Maak je niet druk, ik ben chill hoor. Vind het gewoon zware bullshit om alle ellende in de wereld zo weg te wuiven met deze idiote ideologie.quote:Op vrijdag 21 december 2012 22:25 schreef PontifexMaximus het volgende:
[..]
lighten up man *kuchlutserkuch*
Ziedaar.
'Een mens is geneigd tot alle kwaad'quote:Op zaterdag 22 december 2012 10:40 schreef PontifexMaximus het volgende:
Maar ja all hearsay he
Het kwaad zit IN DE MENSEN ZELF. Net als de potentie tot het goede.
Het creren en in stand houden van de illuminati in je brein is ook bijgeloofquote:Op vrijdag 21 december 2012 09:22 schreef PontifexMaximus het volgende:
21-12 is maar een dag net als alle andere. Allemaal bijgeloof.
Kwaad (en goed) zijn menselijke uitvindingen.quote:Op zaterdag 22 december 2012 17:11 schreef Lavenderr het volgende:
[..]
'Een mens is geneigd tot alle kwaad'
je mist een klein detailquote:Op zaterdag 22 december 2012 21:39 schreef Pietverdriet het volgende:
Ik ken Lucifer persoonlijk, hij heeft gewoon een hele slechte pers gehad en krijgt altijd de schuld van alles. Hij is een aardige peer. Hij vind het helemaal niet erg dat je niet in hem geloofd. God is een echte hufter, die is almachtig maar laat mensen lijden, kan ingrijpen maar doet dat zelden. Wenst als een soort Stalin volledige gehoorzaamheid en straft vreselijk als je dat niet doet.
De grote fout van Luci was zijn keuze in PR bureau. Daar waar god een bureau koos met mooie kantoren, vol met goud, met een charismatische woordvoerder, later opgevolgd door mannen met kekke hoedjes en jurken en waar ze eten uitdelen op de open dagen, koos Luci voor een bureau met teruggetrokken medewerkers die vaak in het zwart rondlopen .quote:Op zaterdag 22 december 2012 21:39 schreef Pietverdriet het volgende:
Ik ken Lucifer persoonlijk, hij heeft gewoon een hele slechte pers gehad en krijgt altijd de schuld van alles. Hij is een aardige peer. Hij vind het helemaal niet erg dat je niet in hem geloofd. God is een echte hufter, die is almachtig maar laat mensen lijden, kan ingrijpen maar doet dat zelden. Wenst als een soort Stalin volledige gehoorzaamheid en straft vreselijk als je dat niet doet.
Waarop, de toorn van God? Een beetje spot en je wordt bestraft? Stalin zou er jaloers op zijn.quote:
Geen gevoel voor humor die geloofsgekkenquote:Op zondag 23 december 2012 14:40 schreef PontifexMaximus het volgende:
Hmm als je toch spot kun je beter niet PietVerdriet heten he.
Is toveren niet heidens en er in geloven is strijd met de gristelijke leer?quote:Op zondag 23 december 2012 14:43 schreef PontifexMaximus het volgende:
Pas op he of ik tover je om in een ijsbeer!
quote:
Deuteronomium 18:10-14quote:Onder u zal niet gevonden worden, die zijn zoon of zijn dochter door het vuur doet doorgaan, die met waarzeggerijen omgaat, een guichelaar, of die op vogelgeschrei acht geeft, of tovenaar.
Of een bezweerder, die met bezwering omgaat, of die een waarzeggenden geest vraagt, of een duivelskunstenaar, of die de doden vraagt.
Want deze volken, die gij zult erven, horen naar guichelaars en waarzeggers; maar u aangaande, de HEERE, uw God, heeft u zulks niet toegelaten.
Net als Merlijn !quote:Op zondag 23 december 2012 14:43 schreef PontifexMaximus het volgende:
Pas op he of ik tover je om in een ijsbeer!
Merlijn had meer een voorliefde voor pinguns, dat weet toch iedereen?quote:
Ja met gristelijke.quote:Op zondag 23 december 2012 14:44 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Is toveren niet heidens en er in geloven is strijd met de gristelijke leer?
Zit in Tolkien veel Noorse mythologische invloeden.quote:Op zondag 23 december 2012 19:16 schreef anonymoussie het volgende:
[..]
Ja met gristelijke.
Maar niet met alle. In Harry Potter zie je veel katholieke shit. Die huilende Maria in het raam is er 1. Maar ook LOTR heeft magie en Tolkien was katholiek. Die katholieken hebben weer wel iets met magie. Maar ik weet niet welke delen van de bijbel zij hebben behouden.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |