Weet je dit zeker aangezien de Vorwerk een andere batterij heeft !!quote:Op zondag 16 december 2012 21:01 schreef AnkeV het volgende:
De basis van een XV-15 werkt met een XV-15 en een Vorwerk (delen zelfde moederbord).
Ik heb voor n roomba gekozen omdat het mn eerste stofzuigerrobot is, eerst kijken hoe hij t doet, dus de voordeligste gekozen...quote:Op zondag 16 december 2012 21:04 schreef AnkeV het volgende:
Een simpele vergelijking van een iRobot roomba 780 en Neato XV-25. Lekkere input om nog even wat te chatten.
Mijn input:
* multi-kamer zonder kastjes: herkent openstaande deuren
* botst niet overal op, maar rijdt gestructureerd
* heeft een geheugenfunctie (3-voudig geheugen)
* is updatebaar via usb kabel
* geweldige zuigkracht
Maw, zie zelf niet direct een reden om geen Vorwerk of Neato aan te schaffen.
Een roomba is "stiller", maar dat is ook omwille van de minimale zuigmotor.
Toch roomba addict: koop een roomba 500 serie, dus geen 600 of 700 serie. Zet op de roomba 555 of 581 een Aerovac bin en je hebt een roomba 770 of 780 voor een "prikje".
PS: ik sta open voor alle kritiek (as usual)
Wel duidelijk om ze zo eens allemaal op een rijtje te hebben staanquote:Op zondag 16 december 2012 19:31 schreef klipper het volgende:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
En vele andere merken.
Dat is afhankelijk van hoe hoog de drempel is. Een kleine drempel gaat mijn Roomba wel overheen. Ter illustratie: ik heb twee van zulke stoelen:quote:Op maandag 17 december 2012 09:35 schreef Catch22- het volgende:
Kunnen die dingen over een drempeltje heen of niet?
Ik wou heel lang zo'n apparaat, maar toen zag ik die Kassa (of Radar) test en toen dacht ik van 'laat maar'
Alleen blijft een Neato wel hangen op zo'n wasrek:quote:Op maandag 17 december 2012 10:01 schreef AnkeV het volgende:
een drempel hoger dan 2cm? Zo'n ding herkent openstaande deuren en rijdt zelf van kamer 1, naar 2 naar 3 naar 4 (gaat zich dan herladen), rijdt dan naar 5, naar 6 enz.
De Neato kan zijn "kont" 4cm optillen... Drempels van meer dan 2cm zijn eerder uitzonderlijk niet?
dezelfde rommel dan diegene die ze op groupon aanbieden.quote:Op maandag 17 december 2012 19:47 schreef ikweethetookniet het volgende:
Woensdag as in de aanbieding bij de aldi![]()
http://www.aldi.nl/aldi_vanaf_woensdag_1912_48_5_415_3451.html
[img]http://www.aldi.nl/images/big_092e3e9ae0b124d8ef5a2257a6972561.jpg[\img]
129,00¤![]()
Alleen welke is het en is het wat
Beetje onzin om die in de OP mee te nemen, wordt standaard hier niet verkocht.quote:Op maandag 17 december 2012 07:28 schreef JohnB52 het volgende:
http://www.robotadvice.com/electrolux-trilobite_robot.html
Deze mag ook wel in de OP.
Heeft iemand deze? Of ervaring er mee?
quote:Op dinsdag 18 december 2012 19:10 schreef _VoiD_ het volgende:
net een neato xv25 gekocht van een deeltje van de 13e maand.... nu maar hopen dat het wat is
Achteruit inparkeren natuurlijk! Doe ik ook zoveel mogelijk, ik waggel alleen wat minder.quote:Op woensdag 19 december 2012 18:09 schreef crowone het volgende:
Na dat ik hem zag in parkeren wist ik het zeker, het is een mannetje.
[ afbeelding ]
Het is geen rolborstel, maar meer een rijdende swifferdoek...quote:Op vrijdag 21 december 2012 10:17 schreef Tamara123123 het volgende:
Er staat dat dit een veegrobot is, dus ook meer een rolborstel idee dan een stofzuiger. Verder dweilt hij de vloer tot maar 25m2. Nu weet ik niet of deze opnieuw gaat opladen dan of dat zijn water dan op is...
Daar zal je best tevreden over zijn.quote:Op vrijdag 21 december 2012 15:42 schreef sylvesterrr het volgende:
Zojuist de XV-25 besteld bij CoolBlue. Ben benieuwd of het mij gaat helpen met de kattenharen van mijn twee Ragdolls.
Huh, wat? Ik heb 'm direct aan de lader gehangen...quote:Op zaterdag 22 december 2012 15:21 schreef AnkeV het volgende:
succes..... de batterij eerst activeren in het compartiment met de bolletjes en dan laden maar.
Ik heb 'm aan de lader gehangen, nadat het lampje continu groen bleef branden heb ik 'm aangezet. Dat ding is nu aan het werk.quote:Op zaterdag 22 december 2012 16:49 schreef AnkeV het volgende:
draai de machine om.... staan er geen 2 rode stippen op?
Wanneer je de leaflet leest, zie je dat die batterij niet aangekoppeld is.
Ik snap het hoor, en ik vind het prima. Al die software vind ik maar gedoe, dat mag m'n computer doenquote:Op zaterdag 22 december 2012 17:12 schreef AnkeV het volgende:
Een roomba is een random rondrijdende robot, zonder een deftige cpu (lees processor). De Neato/ Vorwerk is een dualcore machine (lees pc) die via een laser alles herkent. Maw, het ding is intelligent.
Een roomba is ook veel eenvoudiger omdat het te vergelijken is qua intelligentie met een http://www.robotstofzuige(...)obomop-softbase.html
Een VR100/Neato XX kan een huis reinigen zonder kastjes door zijn IQ. De rest rijdt slechts een kamer of wordt tijdsgebaseerd doorgestuurd.
Troost je bij updaten ishet kabeltje erin en gaan, kind kan de was doen en neato de vloer.quote:Op zaterdag 22 december 2012 17:36 schreef Guppyfriend het volgende:
[..]
Ik snap het hoor, en ik vind het prima. Al die software vind ik maar gedoe, dat mag m'n computer doen
Mijn vrouw wel ;-)quote:[b]Op zaterdag 22 december 2012 11:05 schreef AnkeV het volgende:[/. Niemand heeft meer zuigkracht en intelligentie.
Alle anderen hebben geen deftig geheugen en bezitten een fractie van de zuigkracht.
Dus ja, je gaat zeker tevreden zijn :-)
Een paar klosjes onder de poten? Het is vaak een kwestie van een cm of 1,5.quote:Op zaterdag 22 december 2012 17:02 schreef nectarientje het volgende:
Wij hebben gisteravond Vincent (Neato XV25) van het postkantoor gehaaldHij heeft net even een proefrondje gedaan en we zijn erachter dat hij de bank het meest ideale punt vindt om vast te lopen. Hij kan er vanaf de zijkanten wel in, maar hij kan er niet via het kleed af dus daar heb ik net maar even van die strips neergelegd. Eens kijken wat hij er morgen mee gaat doen
De vraag is: leidt die extra intelligentie ook tot een beter resultaat? Ik heb nu bijna een jaar een Roomba en ondanks dat 'ie zo dom is, heb ik 0,0 klachten. Elke dag vind ik mn huiskamer keurig gestofzuigd, zonder dat ik er omkijken naar heb. Daar gaat het toch om?quote:Op zaterdag 22 december 2012 17:12 schreef AnkeV het volgende:
Een roomba is een random rondrijdende robot, zonder een deftige cpu (lees processor). De Neato/ Vorwerk is een dualcore machine (lees pc) die via een laser alles herkent. Maw, het ding is intelligent.
Een roomba is ook veel eenvoudiger omdat het te vergelijken is qua intelligentie met een http://www.robotstofzuige(...)obomop-softbase.html
Een VR100/Neato XX kan een huis reinigen zonder kastjes door zijn IQ. De rest rijdt slechts een kamer of wordt tijdsgebaseerd doorgestuurd.
Dat vind ik dus ook het aller belangrijkste. Tuurlijk rijdt ie random wat in de rondte, maar dat doet ie als ik niet thuis ben, dus niemand heeft er last van. En de vloeren zijn prima schoon, bakje zit vol!quote:Op zondag 23 december 2012 14:49 schreef Tijn het volgende:
[..]
De vraag is: leidt die extra intelligentie ook tot een beter resultaat? Ik heb nu bijna een jaar een Roomba en ondanks dat 'ie zo dom is, heb ik 0,0 klachten. Elke dag vind ik mn huiskamer keurig gestofzuigd, zonder dat ik er omkijken naar heb. Daar gaat het toch om?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |