abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  donderdag 20 december 2012 @ 17:16:00 #1
139516 uniekhoorn
uniek, zoals ieder ander
pi_120557604

Dit topic is voor alle hardlopers, van beginners tot gevorderden. Het maakt niet uit of je nou met Evy loopt, je eigen schema volgt of C25K: Iedereen is hier welkom! Je kan in dit topic praten over hoe het gaat, welke kleding je wil dragen, hoe zwaar/makkelijk het allemaal gaat..Je kan het zo gek niet verzinnen. Stel ook gerust vragen, we zijn hier om elkaar te helpen :).
----------------------------------------------------------------------------------------------------------
Er zijn 3 verschillende hardlooptopics gaande:
[LIF] Topicreeks: Hardlopen voor beginners :
Alles over hardlopen! Kleding, schema's, lappenmandopvang, motivatie, wedstrijdjes..you name it!
[SPT] Topicreeks: Hardlopen voor beginners :
Voor de hardlopers die hardlopen werkelijk als een sport zien maar die wel net begonnen zijn.
[SPT] Topicreeks: Centraal topic voor amateurhardlopers :
Dit topic is voor de hardlopers die geen beginners meer zijn, al aardig wat wedstrijden lopen, flink op de tijden letten maar toch nog amateurs zijn.

Kijk en post gezellig mee in het topic wat voor jou van toepassing is :)
----------------------------------------------------------------------------------------------------------
*O* Tevens zijn we een Fok! Endomondo team begonnen! Dus gebruik je Endomondo om je voortgang bij te houden? Meld je dan aan bij het Fok! Endomondo team en laat zien dat Fok!kers ook buiten komen *O* Stuur even een PM/DM naar GotC als je je hebt aangemeld :)

SPOILER: Schema's
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER: Diverse links
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER: Apps voor op telefoons
SPOILER: Wie loopt er waar en wanneer?
SPOILER: 2012 Challenge
SPOILER: Formule voor het berekenen van je maximale hartslag
SPOILER: Ten commandments for the runner

[ Bericht 1% gewijzigd door uniekhoorn op 21-12-2012 20:39:02 ]
Nu doen en genieten, doodgaan kan altijd nog!
Zolang er alcohol verkocht wordt, heb ik geen probleem.
Je moet het leven nemen met een korreltje zout..... schijfje limoen en een shot tequilla
  donderdag 20 december 2012 @ 17:17:32 #2
139516 uniekhoorn
uniek, zoals ieder ander
pi_120557675
Kerst wordt chinees lopend buffet en gourmetten, dus lekker de vrije keus.
!e kerstdag in de ochtend lopen, voor het kerstontbijt.
Alcohol drink ik altijd wel :')
Nu doen en genieten, doodgaan kan altijd nog!
Zolang er alcohol verkocht wordt, heb ik geen probleem.
Je moet het leven nemen met een korreltje zout..... schijfje limoen en een shot tequilla
pi_120557922
Ik denk ook dat dat wel heel goed kan jezelf een doel stellen zonder dat je aan een officieel evenement meedoet. En of dat dan de 5 km van Evy is of een HM afstand, dat kan toch allemaal dan.

Deze maand is voor mij ook funest, Jammer, want ik zat net lekker in het ritme van al een paar weken 3 keer per week 7 a 8 km. Nu ben ik al sinds 5 december niet meer geweest. Twee keer een weekendje weggeweest, feestje hier, feestje daar en tussendoor echt een te drukke maand met werken, 60 uur per week is niks. Deze week wilde ik nog wat goedmaken, maar doordat ik dinsdag van mijn paard ben gevallen en mijn rug bont en blauw is wordt het ook niks meer. Ben niet echt geblesseerd, maar als ik hardloop dan doen die beurze plekken gewoon te zeer. Volgende week Kerst, dan naar Praag. Dus we wachten maar gewoon tot het nieuwe jaar en dan weer lekker er tegenaan.

Heb er al weer veel zin in! De challenge dit jaar ook bij lange na niet gehaald (maar 365 van de 500), maar ik weet waar het aan ligt en dat wordt volgend jaar beter, sterker nog, dan moet ik de 600 wel kunnen halen.

Ben helemaal niet van plan om aan evenementen mee te gaan doen (houd daar gewoon niet van), maar ben wel mega-enthousiast over het lopen en dat is het voornaamste! Merk zelfs dat ik mensen er mee lastig ga vallen door er over te vertellen (en voor niet-lopers is er helemaal niks interessants aan...). :')
  donderdag 20 december 2012 @ 17:42:34 #4
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_120558623
quote:
0s.gif Op donderdag 20 december 2012 17:14 schreef uniekhoorn het volgende:
Wij eten spruitjes, rennen jullie daar voor weg?
Kerst wordt chinees lopend buffet en gourmetten, dus lekker de vrije keus.
!e kerstdag in de ochtend lopen, voor het kerstontbijt.
Alcohol drink ik altijd wel :')
Ik heb mezelf overwonnen en vorige week een spruitjesstamp gemaakt en ik vond het zowaar nog lekker ook! :o

En nee hoor, een HM is ook een HM als het niet in event-verband gelopen wordt. :Y
  donderdag 20 december 2012 @ 17:43:08 #5
217148 Saninl
Kermit is gangstar!
pi_120558637
Alweer bijna een maand niet hardgelopen. Eerst ging ik vaak 2x per week wel tussen de 5 en 10km lopen. Maar door het slechte weer en drukte en doordat het vroeger donker is echt al lang niet meer gedaan.
Aankomende week op vakantie en misschien na de feestdagen weer proberen op te pakken...

Iemand nog tips?

Zelfs voor mijn verjaardag (2 weken geleden) hardloophandschoentjes gekregen van mijn ouders, maar die motivatie was niet genoeg helaas
  donderdag 20 december 2012 @ 17:50:20 #6
89879 YUR
E stands for Excellent
pi_120558863
quote:
13s.gif Op donderdag 20 december 2012 17:43 schreef Saninl het volgende:
Alweer bijna een maand niet hardgelopen. Eerst ging ik vaak 2x per week wel tussen de 5 en 10km lopen. Maar door het slechte weer en drukte en doordat het vroeger donker is echt al lang niet meer gedaan.
Aankomende week op vakantie en misschien na de feestdagen weer proberen op te pakken...

Iemand nog tips?

Zelfs voor mijn verjaardag (2 weken geleden) hardloophandschoentjes gekregen van mijn ouders, maar die motivatie was niet genoeg helaas
Gewoon een keer gaan. De eerste paar stappen zullen ff gek aanvoelen, maar daarna ben je zoooooo superblij dat je het weer eens hebt gedaan, dat je weer net zo verslingerd raakt
F means you're fucked
  donderdag 20 december 2012 @ 17:59:26 #7
210227 rechtsedirecte
Southern most Fok!ker
pi_120559137
21/12, 6uur 's morgens en het eind der tijden is nog steeds niet nabij....
'Lopen is geen sport maar een manier van reizen'
'Als ik loop voel ik me beroerd, maar als ik niet loop nog beroerder'
'Once you discover the rewards of pain, you want more pain'
pi_120559184
quote:
0s.gif Op donderdag 20 december 2012 16:30 schreef motorbloempje het volgende:
Een HM is voor mij niet per se gekoppeld aan een event. Als ik zelf 21 loop op een mooie zondag vind ik dat ook een volwaardige HM. Ik wil 21km hardlopen, gewoon, 21km kunnen hardlopen, HM-afstand. En als er dan een leuke run in de buurt is dan doe ik daar óók wel aan mee (mits betaalbaar). Dat er geen event is zegt niet dat ik geen tijdsplanning heb. Geen exacte datum, maar had in m'n planning staan eind januari klaar te zijn met m'n HM-schema (incuslief wat dubbele weken als een week neit vol/lekker ging.

Maargoed, ik weet niet waarom ik me ga zitten verdedigen; heb al zo vaak gezegd hoe ik erin sta en dat doet m.i. helemaal niets af aan de mensen die meer events lopen. Ook ik heb doelen en dromen. Je bent niet doelloos als je niet je afstanden bezegelt op een dag zelf met ene event.
Een paar dingen, ik weet dat jij niet per se een event hoeft te hebben om een HM te lopen, daarom heb ik expres het woord einddatum gebruikt en niet een wedstrijd/race/event/happening of zulks. Maar ik ben er wel van overtuigd dat je doel, Het lopen van 21km icm een schema makkelijker vol te houden is als je een einddatum hebt en niet zo uit de losse pols maar een dagje prikt.

Sterker nog, ik denk dat jij, maar ik waan mezelf misschien rijk, nu al 10EM (16km) kan afleggen in 1.5 uur. En dus zou een HM-afstand in 2 uur ook wel moeten lukken. Heck, neem dit weekend 2.5 uur en je loopt het. Daar ben ik van overtuigd (7min/km en doet het in 2.45 uur - decimaal stelsel).

Voor de rest zal het me echt niet uitmaken of jij wel of niet 21km loopt, alleen als ik dat stukje zo las kreeg ik niet de indruk dat je binnen afzienbare tijd de 21 ging lopen.
In theory there is no difference between theory and practice. In practice there is.
pi_120559232
quote:
13s.gif Op donderdag 20 december 2012 17:43 schreef Saninl het volgende:

Iemand nog tips?

Evy (of een ander beginnersschema) erbij pakken, dat afmaken en dan weer rustig je 5/10km lopen.
In theory there is no difference between theory and practice. In practice there is.
pi_120559378
Nou ja, als je al tussen de 5 en 10 zat is een maand niet gelopen toch niet zo lang? Gewoon weer beginnen met een keer 5 en een paar dagen later 7, moet volgens mij geen probleem zijn. En als het te erg wordt, gewoon even tussendoor een minuutje wandelen.
  donderdag 20 december 2012 @ 18:07:35 #11
89879 YUR
E stands for Excellent
pi_120559414
quote:
0s.gif Op donderdag 20 december 2012 17:59 schreef rechtsedirecte het volgende:
Je bent er nog *O*
F means you're fucked
pi_120559431
quote:
Ook geen klein beetje naderend onheil? :P
  donderdag 20 december 2012 @ 18:08:28 #13
373360 .M.
"Yo Mama" -- Freud
pi_120559449
Gewoon gaan inderdaad. Het is nu hondeweer en donker en ik heb ook geen zin. Maar toch tik ik dit in mijn hardloopkleren en ik ga zo naar buiten. Het moet gewoon, ik heb 10 maart een halve marathon, ik ben nu fit en wil fit blijven, laatste keer was eergisteren alweer, hardlopen maakt me gelukkig en morgen kan ik niet.

Gewoon gaan.

GA NOU DAN!!
Twee tweeten in een envelop -- http://twitter.com/fietsgnoom -- http://www.greatdivide.nl
pi_120559500
quote:
3s.gif Op donderdag 20 december 2012 18:08 schreef .M. het volgende:
Gewoon gaan inderdaad. Het is nu hondeweer en donker en ik heb ook geen zin. Maar toch tik ik dit in mijn hardloopkleren en ik ga zo naar buiten. Het moet gewoon, ik heb 10 maart een halve marathon, ik ben nu fit en wil fit blijven, laatste keer was eergisteren alweer, hardlopen maakt me gelukkig en morgen kan ik niet.

Gewoon gaan.

GA NOU DAN!!
Eeh, schiet eens op!!
  donderdag 20 december 2012 @ 18:10:54 #15
373360 .M.
"Yo Mama" -- Freud
pi_120559537
quote:
0s.gif Op donderdag 20 december 2012 18:09 schreef bloodymary1 het volgende:

[..]

Eeh, schiet eens op!!
Allee dan maar
Twee tweeten in een envelop -- http://twitter.com/fietsgnoom -- http://www.greatdivide.nl
pi_120559586
Heeft iemand tips qua kleding? Wat is aan te raden om te dragen wanneer het koud is, en wat wanneer het wat warmer is? Winkels waar dat niet al te duur is? Ik ben een tijd geleden begonnen, en wil nu iets serieuzer gaan worden. Eindelijk echt goede schoenen besteld, nu nog wat fijne kleding.
pi_120559595
Leuke TT!
Ook vandaag 60 euro vvv bonnen gekregen, ik denk dat ik iets van hardloopkleding ga aanschaffen _O-

Spibelt wil ik ook, maar zag dat die tot 100 cm gaan, dat is 12 cm te klein volgens mijn riem :{
En dan ben ik al 16cm kwijt!
Ik ben de Schim. Door de angstige stad ren ik. Door het eeuwige lijden vlucht ik weg.
  donderdag 20 december 2012 @ 18:15:36 #18
210227 rechtsedirecte
Southern most Fok!ker
pi_120559675
quote:
1s.gif Op donderdag 20 december 2012 18:08 schreef Arquero het volgende:

[..]

Ook geen klein beetje naderend onheil? :P
misschien de naderende zondvloed....het begint nu net te regenen
pi_120559780
Heb je al je dieren in een Ark gedaan?
  Moderator donderdag 20 december 2012 @ 18:27:46 #20
18653 crew  D.
pi_120560106
Net mijn laatste training gehad :Y

Dat zei Renate, dus het zal wel waar zijn dan :o
  donderdag 20 december 2012 @ 18:33:43 #21
391049 Zelus
Toewijding en wedijver
pi_120560341
quote:
Hoor ik daar een echo in de ruimte.. O-)
  donderdag 20 december 2012 @ 18:38:58 #22
210227 rechtsedirecte
Southern most Fok!ker
pi_120560523
quote:
0s.gif Op donderdag 20 december 2012 18:18 schreef bloodymary1 het volgende:
Heb je al je dieren in een Ark gedaan?
yup, Cooper de hond en Sonic de kat zitten met hun zwemvest om te wachten.
  donderdag 20 december 2012 @ 18:40:08 #23
210227 rechtsedirecte
Southern most Fok!ker
pi_120560563
en opeens, 3 weken eerder dan op de website stond is de inschrijving van de Trail de Fantomes geopend..beschikbare plaatsen 770... boekingsnummer 789, afwachten dan maar :(
pi_120560871
quote:
0s.gif Op donderdag 20 december 2012 18:40 schreef rechtsedirecte het volgende:
en opeens, 3 weken eerder dan op de website stond is de inschrijving van de Trail de Fantomes geopend..beschikbare plaatsen 770... boekingsnummer 789, afwachten dan maar :(
Ah joh, er vallen altijd wel mensen uit!
Ja doei.
  donderdag 20 december 2012 @ 18:54:23 #25
210227 rechtsedirecte
Southern most Fok!ker
pi_120561148
quote:
0s.gif Op donderdag 20 december 2012 18:48 schreef motorbloempje het volgende:

[..]

Ah joh, er vallen altijd wel mensen uit!
ja, maar ik ben gewoon van nature heel ongeduldig...
en pissed off dat de inschrijving opeens open was terwijl ik het twee weken geleden nog geprobeert heb en er toen stond dat het 15 januari zou zijn

[ Bericht 12% gewijzigd door rechtsedirecte op 20-12-2012 18:59:34 ]
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')