abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_120422514
Wiggens gaat in 2013 voor de dubbel, Giro en Tour winnen
"Ik heb altijd een tweede Tour de France willen winnen", was de verklaring van Wiggins in The Guardian. "Ik ben de titelverdediger. Dan moet je er ook vol voor gaan. Ik wil eerst de Giro winnen en vervolgens mijn slag slaan in de Tour. Mensen zeggen dat dat niet kan, maar dat is voor mij alleen maar een extra stimulans om het wel te proberen."

De dubbel
Er zijn slechts twee renners die in één jaar de Giro en de Tour hebben gewonnen. De laatste renner die dat voor elkaar kreeg was Marco Pantani in 1998. Miguel Indurain pakte in 1992 en 1993 de dubbel.

Sporter van het Jaar
Wiggins werd gisteren in Groot-Brittannië uitgeroepen tot Sporter van het Jaar. Hij was de eerste Britse renner ooit die de Tour de France won. Daarnaast werd Wiggins in eigen land olympisch kampioen op de tijdrit.

PS volgens mij zijn ze Stephen Roche vergeten die in 1987 de triple haalde. Eerst de Giro winnen (waarbij hij zijn kopman bij Carrea versloeg), de Tour en per ongeluk de wereldtitel toen hij de sprint aan trok voor landgenoot Sean Kelly
  Moderator / Redactie Sport / Weblog maandag 17 december 2012 @ 17:03:38 #3
17650 crew  rubbereend
JUICHEN
pi_120422578
quote:
0s.gif Op maandag 17 december 2012 17:01 schreef Alleskids het volgende:
dat gaat nooit lukken
DeLuna vindt me dik ;(
Op zondag 22 juni 2014 12:30 schreef 3rdRock het volgende:
pas als jullie gaan trouwen. nu ben je gewoon die Oom Rubber die met onze mama leuke dingen doet :)
pi_120422651
Wiggins had toch toegezegd om de Tour in dienst van Froome te rijden.
pi_120422744
quote:
"Ik heb altijd een tweede Tour de France willen winnen", was de verklaring van Wiggins in The Guardian. "Ik ben de titelverdediger. Dan moet je er ook vol voor gaan. Ik wil eerst de Giro winnen en vervolgens mijn slag slaan in de Tour. Mensen zeggen dat dat niet kan, maar dat is voor mij alleen maar een extra stimulans om het wel te proberen."

De dubbel
Er zijn slechts twee renners die in één jaar de Giro en de Tour hebben gewonnen. De laatste renner die dat voor elkaar kreeg was Marco Pantani in 1998. Miguel Indurain pakte in 1992 en 1993 de dubbel.

Sporter van het Jaar
Wiggins werd gisteren in Groot-Brittannië uitgeroepen tot Sporter van het Jaar. Hij was de eerste Britse renner ooit die de Tour de France won. Daarnaast werd Wiggins in eigen land olympisch kampioen op de tijdrit.

PS volgens mij zijn ze Stephen Roche vergeten die in 1987 de triple haalde. Eerst de Giro winnen (waarbij hij zijn kopman bij Carrea versloeg), de Tour en per ongeluk de wereldtitel toen hij de sprint aan trok voor landgenoot Sean Kelly
Volgens mij zijn ze Merckx ook vergeten. ;)
pi_120422806
En Hinault en Anquetil.
pi_120423017
quote:

De dubbel

Sporter van het Jaar

Geinige is dat hij geen van beide gaat winnen.
  maandag 17 december 2012 @ 17:21:31 #8
11923 I.R.Baboon
Schaterlachend langs ravijnen.
pi_120423176
quote:
0s.gif Op maandag 17 december 2012 17:05 schreef Leatherface het volgende:
Wiggins had toch toegezegd om de Tour in dienst van Froome te rijden.
Daar was ie vorige week volgens mij van teruggekomen.
Het gaat slecht, verder gaat het goed.
pi_120423207
Ik acht die kans ook niet groot. Ik heb het idee dat de afgelopen Tour het nu of nooit voor Wiggins was.

Desondanks alle lof voor hoe hij het daar afgemaakt heeft.
pi_120423276
BlancoCycling twitterde op maandag 17-12-2012 om 17:21:34 The squad for TourDownUnder will be: @Mark_Renshaw @mtjallingii @JackBobridge @w!lcokelderman Graeme Brown, David Tanner and TJ Slagter. reageer retweet
pi_120423415
quote:
0s.gif Op maandag 17 december 2012 17:24 schreef Evertjan het volgende:
BlancoCycling twitterde op maandag 17-12-2012 om 17:21:34 The squad for TourDownUnder will be: @Mark_Renshaw @mtjallingii @JackBobridge @w!lcokelderman Graeme Brown, David Tanner and TJ Slagter. reageer retweet
Wilde het net posten.

Hoewel ik TJS niet graag meer in voornamelijk rittenkoersen zie, vind ik dit een slimme keuze. Er zit geen tijdrit in, de heuveletappes zijn op zijn lijf geschreven. Zou me niets verbazen mocht hij top-5 eindklassement halen als hij een beetje in vorm is en dat is dan een lekker begin voor de ploeg.

Wilco trouwens idem.
pi_120424975
Adam Hansen's laatste Training camp-tweet, uit een serie van 9:

HansenAdam twitterde op maandag 17-12-2012 om 17:36:12 During the 9th day at @Lotto_Belisol training camp. http://t.co/XsmMbWrF reageer retweet
:D
"Niet-wielrenners. De leegheid van die levens schokt me." - T. Krabbé
pi_120425129
TeamSky twitterde op maandag 17-12-2012 om 18:06:36 Team Sky are pleased to announce the signing of young British talent Josh Edmondson. Full details here: http://t.co/OnHNIx9E reageer retweet
Leuk voor die jongen. Was indrukwekkend in de Tour of Britain.
  maandag 17 december 2012 @ 18:14:01 #15
14505 OProg
A Life in Music
pi_120425230
quote:
14s.gif Op maandag 17 december 2012 18:05 schreef marcodej het volgende:
Adam Hansen's laatste Training camp-tweet, uit een serie van 9:

HansenAdam twitterde op maandag 17-12-2012 om 17:36:12 During the 9th day at @Lotto_Belisol training camp. http://t.co/XsmMbWrF reageer retweet
:D
:D _O-
"Het is oorlog, bedankt Vannoppen, bedankt Van der Linden. Dit is het laatste dat ik voor de Belgische ploeg gedaan heb. Ze kunnen allemaal de boom in."
Improv: Rich Tapestry of Life
pi_120425496
quote:
0s.gif Op zondag 16 december 2012 20:57 schreef Evertjan het volgende:

[..]

fulltime?
Lammerts is al fulltime in dienst van KNWU.
pi_120431413
Geen Giro voor TJ, maar alle ballen op Ardense drieluik _O_
quote:
Slagter laat Giro links liggen

Tom-Jelte Slagter zal volgend seizoen niet aan de start staan van de Ronde van Italië. Dit laat de Nederlander van Blanco Pro Cycling Team weten tegenover WielerFlits. “Het komt qua rustverhouding niet uit. Het is moeilijk om de vorm vanuit de klassiekers ook in de Giro vast te houden”, zo legt het 23-jarige talent uit.

De klimmer startte in zijn eerste twee seizoenen als prof wél in de Giro. In de eerste editie viel hij al snel geblesseerd uit, maar dit jaar sloot hij de ronde af op een verdienstelijke 30e plaats. Hij baarde opzien in een etappe die eindigde op een steile muur. Daar wist Slagter een zevende plaats in de daguitslag te behalen.

Het nieuwe jaar begint Slagter in Australië. “Kelderman en ik zijn mee voor de lastige ritten in de Tour Down Under en wellicht een klassement.” Daarna staat zijn programma nog niet helemaal vast. Normaal gezien start hij in de Ronde van de Algarve, maar ook de Tour Méditerranéen en de de Ronde van de Haut-Var zijn opties.

“Vervolgens richt ik me op de Ronde van Catalonië, de Ronde van het Baskenland en het Ardense drieluik. Alles is weliswaar onder voorbehoud.” Slagter rijdt daarna wel nog graag een grote ronde. “Over de Tour kan ik nog niets concreets zeggen. De Vuelta vind ik een prachtkoers, maar ook de WT-wedstrijden in Canada liggen me goed. Dat moeten we dus nog bekijken.”

Wielerflits
  maandag 17 december 2012 @ 20:29:52 #18
94668 Joost-mag-het-weten
Voor Vorst, Vlaming & vr R
pi_120431414
quote:
0s.gif Op maandag 17 december 2012 17:07 schreef Leatherface het volgende:

[..]

Volgens mij zijn ze Merckx ook vergeten. ;)
Merckx won zelfs 3x zowel de Giro als de Tour in eenzelfde seizoen ...
Frank Vandenbroucke : * 06-11-74; + 12-10-09
"Mijn comeback wordt de grootste uit de wielergeschiedenis!" (14-08-07)
"Vdb is klaar om opnieuw te schitteren" (10-10-07)
"Ik rij geen koers, ik geef een voorstelling" (17-01-08)
  Moderator / Redactie Sport / Weblog maandag 17 december 2012 @ 20:31:57 #19
17650 crew  rubbereend
JUICHEN
pi_120431549
quote:
0s.gif Op maandag 17 december 2012 20:29 schreef TheArt het volgende:
Geen Giro voor TJ, maar alle ballen op Ardense drieluik _O_

[..]

Vuelta + Lombardije is ook een prachtig laatste deel van het seizoen.
DeLuna vindt me dik ;(
pas als jullie gaan trouwen. nu ben je gewoon die Oom Rubber die met onze mama leuke dingen doet :)
pi_120431933
quote:
0s.gif Op maandag 17 december 2012 20:31 schreef rubbereend het volgende:

[..]

Vuelta + Lombardije is ook een prachtig laatste deel van het seizoen.
Tour zou ik ook niet eens een slecht idee vinden, maar aan de andere kant hebben ze types als hij eigenlijk niet nodig met al Mollema, Gesink, Ten Dam, LLS en zeer waarschijnlijk Nordhaug aan boord. Daarnaast is TJS niet de geschikte persoon voor de ploegentijdrit. Combi Vuelta-WK-Lombardije zou absoluut niet verkeerd zijn om het seizoen af te sluiten.
pi_120438935
quote:
0s.gif Op maandag 17 december 2012 20:38 schreef TheArt het volgende:

[..]

Tour zou ik ook niet eens een slecht idee vinden, maar aan de andere kant hebben ze types als hij eigenlijk niet nodig met al Mollema, Gesink, Ten Dam, LLS en zeer waarschijnlijk Nordhaug aan boord. Daarnaast is TJS niet de geschikte persoon voor de ploegentijdrit. Combi Vuelta-WK-Lombardije zou absoluut niet verkeerd zijn om het seizoen af te sluiten.
Klopt, gewoon 2x pieken met een goede lange rust/opbouwperiode ertussenin.
  Moderator / Redactie Sport / Weblog maandag 17 december 2012 @ 22:26:24 #22
17650 crew  rubbereend
JUICHEN
pi_120439338
quote:
0s.gif Op maandag 17 december 2012 22:21 schreef ultra_ivo het volgende:

[..]

Klopt, gewoon 2x pieken met een goede lange rust/opbouwperiode ertussenin.
jammer dat Gesink niet voor dezelfde route kiest, blok voorjaar, blok najaar
DeLuna vindt me dik ;(
pi_120452604
Als ik dit zo lees, maakt Rasmussen weinig kans:
hendriksmj twitterde op dinsdag 18-12-2012 om 10:36:16 Rasmussen kan niet antwoorden op de vraag van de rechter: uw whereabouts gaven vanaf 13 juni aan dat u in de Dolomieten zou zijn ... reageer retweet
hendriksmj twitterde op dinsdag 18-12-2012 om 10:36:46 ... waarom dan al die moeite eerder het jaar om de pers te doen geloven dat u in Mexico was?" Rasmussen zwijgt. #NOS #wielrennen reageer retweet
Interessante tweets trouwens allemaal. Hij zou dus echt de hele tijd maar bezig zijn geweest om iedereen in het ootje te nemen om zich ongestoord te kunnen voorbereiden op de Tour. Zo zou hij zelfs een vriend in Mexico hebben gevraagd om uit zijn naam een brief van hem op de post te doen daar zodat mensen geloofden dat hij in Mexico zat :')
pi_120453290
hendriksmj twitterde op dinsdag 18-12-2012 om 11:07:30 Rasmussen bevestigde op 25/7 aan de Rooij dat hij Cassani (Italiaans journalist) had gezien op 13/6 in Italie. De Rooij: "Now we are fucked" reageer retweet
hendriksmj twitterde op dinsdag 18-12-2012 om 11:08:20 Rasmussen: "De Rooij was niet boos dat ik niet in Mexico was. Hij was boos vanwege het feit dat ik gezien was in Italie". reageer retweet
hendriksmj twitterde op dinsdag 18-12-2012 om 11:09:34 De Rooij: "Nu haal ik je uit de Tour de France!". Rasmussen: "Dat kun je niet doen". Beiden waren 'over de rooie'. #NOS #wielrennen reageer retweet
hendriksmj twitterde op dinsdag 18-12-2012 om 11:11:10 Rechter haalt getuigenis De Rooij terug. Daaruit blijkt - volgens de rechter - dat de Rooij kwaad werd omdat hij daar pas hoorde dat het ... reageer retweet
hendriksmj twitterde op dinsdag 18-12-2012 om 11:11:48 ... Mexico-verhaal niet klopte. De Rooij en Rasmussen verklaren dus wat anders over hun ruzie op 25/7. #NOS #wielrennen reageer retweet
hendriksmj twitterde op dinsdag 18-12-2012 om 11:15:12 Als de Rooij zegt dat hij Rasmussen uit de Tour haalt, dan antwoordt Rasmussen ineens met "Ja, maar ik was wél in Mexico". #NOS #wielrennen reageer retweet
_O-
pi_120453341
En oh ja, nieuwe tenue van Euskaltel.

abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')