Je hebt het prima verwoord wat de achterliggende gedachte was dat ik mij zo uitte.quote:Ouwesok schreef op zaterdag 5 januari 2013 14:23 uur het volgende:
De beunhazen-aversie komt nog uit de tijd dat, wilde je het correct doen, je om jezelf fotograaf te mogen noemen aan vestigingseisen moest voldoen die onder andere een stukje vakopleiding vergden.
De beunhaas had die opleiding niet, de kosten van een bedrijf ook niet en kon voor ongeveer tien procent van de prijs van een gevestigd fotograaf zijn kiekjes leveren.
Ook toen was het al zinloos om tegen beunhazerij te vechten, de klanten die hun toevlucht zochten tot 's lands vrijetijdsprutsers hadden namelijk toch nooit de intentie om een gezond tarief aan een beroeps te betalen.
Meer nog dan de beschikbaarheid van daarvoor bruikbare apparatuur is het wegvallen van die vestigingswet de reden dat iedereen zijn beurs bij KonijnenExpress kan leegschudden, een KvK'tje kan halen en zich vervolgens fotograaf kan noemen. Enerzijds natuurlijk jammer voor de echte ambachtslieden. Anderszijds wel zo eerlijk, als je als fotograaf je tarief wilt waarmaken, zorg dan in elk geval maar dat je het puur op skills en kwaliteit waarmaakt en niet meer op de exclusiviteit van je opleiding/jobtitle of het gebruik van materialen waar de consument wat lastiger toegang toe heeft.
Kort samengevat: Vroegâh kon je gewoon zeggen dat je beter was (en vaak was je dat ook), tegenwoordig is iedereen gelijk en moet je maar even laten zien dat je een vakman bent en je tarief helemaal waard.
En zelfs nu fotografie-voor-geld als leuke bijverdienste wordt gezien zijn er nog steeds zat fotografen die zowel in vakinhoudelijk opzicht als commercieel zo goed zijn dat ze er een riante boterham van overhouden. Daar mot echter wel voor gewerkt worden.
Ga je je er in het vervolg nou aan ergeren of maak je er een ontzettendequote:Op zondag 6 januari 2013 17:03 schreef Iwanius het volgende:
[..]
Je hebt het prima verwoord wat de achterliggende gedachte was dat ik mij zo uitte.
Andersom is ook vervelend hoor. Dat je iets nieuws koopt en andere mensen reageren met 'ALWEEEEEEEEEEER??'quote:Op donderdag 10 januari 2013 22:23 schreef Levitas het volgende:
Als ik dan toch mag klagen, dan doe ik dat graag. Ik haat het als ik iets nieuws wil kopen en dan eigenlijk het geld er niet voor heb. Nu ook weer, wil heel graag een f/2.8 objectief, maar andere financiële prioriteiten. Ook al heb ik die prioriteiten niet voor niks gesteld, op dit moment zie ik er nog niks van en haat ik dat gevoel
Kan je die sneltoets niet anders instellen dan? Dan heb je geen makkelijke filmfunctie meer.quote:Op vrijdag 5 juli 2013 10:09 schreef EdwinMartens het volgende:
Waarom MOET er een film optie op mijn spiegelreflex zitten..
stop die effort in een groter dynamisch bereik ofzo...
Fotograferen is heel iets anders als filmen
Tantes hebben doorgaans het meeste verstand van fotograferenquote:Op vrijdag 5 juli 2013 11:02 schreef EdwinMartens het volgende:
Owja ..
Kind kijkt mooi door raam.. je mikt je camera erop, wil afdrukken..
Tante: Ja even fototje maken he , doe es lachen dan , doe es lachen
terwijl ze haar derriere zowat in je lens plant
Dat laatste nog niet eens, maar idd het verpesten van het momentquote:Op vrijdag 5 juli 2013 11:02 schreef EdwinMartens het volgende:
Owja ..
Kind kijkt mooi door raam.. je mikt je camera erop, wil afdrukken..
Tante: Ja even fototje maken he , doe es lachen dan , doe es lachen
terwijl ze haar derriere zowat in je lens plant
Dat is toch ook zo? Je hoeft alleen maar op een knopje te drukken en bij nabewerken doet de computer het werk voor je. Het is haast asociaal dat je er geld voor durft te vragenquote:Op zaterdag 6 juli 2013 02:33 schreef ACT-F het volgende:
Mensen die denken dat op pad gaan, wachten totdat je kan fotograferen, weer terug naar huis, foto's selecteren, nabewerken, de boel opsturen een klus van slechts enkele minuten is
Vooral ditquote:Op zaterdag 6 juli 2013 10:07 schreef Nemephis het volgende:
[..]
Dat is toch ook zo? Je hoeft alleen maar op een knopje te drukken en bij nabewerken doet de computer het werk voor je. Het is haast asociaal dat je er geld voor durft te vragen![]()
terechte klacht dus
Op de laatste luchtmachtdagen op Volkel. Je hebt net een stek waar je alle kanten op kunt fotograferen zonder gelijk anderen met je lens te raken. Komt er een spotter met camera en onafscheidelijk notitieblokje maar vooral met een huishoudtrappetje pal voor je staan zodat je ineens nog maar een halve horizon hebtquote:Op vrijdag 5 juli 2013 10:50 schreef Iwanius het volgende:
Misschien al langsgekomen,maar toch maar een keer herhalen dan:
Fotografen die bij een bepaalde gelegenheid altijd net voor je lens gaan staan terwijl je net moeite hebt gedaan een goed plekje te vinden die ook nog andere fotografen niet hindert.
Dan doe je het toch expres?quote:Op zaterdag 6 juli 2013 13:42 schreef Ouwesok het volgende:
En ik ben dan weer te fatsoenlijk om per ongeluk tegen zo'n laddertje aan te lopen.
Geen denderend ideequote:
Je kan ook gewoon zeggen, je staat in beeld.quote:
OMGquote:Op zaterdag 6 juli 2013 13:58 schreef Stefan het volgende:
[..]
Je kan ook gewoon zeggen, je staat in beeld.
Niet dat dat altijd zin heeft zoals je kunt zien in dit filmpje dat ik vorig jaar maakte
Ja, weet t, en hij is ook een FOK!ker die actief was/is in FOTquote:Op zaterdag 6 juli 2013 14:53 schreef ACT-F het volgende:
[..]
OMGEnig idee voor welk medium hij filmde? Of is dat zo'n hobbyist die met zijn speelgoed kwam spelen?
Ik haal mijn schouders op en zoek naar andere wegen ter compensatie van e.e.a.quote:Op zondag 6 januari 2013 18:55 schreef Ouwesok het volgende:
Ga je je er in het vervolg nou aan ergeren of maak je er een ontzettendenaar
ergernis werkt niet, dat andere ook niet maar kost beduidend minder energie
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |