Dat is maar 1 cultuur erbij. Dan kan hij der beter op een gemengde school doen.quote:Op dinsdag 18 december 2012 13:04 schreef Die_Hofstadtgruppe het volgende:
Misschien kan je dr na de blanke basisschool hierop doen DS4: http://www.parool.nl/paro(...)echtste-school.dhtml
Genoeg culturele verrijking voor je?
Die presteren nog slechter. Trouwens, heel veel scholen in de steden ZIJN vrijwel volledig 'zwart'.quote:Op dinsdag 18 december 2012 13:06 schreef Ludd het volgende:
[..]
Dat is maar 1 cultuur erbij. Dan kan hij der beter op een gemengde school doen.
Ja, maar een school kan ook homogeen zwart zijn, dat er bijvoorbeeld alleen maar leerlingen van een bepaalde etniciteit inzitten.quote:Op dinsdag 18 december 2012 13:07 schreef Die_Hofstadtgruppe het volgende:
[..]
Die presteren nog slechter. Trouwens, heel veel scholen in de steden ZIJN vrijwel volledig 'zwart'.
Dat schijnt voor de schoolprestaties dan weer beter te zijn trouwens.quote:Op dinsdag 18 december 2012 13:09 schreef Ludd het volgende:
[..]
Ja, maar een school kan ook homogeen zwart zijn, dat er bijvoorbeeld alleen maar leerlingen van een bepaalde etniciteit inzitten.
quote:Op zaterdag 15 december 2012 15:28 schreef cempexo het volgende:
De huidige klassenleegstand komt onder meer voort uit de 'witte vlucht' van kinderen naar scholen die dichter bij het centrum liggen.
Ouders kiezen lang niet altijd voor scholen in de buurt. Hierdoor ontstaan zorgelijke situaties die op termijn slecht zijn voor de kwaliteit van het onderwijs in Amsterdam, zegt de partij.
bron: http://www.telegraaf.nl/b(...)_witte_vlucht__.html
Juist ja...het ligt aan de ouders en niet aan de politiek ic de Partij van de Arbeid.
Nee hoor. Het is juist een kwestie van realistisch zijn wanneer je niet klakkeloos allochtonen gelijk stelt aan niveaudaling.quote:Op dinsdag 18 december 2012 10:19 schreef Perrin het volgende:
[..]
Je moet wel erg hard realiteitontkenner zijn om dat verband niet te willen zien..
Dat is een goeie en zal vast vaak als argument gebruikt worden; vanwege niveau doe ik mijn kinderen op een andere school. Heeft niets met zwarte of witte school te makenquote:Op dinsdag 18 december 2012 12:46 schreef DS4 het volgende:
[..]
Op zich is dat legitiem. Maar dat is keuze op basis van niveau, ipv afkomst.
Precies, juist veel Marokkaanse en Turkse vrouwen zijn hoog opgeleid.quote:Op dinsdag 18 december 2012 17:47 schreef KreKkeR het volgende:
[..]
Nee hoor. Het is juist een kwestie van realistisch zijn wanneer je niet klakkeloos allochtonen gelijk stelt aan niveaudaling.
Het gaat jou echt alleen om het koste wat het kost aantonen dat bepaalde mensen zogenaamd (of echt, afhankelijk v/d personen) hypocriet zijn he?quote:Op dinsdag 18 december 2012 18:26 schreef Lavenderr het volgende:
[..]
Dat is een goeie en zal vast vaak als argument gebruikt worden; vanwege niveau doe ik mijn kinderen op een andere school. Heeft niets met zwarte of witte school te maken
Ik vind het hypocriet als mensen zeggen dat ze vanwege niveau hun kinderen op een andere school doen, terwijl de beweegredenen van geheel andere aard zijn. Dat ís toch hypocriet?quote:Op dinsdag 18 december 2012 18:56 schreef KreKkeR het volgende:
[..]
Het gaat jou echt alleen om het koste wat het kost aantonen dat bepaalde mensen zogenaamd (of echt, afhankelijk v/d personen) hypocriet zijn he?
quote:Op dinsdag 18 december 2012 18:59 schreef Lavenderr het volgende:
Dat ís toch hypocriet politiek correct?
Maar dat is toch ook logisch dat je de beste school uitzoekt voor je kind?quote:Op dinsdag 18 december 2012 19:04 schreef Leandra het volgende:
Als ze het woord "niveau" niet eens kunnen spellen wel.
Wij waren overigens ook op zoek naar een huis in de buurt van de school waar we de jongste wel op zouden willen hebben, puur op basis van de resultaten.
Dat daar bijkomt dat er op die school wegens de ligging vrijwel geen kinderen uit achterstandsgezinnen zullen zitten is een pré.
Wat zijn de beweegredenen volgens jou dan bij deze mensen?quote:Op dinsdag 18 december 2012 18:59 schreef Lavenderr het volgende:
[..]
Ik vind het hypocriet als mensen zeggen dat ze vanwege niveau hun kinderen op een andere school doen, terwijl de beweegredenen van geheel andere aard zijn. Dat ís toch hypocriet?
Lees het nog eens. Áls schreef ik.quote:Op dinsdag 18 december 2012 19:08 schreef KreKkeR het volgende:
[..]
Wat zijn de beweegredenen volgens jou dan bij deze mensen?
Aangezien jouw reactie op DS4 mij enigszins ironisch van aard leek, had/heb ik zo het vermoeden dat jij de suggestie wil(de) wekken dat DS4 ook een van die mensen is. Vandaar dat ik even doorvroeg.quote:Op dinsdag 18 december 2012 19:11 schreef Lavenderr het volgende:
[..]
Lees het nog eens. Áls schreef ik.
Begrijp ikquote:Op dinsdag 18 december 2012 19:15 schreef KreKkeR het volgende:
[..]
Aangezien jouw reactie op DS4 mij enigszins ironisch van aard leek, had/heb ik zo het vermoeden dat jij de suggestie wil(de) wekken dat DS4 ook een van die mensen is. Vandaar dat ik even doorvroeg.
Jawel hoor want zwartte scholemn presteren in regel minder goed.quote:Op dinsdag 18 december 2012 18:26 schreef Lavenderr het volgende:
[..]
Dat is een goeie en zal vast vaak als argument gebruikt worden; vanwege niveau doe ik mijn kinderen op een andere school. Heeft niets met zwarte of witte school te maken
Voorzichtig ik wil weer naar de volkskrant verwijzen.quote:Op dinsdag 18 december 2012 18:35 schreef mossad_agent het volgende:
[..]
Precies, juist veel Marokkaanse en Turkse vrouwen zijn hoog opgeleid.
De 'kutmarokkaan' daarentegen vind je veelal in de lagere niveau's.
De beweegreden is hetzelfde lieverd.quote:Op dinsdag 18 december 2012 18:59 schreef Lavenderr het volgende:
[..]
Ik vind het hypocriet als mensen zeggen dat ze vanwege niveau hun kinderen op een andere school doen, terwijl de beweegredenen van geheel andere aard zijn. Dat ís toch hypocriet?
Dus als wij een huis in een wijk zoeken dichtbij een school die op een behoorlijk niveau leerlingen aflevert (mede door het opleidingsniveau van de ouders van de leerlingen) dan is dat prima, maar als we niet in die wijk zouden wonen en ons kind naar diezelfde school zouden sturen dan zouden we hypocriet zijn omdat we voor de school in onze wijk zouden vluchten?quote:Op dinsdag 18 december 2012 19:07 schreef Lavenderr het volgende:
[..]
Maar dat is toch ook logisch dat je de beste school uitzoekt voor je kind?
Het legt toch de basis.
Ik geef ouders groot gelijk als ze goed zoeken .
Juist niet.quote:Op dinsdag 18 december 2012 20:47 schreef Leandra het volgende:
[..]
Dus als wij een huis in een wijk zoeken dichtbij een school die op een behoorlijk niveau leerlingen aflevert (mede door het opleidingsniveau van de ouders van de leerlingen) dan is dat prima, maar als we niet in die wijk zouden wonen en ons kind naar diezelfde school zouden sturen dan zouden we hypocriet zijn omdat we voor de school in onze wijk zouden vluchten?
Dat doen die andere ouders ook; een zwarte school heeft over het algemeen minder met de kleur van de leerlingen te maken dan met het niveau.quote:Op dinsdag 18 december 2012 20:53 schreef Lavenderr het volgende:
[..]
Juist niet.
Lijkt me logisch dat je dat zou doen.
Dit inderdaad.quote:Op maandag 17 december 2012 18:14 schreef DS4 het volgende:
[..]
Ik zal het even herhalen voor je: het probleem is niet het allochtoon zijn, maar het hebben van een achterstand en ook het minder talentvol zijn.
Wat D_H zegt over taalachterstand moet je op een andere manier oplossen. Verplicht b.v. het leren van Nederlands aan je kinderen op straffe van verlies van kinderbijslag en als ze het een jaar voordat ze naar school moeten nog niet kunnen dan op kosten van de ouders in dat jaar leren.
Niets mis met omgang met andere culturen. Kun je veel van leren. Natuurlijk is er wel een probleem met het zitten in een klas waar de helft helemaal niets kan. Dat houdt iedereen op.
En wat zijn die resulaten dan? Cito-scores?quote:Op dinsdag 18 december 2012 19:04 schreef Leandra het volgende:
Als ze het woord "niveau" niet eens kunnen spellen wel.
Wij waren overigens ook op zoek naar een huis in de buurt van de school waar we de jongste wel op zouden willen hebben, puur op basis van de resultaten.
Dat daar bijkomt dat er op die school wegens de ligging vrijwel geen kinderen uit achterstandsgezinnen zullen zitten is een pré.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |