Als je dus zoals TS claimt succesvol bent en genoeg verdient maak je zulke belangrijke beslissingen niet voor zoiets triviaals als een belastingvoordeel.quote:Op dinsdag 18 december 2012 03:19 schreef Godshand het volgende:
Om TS te stangen, post ik nu even de voordelen van trouwen/kinderen
Trouwen/kinderen (+ punten):
-Gehuwde stellen hebben voordelen bij het kopen van een gezamenlijk huis, belastingvoordelen.
Bejaard zijn is ook de meest gelukkige periode van je leven? Ik snap dat langer leven argument nooit zo.quote:-Getrouwde mensen leven langer
Waarom heb je een smoes nodig voor een groot feest?quote:-Het huwelijk is een mooie smoes voor weer eens een groot feest. Zelfs dat neuken van je buurmeisje tijdens de vrijgezellenavond wordt lachend herinnerd!
En als je niet trouwt kan je niet op vakantie?quote:-En na het huwelijk mag je zomaar op huwelijksreis/-vakantie!
Parasiteren op iemand anders getuigd van emotionele zwakheid.quote:-Voor de vrouwelijke Fok!kers: alimentatie is een goede reden om te gaan trouwen (voor ons mannen juist niet)
Vreemdgaan in een monogame relatie is voor niemand een voordeel.quote:-Getrouwde mannen zijn aantrekkelijker. Juist knappe ("middelmatige" in jouw ogen) getrouwde mannen gaan vaker vreemd. Juist omdat ze knap zijn wordt het hun vaker vergeven door hun vrouw. Als je een open huwelijk regelt, zit je helemaal snor..
Zou kunnen.quote:-Getrouwde mannen worden serieuzer door werkgever genomen, of door opdrachtgevers (als je zzper bent). En al helemaal getrouwde mannen met kinderen. Jouw ongetrouwde collegae worden er bij de eerste ontslagronde eruitgestampt, de getrouwde mensen worden zo ver mogelijk ontzien.
Dat regelmaat een voordeel is is mening. Regelmatig zou je net zo goed burgerlijk kunnen noemen.quote:-Door kinderen krijg je een regelmatiger leven, en mensen met een regelmatig leven, leven dus ook langer
Je hoeft kinderen niet als gereedschap te gebruiken om verandering in je leven te bewerkstelligen: dat zou je ook in je eentje moeten kunnen als je toe bent aan veranderingen.quote:-Met kinderen veranderd je leven weer als je de kroeg ook wel weer genoeg kent..
Dus jij kan je echt vinden in de OP? Je vindt mijn post triest maar niet hoe de OP in elkaar zit en waar het over gaat? Maar nee ben 27 jaar en heb geen kinderen. En mijn vader en moeder zijn normale burgers. Als je normaal na kan denken heb je gewoon medelijden met TS als hij zo in het leven staat. En ook wel een beetje met jou aangezien jij allerlei aannames gaat doen om maar de ander in diskrediet te proberen te brengen om te doen alsof wat hij zegt flauwekul is.quote:Op dinsdag 18 december 2012 09:09 schreef DEVIEZEMAN. het volgende:
[..]
Wat is dit voor trieste post![]()
Jij bent zeker zo'n vinexwijk vader die nog even extra moet benadrukken hoe leuk hijhet wel niet heeft met "de kids". Uiteraard met hippe namen
1 op de 3 gaat scheiden. 2 op de 3 blijft bij elkaar. Ik weet niet over welke praktijk jij het hebt. En het is niet inhoudsloos als het niet meer de initiele inhoud had. Sommige mensen geloven nog in God zal ik je wel vertellen. En ook atheisten trouwen omdat ze van de ander houden. Kan je een bron geven waaruit duidelijk wordt dat mensen trouwen om geld en niet meer uit liefde?quote:Op dinsdag 18 december 2012 12:41 schreef LelijKnap het volgende:
Trouwen is van oudsher een belofte aan God. Maar God is dood. De belofte is daarom inhoudsloos geworden. Trouwen kent verder enkel praktisch nut w.b. geld e.d.
Mensen roberen het nog wel, als het ware als slavenmoraal: nu we getrouwd zijn moet je er al helemaal niet meer aan denken met een ander het bed in te duiken, om niet niet voor mij te zorgen, et cetera. Praktijk leert echter dat mensen daar schijt aan hebben. Geen God die ons straft voor het breken van de beloftes ? Geen teugels.
Ik zeg niet dat mensen trouwen om het geld. Dat is het enige nut naast, zoals ik ook aangaf; het slavenmoraal; de andere beteugelen door deze een belofte te laten doen. Daar ligt de werkelijke motivatie van het trouwen; de andere van jou maken. Misschien heeft het trouwen ook nog wat te maken met het showen van de liefde/het succes tegenover andere mensen. Maar een bevestiging van oprechte liefde is het mijns inziens niet echt.quote:Op dinsdag 18 december 2012 12:43 schreef Hiergaanwedan het volgende:
1 op de 3 gaat scheiden. 2 op de 3 blijft bij elkaar. Ik weet niet over welke praktijk jij het hebt. En het is niet inhoudsloos als het niet meer de initiele inhoud had. Sommige mensen geloven nog in God zal ik je wel vertellen. En ook atheisten trouwen omdat ze van de ander houden. Kan je een bron geven waaruit duidelijk wordt dat mensen trouwen om geld en niet meer uit liefde?
Het meeste uit je lijstje heeft geen causaal verband met trouwen.quote:Op dinsdag 18 december 2012 03:19 schreef Godshand het volgende:
Om TS te stangen, post ik nu even de voordelen van trouwen/kinderen
Trouwen/kinderen (+ punten):
*knip*
Ik heb het idee dat TS 19 is ofzo, een gezonde reden om zo te denken.
Overigens ben ik zelf niet getrouwd en heb geen kinderen
Nee maar hoezo heb je medelijden met iemand die z'n leven anders wil invullen dan jouw ideaalbeeld?quote:Op dinsdag 18 december 2012 12:31 schreef Hiergaanwedan het volgende:
[..]
Dus jij kan je echt vinden in de OP? Je vindt mijn post triest maar niet hoe de OP in elkaar zit en waar het over gaat?
Dit als iemand niet wil trouwen en/of kinderen wil, prima toch?quote:Op dinsdag 18 december 2012 13:18 schreef DEVIEZEMAN. het volgende:
[..]
DAT vind ik zielig ja. Leef en laten leven
daarvoor hoeft TS zijn eigen erfelijk materiaal niet te gebruiken natuurlijk, mocht hij broers of zussen hebben en 1 van die krijgen een kind dan is er al voldoende genetisch materiaal overgebleven voor volgende generaties.quote:Op maandag 17 december 2012 22:21 schreef motorbloempje het volgende:
[..]
Ja, nee, TS gaat natuurlijk wel zijn zaad doneren, anoniem, zodat zijn geweldige genen niet onthouden worden, maar hij zelf geen lasten hoeft te dragen
De OP staat vol met subtiele (en minder subtiele) minachting anders hoor, zelfvoldaanheid en een misplaatst idee van intelligentie. Denk dat mijn reactie gewoon gepast was.quote:Op dinsdag 18 december 2012 13:18 schreef DEVIEZEMAN. het volgende:
[..]
Nee maar hoezo heb je medelijden met iemand die z'n leven anders wil invullen dan jouw ideaalbeeld?
DAT vind ik zielig ja. Leef en laten leven
Kleine kinderen ondankbaar, in tegendeel; pubers zijn pas ondankbaar; vooral als je ze als pleegkind neemt...quote:Op dinsdag 18 december 2012 14:46 schreef ArnosL het volgende:
M'n docente Nederlands op het MBO: 'Kleine kinderen zijn kleine schijtfabrieken. Je hebt er niks aan, ze kunnen niks en ze zijn ondankbaar'.
Toen ze het zo vertelde begon ik hard te lachen, maar eigenlijk ben ik het er wel mee eens. Pubers zijn leuk, maar met kleine kinderen heb ik niks. Dat was ook haar mening en zodoende heeft ze een pleegkind in huis genomen. Iets wat ik over een jaar of 10 ook wel wil
Nou word ik benieuwd, vertel het eens.quote:Op maandag 17 december 2012 22:30 schreef Oneironaut het volgende:
[..]
Ik kan mijn persoonlijke situatie en mijn bezigheden wel uitvoerig gaan beschrijven, maar dat wekt vaak tot jaloezie heb ik gemerkt, dus dat laat ik gemakshalve maar even achterwege.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |