abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zaterdag 5 januari 2013 @ 15:49:53 #31
238961 Stefan
Leuker wordt het niet
pi_121193544
Ik heb zeker geen aversie, ik ben in zes maanden van filmer inmiddels ook een publicerende fotograaf , er is altijd markt, kwestie van timing, geluk en talent. Ook in deze tijden
Combineer je intelligentie met je humor...NU!!
Geheime strandvideo's met topless meiden, zomer 2010
  Moderator zaterdag 5 januari 2013 @ 18:06:20 #32
16180 crew  CoolGuy
Money makes the world go round
pi_121198851
ik irriteer me aan het feit dat ik vandaag wat heb zitten te experimenteren met mn nieuw aangeschafte 600d, maar aangezien ik gewoon niet kan fotograferen, maar dus wel met het boekje en alles erbij zit, krijg ik niet gefotografeerd hoe ik wil. En om eerlijk te zijn weet ik ook niet hoe ik 't moet aanpakken.

Dat is kut :{
Breitling - Instruments for Professionals
  FOK!fotograaf zaterdag 5 januari 2013 @ 19:45:10 #33
341889 Pizza_Boom
manusje van alles
pi_121202978
Wat lukt er dan niet?

quote:
0s.gif Op zaterdag 5 januari 2013 14:51 schreef kanovinnie het volgende:

en als aanvulling op de vorige klacht van mij heb ik er een bonusklachtje bij.
Andere fotografen die beweren dat iemand een slechte keus heeft gemaakt (In dit geval, iemand vroeg, Nikon 1 of sony nex. Ik ff inlezen en adviseerde sony nex, die kon hij voor een goede prijs halen).
"voor 100 euro meer heb je een 60D, wie heeft je dit aangesmeerd?" :')
Zo lust ik er nog een: Ik erger mij aan de haat tussen merken. Natuurlijk, een beetje je eigen merk promoten mag, maar er zijn tegenwoordig geen slechte DSLRs.
Grootste verschil tussen de NEX en de 1 in kwaliteit is het feit dat Nikon des tijds bewust gekozen heeft om een camera te maken die geen/weinig concurrentie vormt voor de DSLR markt van Nikon, maar meer voor de meer eisende compactgebruiker, terwijl de NEX een groot deel overlap heeft met de DSLR markt van Sony.
The summer is magic!
Nobody on the road, nobody on the beach.
I feel it in the air, the summer is out of reach.

"Censorship is telling a man he can't have a steak just because a baby can't chew it."
  zaterdag 5 januari 2013 @ 19:51:21 #34
84430 kanovinnie
Wie dit leest is gek!
pi_121203232
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 januari 2013 19:45 schreef Pizza_Boom het volgende:
Wat lukt er dan niet?

[..]

Zo lust ik er nog een: Ik erger mij aan de haat tussen merken. Natuurlijk, een beetje je eigen merk promoten mag, maar er zijn tegenwoordig geen slechte DSLRs.
Grootste verschil tussen de NEX en de 1 in kwaliteit is het feit dat Nikon des tijds bewust gekozen heeft om een camera te maken die geen/weinig concurrentie vormt voor de DSLR markt van Nikon, maar meer voor de meer eisende compactgebruiker, terwijl de NEX een groot deel overlap heeft met de DSLR markt van Sony.
Ik denk dat het met die haat wel meevalt. Ik denk niet "Pizza_Boom is zo'n vieze vuile sonygebruiker". Of als ik een foto van een papaprazi zie dat ik denk, "Kan ook niet anders, zo'n walgelijk figuur moet inderdaad wel met nikon rondlopen".
Tis vooral een beetje heen en weer getroll
Op dinsdag 25 augustus 2015 15:48 schreef Toekito het volgende:
de grootste schande van heel FOK! naast Fylax is Kano als mod.
  FOK!fotograaf zaterdag 5 januari 2013 @ 20:04:50 #35
341889 Pizza_Boom
manusje van alles
pi_121203860
quote:
14s.gif Op zaterdag 5 januari 2013 19:51 schreef kanovinnie het volgende:

[..]

Ik denk dat het met die haat wel meevalt. Ik denk niet "Pizza_Boom is zo'n vieze vuile sonygebruiker". Of als ik een foto van een papaprazi zie dat ik denk, "Kan ook niet anders, zo'n walgelijk figuur moet inderdaad wel met nikon rondlopen".
Tis vooral een beetje heen en weer getroll
Bij ons ja, helaas ken ik ook kanten waar het geen getroll is.
The summer is magic!

"Censorship is telling a man he can't have a steak just because a baby can't chew it."
  zaterdag 5 januari 2013 @ 20:09:03 #36
84430 kanovinnie
Wie dit leest is gek!
pi_121204054
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 januari 2013 20:04 schreef Pizza_Boom het volgende:

[..]

Bij ons ja, helaas ken ik ook kanten waar het geen getroll is.
Die mensen zijn gewoon zwakzinnig. Waarom zou je je er druk om maken? Ik bedoel, het is juist goed zoals het nu gaat. De ene gebruikt Sony of Nikon of Pentax, de ander weet wel wat kwaliteit is en heeft dus Canon. En dan zou je als Canongebruiker toch wel zwakzinnig zijn om je druk te maken over de mensen die met inferieure kwaliteit rondlopen gek te maken. :D
  Moderator zaterdag 5 januari 2013 @ 20:30:43 #37
16180 crew  CoolGuy
pi_121204986
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 januari 2013 19:45 schreef Pizza_Boom het volgende:
Wat lukt er dan niet?

Nou, ik gebruik alleen de kitlens. Dus ik denk ik maak eens een paar foto's. Aangezien ik geen idee heb welke instellingen die ik moet doen maak ik gebruik van de vooringestelde settings mbv dat draaiwieltje om verschillende dingen te proberen.

Het eerste waar ik tegen aan loop is dat geen enkele scherpe foto kan maken voor mijn gevoel, terwijl de AF van de lens aan staat. Daarnaast zit ik hier op mn kantoor wat fotos te maken van random dingen hier, en het resultaat valt gewoon vies tegen. Nu kan dat laatste ook komen omdat ik ook wel gebruik maak van de geen-flits-gebruiken setting, waardoor...volgens mij...de iso behoorlijk naar boven gaat, waardoor je dus behoorlijke ruis krijgt. Maar als ik de flits gebruik dan ziet het er weer belachelijk uit.

Laat ik een voorbeeld nemen. Ik heb hier een Marantz receiver staan op deze kamer. Je ziet ooit wel foto's waarbij dan een foto van het merkje wordt genomen, wat vooraan helder in beeld is, en verder 'naar achteren' wazig wordt. Dat effect bereik ik ook, maar stel nou dat ik een foto wil maken die overal scherp (dus niet wazig) is, hoe doe ik dat? Want dat lukt dus bv ook niet.

Om kort te gaan. Ik kan gewoon _NIET_ fotograferen :D
  FOK!fotograaf zaterdag 5 januari 2013 @ 20:36:23 #38
341889 Pizza_Boom
manusje van alles
pi_121205223
Diafragma wat kleiner maken (dus getal omhoog) en wat afstand nemen?
The summer is magic!

Moderator / FOK!Fotograaf zaterdag 5 januari 2013 @ 20:39:48 #39
132619 crew  D_A
Ben jij van die © ?
pi_121205382
Nabewerken, buh.
[b] Op Zaterdag 26 april 2008 22:35 schreef lauwert het volgende:[/b]
[i] Waar zouden we toch zijn zonder onze geliefde D_A O+ [/i]
  Moderator zaterdag 5 januari 2013 @ 21:41:32 #40
16180 crew  CoolGuy
pi_121208069
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 januari 2013 20:36 schreef Pizza_Boom het volgende:
Diafragma wat kleiner maken (dus getal omhoog) en wat afstand nemen?
Bedankt voor de tip. Vooral ook dat je zegt dat t getal dan omhoog moet. Ik ga daar morgen eens wat mee spelen. Wellicht is het een idee om een topic (wil ik morgen best doen) te starten met dergelijke vragen? Ik snap dat mijn vragen niet helemaal in dit topic thuis horen, maar ik kan me voorstellen dat er nog meer mensen zijn die met dit soort vragen zitten.

Dus dat ik een topic start hiervoor, en dan een foto post, en dat jij/jullie daar dan op schieten van 'dit soort foto's kun je beter proberen te nemen met instellingen X Y en Z blablabla'.

Ik bedoel, ik zie voor me wat voor foto ik wil maken ongeveer. Ik heb de camera in mn handen, maar ik heb geen idee wat voor settings ik dan moet doen voor bepaalde situaties om hetgeen ik in mn hoofd heb enigzins te benaderen.
  zaterdag 5 januari 2013 @ 21:45:07 #41
238961 Stefan
Leuker wordt het niet
pi_121208216
er zijn wel topics over vragen enzo hoor, ff zoeken :)
  Moderator zaterdag 5 januari 2013 @ 21:47:56 #42
16180 crew  CoolGuy
pi_121208330
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 januari 2013 21:45 schreef Stefan het volgende:
er zijn wel topics over vragen enzo hoor, ff zoeken :)
Wel? Ik had straks gekeken, maar zag niet echt iets. Maar ik heb het hier over een situatie waarbij degene die de foto neemt, echt een totale nitwit is op het gebied van fotografie he? Je moet het zo zien. Ik neem een camera mee op vakantie, zie iets wat ik leuk vind, richt de camera en neem de foto. Meer is het niet. Ja, soms wat spelen met de compositie, dus niet midden op de foto maar een beetje naar rechts ofzo, dat soort dingen, maar qua instellingen van de camera kom ik niet verder dan omschakelen van kleur naar zwart-wit zeg maar.

Dus echt mega uber super n00b gebeuren :) En ik snap heus wel dat ik niet overnight een volleerd fotograaf wordt, maar ik heb een camera in mijn handen die vanalles kan, maar waarvan ik niet weet wát ie kan, wanneer te gebruiken, en wat voor settings ik dan moet doen. :)
  zaterdag 5 januari 2013 @ 21:52:03 #43
84430 kanovinnie
Wie dit leest is gek!
pi_121208477
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 januari 2013 21:47 schreef CoolGuy het volgende:

[..]

Wel? Ik had straks gekeken, maar zag niet echt iets. Maar ik heb het hier over een situatie waarbij degene die de foto neemt, echt een totale nitwit is op het gebied van fotografie he? Je moet het zo zien. Ik neem een camera mee op vakantie, zie iets wat ik leuk vind, richt de camera en neem de foto. Meer is het niet. Ja, soms wat spelen met de compositie, dus niet midden op de foto maar een beetje naar rechts ofzo, dat soort dingen, maar qua instellingen van de camera kom ik niet verder dan omschakelen van kleur naar zwart-wit zeg maar.

Dus echt mega uber super n00b gebeuren :) En ik snap heus wel dat ik niet overnight een volleerd fotograaf wordt, maar ik heb een camera in mijn handen die vanalles kan, maar waarvan ik niet weet wát ie kan, wanneer te gebruiken, en wat voor settings ik dan moet doen. :)
Welke sluitertijd gebruikte je? Heb je IS op je lens?
  Moderator zaterdag 5 januari 2013 @ 21:53:08 #44
16180 crew  CoolGuy
pi_121208507
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 januari 2013 21:52 schreef kanovinnie het volgende:

[..]

Welke sluitertijd gebruikte je? Heb je IS op je lens?
Geen idee. Ja. Canon 600d met kitlens, gestabiliseerd. Ik ben niet meer in de gelegenheid om te reageren nu, aangezien ik weg ga, maar ik zal morgen wel wat foto's posten in een nieuw topic en hopen dat een van de ervaren mensen hier daarop wil reageren. :)
  zaterdag 5 januari 2013 @ 21:53:33 #45
84430 kanovinnie
Wie dit leest is gek!
pi_121208528
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 januari 2013 21:53 schreef CoolGuy het volgende:

[..]

Geen idee. Ja. Canon 600d met kitlens, gestabiliseerd. Ik ben niet meer in de gelegenheid om te reageren nu, aangezien ik weg ga, maar ik zal morgen wel wat foto's posten in een nieuw topic en hopen dat een van de ervaren mensen hier daarop wil reageren. :)
Prrima. Veel plezier.
  zaterdag 5 januari 2013 @ 21:54:05 #46
238961 Stefan
Leuker wordt het niet
pi_121208547
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 januari 2013 21:53 schreef CoolGuy het volgende:

[..]

FOT / Beginner fotografie
pi_121222723
Op zaterdag eropuit gaan om te gaan fotograferen en alleen maar effen donkere grijze luchten hebben, en vervolgens op zondag door de zon gewekt worden.

Klacht: verkeerde timing van het weer (of van mij)
Voor wat foto's, kijk hier
  zondag 6 januari 2013 @ 12:07:38 #48
238961 Stefan
Leuker wordt het niet
pi_121223188
Dan ga je toch nog een keer op pad
pi_121223561
Probleem van zonsopgangen is dat ze alleen 's morgens vroeg zijn :P
Voor wat foto's, kijk hier
pi_121228624
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 januari 2013 21:41 schreef CoolGuy het volgende:

[..]

Bedankt voor de tip. Vooral ook dat je zegt dat t getal dan omhoog moet. Ik ga daar morgen eens wat mee spelen. Wellicht is het een idee om een topic (wil ik morgen best doen) te starten met dergelijke vragen? Ik snap dat mijn vragen niet helemaal in dit topic thuis horen, maar ik kan me voorstellen dat er nog meer mensen zijn die met dit soort vragen zitten.

Dus dat ik een topic start hiervoor, en dan een foto post, en dat jij/jullie daar dan op schieten van 'dit soort foto's kun je beter proberen te nemen met instellingen X Y en Z blablabla'.

Ik bedoel, ik zie voor me wat voor foto ik wil maken ongeveer. Ik heb de camera in mn handen, maar ik heb geen idee wat voor settings ik dan moet doen voor bepaalde situaties om hetgeen ik in mn hoofd heb enigzins te benaderen.
Voila, Lees dit eens op je gemak door. Alle basis begrippen worden hierin behandeld en is nog gratis ook.

http://www.digitalefotografietips.nl/basiscursus/
  zondag 6 januari 2013 @ 14:41:07 #51
84430 kanovinnie
Wie dit leest is gek!
pi_121228720
quote:
0s.gif Op zondag 6 januari 2013 12:21 schreef polariteit het volgende:
Probleem van zonsopgangen is dat ze alleen 's morgens vroeg zijn :P
Foto maken van zonsondergang>spiegelen>zelfde resultaat.
pi_121230633
quote:
Ouwesok schreef op zaterdag 5 januari 2013 14:23 uur het volgende:

De beunhazen-aversie komt nog uit de tijd dat, wilde je het correct doen, je om jezelf fotograaf te mogen noemen aan vestigingseisen moest voldoen die onder andere een stukje vakopleiding vergden.
De beunhaas had die opleiding niet, de kosten van een bedrijf ook niet en kon voor ongeveer tien procent van de prijs van een gevestigd fotograaf zijn kiekjes leveren.
Ook toen was het al zinloos om tegen beunhazerij te vechten, de klanten die hun toevlucht zochten tot 's lands vrijetijdsprutsers hadden namelijk toch nooit de intentie om een gezond tarief aan een beroeps te betalen.

Meer nog dan de beschikbaarheid van daarvoor bruikbare apparatuur is het wegvallen van die vestigingswet de reden dat iedereen zijn beurs bij KonijnenExpress kan leegschudden, een KvK'tje kan halen en zich vervolgens fotograaf kan noemen. Enerzijds natuurlijk jammer voor de echte ambachtslieden. Anderszijds wel zo eerlijk, als je als fotograaf je tarief wilt waarmaken, zorg dan in elk geval maar dat je het puur op skills en kwaliteit waarmaakt en niet meer op de exclusiviteit van je opleiding/jobtitle of het gebruik van materialen waar de consument wat lastiger toegang toe heeft.
Kort samengevat: Vroegâh kon je gewoon zeggen dat je beter was (en vaak was je dat ook), tegenwoordig is iedereen gelijk en moet je maar even laten zien dat je een vakman bent en je tarief helemaal waard.
En zelfs nu fotografie-voor-geld als leuke bijverdienste wordt gezien zijn er nog steeds zat fotografen die zowel in vakinhoudelijk opzicht als commercieel zo goed zijn dat ze er een riante boterham van overhouden. Daar mot echter wel voor gewerkt worden.
Je hebt het prima verwoord wat de achterliggende gedachte was dat ik mij zo uitte. :)
  Eindredactie Frontpage / Forummod zondag 6 januari 2013 @ 18:55:32 #53
41809 crew  Ouwesok
Leuke lamp overigens
pi_121235639
quote:
14s.gif Op zondag 6 januari 2013 17:03 schreef Iwanius het volgende:

[..]

Je hebt het prima verwoord wat de achterliggende gedachte was dat ik mij zo uitte. :)
Ga je je er in het vervolg nou aan ergeren of maak je er een ontzettende :') naar :?
ergernis werkt niet, dat andere ook niet maar kost beduidend minder energie
Gotferdomme wat heb ik weer een last van een goed humeur
pi_121414006
Als ik dan toch mag klagen, dan doe ik dat graag. Ik haat het als ik iets nieuws wil kopen en dan eigenlijk het geld er niet voor heb. Nu ook weer, wil heel graag een f/2.8 objectief, maar andere financiële prioriteiten. Ook al heb ik die prioriteiten niet voor niks gesteld, op dit moment zie ik er nog niks van en haat ik dat gevoel :')
pi_121423705
quote:
0s.gif Op donderdag 10 januari 2013 22:23 schreef Levitas het volgende:
Als ik dan toch mag klagen, dan doe ik dat graag. Ik haat het als ik iets nieuws wil kopen en dan eigenlijk het geld er niet voor heb. Nu ook weer, wil heel graag een f/2.8 objectief, maar andere financiële prioriteiten. Ook al heb ik die prioriteiten niet voor niks gesteld, op dit moment zie ik er nog niks van en haat ik dat gevoel :')
Andersom is ook vervelend hoor. Dat je iets nieuws koopt en andere mensen reageren met 'ALWEEEEEEEEEEER??' :')
  donderdag 4 juli 2013 @ 19:19:44 #56
238961 Stefan
Leuker wordt het niet
pi_128591298
:')

Foto klein

130704_238961_FotoKlein_440_587.jpg
pi_128611803
Waarom MOET er een film optie op mijn spiegelreflex zitten..
stop die effort in een groter dynamisch bereik ofzo...

Fotograferen is heel iets anders als filmen
  FOK!fotograaf vrijdag 5 juli 2013 @ 10:39:34 #58
341889 Pizza_Boom
manusje van alles
pi_128612658
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 juli 2013 10:09 schreef EdwinMartens het volgende:
Waarom MOET er een film optie op mijn spiegelreflex zitten..
stop die effort in een groter dynamisch bereik ofzo...

Fotograferen is heel iets anders als filmen
Kan je die sneltoets niet anders instellen dan? Dan heb je geen makkelijke filmfunctie meer.
The summer is magic!

pi_128613009
Misschien al langsgekomen,maar toch maar een keer herhalen dan:

Fotografen die bij een bepaalde gelegenheid altijd net voor je lens gaan staan terwijl je net moeite hebt gedaan een goed plekje te vinden die ook nog andere fotografen niet hindert.
pi_128613398
Owja ..

Kind kijkt mooi door raam.. je mikt je camera erop, wil afdrukken..
Tante: Ja even fototje maken he , doe es lachen dan , doe es lachen
terwijl ze haar derriere zowat in je lens plant |:(
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')