abonnement Unibet Coolblue
pi_120423716
Voor al je vragen over katten waar je geen apart topic voor aan wil maken.



Deel #20: F&F / Kattenvraagbaak #20
Catty on :)
pi_120423735
Zag dat de vorige dicht was, dus bij deze een vers topic!
  Moderator / Miss SHO maandag 17 december 2012 @ 17:36:29 #3
22592 crew  Ole
pi_120423770
Vanuit een ander topic:


Binnenkort even met mijn oude heer naar de DA. Zijn vacht is erg slecht en hij spuugt best vaak. :{
Drinkt en eet wel veel. Kan zijn dat hij het aan zijn schildklier heeft.

Iemand nog tips voor een betere vacht ? Ik borstel hem zo vaak mogelijk, en knip af en toe een klit weg. Dit laat hij niet al te lang toe. Maar scheren vind ik ook weer zo wat in de winter..
Op woensdag 19 januari 2011 22:10 schreef JaneDoe het volgende:
dit is SHO, where you're guilty until proven innocent
  maandag 17 december 2012 @ 17:37:55 #4
33954 ElisaB
ook in zwart verkrijgbaar!
pi_120423822
quote:
0s.gif Op maandag 17 december 2012 17:36 schreef Ole het volgende:
Vanuit een ander topic:

Binnenkort even met mijn oude heer naar de DA. Zijn vacht is erg slecht en hij spuugt best vaak. :{
Drinkt en eet wel veel. Kan zijn dat hij het aan zijn schildklier heeft.

Iemand nog tips voor een betere vacht ? Ik borstel hem zo vaak mogelijk, en knip af en toe een klit weg. Dit laat hij niet al te lang toe. Maar scheren vind ik ook weer zo wat in de winter..
Als ie te zwaar is: afvallen :)
Muil houwe of ik sjoel d'r eentje in!
  maandag 17 december 2012 @ 17:40:42 #5
45 SiGNe
Uitspraak: Sign
pi_120423943
quote:
0s.gif Op maandag 17 december 2012 17:05 schreef Zeester het volgende:
Ik heb draai-kiep ramen, en ze kunnen best ver open, maar heb er nooit aan gedacht dat mijn kat daar tussen zou kunnen vallen. Het raam in de keuken staat altijd open, en de kat springt er vaak op en gaat daar dan chillen of loopt via dat raam de keukenkastjes op. Volgens mij registreert hij het ook helemaal niet als een manier om buiten te komen, dus zou me geen zorgen maken.
Bij Zooplus hebben ze speciale inzethorren voor draai-kiep ramen, als een kat namelijk klem komt te zitten kan ie er niet meer uit en is de kans op zware verwondingen en zelfs sterfte best groot.
http://www.zooplus.nl/sho(...)/kiepraambescherming
pi_120424000
quote:
0s.gif Op maandag 17 december 2012 17:36 schreef Ole het volgende:
Vanuit een ander topic:

Binnenkort even met mijn oude heer naar de DA. Zijn vacht is erg slecht en hij spuugt best vaak. :{
Drinkt en eet wel veel. Kan zijn dat hij het aan zijn schildklier heeft.

Iemand nog tips voor een betere vacht ? Ik borstel hem zo vaak mogelijk, en knip af en toe een klit weg. Dit laat hij niet al te lang toe. Maar scheren vind ik ook weer zo wat in de winter..
Kan het komen door het voer wat ie eet?

De kat van mijn moeder heeft trouwens een schildklierafwijking, en sinds hij elke dag medicatie krijgt is ook zijn vacht een stuk verbeterd :)
  Moderator / Miss SHO maandag 17 december 2012 @ 17:44:22 #7
22592 crew  Ole
pi_120424124
quote:
0s.gif Op maandag 17 december 2012 17:37 schreef ElisaB het volgende:

[..]

Als ie te zwaar is: afvallen :)
Hij is zijn hele leven al mager. Te mager zelfs volgens de DA. Daarom mag hij van mij ook zoveel eten.
Op woensdag 19 januari 2011 22:10 schreef JaneDoe het volgende:
dit is SHO, where you're guilty until proven innocent
pi_120424138
biergisttabletjes, de niet ontbitterde versie. Verkrijgbaar bij het kruidvat.
  Moderator / Miss SHO maandag 17 december 2012 @ 17:45:24 #9
22592 crew  Ole
pi_120424177
quote:
0s.gif Op maandag 17 december 2012 17:42 schreef snkr-xxx het volgende:

[..]

Kan het komen door het voer wat ie eet?

De kat van mijn moeder heeft trouwens een schildklierafwijking, en sinds hij elke dag medicatie krijgt is ook zijn vacht een stuk verbeterd :)
Ik denk ook dat dat het kan zijn. Maar zoals al gezegd ga ik dat uiteraard ook laten checken ;)
Maar goed om te horen dat evt medicatie dan helpt!
Op woensdag 19 januari 2011 22:10 schreef JaneDoe het volgende:
dit is SHO, where you're guilty until proven innocent
pi_120424245
quote:
0s.gif Op maandag 17 december 2012 17:45 schreef Ole het volgende:

[..]

Ik denk ook dat dat het kan zijn. Maar zoals al gezegd ga ik dat uiteraard ook laten checken ;)
Maar goed om te horen dat evt medicatie dan helpt!
Ja het lijkt inderdaad erg op hoe Gerrit er aan toe was. Veel te mager, altijd honger, onrustig, doffe vacht.

Pilletjes werken goed, maar wel een dagelijks terugkerend drama :X
  Moderator / Miss SHO maandag 17 december 2012 @ 17:49:44 #11
22592 crew  Ole
pi_120424355
Hier een foto van twee jaar geleden. Toen woog ie 5 kg, maar hij is heel groot!
Denk dat hij nu lichter is

Op woensdag 19 januari 2011 22:10 schreef JaneDoe het volgende:
dit is SHO, where you're guilty until proven innocent
  maandag 17 december 2012 @ 17:49:55 #12
33954 ElisaB
ook in zwart verkrijgbaar!
pi_120424369
quote:
0s.gif Op maandag 17 december 2012 17:44 schreef Ole het volgende:

[..]

Hij is zijn hele leven al mager. Te mager zelfs volgens de DA. Daarom mag hij van mij ook zoveel eten.
Dan zal 'te dik' het niet zijn :D
Muil houwe of ik sjoel d'r eentje in!
pi_120424467
Mijn vriend heeft nu verlof, maar kan nog niet uitslapen omdat dat klein dik dondersteentje rond 6u al afkomt voor eten.... :'( :D :') Dan offer ik mezelf maar op. :')
pi_120424587
Wel mooi, dat hele chipgebeuren waar ik het laatst over had. Nu precies een voorbeeld waarom ik het in eigen beheer wil hebben, wat volgens het asiel nog steeds niet kan:

Kennis van ons heeft zijn hond in het asiel gehaald waar wij onze kat gehaald hebben. Hond was vandaag aan de wandel gegaan. Ondanks een riem met de twee!! mobielenrs van de baasjes is de hond op de een of ander manier toch naar het asiel gebracht (wat zo'n 50 km verderop is) en kan de eigenaar nu 130 euro aftikken bij het asiel. Voor de paar uurtjes dat de hond daar gezeten heeft. En hoe komt dit, omdat er dus nog bij de databanken het asiel geregistreerd stond ipv de eigenaar zelf.

Mijn vriend is het er nu dus totaal niet mee eens en gaat volgens mij nu bij het asiel eisen dat we Sophie op onze gegevens kunnen registreren. Het staat verder ook niet in het contract dus juridisch hard maken kunnen ze het ook niet. Het is onze kat, dus :{w
pi_120425277
Dat is indd wel heel raar, je zou bijna denken dat het asiel dat expres zo wil houden om af en toe een extra'tje te vangen door gevonden huisdieren naar hun te laten retourneren :/
pi_120425364
Dat is dus precies wat mijn vriend en ik ook dachten. En ook de reden dat we die gegevens in eigen beheer willen. Kijk als een hond/kat daar een aantal dagen zit dan is het niet meer dan logisch dat daar compensatie voor is. Maar 130 euro voor een paar uurtjes lijkt mij een beetje van de zotte. En vooral omdat de desbetreffende hond 2 mobiele nrs om zijn halsband had hangen.
  maandag 17 december 2012 @ 18:20:51 #17
33954 ElisaB
ook in zwart verkrijgbaar!
pi_120425459
Misschien had degene die hem vond niet de gelegenheid de hond tijdelijk op te vangen.
Muil houwe of ik sjoel d'r eentje in!
  maandag 17 december 2012 @ 18:23:52 #18
342435 Life2.0
#deadprez4mod
pi_120425557
quote:
0s.gif Op maandag 17 december 2012 18:17 schreef Yashaaaaa het volgende:
Dat is dus precies wat mijn vriend en ik ook dachten. En ook de reden dat we die gegevens in eigen beheer willen. Kijk als een hond/kat daar een aantal dagen zit dan is het niet meer dan logisch dat daar compensatie voor is. Maar 130 euro voor een paar uurtjes lijkt mij een beetje van de zotte. En vooral omdat de desbetreffende hond 2 mobiele nrs om zijn halsband had hangen.
Ik zou het lef niet eens hebben om er geld voor te vragen, je bent toch al blij dat het dier weer terrecht is bij de eigenaar? :X
pi_120425558
Maar degene die hem vond heeft niet eens de moeite genomen om het mobiele nr te bellen, hij bleek namelijk in dezelfde wijk gevonden te zijn. De eigenaar had hem dus meteen opgehaald. Naja goed dat is dan al vreemd en daar kan het asiel verder niks aan doen, maar dat een dierenambulance dus niet naar de halsband kijkt maar de chip van het dier laat uitlezen en het dan naar het asiel brengt vind ik wel een vaag verhaal. Chip stond btw ook nog eens in 1 databank wel op het juiste adres.

Ik vind het erg vaag in ieder geval :)
  maandag 17 december 2012 @ 22:36:36 #20
141665 IrishBastard
Is that right, Rambo?
pi_120440033
Hele discussie over dat verhaal gehad op de Facebook pagina van de opvang (ook niet zo netjes natuurlijk ;( ). Maar ondanks het feit dat ze duidelijk niet in hun recht staan weigeren ze de chip over te laten schrijven.

Binnenkort ga ik dus maar eens bellen met die toko om te zien of ze dan voor rede vatbaar zijn. Begrijpelijk dat ze een beestje in geval van inslapen oid. willen kunnen redden (de dierenarts zal dan contact opnemen met ze), maar het is belachelijk dat ze dit soort momenten ook aangrijpen om even een slaatje te slaan uit mensen die een dier bij ze ophalen. Daar wens ik/wij (Yasha en ik) niet aan mee te werken.

Voor mij wordt het dan een principekwestie om de kat op onze naam te krijgen :s)
pi_120440169
En nogmaals, als zon beestje er een aantal dagen heeft gezeten vind ik het niet meer dan logisch dat je een vergoeding betaald. Maar 130 euro voor 2 uurtjes :N

Het mooie is dat ze de discussie iedere keer uit de weg blijven gaan door met hun argumenten te komen dat het soms nodig is, en dat het is in het belang van het dier etc. etc. Inhoudelijk gaan ze verder nergens op in.

Owjah en dat ze als argument gebruiken dat dit een gebruikelijke manier van werken is bij asiels. Nu weet ik niet waar jullie je katten dan vandaan hebben, maar ik heb hier nog geen reactie gehad van iemand waarbij het ook zo was dus :')
pi_120449068
Ik ook asiel hier ('te hof van Ede in Ede) onwijs goede ervaring mee. Wel flink dokken voor kitten(á ¤ 75,- per stuk) maar goede nazorg. 1 van de 2 bleek ziek en we hebben dieetvoer en dierenartsbezoek van hun vergoed gehad. Wel hun eigen dierenarts en in vooraf overleg, maar toch.
Ook direct site + folder meegekregen om chip om te zetten.
pi_120449121
Vraag: vriendin van mij heeft sinds 1,5 jaar een schildpadpoes. Opgehaald uit nestje met 9/10 weken. Poes mag alleen binnen (appartement in flat) maar heeft goed de ruimte. Is gesteriliseerd. Vriendin werkt fulltime.
Het probleem is, is dat de poes behoorlijk bitchy is. Krabben, slaan naar handen, niet geaaid willen worden (of alleen op haar manier), bijten. Ik vind het niet een gezellige poes en ben altijd op m'n hoede bij haar... Is dit af te leren/bij te sturen?
  dinsdag 18 december 2012 @ 08:07:16 #24
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_120449213
Alleen bij jou of ook bij die vriendin?
The love you take is equal to the love you make.
pi_120449327
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 december 2012 07:46 schreef Goudvis87 het volgende:
Ik ook asiel hier ('te hof van Ede in Ede) onwijs goede ervaring mee. Wel flink dokken voor kitten(á ¤ 75,- per stuk) maar goede nazorg. 1 van de 2 bleek ziek en we hebben dieetvoer en dierenartsbezoek van hun vergoed gehad. Wel hun eigen dierenarts en in vooraf overleg, maar toch.
Ook direct site + folder meegekregen om chip om te zetten.
is dat al flink dokken? ik vond de 100euro per kitten die ik heb betaald bij het asiel nog goedkoop.

met een "gratis" kitten ben je uiteindelijk meer kwijt met alle kosten voor ontwormen, ontvlooien, dierenartsbezoekjes, inenten, chippen, castreren enz.
pi_120450482
quote:
1s.gif Op dinsdag 18 december 2012 08:07 schreef Lienekien het volgende:
Alleen bij jou of ook bij die vriendin?
Ook bij vriendin (anders maakte het me niet zo veel uit ;) )

quote:
0s.gif Op dinsdag 18 december 2012 08:19 schreef loecje het volgende:

[..]

is dat al flink dokken? ik vond de 100euro per kitten die ik heb betaald bij het asiel nog goedkoop.

met een "gratis" kitten ben je uiteindelijk meer kwijt met alle kosten voor ontwormen, ontvlooien, dierenartsbezoekjes, inenten, chippen, castreren enz.
Ben ik met je eens. Er zijn veel mensen die vinden dat kittens gratis te horen zijn |:(
Castreren moeten wij overigens wel zelf betalen.
pi_120450708
quote:
0s.gif Op maandag 17 december 2012 22:38 schreef Yashaaaaa het volgende:
En nogmaals, als zon beestje er een aantal dagen heeft gezeten vind ik het niet meer dan logisch dat je een vergoeding betaald. Maar 130 euro voor 2 uurtjes :N

Het mooie is dat ze de discussie iedere keer uit de weg blijven gaan door met hun argumenten te komen dat het soms nodig is, en dat het is in het belang van het dier etc. etc. Inhoudelijk gaan ze verder nergens op in.

Owjah en dat ze als argument gebruiken dat dit een gebruikelijke manier van werken is bij asiels. Nu weet ik niet waar jullie je katten dan vandaan hebben, maar ik heb hier nog geen reactie gehad van iemand waarbij het ook zo was dus :')
Ik heb het begin van het verhaal een beetje gemist, maar is het een optie om dit via jullie dierenarts te regelen? Voor wijzigingen in de database heb je bij Petbase in elk geval het transpondernummer en het formuliernummer nodig. Ik neem aan dat je wel beschikt over het transponder/chipnummer (zou in het dierenpaspoort moeten staan), maar dat je het formuliernummer niet hebt? In zo'n geval zou je dierenarts kunnen proberen het formuliernummer te achterhalen:

https://www.petbase.eu/mo(...)b426adbb6d1217ed#1_7

Opnieuw aanmelden wordt hier ook als optie genoemd..

Misschien zit ik er helemaal naast, maar wellicht kunnen jullie hier iets mee.
  dinsdag 18 december 2012 @ 09:54:59 #28
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_120450864
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 december 2012 07:52 schreef Goudvis87 het volgende:
Vraag: vriendin van mij heeft sinds 1,5 jaar een schildpadpoes. Opgehaald uit nestje met 9/10 weken. Poes mag alleen binnen (appartement in flat) maar heeft goed de ruimte. Is gesteriliseerd. Vriendin werkt fulltime.
Het probleem is, is dat de poes behoorlijk bitchy is. Krabben, slaan naar handen, niet geaaid willen worden (of alleen op haar manier), bijten. Ik vind het niet een gezellige poes en ben altijd op m'n hoede bij haar... Is dit af te leren/bij te sturen?
Een deel van dit gedrag is zeker af te leren, alleen was het veel makkelijker geweest om dat te doen toen de kat nog jonger was.

Niet geaaid willen worden is de aard van het beestje, als je dat wilt veranderen, heb je veel geduld nodig. Ik vraag me af of het krabben en slaan naar handen daarmee te maken heeft: je vriendin wil de kat aaien, de kat wil dat niet en geeft haar grenzen aan. Proberen te aaien is voor haar een provocatie.

Respecteer en accepteer dat deze kat geen knuffelkat is, dat lijkt me het voornaamste.
The love you take is equal to the love you make.
pi_120451784
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 december 2012 09:39 schreef Goudvis87 het volgende:

[..]

Ook bij vriendin (anders maakte het me niet zo veel uit ;) )

[..]

Ben ik met je eens. Er zijn veel mensen die vinden dat kittens gratis te horen zijn |:(
Castreren moeten wij overigens wel zelf betalen.
Castreren zat bij de 100euro al wel bij de prijs in. Daarvoor mogen onzel kittens in januari nog weer een dagje terug naar het asiel.
pi_120452067
Hebben we een nieuw kussen gekocht voor dat dondersteentje zodat we dat lompe deken konden wegdoen die op de grond lag; gaat ze er natuurlijk niet op liggen... }:| ;( :')
pi_120453343
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 december 2012 10:38 schreef Little_Dolls het volgende:
Hebben we een nieuw kussen gekocht voor dat dondersteentje zodat we dat lompe deken konden wegdoen die op de grond lag; gaat ze er natuurlijk niet op liggen... }:| ;( :')
Haha.. herkenbaar. Komt vast nog wel, het kussen zal nog iets te nieuw ruiken :)
pi_120453372
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 december 2012 11:18 schreef snkr-xxx het volgende:

[..]

Haha.. herkenbaar. Komt vast nog wel, het kussen zal nog iets te nieuw ruiken :)
Toppunt: ze ruikt altijd aan dingen die ze niet kent, maar hieraan niet. :')
  dinsdag 18 december 2012 @ 12:53:35 #33
45 SiGNe
Uitspraak: Sign
pi_120456308
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 december 2012 07:52 schreef Goudvis87 het volgende:
Vraag: vriendin van mij heeft sinds 1,5 jaar een schildpadpoes. Opgehaald uit nestje met 9/10 weken. Poes mag alleen binnen (appartement in flat) maar heeft goed de ruimte. Is gesteriliseerd. Vriendin werkt fulltime.
Het probleem is, is dat de poes behoorlijk bitchy is. Krabben, slaan naar handen, niet geaaid willen worden (of alleen op haar manier), bijten. Ik vind het niet een gezellige poes en ben altijd op m'n hoede bij haar... Is dit af te leren/bij te sturen?
Misschien een 2e kat erbij nemen? As die vriendin full-time werkt zit die kat best vaak alleen en heeft zich dus minder kunnen hechten aan haar.
Dat krabben e.d. kan uit verveling komen.
  dinsdag 18 december 2012 @ 12:58:18 #34
45 SiGNe
Uitspraak: Sign
pi_120456458
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 december 2012 08:19 schreef loecje het volgende:

[..]

is dat al flink dokken? ik vond de 100euro per kitten die ik heb betaald bij het asiel nog goedkoop.

met een "gratis" kitten ben je uiteindelijk meer kwijt met alle kosten voor ontwormen, ontvlooien, dierenartsbezoekjes, inenten, chippen, castreren enz.
Behoorlijk meer zelfs...
Ik heb mijn huidige kat uit Friesland gehaald en inentingen en ontwormen was ik 2x ¤43,- voor kwijt en voor het castreren was ik vorige week ¤160,- kwijt.
Castratie was wat duurder omdat 1 bal nog niet was ingedaald dus moest er een echo uitgevoerd worden om dat balletje te vinden... kassa...
Prijs van chippen weet ik niet meer, ook iets van ¤50

Met m'n vorige kat (die helaas maar anderhalf is geworden door een lekkende hartklep) had ik wel uit het asielgehaald en die kon ik gechipt,ontwormd, ingeënt en gecastreerd meenemen voor ¤90,-
  Moderator / Miss SHO dinsdag 18 december 2012 @ 13:29:42 #35
22592 crew  Ole
pi_120457511
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 december 2012 10:38 schreef Little_Dolls het volgende:
Hebben we een nieuw kussen gekocht voor dat dondersteentje zodat we dat lompe deken konden wegdoen die op de grond lag; gaat ze er natuurlijk niet op liggen... }:| ;( :')
Heb je het kussen al gewassen ? Hier vinden ze het heerlijk om op schoongewassen spullen te liggen. En uit een winkel ruikt misschien niet lekker. s
Op woensdag 19 januari 2011 22:10 schreef JaneDoe het volgende:
dit is SHO, where you're guilty until proven innocent
pi_120457992
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 december 2012 10:38 schreef Little_Dolls het volgende:
Hebben we een nieuw kussen gekocht voor dat dondersteentje zodat we dat lompe deken konden wegdoen die op de grond lag; gaat ze er natuurlijk niet op liggen... }:| ;( :')
Ik deed bij die ouwe van mij kattenkruid erop spuiten.
Ging ie wel eerst het halve kleed of kussen slopen maar daarna was het zijn plek.
pi_120458268
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 december 2012 13:29 schreef Ole het volgende:

[..]

Heb je het kussen al gewassen ? Hier vinden ze het heerlijk om op schoongewassen spullen te liggen. En uit een winkel ruikt misschien niet lekker. s
Ik heb twee van die ronde kussentjes. Ze lagen er altijd op. Maar ineens waren die dingen niet meer goed. Toen heb ik ze in de wasmachine gegooid en nu zijn ze er niet meer af te slaan :D
  Moderator / Miss SHO dinsdag 18 december 2012 @ 13:59:59 #38
22592 crew  Ole
pi_120458498
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 december 2012 13:53 schreef Sweetpea8472 het volgende:

[..]

Ik heb twee van die ronde kussentjes. Ze lagen er altijd op. Maar ineens waren die dingen niet meer goed. Toen heb ik ze in de wasmachine gegooid en nu zijn ze er niet meer af te slaan :D
Dabbedoellik :+
Op woensdag 19 januari 2011 22:10 schreef JaneDoe het volgende:
dit is SHO, where you're guilty until proven innocent
  dinsdag 18 december 2012 @ 19:59:42 #39
222903 monsterd.
fine, beautiful, lovely
pi_120473318
Ik heb onze kater al zon 3 dagen niet meer gezien. Wanneer moet ik me zorgen gaan maken? Normaal gesproken komt hij dagelijks even wat eten halen en gaat dan gauw weer vandoor. Hij is iig overduidelijk liever buiten dan binnen. Verder reageerde hij eerder wel op geroep buiten, maar nu heeft dat niets opgeleverd. We gaan zo nog buiten een grote ronde doen om hem te zoeken maargoed.

Ik heb 1x eerder meegemaakt dat hij zo lang weg was maar daarna kwam hij zelf weer thuis. We hebben ook nog geprobeerd hem wat langer binnen te houden maar hij probeert dan alleen maar escapepogingen te doen :')
baby you're not here
but I can feel you there
think I better body up
ooo, it's that magic touch.
pi_120498392
Mijn vriend is zelf even op het kussen gaan liggen in de zetel omdat zijn geur er dan zou inzitten en het heeft blijkbaar gewerkt, want ik heb zonet gezien dat ze er is gaan opzitten. *O*
pi_120511135
quote:
1s.gif Op dinsdag 18 december 2012 19:59 schreef monsterd. het volgende:
Ik heb onze kater al zon 3 dagen niet meer gezien. Wanneer moet ik me zorgen gaan maken? Normaal gesproken komt hij dagelijks even wat eten halen en gaat dan gauw weer vandoor. Hij is iig overduidelijk liever buiten dan binnen. Verder reageerde hij eerder wel op geroep buiten, maar nu heeft dat niets opgeleverd. We gaan zo nog buiten een grote ronde doen om hem te zoeken maargoed.

Ik heb 1x eerder meegemaakt dat hij zo lang weg was maar daarna kwam hij zelf weer thuis. We hebben ook nog geprobeerd hem wat langer binnen te houden maar hij probeert dan alleen maar escapepogingen te doen :')

Is ie al terug..?
So rest assured I have the key to every opening
To every wishing well that's deep enough to dream
I want to show you just how fascinating kissing is
When earth collides with all the space between
  woensdag 19 december 2012 @ 18:31:12 #42
222903 monsterd.
fine, beautiful, lovely
pi_120516697
quote:
15s.gif Op woensdag 19 december 2012 15:58 schreef Speedfight het volgende:

[..]

Nou het is echt een heel dramaverhaal geworden.

We hebben Amivedi gebeld omdat er een kat was gevonden die voldeed aan de kenmerken van onze kat. We wisten het echter niet zeker omdat we op de foto geen wit befje zagen maar we zijn toch wezen kijken bij het asiel. Het was een hele lieve kroelige kater, maar helaas niet de onze. Een beetje bedropen zijn we naar huis gegaan en net toen we voor de deur stonden zagen we een van onze buren met onze kat lopen in zijn handen. Bleek dat hij hem had gevonden in het weiland en er net mee naar de dierenarts wilde, met geen enkel idee van wie de kat was. O+

Uiteindelijk zijn we zelf naar de dierenarts gegaan omdat Gustaw mank liep en zijn poot opgezwollen was.. Nu is sowieso vast gesteld dat zijn poot onstoken is, maar we weten nog niet zeker of het ook gebroken is omdat de dierenarts geen rongtenapparaat had op die locatie. Gustaw had verder ook heel vreemd versleten nageltjes dus het zou kunnen dat hij of een flnke smak heeft gemaakt of dat hij heeft gevochten. Voorlopig heeft hij antibiotica en ontstekingsremmers gekregen en moeten we even aankijken hoe het gaat de komende dagen. Ik ben in ieder geval echt ontzettend blij dat onze buurjongen zo lief was om een vreemde kat naar de dierenarts te willen brengen. Meer dan hulde voor hem ^O^ (Nu wil ik hem een lief cadeautje brengen, maar ik weet niet zo goed wat :P. suggesties?)

Ik heb ook nog een foto gemaakt van onze kat bij de arts. :P Beetje onscherp maar je kunt wel zien dat hij zijn rechtervoorpoot totaal niet gebruikt.
baby you're not here
but I can feel you there
think I better body up
ooo, it's that magic touch.
  woensdag 19 december 2012 @ 18:44:35 #43
45 SiGNe
Uitspraak: Sign
pi_120517195
quote:
0s.gif Op woensdag 19 december 2012 18:31 schreef monsterd. het volgende:
Meer dan hulde voor hem ^O^ (Nu wil ik hem een lief cadeautje brengen, maar ik weet niet zo goed wat :P. suggesties?)
Een kopje... met foto van je kat :)

Wel aardig dat ie 'm naar de DA wilde brengen, dat had hem ook geld kunnen kosten namelijk. ^O^
Hopelijk vallen de verwoningen nog redelijk mee, sterkte in elk geval!
  woensdag 19 december 2012 @ 18:47:57 #44
222903 monsterd.
fine, beautiful, lovely
pi_120517349
quote:
0s.gif Op woensdag 19 december 2012 18:44 schreef SiGNe het volgende:

[..]

Een kopje... met foto van je kat :)

Wel aardig dat ie 'm naar de DA wilde brengen, dat had hem ook geld kunnen kosten namelijk. ^O^
Hopelijk vallen de verwoningen nog redelijk mee, sterkte in elk geval!
Oh ja goed idee!

Ik hoop dat het meevalt en ben echt heel blij dat de buurjongen hem naar de dierenarts wilde brengen. Voor hetzelfde geld zou Gustaw langer in het weiland liggen met koorts ed. en niet in staat te zijn thuis te komen, dan zou het was kut zijn. We hebben gisteren nog wel rondgelopen in het weiland en geroepen maar dat heeft niets opgeleverd.
baby you're not here
but I can feel you there
think I better body up
ooo, it's that magic touch.
  woensdag 19 december 2012 @ 18:48:53 #45
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_120517389
Wat fijn dat je hem weer hebt!
The love you take is equal to the love you make.
  woensdag 19 december 2012 @ 18:49:31 #46
45 SiGNe
Uitspraak: Sign
pi_120517415
quote:
0s.gif Op woensdag 19 december 2012 18:47 schreef monsterd. het volgende:

[..]

Oh ja goed idee!

Ik hoop dat het meevalt en ben echt heel blij dat de buurjongen hem naar de dierenarts wilde brengen. Voor hetzelfde geld zou Gustaw langer in het weiland liggen met koorts ed. en niet in staat te zijn thuis te komen, dan zou het was kut zijn. We hebben gisteren nog wel rondgelopen in het weiland en geroepen maar dat heeft niets opgeleverd.
Nog mazzel dat de temperatuur niet al te koud was de afgelopen dagen, straks was ie doodgevroren :o
Moet er niet aan denken dat Jiro zoiets overkomt.
  woensdag 19 december 2012 @ 18:51:01 #47
87509 Duderinnetje
Miskend decadent
pi_120517471
Een kopje? Hoezo een kopje?
Snobs have more fun!
KLIK!
pi_120517552
quote:
1s.gif Op woensdag 19 december 2012 18:51 schreef Duderinnetje het volgende:
Een kopje? Hoezo een kopje?
Een kopje van een kat? :P
h̏ͮ̓́ę̏̋̃ ͩ͒̏̾̈̚̕c̉͆̄̏̅͛̾́o͛͜m̷ͣĕ̚sͦ̑ͪ̔ͦͥ.̌̾̏
  woensdag 19 december 2012 @ 18:53:48 #49
45 SiGNe
Uitspraak: Sign
pi_120517594
quote:
0s.gif Op woensdag 19 december 2012 18:52 schreef skunkasaur het volgende:

[..]

Een kopje van een kat? :P
Dat dus.. leek me wel grappig en een beetje symbolisch.
  woensdag 19 december 2012 @ 18:58:01 #50
87509 Duderinnetje
Miskend decadent
pi_120517765
quote:
0s.gif Op woensdag 19 december 2012 18:52 schreef skunkasaur het volgende:

[..]

Een kopje van een kat? :P
Oh, haha! :D

Ik zou me echt weken later nog afvragen waarom de buurman me als dank een koffiemok had gegeven.
Snobs have more fun!
KLIK!
pi_120519203
Ja bij mij zou het in eerste instantie ook wat uitleg nodig hebben geloof ik.

Als wij onze kat een paar dagen kwijt waren dan zat hij meestal ergens in een schuur oid opgesloten. Kon je alle huizen in een straal van 100 meter af om te vragen of ze alsjeblieft even hun schuurdeur open wilde zetten :')

Ik heb trouwens een moreel dilemma..

Onze eigen kat is ongeveer een jaar geleden overleden. Hij is 19 geworden en was dus lang bij ons. We wilden wel graag een nieuwe kat, maar we kunnen dat nu gewoon niet betalen. Nou wil het dat de kat van de buurman vaak bij ons naar binnen komt. Toen onze eigen kat nog leefde gooide we hem eruit of deed onze kat dat, maar nu vinden we het eigenlijk wel prettig om af en toe even een beest in huis te hebben om te knuffelen.

Maar goed, waar de kat van de buurman eerst 5 minuten binnen zat, gebeurt het nu wel eens dat hij van sochtends vroeg tot savonds laat bij ons zit, omdat wij hem dus gewoon niet buiten zetten. Wat zouden jullie daarvan vinden als het jullie kat is? Bij mij knaagt het ergens...

Aan de andere kant.. De buurman is vaak niet thuis en dit is echt een knuffelkat, dus hij kan wel wat extra aandacht gebruiken. Bovendien zullen we hem echt never nooit eten geven hier, dus hij zal altijd wel naar huis gaan. Het is ook niet zo dat hij hier elke dag zit. Sowieso staat bij ons de achterdeur vaak open en dat beest is echt een zwarte ninja, hij glipt naar boven zonder dat je hem hoort of ziet, en dan kom je savonds opeens thuis en blijkt dat hij al de hele dag op de bank ligt ;)
  woensdag 19 december 2012 @ 19:42:54 #52
50442 DaMook
Lonely together ( Miss u Caro)
pi_120519822
Top dat ie terug is :Y . Ik zou de buurjongen een keer op bezoek vragen om eens te buurten en met de kat te laten kroelen, hij houd blijkbaar van katten als ie hem naar de da wilde brengen. Verder zou ik hem gewoon een klein envelopje met een beloning geven ;) .
The only easy day, was yesterday. (USMC)

Live for today, cause yesterday is gone and tomorrow may never come. (Ducky, NCIS)
I'll grow old with her, just from a far. (Harold, POI)
  woensdag 19 december 2012 @ 19:43:48 #53
45 SiGNe
Uitspraak: Sign
pi_120519864
quote:
0s.gif Op woensdag 19 december 2012 19:29 schreef fh101 het volgende:
Ja bij mij zou het in eerste instantie ook wat uitleg nodig hebben geloof ik.

Als wij onze kat een paar dagen kwijt waren dan zat hij meestal ergens in een schuur oid opgesloten. Kon je alle huizen in een straal van 100 meter af om te vragen of ze alsjeblieft even hun schuurdeur open wilde zetten :')

Ik heb trouwens een moreel dilemma..

Onze eigen kat is ongeveer een jaar geleden overleden. Hij is 19 geworden en was dus lang bij ons. We wilden wel graag een nieuwe kat, maar we kunnen dat nu gewoon niet betalen. Nou wil het dat de kat van de buurman vaak bij ons naar binnen komt. Toen onze eigen kat nog leefde gooide we hem eruit of deed onze kat dat, maar nu vinden we het eigenlijk wel prettig om af en toe even een beest in huis te hebben om te knuffelen.

Maar goed, waar de kat van de buurman eerst 5 minuten binnen zat, gebeurt het nu wel eens dat hij van sochtends vroeg tot savonds laat bij ons zit, omdat wij hem dus gewoon niet buiten zetten. Wat zouden jullie daarvan vinden als het jullie kat is? Bij mij knaagt het ergens...

Aan de andere kant.. De buurman is vaak niet thuis en dit is echt een knuffelkat, dus hij kan wel wat extra aandacht gebruiken. Bovendien zullen we hem echt never nooit eten geven hier, dus hij zal altijd wel naar huis gaan. Het is ook niet zo dat hij hier elke dag zit. Sowieso staat bij ons de achterdeur vaak open en dat beest is echt een zwarte ninja, hij glipt naar boven zonder dat je hem hoort of ziet, en dan kom je savonds opeens thuis en blijkt dat hij al de hele dag op de bank ligt ;)
Als het mijn kat zou zijn zou ik er niet heel blij mee zijn, die hoort hier te komen als ie naar binnen wil.
In elk geval goed dat je 'm geen eten geeft, mijn vorige kat had darmproblemen en moest speciaalvoer hebben.
Als anderen 'm zouden voeden zit ik met de shit.. letterlijk...

Ik zou het met je buurman bespreken in elk geval, dat hij zich niet af hoeft te vragen waar zijn kat nu elke keer is.
Misschien vind je buurman het wel fijn om te weten dat z'n kat ook personeel heeft als hijzelf aan het werk is.
pi_120519910
De poes had zelfs een dutje gedaan vanmorgen op haar nieuwe kussen.
  woensdag 19 december 2012 @ 19:45:15 #55
45 SiGNe
Uitspraak: Sign
pi_120519940
quote:
2s.gif Op woensdag 19 december 2012 19:42 schreef DaMook het volgende:
Top dat ie terug is :Y . Ik zou de buurjongen een keer op bezoek vragen om eens te buurten en met de kat te laten kroelen, hij houd blijkbaar van katten als ie hem naar de da wilde brengen. Verder zou ik hem gewoon een klein envelopje met een beloning geven ;) .
Envelopje is natuurlijk wel een goed idee maar ik denk dat er ook nog leuke DA-rekeningen aan gaan komen helaas..
pi_120520003
Drank is altijd een goed cadeau.
  woensdag 19 december 2012 @ 19:46:59 #57
50442 DaMook
Lonely together ( Miss u Caro)
pi_120520018
quote:
0s.gif Op woensdag 19 december 2012 19:45 schreef SiGNe het volgende:

[..]

Envelopje is natuurlijk wel een goed idee maar ik denk dat er ook nog leuke DA-rekeningen aan gaan komen helaas..
Ach die 20 a 30 euro voor de buurjongen kan er dan wel bij :P . Hoeft niet meer te zijn, maar met zeg 20 euro kan de buurjongen iets leuks doen :) .
The only easy day, was yesterday. (USMC)

Live for today, cause yesterday is gone and tomorrow may never come. (Ducky, NCIS)
I'll grow old with her, just from a far. (Harold, POI)
  woensdag 19 december 2012 @ 19:50:23 #58
222903 monsterd.
fine, beautiful, lovely
pi_120520230
quote:
0s.gif Op woensdag 19 december 2012 19:46 schreef Specularium het volgende:
Drank is altijd een goed cadeau.
Zat er ook aan te denken of anders een cadeaubon oid. :+

quote:
0s.gif Op woensdag 19 december 2012 19:29 schreef fh101 het volgende:
Ja bij mij zou het in eerste instantie ook wat uitleg nodig hebben geloof ik.

Als wij onze kat een paar dagen kwijt waren dan zat hij meestal ergens in een schuur oid opgesloten. Kon je alle huizen in een straal van 100 meter af om te vragen of ze alsjeblieft even hun schuurdeur open wilde zetten :')

Ik heb trouwens een moreel dilemma..

Onze eigen kat is ongeveer een jaar geleden overleden. Hij is 19 geworden en was dus lang bij ons. We wilden wel graag een nieuwe kat, maar we kunnen dat nu gewoon niet betalen. Nou wil het dat de kat van de buurman vaak bij ons naar binnen komt. Toen onze eigen kat nog leefde gooide we hem eruit of deed onze kat dat, maar nu vinden we het eigenlijk wel prettig om af en toe even een beest in huis te hebben om te knuffelen.

Maar goed, waar de kat van de buurman eerst 5 minuten binnen zat, gebeurt het nu wel eens dat hij van sochtends vroeg tot savonds laat bij ons zit, omdat wij hem dus gewoon niet buiten zetten. Wat zouden jullie daarvan vinden als het jullie kat is? Bij mij knaagt het ergens...

Aan de andere kant.. De buurman is vaak niet thuis en dit is echt een knuffelkat, dus hij kan wel wat extra aandacht gebruiken. Bovendien zullen we hem echt never nooit eten geven hier, dus hij zal altijd wel naar huis gaan. Het is ook niet zo dat hij hier elke dag zit. Sowieso staat bij ons de achterdeur vaak open en dat beest is echt een zwarte ninja, hij glipt naar boven zonder dat je hem hoort of ziet, en dan kom je savonds opeens thuis en blijkt dat hij al de hele dag op de bank ligt ;)
Ik vermoedde eerst ook een lange tijd dat er mensen waren in de straat die mijn kat aan het bijvoeren waren en in huis hielden. En dat is echt niet leuk. Toen ik ze erop aan wilde spreken (ik heb het ze zien doen met de kat van onze buren die toevallig dezelfde kop heeft als de onze) deden ze de deur niet eens open. Gelukkig hadden ze de week erop ineens zelf 2 zwarte kittens :D

Maar even serieus, fijn dat jij die kat aandacht wil geven maar ik zou het wel met de buurman bespreken. Gewoon aangeven dat je graag met zijn kat kroelt en of je buurman het goed vindt als de kat bij jou op bezoek mag ;)
baby you're not here
but I can feel you there
think I better body up
ooo, it's that magic touch.
  woensdag 19 december 2012 @ 20:04:31 #59
50442 DaMook
Lonely together ( Miss u Caro)
pi_120521036
Ik heb op twitter ook iemand waar de kat van de buren vaak langs komt, maar volgens mij vinden die buren het niet erg dat die kat vaak naar hun gaat, gaat ook elke dag weer naar huis :) .
The only easy day, was yesterday. (USMC)

Live for today, cause yesterday is gone and tomorrow may never come. (Ducky, NCIS)
I'll grow old with her, just from a far. (Harold, POI)
pi_120522268
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 december 2012 12:53 schreef SiGNe het volgende:

[..]

Misschien een 2e kat erbij nemen? As die vriendin full-time werkt zit die kat best vaak alleen en heeft zich dus minder kunnen hechten aan haar.
Dat krabben e.d. kan uit verveling komen.
Kan dat ja? Ik dacht daar ook al aan. Maar haar dierenarts rade dat af want zou te veel stress kunnen geven.

Vandaag ein-de-lijk de bestelling van Zooplus binnen!! *O* Ben zo benieuwd wat ze van sanabelle no grain vinden! Net allebei 4 brokjes in hun bakjes gedaan (:')) en morgen wat erbij :D jeeeeeej!
pi_120523391
De buurman weet het ook wel denk ik. Van de zomer stond bij ons bijna altijd de deur open en zat zijn kat dus helemaal vaak bij ons. Maar ja, we gaan ook de deur niet dicht houden om die kat buiten te houden. Dus toen is het er een beetje ingeslopen. Als we (buum en wij) tegelijkertijd buiten zaten was het ook vaak genoeg zo dat de kat bij ons op schoot kwam, en daar moest buum toen alleen maar hard om lachen.

We zullen m trouwens ook echt niet in huis houden. Als we merken dat hij ongemerkt binnen is geglipt gaat het kattenluikje open en kan hij weg wanneer hij wil.

Maar goed, het is natuurlijk wel altijd beter om dit soort dingen even echt te bespreken, ipv uit te gaan van vermoedens.
  woensdag 19 december 2012 @ 20:48:04 #62
50442 DaMook
Lonely together ( Miss u Caro)
pi_120523811
quote:
1s.gif Op woensdag 19 december 2012 20:24 schreef Goudvis87 het volgende:

[..]

Kan dat ja? Ik dacht daar ook al aan. Maar haar dierenarts rade dat af want zou te veel stress kunnen geven.

Vandaag ein-de-lijk de bestelling van Zooplus binnen!! *O* Ben zo benieuwd wat ze van sanabelle no grain vinden! Net allebei 4 brokjes in hun bakjes gedaan (:')) en morgen wat erbij :D jeeeeeej!
Lang op gewacht ? Ik heb dat namelijk eergisteren besteld en vandaag binnen :D . Ook no grain. De kitten van sanna vonden ze al beter dan de whiskas die ze kregen(krijgen) het lijkt erop dat ze de no grain ook prefereren boven de whiskas :Y .
The only easy day, was yesterday. (USMC)

Live for today, cause yesterday is gone and tomorrow may never come. (Ducky, NCIS)
I'll grow old with her, just from a far. (Harold, POI)
  woensdag 19 december 2012 @ 20:48:59 #63
50442 DaMook
Lonely together ( Miss u Caro)
pi_120523863
quote:
0s.gif Op woensdag 19 december 2012 20:40 schreef fh101 het volgende:
De buurman weet het ook wel denk ik. Van de zomer stond bij ons bijna altijd de deur open en zat zijn kat dus helemaal vaak bij ons. Maar ja, we gaan ook de deur niet dicht houden om die kat buiten te houden. Dus toen is het er een beetje ingeslopen. Als we (buum en wij) tegelijkertijd buiten zaten was het ook vaak genoeg zo dat de kat bij ons op schoot kwam, en daar moest buum toen alleen maar hard om lachen.

We zullen m trouwens ook echt niet in huis houden. Als we merken dat hij ongemerkt binnen is geglipt gaat het kattenluikje open en kan hij weg wanneer hij wil.

Maar goed, het is natuurlijk wel altijd beter om dit soort dingen even echt te bespreken, ipv uit te gaan van vermoedens.
Geweldig :D . Had iedere katten eigenaar maar zulke buren :Y .
The only easy day, was yesterday. (USMC)

Live for today, cause yesterday is gone and tomorrow may never come. (Ducky, NCIS)
I'll grow old with her, just from a far. (Harold, POI)
pi_120526333
quote:
2s.gif Op woensdag 19 december 2012 20:48 schreef DaMook het volgende:

[..]

Lang op gewacht ? Ik heb dat namelijk eergisteren besteld en vandaag binnen :D . Ook no grain. De kitten van sanna vonden ze al beter dan de whiskas die ze kregen(krijgen) het lijkt erop dat ze de no grain ook prefereren boven de whiskas :Y .
Jaja pest me maar ;) ze ding was "beschadigd" en door postNL terug gezonden voordat het was aangeboden. Prima, maar duurt daarna wel ff voordat je nieuwe zending hebt (vorige week maandag besteld - trouwens hiervoor al meerdere kleinere bestellingen bij zooplus gedaan en die waren er keurig de volgende dag. Dacht zul je net zien met een bestelling van ¤ 100,- mopper mopper).

@monsterd: wij hebben jaar of 2 terug de kat van de onderburen die uit t raam gedonderd was naar de dierenarts gebracht. Buren waren niet te bereiken en kat plaste bloed. Onmogelijke weekend dierenarts (Wij: kat van onderburen, weten niet hoe oud etc allen dat hij gevallen is. DA: wat is haar naam? Wij: herhaal, geen idee, het is niet onze kat. DA: wanneer is ze voor het laatst ingeënt of heeft ze blaasontsteking? Wij: grommmm)
Na pijnstiller en wat checks mee naar huis gekregen en onderburen kwamen midden in de nacht thuis. 3 dagen later kregen we een fles whisky. Erg blij mee :)
pi_120531324
quote:
0s.gif Op woensdag 19 december 2012 18:31 schreef monsterd. het volgende:

[..]

Nou het is echt een heel dramaverhaal geworden.

We hebben Amivedi gebeld omdat er een kat was gevonden die voldeed aan de kenmerken van onze kat. We wisten het echter niet zeker omdat we op de foto geen wit befje zagen maar we zijn toch wezen kijken bij het asiel. Het was een hele lieve kroelige kater, maar helaas niet de onze. Een beetje bedropen zijn we naar huis gegaan en net toen we voor de deur stonden zagen we een van onze buren met onze kat lopen in zijn handen. Bleek dat hij hem had gevonden in het weiland en er net mee naar de dierenarts wilde, met geen enkel idee van wie de kat was. O+

Uiteindelijk zijn we zelf naar de dierenarts gegaan omdat Gustaw mank liep en zijn poot opgezwollen was.. Nu is sowieso vast gesteld dat zijn poot onstoken is, maar we weten nog niet zeker of het ook gebroken is omdat de dierenarts geen rongtenapparaat had op die locatie. Gustaw had verder ook heel vreemd versleten nageltjes dus het zou kunnen dat hij of een flnke smak heeft gemaakt of dat hij heeft gevochten. Voorlopig heeft hij antibiotica en ontstekingsremmers gekregen en moeten we even aankijken hoe het gaat de komende dagen. Ik ben in ieder geval echt ontzettend blij dat onze buurjongen zo lief was om een vreemde kat naar de dierenarts te willen brengen. Meer dan hulde voor hem ^O^ (Nu wil ik hem een lief cadeautje brengen, maar ik weet niet zo goed wat :P. suggesties?)

Ik heb ook nog een foto gemaakt van onze kat bij de arts. :P Beetje onscherp maar je kunt wel zien dat hij zijn rechtervoorpoot totaal niet gebruikt.
[ afbeelding ]
Jeetje, ben echt blij voor je dat hij gevonden is! *O*
Wens m maar veel beterschap ;-)

Voor je buurjongen gewoon iets leuks, gaat om het gebaar. Iets lekkers of een klein bedrag. :)
So rest assured I have the key to every opening
To every wishing well that's deep enough to dream
I want to show you just how fascinating kissing is
When earth collides with all the space between
  woensdag 19 december 2012 @ 23:05:01 #66
222903 monsterd.
fine, beautiful, lovely
pi_120532210
quote:
1s.gif Op woensdag 19 december 2012 21:31 schreef Goudvis87 het volgende:

[..]
@monsterd: wij hebben jaar of 2 terug de kat van de onderburen die uit t raam gedonderd was naar de dierenarts gebracht. Buren waren niet te bereiken en kat plaste bloed. Onmogelijke weekend dierenarts (Wij: kat van onderburen, weten niet hoe oud etc allen dat hij gevallen is. DA: wat is haar naam? Wij: herhaal, geen idee, het is niet onze kat. DA: wanneer is ze voor het laatst ingeënt of heeft ze blaasontsteking? Wij: grommmm)
Na pijnstiller en wat checks mee naar huis gekregen en onderburen kwamen midden in de nacht thuis. 3 dagen later kregen we een fles whisky. Erg blij mee :)
Aaaah lief! Ik zou het zelf ook wel gedaan hebben hoor, vorig jaar nog een kat gezien midden op de weg in een woonwijk. Hij leek een beetje draaierig oid. Reden de auto even naar huis en zijn daarna teruggelopen om die kat te zoeken, maar helaas hij was al weg. Anders had ik hem ook even onderzocht en zo nodig naar de dierenarts gebracht. Wij kennen onze indirecte buren niet zo goed, we weten eigenlijk alleen van elkaar dat we in de buurt wonen dus niets met huisnummers ed., maar hij wist dus ook niet dat het onze kat was en was toch bereid om hem naar de dierenarts te brengen met het risico dat hij zelf flink wat kosten moest maken.

Ik heb even gekeken naar de optie om een mok met foto te laten afdrukken maar dat duurt 5 dagen voordat het klaar is. Dat is wat lang. Ga morgen wel even de stad in wat lekkers kopen voor hem ^O^

Met Gustaw gaat het op dit moment gelukkig al een stukken beter, hij probeert ook een beetje op zijn pootje te staan dus ik heb goede hoop dat het toch niet gebroken is *O*
baby you're not here
but I can feel you there
think I better body up
ooo, it's that magic touch.
pi_120534549
Ik zit met iets heel vervelends en maak me er best wel zorgen om eigenlijk.
Mijn kitten van nu 4 maanden gedraagt zich sinds gisteren alsof hij 2 persoonlijkheden heeft.
Het ene moment komt hij knuffelen, spelen en is alles goed. Het volgende moment zit hij uren onder de bank verstopt of in een hoekje te liggen en alleen maar naar me te staren. Er is geen aanleiding voor als ie zo doet. Ook laat hij zich niet aaien dan.

Enige rare wat hij fysiek heeft is dat hij een wondje in zn nek heeft, daar heb ik een zalfje voor van de DA, als ik dat opgesmeerd hebt gaat hij met zn voorpootjes tikken en schudden, waarschijnlijk omdat het koud is en dat tikken en schudden met zn voorpootjes doet hij ook af en toe als t al een tijd geleden is dat ik ingesmeerd heb. Maar het lijkt me sterk dat zn gedrag daaraan ligt.

Kan dit normaal gedrag zijn voor een kitten? Ik heb hem nu een maand en behalve de eerste week heeft hij niet zo gedaan. Het rare is dat het echt momenten zijn en hij ook net zo goed uit zichzelf komt knuffelen en spelen..
So rest assured I have the key to every opening
To every wishing well that's deep enough to dream
I want to show you just how fascinating kissing is
When earth collides with all the space between
pi_120534795
Wat kan dat toch spinnen... Precies een motortje...
pi_120546224
quote:
17s.gif Op woensdag 19 december 2012 22:50 schreef Speedfight het volgende:

[..]

Jeetje, ben echt blij voor je dat hij gevonden is! *O*
Wens m maar veel beterschap ;-)

Voor je buurjongen gewoon iets leuks, gaat om het gebaar. Iets lekkers of een klein bedrag. :)
Wat fijn dat hij terug is!! En een taart ofzo voor de buurjongen?
pi_120548167
quote:
17s.gif Op woensdag 19 december 2012 23:38 schreef Speedfight het volgende:
Ik zit met iets heel vervelends en maak me er best wel zorgen om eigenlijk.
Mijn kitten van nu 4 maanden gedraagt zich sinds gisteren alsof hij 2 persoonlijkheden heeft.
Het ene moment komt hij knuffelen, spelen en is alles goed. Het volgende moment zit hij uren onder de bank verstopt of in een hoekje te liggen en alleen maar naar me te staren. Er is geen aanleiding voor als ie zo doet. Ook laat hij zich niet aaien dan.

Enige rare wat hij fysiek heeft is dat hij een wondje in zn nek heeft, daar heb ik een zalfje voor van de DA, als ik dat opgesmeerd hebt gaat hij met zn voorpootjes tikken en schudden, waarschijnlijk omdat het koud is en dat tikken en schudden met zn voorpootjes doet hij ook af en toe als t al een tijd geleden is dat ik ingesmeerd heb. Maar het lijkt me sterk dat zn gedrag daaraan ligt.

Kan dit normaal gedrag zijn voor een kitten? Ik heb hem nu een maand en behalve de eerste week heeft hij niet zo gedaan. Het rare is dat het echt momenten zijn en hij ook net zo goed uit zichzelf komt knuffelen en spelen..
En als je een stuk touw gebruikt om je kitten uit zijn schuilplaats te lokken? Dat werkt vast wel gok ik zo... Eerlijk gezegd denk ik dat je er teveel achter een dier zijn gedrag zoekt. Honden blijven meer bij de baasje hangen dan een kat doet.
Op zondag 13 april 2014 19:50 schreef Mss het volgende:
Kloonhommel is echt mijn held van de dag _O_ _O_ _O_
  donderdag 20 december 2012 @ 13:19:57 #71
33954 ElisaB
ook in zwart verkrijgbaar!
pi_120548798
quote:
0s.gif Op donderdag 20 december 2012 12:58 schreef Kloonhommel het volgende:
En als je een stuk touw gebruikt om je kitten uit zijn schuilplaats te lokken? Dat werkt vast wel gok ik zo... Eerlijk gezegd denk ik dat je er teveel achter een dier zijn gedrag zoekt. Honden blijven meer bij de baasje hangen dan een kat doet.
Als ie tussendoor ook nog gewoon komt kroelen, dan zouik er niet teveel achter zoeken. Negeren of een beetje proberen af te leiden :Y
Muil houwe of ik sjoel d'r eentje in!
pi_120576272
quote:
1s.gif Op woensdag 19 december 2012 20:24 schreef Goudvis87 het volgende:

[..]

Kan dat ja? Ik dacht daar ook al aan. Maar haar dierenarts rade dat af want zou te veel stress kunnen geven.

Vandaag ein-de-lijk de bestelling van Zooplus binnen!! *O* Ben zo benieuwd wat ze van sanabelle no grain vinden! Net allebei 4 brokjes in hun bakjes gedaan (:')) en morgen wat erbij :D jeeeeeej!
En? Wat vinden ze ervan?
pi_120578679
quote:
0s.gif Op donderdag 20 december 2012 23:00 schreef sylvesterrr het volgende:

[..]

En? Wat vinden ze ervan?
Ik was niet thuis vanavond, dus kon het eten zelf niet checken. M'n vriend wel (maar die is altijd een tikje pessimistisch) vond dat t slecht gegeten werd. Als dat zo is, wijt ik dat aan de grootte van de brokken. Dat zijn ze niet gewend (RC kitten 36).

Weet iemand waarom je de feliway stekker 4 weken moet gebruiken?
Wat doen jullie met je katten met oud en nieuw? Voor ons 1e keer en weet niet zo goed hoe er mee om te gaan.
  donderdag 20 december 2012 @ 23:43:55 #74
222903 monsterd.
fine, beautiful, lovely
pi_120578859
quote:
0s.gif Op donderdag 20 december 2012 11:55 schreef purplenarcis het volgende:

[..]

Wat fijn dat hij terug is!! En een taart ofzo voor de buurjongen?
Heb uiteindelijk een hele grote zak snoep gekocht met een bedanktkaartje erbij. Wilde het vandaag geven maar zag geen lampen branden in zijn huis, dus morgen nog een poging wagen. :)
baby you're not here
but I can feel you there
think I better body up
ooo, it's that magic touch.
pi_120582220
quote:
17s.gif Op woensdag 19 december 2012 23:44 schreef Little_Dolls het volgende:
Wat kan dat toch spinnen... Precies een motortje...
Die van jou ook al :P Mijn kattendametje begint al te spinnen en te snorren als ik alleen al tegen haar praat O+
"Purple is the last color of the rainbow colors. It means I will trust and love you for a long time"
pi_120586462
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 december 2012 00:54 schreef DjinN het volgende:

[..]

Die van jou ook al :P Mijn kattendametje begint al te spinnen en te snorren als ik alleen al tegen haar praat O+
En dan die geluidjes erbij... Soms lijkt het wel een beetje een kip, dan weer een geit... _O- O+
pi_120587909
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 december 2012 00:54 schreef DjinN het volgende:

[..]

Die van jou ook al :P Mijn kattendametje begint al te spinnen en te snorren als ik alleen al tegen haar praat O+
Lief he.. Of s'morgens wakker worden van een luid geknor in je oor O+
  vrijdag 21 december 2012 @ 10:17:06 #78
118556 RandomMoron
our common boredom
pi_120588963
Of met katten tanden in je tenen wakker :S
pi_120588976
quote:
1s.gif Op donderdag 20 december 2012 23:40 schreef Goudvis87 het volgende:

[..]

Wat doen jullie met je katten met oud en nieuw? Voor ons 1e keer en weet niet zo goed hoe er mee om te gaan.
Ik zou die dag al eventueel extra verstopplekken beschikbaar maken, hier is onder het bed vaak favo maar sommige kasten waar ze af en toe 'ns in mogen kijken zet ik ook open. Verder ligt het er aan wat je katten doen, als de katten normaal doen dan jij ook. Maar als ze wegkruipen ofzo, gewoon hun gang laten gaan en verder negeren. Ze komen vroeg of laat weer te voorschijn, en dan afhankelijk van hun gedrag, verder negeren of bv afleiden met speeltjes. Volgend jaar kennen jij en je katten elkaar al wat beter en kun je beter inschatten wat wel of niet voor ze werkt. Als je zelf niet thuis bent, zorg dan voor voldoende verstopplekken en de gordijnen dicht.

Hier zijn ze nu al af en toe aan het knallen, voor het zover is, is het denk ik al wel wat duidelijker voor je wat ze ervan vinden. De avond zelf blijft toch anders door de geur van vuurwerk en omdat er natuurlijk flink meer afgestoken wordt, maar mocht je al eerder zien dat er eentje zwaar gaat panieken dan zou je als het echt nodig is een kalmerend middeltje bij je DA kunnen halen (heb ik zelf geen ervaring mee).

Mijn oudste vindt het echt helemaal niks, voor haar zet ik meestal een donkere kast open waar ze graag in ligt en zich daar dan ook verstopt, dat is voldoende voor haar. De middelste verstopt als het echt begint na 12, maar is daarna wel iets sneller weer zichzelf. Dat is met de jaren gekomen, ze is als kitten vermoedelijk weg gelopen voor vuurwerk, dus de eerste jaren was dat wel iets anders, arm ding. De jongste vond het eng maar toch eigenlijk ook wel interessant, maar niet echt lekker ruiken :P
pi_120589106
quote:
10s.gif Op vrijdag 21 december 2012 07:46 schreef Little_Dolls het volgende:

[..]

En dan die geluidjes erbij... Soms lijkt het wel een beetje een kip, dan weer een geit... _O- O+
Haha, ik heb hier ook een geitje rondlopen _O- Daar komt de hele dag prr prr uit (zoals Simon's Cat, maar dan echt de hele dag door, zijn manier van communiceren), af en toe wat gemiauw of een hele hoge piepmauw en als ie net wakker is, klinkt ie alsof ie een avondje doorgezakt is. En dan dat gemekker soms, geweldig :D O+
  Moderator / Miss SHO vrijdag 21 december 2012 @ 12:32:23 #81
22592 crew  Ole
pi_120593233
quote:
0s.gif Op maandag 17 december 2012 17:49 schreef ElisaB het volgende:

[..]

Dan zal 'te dik' het niet zijn :D
Hij weegt nog maar 4 kg. Waar de DA 5 al te mager vond.
Maar goed, alles wijst op schildklier. Definitieve uitslag vanavond of na het weekend. Dit valt goed te behandelen met een pilletje per dag heb ik begrepen. Gelukkig geen suiker of nierproblemen.
Op woensdag 19 januari 2011 22:10 schreef JaneDoe het volgende:
dit is SHO, where you're guilty until proven innocent
pi_120596212
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 december 2012 10:17 schreef Holyme het volgende:

[..]

Ik zou die dag al eventueel extra verstopplekken beschikbaar maken, hier is onder het bed vaak favo maar sommige kasten waar ze af en toe 'ns in mogen kijken zet ik ook open. Verder ligt het er aan wat je katten doen, als de katten normaal doen dan jij ook. Maar als ze wegkruipen ofzo, gewoon hun gang laten gaan en verder negeren. Ze komen vroeg of laat weer te voorschijn, en dan afhankelijk van hun gedrag, verder negeren of bv afleiden met speeltjes. Volgend jaar kennen jij en je katten elkaar al wat beter en kun je beter inschatten wat wel of niet voor ze werkt. Als je zelf niet thuis bent, zorg dan voor voldoende verstopplekken en de gordijnen dicht.

Hier zijn ze nu al af en toe aan het knallen, voor het zover is, is het denk ik al wel wat duidelijker voor je wat ze ervan vinden. De avond zelf blijft toch anders door de geur van vuurwerk en omdat er natuurlijk flink meer afgestoken wordt, maar mocht je al eerder zien dat er eentje zwaar gaat panieken dan zou je als het echt nodig is een kalmerend middeltje bij je DA kunnen halen (heb ik zelf geen ervaring mee).

Mijn oudste vindt het echt helemaal niks, voor haar zet ik meestal een donkere kast open waar ze graag in ligt en zich daar dan ook verstopt, dat is voldoende voor haar. De middelste verstopt als het echt begint na 12, maar is daarna wel iets sneller weer zichzelf. Dat is met de jaren gekomen, ze is als kitten vermoedelijk weg gelopen voor vuurwerk, dus de eerste jaren was dat wel iets anders, arm ding. De jongste vond het eng maar toch eigenlijk ook wel interessant, maar niet echt lekker ruiken :P
Thanks! Ga ik doen :) Zelf waarschijnlijk niet thuis.
  vrijdag 21 december 2012 @ 14:09:33 #83
33954 ElisaB
ook in zwart verkrijgbaar!
pi_120596342
quote:
1s.gif Op donderdag 20 december 2012 23:40 schreef Goudvis87 het volgende:
Wat doen jullie met je katten met oud en nieuw? Voor ons 1e keer en weet niet zo goed hoe er mee om te gaan.
Binnen houden (al vanaf de 30e 's avonds waarschijnlijk), gordijnen dicht, lichten aan, muziek / televisie aan. Verder niet teveel aandacht aan schenken :)
Muil houwe of ik sjoel d'r eentje in!
  vrijdag 21 december 2012 @ 19:36:39 #84
87509 Duderinnetje
Miskend decadent
pi_120608362
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 december 2012 14:09 schreef ElisaB het volgende:

[..]

Binnen houden (al vanaf de 30e 's avonds waarschijnlijk), gordijnen dicht, lichten aan, muziek / televisie aan. Verder niet teveel aandacht aan schenken :)
En zorgen dat ze makkelijk toegang hebben tot 'veilige' plekken. Bij ons gaat de badkamerdeur open en daar zetten we die avond ook het voer en de kattenbak neer. Ervaring leert dat ze daar graag schuilen.
Snobs have more fun!
KLIK!
pi_120612945
quote:
10s.gif Op vrijdag 21 december 2012 07:46 schreef Little_Dolls het volgende:

[..]

En dan die geluidjes erbij... Soms lijkt het wel een beetje een kip, dan weer een geit... _O- O+
Ja inderdaad O+ O+ Als Sterre echt diep slaapt klinkt ze meer als een geit :') En als ze echt luid snort klinkt het bijna als een kip idd :D
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 december 2012 09:36 schreef purplenarcis het volgende:

[..]

Lief he.. Of s'morgens wakker worden van een luid geknor in je oor O+
Echt he...Sterre doet er nog een schepje bovenop. Die gaat bovenop me zitten, en dan gaat ze me aan zitten staren. Met haar snoetje een paar cm van mijn gezicht af. Als ik dan niet snel genoeg reageer, geeft ze eerst een likje op mijn neus, reageer ik dan nog niet, dan krijg ik een uitgebreide wasbeurt :X O+
"Purple is the last color of the rainbow colors. It means I will trust and love you for a long time"
pi_120612996
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 december 2012 21:11 schreef DjinN het volgende:
Echt he...Sterre doet er nog een schepje bovenop. Die gaat bovenop me zitten, en dan gaat ze me aan zitten staren. Met haar snoetje een paar cm van mijn gezicht af. Als ik dan niet snel genoeg reageer, geeft ze eerst een likje op mijn neus, reageer ik dan nog niet, dan krijg ik een uitgebreide wasbeurt :X O+
_O-
  maandag 24 december 2012 @ 08:49:23 #87
308208 Bisamrat
komt wel goed schatje
pi_120707623
Ik heb gisteren een 9 weken oude kitten (vrouwtje) opgehaald voor bij mijn bijna 5 maanden oude kitten (mannetje). Nu is het zo dat het mannetje steeds probeert de kitten te killen (lijkt het). Mannetje gaat op de kitten zitten, pootjes om het midden en dan naar de keel bijten (zoals een tijger / leeuw een prooi dood dus). Maar de kater probeert de kitten ook te wassen (wel erg ruw)

Er worden geen nagels gebruikt gelukkig (gecontroleerd) en volgens mij bijt de kater ook niet hard (niet te controleren). De jongste kitten laat het toe en piept er zelden over (slaat ook terug af en toe), maar echt goed gedrag leek het mij niet. Nu speel ik dus politie agent om te voorkomen dat de nieuwe kitten geplet word :'(. De kitten zoekt ook bescherming bij mij lijkt het soms (of wil aandacht) en de kater cirkelt dan om mij heen als een haai wachtend dat de kitten weer alleen is.

Heb ze vannacht ook apart gezet (kitten in de logeerkamer) en vandaag overdag ook (ben op het werk). En als de kitten er wel over piept (en de kater gaat door), zet ik de kater op de gang (ik weet het klinkt fout :D).

Iemand enig idee of dit normaal gedrag is van de oudere kater en of ik het gewoon moet toelaten? Hoe lang dit gedrag aan kan houden? Ik wil de kater ook niet steeds waarschuwen of apart zetten, aangezien hij er eerder was en de baas is.

Vergeten te vermelden dat ze niet grommen, blazen of opgezette rug hebben. De kater heeft wel een dikke staart, maar dat heeft hij vaak als hij aan het spelen is (ook met mij) of naar zijn zin heeft (wel minder aanhankelijk nu. Het is meer fluffy dan dik.
pi_120708199
Zo spelen ze hier ook weleens. De oudste zit dan op de jongste en bijt zachtjes bij de keel.
Zolang er geen bloed vloeit zou ik het gewoon laten gaan. Katten kunnen best ruw spelen in onze ogen, maar voor hun valt het allemaal best mee. Mijn jongste lijkt in ieder geval niet onder de indruk te zijn van het bijten :P
pi_120708268
quote:
0s.gif Op maandag 24 december 2012 08:49 schreef Bisamrat het volgende:
Ik heb gisteren een 9 weken oude kitten (vrouwtje) opgehaald voor bij mijn bijna 5 maanden oude kitten (mannetje). Nu is het zo dat het mannetje steeds probeert de kitten te killen (lijkt het). Mannetje gaat op de kitten zitten, pootjes om het midden en dan naar de keel bijten (zoals een tijger / leeuw een prooi dood dus). Maar de kater probeert de kitten ook te wassen (wel erg ruw)

Er worden geen nagels gebruikt gelukkig (gecontroleerd) en volgens mij bijt de kater ook niet hard (niet te controleren). De jongste kitten laat het toe en piept er zelden over (slaat ook terug af en toe), maar echt goed gedrag leek het mij niet. Nu speel ik dus politie agent om te voorkomen dat de nieuwe kitten geplet word :'(. De kitten zoekt ook bescherming bij mij lijkt het soms (of wil aandacht) en de kater cirkelt dan om mij heen als een haai wachtend dat de kitten weer alleen is.

Heb ze vannacht ook apart gezet (kitten in de logeerkamer) en vandaag overdag ook (ben op het werk). En als de kitten er wel over piept (en de kater gaat door), zet ik de kater op de gang (ik weet het klinkt fout :D).

Iemand enig idee of dit normaal gedrag is van de oudere kater en of ik het gewoon moet toelaten? Hoe lang dit gedrag aan kan houden? Ik wil de kater ook niet steeds waarschuwen of apart zetten, aangezien hij er eerder was en de baas is.

Vergeten te vermelden dat ze niet grommen, blazen of opgezette rug hebben. De kater heeft wel een dikke staart, maar dat heeft hij vaak als hij aan het spelen is (ook met mij) of naar zijn zin heeft (wel minder aanhankelijk nu. Het is meer fluffy dan dik.
Nou, je hebt het kitten pas sinds gisteren, dus ik zou het nog gewoon even aankijken. Ik vind het eerlijk gezegd niet dramatisch klinken. Ze moeten tenslotte nog aan elkaar wennen en de rangorde bepalen. Wel vind ik een kitten van 9 weken nog wat jong om al te verhuizen, was ze nog bij haar moeder of door omstandigheden al een tijdje zonder?

Overigens, maar dat ben ik he, had ik er voor gezorgd dat ik minstens een paar dagen vrij had om bij de nieuweling te blijven. Vind het een beetje sneu, zo'n jong ding een hele dag alleen, opgesloten in een vreemde omgeving.
  maandag 24 december 2012 @ 09:40:08 #90
308208 Bisamrat
komt wel goed schatje
pi_120708367
quote:
0s.gif Op maandag 24 december 2012 09:33 schreef snkr-xxx het volgende:

[..]
Overigens, maar dat ben ik he, had ik er voor gezorgd dat ik minstens een paar dagen vrij had om bij de nieuweling te blijven. Vind het een beetje sneu, zo'n jong ding een hele dag alleen, opgesloten in een vreemde omgeving.
Helemaal met je eens en dat stond ook in de planning, helaas was het één en ander gewijzigd. Gelukkig heb ik na vandaag een week vrij, dus met al dat vuurwerk gedoe ben ik thuis. Alleen vandaag dus helaas niet :(
pi_120720073
mijn katten zijn bepaald niet dol op O&N, als de boel hier losbarst dan kruipen ze in de kast/onder het bed/ onder de bank etc.
Echter, dit baasje is er ook niet dol op (vind het gewoon stooooom }:| ) en ik zou eigenlijk wel een nachtje in een landelijk hotel willen doorbrengen.
Zouden jullie dat aso vinden? :@
pi_120721719
quote:
0s.gif Op maandag 24 december 2012 15:37 schreef computergirl het volgende:
mijn katten zijn bepaald niet dol op O&N, als de boel hier losbarst dan kruipen ze in de kast/onder het bed/ onder de bank etc.
Echter, dit baasje is er ook niet dol op (vind het gewoon stooooom }:| ) en ik zou eigenlijk wel een nachtje in een landelijk hotel willen doorbrengen.
Zouden jullie dat aso vinden? :@
Wel als je je kat alleen laat, in de wetenschap dat die het doodeng vindt.
pi_120722549
quote:
2s.gif Op maandag 24 december 2012 16:18 schreef Nemephis het volgende:

[..]

Wel als je je kat alleen laat, in de wetenschap dat die het doodeng vindt.
Wat voor nut heeft het om erbij te blijven?
pi_120723914
ze kruipen niet bij mij op schoot, en ik kan altijd ook maar wachten tot de herrie weer afzwakt tegen een uur of 2 s nachts
  maandag 24 december 2012 @ 17:27:54 #95
45 SiGNe
Uitspraak: Sign
pi_120725142
quote:
0s.gif Op maandag 24 december 2012 15:37 schreef computergirl het volgende:
mijn katten zijn bepaald niet dol op O&N, als de boel hier losbarst dan kruipen ze in de kast/onder het bed/ onder de bank etc.
Echter, dit baasje is er ook niet dol op (vind het gewoon stooooom }:| ) en ik zou eigenlijk wel een nachtje in een landelijk hotel willen doorbrengen.
Zouden jullie dat aso vinden? :@
Tikje wel, dan vlucht je zelf weg voor het vuurwerk maar dat kunnen je katten niet...
Feliway heeft trouwens speciale O&N stekkers dacht ik, of ze hebben de kleur van de verdampers aangepast, kan ook.
Je hebt in elk geval een paarse maar ook een blauwe en die werd bij m'n dierenarts aangeraden voor O&N.

Dus je zou het makkelijker voor jullie allebij kunnen maken, jij in een hotelletje en de katten een verdamper tegen de stress.
pi_120824227
Mijn twee 1,5-jarige Ragdolls die ik iets minder dan een maand in huis heb zijn erg lui. Ze slapen héél veel. Overdag (als ik thuis ben) halen ze helemaal geen kattekwaad uit, en 's nachts komen ze bij mij op bed liggen/slapen. :')

Heb ik gewoon twee saaie katten? :P

Ik zal de vorige eigenaar vragen of ze bij hem thuis ook zo rustig waren.
pi_120859748
quote:
0s.gif Op donderdag 27 december 2012 17:11 schreef sylvesterrr het volgende:
Mijn twee 1,5-jarige Ragdolls die ik iets minder dan een maand in huis heb zijn erg lui. Ze slapen héél veel. Overdag (als ik thuis ben) halen ze helemaal geen kattekwaad uit, en 's nachts komen ze bij mij op bed liggen/slapen. :')

Heb ik gewoon twee saaie katten? :P

Ik zal de vorige eigenaar vragen of ze bij hem thuis ook zo rustig waren.
Staat me iets van bij dat het aan hey ras ligt maar weet ik niet zeker :p
So rest assured I have the key to every opening
To every wishing well that's deep enough to dream
I want to show you just how fascinating kissing is
When earth collides with all the space between
pi_120861959
quote:
0s.gif Op donderdag 27 december 2012 17:11 schreef sylvesterrr het volgende:
Mijn twee 1,5-jarige Ragdolls die ik iets minder dan een maand in huis heb zijn erg lui. Ze slapen héél veel. Overdag (als ik thuis ben) halen ze helemaal geen kattekwaad uit, en 's nachts komen ze bij mij op bed liggen/slapen. :')

Heb ik gewoon twee saaie katten? :P

Ik zal de vorige eigenaar vragen of ze bij hem thuis ook zo rustig waren.
Ik heb een ragdoll kitten, nu 5 maanden. Ik merk nu al dat hij meer slaapt en slomer is dan een maand geleden. Is inderdaad ras-eigen. Daar waar hij vandaan kwam waren er ongeveer 10 (volwassen) rags en die waren ook allemaal knuffelig en rustig. Wel speels, maar niet als een wilde door het huis sjezen.
  vrijdag 28 december 2012 @ 15:44:26 #99
45 SiGNe
Uitspraak: Sign
pi_120865411
Als ze nog in de groei zitten kost dat ook enorm veel energie.
En katten slapen sowieso 18uur per dag, ze zijn dan hun eten aan het verteren (kost ook energie) dus eigenlijk zijn ze dan hard aan het werk :D

Katten gaan ook erg zuinig met hun energie om, ze weten immers maar nooit wanneer er een prooi voorbij komt waar ze op moeten jagen.
Thuis hoeven ze natuurlijk niet te jagen maar dat instinct zit er wel nog steeds in.
Let ook maar eens op als een kat ergens op springt: nooit springen ze te hoog, altijd precies hoog genoeg..zuinig met energie..
  Moderator / Miss SHO vrijdag 28 december 2012 @ 17:16:19 #100
22592 crew  Ole
pi_120869494
Hier wordt er een paar keer per dag flink door het huis gesjeesd! Helaas ook wel eens midden in de nacht :{
Op woensdag 19 januari 2011 22:10 schreef JaneDoe het volgende:
dit is SHO, where you're guilty until proven innocent
  vrijdag 28 december 2012 @ 19:57:55 #101
259233 GimmeGore
Dat is mevrouw Gore voor jou!
pi_120877289
Paar keer? Ik las ooit eens hoe veel uur een gemiddelde kat slaapt, nou die 2 van ons halen dat gemiddelde drastisch om laag.

Over die middeltjes om ze rustig te krijgen. Ik zou geen "echte" kalmeringspilletjes ofzo gebruiken. Misschien een rare vergelijking, maar mijn ouders hebben dat ooit voor de vorige hond gebruikt en het arme beest heeft de hele avond in een hoekje van de bank zitten kwijlen. Want daarmee raken ze lichamelijk rustig, maar geestelijk niet.
Wij blijven trouwens dit jaar ook thuis voor onze 2 mannekes. Ze vonden de drumband die de intocht van Sinterklaas begeleidde ook niet leuk, daarvoor zijn ze ook onder het bed gevlucht, dus we moeten maar even zien wat ze doen met O&N.
  vrijdag 28 december 2012 @ 22:31:51 #102
259233 GimmeGore
Dat is mevrouw Gore voor jou!
pi_120887009
Code is verzonden naar DjinN

[ Bericht 88% gewijzigd door GimmeGore op 29-12-2012 13:35:11 ]
pi_120887706
Mij kan je er wel een plezier mee doen :@
"Purple is the last color of the rainbow colors. It means I will trust and love you for a long time"
pi_120887768
Ik las op ander forum dat sommige mensen succes hebben met rustig krijgen van katten met o&n met van die Bach druppels door het drinkwater
pi_120887909
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 december 2012 17:16 schreef Ole het volgende:
Hier wordt er een paar keer per dag flink door het huis gesjeesd! Helaas ook wel eens midden in de nacht :{
Hier altijd om uur of half 8, ook leuk als ze zich afzetten met hun nagels op je borst :(
🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️ TikTok next Block
pi_120888528
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 december 2012 22:42 schreef computergirl het volgende:
Ik las op ander forum dat sommige mensen succes hebben met rustig krijgen van katten met o&n met van die Bach druppels door het drinkwater
Volgens mij moet je daar al ruim eerder mee beginnen. Ik heb het ook gebruikt om een kat wat rustiger te krijgen, half jaartje en toen was hij over zijn streken heen gegroeid.
Op donderdag 21 juli 2011 23:08 schreef Loveless85 het volgende:
Dan heb je safe = condoom
Double dutch = condoom en pil
quadruple Cat = pil, MAP, condoom, castratie, prikpil, spiraaltje, zaaddodende pasta en voor het jodelen de bergen uit
  vrijdag 28 december 2012 @ 23:18:37 #107
50442 DaMook
Lonely together ( Miss u Caro)
pi_120890184
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 december 2012 17:16 schreef Ole het volgende:
Hier wordt er een paar keer per dag flink door het huis gesjeesd! Helaas ook wel eens midden in de nacht :{
De rustigste van mijn 2 katten zie ik dat weleens doen :D , dan sjeesd ze echt de hele kamer een paar keer door, ovveral overheen en elk balletje of speeltje aantikkend :D , geweldig om te zien. De drukste van de 2 zie ik het nooit doen. Wat ze doen als ik weg ben heb ik geen idee van :P .
The only easy day, was yesterday. (USMC)

Live for today, cause yesterday is gone and tomorrow may never come. (Ducky, NCIS)
I'll grow old with her, just from a far. (Harold, POI)
pi_120900658
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 december 2012 17:16 schreef Ole het volgende:
Hier wordt er een paar keer per dag flink door het huis gesjeesd! Helaas ook wel eens midden in de nacht :{
bij ons lijkt het ook altijd te zijn als we NET op bed liggen... en ik de deur vergeten ben dicht te doen. Dus dan sjeezen ze over je buik heen, flop in het raamkozijn, plof weer op je kussen.. etc .. maar als ik de deur dicht doe als ik ga slapen dan gaan ze ook een plek zoeken om te slapen.

Hier sjeezen ze tegenwoordig weer door het huis heen (maand of wat niet opgemerkt), trap op trap af, door de kamer, alleen.. of achter elkaar aan.. een of ander draadje/balletje/pluisje gevonden en daar het hele huis mee sjouwen en sjeezen... meestal rond half acht a 8 uur dat het gedonder start.
ik moet er altijd wel om lachen.. ook omdat je nooit weet wie er nu weer van de trap af komt denderen en de kamer in komt spurten. Mango of Jeep (of mijn hond die scheidsrechter of speelmaatje probeerd te zijn).. kei leuk :D
Ook al kan ik tomaatje nooit vergeten.. ;) toch getrouwd met een andere meneer O+
pi_120900667
quote:
2s.gif Op vrijdag 28 december 2012 23:18 schreef DaMook het volgende:

[..]

De rustigste van mijn 2 katten zie ik dat weleens doen :D , dan sjeesd ze echt de hele kamer een paar keer door, ovveral overheen en elk balletje of speeltje aantikkend :D , geweldig om te zien. De drukste van de 2 zie ik het nooit doen. Wat ze doen als ik weg ben heb ik geen idee van :P .
slapen O-)
totdat je opmerkt dat je planten er echt anders bij staan dan voordat je vertrok :P
Ook al kan ik tomaatje nooit vergeten.. ;) toch getrouwd met een andere meneer O+
  zaterdag 29 december 2012 @ 21:20:12 #110
50442 DaMook
Lonely together ( Miss u Caro)
pi_120927477
Ik vind het vuurwerk dat nu afgestoken wordt wel fijn eigenlijk, tot nu toe kijken mijn katten er hooguit van op :P . Blijf toch thuis rond middernacht, hoop dat ze er dan nog zo op reageren :) . Dan kan ik gewoon opstap na 12 uur :P .
The only easy day, was yesterday. (USMC)

Live for today, cause yesterday is gone and tomorrow may never come. (Ducky, NCIS)
I'll grow old with her, just from a far. (Harold, POI)
pi_120927848
quote:
1s.gif Op vrijdag 28 december 2012 13:22 schreef Speedfight het volgende:

[..]

Staat me iets van bij dat het aan hey ras ligt maar weet ik niet zeker :p
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 december 2012 14:17 schreef Jula123 het volgende:

[..]

Ik heb een ragdoll kitten, nu 5 maanden. Ik merk nu al dat hij meer slaapt en slomer is dan een maand geleden. Is inderdaad ras-eigen. Daar waar hij vandaan kwam waren er ongeveer 10 (volwassen) rags en die waren ook allemaal knuffelig en rustig. Wel speels, maar niet als een wilde door het huis sjezen.
Hmm, ok. Ik had eigenlijk wel iets actievere katten verwacht. Het zijn gewoon lieve luie donders. :P
pi_120928987
Ik was eigenlijk van plan om de dierenarts voorlopig even niet te zien, maar ontdekte net bij een fijne knuffelsessie met poes twee kleine bultjes. Op elke voorpoot een, op dezelfde plek. Daardoor dacht ik dat het misschien wel zo zou horen, maar kan er niets over vinden. :?
Ze zitten een stukje onder haar laagste teentje, zeg maar. Ze voelen los en er groeien wat 'snor'-haren uit. De vacht is daar bij haar toevallig ook wat donkerder. Zit dit nu standaard in het kattenpakket of zal ik na het weekend de dierenkliniek maar weer een belletje gunnen? :{

Edit: in dit plaatje nog boven C dus:



[ Bericht 5% gewijzigd door snkr-xxx op 29-12-2012 21:59:19 ]
pi_120929892
:D Bedacht net dat ik eens Sphynxfotos moest bekijken om beter te zien of een kat die nu eenmaal heeft. En jawel:



Heb al jaren katten en het is me nog nooit opgevallen :X. Wat zou het nut van die dingen zijn?
pi_120931716
Lelijk beest. :@
  zaterdag 29 december 2012 @ 23:33:23 #115
118556 RandomMoron
our common boredom
pi_120935250
Hebben de onze ook, inclusief lange haren!
pi_120946838
quote:
0s.gif Op zaterdag 29 december 2012 23:33 schreef RandomMoron het volgende:
Hebben de onze ook, inclusief lange haren!
Dus een haarloze kat met daar wel haar? :p
pi_120947805
quote:
0s.gif Op zaterdag 29 december 2012 23:33 schreef RandomMoron het volgende:
Hebben de onze ook, inclusief lange haren!
Ha fijn! De bezorgde poezenmoeder in me is weer gerustgesteld ;)
  zondag 30 december 2012 @ 11:19:47 #118
118556 RandomMoron
our common boredom
pi_120948172
Nee :P kortharige kat met gekke bobbel met haren.
pi_120950524
quote:
0s.gif Op zondag 30 december 2012 11:19 schreef RandomMoron het volgende:
Nee :P kortharige kat met gekke bobbel met haren.
Oh haha ok :p
pi_120977058
quote:
1s.gif Op zaterdag 29 december 2012 22:07 schreef snkr-xxx het volgende:
:D Bedacht net dat ik eens Sphynxfotos moest bekijken om beter te zien of een kat die nu eenmaal heeft. En jawel:

[ afbeelding ]

Heb al jaren katten en het is me nog nooit opgevallen :X. Wat zou het nut van die dingen zijn?
Misschien dit? Wiki:
More proximally, there is a protrusion which appears to be a sixth "finger". This special feature of the front paws, on the inside of the wrists, is the carpal pad, also found on the paws of big cats and of dogs. It has no function in normal walking, but is thought to be an anti-skidding device used while jumping.
  maandag 31 december 2012 @ 01:26:14 #121
45 SiGNe
Uitspraak: Sign
pi_120993295
quote:
1s.gif Op zaterdag 29 december 2012 21:52 schreef snkr-xxx het volgende:
Ik was eigenlijk van plan om de dierenarts voorlopig even niet te zien, maar ontdekte net bij een fijne knuffelsessie met poes twee kleine bultjes. Op elke voorpoot een, op dezelfde plek. Daardoor dacht ik dat het misschien wel zo zou horen, maar kan er niets over vinden. :?
Ze zitten een stukje onder haar laagste teentje, zeg maar. Ze voelen los en er groeien wat 'snor'-haren uit. De vacht is daar bij haar toevallig ook wat donkerder. Zit dit nu standaard in het kattenpakket of zal ik na het weekend de dierenkliniek maar weer een belletje gunnen? :{

Edit: in dit plaatje nog boven C dus:

[ afbeelding ]
Die haren daar is normaal, dat heeft mijn kat ook..
zijn inderdaad tastharen en die zitten in haarzakjes die met vocht gevuld zijn, net zoals de normale snorharen.
Hierdoor zijn ze gevoeliger voor aanrakingen en kunnen ze ze bij de jacht in het donker gebruiken.
pi_120999697
Nou dr wordt al goed geknalt buiten. Wel wat verder weg maar zitten af en toe beste knallen tussen. Tot nu toe negeert ze t en ligt ze rustig op mijn buik :)
  maandag 31 december 2012 @ 10:33:32 #123
118453 Pinnenmutske
Tante Sara maal 7
pi_121000287
quote:
0s.gif Op maandag 31 december 2012 10:13 schreef Yashaaaaa het volgende:
Nou dr wordt al goed geknalt buiten. Wel wat verder weg maar zitten af en toe beste knallen tussen. Tot nu toe negeert ze t en ligt ze rustig op mijn buik :)
wij houden Frasier binnen vannacht (tot zover meneer dat wil)
Koning, keizer, admiraal, schijten moeten ze allemaal by cafca.
pi_121000336
Alleen vannacht???
  maandag 31 december 2012 @ 10:37:19 #125
118453 Pinnenmutske
Tante Sara maal 7
pi_121000379
quote:
0s.gif Op maandag 31 december 2012 10:35 schreef deadly_kiss het volgende:
Alleen vannacht???
nu ligt meneertje heerlijk te slapen hihi. er wordt hier van deur tot deur gezongen en af en toe springt hij recht.

wat bedoelde je met alleen vannacht?
Koning, keizer, admiraal, schijten moeten ze allemaal by cafca.
pi_121001449
quote:
0s.gif Op maandag 31 december 2012 01:26 schreef SiGNe het volgende:

[..]

Die haren daar is normaal, dat heeft mijn kat ook..
zijn inderdaad tastharen en die zitten in haarzakjes die met vocht gevuld zijn, net zoals de normale snorharen.
Hierdoor zijn ze gevoeliger voor aanrakingen en kunnen ze ze bij de jacht in het donker gebruiken.
Kijk, weer wat geleerd ^O^
  maandag 31 december 2012 @ 11:27:48 #127
16466 BloodhoundFromHell
---------------------
pi_121001926
ik heb de katten opgesloten op de zolderkamer, hopelijk niet te veel paniek in de tent vandaag.. :{
(__/)
(='.'=)
(")_(")
pi_121002138
Mijn rooie heer boeit het vuurwerk allemaal niet zo, poes is enigszins verstoord omdat ze niet weet waar het vandaan komt. Mijnheer teer zieltje vindt het echt niet leuk. Hoefde geen ontbijt en is nu ergens in huis, geen idee waar. Maar het kattenluik blijft vanaf nu mooi dicht.

[ Bericht 0% gewijzigd door Cat-astrophe op 31-12-2012 11:42:41 ]
Op donderdag 21 juli 2011 23:08 schreef Loveless85 het volgende:
Dan heb je safe = condoom
Double dutch = condoom en pil
quadruple Cat = pil, MAP, condoom, castratie, prikpil, spiraaltje, zaaddodende pasta en voor het jodelen de bergen uit
pi_121002328
Gelukkig hoor je het hier ook amper als we de muziek aanhebben. Ben benieuwd. Gelukkig kent ze het bezoek dat vanavond komt al, dan is dat verder ook niet extra spannend :)
pi_121005285
Ik heb een extra kattenbak + voer&water aan de andere kant van de woning geplaatst. Kunnen ze zich daar verstoppen. *O*

Ik kom vandaag rond 16u thuis om het een en ander aan te vullen/verversen. Om 19u ga ik naar m'n ouders, dus ik hoop dat ze zich tot morgenochtend koest houden. :P
  Moderator / Miss SHO maandag 31 december 2012 @ 16:23:26 #131
22592 crew  Ole
pi_121013921
Hier blijven licht en tv aan. Droger en wasmachine open met handdoek erin. Daar verstoppen ze zich graag.
Op woensdag 19 januari 2011 22:10 schreef JaneDoe het volgende:
dit is SHO, where you're guilty until proven innocent
  maandag 31 december 2012 @ 16:53:07 #132
45 SiGNe
Uitspraak: Sign
pi_121015072
Jiro ligt lekker te pitten in m'n slaapkamer.. :D
Die trekt zich er niet heel veel van aan.. is wel af en toe nieuwsgierig naar waar het geluid vandaan komt.

Beste tip: zo min mogelijk aandacht aan schenken.
Als je je katten extra aait of anders behandelt gaan ze juist denken dat er iets aan de hand is.
Gordijnen dicht kan ook wat helpen, dan zien ze de flitsen van het vuurwerk niet.
Licht en TV kunnen ook prima uit trouwens
pi_121015536
Hallo, mijn kat is wel vaker een paar daagjes weg, waarna hij weer terugkomt na een paar dagen, Maar nu is hij momenteel weer vermist sinds gisterenen en hij is nog steeds niet terug.
Ik maak me wel ernstig zorgen over mijn lieve kat van een jaar oud, helemaal alleen in dit slechte weer met al die vuurwerk knallen, Ik hoor de hele dag al af een toe wat hevige vuurwerk knallen hier, en vanavond gaat het dus helemaal gebeuren, dat vuurwerk. Ik maak me zorgen dat mijn kat misschien word geraakt door vuurwerk of dat hij heel erg schrikt.,.

Zijn jullie katten nog buiten?
pi_121017510
Ow wat vind ik dit soort berichten altijd eng, mijne komen (behalve onder toezicht in de tuin) niet buiten zou er niet tegen kunnen
  maandag 31 december 2012 @ 18:15:22 #135
45 SiGNe
Uitspraak: Sign
pi_121018007
quote:
0s.gif Op maandag 31 december 2012 17:05 schreef Horror het volgende:
Hallo, mijn kat is wel vaker een paar daagjes weg, waarna hij weer terugkomt na een paar dagen, Maar nu is hij momenteel weer vermist sinds gisterenen en hij is nog steeds niet terug.
Ik maak me wel ernstig zorgen over mijn lieve kat van een jaar oud, helemaal alleen in dit slechte weer met al die vuurwerk knallen, Ik hoor de hele dag al af een toe wat hevige vuurwerk knallen hier, en vanavond gaat het dus helemaal gebeuren, dat vuurwerk. Ik maak me zorgen dat mijn kat misschien word geraakt door vuurwerk of dat hij heel erg schrikt.,.

Zijn jullie katten nog buiten?
Mijn kat is gister nog wel buiten geweest, het viel best mee met het vuurwerk toen.
Vandaag heb ik 'm binnen gehouden, morgen mag ie in principe weer de hort op als ie dat wil.
Mijn kat is nu 7,5maanden.
Opzich gaat ie tot nu toe redelijk goed met het vuurwerk om..negeert het zoveel mogelijk.
Af en toe schrikt ie wel even van harde knallen maar is dan meer nieuwsgierig dan bang lijkt het.

Dat jouw kat nog buiten is is niet zo fijn.
Ik ga er vanuit dat ie ergens op een veilig plekje is weggedoken.
Hopelijk is ie snel weer thuis.
  maandag 31 december 2012 @ 18:33:12 #136
16466 BloodhoundFromHell
---------------------
pi_121018491
quote:
0s.gif Op maandag 31 december 2012 17:05 schreef Horror het volgende:
Hallo, mijn kat is wel vaker een paar daagjes weg, waarna hij weer terugkomt na een paar dagen, Maar nu is hij momenteel weer vermist sinds gisterenen en hij is nog steeds niet terug.
Ik maak me wel ernstig zorgen over mijn lieve kat van een jaar oud, helemaal alleen in dit slechte weer met al die vuurwerk knallen, Ik hoor de hele dag al af een toe wat hevige vuurwerk knallen hier, en vanavond gaat het dus helemaal gebeuren, dat vuurwerk. Ik maak me zorgen dat mijn kat misschien word geraakt door vuurwerk of dat hij heel erg schrikt.,.

Zijn jullie katten nog buiten?
die van mij was vorig jaar ontsnapt op oudejaarsdag! Gelukkig kwam ze op nieuwjaarsdag in de middag luid mauwend weer aanlopen! Nu zijn ze gelukkig allebei binnen!

Meestal vinden katten wel een rustig plekje om te schuilen, dus gewoon afwachten, meer kun je niet doen...
(__/)
(='.'=)
(")_(")
pi_121018962
Ik hoop dat jullie gelijk hebben, en dat hij een rustig plekje heeft gevonden om te schuilen.
Mooi om te horen dat jullie katten nog mooi veilig binnen zitten,
Ik hoop ook dat mijn kat snel weer thuis is, En dat hij niet gewond raakt door het vuurwerk.
  maandag 31 december 2012 @ 18:53:36 #138
87509 Duderinnetje
Miskend decadent
pi_121019131
Mijn katten zijn binnen. Het luik is wel gewoon open (ik wil ze liever niet opsluiten). Soms gaat er een kopje door het luik, maar ze kiezen al snel eieren voor hun geld en blijven bij ons.

Overigens wordt er hier niet veel geknald, maar straks om middernacht zullen ze het best even te kwaad krijgen. Heb in huis alle deuren opengezet en de bak staat al binnen. Ze kunnen straks dus wegschieten in kasten en kamers.

Overigens verwacht ik dat alleen van onze nieuwe kat. De oude bes is stokdoof en sowieso niet helemaal 100, dus die heeft geen idee van het tumult.
Snobs have more fun!
KLIK!
  maandag 31 december 2012 @ 18:56:36 #139
189978 controlaltdelete
Ik reageer niet op trollen
pi_121019217
quote:
0s.gif Op maandag 31 december 2012 17:05 schreef Horror het volgende:
Hallo, mijn kat is wel vaker een paar daagjes weg, waarna hij weer terugkomt na een paar dagen, Maar nu is hij momenteel weer vermist sinds gisterenen en hij is nog steeds niet terug.
Ik maak me wel ernstig zorgen over mijn lieve kat van een jaar oud, helemaal alleen in dit slechte weer met al die vuurwerk knallen, Ik hoor de hele dag al af een toe wat hevige vuurwerk knallen hier, en vanavond gaat het dus helemaal gebeuren, dat vuurwerk. Ik maak me zorgen dat mijn kat misschien word geraakt door vuurwerk of dat hij heel erg schrikt.,.

Zijn jullie katten nog buiten?
Mijn katten komen ook veel buiten, ik heb hun vanochtend nog een laatste ronde laten maken en ze toen naar binnen gehaald. Ene was best van slag door het geknal dus maar een pilletje voor um gehaald bij de dierenarts.
Vervelend zeg dat je kat net nu niet thuis komt, hopelijk meldt ie zich alsnog of komt ie na een paar dagen weer gewoon aanlopen. Ik heb er ook zo ene die soms dagen niet thuis komt en dan opeens weer aan de keukendeur staat.
Als je in discussie gaat met een trol, wint hij. Als je een trol beledigt, wint hij. Als je tekeer gaat tegen een trol, wint hij. Het enige waar trollen niet tegen kunnen, is te worden genegeerd.
pi_121019538
quote:
0s.gif Op maandag 31 december 2012 18:56 schreef controlaltdelete het volgende:

[..]

Mijn katten komen ook veel buiten, ik heb hun vanochtend nog een laatste ronde laten maken en ze toen naar binnen gehaald. Ene was best van slag door het geknal dus maar een pilletje voor um gehaald bij de dierenarts.
Vervelend zeg dat je kat net nu niet thuis komt, hopelijk meldt ie zich alsnog of komt ie na een paar dagen weer gewoon aanlopen. Ik heb er ook zo ene die soms dagen niet thuis komt en dan opeens weer aan de keukendeur staat.
Wat erg dat je kat zo erg van slag was door het geknal, Ik vind het eigenlijk best wel vervelend dat mijn kat nu net op het moment weg is als er vuurwerk komt.

Ik hoor wel van meerdere dat ze daar last van hebben, dat hun kat bijvoorbeeld af een toe een paar dagen weg is, ik heb ook wel eens gehoort dat er iemand was die hun kat al 7 jaar niet meer heeft gezien, en toen eeneens na 7 jaar stond de kat weer voor de deur te miauwen! Nou.. Dat zou ik echt niet leuk vinden hoor, als mijn kat zo lang weg blijft. Het liefste heb ik hem gewoon gezellig binnen bij mij, zodat ik me niet zorgen hoef te maken dat hem iets overkomt..
  Eurovisie Songfestival Queen maandag 31 december 2012 @ 19:37:19 #141
163650 Greys
pi_121020281
quote:
0s.gif Op maandag 31 december 2012 18:48 schreef Horror het volgende:
Ik hoop dat jullie gelijk hebben, en dat hij een rustig plekje heeft gevonden om te schuilen.
Mooi om te horen dat jullie katten nog mooi veilig binnen zitten,
Ik hoop ook dat mijn kat snel weer thuis is, En dat hij niet gewond raakt door het vuurwerk.
Mijn kat ligt te snurken en kijkt niet op of om van de knallen.
Wat rot dat jouw kat nog weg is. Volgend jaar maar gewoon voor de zekerheid vanaf een dag van te voren al binnen houden misschien, al is het maar voor je eigen gemoedsrust ;) Ik hoop dat hij nog binnen komt hollen voor middernacht en dat ie anders morgen weer voor de deur staat.

Anders nog even een rondje door de buurt lopen en roepen?
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
pi_121020321
Oeh das naar :N

Hier werd er net ff bij ons voor geknalt, dat is tussen twee hogen gebouwen in dus dat wil wel qua geluid. Maar ook de vuurpijlen vond ze niks zo dichtbij. In de verte zat ze er net wel naar te kijken. Ze schrikt nu dus wat meer dan toen het nog in de verte was. Denk dat ze het straks om 12 uur niet heel leuk gaat vinden maar goed.

Wel sneu want je ziet dr echt zo onbegrijpend rondkijken ;( en ik was net met dr aan het spelen dus negeren hielp op dat moment dan ook niet echt.
pi_121022324
Dat er nogsteeds mensen bestaan die vlak voor oud en nieuw hun dieren buiten loslaten :'(
pi_121022660
Die van mij pitten overal doorheen. :') Nepschapenvachtje van Ikea en gaan met die banaan. :Z
Optimist tot in de kist
Miniem's internetvriendinnetje :P
Bij vlagen briljant, helaas is het momenteel windstil
  maandag 31 december 2012 @ 21:24:38 #145
87509 Duderinnetje
Miskend decadent
pi_121022721
quote:
0s.gif Op maandag 31 december 2012 21:05 schreef deadly_kiss het volgende:
Dat er nogsteeds mensen bestaan die vlak voor oud en nieuw hun dieren buiten loslaten :'(
Ik heb mijn dieren nog nooit opgesloten rond oud en nieuw. Veroorzaakt alleen maar paniek.

Ik ga ervan uit dat ze een veilig heenkomen weten te zoeken. Gelukkig is dat tot nu toe steeds in huis geweest. Ik zou anders wel bezorgd zijn, denk ik.
Snobs have more fun!
KLIK!
  maandag 31 december 2012 @ 21:54:29 #146
50442 DaMook
Lonely together ( Miss u Caro)
pi_121023217
Hier hebben ze heel de avond bij me op de bank gelegen en keken ze alleen af en toe verschrikt op. Nu zit ik aan de computer, eentje zit naar buiten te kijken (nu al pijlen) en de andere net ook maar die is nu even geschrokken ondergedoken (door de flitsen denk ik) :P . Komt wel telkens weer nieuwsgierig voor het raam zitten :') .
The only easy day, was yesterday. (USMC)

Live for today, cause yesterday is gone and tomorrow may never come. (Ducky, NCIS)
I'll grow old with her, just from a far. (Harold, POI)
pi_121023509
Ze liggen nu ook nog te snurken maar als het straks echt losbarst dan worden ze echt niet blij
pi_121023522
quote:
1s.gif Op maandag 31 december 2012 21:24 schreef Duderinnetje het volgende:

[..]

Ik heb mijn dieren nog nooit opgesloten rond oud en nieuw. Veroorzaakt alleen maar paniek.

Ik ga ervan uit dat ze een veilig heenkomen weten te zoeken. Gelukkig is dat tot nu toe steeds in huis geweest. Ik zou anders wel bezorgd zijn, denk ik.
Nou, bij ons thuis zijn wij toch echt zelf de baas en niet de dieren.
Nu zijn ze bij ons ook gewend om niet altijd naar buiten te kunnen...
Mijn katten kunnen zich ook vast wel redden buiten maar IK voel en heb uiteindelijk de verantwoordelijkheid over mijn dieren... Moet er niet aan denken dat er een schrikt van een klap en onder een auto komt om maar iets te noemen.
En je hebt zat gekken die met opzet naar dieren gooien om ze te pesten...
Vind het een beetje vragen om moeilijkheden rond oud en nieuw
  maandag 31 december 2012 @ 22:08:54 #149
50442 DaMook
Lonely together ( Miss u Caro)
pi_121023541
quote:
0s.gif Op maandag 31 december 2012 22:07 schreef computergirl het volgende:
Ze liggen nu ook nog te snurken maar als het straks echt losbarst dan worden ze echt niet blij
De ene staart nog steeds naar buiten, de andere is op een stoel onder de eettafel gaan liggen. Ik ben benieuwd of dat zo blijft :P . Maar het gaat zoals ik had gehoopt :) .
The only easy day, was yesterday. (USMC)

Live for today, cause yesterday is gone and tomorrow may never come. (Ducky, NCIS)
I'll grow old with her, just from a far. (Harold, POI)
pi_121024616
Die van mij zit al sinds vanmorgen in een hoekje in de kelder. Maar ze komt niet heel angstig over eigenlijk, wel alert maar niet gestrest, het lijkt meer alsof ze rustig afwacht tot het voorbij is.
[i]Sometimes we live
no particular way
but our own[/i]
pi_121024835
Onze Poes Seop is nog buiten :'(
Vanaf vanmorgen 7 uur.
Ze wil altijd zo graag naar buiten en we wilden haar even een plasje laten doen.
Om 8 uur begon het geknal hier al en de hele dag geroepen en ook een uurtje gezocht. Maar hopen dat ze een veilig plekje gevonden heeft en morgen vroeg als de rust weder gekeerd is snel naar huis komt.
Elk jaar gaat het goed even dat uurtje en nu :'(
Vrouwlief en Ik voelen onszelf enorm schuldig en rot..
Narf!
  maandag 31 december 2012 @ 23:21:21 #152
87509 Duderinnetje
Miskend decadent
pi_121024934
quote:
1s.gif Op maandag 31 december 2012 22:08 schreef deadly_kiss het volgende:

[..]

Nou, bij ons thuis zijn wij toch echt zelf de baas en niet de dieren.
Nu zijn ze bij ons ook gewend om niet altijd naar buiten te kunnen...
Mijn katten kunnen zich ook vast wel redden buiten maar IK voel en heb uiteindelijk de verantwoordelijkheid over mijn dieren... Moet er niet aan denken dat er een schrikt van een klap en onder een auto komt om maar iets te noemen.
En je hebt zat gekken die met opzet naar dieren gooien om ze te pesten...
Vind het een beetje vragen om moeilijkheden rond oud en nieuw
Nou hier zijn de dieren de baas hoor. We hebben best lang verzet geboden, maar uiteindelijk kun je niet op tegen dat mentale en fysieke overwicht van die twee. Met harde poot wordt ons onze plek gewezen en als het de katten niet zint, zijn ze medogenloos. Van geestelijke mishandeling (kleineren, je op je kwetsbaarste punt pakken en je uitwringen als was je een versleten vaatdoek, je kent het wel) tot verfijnde martelmethoden waar ze in menig vuile oorlog nog een puntje aan kunnen zuigen. Hell, zelfs waterboarding wordt niet geschuwd door ze.
Kijk ik klaag niet gauw, maar ons bestaan is verre van licht, met die twee vileine bazen in huis. Maar goed, we zijn kennelijk voor een dubbeltje geboren en Poes en Poes voor twee kwartjes. Ieder zijn plek in de pikorde.

Ik benijd je, deadly_kiss, dat jij de strijd gewonnen hebt en de touwtjes ferm in handen hebt!!!
Snobs have more fun!
KLIK!
  Eurovisie Songfestival Queen maandag 31 december 2012 @ 23:21:47 #153
163650 Greys
pi_121024944
quote:
0s.gif Op maandag 31 december 2012 23:16 schreef Sickert het volgende:
Onze Poes Seop is nog buiten :'(
Vanaf vanmorgen 7 uur.
Ze wil altijd zo graag naar buiten en we wilden haar even een plasje laten doen.
Om 8 uur begon het geknal hier al en de hele dag geroepen en ook een uurtje gezocht. Maar hopen dat ze een veilig plekje gevonden heeft en morgen vroeg als de rust weder gekeerd is snel naar huis komt.
Elk jaar gaat het goed even dat uurtje en nu :'(
Vrouwlief en Ik voelen onszelf enorm schuldig en rot..
Het zal wel goed komen :*
Ik duim dat poes morgen (of straks al) weer aan de deur staat. Heb je een kattenluik, maw kan ze zelf naar binnen?
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
  Eurovisie Songfestival Queen maandag 31 december 2012 @ 23:22:24 #154
163650 Greys
pi_121024956
quote:
1s.gif Op maandag 31 december 2012 23:21 schreef Duderinnetje het volgende:

[..]

Nou hier zijn de dieren de baas hoor. We hebben best lang verzet geboden, maar uiteindelijk kun je niet op tegen dat mentale en fysieke overwicht van die twee. Met harde poot wordt ons onze plek gewezen en als het de katten niet zint, zijn ze medogenloos. Van geestelijke mishandeling (kleineren, je op je kwetsbaarste punt pakken en je uitwringen als was je een versleten vaatdoek, je kent het wel). Hell, zelfs waterboarding wordt niet geschuwd door ze.
Kijk ik klaag niet gauw, maar ons bestaan is verre van licht, met die twee vileine bazen in huis. Maar goed, we zijn kennelijk voor een dubbeltje geboren en Poes en Poes voor twee kwartjes. Ieder zijn plek in de pikorde.

Ik benijd je, deadly_kiss, dat jij de strijd gewonnen hebt en de touwtjes ferm in handen hebt!!!
_O-
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
  maandag 31 december 2012 @ 23:24:03 #155
87509 Duderinnetje
Miskend decadent
pi_121024987
Sickert, het komt vast goed. Wat Greys zegt. Dieren zijn vaak slim genoeg om een heenkomen te zoeken. Niet leuk, maar hij/zij is vast veilig. Sterkte en probeer toch een beetjete genieten van je oudejaarsavond.
Snobs have more fun!
KLIK!
pi_121024992
Nee helaas niet, wel de deur achter open zodat ze in het washok kan waar het licht brand een kleedje ligt en wat brokjes :)

Duimen inderdaad.. het is wel een enorme angsthaas gister al kruipen door de kamer bij een enkel knalletje.
Narf!
  Eurovisie Songfestival Queen maandag 31 december 2012 @ 23:25:55 #157
163650 Greys
pi_121025023
quote:
0s.gif Op maandag 31 december 2012 23:24 schreef Sickert het volgende:
Nee helaas niet, wel de deur achter open zodat ze in het washok kan waar het licht brand een kleedje ligt en wat brokjes :)

Duimen inderdaad.. het is wel een enorme angsthaas gister al kruipen door de kamer bij een enkel knalletje.
Dan weet je het voor volgend jaar ;) Als poes al bang is en gaat kruipen bij een enkel knalletje dan voor haar bestwil NIET naar buiten op Oudjaarsdag dus. Scheelt jullie in je gemoedsrust ook.
Ik hoop dat ze zo ineens in het washok zit :)
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
pi_121025026
Dat had ik ook wel gegokt inderdaad een a twee avonden per jaar komt ze 's nachts niet binnen en zit ze in de ochtend onder het raam te roepen O+
Narf!
  Eurovisie Songfestival Queen maandag 31 december 2012 @ 23:26:43 #159
163650 Greys
pi_121025035
quote:
0s.gif Op maandag 31 december 2012 23:26 schreef Sickert het volgende:
Dat had ik ook wel gegokt inderdaad een a twee avonden per jaar komt ze 's nachts niet binnen en zit ze in de ochtend onder het raam te roepen O+
Laat je het nog even weten morgen? :@
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
pi_121025076
quote:
14s.gif Op maandag 31 december 2012 23:26 schreef Greys het volgende:

[..]

Laat je het nog even weten morgen? :@
Uiteraard :)
Zal ook eens vaker posten :) poezels zijn O+ vooral Seop :D
Narf!
  maandag 31 december 2012 @ 23:33:42 #161
87509 Duderinnetje
Miskend decadent
pi_121025198
Weet je Sickert, die slimmerd van jullie heeft gewoon zó'n keigoeie schuilplek gevonden, dat ze er mooi effe niet meer vandaan komt. Geef haar eens ongelijk.

Hopelijk staat ze morgen hartstikke stoer op jullie te wachten.
Snobs have more fun!
KLIK!
  Eurovisie Songfestival Queen maandag 31 december 2012 @ 23:36:39 #162
163650 Greys
pi_121025265
Vannacht regent al dat vuurwerk toch stuk dus morgen hopelijk niet al teveel domme kloothommeltjes die nog wat achtergebleven niet opgebrand vuurwerk kunnen afsteken. Dan is Seop vast snel weer terug. En dan kijkt ze vast heel hooghartig 'vuurwerk?? ik heb geen vuurwerk gehoord??' :D
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
pi_121025490
Bedankt voor de geruststellende berichten :)
Denk dat het inderdaad wel goed zit!
Fijne jaarwisseling en tot morgen :)
Narf!
pi_121025538
quote:
0s.gif Op maandag 31 december 2012 23:36 schreef Greys het volgende:
Vannacht regent al dat vuurwerk toch stuk dus morgen hopelijk niet al teveel domme kloothommeltjes die nog wat achtergebleven niet opgebrand vuurwerk kunnen afsteken. Dan is Seop vast snel weer terug. En dan kijkt ze vast heel hooghartig 'vuurwerk?? ik heb geen vuurwerk gehoord??' :D
Hier is er nu sowieso een stuk minder omdat 't zo regent. Heerlijk. Kunnen m'n katten (en hond) gewoon lekker rustig slapen.

We hebben een logeerpoes in de berging, die mag daar lekker blijven zitten (raam staat open, ze kan er zelf in en uit). Geen idee van wie het dier is, maar ik ga d'r niet wegjagen op 31 december met DE HEL in aantocht.
Je raekt an de dinge geweun.
  Eurovisie Songfestival Queen maandag 31 december 2012 @ 23:52:23 #165
163650 Greys
pi_121025563
quote:
0s.gif Op maandag 31 december 2012 23:47 schreef Sickert het volgende:
Bedankt voor de geruststellende berichten :)
Denk dat het inderdaad wel goed zit!
Fijne jaarwisseling en tot morgen :)
Jij ook hele fijne jaarwisseling!

quote:
0s.gif Op maandag 31 december 2012 23:51 schreef Messina het volgende:

[..]

Hier is er nu sowieso een stuk minder omdat 't zo regent. Heerlijk. Kunnen m'n katten (en hond) gewoon lekker rustig slapen.

We hebben een logeerpoes in de berging, die mag daar lekker blijven zitten (raam staat open, ze kan er zelf in en uit). Geen idee van wie het dier is, maar ik ga d'r niet wegjagen op 31 december met DE HEL in aantocht.
Dat is lief van je dat de poes even mag schuilen! ^O^
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
pi_121025577
Logeerpoes _O_
Ik heb het niet op honden maar elke loslopende eenzamerd is welkom op 31dec tussen 23:00 en 01:00 oid :)
Narf!
pi_121025591
quote:
0s.gif Op maandag 31 december 2012 23:52 schreef Greys het volgende:

[..]

Jij ook hele fijne jaarwisseling!

[..]

Dat is lief van je dat de poes even mag schuilen! ^O^
Het kan ook een hij zijn. Alles is poes. Ook mijn drie katers :D

Fijne wisseling allemaal, hopelijk vinden alle poesjes 't niet zo eng :)
Je raekt an de dinge geweun.
pi_121025609
quote:
0s.gif Op maandag 31 december 2012 23:53 schreef Sickert het volgende:
Logeerpoes _O_
Ik heb het niet op honden maar elke loslopende eenzamerd is welkom op 31dec tussen 23:00 en 01:00 oid :)
Maar onze Alfa is heul lief, echt! :P
Je raekt an de dinge geweun.
  maandag 31 december 2012 @ 23:55:06 #169
87509 Duderinnetje
Miskend decadent
pi_121025634
quote:
0s.gif Op maandag 31 december 2012 23:51 schreef Messina het volgende:

[..]

Hier is er nu sowieso een stuk minder omdat 't zo regent. Heerlijk. Kunnen m'n katten (en hond) gewoon lekker rustig slapen.

We hebben een logeerpoes in de berging, die mag daar lekker blijven zitten (raam staat open, ze kan er zelf in en uit). Geen idee van wie het dier is, maar ik ga d'r niet wegjagen op 31 december met DE HEL in aantocht.
Kijk, die logeerpoes is zo'n Sickert-slimmerik!
Snobs have more fun!
KLIK!
pi_121025725
Nou, wie weet. Als Sickert in Groningen woont en de poes zwartig is, zit ze bij mij in de berging. Veilig. Op een deken :P

En nu ben ik er weg van!
Je raekt an de dinge geweun.
pi_121025766
Jaaaa eerste poes is nu op zoek naar schuilplek in huis
  dinsdag 1 januari 2013 @ 00:00:17 #172
50442 DaMook
Lonely together ( Miss u Caro)
pi_121025786
Beste wensen en een gelukkig nieuwjaar allemaal, hoop dat alle missende katten terecht komen en alle thuiszittende katten er zonder veel moeite doorkomen :) ..
The only easy day, was yesterday. (USMC)

Live for today, cause yesterday is gone and tomorrow may never come. (Ducky, NCIS)
I'll grow old with her, just from a far. (Harold, POI)
  dinsdag 1 januari 2013 @ 00:04:58 #173
50442 DaMook
Lonely together ( Miss u Caro)
pi_121025878
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 januari 2013 00:00 schreef computergirl het volgende:
Jaaaa eerste poes is nu op zoek naar schuilplek in huis
Hier allebei nu :D . Al gok ik dat Mac zo weer terug komt nu ze ziet dat ik rustig weer ga zitten :P . Tosh zit onder de tafel komende tijd denk ik.

Ow Mac zit alweer langs me naar buiten te kijken :D .
The only easy day, was yesterday. (USMC)

Live for today, cause yesterday is gone and tomorrow may never come. (Ducky, NCIS)
I'll grow old with her, just from a far. (Harold, POI)
pi_121025904
Jaaaaaaaaaaaa ze is binnen! Staan net naar buiten te kijken bij de achterdeuren en zien een witte flits door de tuin zoeven _O_ the Seop is home again O+
Narf!
pi_121025926
Ik heb achtr mijn huis een boom die dienst doet als slaapplek voor een enorm aantal spreeuwen. Die vogels zijn nu ook vreselijk in paniek :o
  dinsdag 1 januari 2013 @ 00:09:02 #176
50442 DaMook
Lonely together ( Miss u Caro)
pi_121025931
Aww te vroeg gejuigd, nu is Mac helemaal van de wap :') .
The only easy day, was yesterday. (USMC)

Live for today, cause yesterday is gone and tomorrow may never come. (Ducky, NCIS)
I'll grow old with her, just from a far. (Harold, POI)
pi_121026017
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 januari 2013 00:06 schreef Sickert het volgende:
Jaaaaaaaaaaaa ze is binnen! Staan net naar buiten te kijken bij de achterdeuren en zien een witte flits door de tuin zoeven _O_ the Seop is home again O+
Gelukkig! *O*
Je raekt an de dinge geweun.
pi_121026103


Stoer he? :7
Je raekt an de dinge geweun.
  dinsdag 1 januari 2013 @ 00:23:42 #179
50442 DaMook
Lonely together ( Miss u Caro)
pi_121026125
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 januari 2013 00:22 schreef Messina het volgende:
[ afbeelding ]

Stoer he? :7
Best wel :D , die van mij zijn beide ondergedoken nu :') . Had ik vooral van mac niet verwacht gezien eerder op de avond :P . Ach over een half uur ofzo komen ze me weer opzoeken gok ik :P .
The only easy day, was yesterday. (USMC)

Live for today, cause yesterday is gone and tomorrow may never come. (Ducky, NCIS)
I'll grow old with her, just from a far. (Harold, POI)
pi_121026126
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 januari 2013 00:22 schreef Messina het volgende:
[ afbeelding ]

Stoer he? :7
Is ie aan de drugs? :o
pi_121026185
quote:
2s.gif Op dinsdag 1 januari 2013 00:23 schreef DaMook het volgende:

[..]

Best wel :D , die van mij zijn beide ondergedoken nu :') . Had ik vooral van mac niet verwacht gezien eerder op de avond :P . Ach over een half uur ofzo komen ze me weer opzoeken gok ik :P .
De andere twee zie ik ook nergens :P

quote:
1s.gif Op dinsdag 1 januari 2013 00:23 schreef computergirl het volgende:

[..]

Is ie aan de drugs? :o
Neh, we hebben de muziek vrij hard aan, en het is allemaal in de verte. Om heel eerlijk te zijn wordt er hier vlakbij weinig tot geen vuurwerk afgestoken, dat is meer in de stad. :D
Je raekt an de dinge geweun.
  Eurovisie Songfestival Queen dinsdag 1 januari 2013 @ 00:30:11 #182
163650 Greys
pi_121026234
Mijn kat zat net op de vensterbank te gapen en likte zijn eigen kont nog even :')
En de hond was not impressed, tót er zo'n grote mat in de straat af ging. Toen ging ie achter mijn benen zitten :D O+ En de kat gaapte nog eens...
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
  dinsdag 1 januari 2013 @ 00:31:54 #183
50442 DaMook
Lonely together ( Miss u Caro)
pi_121026266
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 januari 2013 00:27 schreef Messina het volgende:

[..]

De andere twee zie ik ook nergens :P

[..]

Neh, we hebben de muziek vrij hard aan, en het is allemaal in de verte. Om heel eerlijk te zijn wordt er hier vlakbij weinig tot geen vuurwerk afgestoken, dat is meer in de stad. :D
Ik heb de radio ook harder gezet, maar dat is vooral omdat ik het zelf niet meer hoorde :') . Hier barstte het wel echt los, wordt nu al wat minder, rond 1 uur komen ze wel uit de schuilplaatsen hoop ik :D .
The only easy day, was yesterday. (USMC)

Live for today, cause yesterday is gone and tomorrow may never come. (Ducky, NCIS)
I'll grow old with her, just from a far. (Harold, POI)
  dinsdag 1 januari 2013 @ 00:45:24 #184
50442 DaMook
Lonely together ( Miss u Caro)
pi_121026647
JAAAA Mac zit weer op de vensterbank :D , nu Tosh nog :P .
The only easy day, was yesterday. (USMC)

Live for today, cause yesterday is gone and tomorrow may never come. (Ducky, NCIS)
I'll grow old with her, just from a far. (Harold, POI)
  dinsdag 1 januari 2013 @ 00:58:15 #185
50442 DaMook
Lonely together ( Miss u Caro)
pi_121027002
Mac op schoot en Tosh op het bureau in de weg liggend op mijn arm, net alsof er niets gebeurd is :D. Heerlijk :) .
The only easy day, was yesterday. (USMC)

Live for today, cause yesterday is gone and tomorrow may never come. (Ducky, NCIS)
I'll grow old with her, just from a far. (Harold, POI)
pi_121027412
Waarom zijn jullie roze?
pi_121027436
Homo's moeten zich kenbaar maken in 2013
Narf!
  dinsdag 1 januari 2013 @ 01:17:46 #188
50442 DaMook
Lonely together ( Miss u Caro)
pi_121027441
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 januari 2013 01:16 schreef computergirl het volgende:
Waarom zijn jullie roze?
Whehe, toevallig redelijk dezelfde kleur gekozen :P . http://www.fok.nl/gm/kleurtjestool.php
The only easy day, was yesterday. (USMC)

Live for today, cause yesterday is gone and tomorrow may never come. (Ducky, NCIS)
I'll grow old with her, just from a far. (Harold, POI)
pi_121027477
Hihi
pi_121028272
Vuurwerk is langzamerhand hier al opgehouden, maar jammer genoeg heb ik mijn kat nog niet gezien.
Ik heb jullie berichtjes even doorgelezen, en misschien hebben jullie gelijk, en heeft mijn kat dus ondergedoken op een veilig plekje, (hopelijk). Het zou wel erg zijn dat hij zo erg schrikt waardoor hij de weg op rent en dus word geraakt door een auto. Of als mensen een grap willen uithalen, door vuurwerk te gooien naar dieren. zoals mijn kat. Of dat hij prongelijk geraakt word door het vuurwerk, alles is mogelijk Ik mis hem echt, Ik hoop dat hij oké is.
  Eurovisie Songfestival Queen dinsdag 1 januari 2013 @ 01:59:37 #191
163650 Greys
pi_121028585
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 januari 2013 01:49 schreef Horror het volgende:
Vuurwerk is langzamerhand hier al opgehouden, maar jammer genoeg heb ik mijn kat nog niet gezien.
Ik heb jullie berichtjes even doorgelezen, en misschien hebben jullie gelijk, en heeft mijn kat dus ondergedoken op een veilig plekje, (hopelijk). Het zou wel erg zijn dat hij zo erg schrikt waardoor hij de weg op rent en dus word geraakt door een auto. Of als mensen een grap willen uithalen, door vuurwerk te gooien naar dieren. zoals mijn kat. Of dat hij prongelijk geraakt word door het vuurwerk, alles is mogelijk Ik mis hem echt, Ik hoop dat hij oké is.
Je haalt jezelf (logisch, door bezorgdheid) allerlei rotscenario's in je hoofd, maar het komt vast goed hoor :* Woon je bij een heel drukke straat? Hier reed namelijk amper een auto door de wijk toen het vuurwerk werd afgestoken. Bij jou wel? Je kat zal zich nog wel even schuil houden maar komt vast weer snel opdagen. Laat je het nog even weten?
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
pi_121031268
wat een rust O+

Beste wensen voor alle poezels en hun onderdanen voor komende jaar
pi_121031275
Over iets minder dan een halfuur zie ik mijn katten weer... O+
pi_121031357
Inmiddels thuis. Katten zijn blij dat ik weer thuis ben, en ik ben blij dat ik weer thuis ben. :)

De katten hebben dankbaar gebruik gemaakt van de kattenbak aan de andere kant van de woning, de voer- en waterbak in de badkamer en de werkkamer. Het is me wel opgevallen dat ze duidelijk minder hebben gegeten dan normaalgesproken, maar dat maken ze vandaag wel weer goed is mijn verwachting. :+
pi_121031604
quote:
1s.gif Op maandag 31 december 2012 23:21 schreef Duderinnetje het volgende:

[..]

Nou hier zijn de dieren de baas hoor. We hebben best lang verzet geboden, maar uiteindelijk kun je niet op tegen dat mentale en fysieke overwicht van die twee. Met harde poot wordt ons onze plek gewezen en als het de katten niet zint, zijn ze medogenloos. Van geestelijke mishandeling (kleineren, je op je kwetsbaarste punt pakken en je uitwringen als was je een versleten vaatdoek, je kent het wel) tot verfijnde martelmethoden waar ze in menig vuile oorlog nog een puntje aan kunnen zuigen. Hell, zelfs waterboarding wordt niet geschuwd door ze.
Kijk ik klaag niet gauw, maar ons bestaan is verre van licht, met die twee vileine bazen in huis. Maar goed, we zijn kennelijk voor een dubbeltje geboren en Poes en Poes voor twee kwartjes. Ieder zijn plek in de pikorde.

Ik benijd je, deadly_kiss, dat jij de strijd gewonnen hebt en de touwtjes ferm in handen hebt!!!
Je kan er wel grappen over maken...
Maar je dieren buiten laten met oud en nieuw is gewoon sneu.
Hoe graag je kat ook naar buiten wil... Het is zieliger om ze buiten te laten dan om ze binnen te houden.
pi_121032013
Hier is het ook goed gegaan :) alhoewel ik toen er echt hard geknalt werd niet binnen was, dat was om 10 over twaalf ofzo. Maar hadden ramen dicht en tv aan :) ramen isoleren hier erg goed en er waren maar een of twee groepen die vuurwerk aan t afsteken waren bij ons voor. Zelf hebben wij op t gemeenschappelijke balkon gekeken en toen we daar kwartier later van terugkwamen zat mevrouw in de gang op ons te wachten. 5 min later was ze gewoon weer aan t spelen, dus die heeft er iig niks meegeleden. Ze heeft denk ik meer last gehad van t feit dat wij singstar hebben zitten spelen van 3 tot 5. Ze lag net echt in een enorm diepe slaap naast me en reageerde nergens op :')
  dinsdag 1 januari 2013 @ 12:29:00 #197
189978 controlaltdelete
Ik reageer niet op trollen
pi_121033110
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 januari 2013 01:49 schreef Horror het volgende:
Vuurwerk is langzamerhand hier al opgehouden, maar jammer genoeg heb ik mijn kat nog niet gezien.
Ik heb jullie berichtjes even doorgelezen, en misschien hebben jullie gelijk, en heeft mijn kat dus ondergedoken op een veilig plekje, (hopelijk). Het zou wel erg zijn dat hij zo erg schrikt waardoor hij de weg op rent en dus word geraakt door een auto. Of als mensen een grap willen uithalen, door vuurwerk te gooien naar dieren. zoals mijn kat. Of dat hij prongelijk geraakt word door het vuurwerk, alles is mogelijk Ik mis hem echt, Ik hoop dat hij oké is.
Hopelijk komt ie binnenkort weer aanlopen. Laat je weten wanneer ie weer thuis is?
Als je in discussie gaat met een trol, wint hij. Als je een trol beledigt, wint hij. Als je tekeer gaat tegen een trol, wint hij. Het enige waar trollen niet tegen kunnen, is te worden genegeerd.
  dinsdag 1 januari 2013 @ 12:32:36 #198
118453 Pinnenmutske
Tante Sara maal 7
pi_121033153
Frasier is in orde, hij is nu buiten. vannacht om 1u is hij uit zichzelf naar buiten gegaan.
Koning, keizer, admiraal, schijten moeten ze allemaal by cafca.
  Moderator / Redactie Sport dinsdag 1 januari 2013 @ 13:15:20 #199
92686 crew  borisz
Keurmeester
pi_121033846
Poes is gister niet buiten geweest. Tot 0:00 vrij veel beneden geweest ze lag vooral op een stoel die aangeschoven onder tafel stond.
Vanaf 0:00 schoot ze naar boven en heb ik d'r tot vanmorgen niet meer gezien. Maar de opluchting is groot nu weer normaal op schoot kan zitten, dat is te merken.
winnaar wielerprono 2007 :) Last.FM
  dinsdag 1 januari 2013 @ 13:19:18 #200
244933 trovey
Nachtoele
pi_121033916
Katten nergens last van :Z , hond was een heel ander verhaal. :')
Optimist tot in de kist
Miniem's internetvriendinnetje :P
Bij vlagen briljant, helaas is het momenteel windstil
  dinsdag 1 januari 2013 @ 13:43:38 #201
16466 BloodhoundFromHell
---------------------
pi_121034341
Hier ook alles goedgegaan, was een prima idee, op zolder met de radio aan. Om 0200 was het zo rustig dat ze weer naar de bijkeuken zijn verhuisd met bewegingsvrijheid naaar buiten (open kattenluik) :)
(__/)
(='.'=)
(")_(")
  dinsdag 1 januari 2013 @ 13:52:04 #202
45 SiGNe
Uitspraak: Sign
pi_121034514
Hoe Jiro zich om 0:00 heeft gehouden weet ik niet, was niet thuis (wel in de buurt) en er waren toen wat behoorlijk harde knallen.
Ik neem aan dat ie dat wel eng heeft gevonden maar toen ik om 3 uur weer thuis was was Jiro lekker op m'n bed aan het slapen, heeft wat gegeten (hij eet volgens mij niet echt als ik niet thuis ben) en is daarna naast me gaan slapen.
Op het moment is ie weer buiten aan het spelen (geen vuurwerk te horen) en heeft 2 stukken kipfilet gevangen (die ik heb afgepakt en weggegooid)
  dinsdag 1 januari 2013 @ 14:00:49 #203
87509 Duderinnetje
Miskend decadent
pi_121034689
quote:
1s.gif Op dinsdag 1 januari 2013 10:06 schreef deadly_kiss het volgende:

[..]

Je kan er wel grappen over maken...
Maar je dieren buiten laten met oud en nieuw is gewoon sneu.
Hoe graag je kat ook naar buiten wil... Het is zieliger om ze buiten te laten dan om ze binnen te houden.
Man, mijn katten wilden voor geen goud naar buiten. Kop door het luik was het maximaal haalbare. Dus als ze op die manier zelf bepalen wat te doen en alles zo normaal mogelijk lijkt, doe ik het zo.

Ik denk eerder dat mijn katten gestressed zouden raken als ik plots de poorten sluit en de brug ophaal. Dan vrezen ze een inval van de verzamelde Groningse dierenartsen of soortgelijke apocalyps.

En nu niet meer zo zuur doen. Het leven is een feest immers.
Snobs have more fun!
KLIK!
  dinsdag 1 januari 2013 @ 14:01:11 #204
87509 Duderinnetje
Miskend decadent
pi_121034698
Al nieuws van Horror?
Snobs have more fun!
KLIK!
  dinsdag 1 januari 2013 @ 14:06:47 #205
45 SiGNe
Uitspraak: Sign
pi_121034814
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 januari 2013 01:49 schreef Horror het volgende:
Vuurwerk is langzamerhand hier al opgehouden, maar jammer genoeg heb ik mijn kat nog niet gezien.
Ik heb jullie berichtjes even doorgelezen, en misschien hebben jullie gelijk, en heeft mijn kat dus ondergedoken op een veilig plekje, (hopelijk). Het zou wel erg zijn dat hij zo erg schrikt waardoor hij de weg op rent en dus word geraakt door een auto. Of als mensen een grap willen uithalen, door vuurwerk te gooien naar dieren. zoals mijn kat. Of dat hij prongelijk geraakt word door het vuurwerk, alles is mogelijk Ik mis hem echt, Ik hoop dat hij oké is.
Heb je trouwens al in de buurt rondgekeken, naam geroepen enzo?
Mijn kat zat laatst ook op een parkeerplaats aan de andere kant van de flat, wist de weg terug waarschijnlijk niet meer in het donker en is onder een auto gaan zitten, ik vond hem toen pas om 3:30 (terwijl ik er in de buurt al een paar keer eerder was wezen kijken en roepen)

Ik zou om de paar uur even een rondje maken om te kijken..
pi_121035492
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 januari 2013 09:01 schreef sylvesterrr het volgende:
Inmiddels thuis. Katten zijn blij dat ik weer thuis ben, en ik ben blij dat ik weer thuis ben. :)

De katten hebben dankbaar gebruik gemaakt van de kattenbak aan de andere kant van de woning, de voer- en waterbak in de badkamer en de werkkamer. Het is me wel opgevallen dat ze duidelijk minder hebben gegeten dan normaalgesproken, maar dat maken ze vandaag wel weer goed is mijn verwachting. :+
Net wat ik dacht, ze hebben weer heerlijk gegeten. :Y)
pi_121036819
Bandit ons katertje van net 2 is altijd schrikkerig, schikt al bij een scheet zeg maar. We waren niet thuis gister, gordijnen dicht, radio hard en lichten aangelaten. Hij heeft volgens mij wel een goede nacht gehad, is super opgewekt. Ligt ook niet echt veel vuurwerk in de straat.
pi_121036927
Grappig, zodra het buiten donker was, waren de knallen ook een stuk minder eng. Maar klokslag middernacht vlogen drie katten drie verschillende kanten uit. Tv asociaal hard aangezet en buiten vuurwerk gaan kijken en na een uurtje was de grootste schrik er vanaf.
Vannacht bedachten ze dat ze lang genoeg binnen hadden gezeten, dus de barricade was voor het kattenluik weggeschoven en toen ik opstond drentelde het als vanouds door de tuin. _O-
Op donderdag 21 juli 2011 23:08 schreef Loveless85 het volgende:
Dan heb je safe = condoom
Double dutch = condoom en pil
quadruple Cat = pil, MAP, condoom, castratie, prikpil, spiraaltje, zaaddodende pasta en voor het jodelen de bergen uit
pi_121038873
Tot 0:00 lag die van mij te maffen op het kussen, (poes) terwijl wij met het bezoek er vlak naast zaten, "fokke en sukke kwartet" te spelen. Rond 0:00 wat onrustig door het huis lopen, en al vrij vlot weer knorrend kopjes geven. Viel mee gelukkig :)
...
pi_121040090
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 januari 2013 01:59 schreef Greys het volgende:

[..]

Je haalt jezelf (logisch, door bezorgdheid) allerlei rotscenario's in je hoofd, maar het komt vast goed hoor :* Woon je bij een heel drukke straat? Hier reed namelijk amper een auto door de wijk toen het vuurwerk werd afgestoken. Bij jou wel? Je kat zal zich nog wel even schuil houden maar komt vast weer snel opdagen. Laat je het nog even weten?
Gelukkig woon ik in een rustig dorpje waar niet zo veel auto's langs rijden, maar het zou zo maar eens kunnen dat mijn kat heel ver weg is gelopen, naar een gebied waar misschien wel veel auto's rijden, mijn kat is momenteel nog steeds niet terug, en ik maak me wel erge zorgen om hem. Het is een rode kater van 1 jaar oud, ik hoop dat hij snel weer terug komt, of dat iemand hem vind.
pi_121040194
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 januari 2013 14:06 schreef SiGNe het volgende:

[..]

Heb je trouwens al in de buurt rondgekeken, naam geroepen enzo?
Mijn kat zat laatst ook op een parkeerplaats aan de andere kant van de flat, wist de weg terug waarschijnlijk niet meer in het donker en is onder een auto gaan zitten, ik vond hem toen pas om 3:30 (terwijl ik er in de buurt al een paar keer eerder was wezen kijken en roepen)

Ik zou om de paar uur even een rondje maken om te kijken..
Goed idee, ik heb al een aantal keer gezocht en zijn naam geroepen, maar helaas is hij nergens te bekennen. Het zou zomaar eens kunnen zijn dat hij zich niet meer in de buurt van mijn huis bevind, en dat hij dus ergens ver weg is gelopen. Maar ik probeer nog steeds om de paar uur te kijken en te roepen of ik hem vind, ik hoop echt dat hij weer snel terug is.
  dinsdag 1 januari 2013 @ 17:31:05 #212
45 SiGNe
Uitspraak: Sign
pi_121040261
Is ie ook gechipt? Zo ja: op de site van Amivedi e.d. kijken en aanmelden als vermist (als je dat nog niet gedaan had)
Zo nee: laten doen als je 'm weer hebt teruggevonden
pi_121040277
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 januari 2013 12:29 schreef controlaltdelete het volgende:

[..]

Hopelijk komt ie binnenkort weer aanlopen. Laat je weten wanneer ie weer thuis is?
Bedankt, dat hoop ik zelf ook. Ik laat het jullie wel weten als hij weer thuis is, ik hoop echt dat hij vandaag of morgen weer terug is, in ieder geval zo snel mogelijk.
pi_121040358
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 januari 2013 17:31 schreef SiGNe het volgende:
Is ie ook gechipt? Zo ja: op de site van Amivedi e.d. kijken en aanmelden als vermist (als je dat nog niet gedaan had)
Zo nee: laten doen als je 'm weer hebt teruggevonden
Ik kijk ook om de paar uur op de site van amivedi of er nog katten zijn gevonden, en of mijn Kat er toevallig tussenstaat. Helaas is mijn kat nog niet gevonden. Nee, mijn kat is niet gechipt.. Ik zal er over nadenken om hem te laten chippen als hij terug is.
  Eurovisie Songfestival Queen dinsdag 1 januari 2013 @ 17:42:11 #215
163650 Greys
pi_121040558
quote:
1s.gif Op dinsdag 1 januari 2013 17:34 schreef Horror het volgende:

[..]

Ik kijk ook om de paar uur op de site van amivedi of er nog katten zijn gevonden, en of mijn Kat er toevallig tussenstaat. Helaas is mijn kat nog niet gevonden. Nee, mijn kat is niet gechipt.. Ik zal er over nadenken om hem te laten chippen als hij terug is.
Ja echt doen hoor, niet alleen 'over nadenken' :@
Vooral als je kat vaker buiten komt. Hoe moeten mensen anders ooit weten dat het jouw kat is als iemand hem vindt?

Zeker omdat je nu zo enorm bezorgd bent, dan wil je er toch alles aan doen om dat te voorkomen? :)
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
  dinsdag 1 januari 2013 @ 17:42:41 #216
45 SiGNe
Uitspraak: Sign
pi_121040574
quote:
1s.gif Op dinsdag 1 januari 2013 17:34 schreef Horror het volgende:

[..]

Ik kijk ook om de paar uur op de site van amivedi of er nog katten zijn gevonden, en of mijn Kat er toevallig tussenstaat. Helaas is mijn kat nog niet gevonden. Nee, mijn kat is niet gechipt.. Ik zal er over nadenken om hem te laten chippen als hij terug is.
Chippen moet je echt doen, zeker als ie veel buiten komen.
Anders komt ie misschien in een asiel terecht en wordt door anderen geadopteert.. :o
Plus als ie dan gevonden wordt krijg je meteen een telefoontje dat je 'm weer op kan halen.
pi_121040582
quote:
1s.gif Op dinsdag 1 januari 2013 17:34 schreef Horror het volgende:

[..]

Ik kijk ook om de paar uur op de site van amivedi of er nog katten zijn gevonden, en of mijn Kat er toevallig tussenstaat. Helaas is mijn kat nog niet gevonden. Nee, mijn kat is niet gechipt.. Ik zal er over nadenken om hem te laten chippen als hij terug is.
Je kunt hem ook zelf aanmelden, kost niks en wie weet helpt het.
Aangezien hij vaak een paar dagen weg is kan het ook zijn dat hij nog een ander adresje heeft (waar hij ook wel een een tijdje wegblijft ;) ).
Is hij wel gecastreerd ?
  dinsdag 1 januari 2013 @ 17:49:08 #218
189978 controlaltdelete
Ik reageer niet op trollen
pi_121040781
quote:
1s.gif Op dinsdag 1 januari 2013 17:31 schreef Horror het volgende:

[..]

Bedankt, dat hoop ik zelf ook. Ik laat het jullie wel weten als hij weer thuis is, ik hoop echt dat hij vandaag of morgen weer terug is, in ieder geval zo snel mogelijk.
Hoelang is ie doorgaans van huis?
Het beste kun je gaan zoeken 's nachts of heel vroeg in de ochtend met een bakje brokjes, omdat het dan nog rustig is en ze sneller tevoorschijn komen. Laten chippen is een aanrader zeker bij katten die buiten komen. Ik heb met je te doen, ik zou ook gek worden van zorgen zeker na oudjaarsnacht haal je de vreselijkste doomscenario's in je hoofd maar katten zijn best slim. Laatst nog een artikeltje op het AD over een kat die na 6 jaar weer thuis kwam. Heeft ie een halsbandje om met een belletje of een kokertje?
Als je in discussie gaat met een trol, wint hij. Als je een trol beledigt, wint hij. Als je tekeer gaat tegen een trol, wint hij. Het enige waar trollen niet tegen kunnen, is te worden genegeerd.
pi_121040916
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 januari 2013 17:49 schreef controlaltdelete het volgende:
Ik heb met je te doen, ik zou ook gek worden van zorgen zeker na oudjaarsnacht haal je de vreselijkste doomscenario's in je hoofd maar katten zijn best slim. Laatst nog een artikeltje op het AD over een kat die na 6 jaar weer thuis kwam.
Die kat stond niet vanzelf weer voor de deur maar is met de eigenaar herenigd via de chip ;)
Kwam uit Abbenbroek en werd gevonden in Den Haag, zo'n 40 km verderop.
Geeft inderdaad wel weer aan hoe handig een chip kan zijn.
pi_121040968
Misschien kan je ook even vragen of buren even in hun schuur willen kijken? Als onze kat langer weg was zat hij meestal vast in een schuur. Katten vinden kleine openingen om door naar binnen te komen, mensen zien niet dat een kat binnen is en maken de opening dicht.

Ik hoop dat je m vindt!
  dinsdag 1 januari 2013 @ 17:56:38 #221
189978 controlaltdelete
Ik reageer niet op trollen
pi_121041001
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 januari 2013 17:53 schreef pumpkin_Ruby het volgende:

[..]

Die kat stond niet vanzelf weer voor de deur maar is met de eigenaar herenigd via de chip ;)
Kwam uit Abbenbroek en werd gevonden in Den Haag, zo'n 40 km verderop.
Geeft inderdaad wel weer aan hoe handig een chip kan zijn.
Precies. Ik heb de mijne meteen laten chippen toen ze geholpen werden. Ik hoop dat het beestje weer snel thuis is.
Als je in discussie gaat met een trol, wint hij. Als je een trol beledigt, wint hij. Als je tekeer gaat tegen een trol, wint hij. Het enige waar trollen niet tegen kunnen, is te worden genegeerd.
pi_121041183
Mijn kat is niet gecastreerd en heeft ook geen halsbandje om.
Ik twijfel nog een beetje over het chippen van mijn kat, ik wil wel het beste voor mijn kat, aangezien ik erg van mijn kat houd, en ik ben bang dat als ik mijn kat laat chippen dat hij er last van heeft.
Ik zou het wel nogal eng vinden hoor, als er eeneens een chip in je zit.
Ik heb verder ook geen ervaring met chippen, maar ik hoor wel verhalen van mensen dat het heel handig kan zijn, aangezien hij snel terug gevonden kan worden als hij is weggelopen.
Castreren zou ook wel een goed idee zijn, aangezien de meeste mannetjes af en toe de deur uit gaan om achter de vrouwtjes aan te gaan. Maar het zou inderdaad ook kunnen zijn dat hij een ander adresje heeft gevonden waar hij af en toe naar binnen gaat, en daarbij helpt castreren geloof ik niet. Mijn kat is om de paar dagen weg, eerst is hij weer 4 dagen thuis, en daarna gaat hij weer een paar dagen weg. En zo gaat het steeds maar door sinds de afgelopen paar weken.
  dinsdag 1 januari 2013 @ 18:22:20 #223
45 SiGNe
Uitspraak: Sign
pi_121041706
Je kat is een jaar oud, toch? die is nu hartstikke geslachtsrijp en persoonlijk vind ik het een verplichting om je kat dan te laten castreren als die ook naar buiten mag.
Straks zit er een poes opgescheept met kittens... Jij hebt daar geen last van (want mannetje) maar voor het gezin waar die poes woont is dat minstens 8 weken voor kittens zorgen en opvanggezinnen regelen (plus kosten voor kattebak, voer, inentingen, ontworming, etc)
Ook wordt je kat door castratie rustiger en huislijker, loopt ie ook niet zo snel weg.
Hij wordt nu op pad gestuurd door z'n hormonen, hij wil vrouwtjes bevruchten, met castratie is die drang weg.

Die chip heeft je kat geen last van, zelfs bij het inbrengen voelen ze het amper.
Volgende dag weten ze niet eens meer dat ze er een hebben gekregen.
Als je kat naar buiten mag vind ik het ook een verplichting om je kat te chippen.
Je wil je kat tenslotte zo snel mogelijk weer thuis hebben als die weg is gelopen en dat die niet in een asiel aan een ander gezin wordt aangeboden.

Je hebt ook een verantwoorlijkheid voor een huisdier.
pi_121041836
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 januari 2013 18:04 schreef Horror het volgende:
Ik twijfel nog een beetje over het chippen van mijn kat, ik wil wel het beste voor mijn kat, aangezien ik erg van mijn kat houd, en ik ben bang dat als ik mijn kat laat chippen dat hij er last van heeft.
Ik zou het wel nogal eng vinden hoor, als er eeneens een chip in je zit.
Je kat heeft daar echt geen last van, en het is echt niet alsof 'ie nou ineens bang wordt voor scifi-taferelen.
quote:
Castreren zou ook wel een goed idee zijn, aangezien de meeste mannetjes af en toe de deur uit gaan om achter de vrouwtjes aan te gaan. Maar het zou inderdaad ook kunnen zijn dat hij een ander adresje heeft gevonden waar hij af en toe naar binnen gaat, en daarbij helpt castreren geloof ik niet.
Of de vrouwtjes nou de reden zijn dat hij naar buiten gaat of niet, castreren is sowieso een goed idee zodat hij geen ongewenste kittens produceert. Zelfs als hij weg gaat voor zijn andere adresje kan hij zomaar eens een leuke poes tegen komen...
pi_121042355
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 januari 2013 18:04 schreef Horror het volgende:
Mijn kat is niet gecastreerd en heeft ook geen halsbandje om.
Ik twijfel nog een beetje over het chippen van mijn kat, ik wil wel het beste voor mijn kat, aangezien ik erg van mijn kat houd, en ik ben bang dat als ik mijn kat laat chippen dat hij er last van heeft.
Ik zou het wel nogal eng vinden hoor, als er eeneens een chip in je zit.
Ik heb verder ook geen ervaring met chippen, maar ik hoor wel verhalen van mensen dat het heel handig kan zijn, aangezien hij snel terug gevonden kan worden als hij is weggelopen.
Castreren zou ook wel een goed idee zijn, aangezien de meeste mannetjes af en toe de deur uit gaan om achter de vrouwtjes aan te gaan. Maar het zou inderdaad ook kunnen zijn dat hij een ander adresje heeft gevonden waar hij af en toe naar binnen gaat, en daarbij helpt castreren geloof ik niet. Mijn kat is om de paar dagen weg, eerst is hij weer 4 dagen thuis, en daarna gaat hij weer een paar dagen weg. En zo gaat het steeds maar door sinds de afgelopen paar weken.
Van een chip heeft je kat nul komma niks last. Het ding is nog kleiner dan een rijstkorrel.

En als je hem laat castreren weet ik haast zeker dat dat zwerfgedrag een heel stuk afneemt. Want een gecastreerde kater heeft wellicht nog wel behoefte aan een ommetje, maar zijn territorium wordt een stuk kleiner. Daarnaast kan hij gen poezen meer bevruchten (ooit gehoord van het kitten overschot?) en loopt hij veel minder risico ernstig gewond te raken in gevechten met andere katten. Want ook hier: gecastreerd is minder vechtlust.

Het is zeker voor een kater een kleine ingreep dus er is echt geen enkele reden het niet te laten doen.
Echt, scheelt jou een hoop zorgen, het asiel een hoop kittens en hem een hoop onrust en krab- of zelfs bijtwonden.
Op donderdag 21 juli 2011 23:08 schreef Loveless85 het volgende:
Dan heb je safe = condoom
Double dutch = condoom en pil
quadruple Cat = pil, MAP, condoom, castratie, prikpil, spiraaltje, zaaddodende pasta en voor het jodelen de bergen uit
pi_121042413
Het is inderdaad waar dat het wel ernstig zou zijn als hij een vrouwtje zwanger maakt. De afgelopen weken zat ik er dus ook over te twijfelen of ik hem nou zou castreren of niet, maar nu ik het zo bekijk denk ik dat het wel het beste voor mijn kat zou zijn. Als hij weer thuis is, laat ik hem dus ook castreren. Over de chip denk ik nog even na, als mijn kat weer een paar dagen wegloopt nadat hij is gecastreert ben ik ook van plan dat te doen. Maar dan is er dus wel een andere reden waardoor hij wegloopt, en stel ze vinden mijn kat door middel van de chip, en dan is hij weer thuis. Is er altijd weer een grote kans dat hij weer weg loopt van huis. Ook heb ik gehoort dat ze meestal niet controleren of de kat gechipt is bij asielen. Dus er is wel altijd kans dat de kat dus daar terecht komt als hij een chip heeft, en dat hij dus word "verkocht" aan een ander persoon.
pi_121042533
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 januari 2013 18:46 schreef Horror het volgende:
Het is inderdaad waar dat het wel ernstig zou zijn als hij een vrouwtje zwanger maakt. De afgelopen weken zat ik er dus ook over te twijfelen of ik hem nou zou castreren of niet, maar nu ik het zo bekijk denk ik dat het wel het beste voor mijn kat zou zijn. Als hij weer thuis is, laat ik hem dus ook castreren. Over de chip denk ik nog even na, als mijn kat weer een paar dagen wegloopt nadat hij is gecastreert ben ik ook van plan dat te doen. Maar dan is er dus wel een andere reden waardoor hij wegloopt, en stel ze vinden mijn kat door middel van de chip, en dan is hij weer thuis. Is er altijd weer een grote kans dat hij weer weg loopt van huis. Ook heb ik gehoort dat ze meestal niet controleren of de kat gechipt is bij asielen. Dus er is wel altijd kans dat de kat dus daar terecht komt als hij een chip heeft, en dat hij dus word "verkocht" aan een ander persoon.
Sowieso altijd het beste en zeker voor een kater.
pi_121043288
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 januari 2013 18:46 schreef Horror het volgende:
Het is inderdaad waar dat het wel ernstig zou zijn als hij een vrouwtje zwanger maakt. De afgelopen weken zat ik er dus ook over te twijfelen of ik hem nou zou castreren of niet, maar nu ik het zo bekijk denk ik dat het wel het beste voor mijn kat zou zijn. Als hij weer thuis is, laat ik hem dus ook castreren. Over de chip denk ik nog even na, als mijn kat weer een paar dagen wegloopt nadat hij is gecastreert ben ik ook van plan dat te doen. Maar dan is er dus wel een andere reden waardoor hij wegloopt, en stel ze vinden mijn kat door middel van de chip, en dan is hij weer thuis. Is er altijd weer een grote kans dat hij weer weg loopt van huis. Ook heb ik gehoort dat ze meestal niet controleren of de kat gechipt is bij asielen. Dus er is wel altijd kans dat de kat dus daar terecht komt als hij een chip heeft, en dat hij dus word "verkocht" aan een ander persoon.
Een asiel hoort altijd te controleren (helemaal omdat ze dieren chippen voor iemand ze kan adopteren), en daarnaast gaat het niet alleen om de asielen. Stel dat iemand de dierenambulance belt voor je kat, zij zullen ook al op chip controleren en als het mogelijk is, je kat meteen naar huis brengen ipv asiel (scheelt je ook weer de opvangkosten). Of wat als iemand je kat gewond vindt en naar een dierenarts brengt ipv asiel/dierenambulance? Dierenartsen controleren ook op chip, ik persoonlijk zou het zo snel mogelijk willen weten als een van mijn katten bij een dierenarts zit. Helemaal omdat je kat een buitenkat is, het zou anders best een tijdje kunnen duren voor je merkt dat ie weg is. En wat al gezegd is, je beestje heeft er echt geen last van! Gewoon laten plaatsen als ie toch al voor castratie onder narcose gaat, hoef je je ook niet af te vragen of ie dat voelt :)

Als na castratie je kat nog steeds regelmatig een paar dagen weg is, kan een bandje met info eraan helpen voor het geval dat ie ergens anders nog een adresje heeft.
  dinsdag 1 januari 2013 @ 19:27:33 #229
189978 controlaltdelete
Ik reageer niet op trollen
pi_121043807
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 januari 2013 18:04 schreef Horror het volgende:
Mijn kat is niet gecastreerd en heeft ook geen halsbandje om.
Ik twijfel nog een beetje over het chippen van mijn kat, ik wil wel het beste voor mijn kat, aangezien ik erg van mijn kat houd, en ik ben bang dat als ik mijn kat laat chippen dat hij er last van heeft.
Ik zou het wel nogal eng vinden hoor, als er eeneens een chip in je zit.
Ik heb verder ook geen ervaring met chippen, maar ik hoor wel verhalen van mensen dat het heel handig kan zijn, aangezien hij snel terug gevonden kan worden als hij is weggelopen.
Castreren zou ook wel een goed idee zijn, aangezien de meeste mannetjes af en toe de deur uit gaan om achter de vrouwtjes aan te gaan. Maar het zou inderdaad ook kunnen zijn dat hij een ander adresje heeft gevonden waar hij af en toe naar binnen gaat, en daarbij helpt castreren geloof ik niet. Mijn kat is om de paar dagen weg, eerst is hij weer 4 dagen thuis, en daarna gaat hij weer een paar dagen weg. En zo gaat het steeds maar door sinds de afgelopen paar weken.
Ik vind je wel een beetje dom in dit hoor, sorry. Is je kat wel eens onderzocht door een dierenarts en heeft ie toen niet geadviseerd om te chippen? Een kat is al na een paar maanden geslachtsrijp en een kater gaat dan op zoek naar een gewillige poes, hier kan ie km's van huis voor gaan. Verder wil je toch ook niet een ander opzadelen met nazaad van jouw kater? Ook gaat een kater sproeien als ie niet gecastreerd is. En chippen daar voelen ze helemaal niets van. Mijn katertjes heb ik al meteen met 6 maanden laten castreren en ook meteen laten chippen.
Ik hoop dat ie snel thuis komt maar het kan best dat ie ook nog eens achter de vrouwen aan is.
Als je in discussie gaat met een trol, wint hij. Als je een trol beledigt, wint hij. Als je tekeer gaat tegen een trol, wint hij. Het enige waar trollen niet tegen kunnen, is te worden genegeerd.
pi_121043886
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 januari 2013 18:46 schreef Horror het volgende:
Het is inderdaad waar dat het wel ernstig zou zijn als hij een vrouwtje zwanger maakt. De afgelopen weken zat ik er dus ook over te twijfelen of ik hem nou zou castreren of niet, maar nu ik het zo bekijk denk ik dat het wel het beste voor mijn kat zou zijn. Als hij weer thuis is, laat ik hem dus ook castreren. Over de chip denk ik nog even na, als mijn kat weer een paar dagen wegloopt nadat hij is gecastreert ben ik ook van plan dat te doen. Maar dan is er dus wel een andere reden waardoor hij wegloopt, en stel ze vinden mijn kat door middel van de chip, en dan is hij weer thuis. Is er altijd weer een grote kans dat hij weer weg loopt van huis. Ook heb ik gehoort dat ze meestal niet controleren of de kat gechipt is bij asielen. Dus er is wel altijd kans dat de kat dus daar terecht komt als hij een chip heeft, en dat hij dus word "verkocht" aan een ander persoon.
Laat je alsjeblieft niet afschrikken door dat soort verhalen, ik zit zelf bij een opvangorganisatie en het is pertinent niet waar dat dit "meestal" niet gebeurt. Wanneer het niet gebeurt is dat een foutje (en fouten komen zeker voor, dat is waar).

Punt 1 is het zo dat de meeste asielen en andere opvangen niet zwemmen in het geld. Op bijna alle dieren die worden opgevangen wordt verlies gemaakt. Het is dus niet alleen zo dat men het het fijnste vindt wanneer een gevonden dier met z'n baasje kan worden herenigd, maar financieel gezien zou het ook heel stom zijn om daar te weinig aan te doen want een extra dier betekent extra kosten.

Punt 2 is het zo dat elke organisatie die meer dan 20 honden of katten per jaar opvangt moet voldoen aan het honden- en kattenbesluit, waarin staat dat de opvang verplicht is alle dieren te voorzien van identificatie, dwz een chip. (je kunt het zelf nalezen http://wetten.overheid.nl(...)sdatum_01-01-2013#i6)
Een dier een tweede keer chippen kost ook alleen maar onnodig extra geld.
Plus dat een goede dierenarts na het chippen altijd controleert of de chip er ook daadwerkelijk in zit en dus ook de tweede chip zou kunnen vinden. Filmpje van onze dierenarts die een opvangkitten van mij chipt en checkt ;
En je kat laten castreren is inderdaad een heel goed idee. Sterker nog, het niet laten doen is een enorm slecht idee. Je wil niet weten wat een ellende wij aantreffen omdat mensen hun dieren ongecastreerd op straat laten lopen.
We hebben dit jaar een groepje gedumpte poezen en hun kittens gevangen die zich in leven hielden door bij de plaatselijke McDonalds uit de vuilnisbakken te eten. Ook vingen we een ongecastreerde, ongechipte kater. Na een paar dagen meldden zijn eigenaren zich. De kater was wel vaker een paar dagen van huis (bekend verhaal ?). Natuurlijk, hij was bij de McDonalds een paar km verderop lekker poesjes aan het bezwangeren waarvan de kittens een ellendig leven als straatkat tegemoet gingen.
Straatkatten hebben een rotleven, we komen tegen dat kittens op straat verhongeren (hier in Nederland !) of doodgaan omdat ze van binnenuit worden opgevreten door de wormen. Organisaties als de onze kunnen nog zó hard werken, zolang mensen hun katten niet op tijd laten castreren worden de problemen alleen maar erger.

Fijn dat je er nu over nadenkt. Hopelijk staat hij snel weer gezond en wel voor de deur en mag hij dan een bezoekje aan de dierenarts brengen.
pi_121056797
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 januari 2013 17:31 schreef SiGNe het volgende:
Is ie ook gechipt? Zo ja: op de site van Amivedi e.d. kijken en aanmelden als vermist (als je dat nog niet gedaan had)
Zo nee: laten doen als je 'm weer hebt teruggevonden
Inderdaad chippen is belangrijk, mijne zijn ook gechipt en die komen niet eens buiten, maar voor het geval dat...
  woensdag 2 januari 2013 @ 00:05:36 #232
117804 Miriampje
Little gurlie
pi_121057550
Mijn dierenarts gaf korting toen ik mijn katten tegelijk liet castreren en chippen. Scheelt geld en een extra dierenarts bezoekje.
  Eurovisie Songfestival Queen woensdag 2 januari 2013 @ 00:12:10 #233
163650 Greys
pi_121057766
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 januari 2013 18:04 schreef Horror het volgende:
Mijn kat is niet gecastreerd en heeft ook geen halsbandje om.
Ik twijfel nog een beetje over het chippen van mijn kat, ik wil wel het beste voor mijn kat, aangezien ik erg van mijn kat houd, en ik ben bang dat als ik mijn kat laat chippen dat hij er last van heeft.
Ik zou het wel nogal eng vinden hoor, als er eeneens een chip in je zit.
Ik heb verder ook geen ervaring met chippen, maar ik hoor wel verhalen van mensen dat het heel handig kan zijn, aangezien hij snel terug gevonden kan worden als hij is weggelopen.
Castreren zou ook wel een goed idee zijn, aangezien de meeste mannetjes af en toe de deur uit gaan om achter de vrouwtjes aan te gaan. Maar het zou inderdaad ook kunnen zijn dat hij een ander adresje heeft gevonden waar hij af en toe naar binnen gaat, en daarbij helpt castreren geloof ik niet. Mijn kat is om de paar dagen weg, eerst is hij weer 4 dagen thuis, en daarna gaat hij weer een paar dagen weg. En zo gaat het steeds maar door sinds de afgelopen paar weken.
Een chip is maar zo groot als een rijstkorrel... Het is niet een compleet apparaat dat ze in je kat implanteren zeg maar. Hij krijgt 1 prikje en de chip zit er in. Da's alles.

En ik vind echt dat je de verantwoordelijkheid moet hebben om je kat te laten castreren als je een buitenkat hebt. Je zadelt anderen nu op met jouw 'probleem' omdat jouw kat niet geholpen is.
Dus het gaat er niet om of castreren helpt om jouw kat in de buurt te houden, het gaat er om dat het wel zo sociaal is naar al je buurtbewoners toe ;) Wie weet hoeveel poezen hij al zwanger heeft gemaakt inmiddels.
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
  woensdag 2 januari 2013 @ 01:16:42 #234
87509 Duderinnetje
Miskend decadent
pi_121059919
Castreren, chippen... Allemaal basics waarover je niet eens nadenkt, wat mij betreft. Als dat al te veel moeite is, maak dan je borst maar nat als je kat straks ouder wordt. Wat we hier al aan geld en moeite kwijt zijn om onze oude bes goed gezond te houden... Ik vraag me soms af of mensen die leuk een jonge kat nemen, zich dat wel realiseren. Je hebt een zorgplicht en die duurt tot de laatste adem.

For something completely different: wij zijn voorzichtig op zoek naar een kat erbij. Moet een schildpad zijn, uit asiel of opvang (geen hobbie-nestje) of andersoortige situatie waarin we het dier kunnen opvangen. Liefst geen kitten ook, want die vinden vaak wel een nieuw baasje.

Wellicht horen jullie eens iets. Geen haast bij. :)
Snobs have more fun!
KLIK!
  woensdag 2 januari 2013 @ 01:19:06 #235
50442 DaMook
Lonely together ( Miss u Caro)
pi_121060007
quote:
1s.gif Op dinsdag 1 januari 2013 23:49 schreef Cindy1988 het volgende:

[..]

Inderdaad chippen is belangrijk, mijne zijn ook gechipt en die komen niet eens buiten, maar voor het geval dat...
Hier hetzelfde, mochten ze eens de deur uit glippen zijn ze iig gechipt :Y .
The only easy day, was yesterday. (USMC)

Live for today, cause yesterday is gone and tomorrow may never come. (Ducky, NCIS)
I'll grow old with her, just from a far. (Harold, POI)
pi_121063453
Ik kom even binnen vallen met een vraag.

Onze poes, die eerder hoogstens een uurtje per dag buiten was, heeft nu ondekt dat er hier in de buurd een leuke kater loopt, en ze is er achter waar hij woont en ze hebben een kattenluik waar zij dus ook door naar binenn gaat nu. :D

We waren haar al sinds gistermiddag 'kwijt'. Blijkt ze daar gezeten te hebben.
Deze buurvrouw kwam hier aan de deur om dit te melden.

Wat kunnen wij hier tegen doen?
Zelf hebben wij geen kattenluik omdat ze na een uurtje toch weer steeds naar binnen wilde.
  woensdag 2 januari 2013 @ 09:40:09 #237
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_121063771
Je kunt zelf alleen de kat binnenhouden. Maar je kunt ook de buurvrouw vragen of ze jouw kat wil wegjagen. Het lijkt me dat ze zelf ook niet allemaal vreemde katten over de vloer wil.
The love you take is equal to the love you make.
  woensdag 2 januari 2013 @ 12:35:34 #238
45 SiGNe
Uitspraak: Sign
pi_121067233
En waarom gaat ze achter die kater aan?
Ik neem aan dat ze gesterriliseerd is? en die kater gecastreerd?
pi_121067990
quote:
0s.gif Op woensdag 2 januari 2013 12:35 schreef SiGNe het volgende:
En waarom gaat ze achter die kater aan?
Ik neem aan dat ze gesterriliseerd is? en die kater gecastreerd?
Ja zij is gestrerriliseerd. De kater gecastreerd, geen idee.
Het zijn niet onze vaste buren, andere straat ook, denk z'n 50 meter verderop.
Spreek of ken ze eigenlijk niet. Ze was vanochtend hier aan de deur (mijn man heeft haar gesproken) en toen is mijn man onze poes op gaan halen daar.

Binnen houden is echt geen optie. Ze wilt zo graag naar buiten af en toe.
Wellicht zorgen dat ze met een volle buik naar buiten gaat en zelf een kattenluik aanschaffen een idee is?

Die vrouw heeft haar dus blijkbaar niet weg gejaagd, maar op dr adreskoker gekeken waar ze woonde. Zij had in eerste instantie gedacht, dat het hun kater was, ze lijken erg op elkaar.

De kater was wel gaan sproeien had mijn man het over.
pi_121068124
Nog even over castratie: ik vind castratie eigenlijk ook een vrij standaard iets. Mijn herplaatser was 2.5 toen ze bij ons kwam, en tot mijn verbazing nog niet geholpen dus. Heb haar binnen twee maanden laten helpen, en wat bleek, de eierstokken zaten vol cystes en zagen er sowieso niet zo goed meer uit. Ben blij dat die bende eruit is, een ongeholpen poes kan een hoop gezondheidsproblemen krijgen ;( .
  woensdag 2 januari 2013 @ 13:09:39 #241
45 SiGNe
Uitspraak: Sign
pi_121068202
quote:
0s.gif Op woensdag 2 januari 2013 13:02 schreef ymme het volgende:

[..]

Ja zij is gestrerriliseerd. De kater gecastreerd, geen idee.
Het zijn niet onze vaste buren, andere straat ook, denk z'n 50 meter verderop.
Spreek of ken ze eigenlijk niet. Ze was vanochtend hier aan de deur (mijn man heeft haar gesproken) en toen is mijn man onze poes op gaan halen daar.

Binnen houden is echt geen optie. Ze wilt zo graag naar buiten af en toe.
Wellicht zorgen dat ze met een volle buik naar buiten gaat en zelf een kattenluik aanschaffen een idee is?

Die vrouw heeft haar dus blijkbaar niet weg gejaagd, maar op dr adreskoker gekeken waar ze woonde. Zij had in eerste instantie gedacht, dat het hun kater was, ze lijken erg op elkaar.

De kater was wel gaan sproeien had mijn man het over.
sproeien doen alleen ongecastreerde katers...
Ze komt op de feromonen af gok ik.

Ik zou die vrouw wel even vragen of ze jouw kat in elk geval geen eten wil geven (en liefst wegjaagt), anders gaat jouw kat denken dat ze inderdaad 2 huizen/baasjes heeft
  woensdag 2 januari 2013 @ 13:11:40 #242
33954 ElisaB
ook in zwart verkrijgbaar!
pi_121068277
quote:
0s.gif Op woensdag 2 januari 2013 13:09 schreef SiGNe het volgende:

sproeien doen alleen ongecastreerde katers...

Nope. Zelfs gecastreerde poezen doen het.
Muil houwe of ik sjoel d'r eentje in!
  woensdag 2 januari 2013 @ 13:12:47 #243
45 SiGNe
Uitspraak: Sign
pi_121068321
quote:
0s.gif Op woensdag 2 januari 2013 13:11 schreef ElisaB het volgende:

[..]

Nope. Zelfs gecastreerde poezen doen het.
Mijn kater die onlangs gecastreerd is (nu 7,5maand) maakt nog wel de beweging met z'n staart maar er komt niks uit..
(heeft soweiso nog nooit echt gesproeit)
  woensdag 2 januari 2013 @ 13:13:09 #244
33954 ElisaB
ook in zwart verkrijgbaar!
pi_121068334
quote:
0s.gif Op woensdag 2 januari 2013 13:12 schreef SiGNe het volgende:
Mijn kater die onlangs gecastreerd is (nu 7,5maand) maakt nog wel de beweging met z'n staart maar er komt niks uit..
Dan bof je :)
Muil houwe of ik sjoel d'r eentje in!
  woensdag 2 januari 2013 @ 13:14:29 #245
189978 controlaltdelete
Ik reageer niet op trollen
pi_121068380
Is de kat van Horror inmiddels thuis?
Als je in discussie gaat met een trol, wint hij. Als je een trol beledigt, wint hij. Als je tekeer gaat tegen een trol, wint hij. Het enige waar trollen niet tegen kunnen, is te worden genegeerd.
  woensdag 2 januari 2013 @ 13:14:30 #246
45 SiGNe
Uitspraak: Sign
pi_121068381
quote:
0s.gif Op woensdag 2 januari 2013 13:13 schreef ElisaB het volgende:

[..]

Dan bof je :)
Ik heb wel begrepen dat castratie voor het daadwerkelijke sproeien moet plaatsvinden omdat ze het anders na castratie toch nog blijven doen en dat is verrekte moeilijk om af te leren.
pi_121068385
quote:
1s.gif Op woensdag 2 januari 2013 01:16 schreef Duderinnetje het volgende:

For something completely different: wij zijn voorzichtig op zoek naar een kat erbij. Moet een schildpad zijn, uit asiel of opvang (geen hobbie-nestje) of andersoortige situatie waarin we het dier kunnen opvangen. Liefst geen kitten ook, want die vinden vaak wel een nieuw baasje.

Wellicht horen jullie eens iets. Geen haast bij. :)
^O^ Als je op http://ikzoekbaas.nl/ filtert op poezen die bij andere katten kunnen, staan er op de eerste pagina's al een boel knappe schildpadjes.
  woensdag 2 januari 2013 @ 13:17:00 #248
33954 ElisaB
ook in zwart verkrijgbaar!
pi_121068464
quote:
0s.gif Op woensdag 2 januari 2013 13:14 schreef SiGNe het volgende:
Ik heb wel begrepen dat castratie voor het daadwerkelijke sproeien moet plaatsvinden omdat ze het anders na castratie toch nog blijven doen en dat is verrekte moeilijk om af te leren.
Het is maar net hoe de wind waait. Ik denk dat je gelijk hebt dat ongecastreerde katers het het meeste doen, en dat het soms moeilijk af te leren is. Maar wij hebben hier in een groep van 8 alle uitzonderingen rondlopen. Zo hebben we een sproeiende (geholpen) poes, een kater die het nooit gedaan heeft en een kater die het jaren gedaan heeft, maar er acuut mee is gestopt na het castreren.
Muil houwe of ik sjoel d'r eentje in!
  woensdag 2 januari 2013 @ 15:24:25 #249
259233 GimmeGore
Dat is mevrouw Gore voor jou!
pi_121072574
quote:
1s.gif Op woensdag 2 januari 2013 01:16 schreef Duderinnetje het volgende:
Castreren, chippen... Allemaal basics waarover je niet eens nadenkt, wat mij betreft. Als dat al te veel moeite is, maak dan je borst maar nat als je kat straks ouder wordt. Wat we hier al aan geld en moeite kwijt zijn om onze oude bes goed gezond te houden... Ik vraag me soms af of mensen die leuk een jonge kat nemen, zich dat wel realiseren. Je hebt een zorgplicht en die duurt tot de laatste adem.

Maar kittens zijn zo schattig!
Dat gevoel krijg ik ook altijd bij mensen die een kitten nemen. Je neemt geen kitten, je neemt een kat, zo'n beestje wat na een paar maanden niet meer zo'n klein bolletje pluis is, die aan je meubels krabt, die gechipt, gecastreerd, ontwormd moet worden, waarvan je elke dag of vaker zijn poep moet opscheppen, die nog wel eens zijn nageltjes in jou wil zetten.
Ik krijg altijd een beetje de kriebels als ik lees dat mensen de kat ongechipt, ongecastreerd, zelfs zonder halsbandje buiten laten. Wat laat je dan nog meer na in de verzorging van je beestje? Heb je je dan wel ingelezen in wat je in huis hebt gehaald?
  woensdag 2 januari 2013 @ 15:38:57 #250
11091 SEMTEX
Mevr. Hoe-die-nie
pi_121073201
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 januari 2013 18:04 schreef Horror het volgende:
Mijn kat is niet gecastreerd en heeft ook geen halsbandje om.
Ik twijfel nog een beetje over het chippen van mijn kat, ik wil wel het beste voor mijn kat, aangezien ik erg van mijn kat houd, en ik ben bang dat als ik mijn kat laat chippen dat hij er last van heeft.
Ik zou het wel nogal eng vinden hoor, als er eeneens een chip in je zit.
Ik heb verder ook geen ervaring met chippen, maar ik hoor wel verhalen van mensen dat het heel handig kan zijn, aangezien hij snel terug gevonden kan worden als hij is weggelopen.
Castreren zou ook wel een goed idee zijn, aangezien de meeste mannetjes af en toe de deur uit gaan om achter de vrouwtjes aan te gaan. Maar het zou inderdaad ook kunnen zijn dat hij een ander adresje heeft gevonden waar hij af en toe naar binnen gaat, en daarbij helpt castreren geloof ik niet. Mijn kat is om de paar dagen weg, eerst is hij weer 4 dagen thuis, en daarna gaat hij weer een paar dagen weg. En zo gaat het steeds maar door sinds de afgelopen paar weken.
Laten castreren en je krijgt er een knuffelige, dikke hobbezak voor terug.
In school we learn that mistakes are bad, and we are punished for making them. Yet, if you look at the way humans are designed to learn, we learn by making mistakes.If we never fell down, we would never walk. Robert Kiyosaki
pi_121075300
Nu hing er ineens een briefje op de brievenbus (zonder afzender, lafbekken).
Hou die kat bij jullie, anders is hij zo weg!

Ik hou dr maar binnen. Voor zover dit mogelijk is.
:{
pi_121075431
quote:
0s.gif Op woensdag 2 januari 2013 16:41 schreef ymme het volgende:
Nu hing er ineens een briefje op de brievenbus (zonder afzender, lafbekken).
Hou die kat bij jullie, anders is hij zo weg!
Bleh! :r

Deed me denken aan een bericht dat ik laatst op Facebook zag:
pi_121075644
quote:
0s.gif Op woensdag 2 januari 2013 16:45 schreef sylvesterrr het volgende:

[..]

Bleh! :r

Deed me denken aan een bericht dat ik laatst op Facebook zag:
[ link | afbeelding ]
Ziek gewoon!
pi_121076280
quote:
0s.gif Op woensdag 2 januari 2013 16:41 schreef ymme het volgende:
Nu hing er ineens een briefje op de brievenbus (zonder afzender, lafbekken).
Hou die kat bij jullie, anders is hij zo weg!

Ik hou dr maar binnen. Voor zover dit mogelijk is.
:{
Pff, dat is ook wel agressief zeg. Als ze er echt zeker van willen zijn dat er geen vreemde kat door hun luik naar binnen komt, kunnen ze beter eens op zoek gaan naar een luik die in combi met de chip van de eigen kat pas open gaat. Ipv zulke achterlijke bedreigingen naar je hoofd slingeren :N
pi_121076347
. dubbel

[ Bericht 99% gewijzigd door snkr-xxx op 02-01-2013 17:09:47 (gaat lekker, sorry) ]
pi_121076350
. dubbel

[ Bericht 0% gewijzigd door snkr-xxx op 02-01-2013 17:10:24 ((gaat lekker, sorry)) ]
pi_121076529
quote:
0s.gif Op woensdag 2 januari 2013 17:07 schreef snkr-xxx het volgende:

[..]

Pff, dat is ook wel agressief zeg. Als ze er echt zeker van willen zijn dat er geen vreemde kat door hun luik naar binnen komt, kunnen ze beter eens op zoek gaan naar een luik die in combi met de chip van de eigen kat pas open gaat. Ipv zulke achterlijke bedreigingen naar je hoofd slingeren :N
Ik denk niet dat het van deze mensen af komt waar ze vannacht is geweest.
Die kwamen gewoon netjes aan de deur vanmorgen.
pi_121076546
quote:
0s.gif Op woensdag 2 januari 2013 17:14 schreef ymme het volgende:

[..]

Ik denk niet dat het van deze mensen af komt waar ze vannacht is geweest.
Die kwamen gewoon netjes aan de deur vanmorgen.
Oh oeps ;)

Zat me meteen al op te winden. Al blijft het achterlijk, natuurlijk.

Is het voor jullie geen optie om de tuin af te zetten oid?
  woensdag 2 januari 2013 @ 17:29:01 #259
45 SiGNe
Uitspraak: Sign
pi_121077031
quote:
0s.gif Op woensdag 2 januari 2013 16:41 schreef ymme het volgende:
Nu hing er ineens een briefje op de brievenbus (zonder afzender, lafbekken).
Hou die kat bij jullie, anders is hij zo weg!

Ik hou dr maar binnen. Voor zover dit mogelijk is.
:{
Briefje op jouw deur hangen dat je graag met de anonieme brievenplakkers in gesprek wil om een oplossing te vinden..

Zo jammer dat mensen tegenwoordig bij voorbaat al bang voor een grote bek zijn en daardoor dus geen simpel gesprekje meer met hun buren aangaan.
pi_121077307
quote:
0s.gif Op woensdag 2 januari 2013 17:29 schreef SiGNe het volgende:

[..]

Briefje op jouw deur hangen dat je graag met de anonieme brievenplakkers in gesprek wil om een oplossing te vinden..

Zo jammer dat mensen tegenwoordig bij voorbaat al bang voor een grote bek zijn en daardoor dus geen simpel gesprekje meer met hun buren aangaan.
Onze voordeur zit niet aan de straat kant.
Je komt langs ons huis, maar dan is er eerst nog garagepad en tuin en de deur zit aan de zijkant.
Dus weinig nut.

Ik vind het erg laf!
Even aanbellen en gewoon zeggen dat je overlast hebt van mijn kat ofzo, prima.
Maar een briefje ophangen op de brievenbus, ziek, helemaal met deze tekst.
pi_121077516
Hallo, dit is al de vierde dag dat mijn kat weg is, en hij is nog steeds niet terug. Ik heb ook van mensen gehoord dat er iets is als een gps Finder. Waarbij je dus een halsbandje met een signaaltje om de nek van het huisdier doet, en dan kan je op ieder moment van de dag zien waar de kat zich bevind, via een app op je mobiel. Mij lijkt dat erg handig, maar ik weet er zelf nog niet zo veel over. Hebben jullie hier misschien ervaring mee?
  woensdag 2 januari 2013 @ 17:43:09 #262
87509 Duderinnetje
Miskend decadent
pi_121077605
quote:
0s.gif Op woensdag 2 januari 2013 13:14 schreef snkr-xxx het volgende:

[..]

^O^ Als je op http://ikzoekbaas.nl/ filtert op poezen die bij andere katten kunnen, staan er op de eerste pagina's al een boel knappe schildpadjes.
Oh ik had daar al wel op onze regio gezocht, maar ik kan natuurlijk wat verder kijken! Goeie tip!

(Ik word er altijd wel erg hebberig van en ben ook totaal verbolcommed, merk ik. 'voor 22 uur besteld, de volgende dag binnen'. Liefst wil ik METEEN een kat gaan ophalen. Voor onze laatste kat heb ik de wekker gezet zodat ik op maandagochtend direct kon bellen om haar te reserveren. Nadat ik dat weekend al zes mails had gestuurd naar het asiel. Ze moest en zou gewoon van ons zijn, al was ze totaal niet waar we naar op zoek waren: een knuffelige schildpad van een jaar of drie. Terwijl zij een zwarte eenjarige was die niet kon knuffelen, alleen maar beet en al een keer was teruggebracht bij het asiel. Maar het gaat bij ons al steeds een stapje vooruit en ze is mijn oogappel O+ !).

Maar goed, een zo'n portret is genoeg, dus nu toch maar een lieve schildpad erbij. :P
Snobs have more fun!
KLIK!
  woensdag 2 januari 2013 @ 17:44:42 #263
87509 Duderinnetje
Miskend decadent
pi_121077658
quote:
0s.gif Op woensdag 2 januari 2013 17:40 schreef Horror het volgende:
Hallo, dit is al de vierde dag dat mijn kat weg is, en hij is nog steeds niet terug. Ik heb ook van mensen gehoord dat er iets is als een gps Finder. Waarbij je dus een halsbandje met een signaaltje om de nek van het huisdier doet, en dan kan je op ieder moment van de dag zien waar de kat zich bevind, via een app op je mobiel. Mij lijkt dat erg handig, maar ik weet er zelf nog niet zo veel over. Hebben jullie hier misschien ervaring mee?
Oh dat lijkt me fantastisch! Zou een boel zorgen en verdriet schelen, als dat gemeengoed zou worden.
Snobs have more fun!
KLIK!
  Moderator woensdag 2 januari 2013 @ 17:48:14 #264
121347 crew  senesta
Risicovol
pi_121077754
Goed, mevrouw doemdenker hier :P

Maar ik heb al zoveel gehoord van katten die zich ophangen aan een bandje om hun nek. Ik durf mijn katten echt geen bandje om te doen :@ En als je een bandje hebt met beveiliging want die schijnen er te zijn... raken ze die niet erg makkelijk kwijt dan? :@
JoOlz: "So much good shit in senesta's head, I call it Ideahhrea."
  † In Memoriam † woensdag 2 januari 2013 @ 17:49:48 #265
43556 miss_dynastie
pi_121077800
Zou dat niet via een onderhuidse chip kunnen?
pi_121077917
quote:
0s.gif Op woensdag 2 januari 2013 17:49 schreef miss_dynastie het volgende:
Zou dat niet via een onderhuidse chip kunnen?
Daar heb ik zelf eigenlijk niets over kunnen vinden, ik heb wel een site gevonden over een GPS finder, http://www.pocketfinder.com/gps-locator/pet-locator/ maar ik weet eigenlijk niet of hij wel geschikt is voor katten, het zou zomaar kunnen zijn dat het veel te groot is voor katten, en dat ze er last van hebben, En zoals senesta al zei, kan het ook zijn dat ze het makkelijk verliezen/kwijtraken.. Of dat ze met het bandje ergens aan blijven haken waardoor ze vast zitten, of stikken. Via een onderhuidse chip zou daarom ook hardstikke handig zijn, ik hoop echt dat er zo'n ding bestaat.
  woensdag 2 januari 2013 @ 17:54:28 #267
189978 controlaltdelete
Ik reageer niet op trollen
pi_121077938
quote:
0s.gif Op woensdag 2 januari 2013 17:48 schreef senesta het volgende:
Goed, mevrouw doemdenker hier :P

Maar ik heb al zoveel gehoord van katten die zich ophangen aan een bandje om hun nek. Ik durf mijn katten echt geen bandje om te doen :@ En als je een bandje hebt met beveiliging want die schijnen er te zijn... raken ze die niet erg makkelijk kwijt dan? :@
Mijn katten hebben allemaal een bandje om maar vrij losjes. Ik koop ook altijd zo'n elastische halsband die snel losgaat als ze blijven hangen. Vroeger in hun wilde tijd verloren ze met regelmaat hun bandje maar denk dan altijd dat het wellicht ten goede is. Die jongste (anderhalf) heeft ook een bandje maar in haar jonge leven nu al 2x kwijt geraakt. Ik vind het prettig zodat mensen kunnen zien dat ze een eigenaar hebben dus niet bijgevoerd hoeven te worden.
Als je in discussie gaat met een trol, wint hij. Als je een trol beledigt, wint hij. Als je tekeer gaat tegen een trol, wint hij. Het enige waar trollen niet tegen kunnen, is te worden genegeerd.
  woensdag 2 januari 2013 @ 17:57:32 #268
45 SiGNe
Uitspraak: Sign
pi_121078048
quote:
0s.gif Op woensdag 2 januari 2013 17:49 schreef miss_dynastie het volgende:
Zou dat niet via een onderhuidse chip kunnen?
Nee want zo'n GPS moet stroom hebben..

En als zo'n kat een bandje om moet kan je er net zo goed meteen een kokertje met adres aan hangen.
Dat is nu juist het voordeel van een onderhuidse chip: kat heeft er totaal geen last van en kan nergens aan blijven hangen.
En ook zonder chiplezer kan je voelen of een huisdier gechipt is, bij katten in elk geval.. zit altijd in de linkerschouder, daar voel je een klein bultje.. rijstkorrel grootte
  woensdag 2 januari 2013 @ 17:59:10 #269
45 SiGNe
Uitspraak: Sign
pi_121078104
quote:
0s.gif Op woensdag 2 januari 2013 17:53 schreef Horror het volgende:

[..]

Daar heb ik zelf eigenlijk niets over kunnen vinden, ik heb wel een site gevonden over een GPS finder, http://www.pocketfinder.com/gps-locator/pet-locator/ maar ik weet eigenlijk niet of hij wel geschikt is voor katten, het zou zomaar kunnen zijn dat het veel te groot is voor katten, en dat ze er last van hebben, En zoals senesta al zei, kan het ook zijn dat ze het makkelijk verliezen/kwijtraken.. Of dat ze met het bandje ergens aan blijven haken waardoor ze vast zitten, of stikken. Via een onderhuidse chip zou daarom ook hardstikke handig zijn, ik hoop echt dat er zo'n ding bestaat.
Bij een kat leuk voor een enkele keer maar niet iets waar ze 24/7 mee zouden moeten lopen.
PLus zo'n ding is vast ook duurder dan een normale chip.
pi_121078126
quote:
0s.gif Op woensdag 2 januari 2013 17:57 schreef SiGNe het volgende:

[..]

Nee want zo'n GPS moet stroom hebben..

En als zo'n kat een bandje om moet kan je er net zo goed meteen een kokertje met adres aan hangen.
Dat is nu juist het voordeel van een onderhuidse chip: kat heeft er totaal geen last van en kan nergens aan blijven hangen.
En ook zonder chiplezer kan je voelen of een huisdier gechipt is, bij katten in elk geval.. zit altijd in de linkerschouder, daar voel je een klein bultje.. rijstkorrel grootte
Nou, een GPS finder vind ik wel handig hoor, veel handiger dan zo'n chiplezer, of een kokertje met de informatie van de eigenaar erin! Met een GPS finder, kan je altijd, iedere minuut van de dag, zien waar de kat zich bevind.. Daarom vind ik dat ding ook zo handig, en daarom zou ik zo'n ding ook willen hebben. Maar het kan altijd zijn, dat hij dat ding verliest, of dat hij het onprettig vind.
  woensdag 2 januari 2013 @ 18:00:43 #271
87509 Duderinnetje
Miskend decadent
pi_121078144
quote:
0s.gif Op woensdag 2 januari 2013 17:48 schreef senesta het volgende:
Goed, mevrouw doemdenker hier :P

Maar ik heb al zoveel gehoord van katten die zich ophangen aan een bandje om hun nek. Ik durf mijn katten echt geen bandje om te doen :@ En als je een bandje hebt met beveiliging want die schijnen er te zijn... raken ze die niet erg makkelijk kwijt dan? :@
Ik heb mijn jongste kat ook nog geen bandje omgedaan, in verband met jeugdige klauteracties e.d.

Nou hoewel, toen ze van de zomer met een halfdooie mus thuiskwam, heb ik zo'n klikbandje gekocht dat inderdaad losgaat bij verhanging, zak maar zegge.

Maar die lag na welgeteld twee minuten op de grond, nadat ze haar poot er even langshaalde. Geen succes dus.

Ik wil haar komend voorjaar toch wel een bel omhangen eigenlijk. Maar heb dus dezelfde twijfels als jij.
Snobs have more fun!
KLIK!
pi_121078147
quote:
0s.gif Op woensdag 2 januari 2013 17:59 schreef SiGNe het volgende:

[..]

Bij een kat leuk voor een enkele keer maar niet iets waar ze 24/7 mee zouden moeten lopen.
PLus zo'n ding is vast ook duurder dan een normale chip.
Mij maakt de prijs op zich niet zo veel uit, zolang ik maar weet dat mijn kat veilig is, en ik zou graag al het nodige voor hem willen doen, een GPS finder lijkt mij wel veel beter dan een chip.
  woensdag 2 januari 2013 @ 18:02:15 #273
189978 controlaltdelete
Ik reageer niet op trollen
pi_121078195
quote:
0s.gif Op woensdag 2 januari 2013 17:59 schreef SiGNe het volgende:

[..]

Bij een kat leuk voor een enkele keer maar niet iets waar ze 24/7 mee zouden moeten lopen.
PLus zo'n ding is vast ook duurder dan een normale chip.
Ik zou het wel handig vinden voor die ouwe kat van me. Die peert um vaak zeker in de zomer en komt dan naar huis wanneer hem het zint, kan ik es zien waar meneer uithangt. Of zo'n camera lijkt me ook wel wat :)
Als je in discussie gaat met een trol, wint hij. Als je een trol beledigt, wint hij. Als je tekeer gaat tegen een trol, wint hij. Het enige waar trollen niet tegen kunnen, is te worden genegeerd.
  woensdag 2 januari 2013 @ 18:02:55 #274
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_121078212
quote:
0s.gif Op woensdag 2 januari 2013 18:00 schreef Horror het volgende:

[..]

Mij maakt de prijs op zich niet zo veel uit, zolang ik maar weet dat mijn kat veilig is, en ik zou graag al het nodige voor hem willen doen, een GPS finder lijkt mij wel veel beter dan een chip.
Laten castreren en zorgen dat hij het thuis leuk vindt zodat hij niet hele dagen de hort op gaat.
The love you take is equal to the love you make.
  woensdag 2 januari 2013 @ 18:03:19 #275
87509 Duderinnetje
Miskend decadent
pi_121078234
quote:
0s.gif Op woensdag 2 januari 2013 18:00 schreef Horror het volgende:

[..]

Nou, een GPS finder vind ik wel handig hoor, veel handiger dan zo'n chiplezer, of een kokertje met de informatie van de eigenaar erin! Met een GPS finder, kan je altijd, iedere minuut van de dag, zien waar de kat zich bevind.. Daarom vind ik dat ding ook zo handig, en daarom zou ik zo'n ding ook willen hebben. Maar het kan altijd zijn, dat hij dat ding verliest, of dat hij het onprettig vind.
Voorlopig heb je nog geen kat om het ding aan te hangen.

Ben je alweer even een rondje gaan maken? Duurt wel lang nu. Vier dagen. -O-
Snobs have more fun!
KLIK!
  woensdag 2 januari 2013 @ 18:03:49 #276
189978 controlaltdelete
Ik reageer niet op trollen
pi_121078250
quote:
0s.gif Op woensdag 2 januari 2013 18:00 schreef Horror het volgende:

[..]

Mij maakt de prijs op zich niet zo veel uit, zolang ik maar weet dat mijn kat veilig is, en ik zou graag al het nodige voor hem willen doen, een GPS finder lijkt mij wel veel beter dan een chip.
Hopelijk komt jouw kat snel thuis. Laat um dan maar eerst chippen en castreren, no offense maar zou ik doen als ik jou was.
Als je in discussie gaat met een trol, wint hij. Als je een trol beledigt, wint hij. Als je tekeer gaat tegen een trol, wint hij. Het enige waar trollen niet tegen kunnen, is te worden genegeerd.
pi_121078385
quote:
1s.gif Op woensdag 2 januari 2013 18:03 schreef Duderinnetje het volgende:

[..]

Voorlopig heb je nog geen kat om het ding aan te hangen.

Ben je alweer even een rondje gaan maken? Duurt wel lang nu. Vier dagen. -O-
Ik heb vandaag nog even een rondje gemaakt, maar ik kon hem nergens vinden, de langste tijd dat hij weg was was 3 dagen, het duurt nu dus wel erg lang..

Ik maak me echt zorgen om mijn kat, en ik hoop echt dat hij vandaag of morgen weer thuis komt, in ieder geval zo snel mogelijk..
  woensdag 2 januari 2013 @ 18:07:52 #278
45 SiGNe
Uitspraak: Sign
pi_121078394
quote:
1s.gif Op woensdag 2 januari 2013 18:00 schreef Duderinnetje het volgende:

[..]

Ik wil haar komend voorjaar toch wel een bel omhangen eigenlijk. Maar heb dus dezelfde twijfels als jij.
Belletjes ben ik een beetje tegenstander van, loop zelf maar eens een paar dagen rond met zo'n bel.. daar word je op een gegeven moment gek van, konstant dat getingel.
pi_121078426
quote:
0s.gif Op woensdag 2 januari 2013 18:03 schreef controlaltdelete het volgende:

[..]

Hopelijk komt jouw kat snel thuis. Laat um dan maar eerst chippen en castreren, no offense maar zou ik doen als ik jou was.
Bedankt, als hij thuis is maak ik gelijk een afspraak met de dierenarts, om hem te laten castreren. Als hij nadat hij is gecastreerd nog steeds weg loopt dan laat ik hem ook chippen.
  woensdag 2 januari 2013 @ 18:10:02 #280
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_121078465
quote:
0s.gif Op woensdag 2 januari 2013 18:08 schreef Horror het volgende:

[..]

Bedankt, als hij thuis is maak ik gelijk een afspraak met de dierenarts, om hem te laten castreren. Als hij nadat hij is gecastreerd nog steeds weg loopt dan laat ik hem ook chippen.
Nee, gewoon tegelijk laten doen!
The love you take is equal to the love you make.
pi_121078468
quote:
0s.gif Op woensdag 2 januari 2013 18:07 schreef SiGNe het volgende:

[..]

Belletjes ben ik een beetje tegenstander van, loop zelf maar eens een paar dagen rond met zo'n bel.. daar word je op een gegeven moment gek van, konstant dat getingel.
Ik vind belletjes zelf ook niet zo handig, stel de kat wil een muisje vangen of een vogeltje, of een visje, dan horen ze de kat al gelijk aankomen en dan hebben ze ook minder kans om muisjes enzo te vangen :P
  woensdag 2 januari 2013 @ 18:10:15 #282
87509 Duderinnetje
Miskend decadent
pi_121078476
quote:
0s.gif Op woensdag 2 januari 2013 18:08 schreef Horror het volgende:

[..]

Bedankt, als hij thuis is maak ik gelijk een afspraak met de dierenarts, om hem te laten castreren. Als hij nadat hij is gecastreerd nog steeds weg loopt dan laat ik hem ook chippen.
Dus hij moet nóg een keer kwijt zijn voordat je hem laat chippen?

Ik snap de logica niet.
Snobs have more fun!
KLIK!
  woensdag 2 januari 2013 @ 18:10:17 #283
189978 controlaltdelete
Ik reageer niet op trollen
pi_121078479
quote:
0s.gif Op woensdag 2 januari 2013 18:08 schreef Horror het volgende:

[..]

Bedankt, als hij thuis is maak ik gelijk een afspraak met de dierenarts, om hem te laten castreren. Als hij nadat hij is gecastreerd nog steeds weg loopt dan laat ik hem ook chippen.
Waarom niet tegelijk met de castratie? Voorkomen is beter dan genezen.
Als je in discussie gaat met een trol, wint hij. Als je een trol beledigt, wint hij. Als je tekeer gaat tegen een trol, wint hij. Het enige waar trollen niet tegen kunnen, is te worden genegeerd.
pi_121078518
quote:
0s.gif Op woensdag 2 januari 2013 18:08 schreef Horror het volgende:

[..]

Bedankt, als hij thuis is maak ik gelijk een afspraak met de dierenarts, om hem te laten castreren. Als hij nadat hij is gecastreerd nog steeds weg loopt dan laat ik hem ook chippen.
Goed dat je hem laat castreren! Maar waarom niet meteen chippen? Daar voelt hij echt niks van en krijgt er later ook geen last van. Wellicht ken je kattenbezitters? En kun je bij hun kat eens gaan voelen hoe groot, oftewel klein, die chip is.

Ik hoop natuurlijk dat hij nu gewoon terugkomt, maar waarom nog een keer dat risico nemen?
Op donderdag 21 juli 2011 23:08 schreef Loveless85 het volgende:
Dan heb je safe = condoom
Double dutch = condoom en pil
quadruple Cat = pil, MAP, condoom, castratie, prikpil, spiraaltje, zaaddodende pasta en voor het jodelen de bergen uit
  woensdag 2 januari 2013 @ 18:11:39 #285
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_121078534
quote:
0s.gif Op woensdag 2 januari 2013 18:10 schreef Horror het volgende:

[..]

Ik vind belletjes zelf ook niet zo handig, stel de kat wil een muisje vangen of een vogeltje, of een visje, dan horen ze de kat al gelijk aankomen en dan hebben ze ook minder kans om muisjes enzo te vangen :P
Ben jij een matige troll?
The love you take is equal to the love you make.
  woensdag 2 januari 2013 @ 18:12:42 #286
87509 Duderinnetje
Miskend decadent
pi_121078565
quote:
0s.gif Op woensdag 2 januari 2013 18:07 schreef SiGNe het volgende:

[..]

Belletjes ben ik een beetje tegenstander van, loop zelf maar eens een paar dagen rond met zo'n bel.. daar word je op een gegeven moment gek van, konstant dat getingel.
Nee, ik denk het niet eigenlijk. Dat went, net als naast een spoorweg wonen, zeg maar. :P

Ik heb echt genoeg katten gehad die stikgelukkig en ultiem relaxed door het leven gingen, ondanks belletje. Als ik er aan zou twijfelen, zou ik het niet, maar ik denk écht dat het geen probleem is.
Snobs have more fun!
KLIK!
  woensdag 2 januari 2013 @ 18:13:15 #287
87509 Duderinnetje
Miskend decadent
pi_121078588
quote:
1s.gif Op woensdag 2 januari 2013 18:11 schreef Lienekien het volgende:

[..]

Ben jij een matige troll?
Ja ik ga er ook aan twijfelen! :D
Snobs have more fun!
KLIK!
  woensdag 2 januari 2013 @ 18:13:52 #288
189978 controlaltdelete
Ik reageer niet op trollen
pi_121078620
quote:
0s.gif Op woensdag 2 januari 2013 18:10 schreef Horror het volgende:

[..]

Ik vind belletjes zelf ook niet zo handig, stel de kat wil een muisje vangen of een vogeltje, of een visje, dan horen ze de kat al gelijk aankomen en dan hebben ze ook minder kans om muisjes enzo te vangen :P
Heb ik ook een tijd zo gedaan met mijn katten, ik heb heel wat slachtoffers moeten begraven of weer de dierenambulance bellen want er werd weer een half dooie duif naar huis gebracht. Belletje vind ik handig want nu hebben de vogeltjes en muisjes nog een kans, bovendien hoor ik buiten vrij snel waar ze uithangen of dat ze eraan komen als ik ze roep. Zo'n belletje wordt ook minder fel als ze het halsbandje al een poosje dragen.
Als je in discussie gaat met een trol, wint hij. Als je een trol beledigt, wint hij. Als je tekeer gaat tegen een trol, wint hij. Het enige waar trollen niet tegen kunnen, is te worden genegeerd.
  woensdag 2 januari 2013 @ 18:22:17 #289
45 SiGNe
Uitspraak: Sign
pi_121078915
quote:
0s.gif Op woensdag 2 januari 2013 18:13 schreef controlaltdelete het volgende:

[..]

Heb ik ook een tijd zo gedaan met mijn katten, ik heb heel wat slachtoffers moeten begraven of weer de dierenambulance bellen want er werd weer een half dooie duif naar huis gebracht. Belletje vind ik handig want nu hebben de vogeltjes en muisjes nog een kans, bovendien hoor ik buiten vrij snel waar ze uithangen of dat ze eraan komen als ik ze roep. Zo'n belletje wordt ook minder fel als ze het halsbandje al een poosje dragen.
Aan de andere kant vangen katten voornamelijk zwakke of oude prooien.. die zijn ook het makkelijkst te vangen en het is voor de vogel-/muizenpopulatie dus in feite goed: de gezonde dieren kunnen het jaar erop weer voor sterkere jongen zorgen.

Het is natuurlijk wel wat anders als je kat echt dagelijks met prooien thuis komt, op zo'n moment zou ik goed gaan kijken naar wat voor voer ik mijn kat geef want die komt in z'n eigen ogen blijkbaar iets tekort.
Maar ook niet elke kat is een grote jager, om dan een belletje om te doen voor een probleem dat er eigenlijk niet is is ook een beetje zielig (vind ik)
pi_121079035
quote:
1s.gif Op woensdag 2 januari 2013 18:10 schreef Duderinnetje het volgende:

[..]

Dus hij moet nóg een keer kwijt zijn voordat je hem laat chippen?

Ik snap de logica niet.
Dit ja.
pi_121079141
Onze kat was niet gechipt, maar had een tatoeage van volgens mij het asiel waar hij vandaan kwam in zijn oor. Uiteindelijk is dat wel vervaagd, maar toen was hij al zo oud dat hij toch niet meer verder dan de tuin ging. :+
  woensdag 2 januari 2013 @ 18:35:32 #292
189978 controlaltdelete
Ik reageer niet op trollen
pi_121079460
quote:
0s.gif Op woensdag 2 januari 2013 18:22 schreef SiGNe het volgende:

[..]

Aan de andere kant vangen katten voornamelijk zwakke of oude prooien.. die zijn ook het makkelijkst te vangen en het is voor de vogel-/muizenpopulatie dus in feite goed: de gezonde dieren kunnen het jaar erop weer voor sterkere jongen zorgen.

Het is natuurlijk wel wat anders als je kat echt dagelijks met prooien thuis komt, op zo'n moment zou ik goed gaan kijken naar wat voor voer ik mijn kat geef want die komt in z'n eigen ogen blijkbaar iets tekort.
Maar ook niet elke kat is een grote jager, om dan een belletje om te doen voor een probleem dat er eigenlijk niet is is ook een beetje zielig (vind ik)
Als de vangst altijd dood zou zijn zou ik er niet zo mee zitten maar heb vaak meegemaakt dat het nog leefde als het bij mij achter gelaten werd. Kreperende duiven, vlaamse gaaien zelfs eens een pad maar die heb ik in een emmertje gezet en naar de vijver gebracht.
Als je in discussie gaat met een trol, wint hij. Als je een trol beledigt, wint hij. Als je tekeer gaat tegen een trol, wint hij. Het enige waar trollen niet tegen kunnen, is te worden genegeerd.
pi_121079589
Over chips, die zijn niet altijd te voelen hoor :) En soms komt het voor dat een chip zich een beetje verplaatst en die dus ook niet op de originele plek te voelen is. Maar dan issie uiteraard nog steeds prima te vinden met reader.

Wat betreft bandjes, het komt ook voor dat een kat met de poot door het bandje gaan zodat dat ding klem komt te zitten en in het weefsel van de oksel komt te zitten, wat flinke wonden kan geven. Als je je kat een bandje omdoet, check dan regelmatig offie niet te los zit, zodat dat niet kan gebeuren. En als je zo'n kokertje met info erin gebruikt, regelmatig even vastdraaien om te voorkomen dat het onderste deel met de informatie kwijt raakt.
Mijn katten komen alleen in een afgezette tuin, maar als ik ze een bandje om zou doen, dan 1 die vanzelf los springt, liever wat vaker een bandje kopen dan risico lopen. En geen belletje, omdat ik daar zelf al simpel van zou worden :P
pi_121079606
Dubbel
pi_121079607
quote:
0s.gif Op woensdag 2 januari 2013 16:45 schreef sylvesterrr het volgende:

[..]

Bleh! :r

Deed me denken aan een bericht dat ik laatst op Facebook zag:
[ link | afbeelding ]
http://www.haarlemsdagbla(...)blijkt-internetonzin


Gelukkig is het een hoax!
  woensdag 2 januari 2013 @ 18:41:14 #296
87509 Duderinnetje
Miskend decadent
pi_121079643
quote:
0s.gif Op woensdag 2 januari 2013 18:22 schreef SiGNe het volgende:

[..]

Aan de andere kant vangen katten voornamelijk zwakke of oude prooien.. die zijn ook het makkelijkst te vangen en het is voor de vogel-/muizenpopulatie dus in feite goed: de gezonde dieren kunnen het jaar erop weer voor sterkere jongen zorgen.

Het is natuurlijk wel wat anders als je kat echt dagelijks met prooien thuis komt, op zo'n moment zou ik goed gaan kijken naar wat voor voer ik mijn kat geef want die komt in z'n eigen ogen blijkbaar iets tekort.
Maar ook niet elke kat is een grote jager, om dan een belletje om te doen voor een probleem dat er eigenlijk niet is is ook een beetje zielig (vind ik)
Ik denk dat je Darwin-technisch wel gelijk hebt.

Maar ik willut Gewoonweg pertinent niet, die halfdooie mussen.

En nee, dat los je niet op door goed te voeren, dat is écht onzin.
Snobs have more fun!
KLIK!
pi_121079737
quote:
... Oh. :o Ik wist er niks van.

Gelukkig, idd!
  woensdag 2 januari 2013 @ 18:44:23 #298
189978 controlaltdelete
Ik reageer niet op trollen
pi_121079757
quote:
0s.gif Op woensdag 2 januari 2013 18:39 schreef Holyme het volgende:
Over chips, die zijn niet altijd te voelen hoor :) En soms komt het voor dat een chip zich een beetje verplaatst en die dus ook niet op de originele plek te voelen is. Maar dan issie uiteraard nog steeds prima te vinden met reader.

Wat betreft bandjes, het komt ook voor dat een kat met de poot door het bandje gaan zodat dat ding klem komt te zitten en in het weefsel van de oksel komt te zitten, wat flinke wonden kan geven. Als je je kat een bandje omdoet, check dan regelmatig offie niet te los zit, zodat dat niet kan gebeuren. En als je zo'n kokertje met info erin gebruikt, regelmatig even vastdraaien om te voorkomen dat het onderste deel met de informatie kwijt raakt.
Mijn katten komen alleen in een afgezette tuin, maar als ik ze een bandje om zou doen, dan 1 die vanzelf los springt, liever wat vaker een bandje kopen dan risico lopen. En geen belletje, omdat ik daar zelf al simpel van zou worden :P
Jup check die bandjes regelmatig en net wat je zegt dan maar wat vaker een bandje kopen. Die belletjes van die oudsten hoor je nog amper want die bandjes dragen ze al jaren dus het belletje is ook al oud. In het begin stoorde ik me er even aan maar nu heb ik er geen last van.
Als je in discussie gaat met een trol, wint hij. Als je een trol beledigt, wint hij. Als je tekeer gaat tegen een trol, wint hij. Het enige waar trollen niet tegen kunnen, is te worden genegeerd.
pi_121080793
Hallo iedereen, ik was eventjes weg om te eten. tijdens het eten zat ik met mijn gezin over het chippen van de kat, en over het castreren te overleggen. Maar toen eeneens hoorde ik het kattenluikje, en daarna hoorde ik luid gemiauw. Het bleek mijn kat te zijn! Gelukkig is hij weer terug, hij is wel wat magerder geworden, en hij was heel erg hongerig. Ik heb hem wat vis en brokjes gegeven, die vis is zijn lievelingseten en hij had het al binnen 3 minuten op. Hij vroeg toen om aandacht en hij wilde graag geaaid worden, Ik heb hem dus toen ook gezellig vertroeteld en geaaid. En nu ligt hij dus te slapen tussen mijn beeldscherm en mijn toetsenbord in. Ik ben echt blij dat hij eindelijk terug is! En hij is ook nog eens ongedeert, gelukkig maar.. Ik ga zo snel mogelijk een afspraak maken om hem te laten castreren.
pi_121080959
Wat goed dat hij terug is, zo snel mogelijk laten castreren en chippen!!!
  dinsdag 8 januari 2013 @ 19:34:50 #301
143001 Prospera
Verfrissend
pi_121323404
Ik had een vraagje over kattengruis/voer, moet ik even een nieuwe topic aanmaken :)
Alles wordt tussen de regels bepaald.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')