Ik begrijp niet precies of er wel iets in A kan staan maar niet in B en andersom. Mocht dit niet zo zijn dan zou je in de betreffende x-as kolom alleen je waarden 25-50 en 60-80 moeten opnemen. Vervolgens kan je de x-as opmaak veranderen om hier een vaste waarde te nemen via rechter muistoets en dan As-opmaak. Op deze manier verkom je het gebruik van niet bestaande waarden.quote:Op woensdag 2 januari 2013 11:06 schreef Holy_Goat het volgende:
Hai.
Ein kleines problempchen (oid) en ik kom er maar niet uit.
Heb 2 kolommen, waarbij de ene kolom alleen 1 of niets bevat, en de tweede kolom 1-10 of niets bevat.
Kolom 1 wil ik in een grafiek laten zien als een maskeer vlak op een bepaalde tijd, kolom 2 als een punt op een bepaalde tijd.
Echter... De lege vakjes gooien roet in het eten, aangezien ze als 0 worden aangemerkt. Hierdoor krijg ik dus te veel punten, en indien er niet zo veel items zijn wordt het 'masker' links en rechts schuin, in plaats van recht naar beneden. Hoe negeer ik in excel 2010 lege waarden?
edit: ter aanvulling; wat ik eigenlijk wil is simpelgezegd dit: op de x as getallen 1-100 , en dan bijvoorbeeld ALLEEN bij 25-50 een lijn, en bij 60-80 een lijn, omdat daar waarden ingevuld staan. Dus GEEN lijnen bij niet ingevulde x as waarden, en GEEN schuine lijn van of naar y=0
Hoe ik dat allemaal binnen neem, staat kort omschreven in dit topic op GrabCAD.quote:Op donderdag 3 januari 2013 11:38 schreef Basp1 het volgende:
Ik ben wel benieuwd , hoe haal je de "harde code" uit excel direct binnen in solid edge?
Wat ik zo lees is dat het niet zo 1,2,3, te doen is, en het problematisch zal blijven als je met de verwijzingen blijft werken.![]()
Ik snap sowieso niet dat ze in de pakketen alles afhankelijk gemaakt hebben van lokale talen, en landinstellingen.
Haha, Ok!quote:Op donderdag 3 januari 2013 11:53 schreef Basp1 het volgende:
Zeg verder alsjeblieft je of jij, maar niet u dan voel ik me zo oud.
Je kan wel een languagepack installeren voor je huidige MS Office. Nadeeltje is dan dat heel Office in het Engels (Duits, Frans, whatever) is..quote:Op donderdag 3 januari 2013 12:08 schreef Caecus het volgende:
Neen, met Solid Edge heb ik dat al geprobeerd om met 'A1' en dergelijke te verwijzen, maar hij wil dit niet aanvaarden.
Helaas...
Zou er geen manier zijn om die verwijzingen naar het engels te plaatsen en de rest in het nederlands te laten?
Of eventueel in het uiterste geval, de versie van excel volledig in het engels te zetten?
Een 'named range' (van 1 cel) bedoel je?quote:Op donderdag 3 januari 2013 12:23 schreef Basp1 het volgende:
Ik bedoel juist niet 'A1' maar juist een harde benaming in je excel file van die cel, de a1 noem je dan bijvoorbeeld "hoogte" en juist de verwijzing naar hoogte werkt in acad goed toendertijd.
Ja! Dat blijkt goed te lukken!quote:Op donderdag 3 januari 2013 12:23 schreef Basp1 het volgende:
Ik bedoel juist niet 'A1' maar juist een harde benaming in je excel file van die cel, de a1 noem je dan bijvoorbeeld "hoogte" en juist de verwijzing naar hoogte werkt in acad goed toendertijd.
Ook bedankt!quote:Op donderdag 3 januari 2013 12:21 schreef qu63 het volgende:
[..]
Je kan wel een languagepack installeren voor je huidige MS Office. Nadeeltje is dan dat heel Office in het Engels (Duits, Frans, whatever) is..
http://office.microsoft.com/nl-nl/language-packs/
of zo: http://office.microsoft.c(...)ing-HP003088462.aspx
Of zo: http://www.techgenie.com/(...)-in-microsoft-excel/
Volgens mij moet dat idd wel altijd zo blijven werken, omdat de celbenaming wat harder in excel zit.quote:Op donderdag 3 januari 2013 12:42 schreef Caecus het volgende:
[..]
Ja! Dat blijkt goed te lukken!
Nu zal ik wel éénmalig de verwijzingen in Solid Edge moeten aanpassen, maar dit zal (hopelijk) eenmalig blijven.
Ik wist eerlijk gezegd niet van die benamingsfuncties af? En deze zouden dus altijd dezelfde moeten blijven (in gelijk welke taal)?
Alvast bedankt! Hiermee ben ik enorm goed geholpen!
Terugkomend op deze reply van Deetch: bovenstaande formulie werktquote:Op vrijdag 14 december 2012 08:17 schreef Deetch het volgende:
[..]
Die puntcomma en komma is geheel afhankelijk van je windows instellingen en wat je daar als lijstscheidingsteken (list-seperator) gebruikt. Over het algemeen is het zo dat een Nederlands ingestelde computer ALS gebruik icm ; en een Engels/Amerikaans ingestelde computer IF icm met , . Combinaties komen ook voor maar dat is imho verwarrend.
Sowieso moet degene die ooit heeft bedacht dat de functies vertaald moesten worden een nekschot krijgen.
Kleine extra uitleg over IF
=IF(A1<10,1) geeft een 1 als de waarde kleiner dan 10 is. Als de waarde groter is (of gelijk aan) 10 dan krijg je FALSE te zien. Als je achter de 1 een komma zet kun je daar een uitdrukking neer zetten die getoond moet worden als A1 groter is dan 10.
=IF(A1<10,1,"groter dan 10")
Je kunt meerdere IFs ook combineren door eerste te checken op 1 voorwaarde en als die voorwaarde niet waar is kun je op de plek van de "groter dan 10" hierboven een tweede IF neerzetten, dit kan tot 7 niveaus.
Met het < of > teken sla je de grenswaarden nog over. <10 betekent exclusief 10. Dus je moet de grenzen ook ergens meenemen.
Ik ga er even vanuit dat er een 1 moet staan als de waarde 10 of kleiner is en een 2 als de waarde 20 of kleiner is maar groter dan 10.
Samenvattend zou dit de formule moeten zijn:
=IF(A1<=10,1,IF(A1<=20,2,3))
• als A1 kleiner of gelijk aan 10 dan 1
• als A1 niet kleiner of gelijk aan 10 dan check of A1 kleiner of gelijk aan 20 en dan 2
• alle andere gevallen 3
De allerlaatste formule =IF(A1<=10,1,IF(A1<=20,2,3)) moet je uitbreiden. Dus in plaats van 3 komt er dan weer een IF-formulequote:Op vrijdag 4 januari 2013 12:05 schreef Landgeld het volgende:
[..]
Terugkomend op deze reply van Deetch: bovenstaande formulie werktAlleen kom ik er niet uit hoe ik nu meerdere waardes erin kan zetten. Krijg hem niet werkend.
Wat ik graag wil:
Waarde tussen 1 en 10 = 1
Waarde tussen 10 en 20 = 2
Waarde tussen 20 en 30 = 3
Waarde tussen 30 en 40 = 4
Hoe zou de totale formule er dan uitzien?
=AFRONDEN.BOVEN(cel;10)/10quote:Op vrijdag 4 januari 2013 12:05 schreef Landgeld het volgende:
[..]
Terugkomend op deze reply van Deetch: bovenstaande formulie werktAlleen kom ik er niet uit hoe ik nu meerdere waardes erin kan zetten. Krijg hem niet werkend.
Wat ik graag wil:
Waarde tussen 1 en 10 = 1
Waarde tussen 10 en 20 = 2
Waarde tussen 20 en 30 = 3
Waarde tussen 30 en 40 = 4
Hoe zou de totale formule er dan uitzien?
En daar kom ik niet uit, =IF(A1<=10,1,IF(A1<=20,2,3), IF(A2<=20,2,3)) , zoiets?quote:Op vrijdag 4 januari 2013 12:11 schreef qu63 het volgende:
[..]
De allerlaatste formule =IF(A1<=10,1,IF(A1<=20,2,3)) moet je uitbreiden. Dus in plaats van 3 komt er dan weer een IF-formule
-edit-
Of je kan de waarde delen door 10 en afronden naar boven op hele getallen
=IF(A1<=10,1,IF(A1<=20,2,IF(A1<=30,3,4)))quote:Op zondag 6 januari 2013 10:41 schreef Landgeld het volgende:
[..]
En daar kom ik niet uit, =IF(A1<=10,1,IF(A1<=20,2,3), IF(A2<=20,2,3)) , zoiets?
Een keer of 16. Meer dan je ooit nodig zal hebben.quote:Op zondag 6 januari 2013 11:20 schreef Basp1 het volgende:
[..]
Let op de if functie kun je niet te vaak binnen zichzelf gebruiken.
Ik dacht maar een keer of 8, en aangezien het over een oplopende rij van die vraag ging zie ik sommige mensen wel in staat om die grens te bereiken.quote:Op zondag 6 januari 2013 12:01 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Een keer of 16. Meer dan je ooit nodig zal hebben.
quote:=SOMMEN.ALS(AT_RISK;WIN;"<>P";WIN;"<>"&"";BET_DATE;">="&DATUM(JAAR(VANDAAG());MAAND(VANDAAG());1);BET_DATE;"<="&VANDAAG())
Min of meer, als ik het goed zie. De formule telt op in de lopende maand vanaf dag 1 tot en met vandaag. Ik gok dat JD een maandtotaal van een volledige maand wil hebben, en dan moet je dus in jouw cel A1 31 maart 2012 zetten.quote:Op maandag 7 januari 2013 18:50 schreef DaFan het volgende:
Alles vervangen waar VANDAAG() staat door bv A1 en dan zet je in A1 de gewenste datum. (1 maart 2012 ofzo)
Gebruik de formule vert.zoeken of in het engels vlookupquote:Op maandag 7 januari 2013 18:29 schreef TJV het volgende:
Klein vraagje mbt tot het opvragen van informatie uit andere tabbladen:
Stel ik heb 2 tabbladen.
Tabblad a:
A1: Verkoopprijs product
A2: Afzet
Tabblad b:
A1: Verkoopprijs product
B2: Bijbehorende afzet
A2: Verkoopprijs product
B2: bijbehorende afzet
dit gaat dan door tot B137.
Stel dat ik bij Tab A, A1 ¤10 invul. In Tabblad B is er dan ook een waarde ¤10 met in de kolom ernaast de bijbehorende afzet. Hoe kan ik het zo instellen dat als ik in Tab A, A1 ¤10 invul, Excel in Tab B de waarde naast ¤10 opzoekt en deze invult in Tab A, A2?
Kort samengevat: Waarde invullen in AA1, Excel zoekt waarde op in BA1, pakt waarde uit BB1 en vult deze in AA2 in.
Op sheet 2(etc): =Sheet1!A1 (of andere cellen etc.)quote:Op donderdag 10 januari 2013 11:18 schreef SinthorasNL het volgende:
Hallo,
Ik wil graag een data bestand gaan maken op Excel (Nederlandse 2007 versie) (text based). Nu werk ik vaker op deze manier met Excel, maar ik kom hier niet helemaal uit.
#1. Is het mogelijk om tekst op bijv. Sheet 1/ kolom A te schrijven en dat deze dan verschijnt op Sheet 2,3, enz. ?
Het mooiste is als hier een formule achter staat, dat zo daar ik een naam bijvoeg deze overal verschijnt.
Ook dit is gewoon met formules te doen zoals met =som(), gemiddelde(), etc.quote:#2. Ik weet dat je meerdere werkmappen kan samenvatten, maar is het ook mogelijk om dit per rij,kolom en sheet te doen? Het idee is bijv.
Bedrijf X in op Sheet 1,2 en 3 in Kolom D, E, F en G/Rij 6 --> samenvatting op 1 pagina
Alle hulp is welkom en als men vindt dat ik dit beter in een ander Programma kan gaan doen hoor ik het graag.
Als je op sheet 2 in A1 dit hebt staan =Sheet1!A1 dan zal deze waarde aangepast worden als je op sheet 1 de cel A1 aanpast.quote:Op donderdag 10 januari 2013 12:00 schreef SinthorasNL het volgende:
Bedankt voor de tips, ik heb er veel aan. Maar ik zit nu nog met een probleempje.
Als ik cellen verwijs in verschillende sheet werkt dit goed. De volgende stap die ik wil, maar niet voor elkaar krijg is dit:
Op het moment dat ik in sheet 1 een naam/waarde verander, doe Excel dit niet bij de verwijzingen en moet ik de nieuwe naam/waarde weer handmatig aanpassen in alle sheets. Nu is dit geen probleem was het niet dat ik dit voor een honderdtal bedrijven moet gaan doen.
Kan Excel dit niet automatisch? Of moet hier een macro voor gemaakt worden?
Als je éénmalig een serie data wil verkorten, kun je even een hulpkolom in het leven roepen en dan met de formule =LINKS(A1,8) de bestaande cellen verkorten tot de 8 eerste karakters. Daarna kun je met kopiëren, waarden plakken de bestaande cellen vervangen.quote:Op maandag 14 januari 2013 15:57 schreef tdrone het volgende:
Hallo,
Is het mogelijk om in excel het maximaal aantal karakters per cel in te stellen en te zorgen dat de tekst die in desbetreffende cel staat of wordt gekopieerd te beperken tot 8 karakters.
het lukt met valideren wel om de lengte van de tekst te beperken maar niet om de huidige tekst tot 8 karakters te beperken.
bedanktquote:Op maandag 14 januari 2013 16:01 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Als je éénmalig een serie data wil verkorten, kun je even een hulpkolom in het leven roepen en dan met de formule =LINKS(A1,8) de bestaande cellen verkorten tot de 8 eerste karakters. Daarna kun je met kopiëren, waarden plakken de bestaande cellen vervangen.
Alles wat dan later nog aan data wordt ingevoerd kun je dan kort houden met je validatieregel.
Alle 950 rijen selecteren (niet de hele rij, alleen de cellen die je wil opmaken), kleurtje geven op basis van formule (=A1>$A99 (of hoe lang je rij ook is) en A1<$A99) en invoeren maarquote:Op dinsdag 15 januari 2013 09:54 schreef hello_moto1992 het volgende:
Hoi,
ik heb een vraagje over conditionele opmaak. Ik heb een excelfile met horizontaal en verticaal veel waarden.
Nu wil ik horizontaal de hele rij checken of de waarden lager/hoger zijn als de laatste waarde van die rij en zoja een kleurtje geven (hoger=rood, lager=groen). Nu kan dit eenvoudig uitgevoerd worden door de hele rij op de laatste waarde na te selecteren en naar conditional formatting te gaan, maar ik wil het voor een bestand doen met 950 rijen. Hoe doe ik dit snel?
vergelijken()quote:Op dinsdag 15 januari 2013 11:45 schreef hello_moto1992 het volgende:
[ afbeelding ]
Waar ik eigenlijk naar toe wil is dat in BE en BF voor de linkerdijk en rechterdijk een waarde komt uit regel 1 (is eigenlijk 100-5000 maar hier 3200-5000). De waarde daaruit die het beste 'rechterdijk' benaderd wil ik zoeken en hierbij het getal (100-5000). Zo zou dan in BF het getal 3200 komen. Ik kwam zelf met Hlookup, maar ik kom er eigenlijk niet uit.
Oke, thx. Nu krijg ik een getal er uit dat de zoveelste rij aangeeft (bijv. 32). Hoe zet ik dit om naar het 32e getal uit de 1e rij?quote:
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 | Sub gaan() Dim weekdag As String Dim weeknummer As String Dim plantool As String Dim plantoola As String weeknummer = Range("D4") weekdag = Range("D5") plantool = "X:\rapportage\Agenda 2013 week " & weeknummer & ".xls " plantoola = "Agenda week " & weeknummer & ".xls" Workbooks.Open Filename:=plantool Sheets(weekdag).Select Application.ScreenUpdating = False Range("AH76:AU84").Copy Windows("Map1.xls").Activate Range("AH76").PasteSpecial Paste:=xlPasteFormulas, Operation:=xlNone, _ SkipBlanks:=False, Transpose:=False Application.ScreenUpdating = True End Sub |
Dat zou je dus kunnen doen met index().quote:Op dinsdag 15 januari 2013 12:20 schreef hello_moto1992 het volgende:
[..]
Oke, thx. Nu krijg ik een getal er uit dat de zoveelste rij aangeeft (bijv. 32). Hoe zet ik dit om naar het 32e getal uit de 1e rij?
Edit: al gelukt. Aangezien het van 100-5000 loopt komt 32 overeen met 3200.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |