abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_120421713
quote:
0s.gif Op maandag 17 december 2012 16:35 schreef tarantism het volgende:

[..]

:') kerel

ik denk niet dat jij het doel van scholing hebt begrepen
Elke dag kk jonko roken en die smatjes klappen tfoe kk toffe tijd gehad G
Op woensdag 23 januari 2013 16:22 schreef gnaeus het volgende:[/b]
Je denkt serieus dat een goede opvoeding dit kan voorkomen ? Het is juist vaak de oorzaak van misdragingen.
pi_120421808
quote:
0s.gif Op maandag 17 december 2012 16:36 schreef KreKkeR het volgende:

[..]

Nee. De overgrote meerderheid die in wijken woont waar voornamelijk allochtonen zitten, dat zijn 'van dat soort immigranten'.

De allochtonen die wel de middelen en vaardigheden hebben, die blijven niet in zo'n wijk zitten en dus verspreiden die zich over andere gebieden. Deze groep heeft namelijk niet de sterke behoefte om 'met een groep' op een kluitje te blijven zitten en daarnaast heeft deze groep de middelen om naar een betere wijk te gaan.

En dat verklaart ook, waarom bij scholen met bijvoorbeeld 10% allochtonen, dit net toevallig ook de allochtonen zijn die het sowieso goed/beter doen op school. Dat komt niet doordat zij per definitie omhoog worden getrokken door het niveau van de autochtoon). Wellicht dat jij hierdoor denkt dat dit de enige juiste verhouding is. Maar wanneer je 20-100% van deze allochtonen in de klas had, zouden ze het ook goed doen. Gezien hun mentaliteit zit deze groep zoals ik het al zei, niet op een kluitje bij elkaar en zul je dus ook niet snel een klas met 100% van dit type allochtoon zien.
Nou, de praktijk laat altijd het volgende patroon zien. Wijk is gewoon NLs, instroom kansloze immigranten begint, buurt gaat vervallen, scholen verzwarten, wit vlucht weg, buurt + scholen worden nog verrotter.
Dan verspreid zich dat, aangevuld door de nu al 40 jaar durende immigratie, naar de omringende gemeentes waar hetzelfde patroon zich af gaat spelen etc.
Je denkt serieus dat een goede opvoeding dit kan voorkomen ? Het is juist vaak de oorzaak van misdragingen.
pi_120422383
quote:
0s.gif Op maandag 17 december 2012 16:42 schreef Die_Hofstadtgruppe het volgende:

[..]

Nou, de praktijk laat altijd het volgende patroon zien. Wijk is gewoon NLs, instroom kansloze immigranten begint, buurt gaat vervallen, scholen verzwarten, wit vlucht weg, buurt + scholen worden nog verrotter.
Dan verspreid zich dat, aangevuld door de nu al 40 jaar durende immigratie, naar de omringende gemeentes waar hetzelfde patroon zich af gaat spelen etc.
Totdat er geen witte meer overblijft.
pi_120422435
quote:
14s.gif Op maandag 17 december 2012 16:57 schreef Xa1pt het volgende:

[..]

Totdat er geen witte meer overblijft.
Daar zal het hele land enorm van opknappen, dat zien we nu al in al die wijken ^O^
pi_120422497
quote:
0s.gif Op maandag 17 december 2012 16:59 schreef Die_Hofstadtgruppe het volgende:

[..]

Daar zal het hele land enorm van opknappen, dat zien we nu al in al die wijken ^O^
Ja, en wat denk je van de crisis dan?
  maandag 17 december 2012 @ 17:09:54 #106
13042 KreKkeR
Waddap homie
pi_120422808
quote:
0s.gif Op maandag 17 december 2012 16:42 schreef Die_Hofstadtgruppe het volgende:

[..]

Wijk was meestal al een wat minder goede wijk. Nog kanslozere immigranten komen er te wonen, waardoor de wijk verder vervalt en men zelfs vergeet dat de wijk voor die tijd ook al redelijk kansloos was.

Wat betreft de omringende gemeentes valt het reuze mee, behalve wanneer ivm allerlei projecten specifiek de groep kanslozen daarnaartoe wordt geloodst (zoals Bijlmer ==> bepaalde delen Almere).

Daar waar de kansrijke allochtonen naartoe verhuizen zijn er helemaal geen problemen. Alleen bestaat die laatste groep in jouw wereldje niet of nauwelijks. Een beeld wat natuurlijk ver van de werkelijkheid vandaan staat. Een beeld wat er bij bepaalde mensen echter toch moeilijk ingaat, wellicht deze mensen dagelijks worden geconfronteerd met de grote groep kanslozen. En daarnaast gaan de kansrijken ook niet op een kluitje wonen waardoor het allemaal wat minder opvalt.

Maar goed Die_Hofdstadtgruppe, dat jij iets niet waarneemt, wil natuurlijk niet zeggen dat het niet of nauwelijks bestaat.
Krekker is de bom!
pi_120424687
quote:
14s.gif Op maandag 17 december 2012 16:12 schreef Die_Hofstadtgruppe het volgende:

Verhuis naar een willekeurige stad in de randstad en gooi dr daar op school. Culturen genoeg (behalve de NLe dan). ^O^ Je zal zooo blij worden ^)
Ik ben niet zo bangig als jij...
Doe maar gewoon, dan doe je al dom genoeg
[quote]Op donderdag 15 januari 2009 11:22 schreef EchtGaaf het volgende:
Ik blijf vinden dat het werk van een CEO zwaar wordt ondergewaardeerd.
pi_120424781
quote:
0s.gif Op maandag 17 december 2012 16:14 schreef Lavenderr het volgende:

Nee, dat is juist precies het punt .

Lekker makkelijk praten zo lang je er niets mee te maken hebt. Dan kun je idealistisch zijn.
Zo lust ik er nog een paar...

Het probleem is niet de andere culturen, maar het niveau. En met alle respect... er is vaak een reden dat je woont in een omgeving met heel weinig niveau. Geloof me, de blanken aldaar zijn vaak net zo problematisch.
pi_120425073
quote:
0s.gif Op maandag 17 december 2012 18:00 schreef DS4 het volgende:

[..]

Het probleem is niet de andere culturen, maar het niveau. En met alle respect... er is vaak een reden dat je woont in een omgeving met heel weinig niveau. Geloof me, de blanken aldaar zijn vaak net zo problematisch.
Tja, jij woont in een dorp met alleen autochtonen. Met een geheel witte school. En nu moet ik van jou aannemen dat het allemaal wel meevalt op de scholen in de grote steden? Vind je het erg als ik dat niet doe?
pi_120425251
quote:
0s.gif Op maandag 17 december 2012 18:08 schreef Lavenderr het volgende:

Tja, jij woont in een dorp met alleen autochtonen. Met een geheel witte school. En nu moet ik van jou aannemen dat het allemaal wel meevalt op de scholen in de grote steden? Vind je het erg als ik dat niet doe?
Ik zal het even herhalen voor je: het probleem is niet het allochtoon zijn, maar het hebben van een achterstand en ook het minder talentvol zijn.

Wat D_H zegt over taalachterstand moet je op een andere manier oplossen. Verplicht b.v. het leren van Nederlands aan je kinderen op straffe van verlies van kinderbijslag en als ze het een jaar voordat ze naar school moeten nog niet kunnen dan op kosten van de ouders in dat jaar leren.

Niets mis met omgang met andere culturen. Kun je veel van leren. Natuurlijk is er wel een probleem met het zitten in een klas waar de helft helemaal niets kan. Dat houdt iedereen op.
  maandag 17 december 2012 @ 18:25:58 #111
229810 hexje
Surfboard, surfboard
pi_120425614
quote:
0s.gif Op maandag 17 december 2012 18:00 schreef DS4 het volgende:

[..]

Hear hear. Je mag het niet zeggen maar als pa en ma niet bijster slim zijn moet je niet verwachten dat hun nakomelingen dat wel zijn. Je wil niet weten hoeveel geld er in die kansarme wijken wordt gepomt. Die scholen krijgen al behoorlijk extra geld. Toch blijft de cito-score laag. Heeft niks met de onderwijzers te maken. Ik vind het jammer dat deze scholen worden afgerekend op de cito-score

En tuurlijk dat de ouders ongeschoold zijn wil niet zeggen dat ze niet slim kunnen zijn. Helaas is de werkelijkheid dat het IQ van de ouder in kansarme wijken lager is dan in de rijkere wijken.
  maandag 17 december 2012 @ 18:47:53 #112
13042 KreKkeR
Waddap homie
pi_120426506
quote:

[..]

Volgens mij beweert niemand 'dat het allemaal wel meevalt op de scholen in de grote steden'. Dat is sowieso een nogal algemene uitspraak.

Volgens mij proberen bepaalde mensen juist specifieker op de problematiek in te gaan. Dit door niet oppervlakkig te blijven roepen dat het allochtonen het niveau omlaag te brengen, maar door naar de werkelijkheid te kijken.

Wanneer je specifieker op de problematiek ingaat betekent het dat dus dat je waarschijnlijk tot de conclusie moet komen dat niet zozeer allochtonen het niveau omlaag brengen, maar 'achterstands allochtonen' (en achterstands-autochtonen in principe ook, ware het niet dat zowel de acherstand (taal, cultuur, etc) van achterstands-allochtonen vaak nog vele malen groter is).

En zoals ik al zei, nagenoeg niemand hier geeft aan zijn kinderen wel op een achterstandsschool te willen plaatsen. Aangeven dat je geen problemen hebt met (weinig tot veel) allochtonen op een school staat niet gelijk aan het aangeven dat je jouw kind wel op een achterstandsschool zou willen plaatsen.

Maar goed, het is natuurlijk makkelijker te reageren met 'jij maakt het niet mee, dus jij moet je mond houden'.
Krekker is de bom!
pi_120426648
quote:
0s.gif Op maandag 17 december 2012 17:58 schreef DS4 het volgende:

[..]

Ik ben niet zo bangig als jij...
Nou doe het dan :Y
pi_120426769
quote:
0s.gif Op maandag 17 december 2012 18:47 schreef KreKkeR het volgende:

[..]

Volgens mij beweert niemand 'dat het allemaal wel meevalt op de scholen in de grote steden'. Dat is sowieso een nogal algemene uitspraak.

Volgens mij proberen bepaalde mensen juist specifieker op de problematiek in te gaan. Dit door niet oppervlakkig te blijven roepen dat het allochtonen het niveau omlaag te brengen, maar door naar de werkelijkheid te kijken.

Wanneer je specifieker op de problematiek ingaat betekent het dat dus dat je waarschijnlijk tot de conclusie moet komen dat niet zozeer allochtonen het niveau omlaag brengen, maar 'achterstands allochtonen' (en achterstands-autochtonen in principe ook, ware het niet dat zowel de acherstand (taal, cultuur, etc) van achterstands-allochtonen vaak nog vele malen groter is).

En zoals ik al zei, nagenoeg niemand hier geeft aan zijn kinderen wel op een achterstandsschool te willen plaatsen. Aangeven dat je geen problemen hebt met (weinig tot veel) allochtonen op een school staat niet gelijk aan het aangeven dat je jouw kind wel op een achterstandsschool zou willen plaatsen.

Maar goed, het is natuurlijk makkelijker te reageren met 'jij maakt het niet mee, dus jij moet je mond houden'.
Nou nee. Dat hoeft helemaal niet. Maar ook niet tegen mensen die het wel ondervonden hebben zeggen dat het probleem niet bestaat.
Ondervinding is nog altijd de beste leermeester.
pi_120427015
quote:
0s.gif Op maandag 17 december 2012 18:53 schreef Lavenderr het volgende:

[..]

Nou nee. Dat hoeft helemaal niet. Maar ook niet tegen mensen die het wel ondervonden hebben zeggen dat het probleem niet bestaat.
Net zoals in die filmpjes die ik geplaatst heb: allemaal bange mensen. Gelukkig gaat DS4 het goede voorbeeld geven en ze laten zien dat allemaal maar angst is.
  maandag 17 december 2012 @ 19:04:20 #116
13042 KreKkeR
Waddap homie
pi_120427316
quote:
0s.gif Op maandag 17 december 2012 18:53 schreef Lavenderr het volgende:

[..]

Wie zegt hier in dit topic uberhaupt dat het probleem niet bestaat? :?
Krekker is de bom!
pi_120427332
quote:

[..]

Want jij bent slimmer dan de allochtonen? :')
pi_120427430
quote:
1s.gif Op maandag 17 december 2012 19:04 schreef anonymoussie het volgende:

[..]

Want jij bent slimmer dan de allochtonen? :')
:?
  maandag 17 december 2012 @ 19:26:58 #119
373754 mossad_agent
Ha-Mossad le-Modiin ule-Tafkid
pi_120428413
quote:
0s.gif Op maandag 17 december 2012 19:06 schreef Lavenderr het volgende:

[..]

:?
Altijd ja zeggen ;)
pi_120428767
quote:
0s.gif Op maandag 17 december 2012 19:26 schreef mossad_agent het volgende:

[..]

Altijd ja zeggen ;)
:')

Vooral als je de illusie hebt dat je meer waard bent dan alle allochtonen in nl.
  maandag 17 december 2012 @ 20:08:31 #121
373754 mossad_agent
Ha-Mossad le-Modiin ule-Tafkid
pi_120430378
quote:
1s.gif Op maandag 17 december 2012 19:33 schreef anonymoussie het volgende:

[..]

:')

Vooral als je de illusie hebt dat je meer waard bent dan alle allochtonen in nl.
Net was het 'slimmer' en nu 'meer waard'.... make up your mind.
pi_120430662
quote:
0s.gif Op maandag 17 december 2012 20:08 schreef mossad_agent het volgende:

[..]

Net was het 'slimmer' en nu 'meer waard'.... make up your mind.
Ik quote ook niet 1 persoon. En als je denkt dat je slimmer bent kan je ook denken dat je meer waard bent.
pi_120438003
quote:
1s.gif Op maandag 17 december 2012 20:15 schreef anonymoussie het volgende:

[..]

Ik quote ook niet 1 persoon. En als je denkt dat je slimmer bent kan je ook denken dat je meer waard bent.
Ik begrijp helemaal niets van je posts :?
  maandag 17 december 2012 @ 22:13:37 #124
229810 hexje
Surfboard, surfboard
pi_120438404
quote:
0s.gif Op maandag 17 december 2012 22:08 schreef Lavenderr het volgende:

[..]

Ik begrijp helemaal niets van je posts :?
Moedig hem niet aan voor meer posts. ;(
pi_120438526
quote:
9s.gif Op maandag 17 december 2012 22:13 schreef hexje het volgende:

[..]

Moedig hem niet aan voor meer posts. ;(
Je hebt gelijk.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')