Het werd marketing toen ze de naam van sneeuwbanden naar winterbanden veranderden.quote:Op woensdag 7 december 2016 20:01 schreef Straatcommando. het volgende:
Mensen die winterbanden marketing vinden mogen wat mij betreft bij de eerste oprit de sloot in vliegen.
Ik weet het wel. Ik heb bewust gekozen voor winterbanden die heel goed op droog en nat wegdek presteren ten opzichte van andere winterbanden. En iets minder op sneeuw en ijs. Maar aangezien we meer regen en droge dagen hebben heb ik naar mij mening een juiste keuze gemaakt.quote:Op woensdag 7 december 2016 18:56 schreef Tango5Romeo het volgende:
[..]
Nee, dat klopt. In de lijst van 2012 stonden keurig de banden vermeld met de meters remweg er bij. Toen wist je in ieder geval welke banden je niet moest hebben. Nu weet je het niet van jouw banden. Maar rekening er mee houden doe je niet, wedden?
Overigens had de beste winterband in de lijst van 2012 nog steeds 1 autolengte (4,5 meter) meer nodig om tot stilstand te komen dan de zomerband. Weet je hoe hard die klap nog is?
Maar je weet helemaal niet wat mijn mening is. Ik heb alleen maar cijfers uit metingen aangedragen.quote:Op woensdag 7 december 2016 21:03 schreef RealBizkit666 het volgende:
[..]
Ik weet het wel. Ik heb bewust gekozen voor winterbanden die heel goed op droog en nat wegdek presteren ten opzichte van andere winterbanden. En iets minder op sneeuw en ijs. Maar aangezien we meer regen en droge dagen hebben heb ik naar mij mening een juiste keuze gemaakt.
Maar goed, eigenlijk heb ik alweer teveel gezegd in deze discussie. Sommige mensen staan er namelijk niet voor open en hun mening is de enige juiste. Jij bent daar een perfect voorbeeld van.
Andere kijk noemt ie dat. Kale banden hebben meer raakoppervlak. Dat is mijn kijk op de zaken en daarom rijd ik altijd met versleten banden rond.quote:Op woensdag 7 december 2016 21:03 schreef Tango5Romeo het volgende:
[..]
Het werd marketing toen ze de naam van sneeuwbanden naar winterbanden veranderden.
Heb je dat altijd, dat je mensen met een andere kijk op zaken, een ongeluk toewenst?
Het is een andere kijk. Gebaseerd op data en de afwezigheid van data. Niet gebaseerd op fabrikantenpropaganda. Niet gebaseerd op testen op natgespoten plastic.quote:Op woensdag 7 december 2016 21:08 schreef Straatcommando. het volgende:
[..]
Andere kijk noemt ie dat.
Yup. Maar wel totaal uit verband. Om je eigen mening kracht bij te zetten. En ja, uit al je post is echt wel je mening af te lezen. "Winterbanden zijn allemaal kut".quote:Op woensdag 7 december 2016 21:04 schreef Tango5Romeo het volgende:
[..]
Maar je weet helemaal niet wat mijn mening is. Ik heb alleen maar cijfers uit metingen aangedragen.
Tuurlijk. Want echte metingen met echte banden is natuurlijk niet waar we op zitten te wachten.quote:Op woensdag 7 december 2016 21:27 schreef RealBizkit666 het volgende:
Yup. Maar wel totaal uit verband.
Dat is mijn mening helemaal niet.quote:En ja, uit al je post is echt wel je mening af te lezen. "Winterbanden zijn allemaal kut".
Ok.quote:Op woensdag 7 december 2016 21:32 schreef Tango5Romeo het volgende:
[..]
Tuurlijk. Want echte metingen met echte banden is natuurlijk niet waar we op zitten te wachten.
[..]
Dat is mijn mening helemaal niet.
Dus eigenlijk heb je geen idee waar dit allemaal over ging. Als je bandentesten ook zo leest, dan komt het wel goed.quote:
Niemand vind het nodig of vereist dat de winterband beter moet zijn dan de zomerband. Sterker nog we weten allemaal wel dat de zomerband beter presteert dan de winterband, die vergelijking is ook niet nodig. Het gaat er om dat de winterband beter moet presteren dan de zomerband wanneer de omstandigheden vereisten. Een winterband die op alle fronten een 6 haalt is niet per definitie slechter dan een zomerband die overal een 9 behaald behalve een 2 op sneeuw. Een onvoldoende blijft een onvoldoende, wat uiteindelijk tot een ongeluk kan leiden.quote:Op woensdag 7 december 2016 21:15 schreef Tango5Romeo het volgende:
[..]
Het is een andere kijk. Gebaseerd op data en de afwezigheid van data. Niet gebaseerd op fabrikantenpropaganda. Niet gebaseerd op testen op natgespoten plastic.
Waarom is het zo dat geen enkel blad of organisatie een referentiezomerband meeneemt bij een winterbandentest? Als je wilt dat automobilisten zo veilig mogelijk onderweg zijn, dan toon je toch aan dat het waanzin is dat je op zomerbanden blijft rijden? Maar dat doen ze niet. En dat kan eigenlijk alleen maar zijn, omdat de getallen die daar mogelijk uitrollen een heel andere verhaal vertellen. Net als de winterbandentest van Autobild in 2009. Temperatuur was net boven het vriespunt. Je hoefde de hele test niet eens te lezen (heb ik wel gedaan, natuurlijk). Tweede zin van de tweede alinea:
"De referentiezomerband deed het onder alle omstandigheden beter, behalve in de sneeuw. En op ijzel maakte het niets uit".
Dat is geen 30 jaar geleden, maar 2009. Wist jij dat?
En dat is nou precies waar het om draait. Ik denk dat (guestimate) 90% van de winterbandengebruikers denkt dat hun winterbanden echt veel beter presteren dan zomerbanden, zodra de temperatuur onder de 7 graden komt. Want dat is het enige dat ze (verkeerd) hebben onthouden van de fabrikantenpropaganda.quote:Op woensdag 7 december 2016 21:56 schreef DarkerThanBlack het volgende:
Sterker nog we weten allemaal wel dat de zomerband beter presteert dan de winterband
Waarom negeer je gewoon een heel deel van mijn post en begin je een random betoog over zomerbanden? Niet iedereen rijdt op zomerbanden.quote:Op woensdag 7 december 2016 21:15 schreef Tango5Romeo het volgende:
[..]
Het is een andere kijk. Gebaseerd op data en de afwezigheid van data. Niet gebaseerd op fabrikantenpropaganda. Niet gebaseerd op testen op natgespoten plastic.
Waarom is het zo dat geen enkel blad of organisatie een referentiezomerband meeneemt bij een winterbandentest? Als je wilt dat automobilisten zo veilig mogelijk onderweg zijn, dan toon je toch aan dat het waanzin is dat je op zomerbanden blijft rijden? Maar dat doen ze niet. En dat kan eigenlijk alleen maar zijn, omdat de getallen die daar mogelijk uitrollen een heel andere verhaal vertellen. Net als de winterbandentest van Autobild in 2009. Temperatuur was net boven het vriespunt. Je hoefde de hele test niet eens te lezen (heb ik wel gedaan, natuurlijk). Tweede zin van de tweede alinea:
"De referentiezomerband deed het onder alle omstandigheden beter, behalve in de sneeuw. En op ijzel maakte het niets uit".
Dat is geen 30 jaar geleden, maar 2009. Wist jij dat?
Kant en klaar van de ANWB.quote:Uit onze bandentests blijkt keer op keer dat de best mogelijke aanpassing aan zomerse- en winterse rijomstandigheden is: een goede zomerband voor de zomer en een goede winterband voor de winter. Een alternatief voor de seizoensgebonden wissel van zomer- en winterbanden is sinds enige jaren de zogeheten all seasonband.
Nee. Ik ben gewoon helemaal klaar met je.quote:Op woensdag 7 december 2016 21:33 schreef Tango5Romeo het volgende:
[..]
Dus eigenlijk heb je geen idee waar dit allemaal over ging. Als je bandentesten ook zo leest, dan komt het wel goed.
Ik geloof niet dat hier iemand beweert dat een zomerband alleen bij sneeuw/ijs minder presteert. Dat zou heel dom zijn. Alleen past de zomerbandenrijder zich beter aan, omdat hij zich niet superieur voelt is een beetje het betoog.quote:Op woensdag 7 december 2016 22:34 schreef Straatcommando. het volgende:
[..]
Waarom negeer je gewoon een heel deel van mijn post en begin je een random betoog over zomerbanden? Niet iedereen rijdt op zomerbanden.
Daarnaast neem je een test uit 2009 als maatstaf voor hoe het zou moeten zijn. En dan ook nog in de situatie ''zomer'' band tov ''winter''band.
[..]
Kant en klaar van de ANWB.
Bovendien kom je zelf met het argument dat ''je je aanpast'' maar waarom dan? Een zomerband presteert toch beter, behalve in de sneeuw? En jij past je aan en vangt misschien fouten op, maar er zijn ook andere weggebruikers. Die misschien wat minder op letten.
Het is aanpassing naar omstandigheden, zowel met je rechtervoet als banden.
Jij snapt het.quote:Op woensdag 7 december 2016 23:03 schreef XL het volgende:
[..]
Ik geloof niet dat hier iemand beweert dat een zomerband alleen bij sneeuw/ijs minder presteert. Dat zou heel dom zijn. Alleen past de zomerbandenrijder zich beter aan, omdat hij zich niet superieur voelt is een beetje het betoog.
Volgens mij moet je eens echt posts van mij gaan terug lezen in dit topic, want dat denk je dus verkeerd. De testen die ik heb gelezen presteren winterbanden pas beter als de temperatuur onder het vriespunt liggen bij droog en nat weer (en uiteraard bij sneeuw en ijs). En dat heeft met de rubbersamenstelling te maken van de zomerbanden, die worden dan hard.quote:Op woensdag 7 december 2016 22:00 schreef Tango5Romeo het volgende:
[..]
En dat is nou precies waar het om draait. Ik denk dat (guestimate) 90% van de winterbandengebruikers denkt dat hun winterbanden echt veel beter presteren dan zomerbanden, zodra de temperatuur onder de 7 graden komt. Want dat is het enige dat ze (verkeerd) hebben onthouden van de fabrikantenpropaganda.
Ik denk dat XL, Glijd Licht, RealBizkit666 en Straatcommando dat ook denken.
Het verkooppraatje is dat winterbanden bij 7 graden en lager een must zijn.quote:Op woensdag 7 december 2016 23:12 schreef RealBizkit666 het volgende:
[..]
Volgens mij moet je eens echt posts van mij gaan terug lezen in dit topic, want dat denk je dus verkeerd. De testen die ik heb gelezen presteren winterbanden pas beter als de temperatuur onder het vriespunt liggen bij droog en nat weer (en uiteraard bij sneeuw en ijs). En dat heeft met de rubbersamenstelling te maken van de zomerbanden, die worden dan hard.
Verder is er ook al een verschil qua remkracht tussen een Porsche en een polo (ook dat heb ik al eens eerder behandeld hier, zelfs met auto's van users die toen actief waren in het topic). Die eerste remt veel harder, het is niet zo dat alleen banden het verschil uitmaken. Waarschijnlijk dat mijn auto eerder stil staat dan die van jou, ondanks dat mijn remweg verlengt wordt door winterbanden (en ook dat kwam toen naar voren).
Maar goed. Blijf je vooral blind staren op prestaties van alleen de banden. Jij komt er wel.
Dus? Dat zeg ik toch ook.quote:Op woensdag 7 december 2016 23:16 schreef aloa het volgende:
[..]
Het verkooppraatje is dat winterbanden bij 7 graden en lager een must zijn.
Wat gewoon dikke onzin is. Zeker in Nederland.
Ze zijn ook beter bij nat wegdek en lage temperaturen. Dan is alleen het verschil niet zo groot. Zeg maar vergelijkbaar met het nadeel wat je hebt bij hoge temperaturen om droog wegdek als je winterbanden hebt. Sneeuw was 3 dagen in 2015, 2016 vermoedelijk ook zoiets.quote:Op woensdag 7 december 2016 23:09 schreef aloa het volgende:
[..]
Jij snapt het.
Winterbanden zijn beter...als het sneeuwt...daar houdt het dan ook wel op.
Hoe vaak sneeuwt het in Nederland?
Bewijs? In meters remweg, graag. En de snelheid waarbij aquaplaning optreedt?quote:Op woensdag 7 december 2016 23:17 schreef XL het volgende:
[..]
Ze zijn ook beter bij nat wegdek en lage temperaturen. .
Heb nog nooit een dag werk gemist door sneeuwval.quote:Op woensdag 7 december 2016 22:32 schreef Glijdt_licht het volgende:
Nee. Maar met winterbanden is de auto wel voorbereid op sneeuwval, zodat ik gewoon kan blijven werken
Ik ben helemaal niet anti-winterband. Als ik in Zweden of Zuid-Duitsland zou wonen, zou ik geen seconde twijfelen. Maar in Nederland? Absoluut onnodig.quote:Het enige dat jij doet is alles uit z'n verband trekken, en draaien, zodat het in jouw anti winterband straatje past..
Niet als maatstaf, maar als ondersteuning voor mijn betoog dat winterbanden het niet automatisch beter doen bij lage temperaturen. Ook in 2016 niet. En het gaat ook over de normale band vs de winterband. En mijn stelling: winterbanden zijn in Nederland volledig overbodig. 3 dagen sneeuw in een hele winter en dan moet je ook net de pech hebben dat je die dag de deur uit moet. En daar rijdt 35% van de Nederlanders dan voor op winterbanden. Waarvan een deel absoluut roekelozer zal rijden, juist omdat ze op winterbanden rijden. Maar die aanrijdingen worden niet opgemerkt. Behalve door leasemaatschappijen. Die registreren dat leaserijders op winterbanden vaker bij aanrijdingen zijn betrokken dan leaserijders op normale banden. Uiteindelijk gaat het over de veiligheid op de Nederlandse wegen, toch? Niet of je naar Duitsland wil of dat je op tijd op je werk komt, toch?quote:Op woensdag 7 december 2016 22:34 schreef Straatcommando. het volgende:
Daarnaast neem je een test uit 2009 als maatstaf voor hoe het zou moeten zijn. En dan ook nog in de situatie ''zomer'' band tov ''winter''band.
Je blijft maar de waarheid verdraaien. Slechts 1 (één) enkele leasemaatschappij heeft in een persbericht gezegd dat leaserijders op winterbanden iets vaker bij ongevallen betrokken zijn dan leaserijders die niet op winterbanden rijden. Niet meerdere zoals je ons wilt doen laten geloven.quote:Op donderdag 8 december 2016 20:09 schreef Tango5Romeo het volgende:
[..]
Niet als maatstaf, maar als ondersteuning voor mijn betoog dat winterbanden het niet automatisch beter doen bij lage temperaturen. Ook in 2016 niet. En het gaat ook over de normale band vs de winterband. En mijn stelling: winterbanden zijn in Nederland volledig overbodig. 3 dagen sneeuw in een hele winter en dan moet je ook net de pech hebben dat je die dag de deur uit moet. En daar rijdt 35% van de Nederlanders dan voor op winterbanden. Waarvan een deel absoluut roekelozer zal rijden, juist omdat ze op winterbanden rijden. Maar die aanrijdingen worden niet opgemerkt. Behalve door leasemaatschappijen. Die registreren dat leaserijders op winterbanden vaker bij aanrijdingen zijn betrokken dan leaserijders op normale banden. Uiteindelijk gaat het over de veiligheid op de Nederlandse wegen, toch? Niet of je naar Duitsland wil of dat je op tijd op je werk komt, toch?
Hoezo? Het is toch gemeten? Dan is het toch waarheid? Misschien een waarheid die jij niet wilt horen, maar dat maakt het niet minder waar.quote:Op donderdag 8 december 2016 20:30 schreef oldford het volgende:
Je blijft maar de waarheid verdraaien.
Dat doet helemaal niet ter zake. Ook al was het niet zijn/haar schuld, hij is wel ergens tegenaan gereden. Dat noemen we nou 'betrokken bij een aanrijding'.quote:hoeveel van die gerigstreerde ongevallen was b.v. de schuld van de leaserijder en hoeveel niet?
Dat is 1 keer gebeurt in de 29 jaar dat ik mezelf gemotoriseerd voortbeweeg.quote:zoveel zelfs dat op een gegeven moment het strooizout op was.
Zeker, niet mogelijk. Zo werken de menselijke psyche, namelijk.quote:Mogelijk gaan mensen met winterbanden iets roekelozer rijden
Omdat jij waarschijnlijk niet in een heuvelachtig gebied woont (Limburg), waar je met wat sneeuw echt niet zomaar omhoog komt, niet in het noorden van NL hebt gewoond (waar ik meermaals 20+cm in 1 nacht heb gezien) én Duitsland niet om de hoek hebt liggen (10km)quote:Op donderdag 8 december 2016 20:01 schreef Tango5Romeo het volgende:
[..]
Heb nog nooit een dag werk gemist door sneeuwval.
[..]
Ik ben helemaal niet anti-winterband. Als ik in Zweden of Zuid-Duitsland zou wonen, zou ik geen seconde twijfelen. Maar in Nederland? Absoluut onnodig.
Daar denk je nu wel heel erg simpel over. En wat doen we met de gevallen waarin iemand met zomerbanden doorglijdt en de stilstaande leaserijder met winterbanden raakt?quote:Op donderdag 8 december 2016 20:37 schreef Tango5Romeo het volgende:
Dat doet helemaal niet ter zake. Ook al was het niet zijn/haar schuld, hij is wel ergens tegenaan gereden. Dat noemen we nou 'betrokken bij een aanrijding'.
Dat is misschien wel de essentie van de hele discussie. De een vindt winterbanden noodzakelijk, de ander overbodig. Natuurlijk heb je te maken met aansprakelijkheid, maar om nu te roepen dat je met winterbanden in het voordeel bent als het vier graden boven nul is en nul neerslag is een beetje overdreven. Toch zullen de pro-winterbandmensen graag hun oordeel klaar hebben als ze onder eerder genoemde omstandigheden van achter aangereden worden. "Tja, dat komt ervan als je geen winterbanden hebt". En dan sla je de plank goed mis.quote:Op donderdag 8 december 2016 20:50 schreef Glijdt_licht het volgende:
[..]
Omdat jij waarschijnlijk niet in een heuvelachtig gebied woont (Limburg), waar je met wat sneeuw echt niet zomaar omhoog komt, niet in het noorden van NL hebt gewoond (waar ik meermaals 20+cm in 1 nacht heb gezien) én Duitsland niet om de hoek hebt liggen (10km)
Even twee voorbeelden van mijn tijd in het noorden:
2 maart 2005 - 35cm in 1 nacht waar ik woonde - alles, maar dan ook alles gesloten.. Ik ben destijds lopend naar de middelbare school gegaan, maar die was natuurlijk gesloten![]()
17 dec 2009 - 25 cm in 1 nacht waar ik woonde - Plekken waar ik tot mijn knieën in de sneeuw stond door sneeuwduinvorming. - Vrijwel niks was open, volgens mij had ik toen al vakantie, kan me het moment van wakker worden nog wel herinneren
Dat iets wat bij jou wellicht niet voorkomt, maar in Groningen en Friesland kan zoiets best voorkomen.
En als ik 10km hier over de grens in DE bij een ongeval betrokken raak, die wellicht niet mijn schuld is, maar er ligt een beetje sneeuw, dan kan ik zonder winterbanden een probleem hebben.
Liever niet.
Dan hebben we nog dat pekel de lm-velgen aantast, waar ik geen zin in heb.
En aangezien winterbanden voor mij niks duurder zijn om te rijden, zoals al aangetoond hierboven, boeit mij de aanschaf ervan ook geen drol. En met een A-merk zit je altijd wel goed, muv eco-bandjes.
Ik rij al 40 jaar auto en ook vrachtauto, heb nog nooit winterbanden gebruikt, wel sneeuwkettingenquote:Op dinsdag 18 december 2012 09:43 schreef TNA het volgende:
Die paar dagen met sneeuw rij ik wel wat rustiger.
Waar heb je die ABS dan voor nodig?quote:Op donderdag 8 december 2016 21:49 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
Ik rij al 40 jaar auto en ook vrachtauto, heb nog nooit winterbanden gebruikt, wel sneeuwkettingen
winterbanden zijn voor sukkels en oude vrouwtjes
gewoon voor de winter even naar de banden kijken en goed profiel handhaven
en een auto met ABS nemen ( wat tegenwoordig iedere auto heeft)
Ik heb ze ook nog nooit gehad. Altijd doorgereden, geen probleem.quote:Op donderdag 8 december 2016 21:49 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
Ik rij al 40 jaar auto en ook vrachtauto, heb nog nooit winterbanden gebruikt, wel sneeuwkettingen
winterbanden zijn voor sukkels en oude vrouwtjes
gewoon voor de winter even naar de banden kijken en goed profiel handhaven
en een auto met ABS nemen ( wat tegenwoordig iedere auto heeft)
die ABS is voor noodstops, dan draaien de wielen als je remt en remt de auto iedere meter , das kan niet glijden, ook handig met aquaplaning of olie op de weg , of gewoon een noodstopquote:Op donderdag 8 december 2016 22:02 schreef RealBizkit666 het volgende:
[..]
Waar heb je die ABS dan voor nodig?
Je kunt ook betrokken zijn bij een aanrijding, zonder ergens tegenaan te rijden. Bijvoorbeeld als je met je winterbanden snel genoeg stilstaat als het nodig is, maar iemand achter je door de sneeuw/gladheid op z'n zomerbanden wel doorglijdt en tegen je aan boemelt. Maar goed, ik snap dat je oogkleppen er voor zorgen dat zulke ideeën niet bij je opkomen. Het is veel makkelijker om een conclusie te trekken die er niet staat. Want dát is wat andere users hier bedoelen met de waarheid verdraaien. Er staat niet meer of minder dan 'betrokken zijn bij een aanrijding'. Er staat geen woord over schuldvraag of zelf ergens tegenaan rijden, die conclusie trek jij en vervolgens presenteer je het als de waarheid en insinueer je dat andere users dom zijn. Dat lijkt me niet heel handig.quote:Op donderdag 8 december 2016 20:37 schreef Tango5Romeo het volgende:
Dat doet helemaal niet ter zake. Ook al was het niet zijn/haar schuld, hij is wel ergens tegenaan gereden. Dat noemen we nou 'betrokken bij een aanrijding'.
Ah, behalve winterbandenspecialist ben je ook nog gedragswetenschapper? En je kunt bewijzen dat bij élk persoon het zo werkt? Want dat jij denkt dat het zo werkt en dat sommige anderen het roepen, maakt het nog geen waarheid.quote:Op donderdag 8 december 2016 20:37 schreef Tango5Romeo het volgende:
Zeker, niet mogelijk. Zo werken de menselijke psyche, namelijk.
quote:Op woensdag 7 december 2016 20:01 schreef Straatcommando. het volgende:
Niet deze discussie weer.
Paar kernwoorden.
Temperatuur.
Compound.
Profiel.
Mensen die winterbanden marketing vinden mogen wat mij betreft bij de eerste oprit de sloot in vliegen.
quote:Op woensdag 7 december 2016 20:02 schreef Straatcommando. het volgende:
En daar ook verzuipen. Dat eigenwijze Nederlandse krenterige gedoe over de enige 4 raakvlakken met het asfalt is de reden dat het elke keer weer janken is op de weg als het enigszins gevroren of gesneeuwd heeft.
Mensen die na het zien van dit filmpje nog steeds roepen dat winterbanden voor sukkels zijn, zijn zelf een sukkel.quote:
Het is in Nederland niet verplicht. Het verhaal verzekering is dus onzin.quote:Op zaterdag 10 december 2016 03:01 schreef OscarMopperkont het volgende:
[..]
Mensen die na het zien van dit filmpje nog steeds roepen dat winterbanden voor sukkels zijn, zijn zelf een sukkel.
Gewoon verplicht stellen die winterbanden..is al in meerdere landen zo. Maak je een aanrijding met zomerbanden, dan betaalt je verzekering niks aan je eigen schade en de schade die je aan een ander gemaakt hebt worden op jou verhaald.
Ja, heel verstandig. Laten we het denkwerk vooral niet uitbesteden aan burgers. Die snappen het niet en kunnen niet met de vrijheid omgaan.quote:Op zaterdag 10 december 2016 03:01 schreef OscarMopperkont het volgende:
[..]
Mensen die na het zien van dit filmpje nog steeds roepen dat winterbanden voor sukkels zijn, zijn zelf een sukkel.
Gewoon verplicht stellen die winterbanden..is al in meerdere landen zo. Maak je een aanrijding met zomerbanden, dan betaalt je verzekering niks aan je eigen schade en de schade die je aan een ander gemaakt hebt worden op jou verhaald.
Sorry maar in meerdere landen is dit verplicht. Dus vind het geen raar idee. Het is geen betutteling in vergelijking met mensen die bijvoorbeeld niet meer in hun eigen vrachtwagen mogen roken omdat het als werkplek beschouwd wordt.quote:Op zaterdag 10 december 2016 12:02 schreef Ridocar het volgende:
[..]
Ja, heel verstandig. Laten we het denkwerk vooral niet uitbesteden aan burgers. Die snappen het niet en kunnen niet met de vrijheid omgaan.![]()
En over een paar jaar kunnen we weer ongelooflijk gaan zeiken over hoe Nederland weer is verzand in een regetjesland...
Het hoeft toch niet zo moeilijk te zijn? Heb je zomerbanden en kom je al dan niet per ongeluk in een sneeuwbui terecht, dan pas je zelf je rijgedrag aan. Dan ga je maar langzamer rijden. Dikke pech als je met winterbanden en bijbehorend superieure gevoel erachter komt te hangen. Dat gebeurt vaker, zondagsrijders, bejaarden en vrachtauto's genoeg die ook wel eens in de weg rijden. Dan pas je je aan of haal je in.
Moeilijk hoor, normaal rijden...
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |