abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_120370161
Beste koks,

Helaas ben ik zo zelfstandig als een hond, dat wil zeggen, ik wacht dus rustig tot er eten in mijn bakje komt. Vandaag is de baas echter weg en voert hij me niet. Ik zocht iets dat makkelijk om te maken was en het reepjesvlees ik geloof shoarma of wat het ook is, smaakte goed op de gourmet. Waarom dat ding niet zo proberen, natuurlijk moeten er ook nog van die pita broodjes bij....

Al bij al moet ik dus weten hoe bak ik die reepjes moet er boter bij? Zo ja welke en hoeveel ongeveer, en hoe weet ik of het gaar is?

DE broodjes kom ik ook niet wijs uit ik moet ze besprenkelen met water en in de oven doen, moet ik bak papier gebruiken, kan ik ze gewoon erin jassen? En dat besprenkelen kan ik dat overslaan of moet dat?

Help jij mij uit de brand, bedankt!
To be in the world
And not a part of it
That's the aim of the pain.
  zondag 16 december 2012 @ 13:28:22 #2
136343 BasEnAad
, die clown en die acrobaat!
pi_120370368
Reepjes bakken in boter of olie tot ze gaar en heet zijn, wel af en toe omscheppen. Gewoon een klontje boter, of twee eetlepels olie.

Broodjes open snijden en ik gooi ze meestal in het broodrooster tot ze heet zijn.
pi_120370545
Als je nog niet eens zelf shoarmabroodjes kan maken:

www.thuisbezorgd.nl

Geen dank :')
Mijn UI is:
verFEEst, geZOMbificeerd, verROLluikt en verEKt!
pi_120370590
quote:
0s.gif Op zondag 16 december 2012 13:28 schreef BasEnAad het volgende:
g
Hoe lang moeten die in de broodrooster of welke stand raad je aan? En je snijdt ze door en doet iedere helft erin?
To be in the world
And not a part of it
  zondag 16 december 2012 @ 13:36:24 #5
256140 RhytmicalRemedy
'Respect few,fear none
pi_120370613
Op zondag 6 juni 2010 12:30 schreef Flounder het volgende:
'Jezus, je bent een echte Nederlander he?'
Op maandag 5 november 2012 01:17 schreef tarantism het volgende:
'speciaal ingelogd om deze post te eren _O_ :D'
pi_120370625
quote:
0s.gif Op zondag 16 december 2012 13:35 schreef Akantha het volgende:

[..]

Hoe lang moeten die in de broodrooster of welke stand raad je aan? En je snijdt ze door en doet iedere helft erin?
staat precies op de verpakking.
als dat echt te moeilijk is raad ik je de chinees op de hoek aan...
'Met een banaan door het water, later'
Franky boy | fanmail, hatemail, lovemail, sexmail | Tom
  Donald Duck held zondag 16 december 2012 @ 13:36:55 #7
46149 __Saviour__
Superstapelsmoor op Kristel
pi_120370628
Olie of boter is niet per se nodig bij shoarma als je een goede pan gebruikt, het is van zichzelf al olie-/vetachtig. De broodjes met water besprenkelen is om uitdrogen/brokkelig worden te voorkomen.
❤ Rozen zijn rood ❤
❤ Viooltjes zijn blauw ❤
❤ Kristel, ik hou van jou! ❤
  zondag 16 december 2012 @ 13:38:15 #8
136343 BasEnAad
, die clown en die acrobaat!
pi_120370667
quote:
0s.gif Op zondag 16 december 2012 13:35 schreef Akantha het volgende:

[..]

Dat moet je zelf even uitvinden. Gewoon proberen. Ik kan vanaf hier niet zien wanneer je broodjes heet zijn. Haal ze er gewoon tussendoor even uit.
pi_120370700
uitgebreidere hulp:
shoarmareepjes klaarzetten, overn voorverwarmen op 180 graden
braadpan op middelhoog voor, boter of olie erin, warm laten worden.
shoarmareepjes in de pan, regelmatig omscheppen met een spatel.
bakken tot de reepjes goed gekleurd zijn en het vocht grotendeels weggedampt is.
als je zo ver bent stop je de broodjes in de oven. maak ze eerst een beetje nat door je hand nat te maken en de broodjes met je natte hand nat te maken.
leg ze op het rooster in de oven, een minuutje of 5
haal broodjes uit de oven, zet de pan op tafel,
wacht tot de broodjes niet meer zo heet zijn dat de blaren op je klauwen springen, snij broodje open, shoarma erin, saus erop, and apply to face.
  zondag 16 december 2012 @ 13:39:27 #10
389802 Akantha
WROK EN HAAT
pi_120370708
quote:
0s.gif Op zondag 16 december 2012 13:36 schreef Mirjam het volgende:

[..]

staat precies op de verpakking.
als dat echt te moeilijk is raad ik je de chinees op de hoek aan...
Oh op de euroshopper staat alleen iets over oven geloof ik, maar dat broodrooster idee wordt wel tof!

quote:
0s.gif Op zondag 16 december 2012 13:36 schreef __Saviour__ het volgende:
Olie of boter is niet per se nodig bij shoarma als je een goede pan gebruikt, het is van zichzelf al olie-/vetachtig. De broodjes met water besprenkelen is om uitdrogen/brokkelig worden te voorkomen.
Moet dat dan ook voor de broodrooster?

quote:
0s.gif Op zondag 16 december 2012 13:38 schreef BasEnAad het volgende:

[..]

Dat moet je zelf even uitvinden. Gewoon proberen. Ik kan vanaf hier niet zien wanneer je broodjes heet zijn. Haal ze er gewoon tussendoor even uit.
Aah ok prima moet lukken maar besprenkel jij ze ook?
To be in the world
And not a part of it
  zondag 16 december 2012 @ 13:39:52 #11
389802 Akantha
WROK EN HAAT
pi_120370726
quote:
0s.gif Op zondag 16 december 2012 13:39 schreef Mirjam het volgende:
uitgebreidere hulp:
shoarmareepjes klaarzetten, overn voorverwarmen op 180 graden
braadpan op middelhoog voor, boter of olie erin, warm laten worden.
shoarmareepjes in de pan, regelmatig omscheppen met een spatel.
bakken tot de reepjes goed gekleurd zijn en het vocht grotendeels weggedampt is.
als je zo ver bent stop je de broodjes in de oven. maak ze eerst een beetje nat door je hand nat te maken en de broodjes met je natte hand nat te maken.
leg ze op het rooster in de oven, een minuutje of 5
haal broodjes uit de oven, zet de pan op tafel,
wacht tot de broodjes niet meer zo heet zijn dat de blaren op je klauwen springen, snij broodje open, shoarma erin, saus erop, and apply to face.
Bedankt! :D
To be in the world
And not a part of it
pi_120370758
quote:
0s.gif Op zondag 16 december 2012 13:39 schreef Akantha het volgende:

[..]

Bedankt! :D
Nog vragen? :7
  zondag 16 december 2012 @ 13:43:05 #13
389802 Akantha
WROK EN HAAT
pi_120370826
quote:
0s.gif Op zondag 16 december 2012 13:40 schreef Mirjam het volgende:

[..]

Nog vragen? :7
Nee denk het niet behalve hoe je het beste kan leren koken, moet ik dan een cursus volgen of gewoon doen, want ik ben best hulpeloos zo. :')
To be in the world
And not a part of it
pi_120370855
quote:
0s.gif Op zondag 16 december 2012 13:43 schreef Akantha het volgende:

[..]

Nee denk het niet behalve hoe je het beste kan leren koken, moet ik dan een cursus volgen of gewoon doen, want ik ben best hulpeloos zo. :')
Heb je een mama?
Ga bij haar staan als ze gaat koken. Zo leerde ik het vroeger, maar ik begon al jong. En vraag het haar. Beste manier :Y
  zondag 16 december 2012 @ 13:44:08 #15
389802 Akantha
WROK EN HAAT
pi_120370869
quote:
0s.gif Op zondag 16 december 2012 13:43 schreef Mirjam het volgende:

[..]

Heb je een mama?
Ga bij haar staan als ze gaat koken. Zo leerde ik het vroeger, maar ik begon al jong. En vraag het haar. Beste manier :Y
Bedankt dan is alles wel helder voor me. :D
To be in the world
And not a part of it
pi_120370890
We horen graag hoe je maaltje gesmaakt heeft :7
pi_120370914
Volgende topic van TS: "HELP! Keuken in brand en ik kan niet blussen!" gevolgd door "HELP! Hoe krijg ik rooklucht uit huis!" :D
Mijn UI is:
verFEEst, geZOMbificeerd, verROLluikt en verEKt!
pi_120371302
quote:
0s.gif Op zondag 16 december 2012 13:45 schreef destrovel het volgende:
Volgende topic van TS: "HELP! Keuken in brand en ik kan niet blussen!" gevolgd door "HELP! Hoe krijg ik rooklucht uit huis!" :D
1. Bel 112
2. Hard blazen
wie een kuil graaft voor een ander....is nooit werkloos. Inmiddels 69+
pi_120371362
TS laat zelfs water aanbranden.

pi_120378093
wel veel werk als ik dat zo lees :p 10 stappen man
Ons aller kapitein haque is ook aanwezig
  zondag 16 december 2012 @ 17:38:22 #21
389802 Akantha
WROK EN HAAT
pi_120380443
quote:
10s.gif Op zondag 16 december 2012 13:44 schreef Mirjam het volgende:
We horen graag hoe je maaltje gesmaakt heeft :7
Het was super vies, heb het de hond gegeven :') Ik denk dat ik er ziek van geworden ben.. :')
quote:
0s.gif Op zondag 16 december 2012 13:57 schreef Gravedigger het volgende:

[..]

1. Bel 112
2. Hard blazen
Dan komt er juist zuurstof bij. :') Als je gaat blazen.
To be in the world
And not a part of it
pi_120380707
quote:
0s.gif Op zondag 16 december 2012 17:38 schreef Akantha het volgende:

[..]

Het was super vies, heb het de hond gegeven :') Ik denk dat ik er ziek van geworden ben.. :')

[..]

Dan komt er juist zuurstof bij. :') Als je gaat blazen.
wat heb je gedaan dab? Shoarma kun je echt niet verpesten volgens mij
  zondag 16 december 2012 @ 17:44:48 #23
389802 Akantha
WROK EN HAAT
pi_120380727
quote:
1s.gif Op zondag 16 december 2012 17:44 schreef Mirjam het volgende:

[..]

wat heb je gedaan dab? Shoarma kun je echt niet verpesten volgens mij
Het is niet mijn ding geloof ik. Of het is niet helemaal gaar geweest... Dit wordt zum kotzen! :'(
To be in the world
And not a part of it
pi_120397537
Kant en klare shoarma is dan ook niet te eten.
pi_120401470
:p ts je moet de shaorma ook eerst opwarmen
Ons aller kapitein haque is ook aanwezig
pi_120405974
quote:
0s.gif Op zondag 16 december 2012 13:21 schreef Akantha het volgende:
Beste koks,

Helaas ben ik zo zelfstandig als een hond, dat wil zeggen, ik wacht dus rustig tot er eten in mijn bakje komt. Vandaag is de baas echter weg en voert hij me niet. Ik zocht iets dat makkelijk om te maken was en het reepjesvlees ik geloof shoarma of wat het ook is, smaakte goed op de gourmet. Waarom dat ding niet zo proberen, natuurlijk moeten er ook nog van die pita broodjes bij....

Al bij al moet ik dus weten hoe bak ik die reepjes moet er boter bij? Zo ja welke en hoeveel ongeveer, en hoe weet ik of het gaar is?

DE broodjes kom ik ook niet wijs uit ik moet ze besprenkelen met water en in de oven doen, moet ik bak papier gebruiken, kan ik ze gewoon erin jassen? En dat besprenkelen kan ik dat overslaan of moet dat?

Help jij mij uit de brand, bedankt!
Ik denk dat het tijd wordt om te leren koken.... :')
  maandag 17 december 2012 @ 10:38:12 #27
256666 leeell
I know you're lonely
pi_120407889
haha dit topic :')
Op maandag 1 oktober 2012 18:45 schreef Chocolatebear het volgende:
Zei de man, terwijl hij een shaggie opstak en het gas open trok van zijn Tomos.
pi_120408058
20 jaar, en nog niet kunnen koken :')

Misschien wordt het eens tijd om te helpen met koken zodat je misschien eens wat leert?

En nog een tip: later moet je ook je eigen kleding wassen, strijken, opruimen, schoonmaken etc ;)
pi_120408186
Heel moeilijk is het toch niet om een recept op te volgen? Moet je alleen wel kunnen lezen.
I would date the hell out of me.
pi_120408327
Dit doet me denken aan een topic waarin iemand wilde leren koken.
Toen waren we alleen wat positiever naar TS :')

Ik vind het tof dat je het iig probeert ipv een pizza in de oven pleurt :D
pi_120505065
Wat sowieso al veel lekkerder is dan kant-en-klaar shoarmavlees uit de supermarkt: dunne, blanke schnitzels kopen, deze in dunne reepjes a la shoarma snijden, en daar shoarmakruiden met beetje olie even laten intrekken, dan bakken.
pi_120509048
quote:
0s.gif Op woensdag 19 december 2012 13:28 schreef Yngwie het volgende:
Wat sowieso al veel lekkerder is dan kant-en-klaar shoarmavlees uit de supermarkt: dunne, blanke schnitzels kopen, deze in dunne reepjes a la shoarma snijden, en daar shoarmakruiden met beetje olie even laten intrekken, dan bakken.
Hoho Yngwie, niet teveel tegelijkertijd ;)
pi_120509105
Haha. Wat een topic. Dit is gewoon aandachtvragerij want ik kan ook niet koken maar via google kom ik toch een heel eind.
pi_120536983
Heh, als je echt niet kan koken moet je niet beginnen met vleesgerechten maar met dingen die echt niet fout kunnen gaan. Uit jouw post lijkt het dat een extreme uitzondering is dat je voor jezelf moet koken, dus begin dus als een echte noob beginner met hele basis macaroni of zo.

Ik zal een zo serieus mogelijk antwoord proberen te geven.

In eerste instantie is alles wat je voor een basis en makkelijke macaroni nodig hebt,de macaroni en een mixzakje, van bijvoorbeeld knorr of zo. Zelfs als deze stap misgaat en je koopt per ongeluk de verkeerde pasta of de verkeerde mix kan het geen kwaad, compleet foolproof!

Pak een redelijk grote pan en doe hier veel water in, voor het gemak, ongeveer half vol. De juiste hoeveelheid bij pasta is een liter water per 100g, maar half-vol voor een grote pan waar andere personen aardappels in koken is 'close enough'.
Breng het water aan de kook op hoog vuur (dat betekent de grootste vlam, meestal is dit een kwartslag naar links op een fornuis) en gooi wanneer het kookt, ervan uitgaande dat je geen complexe dingen wil doen zoals het bewaren van de rest of een weegschaal wilt gebruiken het halve pak of de halve zak in het water. Laat het vuur op het fornuis hoog staan, zoek een houten spatel en roer die er even doorheen, vooral aan de onderkant. Kijk op het moment dat het water weer kookt op je smartphone en je macaroni moet 8 minuten later van het vuur af.

Op het moment dat het water kookt mag het vuur wat lager, zolang het maar blijft koken. Roer af en toe door de bodem, vooral onder in de randen, en zoek ondertussen ook een braadpan of wok. En kijk ondertussen of je en vergiet kan vinden. Zie je geen vergiet, geen probleem, zoek dan zo'n grote bijna platte lepel met gaten erin.

Zet zo'n 4 minuten voordat je smartphone tijd aangeeft dat de macaroni klaar is een braadpan, koekenpan of wok op het vuur. Kijk op de verpakking van de mix, moet je 150 tot 250 ml water toevoegen gooi dan 1 normaal frisdrankglas vol met water in deze. Staat er 500ml (per ongeluk spaghetti mix gekocht) gooi er dan 2 glazen in. Gooi de inhoud van mixzakje erin en blijf het roeren tot er geen klodders meer zijn, en daarna ook af en toe. Als het begint te koken vuur stukken lager zetten, het mag zachtjes koken.

Op het moment dat de smartphone aangeeft dat de 8 minuten voorbij zijn direct vuur van macaroni afhalen, pan leeggooien in vergiet (wel in gootsteen!!!) en een minuutje later weer terug gooien in pan. Saus gewoon in macaroni pan gooien (tenzij het een spaghetti mix is met 500ml water, dan gewoon de helft er doorheen gooien), minuutje lang doorroeren en opscheppen maar.

Met dit 'recept' heb je een avond te eten en heb je meer dan genoeg ook als grote eter. Je zal je er misschien aan ergeren dat de macaroni erg aan de pan plakt, vooral als je te weinig water gebruikt heb. Dan kan je googlen om te leren hoe belangrijk genoeg water gebruiken is, of de verpakking opnieuw bekijken en lezen dat je na bereiding wat olijfolie er doorheen kan gooien en de macaroni hierna flink doorroert. Of je kan je ergeren aan het gebrek van vlees en andere ingredienten, mede daarom adviseerde ik een half pak macaroni ipv een correcte hoeveelheid van 100-125 gram. Maar dan wordt het interresant om te leren gehakt en champignons te bereiden, groenten toe te voegen, en nog steeds zo weinig mogelijk extra pannen te gebruiken (0 extra is mogelijk).

Maar dit 'recept' is ook gepost met een knipoog naar het gros van de recepten die je kan vinden online. Vaak zijn er belachelijk veel ingredienten nodig die ik niet in huis heb, en ik moet op mijn centen letten. Mijn 'recept' (gebruik quotes hier omdat mensen die niet zien dat ik hier TS en een andere reaguurder serieus antwoord probeer te geven een /facepalm doen) is puur de basis voor een makkelijke maaltijd en hopelijk hun inspiratie geeft om eens te leren koken.

Zelf maak ik misschien eens per 2-4 weken macaroni, een portie voor 4-5 dagen en vries de rest in, al zit er bij mij bijna altijd vlees doorheen tenzij ik blut ben, altijd groenten, 2 tot 3 sjalotjes of 1 tot 2 uijen, vaak tonijn, soms champignons. veel sambal doorheen en probeer nog de wiskundige relatie tussen benodigde hoeveelheid sambal ten opzichte van de hoeveelheid geraspte kaas en tonijn te ontdekken. Maar nog steeds, bij pasta blijft de kooktijd en de hoeveelheid water het belangrijkst.

Btw TS, wat ik jouw eigenlijk zou aanraden is om gewoon af en toe, bijvoorbeeld eens per week of 2 weken, zelf te koken. Maak het een uitdaging, bijvoorbeeld door te koken voor andere personen en zij moeten het opeten en post hun reacties hier om het leuker te maken (zorg wel voor genoeg pizza's in de vriezer voor de keren dat het echt misgaat).

Het geheim van koken is niet de ingredienten maar ervaring, Dat betekent fouten maken en hierop aanpassen. Zaken zoals weten dat spekjes van zichzelf een tijdje doorbakken ook al haal je deze van het vuur en gooi je de olie/boter weg. Zaken zoals dat een rauw ei door een stampot heengooien en twee flinke klodders mosterd beter is voor de smaak en smeuigheid van een stamppot dan melk (wie heeft nou in godsnaam melk in huis). Of meer in-line met mijn post te blijven, een goede pasta klaarmaken is heel erg precies, afhankelijk van jouw pannen, hoeveelheid water etc. Gelukkig is een matige of slechte pasta nog steeds lekker.
pi_120537113
ok, niemand leest m'n post, was een beetje lang, sorry!

cliffnotes: gooi flink wat mosterd door stamppotten, serieus. Ik erger mij er rot aan dat sommige personen dit nog steeds niet doen als ik bij hun eet.

Dit waren niet echt de cliffnotes, maar was wel de belangrijkste tip van mijn veel te lange post.
  † In Memoriam † donderdag 20 december 2012 @ 02:22:49 #36
91830 MaximusTG
pi_120538636
Hij staat anders ook vol met smerige tips om een ranzige bak eten op tafel te zetten. En het feit dat je het om 1 uur 's nachts postte helpt ook niet mee om reacties te krijgen.
Dat je simpel begint, ok, maar om dan maar meteen zo'n smerig zakje mix gaat gebruiken..

En dat mensen geen mosterd door hun stamppot doen moeten ze lekker zelf weten, zolang ze een pot op tafel zetten.

[ Bericht 0% gewijzigd door MaximusTG op 20-12-2012 02:29:52 ]
pi_120538696
Eens met maximus.

Daar leer je niet van koken, vind ik.
Kun je beter je timer zetten en vanaf een minuut of 5 koken iedere halve minuut een macaroni'tje proeven om zo erachter te komen wat de beste kooktijd is. Ik vind 8min veel te lang om het lekker te houden. Dan hoef je ook geen olijfolie erdoor te mikken.

Verder, zout. Altijd zout in het water, wereld van verschil.

En naast de kruidenzakjes zijn er zo enorm veel andere lekkere recepten zonder pakjes en zakjes die eigenlijk nog makkelijker zijn.
Pannetje op laag vuur, hamblokjes licht bakken in olijfolie, 2 kleine blikjes tomatenpuree erdoor, flinke scheut (ongeklopte) slagroom, zout, peper. Warm laten worden, handje peterselie erdoor, done. Door pasta heen, klaar.
En zo veel lekkerder dan die enorm zoute zakjes mix.
pi_120539660
Hey, wat maakt de tijd uit? Mijn werktijden zijn variabel genoeg om het verschiil tussen dag en nacht alleen te kunnen zien als ik naar buiten kijk of naar mijn rooster. Ben nu vrij maar heb net de eerste 20 minuten gezien van de laatste Resident Evil film en heb eigenlijk geen behoefte meer aan wakker blijven. Of slapen. Zo slecht is deze. Dus houd het kort.

Serieus, TS geeft aan dat hij niet kan koken en je begint over hamblokjes licht bakken in olijfolie, slagroom, peterselie? Even uit spellen hier, TS zegt dat hij niet kan koken (en lees dit zelf als geen ervaring in koken), dus begin gewoon met de basis. TS gaat echt geen 10 artikelen kopen in een supermarkt als hij/zij de basis nog moet leren. Pasta gerechten beginnen bij de pasta en een goede pasta maken is iets wat de meeste personen niet kunnen (tenminste, in mijn vriendenkring). TS vraagt advies om te kunnen koken, niet om te koken als een pro.

Geen mixzakjes gebruiken is een paar stappen verder, maar TS is daar nog niet. Voor de rest klinkt jouw recept wel stukken beter en lekkerder dan mijn post, dat is niet zo moeilijk, al is het nog steeds erg saai, maar waarschijnlijk wel lekker.
  † In Memoriam † donderdag 20 december 2012 @ 10:59:52 #39
91830 MaximusTG
pi_120544390
quote:
0s.gif Op donderdag 20 december 2012 04:26 schreef jbdv het volgende:
Hey, wat maakt de tijd uit? Mijn werktijden zijn variabel genoeg om het verschiil tussen dag en nacht alleen te kunnen zien als ik naar buiten kijk of naar mijn rooster. Ben nu vrij maar heb net de eerste 20 minuten gezien van de laatste Resident Evil film en heb eigenlijk geen behoefte meer aan wakker blijven. Of slapen. Zo slecht is deze. Dus houd het kort.

Serieus, TS geeft aan dat hij niet kan koken en je begint over hamblokjes licht bakken in olijfolie, slagroom, peterselie? Even uit spellen hier, TS zegt dat hij niet kan koken (en lees dit zelf als geen ervaring in koken), dus begin gewoon met de basis. TS gaat echt geen 10 artikelen kopen in een supermarkt als hij/zij de basis nog moet leren. Pasta gerechten beginnen bij de pasta en een goede pasta maken is iets wat de meeste personen niet kunnen (tenminste, in mijn vriendenkring). TS vraagt advies om te kunnen koken, niet om te koken als een pro.

Geen mixzakjes gebruiken is een paar stappen verder, maar TS is daar nog niet. Voor de rest klinkt jouw recept wel stukken beter en lekkerder dan mijn post, dat is niet zo moeilijk, al is het nog steeds erg saai, maar waarschijnlijk wel lekker.
Die opmerking over de tijd van posten ging er alleen maar over dat je al na een kwartier weer postte met "blijkbaar leest niemand het". Nou, dat komt dus door het tijdstip van posten.

Verder kan TS inderdaad nog niet koken, maar hij is toch ook geen achterlijke debiel, of wel? Mixzakjes zijn totaal overbodig om iemand te leren koken. Beginnen bij de basis ja, maar dan hebben we een ander beeld van wat die basis in moet houden.
Jij vind wat _Loki voorstelt dus schijnbaar al 'lastig'?
  dinsdag 25 december 2012 @ 09:14:07 #40
45532 ziggyziggyziggy
wisselwachter, vlaggenzwaaier
pi_120750741
Een goed topic om te leren koken: CUL / Help een culinaire ramp de zomer door te komen!
Mine is the last voice you'll ever hear. Don't be alarmed.
<a href="https://regenrace.nl" target="_blank" rel="nofollow norererer noopener" >regenrace of niet?</a>
pi_120752616
TS blijf het proberen. Zelf ben ik begonnen met het Haagse Kookboek. Wist echt niet hoe lang groenten moesten koken of vlees gebakken moest worden. Met dat kookboek waren ze in ieder geval gaar. Later merk je dat je bereidingstijden best iets naar beneden kunnen.

Voor een goede basis is de Wannee een mooi kookboek. Er staan veel basistechnieken en basisgerechten.

Verder blijven oefenen en niet bang zijn om iets te vragen. (ondanks sommige reacties hier...)
  donderdag 27 december 2012 @ 02:33:56 #42
198371 Equites
Im going fucking oldschool!
pi_120806536
Sinds wanneer gebruik je boter of olie bij shoarma dan? _O-
------- House was our believe, House was our sanctuary, And the beating of the drum, The bottom of the bass, The pump and the snare, Made you throw your hands in the air, House was a way of life-------
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')