quer | maandag 17 december 2012 @ 22:31 |
![]() Voorafgaande delen: Topicreeks: BMW fantopic Modellen: 1-serie: • Oksel, E87 118d • Scorpie, E87 118i • Impry, E87 130i 3-serie: • dnzl, E30 316 • piekartz87, e36 323i • Gkhn, E30 320i • Catch22-, E30 320i • Jaapie1993, E30 320i • Youp, E30 320i • fer, E30 320i Baur TC2 • metallicattim, E30 318iA, E30 325i • rival, E30 325e, E30 325i, E30 330i, E36 325i • Twista101, E36 316i • Mavi86, E36 316i • Fransbreda, E36 316i • justmattie, E36 316i • RPG, E36 316i • jitzzzze, E36 318tds touring • Teamlead, E36 318tds • Turquaz52, E36 318i, E36 323i • Gokhan03, E36 323ti compact • MrTorture, E36 325i • Xtr3mE, E46 318ci • mitchelll0181 E46 318i • Maharbal, E46 325i • SingleCoil E46 325ic • Mikkie, E46 320d • Peewee, E46 320d • xaban06, E46 320td • Vuurmuis, E46 325ci • Hyperdude, E46 330i • Boegschroef, E92 320d, E30 320i • Nelisb, E90 320d • Moody, E92 335i • Driftkikkerrrrr e30 318i. 5-serie: • Rizzeau, E28 525i • mighty_myte, E34 520i • disyn, E39 520i • lezzer, E39 525i • eevebe, E39 528i • Rizkant, E39 528i • M.O.D, E39 540i • Boegschroef, E60 525d • tong_poh, E60 535d 6-serie: • HFdude, E64 (645i CI S) 7-serie: • YoshiBignose, E23 732i • Chooselife, E32 735i • Tarado, E38 740iL • Alicey & SingleCoil, E38 740iL 8-serie: - X: • lezzer, E83 X3 2.0d • von_Preussen, E70 X5 3.0d Z: • minispilie, E36/7 Z3 1.9 • lommy, E36/7 Z3 2.8 cabrio • k_man, E85 Z4 • oYo, E89 Z4 35i M • Okeuj, E92 M3 Motorrad • Hyperdude, 2001 F650GS, 2011 F800GS Onderdelen Meer onderdelen Staat je geliefde auto er niet bij? Vermeld het even en het wordt wellicht aangepast. ![]() ![]() ![]() | |
daNpy | maandag 17 december 2012 @ 22:32 |
Schrijft wel snel af dus, die qualität ![]() | |
Maharbal | maandag 17 december 2012 @ 23:05 |
Het staat echt al jaren fout, maar ik heb een 325ci, niet i ![]() | |
Piet__Piraat | dinsdag 18 december 2012 @ 00:22 |
Jep. De E46 is met de verschijning van het nieuwe model geen auto meer waar veel geld voor betaald wordt. Als iemand dat nu biedt voor m'n 320d krijgen ze er een taart bij ![]() Ik zou 't er van z'n lang zal ze leven niet voor betalen. Alles bij elkaar dus 10k, daarvoor koop je bijna een E91 in goede staat. Voor een E46 van de facelift zou ik hooguit nog 6 of 7k neertellen. En dan moet ie nog in goede staat zijn en de tellerstand ook nog goed. Alleen voor een 330d met een tellerstand rond anderhalve ton en een zesbak zou ik meer betalen, maar dan zit je wel al op het model van na half 2003. | |
jitzzzze | dinsdag 18 december 2012 @ 08:49 |
Zijn 100watt H1 lampen in je grootlicht eigenlijk wel toegestaan? ![]() | |
Maharbal | dinsdag 18 december 2012 @ 09:22 |
Je vergelijkt dan ook een 320d met een 325ci. Sowieso is een coupe altijd meer waard, benzine helemaal. Maar nee, dat verwacht ik inderdaad nooit meer te krijgen. | |
daNpy | dinsdag 18 december 2012 @ 09:24 |
Ze staan bijna allemaal voor meer dan 8 te koop. Sommige dus niet eens in fatsoenlijke staat. Zitten ze rond of onder de 7 klopt er vaak iets niet, dat zijn meestal de import auto's met een "lage" km stand. Een E91 heb je vanaf 11k, maar daar ben ik nog niet bij wezen kijken. Ken het model ook niet zo goed qua kwaaltjes e.d. Ze hebben wel een 6 bak wat volgens mij weer een voordeel is. Alleen de 320 is weer een 2 liter, die maar 1400kg mag trekken? | |
Maharbal | dinsdag 18 december 2012 @ 09:45 |
En een 4cylinder, mocht dat voor jou iets uitmaken ![]() | |
daNpy | dinsdag 18 december 2012 @ 11:08 |
Ja dat maakt uit want er mag dus geen 1600kg meer achter ![]() In principe was ik wel content geweest met een 2.2 of 2.5 6 cilinder van de E46, maar hoelanger ik erover nadenk hoe meer ik richting een E91 nijg.... Dat wordt alleen nog ff extra sparen en de komende tijd een goedkoop autootje rijden ![]() | |
ZwartmetSuiker | dinsdag 18 december 2012 @ 13:19 |
http://www.marktplaats.nl(...)e=lr&pageNum=1&pos=5 Spontane ejaculatie ![]() ![]() | |
daNpy | dinsdag 18 december 2012 @ 13:35 |
Net wezen kijken bij een 320i aut. Nette auto, M-pakket en leer. Geen trekhaak. Gebruikssporen (uiteraard) aanwezig, verder niets geks. Vraagprijs 6.945,00 euro. | |
Andyy | dinsdag 18 december 2012 @ 13:46 |
Veel rammels en piepjes. | |
Maharbal | dinsdag 18 december 2012 @ 14:27 |
Je hebt niets aan een coupe zeker? ![]() | |
Piet__Piraat | dinsdag 18 december 2012 @ 18:55 |
Ik vind dat raar. Coupé ok, maar diesel is met de stijgende brandstofprijzen steeds eerder rendabel, alleen wil men dat kennelijk niet zien. Ik zou nu ook neigen naar een E91, maar dan geen vierpitter. http://suchen.mobile.de/a(...)categories=EstateCar Duitsland. Onderhandelen, import, voor 7k staat dat ding makkelijk voor de deur. En da's niet de goedkoopste ofzo. Die hebben allemaal tellerstanden ruim boven 200k. | |
Flycoo | dinsdag 18 december 2012 @ 19:42 |
Heb mijn e46 330d touring uit duitsland gehaald begin 2012. Scheelde toen redelijk veel met NL. Vooral de staat van de auto's in NL vond ik opmerkelijk slecht. Hij is uit eind 2004 met een handgeschakelde 6 bak (wilde ik graag) en dat was nog moeilijker. Helemaal met een acceptabele km stand(<200000) | |
daNpy | dinsdag 18 december 2012 @ 20:02 |
Het prijsverschil met diesel blijft te klein om het voor mensen die niet voor hen weg onderweg zijn, of er ver vanaf wonen rendabel te zijn. Dan kun je beter LPG rijden. | |
daNpy | dinsdag 18 december 2012 @ 20:03 |
Ik kijk ook regelmatig in Duitsland maar zie er niet echt staan wat ik zoek. Of ze staan ver weg en dan wordt het ook een dure grap met op en neer rijden/ophalen enz. | |
Piet__Piraat | dinsdag 18 december 2012 @ 20:10 |
Wat was je ongeveer kwijt? Mja, ik denk dat dat meevalt. Op basis van brandstof, mrb en verzekering ligt het omslagpunt diesel vs. benzine al gauw rond 15k. Ik denk dat er genoeg mensen zijn die dat makkelijk halen. | |
Flycoo | dinsdag 18 december 2012 @ 20:18 |
Vraagprijs was 7500. Wat af gekregen. Dan nog een stukje bpm. Totale kosten incl paar keer op en neer en bpm ong 8500 - 9000 eur. Incl volledige geschiedenis, dekra keuring, verzekering etc. Heb nog gekeken naar de e91 maar daar kwam ik een stukje boven budget uit. (voor een 330 incl zelfde opties) En ja je moet wat grotere afstanden afleggen om te kijken, maar dat vond ik wel leuk eigenlijk. | |
Hyperdude | dinsdag 18 december 2012 @ 20:21 |
Ik rij 25 K/jaar met benzine. Geen centje spijt van. ![]() Ik heb mijn huidige auto toevallig bij de plaatselijke BMW-boer gehaald. Maar diverse malen een auto in Duitsland gescoord. Keuze/aanbod is veel groter. Nooit een onoplosbaar probleem gehad. Ook niet met BMW-garantie over de grens (Audi-garantie ook geen problemen). Prijsvoordeel is uiteindelijk kleiner dan je misschien had verwacht;maar de jacht op zich is ook leuk. Zoals Flycoo al schrijft. ![]() [ Bericht 12% gewijzigd door Hyperdude op 18-12-2012 20:26:21 ] | |
Piet__Piraat | dinsdag 18 december 2012 @ 20:33 |
Ik vond dat ook wel wat hebben ja, al heb ik uiteindelijk een vrij basale versie gekocht. 9k voor een 330d is nog een hoop geld, vind ik. Misschien voorlopig maar even doorrijden met wat ik heb ![]() | |
Hyperdude | dinsdag 18 december 2012 @ 21:13 |
Dat is vrijwel altijd de goedkoopste optie. | |
spectrumanalyser | dinsdag 18 december 2012 @ 21:32 |
* spectrumanalyser droomt van een e92 320 of 318, rood of bruin dakota leder ... hopelijk in 2013 ![]() | |
invine | dinsdag 18 december 2012 @ 21:44 |
Waarom de 320/318? Qua wegenbelasting en verbruik? | |
daNpy | dinsdag 18 december 2012 @ 22:47 |
Wegenbelasting van een 325 en 320 zijn gelijk... | |
Andyy | dinsdag 18 december 2012 @ 23:08 |
Verzekering denk ik? | |
Piet__Piraat | dinsdag 18 december 2012 @ 23:39 |
Mja, tenzij er een dikke reparatie aan zit te komen. Punt is dat je niet altijd voor goedkoop wil gaan, maar ook voor plezier. Vandaag stiekem nog eens zitten gluren naar een E91 330d HE. Jammer genoeg wordt zelf klussen aan de auto daarbij ook wat lastiger en heb je vaker de dealer nodig ivm elektronica, maar het is wel een gave kar hoor. Met een chipaanpassing probleemloos richting 270pk ![]() Helaas is de aanschafprijs nog wat hoog... een fatsoenlijk exemplaar uit de E91-beginjaren moet gewoon 17k of meer kosten. Import via Duitsland begint van 15k inclusief, maar dan heb je de 'schrale' exemplaren zonder navi of multifunctioneel stuurwiel, of een behoorlijke tellerstand al. Dit is wel een nette, al vind ik 'm verdacht goedkoop. En ik mis het schuifdak. | |
jitzzzze | woensdag 19 december 2012 @ 08:11 |
iemand een goed idee hoe je een hemel mee neemt? | |
rival | woensdag 19 december 2012 @ 08:16 |
zonder hemel erheen gaan en direct vastzetten ![]() aanhangertje of busje en dan gewoon lekker plat leggen? | |
jitzzzze | woensdag 19 december 2012 @ 08:34 |
hij gaat zeker niet passen achterin een touring? ![]() Aanhanger en busje heb ik niet. | |
rival | woensdag 19 december 2012 @ 08:51 |
ik gok van niet... en als je hem moet buigen of iets blijft het nooit mooi natuurlijk... | |
jitzzzze | woensdag 19 december 2012 @ 09:23 |
dat is waar. Is het moeilijk/veel werk om de hemel te vervangen? | |
boegschroef | woensdag 19 december 2012 @ 11:52 |
Hier 35K/jaar benzine door het prijsverschil (belgie 1.48 voor euro 95 shell tegenover 1.40 diesel) is het omslagpunt ook veel hoger geworden. Ik ben nu in ieder geval goedkoper uit per maand dan met mijn vorige diesel. (e92 320D t.o.v e89 Z4 3.5 benz) | |
ZwartmetSuiker | woensdag 19 december 2012 @ 12:13 |
Wtf is die benzine goedkoop daar. | |
mitchelll0181 | woensdag 19 december 2012 @ 12:37 |
Niet zo moeilijk denken, hemel erin tegen de oude hemel aan, paar touwtjes eromheen met de deuren open dattie blijft hangen, tadaa | |
jitzzzze | woensdag 19 december 2012 @ 12:52 |
fuck he, dat is echt slim ![]() Komen die dakrials toch nog eens van pas. | |
mitchelll0181 | woensdag 19 december 2012 @ 13:06 |
![]() ![]() | |
rival | woensdag 19 december 2012 @ 14:09 |
simpele oplossingen ![]() | |
jitzzzze | woensdag 19 december 2012 @ 19:16 |
Maar reken niet op centen ![]() | |
Hyperdude | woensdag 19 december 2012 @ 19:31 |
Heb je wel een punt. Echter heb ik nu het standpunt dat sneller/meer PK's op autogebied steeds onzinniger begint te worden. Ik rij lekker door in mijn 330i tot ie de geest geeft. Hierna ga ik motorisch downgraden; bv. naar een F11 520d. Een grote actieradius/lager verbruik vind ik nuttiger dan in de begrenzer rijden. En qua rij-ervaring worden die nwe. auto's ook niet beter. Alleen maar zwaarder en indirecter. Laatst een stukkie in een Subaru BRZ gereden. die zou ik kopen als ik geen ruimte nodig had. ![]() Licht en direct. en maar 25000 dollars. http://www.subaru.com/vehicles/brz/index.html back on topic Hemel van een 1 past in de bagageruimte van een 3. Hemel van een 3 past in de bagageruimte van een 5. Hemel van een 5 past in de bagageruimte van een 7. Hemel van een 7 past in een Mercedes truck Al jaren de basis van het modelbeleid van BMW" ![]() | |
jitzzzze | woensdag 19 december 2012 @ 20:09 |
Dus ik moet of een 5 serie fixen, of de hemel ter plekke vervangen of Mitchell zijn oplossing toepassen ![]() | |
mitchelll0181 | woensdag 19 december 2012 @ 20:42 |
Lastige keuze ... ![]() | |
jitzzzze | woensdag 19 december 2012 @ 20:47 |
Ja, vooral omdat het alle drie kan ![]() | |
Piet__Piraat | woensdag 19 december 2012 @ 21:37 |
Mooie oplossing van mitch ![]() Mja, daar twijfel ik bij m'n 320d nu ook aan. Maar aangezien ik misschien ook de brandstofpomp wel verwacht, twijfel ik of het niet slimmer is om die 1.500+ euro in een andere auto te steken. Maar ja, dan gooi ik wel weer al het onderhoud van deze kar weg. En die reparatie hoeft niet per se te komen. Anderzijds, komt ie wel, dan moet ik nog drie jaar doorrijden om het bedrag er een beetje uit te rijden. | |
jitzzzze | woensdag 19 december 2012 @ 22:06 |
Die gaat het ook wel worden, tenzij ik me dit weekend erg ga vervelen ![]() | |
Andyy | woensdag 19 december 2012 @ 23:53 |
Ik dacht dat ik een fucking verpauperde F10 zag gister, bleek het bij een 2e keer kijken een Alpina B7 te zijn. Toch vind ik de bumpers voor erg pauper | |
jitzzzze | vrijdag 21 december 2012 @ 15:24 |
Blijkbaar heeft mijn koplamp besloten om een steentje terug te koppen. Met als resultaat dat er een gat in het koplampglas zit ![]() ![]() Gelukkig heeft Meneer BMW en Meneer Bosch hem zo gemaakt dat je zonder al te veel moeite het glas kan vervangen. Nu maar een stukje tape erover gedaan om het ergste vocht buiten te houden. | |
jitzzzze | zondag 23 december 2012 @ 17:56 |
De TIS is stuk ![]() | |
Hyperdude | zondag 23 december 2012 @ 17:57 |
Wat bedoel u? Doet het hier gewoon ![]() | |
jitzzzze | zondag 23 december 2012 @ 18:00 |
Deze: http://tis.spaghetticoder.org | |
Hyperdude | zondag 23 december 2012 @ 18:01 |
Zijn toch genoeg anderen? | |
jitzzzze | zondag 23 december 2012 @ 18:02 |
Dan moet mijn google ook stuk zijn ![]() | |
Hyperdude | zondag 23 december 2012 @ 18:06 |
Zie nu dat er hiero idd. http://www.bmwtis.com/ betaald moet worden. Wil je iets simpels weten? Zoek ik het wel even op. ![]() | |
jitzzzze | zondag 23 december 2012 @ 18:07 |
Koplampglas en hemel + stijlen vervangen. Probeer er nu eentje te downloaden. | |
Hyperdude | zondag 23 december 2012 @ 18:13 |
Koplampglas ie een eitje. Als je maar even hebt opgelet welk merk koplamp je hebt. ![]() Downloaden is wel het beste. Als het niet lukt kan ik wel wat screenprintjes fixen | |
jitzzzze | zondag 23 december 2012 @ 18:14 |
Bosch H1. Ja, daar heb ik wel opgelet. Dat glas zit met een paar klemmetjes vast toch? | |
jitzzzze | zondag 23 december 2012 @ 18:14 |
Laat nog wel weten of het gelukt is. | |
Hyperdude | zondag 23 december 2012 @ 18:18 |
Ja, van die platte dingen. Demontage koplamp; eerst de richtingaanwijzer loswippen. ff goed lezen wat er midden op het plaatje staat. ![]() glas loshalen ![]() | |
jitzzzze | zondag 23 december 2012 @ 18:21 |
Ooh, dus die platte losmaken en dan ben je er al. De lenzen blijven toch in het achterste gedeelte van de koplamp zitten? | |
Hyperdude | zondag 23 december 2012 @ 18:23 |
Ja. Alleen het glas hoef je te vervangen. Boel was bij mij wel goed smerig en vochtig. Lamphuizen hebben toen een nachtje op de radiator gelegen | |
jitzzzze | zondag 23 december 2012 @ 18:25 |
Ik wilde alleen eventjes een doekje met wat APC over de lenzen halen, en door het nieuwe glas aan de binnenkant. Vochtprobleem is eenvoudig op te lossen door de kapjes achter het grootlicht niet te monteren. | |
Hyperdude | zondag 23 december 2012 @ 18:27 |
Lijkt mij ook prima. | |
jitzzzze | zondag 23 december 2012 @ 18:28 |
Ja, ik kan wel de reflector en projector gaan schoonmaken. Maar daar heb ik helemaal geen zin in ![]() | |
Piet__Piraat | zondag 23 december 2012 @ 19:34 |
Stom dat die het niet doet ![]() | |
Impry | zondag 23 december 2012 @ 19:55 |
![]() Video gemaakt voor Driving-Fun.com waarin de nieuwe M135i vergeleken wordt met de 1M en mijn 130i: Hier het volledige artikel: http://www.driving-fun.co(...)ad-and-the-ugly.aspx ![]() | |
jitzzzze | zondag 23 december 2012 @ 19:59 |
Downloaden lukt wel, maar installeren op Windows 8 ho maar ![]() | |
Hyperdude | zondag 23 december 2012 @ 21:38 |
Geen wonder. E36 is uit 1991, toen bestond Windows 3.1 nog niet eens. ![]() Grappig; je eigen auto in een vergelijkingstest | |
jitzzzze | zondag 23 december 2012 @ 21:39 |
Maar je zou denken dat een TIS uit 2008 er toch wel mee om zou moeten kunnen gaan. | |
invine | zondag 23 december 2012 @ 21:51 |
Levensgevaarlijk om ze te rijden op een openbare weg.. | |
daNpy | maandag 24 december 2012 @ 00:29 |
'ze' of 'zo'? | |
Piet__Piraat | maandag 24 december 2012 @ 11:20 |
Mja, het is wel een rustig stukje zo te zien, maar heel handig is het niet altijd nee. | |
Impry | maandag 24 december 2012 @ 11:45 |
Ach, het is een overzichtelijk stuk eenrichtingsverkeer. Enige waar je je twijfels bij kunt hebben is de drift op 4:04 waar ander verkeer de weg op komt. Maar dat ziet er ook uit alsof het dichterbij is. | |
invine | maandag 24 december 2012 @ 11:50 |
zo :x Maar doe dit op zandvoort oid.. en het ziet er nou ook niet echt uit of dat ze er controle over hebben. | |
jitzzzze | maandag 24 december 2012 @ 12:25 |
Ik vind het een leuk filmpje, maar ik sluit me wel aan bij de rest. Zo rijden op de openbare weg is onverantwoord. Huur dan een circuit of gebruik een privé terrein waar geen ander verkeer komt. | |
daNpy | maandag 24 december 2012 @ 12:32 |
Ah, de moraalridders zijn gearriveerd. Lange voettocht geweest naar de Kerststal? | |
Piet__Piraat | maandag 24 december 2012 @ 12:44 |
Mwoah, ik vind het niet heel spannend want er is weinig/geen ander verkeer in de buurt en zo ongecontroleerd ziet het er niet uit. Maar er zitten wel wat momenten in die een opgetrokken wenkbrauw veroorzaken (4:04 bijvoorbeeld). Want ik snap ook wel dat je niet zomaar even circuit huurt. | |
jitzzzze | maandag 24 december 2012 @ 16:49 |
Ach, ze moeten het zelf weten. Ik ben gelukkig geen agent die er iets van moet vinden. Wel vind ik de openbare weg niet de juiste plaats om zo driftend door de bocht te gaan, maar ja, dat is slechts mijn mening. | |
jitzzzze | maandag 24 december 2012 @ 16:52 |
Vanmiddag ook de hemel uit mijn wagen getrokken. Had het in een half uurtje voor elkaar, dat ik daar zo lang tegenaan heb staan hikken ![]() Van de week een andere ophalen en dan is mijn wagen van binnen ook weer af. Zeker omdat ik ook goed handschoenenkastje gevonden heb. ![]() En een dakantenne van een e36 touring. Dat was helemaal een crime om te vinden, heeft me een maand of 8 gekost ![]() | |
Oksel | vrijdag 28 december 2012 @ 12:40 |
De antenne van mijn 1 is gejat ![]() Verder vraag ik mij af of mijn 1-alu-velgen onder een 3 past (2008-2010). | |
Hyperdude | vrijdag 28 december 2012 @ 13:29 |
Die antenne kan ik je niet mee helpen. ![]() Als je originele velgen hebt kan je hier kijken of het past: http://felgenkatalog.auto-treff.com/ | |
Piet__Piraat | vrijdag 28 december 2012 @ 13:34 |
Ligt vooral aan de ET. En ook wel aan de diameter en welk model 3 je van plan bent te kopen. | |
Andyy | vrijdag 28 december 2012 @ 13:44 |
Ik zie hier toch wel redelijk veel 7 series (Tokio) en redelijk wat M modellen gespot. Best leuk om te zien ![]() | |
jitzzzze | zaterdag 29 december 2012 @ 19:13 |
Twee vragen, de eerste uit nieuwsgierigheid de tweede op need to know basis. 1: Angel eyes op een e36, to do or not to do? Waarom wel/niet? 2: Na wisselen stuurwiel en sleepring blijft het airbag lampje constant branden. Dat schijnt te horen bij een e36, een beetje en Italiaans kwaaltje ![]() | |
rival | maandag 31 december 2012 @ 09:47 |
wel, want angel eyes. er zijn wel veel verschillende je hebt echt mooie en heel lelijke. | |
Hyperdude | maandag 31 december 2012 @ 10:03 |
Nee, man Origineel rules mbt tot airbag: wat precies de regeltjes zijn weet ik niet. Mijn E36 had standaard geen airbag; lijkt mij sterk dat een airbag dan verplicht is. Aan de andere kant: als het er op zit moet het werken, heb ik ook wel eens gehoord. Lees anders zelf ![]() Staat het hele woord airbag niet in genoemd, of moet ik op plofzak oid. zoeken? ![]() | |
jitzzzze | maandag 31 december 2012 @ 10:56 |
Dat had ik dus ook al gedaan, ik heb het helemaal doorgelezen ![]() | |
Andyy | maandag 31 december 2012 @ 12:04 |
Niet, want aftermarket ziet er bijna altijd pauper uit. | |
mitchelll0181 | maandag 31 december 2012 @ 12:10 |
Echt niet. Hahahaha Mijn angel eyes zijn echt de shit. Fucking mooi. Maja ik dan dan ook wel aftermarket koplampen | |
rival | maandag 31 december 2012 @ 12:12 |
voor de E36 heb je hele mooi setjes die jij niet van originele ogen kan onderscheiden..... ja wij kenners weten dat bij bepaalde modellen bepaalde dingen niet horen, maar verder ogen sommige setjes gewoon erg OEM. (mooie heldere en volledige rondjes) | |
Hyperdude | maandag 31 december 2012 @ 12:12 |
Doe maar een plaatje. Bepalen wij wel of het pauper is, of nie. ![]() | |
Andyy | maandag 31 december 2012 @ 12:17 |
Wij hebben anders ook after market lampjes in de OEM angel eyes zitten, vind dat gele niet echt mooi soms. | |
mitchelll0181 | maandag 31 december 2012 @ 12:19 |
Later vandaag ok ![]() Ik heb trouwens ccfl ringen Maar tis gwn de shit klaar. T geeft die hele auto een uitstraling als : ![]() | |
mitchelll0181 | maandag 31 december 2012 @ 12:29 |
![]() Ik post nog ff een foto alst donker is ![]() | |
jitzzzze | maandag 31 december 2012 @ 13:04 |
Welke setjes zijn dat dan? | |
rival | maandag 31 december 2012 @ 13:27 |
ik weet niet welke mooi zijn en welke niet... ik weet wel dat ik soms erg mooie zie op een E36 en soms ook weer niet... ![]() | |
jitzzzze | maandag 31 december 2012 @ 13:57 |
Whehe ![]() | |
rival | maandag 31 december 2012 @ 14:09 |
Mijn maatje heeft ze in zijn E36 zitten, ik zal hem wel even het merk vragen! | |
jitzzzze | maandag 31 december 2012 @ 14:10 |
Is goed man, ik hoor het wel ![]() | |
Andyy | maandag 31 december 2012 @ 14:12 |
Een vriend van mij houdt zijn E36 gewoon mooi origineel zoals het hoort, hij had ook de mogelijkheid om angels eyes er in te zetten en Brembo remmen, maar das allemaal zo pauper ![]() | |
jitzzzze | maandag 31 december 2012 @ 14:17 |
Het enige wat niet OEM aan mijn wagen is, zijn twee 17cm speakers in de kofferbak. 'Cadeautje' van de vorige eigenaar. | |
daNpy | maandag 31 december 2012 @ 14:33 |
Heeft er nog iemand interesse in een pasklare set versterker, subwoofer en kabels? Zo in te bouwen in een E46 sedan zonder knippen, solderen of gaten boren. | |
rival | maandag 31 december 2012 @ 14:33 |
ja je remmen verbeteren.. wat een pauper ![]() | |
mitchelll0181 | maandag 31 december 2012 @ 16:22 |
![]() | |
jitzzzze | maandag 31 december 2012 @ 18:05 |
Nu wel TIS draaiend gekregen ![]() ![]() | |
Andyy | maandag 31 december 2012 @ 19:05 |
Rode Brembo remklauwen onder een 316i, das best pauper ja. | |
Hyperdude | dinsdag 1 januari 2013 @ 11:34 |
Het gaat niet om de kleur. ![]() ![]() Beste wensen enzo... Nb. Heb weinig klachten over de BMW klauwen. Schijven kan wel beter. | |
Tarado | dinsdag 1 januari 2013 @ 11:42 |
Beste wensen en ook in 2013 | |
jitzzzze | dinsdag 1 januari 2013 @ 11:45 |
Gelukkig nieuwjaar enzo | |
jitzzzze | dinsdag 1 januari 2013 @ 13:56 |
Nice, nu een Engelse versie draaiend uit 2007 ![]() ![]() | |
Andyy | dinsdag 1 januari 2013 @ 14:01 |
Ik wel, kan elke 2 km de velgen weer schoon gaan maken ![]() Maar dat is zo bij alle E9x modellen had ik gelezen. Bij de F3x is het veel minder erg ![]() | |
daNpy | dinsdag 1 januari 2013 @ 14:03 |
Ligt dat niet eerder aan je blokken? | |
jitzzzze | dinsdag 1 januari 2013 @ 14:04 |
Daar zit inderdaad wel verschil in, zo produceerde mijn oude TWR blokken best wat stof. De nieuwe Bosch die er nu onder zitten duidelijk minder. | |
Hyperdude | dinsdag 1 januari 2013 @ 14:11 |
Daar let ik niet zo op. ![]() ![]() En ligt idd. aan je blokken | |
ZwartmetSuiker | dinsdag 1 januari 2013 @ 14:19 |
Hoe meer stof hoe beter. Remstof is frictie en dat bepaald je remvermogen. | |
mitchelll0181 | dinsdag 1 januari 2013 @ 14:40 |
Daarom ferodo, remt goed, weinig stof | |
Piet__Piraat | dinsdag 1 januari 2013 @ 18:34 |
Ligt eraan wat het moet opbrengen? | |
spectrumanalyser | dinsdag 1 januari 2013 @ 18:36 |
even een videotje tussendoor: in deze video zien we links Castrol 5W30 en rechts BMW Longlife-04 5W30 bij een temperatuur van 400 graden. na afloop is bij de BMW olie rechts meer aangekoekt dan bij Castrol links. wat vinden jullie van dit videotje. zelf rij ik met BMW Longlife 5W30 in mijn e46. | |
jitzzzze | dinsdag 1 januari 2013 @ 18:40 |
In mijn zoektocht naar een dop om een antennegat af te dichten kwam ik deze prachtige antenne tegen, en die wilde ik jullie niet onthouden:![]() ![]() ![]() Dopje nog niet gevonden trouwens, iemand een idee? ![]() | |
mitchelll0181 | dinsdag 1 januari 2013 @ 19:21 |
Wat een ding ... | |
ZwartmetSuiker | dinsdag 1 januari 2013 @ 19:22 |
Extra downforce! | |
Hyperdude | dinsdag 1 januari 2013 @ 19:30 |
Lijkt mij ook. 1 kg. extra als je de 200 km/u grens kunt doorbreken. Staat redelijk horizontaal, of lijkt dat zo? | |
jitzzzze | dinsdag 1 januari 2013 @ 19:31 |
Zo 20 pk extra, zonder moeite ![]() | |
daNpy | dinsdag 1 januari 2013 @ 19:40 |
¤ 400,- | |
jitzzzze | dinsdag 1 januari 2013 @ 20:05 |
Geen lelijk dopje meer, ik heb zojuist een nieuwe antenne gevonden op MP ![]() [ Bericht 0% gewijzigd door jitzzzze op 01-01-2013 22:28:54 ] | |
Piet__Piraat | dinsdag 1 januari 2013 @ 22:21 |
Dan wens ik je succes met verkopen ![]() ![]() | |
daNpy | dinsdag 1 januari 2013 @ 22:23 |
I know, alleen de kabel was al 117 euro en de versterker heb ik uit de USA laten komen ![]() Ik kan altijd nog kijken hoe ik het evt in een E91 kan monteren ![]() | |
rival | woensdag 2 januari 2013 @ 08:45 |
iemand die bezig is met het vergroten van zijn veiligheid, wat pauper ![]() [ Bericht 35% gewijzigd door rival op 02-01-2013 11:43:48 ] | |
Andyy | woensdag 2 januari 2013 @ 11:42 |
Hij heeft het niet gedaan omdat hij het ook pauper vond. Het is net zoiets als je remklauwen rood verfen ![]() | |
rival | woensdag 2 januari 2013 @ 11:43 |
je remmen verbeteren is hetzelfde als met een spuitbusje in de weer gaan? wat zeg je nou allemaal voor domme dingen ![]() | |
daNpy | woensdag 2 januari 2013 @ 11:59 |
![]() | |
mitchelll0181 | woensdag 2 januari 2013 @ 12:02 |
Uhhh.. So.. Care, als iemand dat wil ist toch goed. | |
daNpy | woensdag 2 januari 2013 @ 12:08 |
Doe mij die pauper Brembo remmen maar hoor. Rood of geel, zo lelijk mogelijk. | |
rival | woensdag 2 januari 2013 @ 12:43 |
stalen remleidingen, schroefset, geboorde schijven.... ik gok dat dit allemaal niet zo standaard is en dus best nut heeft btw ![]() | |
ZwartmetSuiker | woensdag 2 januari 2013 @ 13:26 |
Onder zo'n auto is het geen probleem. Onder een Golf 3 1.4 is het simpelweg treurig, zeker als de remtrommels achter in dezelfde kleur zijn geverfd. | |
Turquaz52 | woensdag 2 januari 2013 @ 15:26 |
idd.. ![]() | |
Den_Haag | donderdag 3 januari 2013 @ 10:46 |
Nog paar weekjes en de mijne staat klaar ![]() | |
spectrumanalyser | vrijdag 4 januari 2013 @ 11:51 |
![]() vorige week de bougies vervangen. verkoolde NGK (bmw) eruit, Bosch (bmw) erin. ben ergens benieuwd of ik ook meegespoten stootstrips kan krijgen voor deze e46 sedan. in dezelfde kleur van de auto uiteraard ![]() | |
Hyperdude | vrijdag 4 januari 2013 @ 12:08 |
Waarom waren ze verkoold? Meer dan een lichte zonnebrand heb ik nog niet gezien bij 3 of 4 keer die dingen verwisselen bij een 325 en 330 | |
spectrumanalyser | vrijdag 4 januari 2013 @ 12:58 |
waarom ze verkoold zijn, ik vermoed dat ze te lang erin gezeten hebben. als ik de oude met de nieuwe vergelijk: ![]() | |
Hyperdude | vrijdag 4 januari 2013 @ 13:00 |
Dingen moeten volgens mij iets van 90K kms volhouden. Ik heb steeds NGK | |
spectrumanalyser | vrijdag 4 januari 2013 @ 13:06 |
dan heb ik nog twee nieuwe NGK bougies in bmw verpakking voor je liggen. vreemdgenoeg kwam bmw met ngk en bosch aanzetten. ik maak veel korte ritjes, en de auto heeft lange tijd geen onderhoud gehad. een andere verklaring heb ik nog niet, voor waarom ze verkoold zijn. | |
jitzzzze | vrijdag 4 januari 2013 @ 13:29 |
Ik denk dat dit je verklaring is. Je rijd er te weinig kilometers mee. | |
daNpy | vrijdag 4 januari 2013 @ 13:33 |
+1 | |
spectrumanalyser | maandag 7 januari 2013 @ 10:28 |
wat vonden jullie van het filmpje van de olie, castrol vs bmw longlife | |
jitzzzze | maandag 7 januari 2013 @ 12:26 |
filmpje? ![]() | |
Anne | maandag 7 januari 2013 @ 12:36 |
Ja, ik snap de edit niet? | |
spectrumanalyser | maandag 7 januari 2013 @ 13:44 |
Andyy | maandag 7 januari 2013 @ 15:50 |
Maar dat is OEM, weer een heel ander verhaal ![]() --edit-- Eh, ik had al gereageerd ![]() | |
mitchelll0181 | maandag 7 januari 2013 @ 22:59 |
http://www.daydealers.nl/(...)sid=2&4dkn=promo2web hahahaha | |
Andyy | maandag 7 januari 2013 @ 23:38 |
Wtf ![]() ![]() | |
daNpy | dinsdag 8 januari 2013 @ 19:50 |
320d is dat ook wat? ![]() | |
Piet__Piraat | dinsdag 8 januari 2013 @ 19:59 |
Daar stond die stekker die je moest inpluggen zeker? Voor beter verbruik, beter geluid etc ![]() ![]() Prima kar ![]() ![]() | |
daNpy | dinsdag 8 januari 2013 @ 19:59 |
Wat zijn de kwaaltjes? Over het algemeen laat ik de daily onderhouden namelijk, dat is een auto waar ik geen gezeur mee wil. | |
Hyperdude | dinsdag 8 januari 2013 @ 20:07 |
Welke 320d? E46, E90 of F30? | |
daNpy | dinsdag 8 januari 2013 @ 20:08 |
E91 ![]() Was eerst aan het kijken naar een 325i maar die zijn niet te vinden zoals ik ze wil (en hoe meer ik er zie, hoe meer ik er op wil hebben ![]() Een 320d heeft helaas maar een 4 cilinder, maar wel 340Nm tegen 250 van de 325i. En dat is toch wel relaxed rijden en makkelijker met aanhanger. Bij beide auto's kom ik met 15dkm per jaar op ca ¤ 3000,- aan MRB en brandstof uit. | |
Hyperdude | dinsdag 8 januari 2013 @ 20:09 |
Die is redelijk bombproof volgens mij. E46 heeft wat aardig wat meer kuren | |
Piet__Piraat | dinsdag 8 januari 2013 @ 20:18 |
Ik dacht aan een E46 ja, die heeft wel wat kuurtjes maar het meeste is te overzien. Paar dure dingen wel. De E91 weet ik niet precies. | |
Hyperdude | woensdag 9 januari 2013 @ 19:29 |
Beetje opgelet bij de Duitse les? ![]() Zit momenteel regelmatig een fimpje te kijken van Tim Schrick. Die vind ook alle auto's te zwaar. Dus held. ![]() E30 M3 vs. E92 M3 | |
daNpy | woensdag 9 januari 2013 @ 21:40 |
Is er hier iemand met ervaring met een E9x op gas? ![]() | |
Hyperdude | donderdag 10 januari 2013 @ 17:01 |
Geen ervaring met gas.
![]() | |
LoggedIn | zondag 13 januari 2013 @ 09:15 |
Ik zat van de week nog eens te kijken naar een e90 325i (of mss een e60 525i.. Dat is echt zon prachtding ![]() ![]() ![]() En hoe veilig is het om zon ding tweedehands te kopen? | |
jitzzzze | zondag 13 januari 2013 @ 09:33 |
Heel veel draait om het onderhoud, dus als er historie bij zit is dat altijd een pluspunt. Je zou ook nog een aankoopkeuring kunnen overwegen. | |
Gokhan03 | zondag 13 januari 2013 @ 10:33 |
Sinds enkele dagen blaast mn blower alleen op stand 4. Op stand 1,2 en 3 blijft hij uit. Vervarmen doet hij wel. Komt dit door de kachelweerstand? Gaat om deze draaiknoppen. ![]() | |
jitzzzze | zondag 13 januari 2013 @ 10:36 |
Alleen op standje "Orkaan" ![]() Maar inderdaad, dit kan door je kachelweerstand komen. Of je draaiknopjes zijn defect, er zijn wel meer oorzaken te noemen. Even met de multimeter aan de slag dus. | |
Gokhan03 | zondag 13 januari 2013 @ 10:43 |
Ja het is echt kansloos nu. Als hij uit staat dan zijn alle ramen beslagen, standje 4 ben je meteen doof ![]() Hmmm ok. Bij mn oude E39 had ik climate control en daar had de kachelweerstand ook de geest gegeven. Toen blies dat ding ene keer hard en andere keer langzaam. Stand maakte niet uit ![]() | |
jitzzzze | zondag 13 januari 2013 @ 10:44 |
I know, standje orkaan is echt kut. Ik zet hem nooit harder dan standje 1, dat is echt genoeg. Maar om terug te komen op jouw probleem, je zal eerst moeten meten/onderzoeken wat er stuk is. Je kan wel lukraak dingen gaan vervangen, maar dan wordt het een soort loterij. | |
daNpy | zondag 13 januari 2013 @ 12:21 |
Ik ben ook al een tijdje aan het kijken naar een E91 325. Opvallend is dat de meeste wel dealer onderhouden zijn en het boekje netjes is afgestempeld. Er zitten echter ook nog wel wat imports bij. Ik kijk ook in Duitsland, maar in de prijsklasse waarin ik zoek <15k) heeft dat geen nut. Als ik particulier ga kopen zou ik wel een aankoopkeuring doen (ca 300 euro, Dekra/ANWB). | |
daNpy | zondag 13 januari 2013 @ 12:23 |
Denk dat het gewoon de weerstand is, deze beperkt in stand 1/2/3 namelijk een deel van de stroom en in stand 4 lust hij gewoon door. 1 draadje los aan de weerstand en de 3 standen doen dus niets meer ![]() Denk dat dit gewoon achter het plaatje zit, even uitbouwen en meten moet hopelijk uitkomst geven. | |
invine | zondag 13 januari 2013 @ 12:31 |
En de conclusie is? Die van BMW is slechter? | |
LoggedIn | zondag 13 januari 2013 @ 17:13 |
Ik woon in Duitsland, dus voor mij zou het wel de meest logische optie zijn ![]() | |
daNpy | zondag 13 januari 2013 @ 18:07 |
Ah dat scheelt ![]() | |
spectrumanalyser | zondag 13 januari 2013 @ 22:01 |
die conclusie trek jij. zelf weet ik het niet, ik ben benieuwd naar jullie meningen/conclusies. en of het waar is, of het nuttig is. ik weet echt niet meer dan dat ik zelf bmw longlife olie gebruik. de conclusie dat BMW slechter is, durf ik niet uit te spreken. | |
invine | zondag 13 januari 2013 @ 23:04 |
Ik heb ook geen idee, lijkt wel of er meer troep in die van bmw blijft hangen maar of dat perse slechter is.. | |
jitzzzze | maandag 14 januari 2013 @ 10:53 |
Jongens, Na enkele maanden zonder problemen gereden te hebben was het vanmorgen weer zover: 1 bevroren scholdemper. Dat is toch best een maffe gewaarwording, als een van je wielen niet mee veert ![]() Afijn, na een klein stukje gereden te hebben besloten dat ik hiermee niet naar mijn werk ging rijden (100km enkele reis) en de Wegenwacht gebeld. Die kwam na een klein uurtje, en hij concludeerde ook dat de schokbreker bevroren was. Omdat hij inmiddels wel iets ontdooit was veerde hij wel weer en kon ik verder rijden. Met een gangetje van 80km/h ben naar mijn werk gereden ![]() Maar wat nu? Ik zie drie oplossingen: • Niets doen, en blijven stuiteren met 1 wiel. • Beide schokbrekers achter laten vervangen. Dat kost me weer veel poen, maar is wel het gemakkelijkste. • Zelf de schokbrekers vervangen. Dat kost minder, maar kan ik dat wel? ![]() Mijn vraag is dan ook: hoe moet je schokbrekers aan de achterkant van een e36 touring vervangen? Ik heb de beschikking over een werkplaats met alle denkbare gereedschappen. Brug, assteunen, veerklemmen, etc. En niets dan lof over de Wegenwachter. Deze beste man was zo vrolijk dat ik spontaan mijn ochtendhumeur ben kwijtgeraakt ![]() | |
daNpy | maandag 14 januari 2013 @ 11:09 |
Achterschokdempers zitten erg simpel bij BMW. Een kwestie van de onderste bout uit de demper + draagarm en dan bovenin losdraaien. Wel vasthouden anders stuiterd ie op de grond. Maar als de demper kan bevriezen zit er dus water in ![]() | |
jitzzzze | maandag 14 januari 2013 @ 11:15 |
Yes, hij is dus blijkbaar lek. Is me nooit opgevallen, de wagen zwalkt niet als een stadsbus. Veert niet overdreven weinig/veel. Maar toch zit er vocht in. Ik weet ook helemaal niet hoe oud deze zijn. Wel dat de stofhoes bij beiden niet meer vastzit bovenin. Dus stappenplan is: • Auto op brug. • Wiel eraf. • Assteun onder draagarm. • Onderste bout losmaken van schokbreker. • Auto stukje verder omhoog. • Bovenin losdraaien. Is dat schroefdraad? • En dan in omgekeerde volgorde alles weer in elkaar zetten. Nog andere zaken die je moet doen? Of die je kan doen als je er toch bent? En uitlijnen, is dat nodig? [ Bericht 2% gewijzigd door jitzzzze op 14-01-2013 11:20:49 ] | |
rival | maandag 14 januari 2013 @ 11:18 |
Dat kan jij! | |
jitzzzze | maandag 14 januari 2013 @ 11:20 |
Na alle gedane reparaties durf ik een boel aan, ben alleen nog op zoek naar een how to. | |
rival | maandag 14 januari 2013 @ 11:21 |
bovenin zitten er inderdaad 2 moeren op schroefdraad. en onderin 1 bout. weer vastzetten kan je het beste bovenin vastschroeven. als je de assteun onder je draagarm op de grond zet kan je met de brug omhoog en omlaag de schokdemper mooi recht voor het onderste gat krijgen om daarna die laatste bout erin te krijgen.. | |
rival | maandag 14 januari 2013 @ 11:21 |
ik keek ff op youtube daar zag ik niks... | |
daNpy | maandag 14 januari 2013 @ 11:24 |
Dit is idd het makkelijkste. In principe is de steun niet nodig want de draagarm kantelt niet naar beneden. Uitlijnen hoeft ook niet, je maakt niets los wat in die mate met de wielstand te maken heeft. | |
jitzzzze | maandag 14 januari 2013 @ 12:14 |
En alles kan je vanuit die wielkast doen? Dus bovenin zit de demper met schroefdraad in het chassis vastgedraaid? En daarbij op de demper twee moeren om hem op zijn plaats te houden? En onderin zit er een oog aan de demper die dan met een bout aan de draagarm zit? En de draagarm blijft met chassisveer op zijn plaats zitten als je de demper los haalt? | |
daNpy | maandag 14 januari 2013 @ 12:34 |
De demper zit in de kofferbak vast aan de bovenzijde. En de draagarmen vallen niet naar beneden omdat ze strak in de rubbers zitten en de stabilisatorstang ze omhoog houdt ![]() | |
jitzzzze | maandag 14 januari 2013 @ 12:40 |
Dus je moet de bekleding van de wielkasten weghalen, draadeinde van de demper erdoorheen en dan twee moeren erop? | |
daNpy | maandag 14 januari 2013 @ 12:41 |
Ja alleen om ze eerst te demonteren andersom ![]() | |
jitzzzze | maandag 14 januari 2013 @ 12:46 |
Ik moest lachen ![]() Maar dit klusje heb je in drie uurtjes toch wel voor elkaar? Beide kanten natuurlijk. | |
daNpy | maandag 14 januari 2013 @ 12:58 |
Ligt eraan hoe lang je erover doet de auto op de brug te zetten. | |
rival | maandag 14 januari 2013 @ 13:08 |
moet zeker lukken! | |
jitzzzze | maandag 14 januari 2013 @ 14:40 |
Al zo vaak gedaan, zet hem tegenwoordig in 1 keer goed tussen de 2 koloms ![]() Maar als je alleen bent he? Kan je dan niet beter eerst de bovenkant losmaken? Want dan pleurt ie niet op de grond ![]() | |
daNpy | maandag 14 januari 2013 @ 15:05 |
Ja kan ook. Bij mn Golf moest ik de demper eerst ophangen anders was het nog moeilijker. Maar daar kon ik er redelijk bij met 1 hand in de koffer en de andere in de wielkast. | |
jitzzzze | maandag 14 januari 2013 @ 15:09 |
Nou, heb net twee demper gekaufd. Morgen lekker knutselen ![]() | |
ZwartmetSuiker | maandag 14 januari 2013 @ 15:17 |
Je kan beter eerst boven en dan onder losmaken. | |
jitzzzze | maandag 14 januari 2013 @ 15:19 |
Bonusvraag, hoe kom je eigenlijk bij de moertjes aan de bovenkant? Hoe zit die bekleding van de wielkasten bevestigd? | |
rival | maandag 14 januari 2013 @ 15:33 |
in je kofferbak moet je dat losdraaien. onder de bekleding. | |
jitzzzze | maandag 14 januari 2013 @ 15:34 |
Mijn vraag was eigenlijk hoe ik onder de bekleding kom ![]() | |
rival | maandag 14 januari 2013 @ 15:36 |
lostrekken..... zit er in geklemt. (wacht, dat is bij de auto's zo die ik tegen kom. check voor de zekerheid op zwarte dopjes en draaidopjes die het misschien op zijn plaats houden ![]() | |
jitzzzze | maandag 14 januari 2013 @ 16:01 |
Ik ga wel even kijken, komt vast wel goed. Extra superbonusvraag: Morgenochtend is mijn schokbreker natuurlijk weer bevroren. Kan ik daar iets aan doen? | |
daNpy | maandag 14 januari 2013 @ 16:14 |
Verwarmen ![]() | |
jitzzzze | maandag 14 januari 2013 @ 16:19 |
's Morgens om 6 uur met de föhn op de knietjes in de straat, dat zullen de buren vast waarderen ![]() | |
rival | maandag 14 januari 2013 @ 16:51 |
pak hem in met zo'n glimmend dekentje die mensen op hun vooruit leggen tegen het bevriezen ![]() | |
jitzzzze | maandag 14 januari 2013 @ 18:17 |
![]() dat wordt dus stuiteren morgenochtend ![]() | |
daNpy | maandag 14 januari 2013 @ 18:18 |
Je hoeft toch enkel naar de garage? Of ga je eerst naar je werk? ![]() | |
jitzzzze | maandag 14 januari 2013 @ 18:30 |
Eerst naar werk, ga pas na mijn werk het fixen. Ach, heb net ook 100 km gereden met een gangetje van 80. Maar nu deed de schokbreker wel aardig mee. Morgenochtend wordt het vast weer hetzelfde verhaal als vanmorgen. Rustig stuiterend over de snelweg. | |
Hyperdude | maandag 14 januari 2013 @ 19:03 |
Zo zit ie bij een E46 T ![]() ![]() | |
jitzzzze | maandag 14 januari 2013 @ 19:05 |
Zag net in de TIS ook al dat het alleen die ene bout in het midden is. Ben er alleen nog steeds niet achter waar die bout exact woont en hoe je erbij komt. | |
Hyperdude | maandag 14 januari 2013 @ 19:17 |
Bovenop de wielkasten, onder een dikke laag geluiddempingspul in mijn geval. ![]() | |
jitzzzze | maandag 14 januari 2013 @ 19:19 |
Aha, en die bekleding trek je er zo af? | |
Hyperdude | maandag 14 januari 2013 @ 19:21 |
Ik heb een kleine kruis-incisie gemaakt. Zie foto. Als je klaar bent; netjes hechten en klaar. ![]() | |
jitzzzze | maandag 14 januari 2013 @ 19:23 |
Ik bedoelde de harde 'schaal' die daar nog overheen zit ![]() | |
daNpy | maandag 14 januari 2013 @ 19:45 |
Is dat een subwoofer/speaker? | |
jitzzzze | maandag 14 januari 2013 @ 21:32 |
Geen Fok!ker hoop ik ![]() ![]() http://www.nufoto.nl/foto(...)it-nieuw-vennep.html | |
daNpy | maandag 14 januari 2013 @ 21:47 |
Gevalletje niet weten dat een BMW RWD is. | |
mitchelll0181 | maandag 14 januari 2013 @ 22:59 |
HOE dan ... Over de kop, op de a4, met een gladde weg... Mad skilzz ![]() | |
jitzzzze | dinsdag 15 januari 2013 @ 08:23 |
Daar zit naast de weg een serieuze stoeprand, je kan nog net een stukje op de foto zien ![]() Vanmorgen was weer lachen op de weg ![]() | |
mitchelll0181 | dinsdag 15 januari 2013 @ 10:37 |
Ja ging goed, asc uit ![]() Stond alleen op de parkeerplaats op de zaak ff vast ![]() | |
mitchelll0181 | dinsdag 15 januari 2013 @ 10:38 |
![]() | |
Impry | dinsdag 15 januari 2013 @ 11:00 |
![]() Ik hoor hem de hele tijd roepen: "Driften, driften, dwars, dwars!!" Ik ga hem straks dus maar even een rondje uitlaten. ![]() | |
rival | dinsdag 15 januari 2013 @ 11:01 |
Zondag mijn motor eruit gehaald.... ligt er eindelijk sneeuw, kan ik niks ![]() | |
jitzzzze | dinsdag 15 januari 2013 @ 11:09 |
Dat roept de mijne ook ![]() Maar toch ging ik vanmorgen al dwars door een aantal bochten ![]() ![]() | |
daNpy | dinsdag 15 januari 2013 @ 11:22 |
Heb geen RWD meer, nog erger ![]() | |
rival | dinsdag 15 januari 2013 @ 11:33 |
![]() ik mag straks een auto gebruiken, ook FWD ![]() | |
Andyy | dinsdag 15 januari 2013 @ 16:35 |
Een klootzak heeft tegen de auto gereden zonder wat achter te laten. Maargoed, wel veel driftplezier ![]() | |
jitzzzze | dinsdag 15 januari 2013 @ 16:36 |
veel schade? | |
rival | dinsdag 15 januari 2013 @ 16:38 |
![]() | |
Hyperdude | dinsdag 15 januari 2013 @ 17:25 |
Harmann Karton idd. ![]() ![]() | |
daNpy | dinsdag 15 januari 2013 @ 17:31 |
Ah ok. Lekker nuttig dat ie de koffer in wijst ![]() | |
jitzzzze | dinsdag 15 januari 2013 @ 17:33 |
Ziet eruit als OEM. Nog een vraagje over de schokdemper, draai je alleen de middelste bout los? Of die twee kleine die er naast zitten? | |
daNpy | dinsdag 15 januari 2013 @ 17:34 |
Fototje? Zou zeggen de 2 kleine namelijk, tenzij die alleen het rubber vast houden en de middelste de demper weer in het rubber monteerd. | |
daNpy | dinsdag 15 januari 2013 @ 17:34 |
Hoe ziet je nieuwe eruit? Daar kun je het ook aan zien ![]() | |
jitzzzze | dinsdag 15 januari 2013 @ 17:36 |
Zie de eerdere foto van Hyper. De middelste is het bovenste eind van de schokdemper. Zo ziet de nieuwe er ook uit. | |
daNpy | dinsdag 15 januari 2013 @ 17:36 |
Denk dan alleen de middelste ![]() | |
Hyperdude | dinsdag 15 januari 2013 @ 17:37 |
Schijnt bij de Touring ook stukken slechter te klinken dan bij de coupe/sedan, want geen boombox ofzo Lage tonen zijn natuurlijk niet echt richtingsgevoelig. Kapotte CD-wisselaar vervangen door een SD/MP3 spele4rtje. Ik ben verder tevreden. Er zit momenteel zelfs nog een cassette in het ding. ![]() Mijn foto is een niet helemaal OEM maar een soort E30 M3/330i mix van onderdelen. ![]() Om de demoper te vervangen hoef je alleen de ene bout in het midden/van de demper zelf los te halen. | |
jitzzzze | dinsdag 15 januari 2013 @ 17:38 |
Dat lijkt mij ook, het rubber zou theoretisch gewoon kunnen blijven zitten lijkt me. | |
daNpy | dinsdag 15 januari 2013 @ 17:39 |
Bij een touring heb je denk ik meer aan alleen speakers in de deuren. Achterin is laadruimte en te variabel om fatsoenlijk geluid uit te kunnen halen. | |
daNpy | dinsdag 15 januari 2013 @ 17:39 |
Zo zit het bij mn Golf wel iig ![]() | |
jitzzzze | dinsdag 15 januari 2013 @ 17:41 |
Bij een touring is het geluid inderdaad niet om over naar huis te schrijven ![]() Ik ga het zo wel proberen ![]() | |
Hyperdude | dinsdag 15 januari 2013 @ 17:44 |
In de voordeur zit een grotere ronde 16 cm ofzo, een kleine ronde en een tweetertje. In de achterdeur alleen een kleine ronde speakert ![]() | |
Hyperdude | dinsdag 15 januari 2013 @ 17:45 |
Daarom heb ik ook een dikke benzineslurper. ![]() | |
daNpy | dinsdag 15 januari 2013 @ 17:56 |
Ben ook op zoek naar een Touring ![]() Wel een E91, dus de subwoofer, versterker en kabel die zo in een E46 sedan passen kunnen in de verkoop. | |
jitzzzze | dinsdag 15 januari 2013 @ 21:52 |
Nou, het zit eronder ![]() De ene demper, die vastgevroren zat, was niet meer lek. Hij was echt overleden, de enige demping kwam van een laag wat die erin stond ![]() ![]() Maar wat een verschil met rijden zeg ![]() ![]() Nu is het nog steeds stuiteren op de weg, maar wel op een leuke manier ![]() | |
Hyperdude | woensdag 16 januari 2013 @ 17:27 |
Maar de vooras is meer gedoe ![]() Veel langer verder 100000 km kom je, volgens mij, niet met een setje dempers. | |
rival | woensdag 16 januari 2013 @ 17:46 |
understatement ![]() | |
jitzzzze | woensdag 16 januari 2013 @ 17:50 |
Nou, zolang ze niet stuk zijn laat ik ze lekker zitten. Zo werkt dat een beetje met oude wagen; alleen vervangen wat echt stuk is. En omdat dat inderdaad een hoop meer werk is, vind ik het voorlopig wel prima zo ![]() | |
Hyperdude | woensdag 16 januari 2013 @ 17:57 |
Daarom moet je ook een nieuwe kopen. Zijn de reparaties relatief goedkoper. ![]() Maar ff serieus:Je kan ze beter wel vervangen voordat ze vast vriezen. ![]() | |
jitzzzze | woensdag 16 januari 2013 @ 18:02 |
I know, maar daar is de auto niet naar om preventief van alles gaan vervangen. Daarvoor is ie (relatief) te oud en teveel km's voor op de teller. Hij is technisch nu goed, maar ik fix alleen wat er stuk is. | |
Hyperdude | woensdag 16 januari 2013 @ 18:08 |
Geef je groot gelijk. Is al duur genoeg. | |
daNpy | woensdag 16 januari 2013 @ 18:34 |
Dan hebben jullie toch een andere mening als mij ![]() | |
Piet__Piraat | woensdag 16 januari 2013 @ 19:00 |
Heel herkenbaar. Bij mij was er ook eentje overleden en de andere er een heel eind aan. Sowieso is per paar vervangen altijd slimmer, heb ik begrepen, dus dat maar gedaan. Auto stuitert een stuk minder en houdt nu weer grip. Moest in het begin wel enorm wennen en dacht bijna dat ik er sportversies onder had gekregen ![]() Hoeveel was je in totaal kwijt als ik vragen mag? Topmounts en stofhoezen ook vervangen? | |
jitzzzze | woensdag 16 januari 2013 @ 19:12 |
Daarom. Ik ben ook blij dat ik alles tot nu toe zelf kan doen. Ik zou het ook liever anders zien, maar zolang een auto nog de allerslechtste investering is die je kan doen en ik geen Dagobert ben blijft het zo. Zaken aan je as/wielen altijd links en rechts vervangen. Mijn auto stuitert achter nog best wel, maar het wordt wel minder merk ik. Heb de topmounts over gezet, die waren in prima staat. De stofhoezen heb ik ook overgezet, die waren niet in al te beste staat maar ik had niets anders. Heb in totaal 130 piek uit moeten geven aan dit geintje voor 2 Monroe's. | |
Piet__Piraat | woensdag 16 januari 2013 @ 19:28 |
Oh, dat valt mee. Ik heb stofhoezen en alles erbij vervangen. Zat op 300 euro, maar bij gebrek aan kennis en tijd kon ik weinig anders dan 't uitbesteden aan de garage. Viel me nog mee, eerlijk gezegd. | |
jitzzzze | woensdag 16 januari 2013 @ 19:51 |
Valt inderdaad ook wel mee. Had het voor 240 kunnen laten doen, maar of ik dan ook monroe's eronder had gekregen? En stiekem vind ik het ook wel leuk om het zelf te doen ![]() | |
Piet__Piraat | woensdag 16 januari 2013 @ 20:17 |
Da's wel het nadeel: ik heb geen idee welk merk er bij mij onder zit. Ik hoop gewoon dat ze weer een ton mee gaan, dan zie ik wel weer verder. Klussen aan de auto vind ik ook zeker geen straf om te doen. Maar ik moet wel de tijd hebben om wat te klungelen en wat te ontdekken. Die tijd had ik nu niet. En het werd me buiten te koud om goed te klussen. Dan maak ik andere keuzes. Jammer geld van 't arbeidsloon, maar soit. | |
jitzzzze | woensdag 16 januari 2013 @ 20:17 |
Ik ben dan ook enorm blij met een werkplaats ![]() | |
daNpy | woensdag 16 januari 2013 @ 20:18 |
Da's altijd hendig idd ![]() | |
Piet__Piraat | woensdag 16 januari 2013 @ 20:23 |
Ik ben enorm blij met frisse lucht in de zomer en een temperatuur rond 18 graden ![]() Waar ik ook blij van word: net definitieve verzekeringspapieren binnen. Overzetten naar andere verzekeraar met nagenoeg dezelfde voorwaarden (eigen risico zelfs nul!) scheelt me 325 euro per jaar (zelfs met de verhoogde belasting). Makkelijk verdiend ![]() En alvast voor een jaar vooruit betaald. Niet zozeer ivm die assurantiebelasting, maar wel zodat ik er vanaf ben. Mooi jaartje geen last van dus ![]() | |
jitzzzze | woensdag 16 januari 2013 @ 20:24 |
Dat is ook mooi ja ![]() | |
jitzzzze | woensdag 16 januari 2013 @ 20:41 |
Wat is deze:![]() ![]() Beschadigde LCD? Welnee ![]() ![]() Voor maar slechts 2000 pietermannen te koop ![]() | |
daNpy | woensdag 16 januari 2013 @ 20:49 |
Meeneemprijs zonder garantie ![]() | |
jitzzzze | woensdag 16 januari 2013 @ 20:49 |
I know, maar voor een 318tds met een onbekend aantal ton op de teller vind ik hem wel aan de prijs. | |
daNpy | woensdag 16 januari 2013 @ 20:53 |
Die velgen zijn ook niet gratis! | |
jitzzzze | woensdag 16 januari 2013 @ 20:54 |
Whehe, die zijn de halve auto waard ![]() En lelijk, niet te zuinig. | |
daNpy | woensdag 16 januari 2013 @ 20:56 |
Waar is het verbruiksmetertje eigenlijk? Bij onze 318i ging deze bij stationairlopen altijd naar 0. | |
jitzzzze | woensdag 16 januari 2013 @ 20:57 |
In een e36 verdwijnt ie aan de linkerkant. | |
jitzzzze | woensdag 16 januari 2013 @ 20:59 |
Uit een andere advertentie:Fucking nice om te hebben ![]() | |
Hyperdude | donderdag 17 januari 2013 @ 19:16 |
Geef mij maar die Chevy Shag Mobiel voor 5 ruggen.![]() Goedkoper dan Viagra. ![]() | |
daNpy | donderdag 17 januari 2013 @ 19:40 |
P1MP! | |
jitzzzze | donderdag 17 januari 2013 @ 19:41 |
Wat een pornobus ![]() | |
Hyperdude | donderdag 17 januari 2013 @ 19:47 |
ff verhuren tijdens de Elfstedentocht en je hebt je 5K terug met rente. En daarna heb je een mooie praktische gratis Special Bus. ![]() | |
Piet__Piraat | vrijdag 18 januari 2013 @ 13:06 |
![]() Die BMW kan best prima zijn, maar zonder af te lezen tellerstand wordt 't wel lastig ja ![]() | |
jitzzzze | vrijdag 18 januari 2013 @ 14:00 |
Klusje van een half uurtje. | |
daNpy | vrijdag 18 januari 2013 @ 18:25 |
Voor de geinteresseerde: 5m kabel om een Blaupunkt versterker in je E46 te bouwen: ![]() Alle speakers versterkt, subwoofer mogelijkheid, niet knippen in de draadboom en geen extra kabels leggen. Blaupunkt THA 555 versterker en JBL platte subwoofer, beide gemonteerd op eenn plank welke direct onder de hoedenplank van een E46 sedan gemonteerd kan worden. Hierdoor mis je geen bagage ruimte en je hoeft geen gaten te boren. Montage via 2 lasmoeren die standaard onder de hoedenplank zitten. Onderkant (versterker hangt onder de hoedenplank, subwoofer valt er gedeeltelijk in) ![]() Bovenkant van de plank, pas gemaakt aan E46 hoedenplank/achterbank ![]() En de hoogte van het hele spul is <70mm ![]() Bij interesse via PM ![]() | |
Andyy | vrijdag 18 januari 2013 @ 21:23 |
Met de X1 staat bij tractie controle uit de auto wel slip toe, maar houdt hij hem wel onder bedwang voor je zodat je niet al te grote hoeken maakt (als je rustig aan doet, als je smijt maakt hij alsnog grote hoeken). Best tof opzich, heb in de meest flauwe en lange bochten hem in een kleine drifthoek kunnen houden, best tof gevoel ![]() En DSC uit en left foot braking terwijl je drift werkt erg goed om 'm nog langer in drifts te houden ![]() Geef mij maar weer een verse laag sneeuw ![]() | |
jitzzzze | zaterdag 19 januari 2013 @ 12:00 |
Wel opvallend dat de achterwielen een heel stuk smeriger zijn dan de voorwielen. | |
daNpy | zaterdag 19 januari 2013 @ 12:06 |
Ik wil ook weer een BMW ![]() Gisteren even met de Swift gespeeld maar een beetje handremtrekken en daarmee max 180 graden draaien is echt ![]() Het kontje schuift wel leuk om maar zodra je de handrem loslaat schuift hij niet meer. Als je de handrem erop houdt verlies je al je snelheid en sta je ook stil. RWD ![]() | |
dester_martijn | zondag 20 januari 2013 @ 11:08 |
En dan is dat nog n X1. | |
Andyy | zondag 20 januari 2013 @ 13:22 |
![]() Betwijfel of het ook zoveel plezier is met elektrische stuurbekrachtiging, je voelt toch wel duidelijk waar hoe je grip is etc | |
jitzzzze | zondag 20 januari 2013 @ 13:37 |
Morgen weer lekker door de sneeuw rijden ![]() | |
Oksel | zondag 20 januari 2013 @ 18:12 |
Op m'n 118d staat nu 230k, nooit iets aan gehad. Verwacht binnenkort zaken als koppeling / remschijven, en weet dat er rechts voor speling ergens in zit (400 EUR). Verder zal ik per jaar +/- 700 EUR minder aan brandstof uit gaan geven, en verwacht ik dat ik m'n 118d niet meer kwijtraak als er over een jaar 300k op staat. Denk er aan hem in te wisselen voor een verse 320D met max. 125k op de teller. 2008-2009 auto. Heb nu dit op het oog: Endpreis: ¤ 12.590,- Karosserieform: Limousine (5 Sitze) Kilometerstand: 116.500 km Erstzulassung: 06/2008 Leistung: 130 kW (177 PS) Kraftstoff: Diesel(Rußpartikelfilter) Verbrauch: 4,8 l/100 km(kombiniert) HU/AU: 06/2013 Außenfarbe: Black Sapphire Metallic Metallic Innenausstattung: Stoff Schwarz Kan met Duits kenteken rijden. Zal 'm ook weer laten chippen, zuiniger en sneller, je gaat dan naar 215! PK. Da's niet mis. Hoop nog max. 5500 EUR bij te hoeven betalen als ik m'n 1 serie inruil. Kan ik mn 1-serie velgen gewoon onder de 3 plakken? Weet iemand dat? Heb nog een set Runflat zomerbanden op alu-velgen liggen.. | |
jitzzzze | zondag 20 januari 2013 @ 19:25 |
De gaten voor de boutjes zijn wel gelijk. Maar of je naaf ook dezelfde diameter heeft is wel het uitzoeken waard. En je zal moeten kijken of je velgmaten (et waarde, diameter en overige afmetingen) wel toepasbaar zijn op de 3 serie. | |
mitchelll0181 | zondag 20 januari 2013 @ 19:38 |
Www.Steekmaat.nl | |
Andyy | zondag 20 januari 2013 @ 20:58 |
2e koppeling bij 230k? Of is dat de eerste keer vervangen? Had een keer een 1 gereden die bij 45k al een behoorlijk versleten koppeling had ![]() | |
Oksel | zondag 20 januari 2013 @ 22:16 |
Eerste koppeling volgens mij ![]() | |
YoshiBignose | maandag 21 januari 2013 @ 20:02 |
Wéééééh prachtig weer voor een BMW.... ik mis m'n E21 ![]() Reed vanmiddag in de stad met m'n trieste zielige Toyota en achter me een oude BMW ging iedere bocht scheef ![]() Heb de E23 nog wel maar ja dat is met nankang weer het andere uiterste ![]() | |
jitzzzze | maandag 21 januari 2013 @ 20:02 |
De snelweg was echt mega glad, harder dan 70 was echt gevaarlijk. 3 ongevallen in 5 km gezien. | |
YoshiBignose | maandag 21 januari 2013 @ 20:03 |
Reed net over de A7, overal bordjes met 50 km ![]() ![]() | |
jitzzzze | maandag 21 januari 2013 @ 20:04 |
Daar reed ik dus ook. Door de zijwind ging de auto van links naar rechts, ik voelde de voorkant en achterkant onafhankelijk van elkaar wegglijden ![]() | |
YoshiBignose | maandag 21 januari 2013 @ 20:05 |
Oh niets van gemerkt ![]() M'n Lexus daarentegen heeft wel winterbanden maar daar kan je echt geen gas geven in de bocht ![]() | |
jitzzzze | maandag 21 januari 2013 @ 20:06 |
Ik heb 185 bandjes. Echt perfect, ook geen winterbanden. Ik had het meeste last van de gladheid tussen wieringerwerf en hoorn, daarvoor en daarna was het prima te doen. | |
YoshiBignose | maandag 21 januari 2013 @ 20:07 |
Ah ja ik reed er vanaf Hoorn op, dat stukje was eventjes een beetje smerig maar hield snel op. Na Purmerend kon je gewoon door. Tegenovergestelde richting reden wel veel auto's, misschien daarom 50 en stond onze kant ook meteen op 50. Niemand reed 50 ![]() | |
jitzzzze | maandag 21 januari 2013 @ 20:10 |
Dan heb je het ergste gemist inderdaad. Ik reed rechtdoor en door een windvlaag werd mijn auto een halve meter naar rechts gezet. Dat was echt heel maf ![]() | |
YoshiBignose | maandag 21 januari 2013 @ 20:12 |
Naja als je maar recht blijft staan haha | |
jitzzzze | maandag 21 januari 2013 @ 20:14 |
Inderdaad, ik haalde kort daarna een opa in in een Mercedes. Ik zag de wilde paniek in z'n gezicht, die reed niet harder dan 40. Ik hield het bij 70, reed bij het eerste slippertje 110 ofzo. Opa deed zeker 130, denk wel meer. Die moet goed geschrokken zijn ![]() | |
Andyy | maandag 21 januari 2013 @ 20:16 |
Dat had ik ook een keer icm aquaplanen, gebeurde tegelijk volgens mij, was een halve baan opgeschoven daardoor Was best laat en een paar sec later had ik pas door wat er gebeurd was ![]() | |
jitzzzze | maandag 21 januari 2013 @ 20:17 |
Dat heb ik ook wel eens geprobeerd ja, als je je voorkant wat voelt zwabberen in de regen. Niet bijzonder comfortabel bij 140 ![]() | |
Andyy | maandag 21 januari 2013 @ 20:18 |
Het moment om gas terug te nemen ![]() Of de middelste baan nemen waar niet de vrachtwagens overheen denderen | |
jitzzzze | maandag 21 januari 2013 @ 20:20 |
Dat is de enige oplossing. Gas los, weinig sturen en de auto laten herstellen. Werkt in deze omstandigheden ook erg goed. Maar je hebt ook van die jokers die vol op de rem trappen; dan ga je dus rechtsaf de sloot in. | |
mitchelll0181 | dinsdag 22 januari 2013 @ 17:53 |
Zooo fijn, een beetje ruimte ![]() | |
jitzzzze | dinsdag 22 januari 2013 @ 18:51 |
Wel nice, die camera live op je nav beeldscherm ![]() | |
mitchelll0181 | dinsdag 22 januari 2013 @ 18:53 |
Car pc ![]() ![]() | |
jitzzzze | dinsdag 22 januari 2013 @ 18:56 |
Dat is echt nice, ook voor e36? ![]() | |
Andyy | dinsdag 22 januari 2013 @ 19:27 |
Vol |