Dat gaat recht tegen de bepalingen van de meeste frequent flyer programmas in, want alleen degene die zelf vliegt kan de punten vergaren en ze zijn (met enkele uitzonderingen daargelaten) niet overdraagbaar. Als de werkgever boven de voorwaardes van die programmas denkt te staan wens ik hem/haar veel succes.quote:Op dinsdag 16 april 2013 08:28 schreef JumpingJacky het volgende:
Is er een wettelijke basis waarop een werkgever frequent flyer punten kan claimen van de werknemer, die de werknemer op persoonlijke titel heeft gespaard tijdens zakelijke reizen die door de werkgever betaald zijn? We hebben nu zo'n bepaling in het reglement staan, maar ik ben benieuwd of dit wel stand kan houden als een werknemer besluit om hier niet aan mee te werken.
quote:Op dinsdag 16 april 2013 21:39 schreef Spiegelei het volgende:
[..]
sorryja!SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Op dinsdag 22 februari 2022 22:22 pleurde Nizno zoals gewoonlijk een onzinnige tekst op FOK!
quote:Op donderdag 9 mei 2013 09:39 schreef JumpingJacky het volgende:
Iedereen een fijne hemelvaartsdag en lekker lang fijn weekend toegewenst![]()
[ afbeelding ]
quote:Op donderdag 9 mei 2013 10:16 schreef Five_Horizons het volgende:
Hier wordt morgen gewoon gewerkt, hoor....
Je hebt werkpaarden en luxepaarden, he?quote:Op donderdag 9 mei 2013 10:16 schreef Five_Horizons het volgende:
Hier wordt morgen gewoon gewerkt, hoor....
En je vermogenquote:Op vrijdag 10 mei 2013 11:53 schreef ManAtWork het volgende:
Is ook afhankelijk van je verzamelinkomen.
Mhm, het punt is dus dat zodra je de heffingvrije voet bereikt (¤21.139) je geen belastbaar inkomen hebt in box 3, maar geen huurtoeslag meer krijgt. Niet dat iemand die huurtoeslag wil aanvragen daar vaak mee te maken zal krijgen, maar toch.quote:Op vrijdag 10 mei 2013 19:10 schreef Maharbal het volgende:
[..]
Het (box 3) vermogen zit gewoon in je verzamelinkomen.
Althans, het forfaitair rendement.
Als je precies op de grens zit betaal je geen vermogenrendementsheffing. Dan vervalt je recht op huurtoeslag niet. Val je er net boven ( 1 EUR ), dan betaal je vermogensrendementsheffing en vervalt je recht op huurtoeslag (behoudens bijzondere gevallen). Het recht vervalt niet bij een bepaald niveau aan vermogen (wel indirect uiteraard), maar bij het feit of je al dan niet vermogensrendementsheffing betaalt.quote:Op vrijdag 10 mei 2013 19:12 schreef hugecooll het volgende:
[..]
Mhm, het punt is dus dat zodra je de heffingvrije voet bereikt (¤21.139) je geen belastbaar inkomen hebt in box 3, maar geen huurtoeslag meer krijgt. Niet dat iemand die huurtoeslag wil aanvragen daar vaak mee te maken zal krijgen, maar toch.
Hm, ik dacht dat je per se 'onder' de vermogensgrens moest zitten.quote:Op vrijdag 10 mei 2013 19:16 schreef Maharbal het volgende:
[..]
Als je precies op de grens zit betaal je geen vermogenrendementsheffing. Dan vervalt je recht op huurtoeslag niet. Val je er net boven ( 1 EUR ), dan betaal je vermogensrendementsheffing en vervalt je recht op huurtoeslag (behoudens bijzondere gevallen). Het recht vervalt niet bij een bepaald niveau aan vermogen (wel indirect uiteraard), maar bij het feit of je al dan niet vermogensrendementsheffing betaalt.
In dit laatste geval zit je 'vermogen' gewoon in het verzamelinkomen, zoals ik hierboven al aangaf.
Nee, het gaat erom of je (belastbaar) box 3 inkomen hebt.quote:Op vrijdag 10 mei 2013 19:19 schreef hugecooll het volgende:
[..]
Hm, ik dacht dat je per se 'onder' de vermogensgrens moest zitten.
Ja, ik zie hetquote:Op vrijdag 10 mei 2013 19:20 schreef Maharbal het volgende:
[..]
Nee, het gaat erom of je (belastbaar) box 3 inkomen hebt.
quote:Woont u alleen en bent u 23 jaar of ouder, maar jonger dan de AOW-leeftijd? Dan kunt u huurtoeslag krijgen als:
u maximaal ¤ 21.139 aan vermogen hebt
Zoals Maharbal hierboven al heeft toegelicht heb ik niet voor niks de term verzamelinkomen gebruikt.quote:
Zinloze informatiequote:Op maandag 13 mei 2013 13:37 schreef Fogel het volgende:
Nationale feestdag FTW!
[ afbeelding ]
http://nl.m.wikipedia.org/wiki/17_mei_(Noorwegen)
quote:17 mei is de 137ste dag van het jaar (138ste dag in een schrikkeljaar) in de gregoriaanse kalender. Hierna volgen nog 228 dagen tot het einde van het jaar.
Dat stuk dat tussen () staat moet je ook als url meenemenquote:
Welke versie?quote:Op maandag 13 mei 2013 14:28 schreef Spiegelei het volgende:
Ik wil ook de overeenstemming over onze Grondwet vieren.
Dan had je het goed moeten typenquote:Op maandag 13 mei 2013 14:05 schreef Fogel het volgende:
[..]
Dat stuk dat tussen () staat moet je ook als url meenemen
Wat denk jij, allemaal natuurlijk, de Grondwet is een groot goed!quote:Op maandag 13 mei 2013 15:58 schreef JumpingJacky het volgende:
[..]
Welke versie?
http://nl.wikipedia.org/wiki/Nederlandse_Grondwet
ach ik hoef nog maar 2 daagjes... dan ben ik weer een week vrijquote:Op maandag 13 mei 2013 21:29 schreef JumpingJacky het volgende:
Tsk, de arbeidsethos is weer ver te zoeken op deze maandag
Ik heb de link gekopieerd. FOK! heeft er helemaal zelf een link van gemaakt en op de foute plek afgebrokenquote:
Op kantoor zijn ze ook bezig met boren en hameren. Zit nu op mijn stille thuiskantoor.quote:Op dinsdag 14 mei 2013 09:05 schreef Spiegelei het volgende:
Radiostilte? Het is hier een lawaai van jewelste. Het dak van kantoor wordt vernieuwd en wordt nu eerst 'gestofzuigd'. Allemachtig, ben toch blij dat ik niet hele dagen in dat lawaai hoef te werken zeg!
Ah, ik heb geen thuisverbinding (zou ik ook niet willen overigens) dus ik moet wel naar kantoor komen. Ach het is voor een goed doel, hoewel het af en toe lijkt of ik beter dekking kan zoeken, lijkt serieus af en toe of ze zo door m'n plafond komen zetten.quote:Op dinsdag 14 mei 2013 09:25 schreef Fogel het volgende:
[..]
Op kantoor zijn ze ook bezig met boren en hameren. Zit nu op mijn stille thuiskantoor.
Als ik niet vanuit buiten mijn normale kantoor zou kunnen werken, zou ik stukken minder productief worden.quote:Op dinsdag 14 mei 2013 10:29 schreef Spiegelei het volgende:
[..]
Ah, ik heb geen thuisverbinding (zou ik ook niet willen overigens) dus ik moet wel naar kantoor komen. Ach het is voor een goed doel, hoewel het af en toe lijkt of ik beter dekking kan zoeken, lijkt serieus af en toe of ze zo door m'n plafond komen zetten.
Wij hebben hier ook een portal op het werk. Thuis heb ik 60mbit liggen, dus dat is prima. Je logt hier dan in op een virtuele omgeving. Qua snelheid is het prima te doen, alleen hij laadt alles alsof ik achter m'n bureau zit. Daardoor merk je dat er af en toe 0,5sec vertraging is bij het openen van iets, het voelt een klein beetje sloom.quote:Op dinsdag 14 mei 2013 10:37 schreef Fogel het volgende:
[..]
Als ik niet vanuit buiten mijn normale kantoor zou kunnen werken, zou ik stukken minder productief worden.
90/70 mbit glasvezelverbinding en dan VPN naar het werk. Qua snelheid is het net alsof ik daar zit.
En als de glasverzelverbinding eruitvliegt, ga ik automatisch over op HSDPA. Da's wel merkbaar trager maar het is beter dan vroeger.
Ik geloof dat je wel weet waar ik werk. Hier wordt het eigenlijk van je verwacht, deadline is deadline. Als het kan, dan reageer ik niet totdat ik weer op kantoor ben. Vaak kan het niet. Vooralsnog heb ik er geen last van.quote:Op dinsdag 14 mei 2013 11:48 schreef Spiegelei het volgende:
Hebben jullie thuiswerkers niet het idee dat je continue met je werk bezig bent?
Begrijp me niet verkeerd, ik werk doorgaans graag en zeker niet voor 'de extraatjes'; overwerken, vakantiedagen verzetten, thuis gebeld worden, tot op zekere hoogte vind ik dat allemaal geen probleem, maar een thuisverbinding zie ik niet direct zitten.
In mijn vorige baan is het wel eens gevraagd aan me, toen heb ik het afgeslagen, juist omdat ik thuis niet die drang wil hebben dat ik nog even dat mailtje wegwerk of .... (aan de andere kant ben ik in drukke tijden dan vaak de hele dag en avond van huis, met een snelle hap op kantoor als avondmaal, dat is ook niet ideaal natuurlijk).
Ja, ik snap dat het verwacht wordt, zeker in jouw branchequote:Op dinsdag 14 mei 2013 12:24 schreef Maharbal het volgende:
[..]
Ik geloof dat je wel weet waar ik werk. Hier wordt het eigenlijk van je verwacht, deadline is deadline. Als het kan, dan reageer ik niet totdat ik weer op kantoor ben. Vaak kan het niet.
Hier wordt het eigenlijk van je verwacht dat je bereikbaar bent, zelfs (in mindere mate) op vakantie. Daarom hoef je hier ook nooit het internet op je telefoon uit te doen.
Dat snap ik ja, maar voor de extra's in financieel opzicht hoef ik het ook niet te doen hoor. Dat doe je (ik) omdat je goed werk wilt afleveren.quote:Op dinsdag 14 mei 2013 12:24 schreef Maharbal het volgende:
[..]
Extraatjes mbt overwerken krijg je hier niet.
Sowieso werk ik iets minder prettig thuis, vanwege dat 'slome' gevoel van inloggen zoals ik hierboven zei. Ik ga dan liever even langs kantoor (10 minuten lopen). Aan de andere kant kan ik prima relaxen als het nodig is. Als ik dan even snel een mailtje moet maken kost dat me hoogstens een minuut of 2, dat ervaar ik (meestal) niet als heel erg storend.quote:Op dinsdag 14 mei 2013 13:06 schreef Spiegelei het volgende:
[..]
Ja, ik snap dat het verwacht wordt, zeker in jouw branche, en je zal er geen hekel aan hebben want dan hou je het niet vol. Maar werk je prettig thuis, en ben je niet snel afgeleid of kan je juist niet even relaxen na/tussendoor je werk als dat even nodig is (of is er geen sprake van hobby's
).
mag ik vragen welk (soort) werk jij doet? (mag ook in dm) Ben wel benieuwd vooral ook omdat je toch een buitenlander bent en je zo te zien niet een simpel baantje hebt.quote:Op dinsdag 14 mei 2013 13:40 schreef Fogel het volgende:
Ik krijg ook niks extra voor overwerk. Maar ik werk dan ook nauwelijk meer dan gemiddeld 40 uur per week. Soms 60-80 als het nodig is, maar dan neem ik gewoon een andere keer vrij.
Bij meer dan 160 uur aan "plusuren" zijn we zelfs verplicht om vrij te nemen.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.klerkje
Hier krijg je inderdaad ook niets voor overwerk. Het wordt geacht in je salaris te zitten.quote:Op dinsdag 14 mei 2013 13:40 schreef Fogel het volgende:
Ik krijg ook niks extra voor overwerk. Maar ik werk dan ook nauwelijk meer dan gemiddeld 40 uur per week. Soms 60-80 als het nodig is, maar dan neem ik gewoon een andere keer vrij.
Bij meer dan 160 uur aan "plusuren" zijn we zelfs verplicht om vrij te nemen.
Hier is het eigenlijk een beetje de standaard, een algemeen geaccepteerde iets. Daarentegen verdien je er wel enigszins naar. Maar als je het uiteindelijk gaat omrekenen naar uurloon, valt het altijd wel weer meequote:Op dinsdag 14 mei 2013 14:21 schreef Fogel het volgende:
Ik verdien niet slecht, maar niet goed genoeg om overtijd als inclusief te zien. Ben dan ook geen leider ofzo, ik heb er geloof ik wel een, ergens(maar die laat ons gewoon heenklooien en weet dat alles toch wel goed komt).
Ik kan toch zo boos en verdrietig worden om dit soort denigrerende opmerkingen, bah...quote:Op dinsdag 14 mei 2013 13:06 schreef Spiegelei het volgende:
Ik ben dan maar een simpele kantoormiep vergeleken bij jullie.
Nou, nou, ik mag het toch over mezelf zeggen? Ik werk daadwerkelijk op een kantoor en ik ben een 'miep', dussssss. Niet zo serieus hoor, alhoewel ik wel wat meer zou willen. Maar goed, ik ben bezig dus wie weet.quote:Op woensdag 15 mei 2013 06:34 schreef JumpingJacky het volgende:
[..]
Ik kan toch zo boos en verdrietig worden om dit soort denigrerende opmerkingen, bah...
Hier van hetzelfde. Maar dat past ook bij mijn eigen filosofie dat ik betaald wordt om mijn werk goed te doen, niet om 40 uur te maken.quote:Op dinsdag 14 mei 2013 14:14 schreef Maharbal het volgende:
[..]
Hier krijg je inderdaad ook niets voor overwerk. Het wordt geacht in je salaris te zitten.
Werkweken van 40 uur kom ik zelden aan. Zit er meestal aardig boven en echt compenseren doe je niet (vaak).
Veel mensen snappen de waarde van hun eigen werk niet. Velen snappen de waarde van mijn werk ook niet trouwensquote:Op woensdag 15 mei 2013 08:12 schreef JumpingJacky het volgende:
Ach, ik vind het jammer dat er onderscheid wordt gemaakt op deze manier. Het werk wat jij doet is imo net zo waardevol als wat ik, fogel, maharbal of wie dan ook doet. Ik viel ook niet zo zeer over 'kantoor' of 'miep' (daar kwalificeer ik mezelf ook voor, dus...), maar meer over 'simpel'.
Maar wellicht heb je gelijk en neem ik dit te serieus.
* JumpingJacky gaat op zoek naar de minder serieuze pet om op te zetten vandaag
quote:Op woensdag 15 mei 2013 08:12 schreef JumpingJacky het volgende:
Ach, ik vind het jammer dat er onderscheid wordt gemaakt op deze manier. Het werk wat jij doet is imo net zo waardevol als wat ik, fogel, maharbal of wie dan ook doet. Ik viel ook niet zo zeer over 'kantoor' of 'miep' (daar kwalificeer ik mezelf ook voor, dus...), maar meer over 'simpel'.
Precies. En meestal is het werk ook niet ineens magisch 'af' als de klok voor de week 40 uur slaat.quote:Op woensdag 15 mei 2013 08:15 schreef JumpingJacky het volgende:
[..]
Hier van hetzelfde. Maar dat past ook bij mijn eigen filosofie dat ik betaald wordt om mijn werk goed te doen, niet om 40 uur te maken.
Bij mij wel, hoor, maar vlak daarna word ik meestal wakkerquote:Op woensdag 15 mei 2013 09:42 schreef Maharbal het volgende:
En meestal is het werk ook niet ineens magisch 'af' als de klok voor de week 40 uur slaat.
Da's een reden voor flexibiliteit hier. Waarom onproductief zijn als je een rotdag hebt. Dan ga je gewoon wat anders doen. Op goede dagen/weken/maanden werk je toch meer.quote:Op woensdag 15 mei 2013 09:42 schreef Maharbal het volgende:
[..]
[..]
Precies. En meestal is het werk ook niet ineens magisch 'af' als de klok voor de week 40 uur slaat.
We hebben hier inderdaad ook flexibiliteit, in de zin van dat je je declarabele uren maar moet halen. Later binnenkomen, eerder weggaan, tussendoor gewoon even weggaan, het kan allemaal en dat vind ik zelf ook fijn. Als ik zelf een rotdag heb, dan doe ik inderdaad weinig en ga ik wat anders doen. Moet er alleen op letten dat ik dan niet met m'n uren in de klem kom, maar dat is eigen management natuurlijk.quote:Op woensdag 15 mei 2013 09:55 schreef Fogel het volgende:
[..]
Da's een reden voor flexibiliteit hier. Waarom onproductief zijn als je een rotdag hebt. Dan ga je gewoon wat anders doen. Op goede dagen/weken/maanden werk je toch meer.
Maar wij zijn dus verplicht om vrij te nemen als we meer dan 160 plusuren hebben. Dan komt de chef je berispen en alles en stuurt je gewoon naar huis
In werk voor een raar bedrijf blijkbaar
Maar als je gemiddeld 50-60 uur maakt, hoe kom je dan in de (contractuele) klem (met 40u) als je 1 dag - 8 uur niks doet?quote:Op woensdag 15 mei 2013 09:57 schreef Maharbal het volgende:
[..]
We hebben hier inderdaad ook flexibiliteit, in de zin van dat je je declarabele uren maar moet halen. Later binnenkomen, eerder weggaan, tussendoor gewoon even weggaan, het kan allemaal en dat vind ik zelf ook fijn. Als ik zelf een rotdag heb, dan doe ik inderdaad weinig en ga ik wat anders doen. Moet er alleen op letten dat ik dan niet met m'n uren in de klem kom, maar dat is eigen management natuurlijk.
Dat van die plusuren hebben wij helaas niet
Je krijgt hier een (declarabele) urennorm opgelegd. Haal je die niet (structureel), dan houden ze je gewoon niet aan.quote:Op woensdag 15 mei 2013 09:59 schreef Fogel het volgende:
[..]
Maar als je gemiddeld 50-60 uur maakt, hoe kom je dan in de (contractuele) klem (met 40u) als je 1 dag - 8 uur niks doet?
Dat het werk niet afkomt is een heel ander verhaal natuurlijk, want dat maakt zichzelf niet af ondertussen.
ik ben een callgirl. Dus wat nou jij en simpel?quote:Op woensdag 15 mei 2013 07:00 schreef Spiegelei het volgende:
[..]
Nou, nou, ik mag het toch over mezelf zeggen? Ik werk daadwerkelijk op een kantoor en ik ben een 'miep', dussssss. Niet zo serieus hoor, alhoewel ik wel wat meer zou willen. Maar goed, ik ben bezig dus wie weet.
Wat is die norm tegenwoordig per week?quote:Op woensdag 15 mei 2013 10:01 schreef Maharbal het volgende:
[..]
Je krijgt hier een (declarabele) urennorm opgelegd. Haal je die niet (structureel), dan houden ze je gewoon niet aan.
Inderdaad. En dat simpel, tja, dat is helemaal niet zo serieus bedoeld (misschien meerquote:Op woensdag 15 mei 2013 08:12 schreef JumpingJacky het volgende:
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.klerkje
Maar is die norm groter dan het aantal contractuele uren?quote:Op woensdag 15 mei 2013 10:01 schreef Maharbal het volgende:
[..]
Je krijgt hier een (declarabele) urennorm opgelegd. Haal je die niet (structureel), dan houden ze je gewoon niet aan.
Wij hebben ook zo'n urennorm (eigenlijk een percentage van je contracturen). Geen idee wat de daadwerkelijke stappen zijn wanneer je daar structureel niet aan voldoet. Overigens geldt die niet voor alle functies.quote:Op woensdag 15 mei 2013 10:01 schreef Maharbal het volgende:
[..]
Je moet op een X aantal uren declarabel per jaar uitkomen en die urennorm stijgt redelijk snel met ervaringsjaren. 40 uur contractueel betekent niet dat je 40 uur declarabel bent. Ik moet hier zoveel werk doen dat niet declarabel is, daar komen alle vergaderingen, besprekingen, pitches, vakanties, vrije dagen, verplichte congressen, seminars, opleidingen (voor opleidingspunten), studiedagen etc dan bij die uiteraard allemaal niet declarabel zijn.quote:Op woensdag 15 mei 2013 12:45 schreef Fogel het volgende:
[..]
Maar is die norm groter dan het aantal contractuele uren?
Psst....het was niet echt...quote:Op woensdag 15 mei 2013 14:02 schreef Spiegelei het volgende:
Oh djeesz.
@F_H: er is hooguit alleen de 1e keer 'contact' geweest, en dat weet ik niet zeker, ik hoorde niets, ook geen "er is wel verbinding maar ik zeg niets"-ruis o.i.d. Dat ik terugbelde leverde helemaal geen verbinding op, die tuut was meer een afbreking ofzo. Maar ik zal wel even checken of ik inderdaad niet ineens veel geld hieraan kwijt ben geraakt.
@JJ: gedaan, levert niets op.
@Fogel: geen voicemail bij mij.
Overigens wat betreft de link van F_H , jaren geleden hebben we op de vaste lijn wel eens zoiets gehad. het hele antwoordapparaat vol geluld met onverstaanbaar gebrabbel alsof er een versleten cassettebandje werd afgedraaid. Kostte ons toen niets.
Inderdaad.quote:Op woensdag 15 mei 2013 14:29 schreef Fogel het volgende:
FH aan het trollen, da's nieuw voor mij!
@mahar: uren schrijven word ik ook niet blij van, heb dat een paar jaar niet hoeven doen en dat was een genot.
Enjoyquote:Op vrijdag 17 mei 2013 16:16 schreef Five_Horizons het volgende:
Morgenochtend voor een weekje naar Turkije
Tof, vast ook beter weer dan hier.quote:Op vrijdag 17 mei 2013 16:16 schreef Five_Horizons het volgende:
Morgenochtend voor een weekje naar Turkije
quote:
jajaquote:Op vrijdag 17 mei 2013 16:20 schreef Maharbal het volgende:
Zometeen tijd om te borrelen. In m'n hoofd is het al een paar uur weekend.
[..]
Enjoy
Dat hard gewerkt was dan ook lichtelijk sarcastisch.quote:
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
quote:Op vrijdag 17 mei 2013 16:29 schreef Maharbal het volgende:
[..]
Dat hard gewerkt was dan ook lichtelijk sarcastisch.Hier is het even spitsuur geweest, maar de telefoon blijft nu gelukkig stil.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.klerkje
Gelijk heb je, borrel ze!quote:Op vrijdag 17 mei 2013 16:43 schreef Maharbal het volgende:
De afgelopen weken was het een gekkenhuis. Vandaag dus besloten dat ik weinig productief zou zijn.
Jeetje 20+ graden! Nou dan heb je het wel getroffen met die vrije dag. Hier is het ... ja... grauw, nat, herfsterig...quote:Op vrijdag 17 mei 2013 17:21 schreef Fogel het volgende:
Vrij vandaag. Net eten van de grill op en bier. En het is voor het eerst dit jaar 20+ graden, lijkt wel zomer!
wtf hier 9 gradenquote:Op vrijdag 17 mei 2013 17:21 schreef Fogel het volgende:
Vrij vandaag. Net eten van de grill op en bier. En het is voor het eerst dit jaar 20+ graden, lijkt wel zomer!
Ik ga dinsdag richting Oslo, dus ik pak de bikini vast inquote:Op vrijdag 17 mei 2013 17:21 schreef Fogel het volgende:
Business or pleasure?quote:Op vrijdag 17 mei 2013 22:08 schreef JumpingJacky het volgende:
[..]
Ik ga dinsdag richting Oslo, dus ik pak de bikini vast in
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |