heeel gaaf!quote:Op donderdag 20 december 2012 22:24 schreef blabbel6 het volgende:
Tadaa!! Mijn kerststal: [ link | afbeelding ]
quote:Op donderdag 20 december 2012 22:24 schreef blabbel6 het volgende:
Ik heb pas een tuinbroek gemaakt voor m'n muis, en dat was heel eenvoudig. Je werkt van boven naar onder: een rij lossen haken, de laatste losse aan de eerste vastmaken met ene halve losse, verder vasten haken en als je wilt beginnen met de broekspijpen dan haak je een halve rij vasten en sluit je die aan de eerste vaste van de rij (en dan nog een paar toeren vasten haken). Daarna kun je de tweede broekspijp doen. De bretels heb ik apart gehaakt.quote:Op donderdag 20 december 2012 20:12 schreef Tyler-Girl het volgende:
ow dat is mirjam. maar je kunt toch niet ineens maar een paar rondes binnenste buiten haken....of
ik wil het patroon van mijn kerstman ervoor gebruiken (voeten en lijf komen wel enigzins overeen) hij heeft alleen een tuinbroek, dus moet eventjes kijken of ik de broek los maak van het lijf of bijv alleen de hengsels los maak.....
jawel hoor, je kunt toch keren.quote:Op donderdag 20 december 2012 20:12 schreef Tyler-Girl het volgende:
maar je kunt toch niet ineens maar een paar rondes binnenste buiten haken....of wel?!
|Blieb bLIEB, Hier aarde, ja we leven nog dus kunnen weer maanden en jaren freubelen:Pquote:Op donderdag 20 december 2012 22:24 schreef blabbel6 het volgende:
en wat ben je nu Trui, een trutquote:Op vrijdag 21 december 2012 10:07 schreef trui het volgende:
ik heb gisteravond laat nog een stuk of wat hulst-blaadjes gehaakt (mét rode 'besjes' erop), en een sneeuwvlokje, ter decoratie bij de lunch die m'n zoon mee moest nemen voor een schoolgenoot. ze waren leuk gelukt, maar ik ben vergeten er een foto van te maken.
quote:Op vrijdag 21 december 2012 10:40 schreef trui het volgende:
inderdaad, 't moest allemaal nogal gehaast vanochtend. net als gisteravond het kerstdiner van m'n dochter, van onze bijdrage heb ik ook niet echt een foto kunnen maken.(en dochter zelf wilde niet eens op de foto, boehoe).
Haak je dan in de cirkel of in de lossen de vasten? Ik krijg die magic cirkel nu wel voor elkaar en dan die 6 vasten, maar om dan de vasten te maken in die 6 vasten lukt mij niet...wel als ik met zpagetti haak maar... dan is het natuurlijk allemaal heel ruim en "grof"quote:Op vrijdag 21 december 2012 14:07 schreef trui het volgende:
zit je echt nog steeds met die magic circle? wat vervelend. je kunt in plaats daarvan ook een paar lossen maken, die met en slip-stitch sluiten, zodat je dat als basiscirkel kunt gebruiken. dan haak je vervolgens de eerste vasten vanuit die cirkel.
Maar de magic cirkel is met vasten toch... maar inderdaad misschien aan die touwtje niet zo strak aantrekken dat het makkelijker gaat. Had met de 4 gehaakt met creative cotton aran rico design.quote:Op vrijdag 21 december 2012 14:10 schreef Claudia_x het volgende:
dapmar, zet je de lossen in de magic circle niet te strak op? Als je zorgt dat je daar wat speling houdt, dan kom je er later makkelijker met de haaknaald tussen. En niet te strak aantrekken, maar precies wat je nodig hebt. En ook bij de tweede ronde niet al te strak opzetten. Welke maat naald gebruik je bij welk draad?
trui, leuke giraf! Wat ik zou jammer vind aan gehaakte knuffels/amigurumi is dat ze zo stevig zijn en niet zacht. Valt daar niet iets aan te doen? Ander materiaal, grotere haaknaald, minder vulling?
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |