abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_120456768
quote:
6s.gif Op dinsdag 18 december 2012 13:04 schreef Die_Hofstadtgruppe het volgende:
Misschien kan je dr na de blanke basisschool hierop doen DS4: http://www.parool.nl/paro(...)echtste-school.dhtml

Genoeg culturele verrijking voor je? :Y)
Dat is maar 1 cultuur erbij. Dan kan hij der beter op een gemengde school doen.
pi_120456821
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 december 2012 13:06 schreef Ludd het volgende:

[..]

Dat is maar 1 cultuur erbij. Dan kan hij der beter op een gemengde school doen.
Die presteren nog slechter. Trouwens, heel veel scholen in de steden ZIJN vrijwel volledig 'zwart'.
Op woensdag 23 januari 2013 16:22 schreef gnaeus het volgende:[/b]
Je denkt serieus dat een goede opvoeding dit kan voorkomen ? Het is juist vaak de oorzaak van misdragingen.
pi_120456903
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 december 2012 13:07 schreef Die_Hofstadtgruppe het volgende:

[..]

Die presteren nog slechter. Trouwens, heel veel scholen in de steden ZIJN vrijwel volledig 'zwart'.
Ja, maar een school kan ook homogeen zwart zijn, dat er bijvoorbeeld alleen maar leerlingen van een bepaalde etniciteit inzitten.
pi_120456976
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 december 2012 13:09 schreef Ludd het volgende:

[..]

Ja, maar een school kan ook homogeen zwart zijn, dat er bijvoorbeeld alleen maar leerlingen van een bepaalde etniciteit inzitten.
Dat schijnt voor de schoolprestaties dan weer beter te zijn trouwens.

Trouwens, leuk toch zo'n culturele verrijking? Doet ze leuk een hoofddoekje op en gescheiden klassen. Kom op DS4 is toch geen xenofoob die dat niet ziet zitten toch?
Op woensdag 23 januari 2013 16:22 schreef gnaeus het volgende:[/b]
Je denkt serieus dat een goede opvoeding dit kan voorkomen ? Het is juist vaak de oorzaak van misdragingen.
pi_120457139
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 december 2012 15:28 schreef cempexo het volgende:

De huidige klassenleegstand komt onder meer voort uit de 'witte vlucht' van kinderen naar scholen die dichter bij het centrum liggen.
Ouders kiezen lang niet altijd voor scholen in de buurt. Hierdoor ontstaan zorgelijke situaties die op termijn slecht zijn voor de kwaliteit van het onderwijs in Amsterdam, zegt de partij.

bron: http://www.telegraaf.nl/b(...)_witte_vlucht__.html

Juist ja...het ligt aan de ouders en niet aan de politiek ic de Partij van de Arbeid.
_O_
Hierdoor ontstaan situaties die zorgelijk zijn... _O-

Beste Parttij voor de Arbeid.
Ouders houden hun kinderen weg van pracht en kansenschoilen omdat daar door jullie absoluut fantastische beleid zorgelijke situaties zijn ontstaan welk de groeicurve van onze kindertjes niet ten goed komt
Muslims are the only people who make a lesbian feminist look moderate.
  dinsdag 18 december 2012 @ 17:47:09 #156
13042 KreKkeR
Waddap homie
pi_120467431
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 december 2012 10:19 schreef Perrin het volgende:

[..]

Je moet wel erg hard realiteitontkenner zijn om dat verband niet te willen zien..
Nee hoor. Het is juist een kwestie van realistisch zijn wanneer je niet klakkeloos allochtonen gelijk stelt aan niveaudaling.

Het is maar net hoe je de groepen indeelt en welke definities je hanteert.

STEL, even als voorbeeld (heb geen cijfers bekeken om te controleren of het echt klopt, maar denk het wel):

Er is een verband tussen allochtonen (westerse en niet westerse) en lage schoolprestaties. Dit kan een prachtig aantoonbaar verband zijn, maar wanneer opeens onderscheid wordt gemaakt tussen westerse en niet westerse allochtonen, kan dan opeens blijken dat dit verband er helemaal niet is wanneer je specifiek kijkt naar westerse allochtonen...

Wat blijkt, door betere indeling van de groepen blijkt het verband er alleen te zijn tussen niet westerse allochtonen en lage schooprestaties.

De meeste mensen zullen dan zeggen: ja logisch dat je dit relevante onderscheid maakt. Het geeft immers specifiekere informatie over de werkelijke situatie.

Wat ik me dan afvraag: waarom in zo'n geval wel onderkennen dat betere specificatie erg belangrijk is, maar wanneer we op andere relevante factoren gaan specificeren, doen alsof dit niet interessant is.

Want ook de groep niet-westerse allochtonen is totaal geen homogene groep. Het betreft mensen uit verschillende landen (waarvan een enkele groep wel Nederlands als moedertaal heeft), het betreft mensen uit verschillende generaties (1e, 2e, 3e, waarvan een deel wel Nederlands als moedertaal heeft), het betreft mensen uit verschillende sociale klassen (kinderen met ouders die direct v/h platteland komen en kinderen met hoopopgeleide ouders), etc.

Allochtone kinderen van hoogopgeleide allochtone ouders zullen het gemiddeld gezien waarschijnlijk veel beter dan dan kinderen van laagopgeleide/ongeschoolde allochtone ouders, etc

Waarom alleen maar specifieren wanneer het in het simpele leuk klinkende plaatje past?

En dat is waar DS4 het ook over had... ja er zal vast een verband zijn tussen afkomst (allochtoon/autochtoon) en schoolprestaties. Kijk je echter verder dan je neus lang is, dan blijkt waarschijnlijk 'het allochtoon zijn' niet de werkelijke factor te zijn, maar bijvoorbeeld een combinatie van opleiding ouders + bereidheid de Nederlandse taal te leren (even als voorbeeld, aangezien zelf geen onderzoek heb gedaan naar de specifieke factoren).

DS4 heeft dus een goed punt wanneer hij aangeeft dat hij op zich geen problemen heeft met een multiculturele school, maar dat het niveau van de school daarnaast ook goed moet zijn.
Krekker is de bom!
pi_120468851
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 december 2012 12:46 schreef DS4 het volgende:

[..]

Op zich is dat legitiem. Maar dat is keuze op basis van niveau, ipv afkomst.
Dat is een goeie en zal vast vaak als argument gebruikt worden; vanwege niveau doe ik mijn kinderen op een andere school. Heeft niets met zwarte of witte school te maken O-)
  dinsdag 18 december 2012 @ 18:35:58 #158
373754 mossad_agent
Ha-Mossad le-Modiin ule-Tafkid
pi_120469202
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 december 2012 17:47 schreef KreKkeR het volgende:

[..]

Nee hoor. Het is juist een kwestie van realistisch zijn wanneer je niet klakkeloos allochtonen gelijk stelt aan niveaudaling.
Precies, juist veel Marokkaanse en Turkse vrouwen zijn hoog opgeleid.

De 'kutmarokkaan' daarentegen vind je veelal in de lagere niveau's.
  dinsdag 18 december 2012 @ 18:56:50 #159
13042 KreKkeR
Waddap homie
pi_120469955
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 december 2012 18:26 schreef Lavenderr het volgende:

[..]

Dat is een goeie en zal vast vaak als argument gebruikt worden; vanwege niveau doe ik mijn kinderen op een andere school. Heeft niets met zwarte of witte school te maken O-)
Het gaat jou echt alleen om het koste wat het kost aantonen dat bepaalde mensen zogenaamd (of echt, afhankelijk v/d personen) hypocriet zijn he?
Krekker is de bom!
pi_120470071
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 december 2012 18:56 schreef KreKkeR het volgende:

[..]

Het gaat jou echt alleen om het koste wat het kost aantonen dat bepaalde mensen zogenaamd (of echt, afhankelijk v/d personen) hypocriet zijn he?
Ik vind het hypocriet als mensen zeggen dat ze vanwege niveau hun kinderen op een andere school doen, terwijl de beweegredenen van geheel andere aard zijn. Dat ís toch hypocriet?
  dinsdag 18 december 2012 @ 19:04:00 #161
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_120470256
Als ze het woord "niveau" niet eens kunnen spellen wel.
Wij waren overigens ook op zoek naar een huis in de buurt van de school waar we de jongste wel op zouden willen hebben, puur op basis van de resultaten.
Dat daar bijkomt dat er op die school wegens de ligging vrijwel geen kinderen uit achterstandsgezinnen zullen zitten is een pré.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_120470269
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 december 2012 18:59 schreef Lavenderr het volgende:

Dat ís toch hypocriet politiek correct?
;)
pi_120470403
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 december 2012 19:04 schreef Leandra het volgende:
Wij waren overigens ook op zoek naar een huis in de buurt van de school waar we de jongste wel op zouden willen hebben, puur op basis van de resultaten.
Dat daar bijkomt dat er op die school wegens de ligging vrijwel geen kinderen uit achterstandsgezinnen zullen zitten is een pré.
Maar dat is toch ook logisch dat je de beste school uitzoekt voor je kind?
Het legt toch de basis.
Ik geef ouders groot gelijk als ze goed zoeken .
  dinsdag 18 december 2012 @ 19:08:05 #164
13042 KreKkeR
Waddap homie
pi_120470433
quote:

[..]

Ik vind het hypocriet als mensen zeggen dat ze vanwege niveau hun kinderen op een andere school doen, terwijl de beweegredenen van geheel andere aard zijn. Dat ís toch hypocriet?
Wat zijn de beweegredenen volgens jou dan bij deze mensen? :?
Krekker is de bom!
pi_120470601
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 december 2012 19:08 schreef KreKkeR het volgende:

[..]

Wat zijn de beweegredenen volgens jou dan bij deze mensen? :?
Lees het nog eens. Áls schreef ik.
  dinsdag 18 december 2012 @ 19:15:29 #166
13042 KreKkeR
Waddap homie
pi_120470796
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 december 2012 19:11 schreef Lavenderr het volgende:

[..]

Lees het nog eens. Áls schreef ik.
Aangezien jouw reactie op DS4 mij enigszins ironisch van aard leek, had/heb ik zo het vermoeden dat jij de suggestie wil(de) wekken dat DS4 ook een van die mensen is. Vandaar dat ik even doorvroeg.
Krekker is de bom!
pi_120470848
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 december 2012 19:15 schreef KreKkeR het volgende:

[..]

Aangezien jouw reactie op DS4 mij enigszins ironisch van aard leek, had/heb ik zo het vermoeden dat jij de suggestie wil(de) wekken dat DS4 ook een van die mensen is. Vandaar dat ik even doorvroeg.
Begrijp ik :P
pi_120472218
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 december 2012 18:26 schreef Lavenderr het volgende:

[..]

Jawel hoor want zwartte scholemn presteren in regel minder goed.
het is ook geen kleur vluvh het is een qualiteitsvlucht
het resultaat blijft hetzelfde
pi_120472358
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 december 2012 18:35 schreef mossad_agent het volgende:

[..]

Precies, juist veel Marokkaanse en Turkse vrouwen zijn hoog opgeleid.

De 'kutmarokkaan' daarentegen vind je veelal in de lagere niveau's.
Voorzichtig ik wil weer naar de volkskrant verwijzen.
opgeleidde Maokkaanse mama die lesgeeft op een basischool vind het normaal en om te lachen dat haar zoon meisjes lastigvalt.

Ik wil mijn kind nog opschool niet haar kinderen hebben nog dat mijn kinderen les van zoiets krijgen
pi_120472451
quote:

[..]

De beweegreden is hetzelfde lieverd.
De beweegreden is altijd het niveau... zwarte school is synoniem met laag niveau
  dinsdag 18 december 2012 @ 20:47:47 #171
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_120476818
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 december 2012 19:07 schreef Lavenderr het volgende:

[..]

Maar dat is toch ook logisch dat je de beste school uitzoekt voor je kind?
Het legt toch de basis.
Ik geef ouders groot gelijk als ze goed zoeken .
Dus als wij een huis in een wijk zoeken dichtbij een school die op een behoorlijk niveau leerlingen aflevert (mede door het opleidingsniveau van de ouders van de leerlingen) dan is dat prima, maar als we niet in die wijk zouden wonen en ons kind naar diezelfde school zouden sturen dan zouden we hypocriet zijn omdat we voor de school in onze wijk zouden vluchten?
Wullie bin KOEL © Soneal
pi_120477271
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 december 2012 20:47 schreef Leandra het volgende:

[..]

Dus als wij een huis in een wijk zoeken dichtbij een school die op een behoorlijk niveau leerlingen aflevert (mede door het opleidingsniveau van de ouders van de leerlingen) dan is dat prima, maar als we niet in die wijk zouden wonen en ons kind naar diezelfde school zouden sturen dan zouden we hypocriet zijn omdat we voor de school in onze wijk zouden vluchten?
Juist niet.
Lijkt me logisch dat je dat zou doen.
  dinsdag 18 december 2012 @ 20:55:10 #173
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_120477413
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 december 2012 20:53 schreef Lavenderr het volgende:

[..]

Juist niet.
Lijkt me logisch dat je dat zou doen.
Dat doen die andere ouders ook; een zwarte school heeft over het algemeen minder met de kleur van de leerlingen te maken dan met het niveau.
Wullie bin KOEL © Soneal
pi_120479710
quote:
0s.gif Op maandag 17 december 2012 18:14 schreef DS4 het volgende:

[..]

Ik zal het even herhalen voor je: het probleem is niet het allochtoon zijn, maar het hebben van een achterstand en ook het minder talentvol zijn.

Wat D_H zegt over taalachterstand moet je op een andere manier oplossen. Verplicht b.v. het leren van Nederlands aan je kinderen op straffe van verlies van kinderbijslag en als ze het een jaar voordat ze naar school moeten nog niet kunnen dan op kosten van de ouders in dat jaar leren.

Niets mis met omgang met andere culturen. Kun je veel van leren. Natuurlijk is er wel een probleem met het zitten in een klas waar de helft helemaal niets kan. Dat houdt iedereen op.
Dit inderdaad.

Je zegt het treffend: het ligt meer aan het niveau van de leerlingen dan het percentage allochtonen dat op een school zit.

In beide situaties wil je je kind niet op zo'n school zetten:
- Groot percentage autochtonen, waar 90% VMBO-advies krijgt.
- Groot percentage allochtonen, waar 90 VMBO-advies krijgt.

Zitten er echter voor het grootste gedeelte talentvolle kinderen op zo'n school, dan maakt het niets uit, of het merendeel nou allochtoon of autochtoon is.

Hell, in Amerika worden de topuniversiteiten door merendeels buitenlandse studenten gevuld. Die_Hofstadtgruppe zou z'n kind dan zeker weigeren omdat er teveel buitenlanders op zitten. Hij stuurt z'n kind liever naar een middelmatige universiteit.
  dinsdag 18 december 2012 @ 21:35:09 #175
229810 hexje
Surfboard, surfboard
pi_120480543
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 december 2012 19:04 schreef Leandra het volgende:
En wat zijn die resulaten dan? Cito-scores?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')