quote:Russische snelwandelaar Morozov levenslang geschorst
De Russische atletiekfederatie heeft snelwandelaar Sergei Morozov levenslang geschorst wegens dopinggebruik. Dat raakte dinsdag bekend. Bij Morozov, regerend Russich kampioen op de 20km, werden afwijkende bloedwaarden in zijn biologisch paspoort vastgesteld.
De 24-jarige Morozov, een ex-wereldrecordhouder op de 20km snelwandelen, werd in 2008 al voor twee jaar geschorst nadat hij positief had getest op EPO-gebruik. Al zijn resultaten sinds 25 februari 2011 worden geschrapt.
Volgens Valentin Balakhnichev, de voorzitter van de Russische federatie, vertoonden elf stalen van Morozov, afgenomen tussen februari 2011 en 2012, 'abnormale' waarden.
Kan zijn oom het niet gewoon al bij het kerstdiner zeggen.quote:Op donderdag 20 december 2012 14:29 schreef rubbereend het volgende:
Fränk Schleck weet volgende maand zijn lot
Vitamines bij de bloedbank.quote:Michael Boogerd geeft toe contact te hebben gehad met de omstreden Stefan Matschiner. Die bekentenis deed de oud-renner tegenover NRC Handelsblad. Eerder ontkende hij contact met hem gehad te hebben. De Oostenrijker wordt gezien als de spil in de dopingzaak rond de Weense bloedbank Humanplasma.
Volgens Boogerd heeft hij dopinghandelaar Matschiner – in het verleden manager van dopingzondaar Bernhard Kohl – in een wijnbar in Wenen ontmoet. Daarnaast betaalde hij diverse rekeningen aan Matschiner. „Maar dat was niet voor doping, maar voor vitamines,” geeft de Hagenaar aan.
Naar verluidt is Boogerd één van de renners die gebruik maakte van de verboden bloedtransfusies bij de Weense bloedbank Humanplasma. Volgens het NRC maakte meerdere renners uit de Rabobank daar gebruik van.
Die man maakt zichzelf steeds meer belachelijk. Jammer.quote:Op zaterdag 22 december 2012 10:45 schreef LeTourdeFrance het volgende:
[..]
Vitamines bij de bloedbank.
En Scarponi en andere Italiaanse klanten van Ferrari. Wielrenners zijn nooit erg origineel geweest met smoezen. Behalve Tyler Hamilton en z'n broer.quote:Op zaterdag 22 december 2012 10:52 schreef Ericr het volgende:
Net zoiets als F. Schleck die 7000 euro aan Fuentes had overgemaakt voor trainingsadvies.
Dit is trouwens ook belachelijk. Spanjaardenquote:Roberto Heras moet zijn eindoverwinning in de Ronde van Spanje van 2005 terug krijgen. Dat heeft het Hooggerechtshof in Salamanca vrijdag bepaald. De Spanjaard was zijn zege afgenomen nadat hij betrapt werd op het gebruik van EPO, maar het hof heeft dit besluit terug gedraaid.
Heras testte aan het einde van de Vuelta 2005 positief op EPO. De eindzege werd vervolgens toegewezen aan Denis Menchov. Heras heeft het gebruik altijd ontkend. De rechter verklaarde de schorsing ongeldig omdat Heras in een internationale koers was betrapt. Heras staat nu te boek als een viervoudig winnaar van de Ronde van Spanje.
Boogerd.quote:Op zaterdag 22 december 2012 10:45 schreef LeTourdeFrance het volgende:
[..]
Vitamines bij de bloedbank.
volgens mij leeft hij in een andere wereld, het is beter om alles er in 1x uit te gooien, dan valt er een last van je schouders en leef je beter verder.quote:Op zaterdag 22 december 2012 11:00 schreef Leatherface het volgende:
[..]
Boogerd.Schei daar toch eens mee uit man.
Ligt eraan of je een Spanjaard bent of niet. Duh!quote:Op zaterdag 22 december 2012 11:13 schreef heywoodu het volgende:
Ik snap dit zinnetje al niet sinds ik het gelezen heb
"De rechter verklaarde de schorsing ongeldig omdat Heras in een internationale koers was betrapt."
Dus, als je in een internationale koers doping gebruikt en wordt betrapt, mag het?
Kortom, iedereen die ooit betrapt is in de Vuelta zou hierdoor vrijuit moeten gaan?
Volgens mij bedoelen ze dat een Spaanse rechtbank daar niets over te zeggen heeft.quote:Op zaterdag 22 december 2012 11:13 schreef heywoodu het volgende:
Ik snap dit zinnetje al niet sinds ik het gelezen heb
"De rechter verklaarde de schorsing ongeldig omdat Heras in een internationale koers was betrapt."
Dus, als je in een internationale koers doping gebruikt en wordt betrapt, mag het?
Kortom, iedereen die ooit betrapt is in de Vuelta zou hierdoor vrijuit moeten gaan?
Bedoel je niet TVM op Mallorcaquote:Op zaterdag 22 december 2012 13:07 schreef THEFXR het volgende:
Kan ik een aanslag plegen op jullie geheugen?
ik weet uit mijn hoofd dat er een nederlandse schaatsploeg was, die hun seizoens voorbereiding op de canarische eilanden deed, valt hier een link te maken met Fuentes?
Dat is TVM gewoon?quote:Op zaterdag 22 december 2012 13:36 schreef THEFXR het volgende:
[..]
het is van een aantal jaren terug, wennemars zat toen in die ploeg
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |