quote:Op maandag 17 december 2012 10:28 schreef Puala het volgende:
[ afbeelding ]
Dana komt 's avonds altijd ff buurten in bed en kruipt dan onder de dekens er bij
Wat een schitterende kattenquote:Op donderdag 20 december 2012 10:06 schreef purplenarcis het volgende:
Chillen in de vensterbank![]()
[ afbeelding ]
En mijn binkie op zijn zetel![]()
[ afbeelding ]
Dankje! Ik ben ook echt helemaal gek op ze. Die van jou zijn ook al zo mooi en fluffyquote:Op donderdag 20 december 2012 12:06 schreef Ewelina het volgende:
Crosspost.
Mini mijn huisleeuw:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Ik ben van mening dat fluffyness de aaibaarheidsfactor enorm verhoogt.quote:Op donderdag 20 december 2012 12:08 schreef purplenarcis het volgende:
[..]
Dankje! Ik ben ook echt helemaal gek op ze. Die van jou zijn ook al zo mooi en fluffy
Inderdaad, ook al slopen ze van alles, je zucht, ruimt het op en geeft ze weer een knuffel haha...quote:Op donderdag 20 december 2012 12:12 schreef Ewelina het volgende:
[..]
Ik ben van mening dat fluffyness de aaibaarheidsfactor enorm verhoogt.![]()
En ja, ik ben ook helemaal gek op mijn dames (moeder en dochter). De beestjes hebben mij inmiddels beter afgericht dan ik hen
Wat voor ras zijn ze?
Mooie kleurtjesquote:Op donderdag 20 december 2012 10:06 schreef purplenarcis het volgende:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
smeltquote:Op donderdag 20 december 2012 10:06 schreef purplenarcis het volgende:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Ook al zo goed in dr vacht.quote:Op donderdag 20 december 2012 12:06 schreef Ewelina het volgende:
Crosspost.
Mini mijn huisleeuw:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Wat een pluizenbol!quote:Op donderdag 20 december 2012 12:06 schreef Ewelina het volgende:
Crosspost.
Mini mijn huisleeuw:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Leuk poesjequote:Op maandag 17 december 2012 10:28 schreef Puala het volgende:
[ afbeelding ]
Dana komt 's avonds altijd ff buurten in bed en kruipt dan onder de dekens er bij
Jaaa, en dan 1 minuut nadat ze iets gesloopt hebben kijken ze je aan met grote ogen, mauwen klagelijk en dan ben je weer helemaal verliefd.quote:Op donderdag 20 december 2012 13:29 schreef purplenarcis het volgende:
[..]
Inderdaad, ook al slopen ze van alles, je zucht, ruimt het op en geeft ze weer een knuffel haha...
Het zijn officieel Munchkins, maar voldoen niet aan de rasstandaard. En die van jou? Coons?
Ja, de winter komt eraan hé! Madame is veranderd in een enorme haarbal.quote:Op donderdag 20 december 2012 18:29 schreef An24 het volgende:
[..]
Ook al zo goed in dr vacht.
Ik zal er eentje van Raki maken dit weekend. Die heeft er ook wat vacht bij gekregen
Ja of ze kruipen weer knus op schoot, hoe dan ook, boos zijn lukt nooitquote:Op vrijdag 21 december 2012 09:53 schreef Ewelina het volgende:
[..]
Jaaa, en dan 1 minuut nadat ze iets gesloopt hebben kijken ze je aan met grote ogen, mauwen klagelijk en dan ben je weer helemaal verliefd.![]()
Mooie beestjes, maar hebben ze dan niet de korte Munchkinpootjes? Die zie ik namelijk niet. Hoe dan ook, ze zijn echt leuk.
Mijne zijn idd deels Coon. Mams is een kruising Coon/Pers, en ik denk dat Mini's vader een Coon is geweest, te zien aan haar haar en haar grootte.
Niet echt een toepasselijke naam.quote:Op donderdag 20 december 2012 12:06 schreef Ewelina het volgende:
Crosspost.
Mini mijn huisleeuw:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Camouflagekat.quote:Op vrijdag 21 december 2012 18:59 schreef Nune het volgende:
Wat een mooie katten allemaal! Wij hebben sinds een maand twee katten uit het asiel, Dio & Lola. Dio is een witte kater van 7 maanden, heel eigenwijs en oost-indisch doof. Hij kroelt heel graag en kruipt dan het liefst in je als dat zou kunnen. Lola een cyperse poes met wat wit, 1,5 jaar en houdt zich wat meer op de achtergrond maar komt regelmatig een aai halen. Ik ben heel blij dat ze er zijn.
![]()
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Gaat goed met Raki! Ze was altijd een erg rank poesje zonder veel vacht, maar nu ze drie nestjes heeft gehad, begint ze te groeien. Tis nu een echte Noorquote:Op vrijdag 21 december 2012 10:00 schreef Ewelina het volgende:
[..]
Ja, de winter komt eraan hé! Madame is veranderd in een enorme haarbal.Vandaar dat ik haar mijn huisleeuw noem, die kraag is echt
Hoe gaat het met Raki? Ik neem aan dat die idd meer vacht heeft, nu de kittens al een tijdje weg zijn.
Dikzak, en dan vind ik die van ons al dikquote:Op zondag 23 december 2012 16:21 schreef An24 het volgende:
[..]
Gaat goed met Raki! Ze was altijd een erg rank poesje zonder veel vacht, maar nu ze drie nestjes heeft gehad, begint ze te groeien. Tis nu een echte Noor![]()
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Lief hoorquote:Op zondag 23 december 2012 16:33 schreef GimmeGore het volgende:
Wij zijn broertjes, kan je het zien?
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Is enkel vachtquote:Op zondag 23 december 2012 17:19 schreef Little_Dolls het volgende:
[..]
Dikzak, en dan vind ik die van ons al dik
[..]
Lief hoor
Ja joh, had een knipoog bij gemoetenquote:Op zondag 23 december 2012 18:01 schreef Little_Dolls het volgende:
[..]
Sorry, zo bedoelde ik dat toch helemaal niet.![]()
Ohh...quote:
Ja klopt. Ze is ook echt een kroelkat, dus heerlijk met al die vacht in je nekquote:Op zondag 23 december 2012 18:11 schreef Little_Dolls het volgende:
[..]
Ohh...
Ik vind katjes met veel haar (die er daardoor wat dikker uitzien) dus echt
Heb je veel om vast te nemen en te aaien
Ik ben vrijdag bij deze heerlijke poezels op bezoek geweest, wat een moppiesquote:Op vrijdag 21 december 2012 18:59 schreef Nune het volgende:
Wat een mooie katten allemaal! Wij hebben sinds een maand twee katten uit het asiel, Dio & Lola. Dio is een witte kater van 7 maanden, heel eigenwijs en oost-indisch doof. Hij kroelt heel graag en kruipt dan het liefst in je als dat zou kunnen. Lola een cyperse poes met wat wit, 1,5 jaar en houdt zich wat meer op de achtergrond maar komt regelmatig een aai halen. Ik ben heel blij dat ze er zijn.
![]()
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Wat een mooie kraagquote:Op zondag 23 december 2012 16:21 schreef An24 het volgende:
[..]
Gaat goed met Raki! Ze was altijd een erg rank poesje zonder veel vacht, maar nu ze drie nestjes heeft gehad, begint ze te groeien. Tis nu een echte Noor![]()
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Zo heet dat ook officieel bij Norenquote:Op zondag 23 december 2012 19:32 schreef Little_Dolls het volgende:
[..]
Idd, een kraag is het juiste woord.
Jaquote:Op zondag 23 december 2012 19:45 schreef Little_Dolls het volgende:
[..]
Ah, interessant.Zijn zo'n katten eigenlijk duur?
Vraag ik me toch altijd af of dat komt omdat de fokker er zelf veel kosten aan heeft of omdat het komt doordat men er meer winst op kan maken.quote:Op zondag 23 december 2012 19:54 schreef An24 het volgende:
[..]
Ja![]()
Goede fokkers doen veel moeite om een ras in goede conditie te houden. Ik ook. Ik vraag 550 voor een kitten, maar ik hoor vaak dat ik te laag zit ( tussen de 600 en 900 euro is momenteel het gemiddelde).
MILJAARquote:Op zondag 23 december 2012 19:54 schreef An24 het volgende:
[..]
Ja![]()
Goede fokkers doen veel moeite om een ras in goede conditie te houden. Ik ook. Ik vraag 550 voor een kitten, maar ik hoor vaak dat ik te laag zit ( tussen de 600 en 900 euro is momenteel het gemiddelde).
Hoelang leeft DAT ongeveer?quote:Op zondag 23 december 2012 20:17 schreef Little_Dolls het volgende:
[..]
MILJAAR
Hoelang leeft dat dan ongeveer? Ik hoor al zo lang dat rassen minder lang zouden leven dan straatkatten...
Ik bedoel daar toch helemaal niks mee...?quote:Op zondag 23 december 2012 20:49 schreef -o0tijgertjuh0o- het volgende:
H
[..]
Hoelang leeft DAT ongeveer?
quote:
Alle testen voor de poes. Uitsluiten van ziektes, zoals hartproblemen en nierfalen. Er wordt verwacht dat he dat soort ziektes 'er uit fokt'. dekkosten kater. Kosten erkenning fokvereniging, dierenarts controles van poes en kittens. Enten, chippen alle kittens. Al het voer, kapot gaan van huisraad...telt flink op...quote:Op zondag 23 december 2012 20:08 schreef SiGNe het volgende:
[..]
Vraag ik me toch altijd af of dat komt omdat de fokker er zelf veel kosten aan heeft of omdat het komt doordat men er meer winst op kan maken.
Qua voer en andere kosten lijkt mij een europese korthaar net zoveel te kosten.
Waar zit nou het prijsverschil?
900 euroquote:Op zondag 23 december 2012 19:54 schreef An24 het volgende:
[..]
Ja![]()
Of voor tentoonstellingen, of gewoon omdat de koper met een raskat enige zekerheid meent te hebben over uiterlijk, gedrag of gezondheid. Reken even na wat een kat je per jaar kost aan voedsel, grit en dierenarts, zeker als het beestje wat ouder wordt en meer medische zorg nodig gaat hebben (mijne krijgt momenteel voor iets van anderhalve euro per dag aan medicijnen), en je zult zien dat de aanschaf-prijs maar een relatief klein deel is van de kosten.quote:Op dinsdag 25 december 2012 00:45 schreef senesta het volgende:
[..]
900 euroVoor een kitten dat voor de fok verkocht word dan zeker?
Komt toch nog best wat bij kijken.. had ik me op verkeken.quote:Op maandag 24 december 2012 23:45 schreef An24 het volgende:
[..]
Alle testen voor de poes. Uitsluiten van ziektes, zoals hartproblemen en nierfalen. Er wordt verwacht dat he dat soort ziektes 'er uit fokt'. dekkosten kater. Kosten erkenning fokvereniging, dierenarts controles van poes en kittens. Enten, chippen alle kittens. Al het voer, kapot gaan van huisraad...telt flink op...
Ik ken inmiddels behoorlijk wat fokkers, hele goede fokkers met katten uit goede lijnen, goed geteste ouderdieren maar ik ken volgens mij echt geen fokker die 900 euro vraagt voor een liefhebbers kitten op dit moment. Nou ja, in Nederland zou ik er zo niet één weten. Volgens mij zit het gros rond de 700 euro. Ik weet dat er meer gevraagd word voor een kitten voor de fok.quote:Op dinsdag 25 december 2012 11:25 schreef mvdejong het volgende:
[..]
Of voor tentoonstellingen, of gewoon omdat de koper met een raskat enige zekerheid meent te hebben over uiterlijk, gedrag of gezondheid. Reken even na wat een kat je per jaar kost aan voedsel, grit en dierenarts, zeker als het beestje wat ouder wordt en meer medische zorg nodig gaat hebben (mijne krijgt momenteel voor iets van anderhalve euro per dag aan medicijnen), en je zult zien dat de aanschaf-prijs maar een relatief klein deel is van de kosten.
FIP is echt zo'n rotziekte en niemand die er iets aan kan doenquote:Op dinsdag 25 december 2012 13:06 schreef SiGNe het volgende:
[..]
Komt toch nog best wat bij kijken.. had ik me op verkeken.
Zelf heb ik een Europese korthaar, gratis van Friesland naar Zeist versleept, hoefde daarvoor niet eens voer te betalen en hij kreeg wel Royal Canin kitten gedurende 10 weken
M'n ouders hebben een Burmees en een Burmilla, ze hebben ook nog 2 andere Burmezen gehad maar die zijn helaas na 6 maanden en na 6 jaar overleden aan FIP.
Die Burmilla zit ook enorm te kloten met z'n gezondheid, nog maar 2,5 kilo en behoorlijke darmproblemen, DA heeft ook geen idee wat het kan zijn.
Helaas niet nee, ze waren er overigens wel op getest net als de ouders.quote:Op dinsdag 25 december 2012 13:57 schreef senesta het volgende:
[..]
FIP is echt zo'n rotziekte en niemand die er iets aan kan doen
FIP is lastig te testen, eigenlijk is het pas met autopsie echt helemaal met zekerheid te zeggen. Een fokker kan FIP ook niet voorkomen helaas.quote:Op dinsdag 25 december 2012 14:05 schreef SiGNe het volgende:
[..]
Helaas niet nee, ze waren er overigens wel op getest net als de ouders.
Kwamen ook van officieel geregistreede fokkers maar zelfs dat geeft geen uitsluitsel.
Maar mijn vorige Europese korthaar bleek ook een aangeboren hartafwijking te hebben en is maar anderhalf geworden.
Geeft dus ook geen zekerheid.. meer genetische variatie in het ras.
Je kan pech hebben..
quote:Op dinsdag 25 december 2012 14:11 schreef Stiggie het volgende:
Kitten in kerstboom geklommen
[ afbeelding ]
Een hoop redenen maken sommige rassen duurder dan andere, een paar die me zo invallen :quote:Op dinsdag 25 december 2012 13:55 schreef senesta het volgende:
Maar goed, dat is voornamelijk de Maine Coon, ik weet dat de bengaal bijvoorbeeld vaak wat duurder is. Is er dan ook zo'n verschil tussen de Coon en de Noor? En waarom is er zoveel verschil per ras dan eigenlijk
Zeker! Dan moet je ook denken aan de zeldzamere kleurtjes zonder afwijking, zoals witte en niet dove. ( wit en wel doof komt vaak voor).quote:Op dinsdag 25 december 2012 00:45 schreef senesta het volgende:
[..]
900 euroVoor een kitten dat voor de fok verkocht word dan zeker?
Ja, komt veel bij kijken.quote:Op dinsdag 25 december 2012 13:06 schreef SiGNe het volgende:
[..]
Komt toch nog best wat bij kijken.. had ik me op verkeken.
Zelf heb ik een Europese korthaar, gratis van Friesland naar Zeist versleept, hoefde daarvoor niet eens voer te betalen en hij kreeg wel Royal Canin kitten gedurende 10 weken
M'n ouders hebben een Burmees en een Burmilla, ze hebben ook nog 2 andere Burmezen gehad maar die zijn helaas na 6 maanden en na 6 jaar overleden aan FIP.
Die Burmilla zit ook enorm te kloten met z'n gezondheid, nog maar 2,5 kilo en behoorlijke darmproblemen, DA heeft ook geen idee wat het kan zijn.
quote:Op dinsdag 25 december 2012 14:11 schreef Stiggie het volgende:
Kitten in kerstboom geklommen
[ afbeelding ]
Ah truequote:Op dinsdag 25 december 2012 16:02 schreef An24 het volgende:
[..]
Zeker! Dan moet je ook denken aan de zeldzamere kleurtjes zonder afwijking, zoals witte en niet dove. ( wit en wel doof komt vaak voor).
Ja, tof. De vader van Avaldi is idd black tabby en raki is een blotched schildpadje. Avaldi is daardoor een hele donkere brown- black blotched gewordenquote:Op dinsdag 25 december 2012 16:27 schreef senesta het volgende:
[..]
Ah trueIk zou er in de toekomst graag een black tabby (of blotched) katertje bij willen hebben en overweeg ook een polydactyl kater, die zijn ook duurder dan de "normale" kittens.
Oooooohhh wat is ze mooi!!!quote:Op zondag 23 december 2012 16:21 schreef An24 het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Dankquote:Op donderdag 27 december 2012 16:27 schreef Ewelina het volgende:
[..]
Oooooohhh wat is ze mooi!!!![]()
![]()
Wat een heerlijke pluizenbol, en die kop ook
![]()
![]()
wat zijn jouw poezels toch pluizigquote:Op dinsdag 25 december 2012 16:33 schreef senesta het volgende:
Mijn mooie meisje..Ik ben en blijf zo enorm verliefd op haar, zit heel diep onder mijn vel.
[ afbeelding ]
En mijn katten mannen, die doen synchroon slapen![]()
[ afbeelding ]
Eerder zou ik je voor gek verklaard hebbenquote:Op dinsdag 25 december 2012 16:33 schreef senesta het volgende:
Mijn mooie meisje..Ik ben en blijf zo enorm verliefd op haar, zit heel diep onder mijn vel.
quote:Op vrijdag 28 december 2012 08:51 schreef V1z0R het volgende:
[..]
Eerder zou ik je voor gek verklaard hebbenalleen nu snap ik het
M'n zus noemde laatst een van m'n meisjes lelijk
Was echt pissed off!
"Kijk ons hier zitten. Wij zijn trots, wij zijn de Koning!quote:Op dinsdag 25 december 2012 16:33 schreef senesta het volgende:
En mijn katten mannen, die doen synchroon slapen![]()
[ afbeelding ]
Witte pootjes...quote:Op vrijdag 28 december 2012 18:54 schreef Brighteyes het volgende:
Meet Linus (degene met het meeste zwart) en Max! Sinds gisteren wonen ze bij ons. 17 weekjes oud, dus heerlijk speels en nieuwsgierig en absoluut niet bang. Max hebben we al uit de kerstboom kunnen vissen.
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Sorry, niet de beste foto's, maar zwart op een grijze bank is lastig te pakken.
Maar ze zijn zo lief en cute! Echte vrijdozen!
Nu nog even vrede sluiten met onze bijna 12-jarige dame Mowgli.
En ze zijn redelijk kinder-proef doordat ze niet meer ieniemini-jong zijn.
quote:Op zaterdag 29 december 2012 04:28 schreef Alexxxxx het volgende:
Soepstengels.. NOMNOMNOM :3
[ afbeelding ]
Wat een mooie kleur heeft je kat.quote:Op zaterdag 29 december 2012 04:28 schreef Alexxxxx het volgende:
Soepstengels.. NOMNOMNOM :3
[ afbeelding ]
Liefquote:Op zaterdag 29 december 2012 10:13 schreef LompeHork het volgende:
Van een klein weekje terug, 1 van onze poezen:
[ afbeelding ]
Yupquote:Op zaterdag 29 december 2012 23:21 schreef Murmeli het volgende:
Ohhhhh Noorse boskattenDie zijn zo lief en leuk en mooi en ohhhh
![]()
quote:Op zondag 30 december 2012 00:02 schreef V1z0R het volgende:
[..]
Yup
Al wat oudere foto, maar m'n Noors meisje
[ afbeelding ]
Mooi!quote:Op zondag 30 december 2012 00:02 schreef V1z0R het volgende:
[..]
Al wat oudere foto, maar m'n Noors meisje
[ afbeelding ]
Lang leve de vacht van haar moederquote:Op zondag 30 december 2012 12:09 schreef V1z0R het volgende:
Verharen wel, maar heel veel meer dan de kortharige niet echt volgens mij ze zijn alleen langer
Borstel haar wel een keer in de week/2weken maar nog geen klitten gehad.
Dat noemen ze dan een kat in een zak kopen.quote:Op zondag 30 december 2012 15:52 schreef Dragonberry het volgende:
Vergeleken met mijn birmaan verhaart Hero echt bijna nietvan die eerste vind ik echt overal haar.. Hun vachten zijn sowieso echt totaal verschillend.
Hero lust trouwens geen rundvleesik gaf net beide katten een klein stukje, maar Hero deed er echt niks mee.. Vond de andere kat niet erg
[ afbeelding ]
Beetje late reactie, maar tonijn uit blik al geprobeerd? Dit was vanaf kleins af aan al een vissig nestquote:Op zondag 30 december 2012 15:52 schreef Dragonberry het volgende:
Vergeleken met mijn birmaan verhaart Hero echt bijna nietvan die eerste vind ik echt overal haar.. Hun vachten zijn sowieso echt totaal verschillend.
Hero lust trouwens geen rundvleesik gaf net beide katten een klein stukje, maar Hero deed er echt niks mee.. Vond de andere kat niet erg
[ afbeelding ]
Let wel op dat het ongezouten tonijn is, is namelijk niet goed voor de nieren, teveel zout.quote:Op vrijdag 4 januari 2013 15:00 schreef An24 het volgende:
[..]
Beetje late reactie, maar tonijn uit blik al geprobeerd? Dit was vanaf kleins af aan al een vissig nest
Mjah, ik geef het max eens per drie maanden, dan is het geen drama. Zeker waar als je het regelmatig wilt geven.quote:Op vrijdag 4 januari 2013 15:17 schreef SiGNe het volgende:
[..]
Let wel op dat het ongezouten tonijn is, is namelijk niet goed voor de nieren, teveel zout.
beter kan je bij de dierenwinkel of supermarkt blikjes kattenvoer met tonijn kopen.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |