Ik heb nu al een paar keer gezegd dat ik verschillen zie en ook uitleg gegeven en na schoolincidenten, waar ik een ander incident af mag halen (quote:Op zaterdag 15 december 2012 08:04 schreef Buster24 het volgende:
[..]
Leg eens uit, deze draad gaat over schietincidenten op scholen, dan mag je mijn bioscoop (Batman) schietincident er af halen.
Zie jij geen verschillen? Canada / Europa versus de VS
Overigens zijn er in de VS ook veel van dit soort incidenten in en rond andere publieke gelegenheden.
Google eens op de woorden "McDonald's shooting" pagina na pagina.
Goed lezen, ik schrijf juist dat er BUITEN de schoolincidenten ook nog veel schietpartijen zijn in en rond andere openbare gelegenheden.quote:Op zaterdag 15 december 2012 08:16 schreef Boze_Appel het volgende:
[..]
Ik heb nu al een paar keer gezegd dat ik verschillen zie en ook uitleg gegeven en na schoolincidenten, waar ik een ander incident af mag halen () kom je met weer iets wat niets met scholen te maken heeft. Goed werk.
Nou en. In diverse andere landen, met losse wapenwetten, is het nog veel lager. Er is geen causaal verband.quote:Op zaterdag 15 december 2012 08:16 schreef Buster24 het volgende:
En mocht je niet overtuigd zijn het aantal moorden in Nederland schommelt sinds jaar en dag
rond de 200 per jaar (in 2011 zelfs 163)
Dat is een moord per honderdduizend inwoners.
Moordcijfers VS
Variëren nogal per staat dus een goed vergelijk is niet mogelijk maar dat zit tussen de
2 tot 40 moorden per 100.000 inwoners.
Het standaard argument van de NRAquote:Op zaterdag 15 december 2012 08:20 schreef Boze_Appel het volgende:
[..]
Nou en. In diverse andere landen, met losse wapenwetten, is het nog veel lager. Er is geen causaal verband.
Noorwegen ook, maar dat is dan weer een incident en geen school, daar kan je wel een hoop schoolklassen mee vullen, maar dan nu met lijkjes ... Finland veel lager terwijl je daar ook wapens mag hebben.quote:Op zaterdag 15 december 2012 08:30 schreef Buster24 het volgende:
[..]
Het standaard argument van de NRA
De VS is koploper met het aantal leeggeschoten schoolklassen (aula's) en er is geen verband omdat het bijvoorbeeld in Zwitserland ook niet gebeurd en je daar ook een wapen mag hebben.
Maar goed in ieder geval reden genoeg om in Nederland GEEN liberale wapenwetgeving in te voeren zoals in de VS je weet tenslotte niet of het VS of Zwitserland wordt.
Overigens heeft Zwitserland nog steeds een moordcijfer dat 3x zo hoog ligt als in Nederland.
Je moet bij het begin beginnen.quote:Op zaterdag 15 december 2012 08:40 schreef Boze_Appel het volgende:
[..]
Ik ben vel tegen de NRA. Dat zijn echt mafkezen en ik denk dat dat het probleem is. Mafkezen komen altijd wel aan wapens, desnoods maak je een bom van mest.
http://pediatrics.about.com/od/safety/a/gun-accidents.htmquote:In 2007, there were 122 unintentional firearm deaths in children, and an additional 3,060 nonfatal gun and shooting accidents, which resulted in an estimated 1,375 children needing to be hospitalized for their injuries.
Weinig aan toe te voegen, dit.quote:Op zaterdag 15 december 2012 08:55 schreef Buster24 het volgende:
[..]
Je moet bij het begin beginnen.
Ik zal kijken of ik het artikel nog kan vinden maar de VS heeft 2 wapenstromen.
1) Legaal (via vergunningen)
2) Illegaal
Het grote probleem is dat veel wapens legaal worden gekocht en vervolgens via woninginbraken, diefstallen uit winkels en louche wapenhandelaren in het illegale circuit terecht komen.
Die cijfers zijn er gewoon.
Heb je dus GEEN liberale wapenwetgeving is de stroom wapens en niet onbelangrijk munitie van legaal naar illegaal veel minder.
Minder wapens = minder ongelukken, ook dat artikel (Engelstalig) zoek ik op, het indrukwekkende aantal kinderen dat bij pappie een pistool onder het hoofdkussen vind en zichzelf of een ander hiermee verwond of dood.
En dan speelt er nog iets, als ik als Nederlander doorflip heb ik niet een wapen in de kast staan om op de school van mijn dochter te gaan schieten, misschien kan ik hem illegaal kopen maar dan ben ik toch wel weer tot bezinning gekomen.
In de VS is de 3 stappen naar de kast te kort om je geest op orde te krijgen, en zie gisteren weer, 28 doden waaronder kinderen.
Alles plussen en minnend lijkt het me toch een prima idee het bezit van wapens bij de overheid te laten (politie & defensie)
Wat een nonsens, ze hebben misschien geen paspoort, maar zonder ID kom je geen kroeg binnen.quote:Op zaterdag 15 december 2012 00:17 schreef opgebaarde het volgende:
[..]
een ID gebruiken ze nauwelijks daar, veel mensen hebben die niet, want welke Amerikaan gaat naar het buitenalnd op vakantie? Omdat zoveel Amerikanen geen ID hebben en er zeker neit voor willen betalen, voerde een paar staten de verplichting in dat als je wilde stemmen op Obama of Romney je een foto ID mee moest nemen om je te identificeren...
Ja, want in de VS hebben ze dezelfde documenten als in NL, en als ze in de VS van een ID spreken dan kun je dat niet alleen rechtstreeks naar het NL vertalen, maar gelden daar ook nog eens dezelfde regels voor.quote:Op zaterdag 15 december 2012 07:00 schreef Me_Wesley het volgende:
[..]
Een rijbewijs is een legitimatiebewijs. Het heeft niet de ID-status zoals een paspoort en en ID-kaart. Zo mist het bijvoorbeeld info als nationaliteit, en kunnen ook personen met een niet-Nederlandse identiteit een Nederlands rijbewijs verkrijgen, itt paspoort of ID-kaart.
Jup, zou best kunnen.quote:Op zaterdag 15 december 2012 09:22 schreef Leandra het volgende:
[..]
Ja, want in de VS hebben ze dezelfde documenten als in NL, en als ze in de VS van een ID spreken dan kun je dat niet alleen rechtstreeks naar het NL vertalen, maar gelden daar ook nog eens dezelfde regels voor.
In de VS is een rijbewijs gewoon een ID.
Dat krijg je daar niet meer uit. De wapenbezitters en -verenigingen zijn de grootste geldschieters van de presidentiële campagnes. En daar staat altijd iets tegenover natuurlijk. Een president die opkomt met een duidelijk agendapunt over de beperking van de wapenwet kan en zal daar nooit verkozen worden.quote:Op zaterdag 15 december 2012 09:54 schreef RobinOok het volgende:
Gewoon een beetje moe van dit soort incidenten. Blijkbaar vinden ze het in de VS acceptabel dat dit soort dingen gebeuren, hun constitutionele recht op bewapening vinden ze in ieder geval stukken belangrijker. Nou, prima, als ze daar voor kiezen, moeten ze zelf weten. Maar hou dan op met dat gejank elke keer.
Kijk. Misschien, heel misschien, moet je mijn posts eens leren 'herkennen' en niet alles zo bloedserieus nemen; dat liet ik toen ook al doorschemeren. Maar daar lees je blijkbaar overheen.quote:Op zaterdag 15 december 2012 01:58 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Meisje, meisje, moet ik je berichten uit het eerste topic er ff bijpakken?? Zoals de wind waait, waait je jasje.. Je was er als de kippen bij om "Ryan" te veroordelen, te besluiten dat het een nerd was en dat hij wel gepest moest zijn gezien zijn uiterlijk etc..
En nu doen alsof je de rol van de media veroordeelt??? Je was zelf erger bezig..
Maar in die landen wonen niet zoveel mentaal gestoorde mensen.quote:Op zaterdag 15 december 2012 08:20 schreef Boze_Appel het volgende:
[..]
Nou en. In diverse andere landen, met losse wapenwetten, is het nog veel lager. Er is geen causaal verband.
Daar heb je gelijk in, maar zonder die wapens is het veel en veel moeilijker om het op zo een verwoestende manier te doen.quote:Op zaterdag 15 december 2012 10:11 schreef Isabeau het volgende:
Ik denk overigens ook niet dat het hebben van wapens zorgt voor al deze schoolshootings, daar zit iets heel anders achter (zoals al gezegd: er zijn veel meer landen met zo'n uitgebreid wapenbezit waar dit niet gebeurt). Een soort landelijke traditie/cultuur als je zelfmoord met een bang wilt plegen. Maar ja, de aanwezigheid van al die wapens maakt het wel een stuk makkelijker om uit te voeren natuurlijk.
Precies. Hoe meer drempels je opgooit, hoe meer mensen in zo'n proces afhaken. Zo ook in Nederland. Ja je kan hier ook aan een wapen komen, maar daarvoor moet je net ff wat drempels overtreffen. Kleine drempels misschien zelfs, maar genoeg zodat de potentiele dader toch net even wat meer momenten heeft waarin hij tot bezinning kan komen, of toch maar besluit de daadwerkelijke pester uit zijn jeugd gewoon een keer hard in elkaar te slaan in plaats van zijn frustratie te uitten op een schoolklas.quote:Op zaterdag 15 december 2012 10:39 schreef De_Guidance het volgende:
[..]
Daar heb je gelijk in, maar zonder die wapens is het veel en veel moeilijker om het op zo een verwoestende manier te doen.
Hmm. Volgens mij gaat 't hier alsnog super makkelijk en als je wil dan kan 't gewoon heel simpel allemaal. Dusja, kleine drempels. Ik vind dat hard in elkaar slaan al te ver gaan, trouwens. En: zijn het veelal gepeste mensen die zulke gruweldaden verrichten? Zijn daar cijfers van ofzo?quote:Op zaterdag 15 december 2012 10:44 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
[..]
Precies. Hoe meer drempels je opgooit, hoe meer mensen in zo'n proces afhaken. Zo ook in Nederland. Ja je kan hier ook aan een wapen komen, maar daarvoor moet je net ff wat drempels overtreffen. Kleine drempels misschien zelfs, maar genoeg zodat de potentiele dader toch net even wat meer momenten heeft waarin hij tot bezinning kan komen, of toch maar besluit de daadwerkelijke pester uit zijn jeugd gewoon een keer hard in elkaar te slaan in plaats van zijn frustratie te uitten op een schoolklas.
Je kan aan een wapen komen maar vergis je niet in de prijzen en je moet iedere keer moeite doen om aan munitie te komen.quote:Op zaterdag 15 december 2012 11:15 schreef Ziba het volgende:
[..]
Hmm. Volgens mij gaat 't hier alsnog super makkelijk en als je wil dan kan 't gewoon heel simpel allemaal. Dusja, kleine drempels. Ik vind dat hard in elkaar slaan al te ver gaan, trouwens. En: zijn het veelal gepeste mensen die zulke gruweldaden verrichten? Zijn daar cijfers van ofzo?
Je zegt al 'volgens mij' maar net als ik hebben we geen idee hoe je er dan aankomt. Internet? Heb je dan een CC nodig? Komt dat ding door de douane? Is er ergens een mannetje waarbij je wapens kan afhalen in de Bijlmer? Ik heb geen flauw idee. Ik heb ook geen kennissen aan wie ik dat zou kunnen vragen.quote:Op zaterdag 15 december 2012 11:15 schreef Ziba het volgende:
[..]
Hmm. Volgens mij gaat 't hier alsnog super makkelijk en als je wil dan kan 't gewoon heel simpel allemaal. Dusja, kleine drempels. Ik vind dat hard in elkaar slaan al te ver gaan, trouwens. En: zijn het veelal gepeste mensen die zulke gruweldaden verrichten? Zijn daar cijfers van ofzo?
sorry, het spijt me, sorry.quote:Op zaterdag 15 december 2012 09:13 schreef Leandra het volgende:
[..]
Wat een nonsens, ze hebben misschien geen paspoort, maar zonder ID kom je geen kroeg binnen.
Het vervalsen van je ID of het gebruiken van het ID van een broer of zus die wel 21 jaar of ouder is, is daar dan ook dagelijkse kost.
Inderdaad, dat wordt altijd zo makkelijk gezegd. Maar volgens mij moet je om hier aan een wapen te komen alsnog de juiste personen kennen. Het is niet zo dat je via Marktplaats zo even een illegaal wapen aanschaft en schietverenigingen oid die wapens aanbieden letten echt wel op eventuele vergunningen ed.quote:Op zaterdag 15 december 2012 11:32 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
[..]
Je zegt al 'volgens mij' maar net als ik hebben we geen idee hoe je er dan aankomt. Internet? Heb je dan een CC nodig? Komt dat ding door de douane? Is er ergens een mannetje waarbij je wapens kan afhalen in de Bijlmer? Ik heb geen flauw idee. Ik heb ook geen kennissen aan wie ik dat zou kunnen vragen.
In de VS daaraantegen heb je gewoon wapen winkels open en bloot waarbij je alleen je ID hoeft te tonen. Je weet dus als jongere al direct waar je heen kan. Of anders heeft je vader of de vader van een vriend nog wel een geweer liggen.
Is dat geen oude foto?quote:Op zaterdag 15 december 2012 11:40 schreef Buster24 het volgende:
Foto gemaakt in Walmart
[ afbeelding ]
Voorbij het toiletpapier bij 2e gang links, deze week hebben we een aardige aanbieding, bij aankoop van een shotgun 200 stuks munitie gratis.
Alleen munitie voor semi auto wapens dacht ikquote:Op zaterdag 15 december 2012 11:49 schreef opgebaarde het volgende:
[..]
Is dat geen oude foto?
Na de documentaire van Moore zijn toch verschillende supermarkten gestopt met het verkopen van munitie? En Walmart zat hier niet bij?
Ja, ik vind ook dat wat in Amerika gebeurt niet kan, hoor. Maar volgens mij gaat dat niet veranderen. Helaas.quote:Op zaterdag 15 december 2012 11:32 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
[..]
Je zegt al 'volgens mij' maar net als ik hebben we geen idee hoe je er dan aankomt. Internet? Heb je dan een CC nodig? Komt dat ding door de douane? Is er ergens een mannetje waarbij je wapens kan afhalen in de Bijlmer? Ik heb geen flauw idee. Ik heb ook geen kennissen aan wie ik dat zou kunnen vragen.
In de VS daaraantegen heb je gewoon wapen winkels open en bloot waarbij je alleen je ID hoeft te tonen. Je weet dus als jongere al direct waar je heen kan. Of anders heeft je vader of de vader van een vriend nog wel een geweer liggen.
De Walmart gunafdeling is iig. nog niet gesloten.quote:Op zaterdag 15 december 2012 11:49 schreef opgebaarde het volgende:
[..]
Is dat geen oude foto?
Na de documentaire van Moore zijn toch verschillende supermarkten gestopt met het verkopen van munitie? En Walmart zat hier niet bij?
Ja, een kwestie van de juiste personen kennen...dat is dus tevens de grootste drempel. En laat die drempel nou juist hoog genoeg zijn om dit soort mentaal zieke jongeren tegen te houden omdat die vaak in een sociaal isolement zitten. In vergelijking met de VS is het VEEL moeilijker om hier om aan een wapen te komen als je het gehele plaatje bekijkt. Op het moment DAT je de juiste personen kent is het hier ook te doen ja.quote:Op zaterdag 15 december 2012 12:08 schreef Ziba het volgende:
[..]
Ja, ik vind ook dat wat in Amerika gebeurt niet kan, hoor. Maar volgens mij gaat dat niet veranderen. Helaas.
Ik weet niet hoe je aan een wapen komt. Ik denk een kwestie van de juiste personen kennen (criminelen) en dan gaat het - denk ik - best makkelijk. Je moet alleen weten waar je moet zijn.
Volgens mij is dit echt onzin, ben in de afgelopen maand in 3 Walmarts geweest maar geen een had wapens of munitie in huis. Een geweldige supermarkt trouwens. Hadden we in NL maar zoiets.quote:Op zaterdag 15 december 2012 11:40 schreef Buster24 het volgende:
Foto gemaakt in Walmart
[ afbeelding ]
Voorbij het toiletpapier bij 2e gang links, deze week hebben we een aardige aanbieding, bij aankoop van een shotgun 200 stuks munitie gratis.
Makkelijk is een relatief begrip. Het is waarschijnlijk makkelijk voor mensen die denken dat het onmogelijk maar het is echt veel en veel moeilijker dan even in de supermarkt wapens kopen.quote:Op zaterdag 15 december 2012 12:08 schreef Ziba het volgende:
[..]
Ja, ik vind ook dat wat in Amerika gebeurt niet kan, hoor. Maar volgens mij gaat dat niet veranderen. Helaas.
Ik weet niet hoe je aan een wapen komt. Ik denk een kwestie van de juiste personen kennen (criminelen) en dan gaat het - denk ik - best makkelijk. Je moet alleen weten waar je moet zijn.
Amerika is groot. Het verschilt nogal per staat...quote:Op zaterdag 15 december 2012 12:23 schreef Johan_Haas_ het volgende:
[..]
Volgens mij is dit echt onzin, ben in de afgelopen maand in 3 Walmarts geweest maar geen een had wapens of munitie in huis. Een geweldige supermarkt trouwens. Hadden we in NL maar zoiets.
Walmart niet inderdaad. Ik heb ook zulke displays gezien recent, in Walmarts in Texas.quote:Op zaterdag 15 december 2012 11:49 schreef opgebaarde het volgende:
[..]
Is dat geen oude foto?
Je hoeft in de VS geen strafbladcontrole te ondergaan bij het aanschaffen van een vuurwapen als je van een particulier koopt. Dat is een welbekende omzeiling van de wet dat al jaren bestaat.quote:Op zaterdag 15 december 2012 13:56 schreef Mylene het volgende:
Wapens kun je via het TOR netwerk bestellen. Het wordt dan gedemonteerd in meerdere verzendingen verstuurd. Betaling anoniem met bitcoins.
quote:Op zaterdag 15 december 2012 15:10 schreef Mattt het volgende:
[ afbeelding ]
Gepost op 12/12/12 op 4chan..
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |