Dat klopt, het resultaat van een functie moet altijd als inhoud in een cel waarin de functie wordt aangeroepen worden weergegeven. Wat jij wil kan wel met conditional formatting met als functie: =HOUR(NOW())<6quote:Op dinsdag 26 februari 2013 12:56 schreef Holy_Goat het volgende:
Nog iets uitgevonden wat niet kan in Excel (ook niet in 2010)
Een user defined functie, bijvoorbeeld
public function ()as string
'pseudocode
function = huidige tijd
als tijd = nacht dan kleur hokje zwart met witte letters
end function
kan dus niet. Je kunt geen layout dingen aanpassen vanuit een call in de sheet =function()
ja true. Zat al andere trucjes te verzinnen.quote:Op dinsdag 26 februari 2013 13:29 schreef Deetch het volgende:
[..]
Dat klopt, het resultaat van een functie moet altijd als inhoud in een cel waarin de functie wordt aangeroepen worden weergegeven. Wat jij wil kan wel met conditional formatting met als functie: =HOUR(NOW())<6
Meer irritant vind ik het ontbreken van intellisense voor udf's :|quote:Op dinsdag 26 februari 2013 13:41 schreef Holy_Goat het volgende:
[..]
ja true. Zat al andere trucjes te verzinnen.
Bv ipv =function ~function , en dat te laten herkennen door cell change event
in je skillz en dan hoop je dat intellisense snapt wat je bedoelt?quote:Op dinsdag 26 februari 2013 13:42 schreef Holy_Goat het volgende:
[..]
Meer irritant vind ik het ontbreken van intellisense voor udf's :|
ik loop tegen beperkingen an
Oh vast zal het ook aan skillz ook liggenquote:Op dinsdag 26 februari 2013 14:34 schreef Deetch het volgende:
[..]
in je skillz en dan hoop je dat intellisense snapt wat je bedoelt?
Ik ben niet zo'n held, maar ik zou het via error handling oplossen, bijvoorbeeld:quote:Op dinsdag 26 februari 2013 14:34 schreef GoodGawd het volgende:
Ik heb een issue met mijn macro. Ik krijg de volgende melding:
file.xlsx is already open. Reopening will cause any changes you made to be discarded. Do you want to reopen file.xlsx ?
Als ik meerdere keren achterelkaar de macro wil laten spelen. Mijn macro bewerkt een file en paste die in een andere door die te openen:
Workbooks.Open Filename:= _
"C:\Documents and Settings\......file.xlsx"
Als die file dus als open is komt die melding, dus ik moet iets maken dat zegt. If bestand open do not reopen but continue. Op google zie ik allemaal string bolean blabla. Dat wil ik allemaal niet.
Gewoon simpel in 1 regeltje kan dit toch wel?
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 | Sub test() bestandopenen ("D:\Dennis\eten.xlsx") End Sub Private Sub bestandopenen(naam As String) On Error GoTo einde Workbooks.Open Filename:=naam einde: On Error GoTo 0 End Sub |
Als de vraagsteller gewoon de file wil overschrijven zou hij toch ook gewoon on error resume kunnen toepassen?quote:Op dinsdag 26 februari 2013 16:35 schreef snabbi het volgende:
[..]
Ik ben niet zo'n held, maar ik zou het via error handling oplossen, bijvoorbeeld:
[ code verwijderd ]
Dit is wel beetje workaround maar toch...Ctrl-Shift-A?quote:Op dinsdag 26 februari 2013 14:44 schreef Holy_Goat het volgende:
[..]
Oh vast zal het ook aan skillz ook liggen
Maar het schijnt bovendien ook niet te kunnen.
Op het hele interwebs heb ik 1 methode gevonden die zegt dat dat moet werken, maar helaas.
Ik wil gewoon in kunnen typen =function(
en dat ie dan aan kan geven welke argumenten daar bijhoren.
-----
Dit dus, maar dan met custom functie
[ afbeelding ]
En dat kan dus niet .
Edit: Het kan dus echt niet -.- Antwoord door een MVP
http://answers.microsoft.(...)11-8dfc-68b599b31bf5
Nou wat er gebeurd is het volgende:quote:Op dinsdag 26 februari 2013 16:54 schreef Basp1 het volgende:
[..]
Als de vraagsteller gewoon de file wil overschrijven zou hij toch ook gewoon on error resume kunnen toepassen?
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Blues ain't nothing but a good man feeling bad...
In het menu onder 'gegevens' zit een knop Duplicaten verwijderen. Selecteer al je gegevens, klik op die knop en zet dan vinkjes bij de kolommen waar artiest en titel staan.quote:Op woensdag 27 februari 2013 20:12 schreef Maartel het volgende:
Ik heb een gigantisch sheet met daarin jaren lang aan hitlijst informatie.
Nu staat in de eerste kolom de datum, de tweede de positie, en dan nog de titel en artiest.
Nu zou ik graag alle dubbele vermeldingen (elk nummer staat erin voor iedere week waarin ie in de lijst verscheen) willen verwijderen, zodat ik de hele lijst makkelijk kan sorteren op datum en dan alle nummers op volgorde van verschijnen heb.. is er één of andere manier om dit (niet handmatig) in Excel te doen? Iets met dubbele cellen wissen, of alle rijen waarin kolom C is bundelen oid?
Super, dank je wel!! Dat gaat me heeeeel erg veel werk schelenquote:Op woensdag 27 februari 2013 20:15 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
In het menu onder 'gegevens' zit een knop Duplicaten verwijderen. Selecteer al je gegevens, klik op die knop en zet dan vinkjes bij de kolommen waar artiest en titel staan.
Op die manier hou je alle unieke waarden over met hun eerste week van notering.
Als je eerst je hele lijst sorteert op positie en dáárna de duplicaten verwijderen-handeling uitvoert, zou het goed moeten komen.quote:Op woensdag 27 februari 2013 20:21 schreef Maartel het volgende:
[..]
Super, dank je wel!! Dat gaat me heeeeel erg veel werk schelen
Nog een vraag voor gevorderden: zou er ook nog een formule zijn om vóórdat ik de duplicaten verwijder de hoogste positie (dus eigenlijk het laagste getal) uit de paar rijen per nummer te pikken? (Zo niet dan zoek ik die gewoon lekker op in de originele sheet hoor, maar met ruim 60 jaar aan charts is elk hulpmiddel meegenomen!)
Alleen heb ik dan de eerste datum niet meer!quote:Op woensdag 27 februari 2013 20:31 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Als je eerst je hele lijst sorteert op positie en dáárna de duplicaten verwijderen-handeling uitvoert, zou het goed moeten komen.
Je hele vraag hier typen kost meer tijd als in google 11 proof excel intypen.quote:Op donderdag 28 februari 2013 08:19 schreef mctwigt het volgende:
Kan iemand me helpen. Ik werk met een engelstalige excell en ik moet een 11proefuit voeren voor 600 rekeningnummers. in een clioep gaf hij aan dat de nummers goed waren maar de bank gaf aan van niet. Nu is 600 nummers het truukje met vermeningvuldigen wat lang werk heeft iemand in excel hier een makkelijke formule voor die ik mooi kan doortrekken?
De versie die ik heb is 2003 en 2010
Bij voorbaat dank
Eentje voor giro rekeningen en 7 cijferige rekeningnummers kan ik niet vindenquote:Op donderdag 28 februari 2013 08:23 schreef Basp1 het volgende:
[..]
Je hele vraag hier typen kost meer tijd als in google 11 proof excel intypen.
Voor 9 en 10 cijfierige nummers.
http://www.veit.nl/365503-hoe-doe-ik-de-elfproef
Voldoet een girorekeningnummer wel altijd een 11 proef?quote:Op donderdag 28 februari 2013 10:05 schreef mctwigt het volgende:
[..]
Eentje voor giro rekeningen en 7 cijferige rekeningnummers kan ik niet vinden
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |