Goede vraag, laatst vroeg ik mij dit ook af en zei iemand mij dat het vroeger nog gewoon simpelweg niet op het nieuws kwam, vond het ook een raar antwoord, maar het zou best wel eens kunnen dat bijvoorbeeld 20 jaar geleden alleen echt belangrijk nieuws op de Nederlandse televisie kwam wat ook echt daadwerkelijk alleen in Nederland gebeurde en niet mijlen ver.quote:Op zaterdag 15 december 2012 00:12 schreef Tomatenboer het volgende:
Ik zal ongetwijfeld niet de eerste zijn die dit zich afvraagt, maar ligt het nou aan mij of de media, of komen dergelijke drama's echt vaker voor dan pakweg 10 tot 20 jaar geleden?
Wat voor drama's bedoel je?quote:Op zaterdag 15 december 2012 00:12 schreef Tomatenboer het volgende:
Ik zal ongetwijfeld niet de eerste zijn die dit zich afvraagt, maar ligt het nou aan mij of de media, of komen dergelijke drama's echt vaker voor dan pakweg 10 tot 20 jaar geleden?
Hij zal vast schiet-incidenten met gevolg tot doden bedoelen.quote:
Hoe kan Adam, Ryan voor het laatst in 2010 gezien hebben, maar toch zijn ID hebben? Thuis rond laten slingeren?quote:Op zaterdag 15 december 2012 00:11 schreef Revanches het volgende:
Adam Lanza, 20, reportedly killed 27 people — including 20 kids at Sandy Hook Elementary School in Newtown, Conn. — before shooting himself.
His 24-year-old brother Ryan, who was initially named as the shooter, told friends that he thinks his developmentally disabled brother may have committed the crime.
A source told The New York Post Ryan has told investigators he last saw Adam in 2010 and that Adam is autistic.
Neighbors described Adam Lanza man to ABC as “odd” and displaying characteristics associated with obsessive-compulsive disorder. He did make the honor roll in ninth grade.
Adam Lanza was reportedly wearing all black, a mask and a bullet-proof vest while carrying Glock and Sig Sauer 9mm handgun. He was also carrying his older brother's ID.
A .223 Bushmaster rifle was found in his car. He died from a self-inflicted gunshot wound in the kindergarten classroom after firing dozens of rounds in two rooms.
Nancy Lanza, Adam's mother and a kindergarten teacher at the school, was found dead in her son's residence in Newtown.
The Post reported that Adam Lanza "had a dispute" with his mother.
Read more: http://www.businessinside(...)012-12#ixzz2F4Rx3V8x
Ik dacht dat hij de drama's bedoelde die er daarna komenquote:Op zaterdag 15 december 2012 00:15 schreef Lewouxk het volgende:
[..]
Hij zal vast schiet-incidenten met gevolg tot doden bedoelen.
Wat denk je zelf?quote:
http://en.wikipedia.org/wiki/School_shootingquote:Op zaterdag 15 december 2012 00:12 schreef Tomatenboer het volgende:
een ID gebruiken ze nauwelijks daar, veel mensen hebben die niet, want welke Amerikaan gaat naar het buitenalnd op vakantie? Omdat zoveel Amerikanen geen ID hebben en er zeker neit voor willen betalen, voerde een paar staten de verplichting in dat als je wilde stemmen op Obama of Romney je een foto ID mee moest nemen om je te identificeren...quote:Op zaterdag 15 december 2012 00:15 schreef RemcoW23 het volgende:
[..]
Hoe kan Adam, Ryan voor het laatst in 2010 gezien hebben, maar toch zijn ID hebben? Thuis rond laten slingeren?
oquote:Op zaterdag 15 december 2012 00:16 schreef Tomatenboer het volgende:
[..]
Wat denk je zelf?
Waar gaat het topic over?
Killingsprees bedoel ik uiteraard.
Laat het Call of duty zijn..quote:Op zaterdag 15 december 2012 00:18 schreef Specularium het volgende:
Ben wel benieuwd welke game nu de schuld krijgt.
Wat was er gebeurd dan?quote:Op zaterdag 15 december 2012 00:18 schreef Marie30 het volgende:
volledig up... Het is bij ons al zo erg (Lommel) nog steeds, negen maanden na het busongeval... En dat was een ongeval, dus zelfs helemaal niet te vergelijken... wil me niet voorstellen wat het daar gaat zijn.
Precies, die verklaring hoor ik dan ook vaak. Maar vroeger waren dergelijke schietincidenten natuurlijk ook gewoon nieuws. Dat incident waar dat nummer "I don't like mondays" op is gebaseerd is ook op de Nederlandse tv geweest en was ook wereldnieuws.quote:Op zaterdag 15 december 2012 00:14 schreef Lewouxk het volgende:
[..]
Goede vraag, laatst vroeg ik mij dit ook af en zei iemand mij dat het vroeger nog gewoon simpelweg niet op het nieuws kwam, vond het ook een raar antwoord, maar het zou best wel eens kunnen dat bijvoorbeeld 20 jaar geleden alleen echt belangrijk nieuws op de Nederlandse televisie kwam wat ook echt daadwerkelijk alleen in Nederland gebeurde en niet mijlen ver.
Oh klopt, dat ja. Besefte even niet dat dat ongeval was.quote:Op zaterdag 15 december 2012 00:20 schreef Dientje12 het volgende:
[..]
busongeval in tunnel ofzo was dat met allemaal kinderen in bus
Ken gebeurenquote:Op zaterdag 15 december 2012 00:21 schreef VMSDKR het volgende:
[..]
Oh klopt, dat ja. Besefte even niet dat dat ongeval was.
Ja sorry ik had ook duidelijker kunnen zijn... voor anderen is dat ook niet zo vanzelfsprekend als voor ons. Hier leeft dat nog heel erg. Van de 28 doden, waren er 15 kinderen uit mijn stad en twee volwassenen overleden. Verlies van zoveel kinderen blijf je heel hard voelen in de gemeenschap.quote:Op zaterdag 15 december 2012 00:21 schreef VMSDKR het volgende:
[..]
Oh klopt, dat ja. Besefte even niet dat dat ongeval was.
NWS / Schietpartij in winkelcentrum in Oregon, USAquote:Op zaterdag 15 december 2012 00:20 schreef Tomatenboer het volgende:
[..]
Precies, die verklaring hoor ik dan ook vaak. Maar vroeger waren dergelijke schietincidenten natuurlijk ook gewoon nieuws. Dat incident waar dat nummer "I don't like mondays" op is gebaseerd is ook op de Nederlandse tv geweest en was ook wereldnieuws.
Tijd voor een wapenwet.quote:Op vrijdag 14 december 2012 22:32 schreef tijnbrein het volgende:
[..]
Personeel in openbare gebouwen bewapenen, scholen beter beveiligen
Ik wist wel van dat ongeluk, kon alleen het verband met Lommel even niet leggen. Ik kan me wel voorstellen dat je dat niet 123 vergeten bent.quote:Op zaterdag 15 december 2012 00:25 schreef Marie30 het volgende:
[..]
Ja sorry voor anderen is dat ook niet zo vanzelfsprekend als voor ons. Hier leeft dat nog heel erg. Van de 28 doden, waren er 15 kinderen uit mijn stad en twee volwassenen overleden. Verlies van zoveel kinderen blijf je heel hard voelen in de gemeenschap.
Inderdaad, wil me daarom ook niet voorstellen wat het daar gaat zijn... is nog vele malen erger omdat iemand dit bewust gedaan heeft.quote:Op zaterdag 15 december 2012 00:27 schreef VMSDKR het volgende:
[..]
Ik wist wel van dat ongeluk, kon alleen het verband met Lommel even niet leggen. Ik kan me wel voorstellen dat je dat niet 123 vergeten bent.
Nee klopt, maar dat is tegenwoordig. Nu het al zovaak voor lijkt te komen dat het bijna geen nieuws meer is. Hoe cru dat ook klinkt. Maar dat zou dan toch wel een teken aan de wand moeten zijn dat dergelijke killingsprees in aantal is toegenomen de afgelopen decennia?quote:Op zaterdag 15 december 2012 00:26 schreef Specularium het volgende:
[..]
NWS / Schietpartij in winkelcentrum in Oregon, USA
Als dit soort dingen in de VS nauwelijks het nieuws nog halen doen wij het ook niet.
Dat er sprake was van een ruzie is nog maar net bekend, de details zullen nog wel even op zich laten wachten. Of we krijgen morgen te horen dat er helemaal geen ruzie was.quote:Op zaterdag 15 december 2012 00:29 schreef Marie30 het volgende:
[..]
Inderdaad, wil me daarom ook niet voorstellen wat het daar gaat zijn... is nog vele malen erger omdat iemand dit bewust gedaan heeft.
Weet iemand waarom die schutter zo boos was op zijn moeder? Waar de vete over ging? Ben zoveel mogelijk aan het lezen, maar kan het niet vinden. Ben nog niet zo lang thuis...
Thanksquote:Op zaterdag 15 december 2012 00:32 schreef -Strawberry- het volgende:
[..]
Dat er sprake was van een ruzie is nog maar net bekend, de details zullen nog wel even op zich laten wachten. Of we krijgen morgen te horen dat er helemaal geen ruzie was.
Moest ff pissen. Lees het nu ook pas. te gruwelijk.quote:Op zaterdag 15 december 2012 01:12 schreef Rob_La_Chouffe het volgende:
Lees het net, allejezus wat een volslagen idioot.
Treurig is dat. Ik vraag me af of journalisten 'vroeger' ook al zo waren, (blijkbaar) van alles aannemen zonder naar de feiten te kijken en die na te gaan.quote:Op zaterdag 15 december 2012 00:08 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Dit is bizar geroddel zonder enige factchecking idd
Meisje, meisje, moet ik je berichten uit het eerste topic er ff bijpakken?? Zoals de wind waait, waait je jasje.. Je was er als de kippen bij om "Ryan" te veroordelen, te besluiten dat het een nerd was en dat hij wel gepest moest zijn gezien zijn uiterlijk etc..quote:Op zaterdag 15 december 2012 01:51 schreef Ziba het volgende:
[..]
Treurig is dat. Ik vraag me af of journalisten 'vroeger' ook al zo waren, (blijkbaar) van alles aannemen zonder naar de feiten te kijken en die na te gaan.
Zelfs ik, zo nonchalant als ik ben, vroeg me af of die jongen wel de dader was aangezien d'r geen feiten waren. Net alsof er perse direct een persoon moet zijn die gehaat moet worden.
Maargoed, dit kan zo verfilmd worden.Dat in China is ook gruwelijk, trouwens.
je verwart een ID met een paspoort. Iedereen heeft een rijbewijs, dat is een ID. Weinig mensen hebben een paspoort.quote:Op zaterdag 15 december 2012 00:17 schreef opgebaarde het volgende:
[..]
een ID gebruiken ze nauwelijks daar, veel mensen hebben die niet, want welke Amerikaan gaat naar het buitenalnd op vakantie? Omdat zoveel Amerikanen geen ID hebben en er zeker neit voor willen betalen, voerde een paar staten de verplichting in dat als je wilde stemmen op Obama of Romney je een foto ID mee moest nemen om je te identificeren...
Alphen was ook een legaal wapen, misschien tijd om het spul helemaal uit de samenleving te bannen?quote:Op zaterdag 15 december 2012 04:54 schreef Boze_Appel het volgende:
[..]
Net zoals hier in Alphen. Nee, dat heeft geholpen.
Er wonen dan ook maar een heel veel meer mensen in de VS.quote:Op zaterdag 15 december 2012 05:47 schreef Buster24 het volgende:
[..]
Alphen was ook een legaal wapen, misschien tijd om het spul helemaal uit de samenleving te bannen?
En wij hebben misschien 1 schietincident per 5 jaar in de VS een per 5 weken, toch een verschil.
Het aantal schietpartijen in de EU is ook niet zo hoog, en in de EU wonen wel meer mensen dan in de USA. EU heeft nogal strengere wapenwetten dan de USA. Heeft dat dan (dus) wel geholpen?quote:Op zaterdag 15 december 2012 06:46 schreef Boze_Appel het volgende:
[..]
Er wonen dan ook maar een heel veel meer mensen in de VS.
Toch heeft Nederland nogal strengere wapenwetten, daar pleitte je voor en dat heeft dus niet geholpen.
Reken maar uit, in verhouding heeft de VS veel meer schietincidenten dan Nederland / Europaquote:Op zaterdag 15 december 2012 06:46 schreef Boze_Appel het volgende:
[..]
Er wonen dan ook maar een heel veel meer mensen in de VS.
Toch heeft Nederland nogal strengere wapenwetten, daar pleitte je voor en dat heeft dus niet geholpen.
EU en de VS. is ongeveer gelijk, wat betreft inwoners. Het aantal kleine incidenten is denk wel wat hoger in de VS, maar grootschalige massamoorden verschilt vrij weinig.quote:Op zaterdag 15 december 2012 06:50 schreef sigme het volgende:
[..]
Het aantal schietpartijen in de EU is ook niet zo hoog, en in de EU wonen wel meer mensen dan in de USA. EU heeft nogal strengere wapenwetten dan de USA. Heeft dat dan (dus) wel geholpen?
Want verboden helpen tegen mensen die massamoorden plegen?quote:Op zaterdag 15 december 2012 06:54 schreef Buster24 het volgende:
[..]
Reken maar uit, in verhouding heeft de VS veel meer schietincidenten dan Nederland / Europa
En inderdaad als blijkt dat zelfs strengere wapenwetgeving niet helpt is een totaal verbod nog de enige optie.
Een rijbewijs is een legitimatiebewijs. Het heeft niet de ID-status zoals een paspoort en en ID-kaart. Zo mist het bijvoorbeeld info als nationaliteit, en kunnen ook personen met een niet-Nederlandse identiteit een Nederlands rijbewijs verkrijgen, itt paspoort of ID-kaart.quote:Op zaterdag 15 december 2012 03:07 schreef Barcaconia het volgende:
[..]
je verwart een ID met een paspoort. Iedereen heeft een rijbewijs, dat is een ID. Weinig mensen hebben een paspoort.
Europa (iets groter dan de EU) telt 504 miljoen inwoners, de VS 313 miljoenquote:Op zaterdag 15 december 2012 06:56 schreef Boze_Appel het volgende:
[..]
EU en de VS. is ongeveer gelijk, wat betreft inwoners. Het aantal kleine incidenten is denk wel wat hoger in de VS, maar grootschalige massamoorden verschilt vrij weinig.
Ah, ja, selectief zijn met cijfers en alleen schoolincidenten bekijken. Zo kan je het ook in je eigen richting krijgen.quote:Op zaterdag 15 december 2012 07:12 schreef Buster24 het volgende:
[..]
Europa (iets groter dan de EU) telt 504 miljoen inwoners, de VS 313 miljoen
Nou wanneer is er voor het laatst geschoten op een basisschool en waren er 28 doden?
Wanneer was de laatste schietpartij in een bioscoop met 12 doden?
Hier de lijst van schietpartijen op scholen in de VS
http://en.wikipedia.org/w(...)in_the_United_States
En hier als vergelijking de lijst van schietincidenten in Canada en Europa
http://en.wikipedia.org/wiki/School_shooting
Ik zie verschillen, ik denk jij ook.
Leg eens uit, deze draad gaat over schietincidenten op scholen, dan mag je mijn bioscoop (Batman) schietincident er af halen.quote:Op zaterdag 15 december 2012 07:55 schreef Boze_Appel het volgende:
[..]
Ah, ja, selectief zijn met cijfers en alleen schoolincidenten bekijken. Zo kan je het ook in je eigen richting krijgen.
Ik zie zeker verschillen, alleen niet in mafkezen die een hele berg mensen afmaken.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |