Als je éénmalig een serie data wil verkorten, kun je even een hulpkolom in het leven roepen en dan met de formule =LINKS(A1,8) de bestaande cellen verkorten tot de 8 eerste karakters. Daarna kun je met kopiëren, waarden plakken de bestaande cellen vervangen.quote:Op maandag 14 januari 2013 15:57 schreef tdrone het volgende:
Hallo,
Is het mogelijk om in excel het maximaal aantal karakters per cel in te stellen en te zorgen dat de tekst die in desbetreffende cel staat of wordt gekopieerd te beperken tot 8 karakters.
het lukt met valideren wel om de lengte van de tekst te beperken maar niet om de huidige tekst tot 8 karakters te beperken.
bedanktquote:Op maandag 14 januari 2013 16:01 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Als je éénmalig een serie data wil verkorten, kun je even een hulpkolom in het leven roepen en dan met de formule =LINKS(A1,8) de bestaande cellen verkorten tot de 8 eerste karakters. Daarna kun je met kopiëren, waarden plakken de bestaande cellen vervangen.
Alles wat dan later nog aan data wordt ingevoerd kun je dan kort houden met je validatieregel.
Alle 950 rijen selecteren (niet de hele rij, alleen de cellen die je wil opmaken), kleurtje geven op basis van formule (=A1>$A99 (of hoe lang je rij ook is) en A1<$A99) en invoeren maarquote:Op dinsdag 15 januari 2013 09:54 schreef hello_moto1992 het volgende:
Hoi,
ik heb een vraagje over conditionele opmaak. Ik heb een excelfile met horizontaal en verticaal veel waarden.
Nu wil ik horizontaal de hele rij checken of de waarden lager/hoger zijn als de laatste waarde van die rij en zoja een kleurtje geven (hoger=rood, lager=groen). Nu kan dit eenvoudig uitgevoerd worden door de hele rij op de laatste waarde na te selecteren en naar conditional formatting te gaan, maar ik wil het voor een bestand doen met 950 rijen. Hoe doe ik dit snel?
vergelijken()quote:Op dinsdag 15 januari 2013 11:45 schreef hello_moto1992 het volgende:
[ afbeelding ]
Waar ik eigenlijk naar toe wil is dat in BE en BF voor de linkerdijk en rechterdijk een waarde komt uit regel 1 (is eigenlijk 100-5000 maar hier 3200-5000). De waarde daaruit die het beste 'rechterdijk' benaderd wil ik zoeken en hierbij het getal (100-5000). Zo zou dan in BF het getal 3200 komen. Ik kwam zelf met Hlookup, maar ik kom er eigenlijk niet uit.
Oke, thx. Nu krijg ik een getal er uit dat de zoveelste rij aangeeft (bijv. 32). Hoe zet ik dit om naar het 32e getal uit de 1e rij?quote:
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 | Sub gaan() Dim weekdag As String Dim weeknummer As String Dim plantool As String Dim plantoola As String weeknummer = Range("D4") weekdag = Range("D5") plantool = "X:\rapportage\Agenda 2013 week " & weeknummer & ".xls " plantoola = "Agenda week " & weeknummer & ".xls" Workbooks.Open Filename:=plantool Sheets(weekdag).Select Application.ScreenUpdating = False Range("AH76:AU84").Copy Windows("Map1.xls").Activate Range("AH76").PasteSpecial Paste:=xlPasteFormulas, Operation:=xlNone, _ SkipBlanks:=False, Transpose:=False Application.ScreenUpdating = True End Sub |
Dat zou je dus kunnen doen met index().quote:Op dinsdag 15 januari 2013 12:20 schreef hello_moto1992 het volgende:
[..]
Oke, thx. Nu krijg ik een getal er uit dat de zoveelste rij aangeeft (bijv. 32). Hoe zet ik dit om naar het 32e getal uit de 1e rij?
Edit: al gelukt. Aangezien het van 100-5000 loopt komt 32 overeen met 3200.
range() aanpassen naar workbook().range() oid? Lijkt er op alsof ie nu gegevens uit je huidige sheet wil kopiëren (denk ik)quote:Op dinsdag 15 januari 2013 12:22 schreef Orealo het volgende:
Hoi,
Ik heb een excel sheet die automatisch een aantal gegevens moet kopieeren uit een ander tabblad. Kan niet moeilijk zijn maar toch lukt het niet.
(de code is iets uitgebreider want het bestand waarin de andere gegevens in staan heeft een variabele naam.). Ik krijg de gegevens niet gekopieerd. De code loopt gewoon goed door, geen foutmelding maar er staat uiteindelijk niets in het huidige bestand. Als ik ctrl-v druk zie ik overigens wel dezelfde celgrootte als in het bronbestand. Dit zou betekenen dat hij wel iets kopieerd maar de gegevens niet mee neemt..
-
[ code verwijderd ]
Wat stom. Je hebt gelijk. Ik heb er activesheet.range van gemaakt en loopt nu als een zonnetje.quote:Op dinsdag 15 januari 2013 13:41 schreef qu63 het volgende:
[..]
range() aanpassen naar workbook().range() oid? Lijkt er op alsof ie nu gegevens uit je huidige sheet wil kopiëren (denk ik)
En je hebt je helemaal speciaal geregistreerd om dat met ons te delen? Wat tof van je!quote:
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 | Sub dubbelplus1() Dim i, j As Integer Dim date1, date2 As Date For i = 1 To 65 'rijen j = 16 '(dat is kolom P ) date1 = Cells(i, j).Value date2 = Cells(i + 1, j).Value If date2 = date1 Then Cells(i + 1, j).Value = date2 + 1 End If Next i End Sub |
Vul in =tekst("RTL 8")quote:Op donderdag 24 januari 2013 16:05 schreef Klonterpot het volgende:
Hoi, ik heb een korte vraag en hoop dat iemand met ervaring mij kan helpen.
Ik heb een kolom 'Zender' met daarin als eerstvolgende rij 'RTL 8'. Ik wil deze naar beneden slepen zonder dat de 8 in de rij optelt. Waarschijnlijk erg simpel, maar ik krijg het niet voor elkaar en kan ook de juiste zoekopdrachten in Google niet beredeneren op dit moment.
Dit inderdaad, of gewoon kopiëren en plakken in plaats van slepen.quote:
Opmaak instellen op 'getal' of 'standaard'..quote:Op donderdag 24 januari 2013 22:04 schreef deuk.in.een.pakje.boter het volgende:
ik hou de uitslagen van het jeugdelftal dat ik train in een excel bestandje bij, maar nu verandert excel een uitslag van bijvoorbeeld 2-1, automatisch in 2 januari 2013. Hoe kan ik het instellen dat dit niet meer gebeurt?
nope, dan maakt hij er nog steeds een datum vanquote:Op donderdag 24 januari 2013 22:08 schreef qu63 het volgende:
[..]
Opmaak instellen op 'getal' of 'standaard'..
Opmaak instellen op Tekst.quote:Op donderdag 24 januari 2013 22:04 schreef deuk.in.een.pakje.boter het volgende:
ik hou de uitslagen van het jeugdelftal dat ik train in een excel bestandje bij, maar nu verandert excel een uitslag van bijvoorbeeld 2-1, automatisch in 2 januari 2013. Hoe kan ik het instellen dat dit niet meer gebeurt?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |