abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  dinsdag 18 december 2012 @ 21:48:22 #176
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_120481705
quote:
9s.gif Op dinsdag 18 december 2012 21:35 schreef hexje het volgende:

[..]

En wat zijn die resulaten dan? Cito-scores?
Cito-scores, uitstroom naar het voortgezet onderwijs.
En persoonlijk hecht ik aan een school die niet te groot is en waar de klassen gemiddeld niet groter dan 27 kinderen zijn.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
  dinsdag 18 december 2012 @ 22:10:14 #177
13042 KreKkeR
Waddap homie
pi_120483579
Enige harde eis die ik heb is overigens:

- Een goed niveau van de school (goed is het minimale).

Daarnaast moet ik zeggen dat ik zelf trouwens wel voorkeuren heb mbt de samenstelling van de school, dit ongeacht het niveau.

Mijn voorkeur gaat uit naar een gemengde school, exacte verhoudingen maken niet zoveel uit, mits er niet maar 1 of 2 of helemaal geen allochtonen of 1 of 2 of helemaal geen autochtonen opzitten.

De harde eis is voor mij echter doorslaggevend.
Krekker is de bom!
  Moderator dinsdag 18 december 2012 @ 22:13:47 #178
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_120483836
zwarte scholen zijn gewoon niet zo goed en ze staan in niet zulke goede wijken ... 'zwarten' willen er zelf hun kinderen ook liever niet op hebben

als je er 1 start in een villawijk met rijke zwarte kindertjes dan heb je geen last van die witte vlucht of leegstaande scholen en klaslokalen
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
pi_120484147
Vooral randstedelijk is dit een probleem. In Papendrecht, Volendam, Edam heb je dit niet. In kleine steden als Hoorn en Zaandam weer wel een beetje. Maar veel kleinere steden en dorpen hebben dit niet.

Het is ook een taak van de overheid de scholen op niveau te houden. Desnoods met hulp van maatschappelijk werkers etc. en interventiemaatregelen.
  dinsdag 18 december 2012 @ 22:22:29 #180
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_120484377
Overigens is het niveau van de dorpsscholen ook niet overal even hoog (qua Cito-scores en uitstroom), maar op de dorpsscholen zitten dan ook vaak een hoop kinderen wiens ouders ook niet al te hoog opgeleid zijn.
Wullie bin KOEL © Soneal
  dinsdag 18 december 2012 @ 22:24:26 #181
13042 KreKkeR
Waddap homie
pi_120484507
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 december 2012 22:13 schreef sp3c het volgende:
zwarte scholen zijn gewoon niet zo goed en ze staan in niet zulke goede wijken ... 'zwarten' willen er zelf hun kinderen ook liever niet op hebben

als je er 1 start in een villawijk met rijke zwarte kindertjes dan heb je geen last van die witte vlucht of leegstaande scholen en klaslokalen
Dat dus. En ik vind het daarom ook zo jammer dat 'allochtoon' sommigen haast wel synoniem lijkt te staan voor 'achterstand' en 'problemen.

"Ja ik wil mijn kind niet op een school met teveel van die allochtonen hoor!" terwijl het mij logischer lijkt dat je jouw kind gewoon niet wil op een school met een laag niveau. Zeg dat dan. En dat dit in de praktijk relatief vaker scholen zullen zijn met veel allochtone kinderen, so be it.

Maar laten we niet doen alsof er nauwelijks allochtonen bestaan die het wel goed doen op school.

Krekker is de bom!
pi_120484639
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 december 2012 22:22 schreef Leandra het volgende:
Overigens is het niveau van de dorpsscholen ook niet overal even hoog (qua Cito-scores en uitstroom), maar op de dorpsscholen zitten dan ook vaak een hoop kinderen wiens ouders ook niet al te hoog opgeleid zijn.
Heb je daar een bron van?
Ik zou nou niet willen zeggen dat een dorpeling dommer is dan een stedeling
  dinsdag 18 december 2012 @ 22:29:56 #183
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_120484931
quote:
1s.gif Op dinsdag 18 december 2012 22:26 schreef anonymoussie het volgende:

[..]

Heb je daar een bron van?
Ik zou nou niet willen zeggen dat een dorpeling dommer is dan een stedeling
Dat stel ik ook niet.... ik stel alleen dat ze in kleine dorpen vaak minder hoog opgeleid zijn, zeker in kleine dorpen met weinig import.

Van die dorpen die aan elkaar hangen van zelfstandig ondernemers en hun wernemers; schilders, loodgieters, vrachtwagenchauffeurs, dakdekkers, hoveniers enz.... ze zijn niet dom, maar over het algemeen ook niet hoog opgeleid.
Wullie bin KOEL © Soneal
pi_120485522
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 december 2012 22:29 schreef Leandra het volgende:

[..]

Dat stel ik ook niet.... ik stel alleen dat ze in kleine dorpen vaak minder hoog opgeleid zijn, zeker in kleine dorpen met weinig import.

Van die dorpen die aan elkaar hangen van zelfstandig ondernemers en hun wernemers; schilders, loodgieters, vrachtwagenchauffeurs, dakdekkers, hoveniers enz.... ze zijn niet dom, maar over het algemeen ook niet hoog opgeleid.
Tegenwoordig wonen in veel dorpen ook allochtonen toch. En lang niet alleen maar boeren. Of heb je het over echte boerendorpen of zoiets?
  dinsdag 18 december 2012 @ 22:39:34 #185
229810 hexje
Surfboard, surfboard
pi_120485623
quote:
En dit geldt ook voor de scholen in achterstandswijken. De meeste gezinnen die daar wonen zijn niet al te hoog opgeleid. De gastarbeiders die Nederland heeft gehaald, zijn geen doktoren, ingenieurs, wetenschappers, enz, enz. Verwacht dan ook niet dat de kinderen hoog zullen scoren met de citotoets of dat ze doorstromen naar het vwo.

[ Bericht 0% gewijzigd door hexje op 18-12-2012 22:48:46 ]
  dinsdag 18 december 2012 @ 22:43:35 #186
38496 Perrin
Toekomst. Made in Europe.
pi_120485865
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 december 2012 22:39 schreef hexje het volgende:

[..]

En dit geldt ook voor de scholen in achterstandswijken. De meeste gezinnen die daar wonen zijn niet al te hoog opgeleid. De gastarbeiders die Nederland heeft gehaald, zijn niet doktoren, ingenieurs, wetenschappers, enz, enz. Verwacht dan ook niet dat de kinderen hoog zullen scoren met de citotoets of dat ze doorstromen naar het vwo.
Ja da's het hele punt idd.
And what rough beast, its hour come round at last,
Slouches towards Bethlehem to be born?
  Moderator dinsdag 18 december 2012 @ 22:47:27 #187
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_120486137
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 december 2012 22:24 schreef KreKkeR het volgende:

[..]

Dat dus. En ik vind het daarom ook zo jammer dat 'allochtoon' sommigen haast wel synoniem lijkt te staan voor 'achterstand' en 'problemen.

"Ja ik wil mijn kind niet op een school met teveel van die allochtonen hoor!" terwijl het mij logischer lijkt dat je jouw kind gewoon niet wil op een school met een laag niveau. Zeg dat dan. En dat dit in de praktijk relatief vaker scholen zullen zijn met veel allochtone kinderen, so be it.

Maar laten we niet doen alsof er nauwelijks allochtonen bestaan die het wel goed doen op school.

[ afbeelding ]
nou ik zat echt in een boerendorp op een witte gereformeerde school en de enigen met een kleurtje waren ik, mijn broer en mijn zusje ... dan word je flink gepest hoor en de schoolleiding deed er gewoon aan mee
zal andersom ongetwijfeld ook het geval zijn

kan me voorstellen dat je daar je kinderen niet aan bloot wilt stellen als je de keuze hebt
  dinsdag 18 december 2012 @ 22:57:59 #188
13042 KreKkeR
Waddap homie
pi_120486890
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 december 2012 22:47 schreef sp3c het volgende:

[..]

nou ik zat echt in een boerendorp op een witte gereformeerde school en de enigen met een kleurtje waren ik, mijn broer en mijn zusje ... dan word je flink gepest hoor en de schoolleiding deed er gewoon aan mee
zal andersom ongetwijfeld ook het geval zijn

kan me voorstellen dat je daar je kinderen niet aan bloot wilt stellen als je de keuze hebt
Hangt helemaal van de omgeving af denk ik. Scheen in boerendorpen inderdaad het geval geweest te zijn, hoor dat wel vaker. In dorpjes vlak bij de randstad was het denk ik niet of nauwelijks zo op witte scholen. Tenminste, niet op de christelijke school waar ik vroeger zat.
Krekker is de bom!
  Moderator dinsdag 18 december 2012 @ 23:06:35 #189
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_120487325
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 december 2012 22:57 schreef KreKkeR het volgende:

[..]

Hangt helemaal van de omgeving af denk ik. Scheen in boerendorpen inderdaad het geval geweest te zijn, hoor dat wel vaker. In dorpjes vlak bij de randstad was het denk ik niet of nauwelijks zo op witte scholen. Tenminste, niet op de christelijke school waar ik vroeger zat.
dit was gewoon in de randstad hoor, Benthuizen heet het ... als je genoeg bier drinkt kun je naar Den Haag pissen zo dichtbij is het

http://nl.wikipedia.org/wiki/Benthuizen
  dinsdag 18 december 2012 @ 23:22:05 #190
13042 KreKkeR
Waddap homie
pi_120488208
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 december 2012 23:06 schreef sp3c het volgende:

[..]

dit was gewoon in de randstad hoor, Benthuizen heet het ... als je genoeg bier drinkt kun je naar Den Haag pissen zo dichtbij is het

http://nl.wikipedia.org/wiki/Benthuizen
Wellicht was mijn basisschool dan een uitzondernig, geen idee :p
Krekker is de bom!
  Moderator dinsdag 18 december 2012 @ 23:29:39 #191
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_120488608
of die van mij was een uitzondering, je weet het niet

ik zou het risico iig niet willen nemen met mijn kinderen
  dinsdag 18 december 2012 @ 23:31:16 #192
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_120488687
quote:
1s.gif Op dinsdag 18 december 2012 22:37 schreef anonymoussie het volgende:

[..]

Tegenwoordig wonen in veel dorpen ook allochtonen toch. En lang niet alleen maar boeren. Of heb je het over echte boerendorpen of zoiets?
De enige allochtonen bij mij in het dorp zijn de paar geadopteerde kinderen en de Thaise bruidjes van de kansloze 40-plussers die nog nooit verkering hadden gehad voor ze in Thailand de liefde van hun leven tegenkwamen.

Overigens zit het gros van de kinderen op de peuterspeelzaal van mijn jongste daar ook met een VVE-verklaring, (VVE= Voor- en Vroegschoolse Educatie) omdat de ouders laag opgeleid zijn (en de kinderen daardoor mogelijk bedreigd worden in hun (taal)ontwikkeling).
Wullie bin KOEL © Soneal
  dinsdag 18 december 2012 @ 23:33:17 #193
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_120488776
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 december 2012 22:39 schreef hexje het volgende:

[..]

En dit geldt ook voor de scholen in achterstandswijken. De meeste gezinnen die daar wonen zijn niet al te hoog opgeleid. De gastarbeiders die Nederland heeft gehaald, zijn geen doktoren, ingenieurs, wetenschappers, enz, enz. Verwacht dan ook niet dat de kinderen hoog zullen scoren met de citotoets of dat ze doorstromen naar het vwo.
Nee, maar omdat er in steden als Amsterdam een redelijke afwisseling is tussen koop en sociale huur, kan het dus wel zijn dat die kinderen uit de koopwoningen niet naar de school in de wijk gaan omdat het niveau daar niet is wat de ouders van een school verwachten.
Wullie bin KOEL © Soneal
  Moderator dinsdag 18 december 2012 @ 23:40:43 #194
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_120489173
https://maps.google.nl/ma(...)hTzOw&cbp=12,45,,0,0

lol, als je naar links draait met de camera zie je mijn basisschool _O-

wat een wereld _O_
  dinsdag 18 december 2012 @ 23:43:03 #195
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_120489282
Schattig schooltje wel :Y
Wullie bin KOEL © Soneal
  Moderator dinsdag 18 december 2012 @ 23:52:13 #196
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_120489722
was een goeie school ook hoor, niet zo'n fan van de leiding (is ook de laan uit gestuurd geloof ik) toen maar een prima basis voor kindertjes denk ik :Y
op dat water heb ik leren schaatsen :D

ik loop er nu virtueel rond en dat gehucht is echt geen spat veranderd in 20 jaar _O-

oerHollands O+
  woensdag 19 december 2012 @ 09:15:58 #197
373754 mossad_agent
Ha-Mossad le-Modiin ule-Tafkid
pi_120497019
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 december 2012 22:29 schreef Leandra het volgende:

[..]

1975 belde,..hij wil zijn dorp terug. Hoe lang ben jij al niet in een dorp geweest? Wellicht dat ergens in een Gronings dorpje dit nog aan de gang is maar de dorpen in het Westen van het land voldoen totaal niet aan jouw geschetste beeld.

Hier een plaatje van het Aandeel hoogopgeleide vrouwen naar (sub)coropgebied, 2002/2004

Kun je zien dat in het Westen van het land (zitten veel dorpen) tov het Oosten van het land, meer hoog opgeleiden (vrouwen) zitten. Je kunt derhalve makkelijker stellen, dat het niveau in de Randstad hoger ligt dan in het Oosten van het land. Heeft niets met dorpen vs steden te maken, meer met regio.

[ Bericht 21% gewijzigd door mossad_agent op 19-12-2012 09:25:29 ]
  vrijdag 4 januari 2013 @ 22:04:44 #198
355869 Jellereppe
ZOA-Amfora!FAN
pi_121171120
Moet heel eerlijk bekennen dat ik het begrijpelijk vind dat 'blanken' hun kinderen niet op die scholen willen. Ken ook aardig wat Marokkanen die hun kinderen van die scholen hebben gehaald. In de steden is het zeker een groter probleem. Gewoon een goede bestemming zoeken voor die lokalen of in geval van leegstand d'r kunstenaars in onderbrengen. Tevens mogelijkheden voor anti-kraak. Voor een zo laag mogelijke prijs verhuren aan studenten, armlastigen en andere mensen. Tot er een bestemming voor de panden is gevonden.
  vrijdag 4 januari 2013 @ 22:15:29 #199
355869 Jellereppe
ZOA-Amfora!FAN
pi_121171631
Eigenlijk is het ideaalst dat die klassen gewoon worden gemengd. Ik zou het beleid dusdanig aanpassen dat je zorgt voor 50/50 in de steden. Harde eisen stelt aan het niveau van de kinderen en eventueel bijles verzorgt voor kinderen met een achterstand. Wat niet geheel onbegrijpelijk is voor kinderen met ouders van niet Westerse afkomst. Alleen maar vluchten naar witte scholen is voor beide groepen niet ideaal. Dat zal er alleen maar voor zorgen dat allochtonen en autochtonen elkaar ontwijken. Goede manier om onbegrip en problemen voor de toekomst te creëren.
pi_121172145
quote:
klopt. hier in het hoge noorden veel kleine dorpjes met kleine schooltjes en ouders die er niet zo om malen. en die mentaliteit is een beetje het probleem in mijn ogen. wij hebben hier geluk met 2 goede basisscholen, maar bv bij mijn ouders in brabant was dat schooltje ellende. ik was echt al voorbereid op iets dergelijks en had al een plan van aanpak klaarliggen :P je bent er tenslotte zelf bij! als je weet dat zo'n school slecht is, dan lees je je toch in in het curriculum van het niveau (als u me begrijpt) en zorg je zelf ervoor dat dingen erin gaan? dus dan oefen je bv elke week zelf topo en sommen :? maar goed; dat was voordat ik erachter kwam dat wij hier wel 2 prima basisscholen hebben. elders in de streek is het idd een probleem
Your mind don't know how you're taking all the shit you see
Dont believe anyone but most of all dont believe me
God damn right it's a beautiful day Uh-huh
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')