abonnement Unibet Coolblue
  dinsdag 14 mei 2013 @ 13:08:08 #251
38674 Spiegelei
sunny side up!
pi_126473409
quote:
1s.gif Op dinsdag 14 mei 2013 12:24 schreef Maharbal het volgende:

[..]

Extraatjes mbt overwerken krijg je hier niet.
Dat snap ik ja, maar voor de extra's in financieel opzicht hoef ik het ook niet te doen hoor. Dat doe je (ik) omdat je goed werk wilt afleveren.
klerkje
pi_126474494
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 mei 2013 13:06 schreef Spiegelei het volgende:

[..]

Ja, ik snap dat het verwacht wordt, zeker in jouw branche :) , en je zal er geen hekel aan hebben want dan hou je het niet vol. Maar werk je prettig thuis, en ben je niet snel afgeleid of kan je juist niet even relaxen na/tussendoor je werk als dat even nodig is (of is er geen sprake van hobby's :P ).

Sowieso werk ik iets minder prettig thuis, vanwege dat 'slome' gevoel van inloggen zoals ik hierboven zei. Ik ga dan liever even langs kantoor (10 minuten lopen). Aan de andere kant kan ik prima relaxen als het nodig is. Als ik dan even snel een mailtje moet maken kost dat me hoogstens een minuut of 2, dat ervaar ik (meestal) niet als heel erg storend.
  Moderator dinsdag 14 mei 2013 @ 13:40:26 #253
45833 crew  Fogel
pi_126474648
Ik krijg ook niks extra voor overwerk. Maar ik werk dan ook nauwelijk meer dan gemiddeld 40 uur per week. Soms 60-80 als het nodig is, maar dan neem ik gewoon een andere keer vrij.
Bij meer dan 160 uur aan "plusuren" zijn we zelfs verplicht om vrij te nemen.
I'm surrounded by morons!
TRV plannen/geboekt 2024:Nederland, UK, Nederland, UK, Nederland
TRV 2023: Bangkok, Los Angeles, Nederland/Belgie, Denemarken, Noord-Noorwegen, Londen, Thailand, Nederland, Gdansk, Nederland, Japan
TRV 2022: Los Angeles, New York, Nederland, Los Angeles, Nederland/Duitsland/Belgie, Noord-Noorwegen, Nederland, UK
  dinsdag 14 mei 2013 @ 14:08:52 #254
38674 Spiegelei
sunny side up!
pi_126475932
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 mei 2013 13:40 schreef Fogel het volgende:
Ik krijg ook niks extra voor overwerk. Maar ik werk dan ook nauwelijk meer dan gemiddeld 40 uur per week. Soms 60-80 als het nodig is, maar dan neem ik gewoon een andere keer vrij.
Bij meer dan 160 uur aan "plusuren" zijn we zelfs verplicht om vrij te nemen.
mag ik vragen welk (soort) werk jij doet? (mag ook in dm) Ben wel benieuwd vooral ook omdat je toch een buitenlander bent en je zo te zien niet een simpel baantje hebt.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
klerkje
pi_126476194
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 mei 2013 13:40 schreef Fogel het volgende:
Ik krijg ook niks extra voor overwerk. Maar ik werk dan ook nauwelijk meer dan gemiddeld 40 uur per week. Soms 60-80 als het nodig is, maar dan neem ik gewoon een andere keer vrij.
Bij meer dan 160 uur aan "plusuren" zijn we zelfs verplicht om vrij te nemen.
Hier krijg je inderdaad ook niets voor overwerk. Het wordt geacht in je salaris te zitten.

Werkweken van 40 uur kom ik zelden aan. Zit er meestal aardig boven en echt compenseren doe je niet (vaak).
  Moderator dinsdag 14 mei 2013 @ 14:21:18 #256
45833 crew  Fogel
pi_126476494
Ik verdien niet slecht, maar niet goed genoeg om overtijd als inclusief te zien. Ben dan ook geen leider ofzo, ik heb er geloof ik wel een, ergens :P (maar die laat ons gewoon heenklooien en weet dat alles toch wel goed komt).
I'm surrounded by morons!
TRV plannen/geboekt 2024:Nederland, UK, Nederland, UK, Nederland
TRV 2023: Bangkok, Los Angeles, Nederland/Belgie, Denemarken, Noord-Noorwegen, Londen, Thailand, Nederland, Gdansk, Nederland, Japan
TRV 2022: Los Angeles, New York, Nederland, Los Angeles, Nederland/Duitsland/Belgie, Noord-Noorwegen, Nederland, UK
pi_126476733
quote:
1s.gif Op dinsdag 14 mei 2013 14:21 schreef Fogel het volgende:
Ik verdien niet slecht, maar niet goed genoeg om overtijd als inclusief te zien. Ben dan ook geen leider ofzo, ik heb er geloof ik wel een, ergens :P (maar die laat ons gewoon heenklooien en weet dat alles toch wel goed komt).
Hier is het eigenlijk een beetje de standaard, een algemeen geaccepteerde iets. Daarentegen verdien je er wel enigszins naar. Maar als je het uiteindelijk gaat omrekenen naar uurloon, valt het altijd wel weer mee :')
  Moderator dinsdag 14 mei 2013 @ 14:32:02 #258
45833 crew  Fogel
pi_126477002
Ik heb net omgerekend naar uurloon en ik vind het vrij fors :@
Maargoed, ik woon in een duur land.
I'm surrounded by morons!
TRV plannen/geboekt 2024:Nederland, UK, Nederland, UK, Nederland
TRV 2023: Bangkok, Los Angeles, Nederland/Belgie, Denemarken, Noord-Noorwegen, Londen, Thailand, Nederland, Gdansk, Nederland, Japan
TRV 2022: Los Angeles, New York, Nederland, Los Angeles, Nederland/Duitsland/Belgie, Noord-Noorwegen, Nederland, UK
pi_126519579
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 mei 2013 13:06 schreef Spiegelei het volgende:
Ik ben dan maar een simpele kantoormiep vergeleken bij jullie :'( .
Ik kan toch zo boos en verdrietig worden om dit soort denigrerende opmerkingen, bah... :r
"I intend to live forever. So far, so good."
"I have enough money to last me the rest of my life, unless I buy something"
  woensdag 15 mei 2013 @ 07:00:25 #260
38674 Spiegelei
sunny side up!
pi_126519648
quote:
9s.gif Op woensdag 15 mei 2013 06:34 schreef JumpingJacky het volgende:

[..]

Ik kan toch zo boos en verdrietig worden om dit soort denigrerende opmerkingen, bah... :r
Nou, nou, ik mag het toch over mezelf zeggen? Ik werk daadwerkelijk op een kantoor en ik ben een 'miep', dussssss. Niet zo serieus hoor, alhoewel ik wel wat meer zou willen. Maar goed, ik ben bezig dus wie weet. :)
klerkje
pi_126520112
Ach, ik vind het jammer dat er onderscheid wordt gemaakt op deze manier. Het werk wat jij doet is imo net zo waardevol als wat ik, fogel, maharbal of wie dan ook doet. Ik viel ook niet zo zeer over 'kantoor' of 'miep' (daar kwalificeer ik mezelf ook voor, dus...), maar meer over 'simpel'.
Maar wellicht heb je gelijk en neem ik dit te serieus.
* JumpingJacky gaat op zoek naar de minder serieuze pet om op te zetten vandaag :)
"I intend to live forever. So far, so good."
"I have enough money to last me the rest of my life, unless I buy something"
pi_126520150
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 mei 2013 14:14 schreef Maharbal het volgende:

[..]

Hier krijg je inderdaad ook niets voor overwerk. Het wordt geacht in je salaris te zitten.

Werkweken van 40 uur kom ik zelden aan. Zit er meestal aardig boven en echt compenseren doe je niet (vaak).
Hier van hetzelfde. Maar dat past ook bij mijn eigen filosofie dat ik betaald wordt om mijn werk goed te doen, niet om 40 uur te maken.
"I intend to live forever. So far, so good."
"I have enough money to last me the rest of my life, unless I buy something"
  Moderator woensdag 15 mei 2013 @ 09:39:30 #263
45833 crew  Fogel
pi_126521617
quote:
7s.gif Op woensdag 15 mei 2013 08:12 schreef JumpingJacky het volgende:
Ach, ik vind het jammer dat er onderscheid wordt gemaakt op deze manier. Het werk wat jij doet is imo net zo waardevol als wat ik, fogel, maharbal of wie dan ook doet. Ik viel ook niet zo zeer over 'kantoor' of 'miep' (daar kwalificeer ik mezelf ook voor, dus...), maar meer over 'simpel'.
Maar wellicht heb je gelijk en neem ik dit te serieus.
* JumpingJacky gaat op zoek naar de minder serieuze pet om op te zetten vandaag :)
Veel mensen snappen de waarde van hun eigen werk niet. Velen snappen de waarde van mijn werk ook niet trouwens :P (maar dat komt er voornamelijk door dat mensen over het algemeen niet snappen wat ik doe. Ook mijn vrouw heeft het al jaren geleden opgegeven om het te begrijpen :D)
I'm surrounded by morons!
TRV plannen/geboekt 2024:Nederland, UK, Nederland, UK, Nederland
TRV 2023: Bangkok, Los Angeles, Nederland/Belgie, Denemarken, Noord-Noorwegen, Londen, Thailand, Nederland, Gdansk, Nederland, Japan
TRV 2022: Los Angeles, New York, Nederland, Los Angeles, Nederland/Duitsland/Belgie, Noord-Noorwegen, Nederland, UK
pi_126521688
quote:
7s.gif Op woensdag 15 mei 2013 08:12 schreef JumpingJacky het volgende:
Ach, ik vind het jammer dat er onderscheid wordt gemaakt op deze manier. Het werk wat jij doet is imo net zo waardevol als wat ik, fogel, maharbal of wie dan ook doet. Ik viel ook niet zo zeer over 'kantoor' of 'miep' (daar kwalificeer ik mezelf ook voor, dus...), maar meer over 'simpel'.
Maar wellicht heb je gelijk en neem ik dit te serieus.
* JumpingJacky gaat op zoek naar de minder serieuze pet om op te zetten vandaag :)
quote:
0s.gif Op woensdag 15 mei 2013 08:15 schreef JumpingJacky het volgende:

[..]

Hier van hetzelfde. Maar dat past ook bij mijn eigen filosofie dat ik betaald wordt om mijn werk goed te doen, niet om 40 uur te maken.
Precies. En meestal is het werk ook niet ineens magisch 'af' als de klok voor de week 40 uur slaat.
pi_126521751
quote:
14s.gif Op woensdag 15 mei 2013 09:42 schreef Maharbal het volgende:

En meestal is het werk ook niet ineens magisch 'af' als de klok voor de week 40 uur slaat.

Bij mij wel, hoor, maar vlak daarna word ik meestal wakker :P
"I intend to live forever. So far, so good."
"I have enough money to last me the rest of my life, unless I buy something"
  Moderator woensdag 15 mei 2013 @ 09:55:27 #266
45833 crew  Fogel
pi_126521994
quote:
14s.gif Op woensdag 15 mei 2013 09:42 schreef Maharbal het volgende:

[..]


[..]

Precies. En meestal is het werk ook niet ineens magisch 'af' als de klok voor de week 40 uur slaat.

Da's een reden voor flexibiliteit hier. Waarom onproductief zijn als je een rotdag hebt. Dan ga je gewoon wat anders doen. Op goede dagen/weken/maanden werk je toch meer.
Maar wij zijn dus verplicht om vrij te nemen als we meer dan 160 plusuren hebben. Dan komt de chef je berispen en alles en stuurt je gewoon naar huis :D
In werk voor een raar bedrijf blijkbaar :+
I'm surrounded by morons!
TRV plannen/geboekt 2024:Nederland, UK, Nederland, UK, Nederland
TRV 2023: Bangkok, Los Angeles, Nederland/Belgie, Denemarken, Noord-Noorwegen, Londen, Thailand, Nederland, Gdansk, Nederland, Japan
TRV 2022: Los Angeles, New York, Nederland, Los Angeles, Nederland/Duitsland/Belgie, Noord-Noorwegen, Nederland, UK
pi_126522047
quote:
1s.gif Op woensdag 15 mei 2013 09:55 schreef Fogel het volgende:

[..]

Da's een reden voor flexibiliteit hier. Waarom onproductief zijn als je een rotdag hebt. Dan ga je gewoon wat anders doen. Op goede dagen/weken/maanden werk je toch meer.
Maar wij zijn dus verplicht om vrij te nemen als we meer dan 160 plusuren hebben. Dan komt de chef je berispen en alles en stuurt je gewoon naar huis :D
In werk voor een raar bedrijf blijkbaar :+
We hebben hier inderdaad ook flexibiliteit, in de zin van dat je je declarabele uren maar moet halen. Later binnenkomen, eerder weggaan, tussendoor gewoon even weggaan, het kan allemaal en dat vind ik zelf ook fijn. Als ik zelf een rotdag heb, dan doe ik inderdaad weinig en ga ik wat anders doen. Moet er alleen op letten dat ik dan niet met m'n uren in de klem kom, maar dat is eigen management natuurlijk.

Dat van die plusuren hebben wij helaas niet :+
  Moderator woensdag 15 mei 2013 @ 09:59:23 #268
45833 crew  Fogel
pi_126522113
quote:
0s.gif Op woensdag 15 mei 2013 09:57 schreef Maharbal het volgende:

[..]

We hebben hier inderdaad ook flexibiliteit, in de zin van dat je je declarabele uren maar moet halen. Later binnenkomen, eerder weggaan, tussendoor gewoon even weggaan, het kan allemaal en dat vind ik zelf ook fijn. Als ik zelf een rotdag heb, dan doe ik inderdaad weinig en ga ik wat anders doen. Moet er alleen op letten dat ik dan niet met m'n uren in de klem kom, maar dat is eigen management natuurlijk.

Dat van die plusuren hebben wij helaas niet :+
Maar als je gemiddeld 50-60 uur maakt, hoe kom je dan in de (contractuele) klem (met 40u) als je 1 dag - 8 uur niks doet?
Dat het werk niet afkomt is een heel ander verhaal natuurlijk, want dat maakt zichzelf niet af ondertussen.
I'm surrounded by morons!
TRV plannen/geboekt 2024:Nederland, UK, Nederland, UK, Nederland
TRV 2023: Bangkok, Los Angeles, Nederland/Belgie, Denemarken, Noord-Noorwegen, Londen, Thailand, Nederland, Gdansk, Nederland, Japan
TRV 2022: Los Angeles, New York, Nederland, Los Angeles, Nederland/Duitsland/Belgie, Noord-Noorwegen, Nederland, UK
pi_126522160
quote:
1s.gif Op woensdag 15 mei 2013 09:59 schreef Fogel het volgende:

[..]

Maar als je gemiddeld 50-60 uur maakt, hoe kom je dan in de (contractuele) klem (met 40u) als je 1 dag - 8 uur niks doet?
Dat het werk niet afkomt is een heel ander verhaal natuurlijk, want dat maakt zichzelf niet af ondertussen.
Je krijgt hier een (declarabele) urennorm opgelegd. Haal je die niet (structureel), dan houden ze je gewoon niet aan.
  Moderator / Kerstkaart terrorist woensdag 15 mei 2013 @ 11:34:15 #270
29278 crew  Nizno
Versie 4.3
pi_126525547
quote:
0s.gif Op woensdag 15 mei 2013 07:00 schreef Spiegelei het volgende:

[..]

Nou, nou, ik mag het toch over mezelf zeggen? Ik werk daadwerkelijk op een kantoor en ik ben een 'miep', dussssss. Niet zo serieus hoor, alhoewel ik wel wat meer zou willen. Maar goed, ik ben bezig dus wie weet. :)
ik ben een callgirl. Dus wat nou jij en simpel?
Op dinsdag 22 februari 2022 22:22 pleurde Nizno zoals gewoonlijk een onzinnige tekst op FOK!
  woensdag 15 mei 2013 @ 11:51:29 #271
65960 sanger
|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|
pi_126526163
quote:
0s.gif Op woensdag 15 mei 2013 10:01 schreef Maharbal het volgende:

[..]

Je krijgt hier een (declarabele) urennorm opgelegd. Haal je die niet (structureel), dan houden ze je gewoon niet aan.
Wat is die norm tegenwoordig per week?
Everything you want is on the other side of fear.
Ik ben niet onhandelbaar, ik ben gewoon een grote uitdaging.
  woensdag 15 mei 2013 @ 11:55:40 #272
38674 Spiegelei
sunny side up!
pi_126526379
quote:
7s.gif Op woensdag 15 mei 2013 08:12 schreef JumpingJacky het volgende:
Ach, ik vind het jammer dat er onderscheid wordt gemaakt op deze manier. Het werk wat jij doet is imo net zo waardevol als wat ik, fogel, maharbal of wie dan ook doet. Ik viel ook niet zo zeer over 'kantoor' of 'miep' (daar kwalificeer ik mezelf ook voor, dus...), maar meer over 'simpel'.
Maar wellicht heb je gelijk en neem ik dit te serieus.
* JumpingJacky gaat op zoek naar de minder serieuze pet om op te zetten vandaag :)
Inderdaad. En dat simpel, tja, dat is helemaal niet zo serieus bedoeld (misschien meer :P ;) gebruiken om dat duidelijker te maken in het vervolg :) ).

Een heel klein serieus ondertoontje is er wel, maar dat is nu zo'n lang en veel te serieus verhaal geworden dat het even onder een spoilertje gaat hoor.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
klerkje
  Moderator woensdag 15 mei 2013 @ 12:45:23 #273
45833 crew  Fogel
pi_126528220
quote:
0s.gif Op woensdag 15 mei 2013 10:01 schreef Maharbal het volgende:

[..]

Je krijgt hier een (declarabele) urennorm opgelegd. Haal je die niet (structureel), dan houden ze je gewoon niet aan.
Maar is die norm groter dan het aantal contractuele uren?
I'm surrounded by morons!
TRV plannen/geboekt 2024:Nederland, UK, Nederland, UK, Nederland
TRV 2023: Bangkok, Los Angeles, Nederland/Belgie, Denemarken, Noord-Noorwegen, Londen, Thailand, Nederland, Gdansk, Nederland, Japan
TRV 2022: Los Angeles, New York, Nederland, Los Angeles, Nederland/Duitsland/Belgie, Noord-Noorwegen, Nederland, UK
  woensdag 15 mei 2013 @ 12:52:36 #274
38674 Spiegelei
sunny side up!
pi_126528447
quote:
0s.gif Op woensdag 15 mei 2013 10:01 schreef Maharbal het volgende:

[..]

Je krijgt hier een (declarabele) urennorm opgelegd. Haal je die niet (structureel), dan houden ze je gewoon niet aan.
Wij hebben ook zo'n urennorm (eigenlijk een percentage van je contracturen). Geen idee wat de daadwerkelijke stappen zijn wanneer je daar structureel niet aan voldoet. Overigens geldt die niet voor alle functies.
klerkje
  woensdag 15 mei 2013 @ 13:33:53 #275
38674 Spiegelei
sunny side up!
pi_126530150
Wat is dit nou weer?
Ik word net gebeld door een vaste lijn. Het nummer is niet afgeschermd, maar het is mij ook niet bekend (ik ken niemand uit die regio). Nou ik wil nog al eens onhandig zijn met oppakken, bovendien stond m'n geluid uit en hoorde ik m'n telefoon in eens trillen; kort gezegd ik was nogal laat om op te nemen. Ik hoorde ook niets (meer?) aan de andere kant.

Natuurlijk ben ik nieuwsgierig dus ik bel terug, maar dan krijg ik niet echt verbinding. De nummers worden niet gekozen maar ik hoor ineens gewoon een korte, duidelijke "tuut" en dan is de verbinding "beëindigd".

Nu 5x geprobeerd, telkens hetzelfde. Even vlug het nummer door google gegooid maar geen resultaat (moet nog even verder kijken misschien). Wat is dit?

Enja ik ben heul heul heul nieuwsgierig. :)
klerkje
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')