Elke dag kk jonko roken en die smatjes klappen tfoe kk toffe tijd gehad Gquote:Op maandag 17 december 2012 16:35 schreef tarantism het volgende:
[..]kerel
ik denk niet dat jij het doel van scholing hebt begrepen
Nou, de praktijk laat altijd het volgende patroon zien. Wijk is gewoon NLs, instroom kansloze immigranten begint, buurt gaat vervallen, scholen verzwarten, wit vlucht weg, buurt + scholen worden nog verrotter.quote:Op maandag 17 december 2012 16:36 schreef KreKkeR het volgende:
[..]
Nee. De overgrote meerderheid die in wijken woont waar voornamelijk allochtonen zitten, dat zijn 'van dat soort immigranten'.
De allochtonen die wel de middelen en vaardigheden hebben, die blijven niet in zo'n wijk zitten en dus verspreiden die zich over andere gebieden. Deze groep heeft namelijk niet de sterke behoefte om 'met een groep' op een kluitje te blijven zitten en daarnaast heeft deze groep de middelen om naar een betere wijk te gaan.
En dat verklaart ook, waarom bij scholen met bijvoorbeeld 10% allochtonen, dit net toevallig ook de allochtonen zijn die het sowieso goed/beter doen op school. Dat komt niet doordat zij per definitie omhoog worden getrokken door het niveau van de autochtoon). Wellicht dat jij hierdoor denkt dat dit de enige juiste verhouding is. Maar wanneer je 20-100% van deze allochtonen in de klas had, zouden ze het ook goed doen. Gezien hun mentaliteit zit deze groep zoals ik het al zei, niet op een kluitje bij elkaar en zul je dus ook niet snel een klas met 100% van dit type allochtoon zien.
Totdat er geen witte meer overblijft.quote:Op maandag 17 december 2012 16:42 schreef Die_Hofstadtgruppe het volgende:
[..]
Nou, de praktijk laat altijd het volgende patroon zien. Wijk is gewoon NLs, instroom kansloze immigranten begint, buurt gaat vervallen, scholen verzwarten, wit vlucht weg, buurt + scholen worden nog verrotter.
Dan verspreid zich dat, aangevuld door de nu al 40 jaar durende immigratie, naar de omringende gemeentes waar hetzelfde patroon zich af gaat spelen etc.
Daar zal het hele land enorm van opknappen, dat zien we nu al in al die wijkenquote:Op maandag 17 december 2012 16:57 schreef Xa1pt het volgende:
[..]
Totdat er geen witte meer overblijft.
Ja, en wat denk je van de crisis dan?quote:Op maandag 17 december 2012 16:59 schreef Die_Hofstadtgruppe het volgende:
[..]
Daar zal het hele land enorm van opknappen, dat zien we nu al in al die wijken
Wijk was meestal al een wat minder goede wijk. Nog kanslozere immigranten komen er te wonen, waardoor de wijk verder vervalt en men zelfs vergeet dat de wijk voor die tijd ook al redelijk kansloos was.quote:Op maandag 17 december 2012 16:42 schreef Die_Hofstadtgruppe het volgende:
[..]
Nou, de praktijk laat altijd het volgende patroon zien. Wijk is gewoon NLs, instroom kansloze immigranten begint, buurt gaat vervallen, scholen verzwarten, wit vlucht weg, buurt + scholen worden nog verrotter.
Dan verspreid zich dat, aangevuld door de nu al 40 jaar durende immigratie, naar de omringende gemeentes waar hetzelfde patroon zich af gaat spelen etc.
Ik ben niet zo bangig als jij...quote:Op maandag 17 december 2012 16:12 schreef Die_Hofstadtgruppe het volgende:
Verhuis naar een willekeurige stad in de randstad en gooi dr daar op school. Culturen genoeg (behalve de NLe dan).Je zal zooo blij worden
Zo lust ik er nog een paar...quote:Op maandag 17 december 2012 16:14 schreef Lavenderr het volgende:
Nee, dat is juist precies het punt .
Lekker makkelijk praten zo lang je er niets mee te maken hebt. Dan kun je idealistisch zijn.
Tja, jij woont in een dorp met alleen autochtonen. Met een geheel witte school. En nu moet ik van jou aannemen dat het allemaal wel meevalt op de scholen in de grote steden? Vind je het erg als ik dat niet doe?quote:Op maandag 17 december 2012 18:00 schreef DS4 het volgende:
[..]
Zo lust ik er nog een paar...
Het probleem is niet de andere culturen, maar het niveau. En met alle respect... er is vaak een reden dat je woont in een omgeving met heel weinig niveau. Geloof me, de blanken aldaar zijn vaak net zo problematisch.
Ik zal het even herhalen voor je: het probleem is niet het allochtoon zijn, maar het hebben van een achterstand en ook het minder talentvol zijn.quote:Op maandag 17 december 2012 18:08 schreef Lavenderr het volgende:
Tja, jij woont in een dorp met alleen autochtonen. Met een geheel witte school. En nu moet ik van jou aannemen dat het allemaal wel meevalt op de scholen in de grote steden? Vind je het erg als ik dat niet doe?
Hear hear. Je mag het niet zeggen maar als pa en ma niet bijster slim zijn moet je niet verwachten dat hun nakomelingen dat wel zijn. Je wil niet weten hoeveel geld er in die kansarme wijken wordt gepomt. Die scholen krijgen al behoorlijk extra geld. Toch blijft de cito-score laag. Heeft niks met de onderwijzers te maken. Ik vind het jammer dat deze scholen worden afgerekend op de cito-scorequote:Op maandag 17 december 2012 18:00 schreef DS4 het volgende:
[..]
Zo lust ik er nog een paar...
Het probleem is niet de andere culturen, maar het niveau. En met alle respect... er is vaak een reden dat je woont in een omgeving met heel weinig niveau. Geloof me, de blanken aldaar zijn vaak net zo problematisch.
Volgens mij beweert niemand 'dat het allemaal wel meevalt op de scholen in de grote steden'. Dat is sowieso een nogal algemene uitspraak.quote:Op maandag 17 december 2012 18:08 schreef Lavenderr het volgende:
[..]
Tja, jij woont in een dorp met alleen autochtonen. Met een geheel witte school. En nu moet ik van jou aannemen dat het allemaal wel meevalt op de scholen in de grote steden? Vind je het erg als ik dat niet doe?
Nou doe het danquote:
Nou nee. Dat hoeft helemaal niet. Maar ook niet tegen mensen die het wel ondervonden hebben zeggen dat het probleem niet bestaat.quote:Op maandag 17 december 2012 18:47 schreef KreKkeR het volgende:
[..]
Volgens mij beweert niemand 'dat het allemaal wel meevalt op de scholen in de grote steden'. Dat is sowieso een nogal algemene uitspraak.
Volgens mij proberen bepaalde mensen juist specifieker op de problematiek in te gaan. Dit door niet oppervlakkig te blijven roepen dat het allochtonen het niveau omlaag te brengen, maar door naar de werkelijkheid te kijken.
Wanneer je specifieker op de problematiek ingaat betekent het dat dus dat je waarschijnlijk tot de conclusie moet komen dat niet zozeer allochtonen het niveau omlaag brengen, maar 'achterstands allochtonen' (en achterstands-autochtonen in principe ook, ware het niet dat zowel de acherstand (taal, cultuur, etc) van achterstands-allochtonen vaak nog vele malen groter is).
En zoals ik al zei, nagenoeg niemand hier geeft aan zijn kinderen wel op een achterstandsschool te willen plaatsen. Aangeven dat je geen problemen hebt met (weinig tot veel) allochtonen op een school staat niet gelijk aan het aangeven dat je jouw kind wel op een achterstandsschool zou willen plaatsen.
Maar goed, het is natuurlijk makkelijker te reageren met 'jij maakt het niet mee, dus jij moet je mond houden'.
Net zoals in die filmpjes die ik geplaatst heb: allemaal bange mensen. Gelukkig gaat DS4 het goede voorbeeld geven en ze laten zien dat allemaal maar angst is.quote:Op maandag 17 december 2012 18:53 schreef Lavenderr het volgende:
[..]
Nou nee. Dat hoeft helemaal niet. Maar ook niet tegen mensen die het wel ondervonden hebben zeggen dat het probleem niet bestaat.
Ondervinding is nog altijd de beste leermeester.
Wie zegt hier in dit topic uberhaupt dat het probleem niet bestaat?quote:Op maandag 17 december 2012 18:53 schreef Lavenderr het volgende:
[..]
Nou nee. Dat hoeft helemaal niet. Maar ook niet tegen mensen die het wel ondervonden hebben zeggen dat het probleem niet bestaat.
Ondervinding is nog altijd de beste leermeester.
Want jij bent slimmer dan de allochtonen?quote:Op maandag 17 december 2012 18:08 schreef Lavenderr het volgende:
[..]
quote:Op maandag 17 december 2012 19:04 schreef anonymoussie het volgende:
[..]
Want jij bent slimmer dan de allochtonen?
Net was het 'slimmer' en nu 'meer waard'.... make up your mind.quote:Op maandag 17 december 2012 19:33 schreef anonymoussie het volgende:
[..]
Vooral als je de illusie hebt dat je meer waard bent dan alle allochtonen in nl.
Ik quote ook niet 1 persoon. En als je denkt dat je slimmer bent kan je ook denken dat je meer waard bent.quote:Op maandag 17 december 2012 20:08 schreef mossad_agent het volgende:
[..]
Net was het 'slimmer' en nu 'meer waard'.... make up your mind.
Ik begrijp helemaal niets van je postsquote:Op maandag 17 december 2012 20:15 schreef anonymoussie het volgende:
[..]
Ik quote ook niet 1 persoon. En als je denkt dat je slimmer bent kan je ook denken dat je meer waard bent.
Moedig hem niet aan voor meer posts.quote:Op maandag 17 december 2012 22:08 schreef Lavenderr het volgende:
[..]
Ik begrijp helemaal niets van je posts
Je hebt gelijk.quote:Op maandag 17 december 2012 22:13 schreef hexje het volgende:
[..]
Moedig hem niet aan voor meer posts.
Er is een verschil tussen wegvluchten en niet je hele hebben en houden oppakken omdat de forumxenofoob dat graag wil.quote:
Dat is nogal een uitspraakquote:Op maandag 17 december 2012 22:24 schreef DS4 het volgende:
[..]
Er is een verschil tussen wegvluchten en niet je hele hebben en houden oppakken omdat de forumxenofoob dat graag wil.
All talk dus. Je hoeft niet te verhuizen, doe dr gewoon op de dichtstbijzijnde zwarte school. Heb jij je wens met meer culturen en met die porsche van je ben je er toch zo joh.quote:Op maandag 17 december 2012 22:24 schreef DS4 het volgende:
[..]
Er is een verschil tussen wegvluchten en niet je hele hebben en houden oppakken omdat de forumxenofoob dat graag wil.
Maar wat als het niveau van die zwarte school nou heel laag is?quote:Op dinsdag 18 december 2012 08:27 schreef Die_Hofstadtgruppe het volgende:
[..]
All talk dus. Je hoeft niet te verhuizen, doe dr gewoon op de dichtstbijzijnde zwarte school. Heb jij je wens met meer culturen en met die porsche van je ben je er toch zo joh.
Hmm.... Zou er een verband zijn?quote:Op dinsdag 18 december 2012 08:47 schreef KreKkeR het volgende:
[..]
Maar wat als het niveau van die zwarte school nou heel laag is?
Dat is ongeveer een half uur rijden met de auto, terwijl we op 3 minuten lopen van de school hier wonen. Gewoon een zot idee!quote:Op dinsdag 18 december 2012 08:27 schreef Die_Hofstadtgruppe het volgende:
All talk dus. Je hoeft niet te verhuizen, doe dr gewoon op de dichtstbijzijnde zwarte school.
Die Porsche heb ik niet meer, maar dat terzijde... Verder zijn er wel meer mogelijkheden om haar met andere culturen in aanraking te laten komen.quote:Heb jij je wens met meer culturen en met die porsche van je ben je er toch zo joh.
In dat verknipte bolleke van jou wel ja.quote:Op dinsdag 18 december 2012 08:55 schreef Die_Hofstadtgruppe het volgende:
Hmm.... Zou er een verband zijn?
Ja! De dagelijkse realiteit bestaat niet. Zelfs Wouter Bos is verknipt!quote:Op dinsdag 18 december 2012 09:46 schreef DS4 het volgende:
[..]
In dat verknipte bolleke van jou wel ja.
Je moet wel erg hard realiteitontkenner zijn om dat verband niet te willen zien..quote:Op dinsdag 18 december 2012 09:46 schreef DS4 het volgende:
[..]
In dat verknipte bolleke van jou wel ja.
Nee, het verband waar D_H op doelt is er niet. Niveau staat los van de vraag hoeveel allochtonen er op een school zitten. Natuurlijk zijn er groepen allochtonen waar naar verhouding minder talent bij zit, maar zo zijn er ook groepen allochtonen waar juist wel veel talent bij zit.quote:Op dinsdag 18 december 2012 10:19 schreef Perrin het volgende:
Je moet wel erg hard realiteitontkenner zijn om dat verband niet te willen zien..
Neemt niet weg dat het niveau op zwarte scholen vaak bedroevend is, maar dat ligt waarschijnlijk meer aan de plek waar de school ligt dan aan het feit dat het een zwarte school is.quote:Op dinsdag 18 december 2012 10:31 schreef DS4 het volgende:
[..]
Nee, het verband waar D_H op doelt is er niet. Niveau staat los van de vraag hoeveel allochtonen er op een school zitten. Natuurlijk zijn er groepen allochtonen waar naar verhouding minder talent bij zit, maar zo zijn er ook groepen allochtonen waar juist wel veel talent bij zit.
Laten we wel zijn: de grootste blanke zeurkousen op dit gebied zijn ook talentloos.
Gast, gezien het soort immigranten wat NL aantrekt (kansloze) is in NL de praktijk dat de verhouding allochtoon-autochtoon de schoolprestaties negatief beïnvloeden bij het groter worden van de 1e groep wel degelijk een feit. Dat is trouwens ook niets nieuws of iets wat ontkend wordt hé?quote:Op dinsdag 18 december 2012 10:31 schreef DS4 het volgende:
[..]
Nee, het verband waar D_H op doelt is er niet. Niveau staat los van de vraag hoeveel allochtonen er op een school zitten. Natuurlijk zijn er groepen allochtonen waar naar verhouding minder talent bij zit, maar zo zijn er ook groepen allochtonen waar juist wel veel talent bij zit.
Laten we wel zijn: de grootste blanke zeurkousen op dit gebied zijn ook talentloos.
Dit is aantoonbaar onjuist. Dit is ook gedocumenteerd, ik heb hier wel eens iets over gelezen. Het kwam er in ieder geval op neer dat in bepaalde achterstandsgebieden de cognitieve vaardigheden van allochtonen en autochtonen niet voor elkaar onderdeden. De beheersing van de taal echter wel. Dan krijg je dus dat er op school extra tijd gestoken moet worden in taalverwerving, terwijl dit voor het autochtone kind minder nodig zou zijn. Gezien het feit dat er sprake is van een bepaald aantal lesuren gaat deze extra aandacht voor de taal ten koste van het verwerven van andere vaardigheden.quote:Op dinsdag 18 december 2012 10:31 schreef DS4 het volgende:
[..]
Allemaal bange racisten volgens DS4quote:Op dinsdag 18 december 2012 11:07 schreef Ludd het volgende:
[..]
Dit is aantoonbaar onjuist. Dit is ook gedocumenteerd, ik heb hier wel eens iets over gelezen. Het kwam er in ieder geval op neer dat in bepaalde achterstandsgebieden de cognitieve vaardigheden van allochtonen en autochtonen niet voor elkaar onderdeden. De beheersing van de taal echter wel. Dan krijg je dus dat er op school extra tijd gestoken moet worden in taalverwerving, terwijl dit voor het autochtone kind minder nodig zou zijn. Gezien het feit dat er sprake is van een bepaald aantal lesuren gaat deze extra aandacht voor de taal ten koste van het verwerven van andere vaardigheden.
Klinkt heel aannemelijk, toch?
Wanneer er dan echt sprake is van een school met veel allochtonen heb je ook nog kans dat de leerlingen onderling in hun eigen taal spreken, wat een en andere nog verder in de weg staat.
Nu ja, kan ik me wel iets bij voorstellen: als niemand NLs spreekt moet je de hele klas NLs gaan leren. Dat zal de de leerprestaties van de anderen niet negatief beïnvloeden, ze zullen alleen achter lopen ten opzichte van scholen die dat niet hoeven te doen.quote:Op dinsdag 18 december 2012 11:14 schreef Ludd het volgende:
Overigens is uit onderzoek gebleken dat gemengde scholen vaak slechter presteren dan zwarte scholen waarvan de samenstelling erg homogeen was. (wel allochtonen, maar wel veelal van dezelfde etniciteit). In dat onderzoek werd dus gesteld dat een grote etnische diversiteit een negatievere invloed had op de prestaties van de school, dan feitelijk het aantal allochtonen. Dat vond ik ook wel interessant!
Precies.quote:Op dinsdag 18 december 2012 10:51 schreef Leandra het volgende:
Neemt niet weg dat het niveau op zwarte scholen vaak bedroevend is, maar dat ligt waarschijnlijk meer aan de plek waar de school ligt dan aan het feit dat het een zwarte school is.
In diezelfde achterstandswijk zou de school het gemengd waarschijnlijk ook niet best doen, omdat de ouders van Priscilla en Djaden ook niet weten hoe je de schuine zijde van een driehoek berekent.
Daar had ik al iets over gezegd.quote:Op dinsdag 18 december 2012 11:07 schreef Ludd het volgende:
Dit is aantoonbaar onjuist. Dit is ook gedocumenteerd, ik heb hier wel eens iets over gelezen. Het kwam er in ieder geval op neer dat in bepaalde achterstandsgebieden de cognitieve vaardigheden van allochtonen en autochtonen niet voor elkaar onderdeden. De beheersing van de taal echter wel.
Ah, dat heb ik over het hoofd gezien dan waarschijnlijk. Hoe dan ook, dit lijkt mij een legitiem argument om je kind liever niet op zo'n school te doen, wetende dat er daar overmatige aandacht is voor een vaardigheid die jouw kind tot op zekere hoogte al eigen is.quote:
Op zich is dat legitiem. Maar dat is keuze op basis van niveau, ipv afkomst.quote:Op dinsdag 18 december 2012 12:31 schreef Ludd het volgende:
Ah, dat heb ik over het hoofd gezien dan waarschijnlijk. Hoe dan ook, dit lijkt mij een legitiem argument om je kind liever niet op zo'n school te doen, wetende dat er daar overmatige aandacht is voor een vaardigheid die jouw kind tot op zekere hoogte al eigen is.
Dat niveau wordt veroorzaakt door de afkomst van de leerlingen en hun ouders, snuggere. Tenminste, dat is het geval in NL waar de immigranten voor het allergrootste gedeelte kanslozen zijn die afkomen op de sociale voorzieningen om het zelf beter te hebben.quote:Op dinsdag 18 december 2012 12:46 schreef DS4 het volgende:
[..]
Op zich is dat legitiem. Maar dat is keuze op basis van niveau, ipv afkomst.
Wat erg eigenlijk dat jouw dochter opgroeit in een xenofobe omgeving... Lijkt mij een stuk schadelijker dan de slechtste school van Nederland.quote:Op dinsdag 18 december 2012 12:52 schreef Die_Hofstadtgruppe het volgende:
Dat niveau wordt veroorzaakt door de afkomst van de leerlingen en hun ouders, snuggere. Tenminste, dat is het geval in NL waar de immigranten voor het allergrootste gedeelte kanslozen zijn die afkomen op de sociale voorzieningen om het zelf beter te hebben.
Maar laat ook maar, veel plezier met Valerie op je lelieblanke dorpsschool doen. Ook al zou je hier wonen, dan zou je dr 100% op 1 vd speciale scholen hier doen
Ik heb haar juist weggehaald uit de xenofobe en discriminerende omgeving van de zwarte schoolquote:Op dinsdag 18 december 2012 12:55 schreef DS4 het volgende:
[..]
Wat erg eigenlijk dat jouw dochter opgroeit in een xenofobe omgeving...
Alleen voor een carrière bij de VPRO.quote:Lijkt mij een stuk schadelijker dan de slechtste school van Nederland.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |