abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_120496601
Ik vries alles in de avent bekers 150ml per keer, soms maar 100ml en er staat vaak vers afgekolfde melk in de koelkast..nu drinkt ze altijd dezelfde hoeveelheden maar vroeger deed ik mix+match ;) bevroren melk ontdooien en als nodig is aanvullen met vers afgekoelde melk (zo lang het op dezelfde temp. is mag alles gemengd worden)
**human milk for human babies**
Be who you are and say what you feel, because those who mind don't matter and those who matter don't mind.
pi_120504238
Ik vries ook grotere hoeveelheden in. Maar misschien ga ik het anders doen, want ze laat nu al een paar keer tot 40 cc over. Zonde om weg te gooien. Van de week heb ik het opgedronken... :') Vond het zo zonde, hahahaha!

Vraagje: mijn dochter heeft nu al een paar keer de linkerborst geweigerd. Als eerste borst en als tweede borst. Tegenstribbelen op weg er naartoe en als ze drinkt laat ze weer los. Iemand een idee waar dat door kan komen? Ze ligt dan op haar rechterzijde en is wel verkouden. Zou het oorpijn kunnen zijn?
Deze user werd mede mogelijk gemaakt door Yvonne. Bedankt!
Like does the man say 'Is now the time to take of my pants?' ...'Yes.', I said.
pi_120504378
Ik kom nu echt afscheid nemen. Maandag bleek E alwéér spruw te hebben - waarschijnlijk door besmette ingevroren melk - plus luieruitslag. Toen ik mijn melk stond te pasteuriseren, dacht en voelde ik ineens: en nu is het genoeg. Jammer, maar ik heb er nu wel vrede mee.

Bedankt voor alle tips en support! En ik wens jullie nog een heel fijne borstvoedingsperiode toe. :)

[ Bericht 2% gewijzigd door Cantare op 19-12-2012 13:18:13 ]
pi_120504661
Jammer Cantare, maar ook begrijpelijk :* Als je er vrede mee hebt, dan is het goed. En zo te zien heb je ook even te tijd genomen om er over na te denken.
pi_120504721
PV: het kan pijn zijn maar het kan ook trage tsr/melkstroom...mijn meissje heeft rond 4-5 maanden de linker borst geweigerd..tot krijsen toe -O- ik ben bij de HAP geweest omdat ik dacht dat iets mis zou zijn, ze hebben niks gevonden en 1-2 weken daarna nam ze hem weer, wel minder dan de rechterborst daar is veel meer melk en de stroom constanter.

Cantare -O- :*
**human milk for human babies**
Be who you are and say what you feel, because those who mind don't matter and those who matter don't mind.
  woensdag 19 december 2012 @ 18:48:11 #106
258612 nytar
boys boys boys
pi_120517361
jammer cantare, maar soms is genoeg ook gewoon genoeg!

Ik mag morgen naar de huisarts...verhoging, zere borst en rode vlekken...en mn antibiotica voor mn blaasontsteking was net op :(
pi_120520565
Genoeg is genoeg cantare! Aan jouw inzet heeft het iig niet gelegen!

Vervelend nytar? Is het sinds vandaag?
pi_120523546
quote:
0s.gif Op woensdag 19 december 2012 08:46 schreef bitterend het volgende:
Ik vries alles in de avent bekers 150ml per keer, soms maar 100ml en er staat vaak vers afgekolfde melk in de koelkast..nu drinkt ze altijd dezelfde hoeveelheden maar vroeger deed ik mix+match ;) bevroren melk ontdooien en als nodig is aanvullen met vers afgekoelde melk (zo lang het op dezelfde temp. is mag alles gemengd worden)
Zo doe ik het ook!

SE ik ben ook een voorraadje aan aan het leggen in de diepvries, omdat ik bang ben dat het kolven op het werk minder zal zijn. Mijn kleine is nu bijna 3 maanden (jouwe iets jonger toch) en ik kolf net zoveel als jij.
Wat ik zou doen, mocht je echt te weinig hebben.. is sochtends of savonds als je haar aan de borst hebt, tegelijkertijd de andere borst afkolven. Je kleintje zorgt toch wel dat ze genoeg binnen krijgt, en het kolven gaat dan rete snel, omdat je ukkie voor de tsr zorgt.

Verder heb ik altijd 2 flesjes verse melk in de koelkast staan. Als ik dan weer goed heb gekolfd vries ik het 'oude' uit de koelkast in, en zet het nieuwe in de koelkast.

Grote porties dus, omdat ik anders veel bakjes kwijt ben.

Oh en de diepvries zakjes van difrax zijn ook heel handig, en minder duur dan die van medela! Ze verkopen ze bij de kruidvat. http://www.baby-dump.nl/i(...)ep_id=7553&merk=7557
pi_120526599
Balen Cantare!

PV, anders moet je even aan Pessie vragen? Die heeft ruime ervaring met borstweigeren aan 1 kant, maar wel succesvol gevoed ondanks dat.

HIer gaat het volgens mij de goede kant op :)
Ik heb ontdekt dat er twee dingen zijn die het voeden beter laten gaan.
1. Rust en een rustige houding tijdens het voeden
2. Niet binnen 2,5 uur weer aanleggen.

En dat tweede kon wel eens de truc zijn. Suf, want ik ben wel van het voeden op verzoek. Maar als ik binnen 2,5 a 3 uur weer aanleg, drinkt hij beroerd, krijgt hij maar weinig, komt binnen het uur weer (HONGER!) en drinkt dan dus weer beroerd enzovoort. Als hij nu na bijv.2uur begint met huilen, doe ik hem eerst even in de doek, meestal valt hij dan in slaap. En als hij dan wakker wordt, gaat het super met drinken.
Dus... nu heb ik een 7-pondertje die maar 6 à 7 voedingen per etmaal krijgt en dat klinkt zo weinig...maar het gaat veel beter!

Ik kolf 3x per dag, daarmee krijg ik genoeg opbrengst om hem 3x per dag 80cc extra te geven :)
En als het zo doorgaat, durf ik langzaam te gaan afbouwen met bijvoeden :)
  woensdag 19 december 2012 @ 22:33:03 #110
14811 Asyniur
Nu met 2 jommetjes <3
pi_120530226
free, fijn dat je een oplossing gevonden lijkt te hebben! *O*

Cantare, wat jammer! Maar het gaat erom dat jullie je allemaal goed voelen. :*
pi_120535190
Sorry dat ik niet meer gereageerd heb sinds vanmiddag. Had het ff druk met opruimen, kerstboom, kerst-alles...
Maargoed, bedankt voor de reacties. Kennelijk was het, gelukkig, van korte duur. Ze heeft vanavond weer goed gedronken. Nu ik erbij nadenk... ze heeft ook veel geslapen vandaag. Wellicht dus gewoon toeval. En haar oortje ruikt niet en ze heeft ook geen verhoging of iets.
Laten we hopen dat het wegbliijft. :)

Klinkt goed, free! Nu je het zegt, bij mijn zoon werkte het ook zo. Dat was ik vergeten, is alweer ruim zes jaar terug... :o
pi_120536158
Ach Cantare, wat verdrietig. -O-
Maar het klinkt alsof het echt klaar en goed is zo. Dikke zoen voor jou.

Fijn Free! :)
Meer dan een paar ochtendzoenen
heb ik nood aan stoute schoenen.
https://www.etsy.com/nl/shop/byLisdottir
pi_120540780
Cantare jammer, maar misschien wel beter zo. Geeft jullie ook wat rust.
Free wat fijn dat het beter lit te gaan! Wat ontzettend knap dat je het nog vol weet te houden :Y

Kwisted, mijnes is 4,5 maand :) en heb wel wat voorraad op zich, maar als ik dan zie dat er drie ijsblokzakjes voor en dag nodig zijn dan vliegt het eruit! (En als ik dan joor dat ze de fles niet goed drinkt, dus twee keer 20cc heeft gedronken dus twee keer 120cc weggegooid is word ik een beetje verdrietig want het heeft me echt veeeel moeite gekost om dat voorraadje op te bouwen). Voeden en kolven tegelijk heb ik nog niet geprobeerd, maar heb dan ook geen hand over tijdens het voeden :{

Heb wel een grote handige kan gekocht bij ikea (jamka) daar kunnen wel flink wat ijsblokjes in ontdooien, en dan giet ik het daarna in avent bekers om mee te geven aan het kdv. Alleen hoe krijg ik die kan gesteriliseerd, op 70 graden in de vaatwasser is t enige wat past denk ik :P
pi_120541014
Cantare, wat jammer dat je moet stoppen, maar fijn dat het nu goed is en je er voor je gevoel alles aan gedaan hebt, zodat je er nu vrede mee kan hebben. :*

Free, wat fijn dat je een 'gebruiksaanwijzing' lijkt te hebben gevonden die werkt voor M! Dat het vanaf nu maar voorspoedig en makkelijk mag gaan.

Ik heb een paar vragen:
Melk bewaren kan dus het beste in ijsblokzakjes? Klinkt eigenlijk wel handig ja, met per stuk ontdooien. Ik heb nu een shitload aan diepvrieszakjes met diverse opbrengsten liggen, maar ik heb eigenlijk geen idee hoeveel meneer per keer drinkt. Hoe kom ik daarachter, gewoon maar wat proberen?

En mag je melk van verschillende data bij elkaar doen in een flesje? Ik heb bv nog wat liggen van de eerste week, zou ik dat dan bij de opbrengst van gisteren mogen doen?
pi_120541018
Hebben ze op het kdv een vriezer? Dsn kunnen ze misschien kleinere porties ontdooien?
pi_120542994
Ja ze hebben een vriezer. Heb dus ook ijsblokzakjes aangeleverd. Maar dat vonden ze niet heel fijn werken... Zal ze anders nog wel eens bellen om te vragen wat ze wel willen dan...
  donderdag 20 december 2012 @ 10:28:19 #117
170545 DaviniaHR
Mrs. PhysicsRules
pi_120543391
cantare, jammer dat de bv eerder is gestopt dan je zou willen. Maar hopelijk heb je er nu wel vrede mee. :*

free, wat zou dat fijn zijn als je idd een oplossing hebt gevonden! *O* (Zat ik alleen te denken wat er dan gebeurt als hij regeldagen krijgt, maar dat voel je dan wrs wel goed aan.)

mineola, melk van dezelfde temperatuur mag gemengd worden. Dus ook melk van verschillende dagen, maar dat moet dan wel allebei min of meer dezelfde temperatuur hebben.

supremeE, je kan beginnen met 50cc of zo? Kijken of je kindje überhaupt uit de fles drinkt? Anders is nog extra 50cc snel opgewarmd, toch?
De stelregel is 150cc * lichaamsgewicht / aantal voedingen. Dus bij 5 kilo en 7 voedingen is het 150 * 5 / 7 = 107cc (110 dus) per fles. Als je uitgaat van 180 * lichaamsgewicht / aantal voedingen kom je uit op 130cc. Dus iets tussen 110 en 130 zal wel min of meer goed zijn in dat geval.
*O* Trotse mama van E l i en A v i v a *O*
Insanity is heritable. You get it from your children.
Ik ben wel gek, maar niet achterlijk.
If you can't beat them, confuse them.
pi_120543806
Mja, met die regel kom ik op 160 cc per fles. Thuis drinkt ze gewoon uit de fles, geen idee waarom ze op het kdv niet wilde. Ze speelde met de speen, ze hebben het drie kwartier geprobeerd...

Maar goed, in het nieuwe jaar gaat ze pas weer een dagje. Misschien is de oplossing inderdaad meerdere kleine porties op een dag, om de twee uur 60 cc ofzo... Dat zal ik eens vragen, voordat ze steeds de helft weg moeten gooien :'(
pi_120544253
SE: bij Faye zijn ze begonnen met 60-70cc per voeding en dan iedere 2 uur een voeding oid. Nu drinkt ze vaak 3 voedingen van 100-120 cc over de hele dag, veel minder dan wanneer ze bij mijn moeder is. En ze is nu 6 maanden oud. Ze haalt het 's nachts wel weer in.
Ik heb het idee dat het allemaal veel te interessant is op het KVD, om de tijd en rust te nemen om goed te drinken.
Bij ons KDV liggen er ook ijsklontjes in de vriezer, voor nood.

Drinkt ze ook melk op kamertemperatuur? Dat kan je ook nog zeggen op het KDV, aanbieden op kamertemperatuur, als ze het dan niet opdrinkt hoeft het niet weg, maar kan het later weer gegeven worden (kan zo'n 5-6 uur bewaard blijven buiten de koelkast.)
Mama van F. (2012) en M. (2016)
pi_120544892
quote:
0s.gif Op woensdag 19 december 2012 21:36 schreef freecell het volgende:
Balen Cantare!

PV, anders moet je even aan Pessie vragen? Die heeft ruime ervaring met borstweigeren aan 1 kant, maar wel succesvol gevoed ondanks dat.

HIer gaat het volgens mij de goede kant op :)
Ik heb ontdekt dat er twee dingen zijn die het voeden beter laten gaan.
1. Rust en een rustige houding tijdens het voeden
2. Niet binnen 2,5 uur weer aanleggen.

En dat tweede kon wel eens de truc zijn. Suf, want ik ben wel van het voeden op verzoek. Maar als ik binnen 2,5 a 3 uur weer aanleg, drinkt hij beroerd, krijgt hij maar weinig, komt binnen het uur weer (HONGER!) en drinkt dan dus weer beroerd enzovoort. Als hij nu na bijv.2uur begint met huilen, doe ik hem eerst even in de doek, meestal valt hij dan in slaap. En als hij dan wakker wordt, gaat het super met drinken.
Dus... nu heb ik een 7-pondertje die maar 6 à 7 voedingen per etmaal krijgt en dat klinkt zo weinig...maar het gaat veel beter!

Ik kolf 3x per dag, daarmee krijg ik genoeg opbrengst om hem 3x per dag 80cc extra te geven :)
En als het zo doorgaat, durf ik langzaam te gaan afbouwen met bijvoeden :)
Super!! ^O^
Venus in pocketformaat
© loveli
pi_120544987
Oh en Freecel, ik vergeet het steeds te zeggen maar je bent echt een kanjer!
Mama van F. (2012) en M. (2016)
pi_120545130
quote:
0s.gif Op donderdag 20 december 2012 08:40 schreef Mineola het volgende:
Cantare, wat jammer dat je moet stoppen, maar fijn dat het nu goed is en je er voor je gevoel alles aan gedaan hebt, zodat je er nu vrede mee kan hebben. :*

Free, wat fijn dat je een 'gebruiksaanwijzing' lijkt te hebben gevonden die werkt voor M! Dat het vanaf nu maar voorspoedig en makkelijk mag gaan.

Ik heb een paar vragen:
Melk bewaren kan dus het beste in ijsblokzakjes? Klinkt eigenlijk wel handig ja, met per stuk ontdooien. Ik heb nu een shitload aan diepvrieszakjes met diverse opbrengsten liggen, maar ik heb eigenlijk geen idee hoeveel meneer per keer drinkt. Hoe kom ik daarachter, gewoon maar wat proberen?

En mag je melk van verschillende data bij elkaar doen in een flesje? Ik heb bv nog wat liggen van de eerste week, zou ik dat dan bij de opbrengst van gisteren mogen doen?
Bij ons kdv zijn ze begonnen met kleine hoeveelheden per keer geven, ca. 80-100 ml. Als hij nog honger leek te hebben, gaven ze nog wat meer, zodat er niet veel weggegooid hoefde te worden.

Waarom geef je alles ingevroren / ontdooid mee SE? Melk is in de koeling zeker tot 5 dagen goed, dus als je onder werktijd kolft, kan je dat vaak gewoon in de koelkast bewaren tot je volgende werkdag. Gister had mijn mini wat overgelaten, dat heb ik vandaag dus weer mee kunnen geven. Als het ingevroren was geweest, had het weggegooid kunnen worden :). Ze kijken op het kdv ook naar de datum op de bekers, de oudste melk gaat het eerst op.

Edit: ik lees nu dat ze nog niet zo geregeld gaat, dan is ingevroren melk natuurlijk wel nodig.

Mijn mini dronk eigenlijk direct veel en goed op het kdv, met op z'n hoogtepunt 520 ml op een dag :o. En ik maar kolven, 4x per dag! Sinds ze begonnen zijn met hem een fruithapje te geven op het kdv, drinkt hij opeens veel minder en houdt hij geregeld nog 180 over. Hij gaat dan ook met de speen spelen en wegduwen, terwijl het fruithapje er héél goed ingaat (hij gaat steeds protesteren als ze het lepeltje uit zijn mond halen :D O+ thuis doen we rapley maar op het kdv niet). Of dat samenhangt weet ik niet, maar het is wel heel toevallig.

[ Bericht 18% gewijzigd door Phaidra op 20-12-2012 11:29:46 ]
Venus in pocketformaat
© loveli
  donderdag 20 december 2012 @ 11:38:07 #123
259886 pessie
There's a new chef in tow
pi_120545565
Morretje had laatst de tip van milktrays. Denk dat dat handiger is dan ijsblokjeszakjes. De laatste vond ik ook vrij onhandig.

Free wat goed!
Ik heb maar een maand of 4 met 1 kant gevoed. Rechts was sowieso mij stieftiet en na een gevalletje spruw was het klaar aan die kant.
pi_120545675
quote:
0s.gif Op donderdag 20 december 2012 08:20 schreef SupremeEvil het volgende:

Heb wel een grote handige kan gekocht bij ikea (jamka) daar kunnen wel flink wat ijsblokjes in ontdooien, en dan giet ik het daarna in avent bekers om mee te geven aan het kdv. Alleen hoe krijg ik die kan gesteriliseerd, op 70 graden in de vaatwasser is t enige wat past denk ik :P
Water koken in de waterkoker en dan in de kan gieten zo stereliseer ik vaak ook de flesjes want die gaan hier niet dagelijks in de sterelisator.
pi_120545859
Phaidra, jouw kleintje al aan het fruit? :o :o

Dat was mijn eerste reactie. En toen bedacht ik me dat mijn baby ook al bijna een half jaar is en volgende week met Kerst zijn eerste worteltje gaat krijgen :P :D

Hier dus al bijna 6 maanden bv en het gaat best lekker allemaal. Omdat hij 's nachts meerdere keren bij me drinkt heb ik 's morgens enorm volle borsten die zowat m'n bh uit knallen. De eerste kolfsessie op het werk levert me dan ook rond de 250 ml op *O*
's Middags heb ik gewoon weer 'n bescheiden cup en kolf ik maximaal 120 ml.
Hij krijgt op mijn werkdagen 2 flessen van 160 ml die meestal wel leeg gaan. Maar ik kolf dus meer dan hij drinkt en heb inmiddels een mooie voorraad in de vriezer staan.
En met de feestdagen gaat die voorraad slinken!!! Ik verheug me zo erg op de wijn, champagne, prosecco.... :9~
.... met gevoel voor drama....
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')