abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_120329131
Ik zal ongetwijfeld niet de eerste zijn die dit zich afvraagt, maar ligt het nou aan mij of de media, of komen dergelijke drama's echt vaker voor dan pakweg 10 tot 20 jaar geleden?
'De neiging rijke en machtige mensen te bewonderen, zelfs welhaast te aanbidden en mensen van arme of gewone komaf te verachten dan wel te negeren is de belangrijkste en meest universele oorzaak van de corruptie van ons morele besef' Adam Smith
pi_120329216
quote:
1s.gif Op zaterdag 15 december 2012 00:12 schreef Tomatenboer het volgende:
Ik zal ongetwijfeld niet de eerste zijn die dit zich afvraagt, maar ligt het nou aan mij of de media, of komen dergelijke drama's echt vaker voor dan pakweg 10 tot 20 jaar geleden?
Goede vraag, laatst vroeg ik mij dit ook af en zei iemand mij dat het vroeger nog gewoon simpelweg niet op het nieuws kwam, vond het ook een raar antwoord, maar het zou best wel eens kunnen dat bijvoorbeeld 20 jaar geleden alleen echt belangrijk nieuws op de Nederlandse televisie kwam wat ook echt daadwerkelijk alleen in Nederland gebeurde en niet mijlen ver.
''To anyone that ever told you you're no good..they're no better.'' - Hayley Williams
pi_120329220
quote:
Wat voor drama's bedoel je?
pi_120329242
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 december 2012 00:14 schreef Dientje12 het volgende:

[..]

Hij zal vast schiet-incidenten met gevolg tot doden bedoelen.
''To anyone that ever told you you're no good..they're no better.'' - Hayley Williams
pi_120329249
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 december 2012 00:11 schreef Revanches het volgende:
Adam Lanza, 20, reportedly killed 27 people — including 20 kids at Sandy Hook Elementary School in Newtown, Conn. — before shooting himself.

His 24-year-old brother Ryan, who was initially named as the shooter, told friends that he thinks his developmentally disabled brother may have committed the crime.
A source told The New York Post Ryan has told investigators he last saw Adam in 2010 and that Adam is autistic.
Neighbors described Adam Lanza man to ABC as “odd” and displaying characteristics associated with obsessive-compulsive disorder. He did make the honor roll in ninth grade.

Adam Lanza was reportedly wearing all black, a mask and a bullet-proof vest while carrying Glock and Sig Sauer 9mm handgun. He was also carrying his older brother's ID.

A .223 Bushmaster rifle was found in his car. He died from a self-inflicted gunshot wound in the kindergarten classroom after firing dozens of rounds in two rooms.

Nancy Lanza, Adam's mother and a kindergarten teacher at the school, was found dead in her son's residence in Newtown.

The Post reported that Adam Lanza "had a dispute" with his mother.

Read more: http://www.businessinside(...)012-12#ixzz2F4Rx3V8x
Hoe kan Adam, Ryan voor het laatst in 2010 gezien hebben, maar toch zijn ID hebben? Thuis rond laten slingeren?
Movistar oh Movistar!
Team Movistar Topic
pi_120329274
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 december 2012 00:15 schreef Lewouxk het volgende:

[..]

Hij zal vast schiet-incidenten met gevolg tot doden bedoelen.
Ik dacht dat hij de drama's bedoelde die er daarna komen
pi_120329295
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 december 2012 00:14 schreef Dientje12 het volgende:

[..]

Wat denk je zelf? :')

Waar gaat het topic over?

Killingsprees bedoel ik uiteraard.
'De neiging rijke en machtige mensen te bewonderen, zelfs welhaast te aanbidden en mensen van arme of gewone komaf te verachten dan wel te negeren is de belangrijkste en meest universele oorzaak van de corruptie van ons morele besef' Adam Smith
pi_120329313
quote:
http://en.wikipedia.org/wiki/School_shooting

Flinke lijst, kan zo snel niet zeggen dat het vaker voorkomt. Het is wel duidelijk dat school shootings iets zijn van alle tijden.
pi_120329342
quote:
12s.gif Op zaterdag 15 december 2012 00:15 schreef RemcoW23 het volgende:

[..]

Hoe kan Adam, Ryan voor het laatst in 2010 gezien hebben, maar toch zijn ID hebben? Thuis rond laten slingeren?
een ID gebruiken ze nauwelijks daar, veel mensen hebben die niet, want welke Amerikaan gaat naar het buitenalnd op vakantie? Omdat zoveel Amerikanen geen ID hebben en er zeker neit voor willen betalen, voerde een paar staten de verplichting in dat als je wilde stemmen op Obama of Romney je een foto ID mee moest nemen om je te identificeren...
pi_120329356
quote:
1s.gif Op zaterdag 15 december 2012 00:16 schreef Tomatenboer het volgende:

[..]

Wat denk je zelf? :')

Waar gaat het topic over?

Killingsprees bedoel ik uiteraard.
o
pi_120329372
Ook heftig voor die Ryan, eerst wordt hij door alle media van het land beschuldigd van die schietpartij, blijkt later dat het zijn broer was, die maar meteen z'n moeder gedood heeft. :{
  † In Memoriam † zaterdag 15 december 2012 @ 00:18:39 #163
308148 Marie30
Perception is reality.
pi_120329373
Zoveel kinderen dood fuckt je gemeenschap volledig up... Het is bij ons al zo erg (Lommel) nog steeds, negen maanden na het busongeval... En dat was een ongeval, dus zelfs helemaal niet te vergelijken... wil me niet voorstellen wat het daar gaat zijn. ;(
Are you fokking to me?
pi_120329385
Ben wel benieuwd welke game nu de schuld krijgt.
pi_120329415
quote:
9s.gif Op zaterdag 15 december 2012 00:18 schreef Specularium het volgende:
Ben wel benieuwd welke game nu de schuld krijgt.
Laat het Call of duty zijn..

Pas als ze met tanks komen word het battlefield
pi_120329440
quote:
9s.gif Op zaterdag 15 december 2012 00:18 schreef Marie30 het volgende:
volledig up... Het is bij ons al zo erg (Lommel) nog steeds, negen maanden na het busongeval... En dat was een ongeval, dus zelfs helemaal niet te vergelijken... wil me niet voorstellen wat het daar gaat zijn.
Wat was er gebeurd dan?
pi_120329455
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 december 2012 00:14 schreef Lewouxk het volgende:

[..]

Goede vraag, laatst vroeg ik mij dit ook af en zei iemand mij dat het vroeger nog gewoon simpelweg niet op het nieuws kwam, vond het ook een raar antwoord, maar het zou best wel eens kunnen dat bijvoorbeeld 20 jaar geleden alleen echt belangrijk nieuws op de Nederlandse televisie kwam wat ook echt daadwerkelijk alleen in Nederland gebeurde en niet mijlen ver.
Precies, die verklaring hoor ik dan ook vaak. Maar vroeger waren dergelijke schietincidenten natuurlijk ook gewoon nieuws. Dat incident waar dat nummer "I don't like mondays" op is gebaseerd is ook op de Nederlandse tv geweest en was ook wereldnieuws.
pi_120329472
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 december 2012 00:20 schreef VMSDKR het volgende:

[..]

Wat was er gebeurd dan?
busongeval in tunnel ofzo was dat met allemaal kinderen in bus
pi_120329497
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 december 2012 00:20 schreef Dientje12 het volgende:

[..]

busongeval in tunnel ofzo was dat met allemaal kinderen in bus
Oh klopt, dat ja. Besefte even niet dat dat ongeval was.
pi_120329514
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 december 2012 00:21 schreef VMSDKR het volgende:

[..]

Ken gebeuren
  † In Memoriam † zaterdag 15 december 2012 @ 00:25:54 #171
308148 Marie30
Perception is reality.
pi_120329691
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 december 2012 00:21 schreef VMSDKR het volgende:

[..]

Ja sorry ik had ook duidelijker kunnen zijn... voor anderen is dat ook niet zo vanzelfsprekend als voor ons. Hier leeft dat nog heel erg. Van de 28 doden, waren er 15 kinderen uit mijn stad en twee volwassenen overleden. Verlies van zoveel kinderen blijf je heel hard voelen in de gemeenschap.
Are you fokking to me?
pi_120329713
quote:
1s.gif Op zaterdag 15 december 2012 00:20 schreef Tomatenboer het volgende:

[..]

Precies, die verklaring hoor ik dan ook vaak. Maar vroeger waren dergelijke schietincidenten natuurlijk ook gewoon nieuws. Dat incident waar dat nummer "I don't like mondays" op is gebaseerd is ook op de Nederlandse tv geweest en was ook wereldnieuws.
NWS / Schietpartij in winkelcentrum in Oregon, USA

Als dit soort dingen in de VS nauwelijks het nieuws nog halen doen wij het ook niet.
  zaterdag 15 december 2012 @ 00:26:46 #173
205222 betyar
Egyedül vagyunk
pi_120329733
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 december 2012 22:32 schreef tijnbrein het volgende:

[..]

Personeel in openbare gebouwen bewapenen, scholen beter beveiligen
Tijd voor een wapenwet.
pi_120329742
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 december 2012 00:25 schreef Marie30 het volgende:

[..]

Ja sorry voor anderen is dat ook niet zo vanzelfsprekend als voor ons. Hier leeft dat nog heel erg. Van de 28 doden, waren er 15 kinderen uit mijn stad en twee volwassenen overleden. Verlies van zoveel kinderen blijf je heel hard voelen in de gemeenschap.
Ik wist wel van dat ongeluk, kon alleen het verband met Lommel even niet leggen. Ik kan me wel voorstellen dat je dat niet 123 vergeten bent.
  † In Memoriam † zaterdag 15 december 2012 @ 00:29:46 #175
308148 Marie30
Perception is reality.
pi_120329851
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 december 2012 00:27 schreef VMSDKR het volgende:

[..]

Ik wist wel van dat ongeluk, kon alleen het verband met Lommel even niet leggen. Ik kan me wel voorstellen dat je dat niet 123 vergeten bent.
Inderdaad, wil me daarom ook niet voorstellen wat het daar gaat zijn... is nog vele malen erger omdat iemand dit bewust gedaan heeft.

Weet iemand waarom die schutter zo boos was op zijn moeder? Waar de vete over ging? Ben zoveel mogelijk aan het lezen, maar kan het niet vinden. Ben nog niet zo lang thuis...
Are you fokking to me?
pi_120329920
quote:
9s.gif Op zaterdag 15 december 2012 00:26 schreef Specularium het volgende:

[..]

NWS / Schietpartij in winkelcentrum in Oregon, USA

Als dit soort dingen in de VS nauwelijks het nieuws nog halen doen wij het ook niet.
Nee klopt, maar dat is tegenwoordig. Nu het al zovaak voor lijkt te komen dat het bijna geen nieuws meer is. Hoe cru dat ook klinkt. Maar dat zou dan toch wel een teken aan de wand moeten zijn dat dergelijke killingsprees in aantal is toegenomen de afgelopen decennia?
pi_120329937
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 december 2012 00:29 schreef Marie30 het volgende:

[..]

Inderdaad, wil me daarom ook niet voorstellen wat het daar gaat zijn... is nog vele malen erger omdat iemand dit bewust gedaan heeft.

Weet iemand waarom die schutter zo boos was op zijn moeder? Waar de vete over ging? Ben zoveel mogelijk aan het lezen, maar kan het niet vinden. Ben nog niet zo lang thuis...
Dat er sprake was van een ruzie is nog maar net bekend, de details zullen nog wel even op zich laten wachten. Of we krijgen morgen te horen dat er helemaal geen ruzie was.
  † In Memoriam † zaterdag 15 december 2012 @ 00:33:09 #178
308148 Marie30
Perception is reality.
pi_120329983
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 december 2012 00:32 schreef -Strawberry- het volgende:

[..]

Dat er sprake was van een ruzie is nog maar net bekend, de details zullen nog wel even op zich laten wachten. Of we krijgen morgen te horen dat er helemaal geen ruzie was.
Thanks
Are you fokking to me?
pi_120331072
Lees het net, allejezus wat een volslagen idioot.
  Trouwste user 2022 zaterdag 15 december 2012 @ 01:26:31 #180
7889 tong80
Spleenheup
pi_120331357
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 december 2012 01:12 schreef Rob_La_Chouffe het volgende:
Lees het net, allejezus wat een volslagen idioot.
Moest ff pissen. Lees het nu ook pas. te gruwelijk.

:{
Ik noem een Tony van Heemschut,een Loeki Knol,een Brammetje Biesterveld en natuurlijk een Japie Stobbe !
pi_120331452
Verdomme, de media zoals CNN hebben het leven geruïneerd van Ryan Lanza. De dader was niet eens Ryan Lanza. Wat kan de journalistiek/media ongelofelijk falen. CNN heeft gewoon 6 uur lang lopen verklaren dat Ryan Lanza het heeft gedaan. Nu blijkt dat ze hem niet eens als verdachte beschouwen. Ryan Lanza is gewoon zojuist zijn hele familie verloren. En door de media waarschijnlijk ook zijn perspectief op een normaal leven.
Is God willing to prevent evil, but not able? Then he is not omnipotent.
Is he able, but not willing? Then he is malevolent.
Is he both able and willing? Then whence cometh evil?
Is he neither able nor willing? Then why call him God?
pi_120331521
En die Ryan Lanza had gewoon het goed op orde, hij werkte overdag bij Ernst & Young toen het ongeval gebeurde, dus een betere alibi kun je volgens mij niet hebben. Adam Lanza was juist degene met de problemen, ik las dat hij aan autisme leed en depressief was.
Is God willing to prevent evil, but not able? Then he is not omnipotent.
Is he able, but not willing? Then he is malevolent.
Is he both able and willing? Then whence cometh evil?
Is he neither able nor willing? Then why call him God?
  Trouwste user 2022 zaterdag 15 december 2012 @ 01:39:42 #183
7889 tong80
Spleenheup
pi_120331588
Te triest Asskicker

:{
Ik noem een Tony van Heemschut,een Loeki Knol,een Brammetje Biesterveld en natuurlijk een Japie Stobbe !
pi_120331727
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 december 2012 00:08 schreef Whiskers2009 het volgende:

[..]

Dit is bizar geroddel zonder enige factchecking idd -O-
Treurig is dat. Ik vraag me af of journalisten 'vroeger' ook al zo waren, (blijkbaar) van alles aannemen zonder naar de feiten te kijken en die na te gaan.

Zelfs ik, zo nonchalant als ik ben, vroeg me af of die jongen wel de dader was aangezien d'r geen feiten waren :P. Net alsof er perse direct een persoon moet zijn die gehaat moet worden.

Maargoed, dit kan zo verfilmd worden. :') Dat in China is ook gruwelijk, trouwens.
  zaterdag 15 december 2012 @ 01:58:51 #185
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_120331819
quote:
1s.gif Op zaterdag 15 december 2012 01:51 schreef Ziba het volgende:

[..]

Treurig is dat. Ik vraag me af of journalisten 'vroeger' ook al zo waren, (blijkbaar) van alles aannemen zonder naar de feiten te kijken en die na te gaan.

Zelfs ik, zo nonchalant als ik ben, vroeg me af of die jongen wel de dader was aangezien d'r geen feiten waren :P. Net alsof er perse direct een persoon moet zijn die gehaat moet worden.

Maargoed, dit kan zo verfilmd worden. :') Dat in China is ook gruwelijk, trouwens.
Meisje, meisje, moet ik je berichten uit het eerste topic er ff bijpakken?? Zoals de wind waait, waait je jasje.. Je was er als de kippen bij om "Ryan" te veroordelen, te besluiten dat het een nerd was en dat hij wel gepest moest zijn gezien zijn uiterlijk etc..

En nu doen alsof je de rol van de media veroordeelt??? Je was zelf erger bezig..

[ Bericht 0% gewijzigd door Whiskers2009 op 15-12-2012 02:05:15 ]
"He who gives up freedom for safety deserves neither" Benjamin Franklin
  zaterdag 15 december 2012 @ 03:07:17 #186
150083 Barcaconia
ºº [[[[] []]]] ºº
pi_120332310
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 december 2012 00:17 schreef opgebaarde het volgende:

[..]

een ID gebruiken ze nauwelijks daar, veel mensen hebben die niet, want welke Amerikaan gaat naar het buitenalnd op vakantie? Omdat zoveel Amerikanen geen ID hebben en er zeker neit voor willen betalen, voerde een paar staten de verplichting in dat als je wilde stemmen op Obama of Romney je een foto ID mee moest nemen om je te identificeren...
je verwart een ID met een paspoort. Iedereen heeft een rijbewijs, dat is een ID. Weinig mensen hebben een paspoort.
[b]Op vrijdag 24 augustus 2007 09:50 schreef PretKroket het volgende:[/b]
dude? :') ik hoop voor je dat je niet serieus bent
Even voor jou: 2x1/2 = 1/2 x 1/2
[b]Neem mij niet tè serieus, dat doe ik zelf ook niet[/b]
  † In Memoriam † zaterdag 15 december 2012 @ 04:54:45 #187
159335 Boze_Appel
Vrij Fruit
pi_120332556
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 december 2012 00:26 schreef betyar het volgende:

[..]

Tijd voor een wapenwet.
Net zoals hier in Alphen. Nee, dat heeft geholpen.
Carpe Libertatem
pi_120332602
quote:
14s.gif Op zaterdag 15 december 2012 04:54 schreef Boze_Appel het volgende:

[..]

Net zoals hier in Alphen. Nee, dat heeft geholpen.
Alphen was ook een legaal wapen, misschien tijd om het spul helemaal uit de samenleving te bannen?

En wij hebben misschien 1 schietincident per 5 jaar in de VS een per 5 weken, toch een verschil.
Voltaire: ik veracht u en uw mening, maar ik zal mijn leven geven om uw recht op die verachtelijke mening uit te mogen dragen.
pi_120332607
RIP en sterkte aan de nabestaanden.
  zaterdag 15 december 2012 @ 06:00:41 #190
229392 Lemans24
dé ervaringsdeskundige
pi_120332617
Het zal vast al genoemd zijn in dit topic, maar: het wapenbeleid vooral niet aanpassen hoor :X
  † In Memoriam † zaterdag 15 december 2012 @ 06:46:29 #191
159335 Boze_Appel
Vrij Fruit
pi_120332661
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 december 2012 05:47 schreef Buster24 het volgende:

[..]

Alphen was ook een legaal wapen, misschien tijd om het spul helemaal uit de samenleving te bannen?

En wij hebben misschien 1 schietincident per 5 jaar in de VS een per 5 weken, toch een verschil.
Er wonen dan ook maar een heel veel meer mensen in de VS.

Toch heeft Nederland nogal strengere wapenwetten, daar pleitte je voor en dat heeft dus niet geholpen.
Carpe Libertatem
pi_120332673
quote:
7s.gif Op zaterdag 15 december 2012 06:46 schreef Boze_Appel het volgende:

[..]

Toch heeft Nederland nogal strengere wapenwetten, daar pleitte je voor en dat heeft dus niet geholpen.
Het aantal schietpartijen in de EU is ook niet zo hoog, en in de EU wonen wel meer mensen dan in de USA. EU heeft nogal strengere wapenwetten dan de USA. Heeft dat dan (dus) wel geholpen?
ik moet verrassend weinig
Es ist heute schlecht und wird nun täglich schlechter werden, – bis das Schlimmste kommt
pi_120332684
quote:
7s.gif Op zaterdag 15 december 2012 06:46 schreef Boze_Appel het volgende:

[..]

Reken maar uit, in verhouding heeft de VS veel meer schietincidenten dan Nederland / Europa
En inderdaad als blijkt dat zelfs strengere wapenwetgeving niet helpt is een totaal verbod nog de enige optie.
Voltaire: ik veracht u en uw mening, maar ik zal mijn leven geven om uw recht op die verachtelijke mening uit te mogen dragen.
  † In Memoriam † zaterdag 15 december 2012 @ 06:56:16 #194
159335 Boze_Appel
Vrij Fruit
pi_120332686
quote:
3s.gif Op zaterdag 15 december 2012 06:50 schreef sigme het volgende:

[..]

Het aantal schietpartijen in de EU is ook niet zo hoog, en in de EU wonen wel meer mensen dan in de USA. EU heeft nogal strengere wapenwetten dan de USA. Heeft dat dan (dus) wel geholpen?
EU en de VS. is ongeveer gelijk, wat betreft inwoners. Het aantal kleine incidenten is denk wel wat hoger in de VS, maar grootschalige massamoorden verschilt vrij weinig.

Meer wapens en meer mensen betekent meer ongelukken met wapens, maar als iemand debiel genoeg is om bergen mensen af te willen knallen gaat legaliteit dat niet tegenhouden. Dat is denken dat het verbieden van drugs verslaafdheid tegen gaat houden.
Carpe Libertatem
  † In Memoriam † zaterdag 15 december 2012 @ 06:57:48 #195
159335 Boze_Appel
Vrij Fruit
pi_120332693
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 december 2012 06:54 schreef Buster24 het volgende:

[..]

Reken maar uit, in verhouding heeft de VS veel meer schietincidenten dan Nederland / Europa
En inderdaad als blijkt dat zelfs strengere wapenwetgeving niet helpt is een totaal verbod nog de enige optie.
Want verboden helpen tegen mensen die massamoorden plegen?

Een massamoordenaar denkt, oh, het mag niet, dus ik ga dit niet doen.
Carpe Libertatem
pi_120332698
quote:
1s.gif Op zaterdag 15 december 2012 03:07 schreef Barcaconia het volgende:

[..]

je verwart een ID met een paspoort. Iedereen heeft een rijbewijs, dat is een ID. Weinig mensen hebben een paspoort.
Een rijbewijs is een legitimatiebewijs. Het heeft niet de ID-status zoals een paspoort en en ID-kaart. Zo mist het bijvoorbeeld info als nationaliteit, en kunnen ook personen met een niet-Nederlandse identiteit een Nederlands rijbewijs verkrijgen, itt paspoort of ID-kaart.
'And I called your name,
like an addicted to cocaine calls for the stuff he'd rather blame'
pi_120332711
quote:
7s.gif Op zaterdag 15 december 2012 06:56 schreef Boze_Appel het volgende:

[..]

EU en de VS. is ongeveer gelijk, wat betreft inwoners. Het aantal kleine incidenten is denk wel wat hoger in de VS, maar grootschalige massamoorden verschilt vrij weinig.

Europa (iets groter dan de EU) telt 504 miljoen inwoners, de VS 313 miljoen

Nou wanneer is er voor het laatst geschoten op een basisschool en waren er 28 doden?
Wanneer was de laatste schietpartij in een bioscoop met 12 doden?

Hier de lijst van schietpartijen op scholen in de VS
http://en.wikipedia.org/w(...)in_the_United_States

En hier als vergelijking de lijst van schietincidenten in Canada en Europa

Ik zie verschillen, ik denk jij ook.
  † In Memoriam † zaterdag 15 december 2012 @ 07:55:57 #198
159335 Boze_Appel
Vrij Fruit
pi_120332789
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 december 2012 07:12 schreef Buster24 het volgende:

[..]

Europa (iets groter dan de EU) telt 504 miljoen inwoners, de VS 313 miljoen

Nou wanneer is er voor het laatst geschoten op een basisschool en waren er 28 doden?
Wanneer was de laatste schietpartij in een bioscoop met 12 doden?

Hier de lijst van schietpartijen op scholen in de VS
http://en.wikipedia.org/w(...)in_the_United_States

En hier als vergelijking de lijst van schietincidenten in Canada en Europa

Ik zie verschillen, ik denk jij ook.
Ah, ja, selectief zijn met cijfers en alleen schoolincidenten bekijken. Zo kan je het ook in je eigen richting krijgen.

Ik zie zeker verschillen, alleen niet in mafkezen die een hele berg mensen afmaken.
Carpe Libertatem
pi_120332815
quote:
7s.gif Op zaterdag 15 december 2012 07:55 schreef Boze_Appel het volgende:

[..]

Ah, ja, selectief zijn met cijfers en alleen schoolincidenten bekijken. Zo kan je het ook in je eigen richting krijgen.

Ik zie zeker verschillen, alleen niet in mafkezen die een hele berg mensen afmaken.
Leg eens uit, deze draad gaat over schietincidenten op scholen, dan mag je mijn bioscoop (Batman) schietincident er af halen.

Zie jij geen verschillen? Canada / Europa versus de VS

Overigens zijn er in de VS ook veel van dit soort incidenten in en rond andere publieke gelegenheden.
Google eens op de woorden "McDonald's shooting" pagina na pagina.
pi_120332840
En mocht je niet overtuigd zijn het aantal moorden in Nederland schommelt sinds jaar en dag
rond de 200 per jaar (in 2011 zelfs 163)
Dat is een moord per honderdduizend inwoners.

Moordcijfers VS
Variëren nogal per staat dus een goed vergelijk is niet mogelijk maar dat zit tussen de
2 tot 40 moorden per 100.000 inwoners.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')