Elke dag kk jonko roken en die smatjes klappen tfoe kk toffe tijd gehad Gquote:Op maandag 17 december 2012 16:35 schreef tarantism het volgende:
[..]kerel
ik denk niet dat jij het doel van scholing hebt begrepen
Nou, de praktijk laat altijd het volgende patroon zien. Wijk is gewoon NLs, instroom kansloze immigranten begint, buurt gaat vervallen, scholen verzwarten, wit vlucht weg, buurt + scholen worden nog verrotter.quote:Op maandag 17 december 2012 16:36 schreef KreKkeR het volgende:
[..]
Nee. De overgrote meerderheid die in wijken woont waar voornamelijk allochtonen zitten, dat zijn 'van dat soort immigranten'.
De allochtonen die wel de middelen en vaardigheden hebben, die blijven niet in zo'n wijk zitten en dus verspreiden die zich over andere gebieden. Deze groep heeft namelijk niet de sterke behoefte om 'met een groep' op een kluitje te blijven zitten en daarnaast heeft deze groep de middelen om naar een betere wijk te gaan.
En dat verklaart ook, waarom bij scholen met bijvoorbeeld 10% allochtonen, dit net toevallig ook de allochtonen zijn die het sowieso goed/beter doen op school. Dat komt niet doordat zij per definitie omhoog worden getrokken door het niveau van de autochtoon). Wellicht dat jij hierdoor denkt dat dit de enige juiste verhouding is. Maar wanneer je 20-100% van deze allochtonen in de klas had, zouden ze het ook goed doen. Gezien hun mentaliteit zit deze groep zoals ik het al zei, niet op een kluitje bij elkaar en zul je dus ook niet snel een klas met 100% van dit type allochtoon zien.
Totdat er geen witte meer overblijft.quote:Op maandag 17 december 2012 16:42 schreef Die_Hofstadtgruppe het volgende:
[..]
Nou, de praktijk laat altijd het volgende patroon zien. Wijk is gewoon NLs, instroom kansloze immigranten begint, buurt gaat vervallen, scholen verzwarten, wit vlucht weg, buurt + scholen worden nog verrotter.
Dan verspreid zich dat, aangevuld door de nu al 40 jaar durende immigratie, naar de omringende gemeentes waar hetzelfde patroon zich af gaat spelen etc.
Daar zal het hele land enorm van opknappen, dat zien we nu al in al die wijkenquote:Op maandag 17 december 2012 16:57 schreef Xa1pt het volgende:
[..]
Totdat er geen witte meer overblijft.
Ja, en wat denk je van de crisis dan?quote:Op maandag 17 december 2012 16:59 schreef Die_Hofstadtgruppe het volgende:
[..]
Daar zal het hele land enorm van opknappen, dat zien we nu al in al die wijken
Wijk was meestal al een wat minder goede wijk. Nog kanslozere immigranten komen er te wonen, waardoor de wijk verder vervalt en men zelfs vergeet dat de wijk voor die tijd ook al redelijk kansloos was.quote:Op maandag 17 december 2012 16:42 schreef Die_Hofstadtgruppe het volgende:
[..]
Nou, de praktijk laat altijd het volgende patroon zien. Wijk is gewoon NLs, instroom kansloze immigranten begint, buurt gaat vervallen, scholen verzwarten, wit vlucht weg, buurt + scholen worden nog verrotter.
Dan verspreid zich dat, aangevuld door de nu al 40 jaar durende immigratie, naar de omringende gemeentes waar hetzelfde patroon zich af gaat spelen etc.
Ik ben niet zo bangig als jij...quote:Op maandag 17 december 2012 16:12 schreef Die_Hofstadtgruppe het volgende:
Verhuis naar een willekeurige stad in de randstad en gooi dr daar op school. Culturen genoeg (behalve de NLe dan).Je zal zooo blij worden
Zo lust ik er nog een paar...quote:Op maandag 17 december 2012 16:14 schreef Lavenderr het volgende:
Nee, dat is juist precies het punt .
Lekker makkelijk praten zo lang je er niets mee te maken hebt. Dan kun je idealistisch zijn.
Tja, jij woont in een dorp met alleen autochtonen. Met een geheel witte school. En nu moet ik van jou aannemen dat het allemaal wel meevalt op de scholen in de grote steden? Vind je het erg als ik dat niet doe?quote:Op maandag 17 december 2012 18:00 schreef DS4 het volgende:
[..]
Zo lust ik er nog een paar...
Het probleem is niet de andere culturen, maar het niveau. En met alle respect... er is vaak een reden dat je woont in een omgeving met heel weinig niveau. Geloof me, de blanken aldaar zijn vaak net zo problematisch.
Ik zal het even herhalen voor je: het probleem is niet het allochtoon zijn, maar het hebben van een achterstand en ook het minder talentvol zijn.quote:Op maandag 17 december 2012 18:08 schreef Lavenderr het volgende:
Tja, jij woont in een dorp met alleen autochtonen. Met een geheel witte school. En nu moet ik van jou aannemen dat het allemaal wel meevalt op de scholen in de grote steden? Vind je het erg als ik dat niet doe?
Hear hear. Je mag het niet zeggen maar als pa en ma niet bijster slim zijn moet je niet verwachten dat hun nakomelingen dat wel zijn. Je wil niet weten hoeveel geld er in die kansarme wijken wordt gepomt. Die scholen krijgen al behoorlijk extra geld. Toch blijft de cito-score laag. Heeft niks met de onderwijzers te maken. Ik vind het jammer dat deze scholen worden afgerekend op de cito-scorequote:Op maandag 17 december 2012 18:00 schreef DS4 het volgende:
[..]
Zo lust ik er nog een paar...
Het probleem is niet de andere culturen, maar het niveau. En met alle respect... er is vaak een reden dat je woont in een omgeving met heel weinig niveau. Geloof me, de blanken aldaar zijn vaak net zo problematisch.
Volgens mij beweert niemand 'dat het allemaal wel meevalt op de scholen in de grote steden'. Dat is sowieso een nogal algemene uitspraak.quote:Op maandag 17 december 2012 18:08 schreef Lavenderr het volgende:
[..]
Tja, jij woont in een dorp met alleen autochtonen. Met een geheel witte school. En nu moet ik van jou aannemen dat het allemaal wel meevalt op de scholen in de grote steden? Vind je het erg als ik dat niet doe?
Nou doe het danquote:
Nou nee. Dat hoeft helemaal niet. Maar ook niet tegen mensen die het wel ondervonden hebben zeggen dat het probleem niet bestaat.quote:Op maandag 17 december 2012 18:47 schreef KreKkeR het volgende:
[..]
Volgens mij beweert niemand 'dat het allemaal wel meevalt op de scholen in de grote steden'. Dat is sowieso een nogal algemene uitspraak.
Volgens mij proberen bepaalde mensen juist specifieker op de problematiek in te gaan. Dit door niet oppervlakkig te blijven roepen dat het allochtonen het niveau omlaag te brengen, maar door naar de werkelijkheid te kijken.
Wanneer je specifieker op de problematiek ingaat betekent het dat dus dat je waarschijnlijk tot de conclusie moet komen dat niet zozeer allochtonen het niveau omlaag brengen, maar 'achterstands allochtonen' (en achterstands-autochtonen in principe ook, ware het niet dat zowel de acherstand (taal, cultuur, etc) van achterstands-allochtonen vaak nog vele malen groter is).
En zoals ik al zei, nagenoeg niemand hier geeft aan zijn kinderen wel op een achterstandsschool te willen plaatsen. Aangeven dat je geen problemen hebt met (weinig tot veel) allochtonen op een school staat niet gelijk aan het aangeven dat je jouw kind wel op een achterstandsschool zou willen plaatsen.
Maar goed, het is natuurlijk makkelijker te reageren met 'jij maakt het niet mee, dus jij moet je mond houden'.
Net zoals in die filmpjes die ik geplaatst heb: allemaal bange mensen. Gelukkig gaat DS4 het goede voorbeeld geven en ze laten zien dat allemaal maar angst is.quote:Op maandag 17 december 2012 18:53 schreef Lavenderr het volgende:
[..]
Nou nee. Dat hoeft helemaal niet. Maar ook niet tegen mensen die het wel ondervonden hebben zeggen dat het probleem niet bestaat.
Ondervinding is nog altijd de beste leermeester.
Wie zegt hier in dit topic uberhaupt dat het probleem niet bestaat?quote:Op maandag 17 december 2012 18:53 schreef Lavenderr het volgende:
[..]
Nou nee. Dat hoeft helemaal niet. Maar ook niet tegen mensen die het wel ondervonden hebben zeggen dat het probleem niet bestaat.
Ondervinding is nog altijd de beste leermeester.
Want jij bent slimmer dan de allochtonen?quote:Op maandag 17 december 2012 18:08 schreef Lavenderr het volgende:
[..]
quote:Op maandag 17 december 2012 19:04 schreef anonymoussie het volgende:
[..]
Want jij bent slimmer dan de allochtonen?
Net was het 'slimmer' en nu 'meer waard'.... make up your mind.quote:Op maandag 17 december 2012 19:33 schreef anonymoussie het volgende:
[..]
Vooral als je de illusie hebt dat je meer waard bent dan alle allochtonen in nl.
Ik quote ook niet 1 persoon. En als je denkt dat je slimmer bent kan je ook denken dat je meer waard bent.quote:Op maandag 17 december 2012 20:08 schreef mossad_agent het volgende:
[..]
Net was het 'slimmer' en nu 'meer waard'.... make up your mind.
Ik begrijp helemaal niets van je postsquote:Op maandag 17 december 2012 20:15 schreef anonymoussie het volgende:
[..]
Ik quote ook niet 1 persoon. En als je denkt dat je slimmer bent kan je ook denken dat je meer waard bent.
Moedig hem niet aan voor meer posts.quote:Op maandag 17 december 2012 22:08 schreef Lavenderr het volgende:
[..]
Ik begrijp helemaal niets van je posts
Je hebt gelijk.quote:Op maandag 17 december 2012 22:13 schreef hexje het volgende:
[..]
Moedig hem niet aan voor meer posts.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |