abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_120563422
quote:
0s.gif Op donderdag 20 december 2012 19:24 schreef Smack10 het volgende:

[..]

Zou het niet te maken hebben met het feit dat een paar specifieke groepen hele andere self reference criterion hanteren door gebrek aan kennis?
Ah, the White Mans Burden?
Op woensdag 23 januari 2013 16:22 schreef gnaeus het volgende:[/b]
Je denkt serieus dat een goede opvoeding dit kan voorkomen ? Het is juist vaak de oorzaak van misdragingen.
pi_120563633
quote:
0s.gif Op donderdag 20 december 2012 19:33 schreef Smack10 het volgende:

[..]

Is deze school om de kinderen van de straat te houden tot ze 18 jaar zijn of om ze daadwerkelijk kennis te laten vergaren waar ze later wat aan hebben?
De school is er om onderwijs te geven.
De ouders horen de opvoeding te doen.
En als alles echt goed gaat is er een samenwerking met ouders en school wat dus ook inhoudt dat ouders participeren met wél naar ouderavonden te gaan en aan de bel te trekken als ze denken dat er iets niet goed gaat met hun kind.
  donderdag 20 december 2012 @ 20:03:38 #28
241662 Jian
Well, well, well
pi_120564966
quote:
0s.gif Op donderdag 20 december 2012 19:24 schreef Smack10 het volgende:

[..]

Zou het niet te maken hebben met het feit dat een paar specifieke groepen hele andere self reference criterion hanteren door gebrek aan kennis?
Nee, het heeft weinig tot niets met kennis te maken, deze jongeren opereren vanuit een "filosofie" die je gerust de wet van de straat mag noemen. De binnen die "wet" geldende normen en het daaraan gerelateerde gedrag hebben vaak niet eens zoveel met hun afkomst te maken. Wat je, je kunt afvragen is waarom bijvoorbeeld zoveel Marokkaanse jongeren en Antilliaanse jongeren zich aangetrokken voelen tot dit soort "straatbendes" en als je dat gaat doen zul je merken dat de "beweegredenen" niet eens eensluidend zijn, m.a.w. voor Marokkaanse jongeren ligt dat anders dan voor Antilliaanse jongeren. Daarom is het zo belangrijk om zaken secuur te benoemen en processen transparant te maken en niet je harses in het zand te steken en roepen dat het een algemeen jongerenprobleem is (zoals sommigen hier doen) om maar geen verwijzingen te hoeven maken naar specifieke groepen.
pi_120565770
quote:
0s.gif Op donderdag 20 december 2012 20:03 schreef Jian het volgende:

[..]
Daarom is het zo belangrijk om zaken secuur te benoemen en processen transparant te maken en niet je harses in het zand te steken en roepen dat het een algemeen jongerenprobleem is (zoals sommigen hier doen) om maar geen verwijzingen te hoeven maken naar specifieke groepen.
Volgens mij doen de meeste mensen dat ook niet; de mensen over wie je het hebt verzetten zich tegen de notie dat ze crimineel zijn omdat ze Marokkaans zijn. Dat te veel Marokkanen crimineel zijn zullen weinig nog ontkennen.
  donderdag 20 december 2012 @ 20:22:57 #30
241662 Jian
Well, well, well
pi_120566045
quote:
7s.gif Op donderdag 20 december 2012 20:18 schreef Sloggi het volgende:

[..]

Volgens mij doen de meeste mensen dat ook niet; de mensen over wie je het hebt verzetten zich tegen de notie dat ze crimineel zijn omdat ze Marokkaans zijn. Dat te veel Marokkanen crimineel zijn zullen weinig nog ontkennen.
Lees gewoon even terug een topicje of 15 en vertel mij niet over welke mensen ik het heb, dat onderscheid kan ik zelf uitstekend maken.
pi_120566216
Ik zit al zo lang op Fok! dat ik de grootste mongolen eruit filter, vandaar.

Ik zie in dit deeltje ook maar een reactie of vier.

[ Bericht 29% gewijzigd door #ANONIEM op 20-12-2012 20:27:00 ]
  donderdag 20 december 2012 @ 20:42:49 #32
10763 popolon
Fetchez la vache!
pi_120567315
quote:
Wat een extreem enge sfeer zeg. :{
Patience is not one of my virtues, neither is memory. Or patience for that matter.
pi_120567738
quote:
0s.gif Op donderdag 20 december 2012 20:42 schreef popolon het volgende:

[..]

Leuk hé? West-Europese multicultischolen?
Je denkt serieus dat een goede opvoeding dit kan voorkomen ? Het is juist vaak de oorzaak van misdragingen.
pi_120567872
quote:
14s.gif Op donderdag 20 december 2012 20:51 schreef Die_Hofstadtgruppe het volgende:

[..]

Leuk hé? West-Europese multicultischolen?
Nee.
pi_120569374
quote:
0s.gif Op donderdag 20 december 2012 20:42 schreef popolon het volgende:

[..]

Het is echt abnormaal daar hoor.
En dat de leerkrachten dan ook nog doen alsof ze geen idee hebben is helemaal schokkend.
  donderdag 10 januari 2013 @ 06:28:19 #36
366229 Oldie57
Neoliberalisme Macht Frei
pi_121382625
quote:
'Grensrechter zocht zelf confrontatie'
telegraaf

Volgens de advocaat van een van de verdachten van de dodelijke mishandeling van Richard Niewenhuizen zocht de grensrechter zelf de situatie op.

Advocaat Geert-Iem Roos vertelde in Nieuwsuur dat in het strafdossier staat dat Nieuwenhuizen na de wedstrijd de jongens toeliep en dat hij ze met zijn vlag zat te porren. "Er zijn ook verklaringen dat hij zei: "Sla me dan, een tik is genoeg," aldus de raadsman.

Roos noemde de dood van Nieuwenhuizen vreselijk en wilde verder niet diep op de zaak ingaan. "Het rechtvaardigt niets, maar het is wel duidelijk dat hij de situatie in feite wat heeft opgezocht." Hij wil een reconstructie van de schoppartij op het voetbalveld in Almere.
Bedoelt de advocaat nu...."eigen schuld, dikke bult"?

Ik vond het al erg lang duren, maar het is eindelijk zover:
slachtoffer=dader en dader=slachtoffer.
pi_121382642
Schandalige uitspraak.
pi_121382651
Die klootzakken moeten 10 jaar krijgen :Y
pi_121382819
quote:
0s.gif Op donderdag 10 januari 2013 06:28 schreef Oldie57 het volgende:

[..]

Dat is volgens mij niet wat de advocaat bedoeld, maar hij had beter niks kunnen zeggen.
Als hij een beetje fatsoen heeft raadt hij die gasten gewoon aan schuld te bekennen en verleend hij medewerking aan het OM om tot een gepaste straf te komen.
"We are all atheists about most of the gods that humanity has ever believed in. Some of us just go one god further." - Richard Dawkins
pi_121382894
Opvallend ,de gelijkenis tussen Dick Dáncona en Aleid Wolfsen .
Mening maar voor me houden anders zet Remlof me op drie dagen non-actief .
I want to depart this world the same way I arrived; screaming and covered in someone else's blood.
pi_121382975
quote:
15s.gif Op donderdag 10 januari 2013 06:35 schreef Specularium het volgende:
Schandalige uitspraak.
Ja eh advocaten kennen dan ook geen schaamte.
pi_121383583
Dit zet zo'n kwaad bloed. Ja, het is die advocaat zijn baan, ja, ze hebben recht op een weerwoord.
Maar mijn god, die man is dood en dan pis je nog even over zijn graf heen, terwijl hij zich niet kan verdedigen. Zeg dan gewoon niets en accepteer je straf als een vent.

Maar ja, als je iemand dood schopt ben je al ziek in je hoofd, dus dan hoef je eigenlijk ook geen fatsoenlijke redenaties te verwachten. :r
Op donderdag 9 mei 2013 16:42 schreef tong80 het volgende:
Je bent de grootste kut-user van FOK! realiseer je je dat ?
pi_121383659
quote:
0s.gif Op donderdag 10 januari 2013 06:28 schreef Oldie57 het volgende:

[..]

tsja, advocaten uit Vernederland :')
pi_121383673
De advocaat doet zijn werk, dit wordt van hem verwacht.
Daarna is de rechter degene die oordeelt of het klopt en dat is dan degene die de staf bepaald.
De rest is opinie, laster, onderbuikgevoelens en sensatiezucht, en jawel, Fok! speelt ook zijn rol daarin.
ZX spectrum > Amiga 500 > PC > PC > PC > Wii > PS3 > ICS
pi_121384028
quote:
0s.gif Op donderdag 10 januari 2013 08:53 schreef sorcees het volgende:
De advocaat doet zijn werk, dit wordt van hem verwacht.
Daarna is de rechter degene die oordeelt of het klopt en dat is dan degene die de staf bepaald.
De rest is opinie, laster, onderbuikgevoelens en sensatiezucht, en jawel, Fok! speelt ook zijn rol daarin.
Klopt, en de media hypt het weer en blaast het op. Ik moet wel zeggen dat ik de uitspraak gevoelsmatig ook echt niet vind kunnen en dat de rollen volledig omgedraait worden.
pi_121384145
quote:
0s.gif Op donderdag 10 januari 2013 08:47 schreef Cara het volgende:
Dit zet zo'n kwaad bloed. Ja, het is die advocaat zijn baan, ja, ze hebben recht op een weerwoord.
Maar mijn god, die man is dood en dan pis je nog even over zijn graf heen, terwijl hij zich niet kan verdedigen. Zeg dan gewoon niets en accepteer je straf als een vent.

Maar ja, als je iemand dood schopt ben je al ziek in je hoofd, dus dan hoef je eigenlijk ook geen fatsoenlijke redenaties te verwachten. :r
Ah dus dat tuig dient de straf te dragen zonder te mekkeren of te verdedigen want wij kunnen het niet eens aan dat het slachtoffer niet eens heiliger dan Maria was maar ook de confrontatie zocht met dat tuig.
Sorry maar wat?
pi_121384162
quote:
1s.gif Op donderdag 10 januari 2013 09:27 schreef opgebaarde het volgende:

[..]

Ah dus dat tuig dient de straf te dragen zonder te mekkeren of te verdedigen want wij kunnen het niet eens aan dat het slachtoffer niet eens heiliger dan Maria was maar ook de confrontatie zocht met dat tuig.
Sorry maar wat?
als je iemand doodschopt heb je maar te dienen met de consequenties ja. hier is geen excuses voor.
Op donderdag 9 mei 2013 16:42 schreef tong80 het volgende:
Je bent de grootste kut-user van FOK! realiseer je je dat ?
  donderdag 10 januari 2013 @ 09:35:20 #48
190104 Jareth
Such a pity...
pi_121384244
quote:
15s.gif Op donderdag 10 januari 2013 06:35 schreef Specularium het volgende:
Schandalige uitspraak.
Logische uitspraak, gezien de functie die hij bekleedt.

Maar ik mag hopen dat de rechter gehakt zal maken van dit verweer.
So, the Labyrinth is a piece of cake, is it?
  donderdag 10 januari 2013 @ 09:35:22 #49
86021 Anyanka
Hello and goodbye...
pi_121384247
Het probleem is dus eigenlijk dat de media contact zoeken met zo'n advocaat. Die zegt vervolgens volkomen voorspelbare dingen, waar dan weer allemaal ophef over komt. Maar is dat geen win-win-win? Media krijgen de aandacht die ze nodig hebben, advocaat kan de verdediging vast beginnen en het volk heeft weer eens gelegenheid om te klagen over Nederland en zich moreel superieur te voelen.
...as always
pi_121384276
quote:
0s.gif Op donderdag 10 januari 2013 09:28 schreef Cara het volgende:

[..]

als je iemand doodschopt heb je maar te dienen met de consequenties ja. hier is geen excuses voor.
Inderdaad, niemand die dat doet. Ook die advocaat niet
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')