Cito-scores, uitstroom naar het voortgezet onderwijs.quote:Op dinsdag 18 december 2012 21:35 schreef hexje het volgende:
[..]
En wat zijn die resulaten dan? Cito-scores?
Dat dus. En ik vind het daarom ook zo jammer dat 'allochtoon' sommigen haast wel synoniem lijkt te staan voor 'achterstand' en 'problemen.quote:Op dinsdag 18 december 2012 22:13 schreef sp3c het volgende:
zwarte scholen zijn gewoon niet zo goed en ze staan in niet zulke goede wijken ... 'zwarten' willen er zelf hun kinderen ook liever niet op hebben
als je er 1 start in een villawijk met rijke zwarte kindertjes dan heb je geen last van die witte vlucht of leegstaande scholen en klaslokalen
Heb je daar een bron van?quote:Op dinsdag 18 december 2012 22:22 schreef Leandra het volgende:
Overigens is het niveau van de dorpsscholen ook niet overal even hoog (qua Cito-scores en uitstroom), maar op de dorpsscholen zitten dan ook vaak een hoop kinderen wiens ouders ook niet al te hoog opgeleid zijn.
Dat stel ik ook niet.... ik stel alleen dat ze in kleine dorpen vaak minder hoog opgeleid zijn, zeker in kleine dorpen met weinig import.quote:Op dinsdag 18 december 2012 22:26 schreef anonymoussie het volgende:
[..]
Heb je daar een bron van?
Ik zou nou niet willen zeggen dat een dorpeling dommer is dan een stedeling
Tegenwoordig wonen in veel dorpen ook allochtonen toch. En lang niet alleen maar boeren. Of heb je het over echte boerendorpen of zoiets?quote:Op dinsdag 18 december 2012 22:29 schreef Leandra het volgende:
[..]
Dat stel ik ook niet.... ik stel alleen dat ze in kleine dorpen vaak minder hoog opgeleid zijn, zeker in kleine dorpen met weinig import.
Van die dorpen die aan elkaar hangen van zelfstandig ondernemers en hun wernemers; schilders, loodgieters, vrachtwagenchauffeurs, dakdekkers, hoveniers enz.... ze zijn niet dom, maar over het algemeen ook niet hoog opgeleid.
En dit geldt ook voor de scholen in achterstandswijken. De meeste gezinnen die daar wonen zijn niet al te hoog opgeleid. De gastarbeiders die Nederland heeft gehaald, zijn geen doktoren, ingenieurs, wetenschappers, enz, enz. Verwacht dan ook niet dat de kinderen hoog zullen scoren met de citotoets of dat ze doorstromen naar het vwo.quote:Op dinsdag 18 december 2012 22:22 schreef Leandra het volgende:
Overigens is het niveau van de dorpsscholen ook niet overal even hoog (qua Cito-scores en uitstroom), maar op de dorpsscholen zitten dan ook vaak een hoop kinderen wiens ouders ook niet al te hoog opgeleid zijn.
Ja da's het hele punt idd.quote:Op dinsdag 18 december 2012 22:39 schreef hexje het volgende:
[..]
En dit geldt ook voor de scholen in achterstandswijken. De meeste gezinnen die daar wonen zijn niet al te hoog opgeleid. De gastarbeiders die Nederland heeft gehaald, zijn niet doktoren, ingenieurs, wetenschappers, enz, enz. Verwacht dan ook niet dat de kinderen hoog zullen scoren met de citotoets of dat ze doorstromen naar het vwo.
nou ik zat echt in een boerendorp op een witte gereformeerde school en de enigen met een kleurtje waren ik, mijn broer en mijn zusje ... dan word je flink gepest hoor en de schoolleiding deed er gewoon aan meequote:Op dinsdag 18 december 2012 22:24 schreef KreKkeR het volgende:
[..]
Dat dus. En ik vind het daarom ook zo jammer dat 'allochtoon' sommigen haast wel synoniem lijkt te staan voor 'achterstand' en 'problemen.
"Ja ik wil mijn kind niet op een school met teveel van die allochtonen hoor!" terwijl het mij logischer lijkt dat je jouw kind gewoon niet wil op een school met een laag niveau. Zeg dat dan. En dat dit in de praktijk relatief vaker scholen zullen zijn met veel allochtone kinderen, so be it.
Maar laten we niet doen alsof er nauwelijks allochtonen bestaan die het wel goed doen op school.
[ afbeelding ]
Hangt helemaal van de omgeving af denk ik. Scheen in boerendorpen inderdaad het geval geweest te zijn, hoor dat wel vaker. In dorpjes vlak bij de randstad was het denk ik niet of nauwelijks zo op witte scholen. Tenminste, niet op de christelijke school waar ik vroeger zat.quote:Op dinsdag 18 december 2012 22:47 schreef sp3c het volgende:
[..]
nou ik zat echt in een boerendorp op een witte gereformeerde school en de enigen met een kleurtje waren ik, mijn broer en mijn zusje ... dan word je flink gepest hoor en de schoolleiding deed er gewoon aan mee
zal andersom ongetwijfeld ook het geval zijn
kan me voorstellen dat je daar je kinderen niet aan bloot wilt stellen als je de keuze hebt
dit was gewoon in de randstad hoor, Benthuizen heet het ... als je genoeg bier drinkt kun je naar Den Haag pissen zo dichtbij is hetquote:Op dinsdag 18 december 2012 22:57 schreef KreKkeR het volgende:
[..]
Hangt helemaal van de omgeving af denk ik. Scheen in boerendorpen inderdaad het geval geweest te zijn, hoor dat wel vaker. In dorpjes vlak bij de randstad was het denk ik niet of nauwelijks zo op witte scholen. Tenminste, niet op de christelijke school waar ik vroeger zat.
Wellicht was mijn basisschool dan een uitzondernig, geen idee :pquote:Op dinsdag 18 december 2012 23:06 schreef sp3c het volgende:
[..]
dit was gewoon in de randstad hoor, Benthuizen heet het ... als je genoeg bier drinkt kun je naar Den Haag pissen zo dichtbij is het
http://nl.wikipedia.org/wiki/Benthuizen
De enige allochtonen bij mij in het dorp zijn de paar geadopteerde kinderen en de Thaise bruidjes van de kansloze 40-plussers die nog nooit verkering hadden gehad voor ze in Thailand de liefde van hun leven tegenkwamen.quote:Op dinsdag 18 december 2012 22:37 schreef anonymoussie het volgende:
[..]
Tegenwoordig wonen in veel dorpen ook allochtonen toch. En lang niet alleen maar boeren. Of heb je het over echte boerendorpen of zoiets?
Nee, maar omdat er in steden als Amsterdam een redelijke afwisseling is tussen koop en sociale huur, kan het dus wel zijn dat die kinderen uit de koopwoningen niet naar de school in de wijk gaan omdat het niveau daar niet is wat de ouders van een school verwachten.quote:Op dinsdag 18 december 2012 22:39 schreef hexje het volgende:
[..]
En dit geldt ook voor de scholen in achterstandswijken. De meeste gezinnen die daar wonen zijn niet al te hoog opgeleid. De gastarbeiders die Nederland heeft gehaald, zijn geen doktoren, ingenieurs, wetenschappers, enz, enz. Verwacht dan ook niet dat de kinderen hoog zullen scoren met de citotoets of dat ze doorstromen naar het vwo.
1975 belde,..hij wil zijn dorp terug. Hoe lang ben jij al niet in een dorp geweest? Wellicht dat ergens in een Gronings dorpje dit nog aan de gang is maar de dorpen in het Westen van het land voldoen totaal niet aan jouw geschetste beeld.quote:Op dinsdag 18 december 2012 22:29 schreef Leandra het volgende:
[..]
Dat stel ik ook niet.... ik stel alleen dat ze in kleine dorpen vaak minder hoog opgeleid zijn, zeker in kleine dorpen met weinig import.
Van die dorpen die aan elkaar hangen van zelfstandig ondernemers en hun wernemers; schilders, loodgieters, vrachtwagenchauffeurs, dakdekkers, hoveniers enz.... ze zijn niet dom, maar over het algemeen ook niet hoog opgeleid.
klopt. hier in het hoge noorden veel kleine dorpjes met kleine schooltjes en ouders die er niet zo om malen. en die mentaliteit is een beetje het probleem in mijn ogen. wij hebben hier geluk met 2 goede basisscholen, maar bv bij mijn ouders in brabant was dat schooltje ellende. ik was echt al voorbereid op iets dergelijks en had al een plan van aanpak klaarliggenquote:Op dinsdag 18 december 2012 22:22 schreef Leandra het volgende:
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |