Zo. Hier verder.quote:http://www.nu.nl/binnenla(...)g-niet-geslaagd.html
http://binnenland.nieuws.nl/730949/bultrug_plengt_laatste_tranen
Er kan misschien met een paar graafmachines een 'dijk' van zeg 2 m hoog om de bultrug heen worden gelegd en die vervolgens volpompen met water zodat de bultrug in een voorlopig 'basinnetje' komt te liggen (in iedergeval weer drijvend), en dan bij harde wind (die komt) en hoog tij in een keer die dijk doorsteken aan de diepste kant zodat de bultrug via die geul in dieper water terrecht kan komen. Hij is nog sterk volgens Ecomare.
Ierland heeft maar 1 fjord, Killary fjord, en dat ligt niet bepaald afgelegenquote:Op zondag 16 december 2012 11:30 schreef Ulx het volgende:
[..]
Ach. Was hij op een verlaten plekje ergens in een afgelegen fjord in Ierland aangespoeld was dat ook het resultaat.
Fixed.quote:Op zondag 16 december 2012 13:31 schreef Spouwerranger het volgende:
Condoleren op een website. Wat een niveau weer.
Vertel me ajb dat dit niet serieus isquote:Ik ben erg geschokt door het vreselijke nieuws dat Johannes de Bultrug niet meer onder ons is. Wat gaan we hem missen. Johannes. Je was altijd een goede vriend en stond altijd voor iedereen klaar. Spijtig dat je zo aan je einde bent
gekomen. Ik wens de familie en vrienden van Johannes heel veel sterkte toe in deze moeilijke tijd.
De grap is dat je dit soort reacties ook bij registers van personen ziet.quote:Op zondag 16 december 2012 13:35 schreef Spouwerranger het volgende:
[..]
Vertel me ajb dat dit niet serieus is
quote:Condoleance 19 is geplaatst door:
Robijn Jackson
Grote beek, 16 december 2012 13:25
Lieve Johannes,
Onbegrepen door de hele wereld, kwam jij in Nederland aan je einde.
Ik voel ontzettend met je mee, als eenling zijnde
Mijn einde is nog lang niet in zicht
Maar ik hoop dat dat niet op een standplaats ligt
Tot zover mijn zeemansgroet
Lieve Johannes, het gaat je na de dood goed!
quote:Op zondag 16 december 2012 13:54 schreef Eenskijken het volgende:
iedereen kan meedoen voor de stille tocht, doe aub mee!
http://www.noordhollandsd(...)ultrug-in-Den-Helder
quote:UPDATE: We hebben dit register opgezet voor serieuze dingen, dit kan blijkbaar niet. Ook worden we bespot door omstanders die dit register belachelijk vinden. Zo is het niet bedoeld.
Om 14.00 Nederlandse tijd word dit register gesloten.
UPDATE: CONDOLEANCEREGISTER GESLOTEN.
Tja. Dat zeiden ze vroeger over kinderen met een handicap ook. Uit medemenselijkheid of dierlievendheid iemand of iets helpen is het probleem niet. We moeten alleen waken voor vals sentiment.quote:Op zondag 16 december 2012 14:38 schreef Elfletterig het volgende:
Fijn... het beest is nu dus eindelijk écht dood? Mooi, dan kunnen we weer over tot de orde van de dag. Wat een debiel gedoe zeg. Zieke vis spoelt aan, kan niet gered worden. So be it.
Vroeger, toen mensen nog geen machines hadden, zijn er ongetwijfeld ook bultruggen aangespoeld. Is gewoon het lot van de natuur.
De media maakt er zo'n spektakel van hoor (en FOKkers)quote:Op zondag 16 december 2012 14:38 schreef Elfletterig het volgende:
Fijn... het beest is nu dus eindelijk écht dood? Mooi, dan kunnen we weer over tot de orde van de dag. Wat een debiel gedoe zeg. Zieke vis spoelt aan, kan niet gered worden. So be it.
Vroeger, toen mensen nog geen machines hadden, zijn er ongetwijfeld ook bultruggen aangespoeld. Is gewoon het lot van de natuur.
hoeveel zouden er per jaar op de rotsen knallen en verscheurd worden of aanspoelen op lege stranden in africa ??quote:Op zondag 16 december 2012 14:42 schreef Artillerieschaap het volgende:
Kom op. Het is toch niet grappig dat zo'n mooi dier sterft? Tuurlijk is het de natuur and all, maar dat gepruts van de autoriteiten verdient geen schoonheidsprijs.
En dit is relevant waarom?quote:Op zondag 16 december 2012 14:45 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
hoeveel zouden er per jaar op de rotsen knallen en verscheurd worden of aanspoelen op lege stranden in africa ??
De dood is niet grappig, maar de reacties wel.quote:Op zondag 16 december 2012 14:42 schreef Artillerieschaap het volgende:
Kom op. Het is toch niet grappig dat zo'n mooi dier sterft? Tuurlijk is het de natuur and all, maar dat gepruts van de autoriteiten verdient geen schoonheidsprijs.
Het draagt bij aan de verloedering van de samenleving. En daar heb ik wel degelijk last van. Daarbij geloof ik in de opvoedende waarde van afkeurend reageren op dit soort stille tochten of registers. Laat het besef dat het achterlijk gedrag is maar groeien.quote:Op zondag 16 december 2012 14:44 schreef FANNvanhetlaatsteuur het volgende:
[..]
Jullie hebben verder toch geen last van een stille tocht ja of nee?
laat ze dan gewoon met rust.
Ow... oké !quote:Op zondag 16 december 2012 14:48 schreef nikk het volgende:
[..]
Het draagt bij aan de verloedering van de samenleving. En daar heb ik wel degelijk last van. Daarbij geloof ik in de opvoedende waarde van afkeurend reageren op dit soort stille tochten of registers. Laat het besef dat het achterlijk gedrag is maar groeien.
omdat er jaarlijks duizenden bultruggen en whales de pijp uit gaan op allerlei stranden in de wereldquote:Op zondag 16 december 2012 14:45 schreef Artillerieschaap het volgende:
[..]
En dit is relevant waarom?
De communicatie was beneden peil. Als er mensen zijn die ervaring hebben met het redden van walvissen dan ga je die toch niet koste wat kost weghouden bij dat dier? Als ze meteen vanaf het begin de hulp hadden geaccepteerd en die mensen van Pieterburen/Noordgat erbij hadden gelaten dan hadden ze op z'n minst in overleg kunnen treden met Ecomare en de artsen van het Dolfinarium. Mogelijk was daar dan nog uitgekomen dat het dier niet te redden was, maar dan had je tenminste de best mogelijke input gehad.quote:Op zondag 16 december 2012 14:48 schreef Vasilevski het volgende:
[..]
De dood is niet grappig, maar de reacties wel.
Verder: 'de autoriteiten'? Die hebben mensen gestuurd om de walvis uit z'n lijden te verlossen, helaas is dat niet gelukt. 'De autoriteiten' hebben het gedaan, ja hoor. Net alsof die het gewoon voor de lol hebben laten creperen. Lenie had hem ongetwijfeld terug in de zee gerold, maar de autoriteiten moesten zo nodig mannen in witte pakken sturen. Molenaars!
Volgens mij heb je moeite met lezen, want ik beweerde niets anders...quote:Op zondag 16 december 2012 14:56 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
omdat er jaarlijks duizenden bultruggen en whales de pijp uit gaan op allerlei stranden in de wereld
Dat is de natuur, geboren worden en dan weer sterven of opgegeten worden denk maar eens aan al die haringen en makrelen
.
Maar ach, die aaibaarheidsfactor he
Het dier moest daar tóch weg, of het nu dood of levend is, dus dan ga je toch eerst evenquote:Op zondag 16 december 2012 14:56 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
omdat er jaarlijks duizenden bultruggen de pijp uit gaan op allerlei stranden en ook walvissen en haaien spoelen aan om te sterven op onbekende stranden
nee dat is de natuur, laten sterven, dat beest hoeft daar niet weg, die spoelt wel wegquote:Op zondag 16 december 2012 15:01 schreef FANNvanhetlaatsteuur het volgende:
[..]
Het dier moest daar tóch weg, of het nu dood of levend is, dus dan ga je toch eerst even
proberen om hem levend te laten wegzwemmen? Als dat niet lukt moest het dier ''geruimd''
worden, dat kost ook geld (want ik denk dat er misschien mensen denken/roepen wat dat
niet allemaal moet kosten? Maar ''ruimen'' als het beest dood is is duurder denk ik.
Ik snap het probleem dus écht niet, dat dier moet daar weg, klaar, dus eerst proberen te
redden is dan toch normaal? Of ben ik nou gek ?
Waar heb jij het over? Je schiet in een Pavlov reactie denk ik.quote:Op zondag 16 december 2012 14:52 schreef FANNvanhetlaatsteuur het volgende:
[..]
Ow... oké !Jij gaat je kinderen lekker hard opvoeden?
Visjes, natuur en beestjes zijn niet zo belangrijk hoor.![]()
(zeg er maar niet bij dat we zonder al die dingen niet kunnen voortbestaan want daar gaat
die kleine nog eng van dromen![]()
Hij/zij ziet het over 20 jaar wel in welke puinhoop ze zitten, dat is vroeg genoeg !
Of deze gekquote:Op zondag 16 december 2012 15:11 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
nee dat is de natuur, laten sterven, dat beest hoeft daar niet weg, die spoelt wel weg
Na drie maand is er niets meer over
Hier willen ze hem naar naturalis brengen om te ontleden voor de studenten, dat kost geld
t is allemaal vet en snot zo''n walvis
http://en.wikipedia.org/wiki/Exploding_whale
dooie walvissen zijn voedsel voor andere beesten, net als kip voor jouquote:Op zondag 16 december 2012 14:52 schreef FANNvanhetlaatsteuur het volgende:
[..]
(zeg er maar niet bij dat we zonder al die dingen niet kunnen voortbestaan want daar gaat
Hij/zij ziet het over 20 jaar wel in welke puinhoop ze zitten, dat is vroeg genoeg !
Die walvis had daar echt geen 3 maanden mogen blijven liggen hoor.quote:Op zondag 16 december 2012 15:11 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
nee dat is de natuur, laten sterven, dat beest hoeft daar niet weg, die spoelt wel weg
Na drie maand is er niets meer over
ik ben vegetariërquote:Op zondag 16 december 2012 15:29 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
dooie walvissen zijn voedsel voor andere beesten, net als kip voor jou
En dat wordt allemaal tegengegaan door een stille tocht voor een verdwaalde walvis?quote:Op zondag 16 december 2012 14:52 schreef FANNvanhetlaatsteuur het volgende:
[..]
Luxepositie.quote:
Neeeeeeee, ik ben ook geen voorstander van een stille tochtquote:Op zondag 16 december 2012 15:43 schreef Die_Hofstadtgruppe het volgende:
[..]
[quote]En dat wordt allemaal tegengegaan door een stille tocht voor een verdwaalde walvis?
Is het ook.quote:
Maar dat heeft hier toch echt niets mee te maken?quote:Op zondag 16 december 2012 15:48 schreef FANNvanhetlaatsteuur het volgende:
[..]
Neeeeeeee, ik ben ook geen voorstander van een stille tocht![]()
Maar mensen mogen er best eens wat meer over nadenken voordat ze beginnen
te schreeuwen dat het allemaal niks uitmaakt, natuurlijk maakt het wel wat uit als
de zee totaal naar de maan is geholpen door ''ons'', zonder zee, geen vis, maar
ik denk dat de schade wel wat groter is als de boel niet meer te redden is.
Maakt mij niet uit hoor, ik heb geen kinderen
[..]
Is het ook.
Wat heeft niks me elkaar te maken?quote:Op zondag 16 december 2012 15:52 schreef Die_Hofstadtgruppe het volgende:
[..]
Maar dat heeft hier toch echt niets mee te maken?
God, daar heb je onze verslaggeverquote:Op zondag 16 december 2012 15:53 schreef KoosVogels het volgende:
Johannes, ik groet u.
Vaarwel, kameraad.
Daar heb je onze activist. Al een kaarsje ontstoken voor onze blubberige kameraad?quote:Op zondag 16 december 2012 15:54 schreef FANNvanhetlaatsteuur het volgende:
[..]
God, daar heb je onze verslaggever
neh... bij wijze van spreken misschienquote:Op zondag 16 december 2012 15:55 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Daar heb je onze activist. Al een kaarsje ontstoken voor onze blubberige kameraad?
Aaibaar? Een walvis? Lijkt me nu bij uitstek niet aaibaar.quote:Op zondag 16 december 2012 14:56 schreef michaelmoore het volgende:
Maar ach, die aaibaarheidsfactor he
Jawel hoe groter / zachter het dier , hoe rechtevenredig groter de ABFquote:Op zondag 16 december 2012 15:57 schreef Ludd het volgende:
[..]
Aaibaar? Een walvis? Lijkt me nu bij uitstek niet aaibaar.
Ik dacht dat aaibaar gold voor beesten met een vacht. Konijnen, zeehonden, wasberen en zulks.quote:Op zondag 16 december 2012 16:20 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
Jawel hoe groter / zachter het dier , hoe rechtevenredig groter de ABF
[ afbeelding ]
denk aan muggen en marmotten en olifanten
[ afbeelding ]
nee ook voor walvissen en dolfijnen en olifanten.quote:Op zondag 16 december 2012 16:25 schreef Ludd het volgende:
[..]
Ik dacht dat aaibaar gold voor beesten met een vacht. Konijnen, zeehonden, wasberen en zulks.
Die zijn fascinerend ! Mijn vader had zo'n beest eens over zijn arm lopen op de Veluwe .quote:
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |