abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  vrijdag 14 december 2012 @ 22:16:20 #51
203089 Scuidward
Vleugje cynisme, vol verstand
pi_120323349
quote:
10s.gif Op vrijdag 14 december 2012 22:14 schreef TheSolution het volgende:

[..]

Tsjah, het feit dat je de gemiddelde Fries niet kan verstaan draagt ook wel bij aan het beeld wat de meeste mensen van Friesland hebben: nl. niet echt een beschaafd gedeelte van ons landje.
Beschaafd relateren aan verstaanbaarheid ... weet je waar ze onbeschoft zijn, Azië :')
pi_120323446
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 december 2012 22:11 schreef TheSolution het volgende:

[..]

Dat is het dus punt. Het is stampen, stampen en stampen (natuurlijk niet volledig, maar wel een gedeelte). Je hoeft niet bijster intelligent of getalenteerd te zijn, je moet alleen iets van discipline tonen. Ik zou hbo (kleine letters) rechten nou niet bepaald als de moeilijkste hbo-studie neerzetten, dan eerder natuurkunde ofzo. Tuurlijk, iedereen heeft verschillende talenten, maar over het algemeen is rechten voor de gemiddelde student een stuk makkelijker dan een technische studie.
Nee, de stof is niet bijster kan moeilijk. Als je een beetje kan leren, lukt dat wel. Tentamens zijn echter wel vrij moeilijk. Alleen maar open vragen, en om een vraag te beantwoorden haal je vaak makkelijk een a4-kantje.(of meer soms)
Natuurkunde lijk me ook erg moeilijk ja, niks voor mij. Ben slecht in wiskunde.
Maar het inderdaad maar net waar je kwaliteiten liggen.
pi_120323524
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 december 2012 22:18 schreef ebke het volgende:

[..]

Nee, de stof is niet bijster kan moeilijk. Als je een beetje kan leren, lukt dat wel. Tentamens zijn echter wel vrij moeilijk. Alleen maar open vragen, en om een vraag te beantwoorden haal je vaak makkelijk een a4-kantje.(of meer soms)
Natuurkunde lijk me ook erg moeilijk ja, niks voor mij. Ben slecht in wiskunde.
Maar het inderdaad maar net waar je kwaliteiten liggen.
Ik dacht dat er juist vaak ook meerkeuzetentamens werden gegeven bij rechten? Gewoon omdat het anders zo'n hels karwei zou worden met al die studenten?
  vrijdag 14 december 2012 @ 22:21:34 #54
321382 vandermar
Binnen gek, Buitengewoon!
pi_120323614
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 december 2012 22:19 schreef TheSolution het volgende:

[..]

Ik dacht dat er juist vaak ook meerkeuzetentamens werden gegeven bij rechten? Gewoon omdat het anders zo'n hels karwei zou worden met al die studenten?
Ik doe hbo rechten en echt verdraait veel meerkeuze ja :') geen enkele uitdaging, niets lager dan een 7, volgend jaar dus uni, jammer dat er nieuwe regels zijn voor toelating.
RvP; Feyenoord
Op maandag 17 juni 2013 00:00 schreef alors het volgende:
Ik hoop dat Suarez er huilend afgaat met rood.
pi_120324185
Bij mij alleen in het eerste halfjaar van de propedeuse meerkeuzetentamens gehad. Daarna alleen maar open tentamens.
  vrijdag 14 december 2012 @ 23:12:08 #56
321382 vandermar
pi_120326644
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 december 2012 22:31 schreef ebke het volgende:
Bij mij alleen in het eerste halfjaar van de propedeuse meerkeuzetentamens gehad. Daarna alleen maar open tentamens.
In het 2e jaar ook meerkeuze hoor :')
RvP; Feyenoord
pi_120327232
quote:
1s.gif Op vrijdag 14 december 2012 23:12 schreef vandermar het volgende:

[..]

In het 2e jaar ook meerkeuze hoor :')
Alsof goede meerkeuze vragen makkelijker zijn dan open vragen. Ik vind open vragen juist makkelijker omdat je dan gewoon heel veel kan opschrijven en dan zit er altijd wel een stuk tussen waar je puntjes voor krijgt.
Of niet dan?
  vrijdag 14 december 2012 @ 23:24:54 #58
321382 vandermar
pi_120327282
quote:
1s.gif Op vrijdag 14 december 2012 23:23 schreef Letstalk het volgende:

[..]

Alsof goede meerkeuze vragen makkelijker zijn dan open vragen. Ik vind open vragen juist makkelijker omdat je dan gewoon heel veel kan opschrijven en dan zit er altijd wel een stuk tussen waar je puntjes voor krijgt.
Ik vind meerkeuze ook vreselijk. Open vragen ben ik veel beter in.
RvP; Feyenoord
  vrijdag 14 december 2012 @ 23:42:01 #59
384601 HCFeestbeest
Behoort tot het patriciaat
pi_120327905
Studeren :')

Gr gr. de KLB Keizer
pi_120328115
quote:
14s.gif Op vrijdag 14 december 2012 21:41 schreef kastenmakersboy2 het volgende:
ga vooral niet generaliseren
pi_120328927
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 december 2012 21:41 schreef TheSolution het volgende:

[..]

Omdat ik ooit nog eens een rechtenvakje heb gevolgd, dat nog 3 studiepunten was als ik me goed herinner, en ik een hoop mensen ken die rechten studeren. Overigens zijn die wel normaal, en ik zeg ook niet dat iedere rechtenstudent meteen zo'n balletje is, maar het aantal balletjes ligt bij rechten tog wel iets hoger. En kom op, 8 contacturen per week en dan thuis nog zo'n 12 uur leren per week zodat je op 20 :') uur komt. Zou geen wo-studie mogen zijn :N
Jij lijkt in ieder geval niet in staat op wetenschappelijke manier te redeneren. Wellicht kun je wel logische conclusies trekken maar wil je dit gewoon niet, bijvoorbeeld om even lekker dwars te doen. Hoe dan ook, jouw geklaag is weer lekker onderbouwd :')

En nee, niet elke klacht hoeft goed onderbouwd te zijn, maar wanneer je klaagt over het niveau van een studie verwacht ik toch wel op zo'n minst enige onderbouwing op niveau,
Krekker is de bom!
pi_120329367
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 december 2012 21:41 schreef TheSolution het volgende:

[..]

Omdat ik ooit nog eens een rechtenvakje heb gevolgd, dat nog 3 studiepunten was als ik me goed herinner, en ik een hoop mensen ken die rechten studeren. Overigens zijn die wel normaal, en ik zeg ook niet dat iedere rechtenstudent meteen zo'n balletje is, maar het aantal balletjes ligt bij rechten tog wel iets hoger. En kom op, 8 contacturen per week en dan thuis nog zo'n 12 uur leren per week zodat je op 20 :') uur komt. Zou geen wo-studie mogen zijn :N
Ah, oké je hele ervaring met de rechtenstudie bestaat dus uit een ''rechtenvakje'' dat je op een blauwe maandag hebt gevolgd en wat verhalen van horen zeggen. En vanuit die basis denk je dat je een redelijk oordeel kan hebben of de rechtenstudie universiteitswaardig is of niet. Alsjeblieft zeg, je hebt duidelijk geen idee waar je over praat.
Grzegorz Brzęczyszczykiewicz - Chrząszczyżewoszyce powiat Łękołody
pi_120329532
quote:
18s.gif Op vrijdag 14 december 2012 21:51 schreef damirovic het volgende:
Mensen die zichzelf intelligent noemen :')
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Eens, maar haat niet op Suits.
pi_120329588
Rechten :'). Ga een studie doen.
pi_120329759
Rechten! 😘 Maar ts, knor!!

Lekker genuanceerde op ook! Chapeau!
  zaterdag 15 december 2012 @ 00:54:01 #67
347747 Tomatosalaat
Sexy and I know it!
pi_120330649
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 december 2012 22:19 schreef TheSolution het volgende:

[..]

Ik heb in mijn eerste jaar 1 meerkeuzetentamen gehad bij rechtsgeschiedenis.

Maar wat heeft een rechtenstudent met jouw beeld te maken? Dat zijn gewoon corpsballen, die lopen er bij elke studie. Geneeskunde, economie etc... Echt maar 5%-10% van de mensen die ik tegenkomen in colleges/werkgroepen voldoet aan dat beeld. Vrij onterechte klacht.

Overigens is het bij rechten zo dat er inderdaad niet zoveel contacturen zijn, de zelfstudie is gewoon de stof bijhouden. Maar de mensen die alleen dat doen zullen er ook niet komen. De nadruk ligt heel erg op de dingen die je doet naast je studie. Ik doe naast mijn studie het bestuur van mijn studievereniging (geen studentenvereniging, voor de halfgare die dat verschil maar niet kunnen snappen), ben assistent student op de het departement van rechten van de uni, geef vrijwillig juridisch advies bij een rechtshulp organisatie en offer mijn vakanties op om fulltime stage te kunnen lopen. Al met al ben ik er bijna meer dan fulltime mee bezig.
  zaterdag 15 december 2012 @ 01:03:38 #68
372302 Revanches
Soeverein en onafhankelijk
pi_120330890
Laat mensen gewoon doen waar ze plezier in hebben.
And I am a weapon of massive consumption
And it's not my fault it's how I'm programmed to function
pi_120332329
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 december 2012 22:11 schreef TheSolution het volgende:

[..]

Dat is het dus punt. Het is stampen, stampen en stampen (natuurlijk niet volledig, maar wel een gedeelte). Je hoeft niet bijster intelligent of getalenteerd te zijn, je moet alleen iets van discipline tonen. Ik zou hbo (kleine letters) rechten nou niet bepaald als de moeilijkste hbo-studie neerzetten, dan eerder natuurkunde ofzo. Tuurlijk, iedereen heeft verschillende talenten, maar over het algemeen is rechten voor de gemiddelde student een stuk makkelijker dan een technische studie.
Elke studie komt neer op discipline tonen. Daarnaast wordt de moeilijkheidsgraad van rechten zwaar onderschat, maar daar kom je niet inderdaad niet achter als je een inleidend vakje volgt.
Play hard, go pro.
  zaterdag 15 december 2012 @ 08:18:30 #70
367594 Frank_Drebin
Det.Lt. Police Squad
pi_120332848
Ligt volgens mij gewoon aan de types en niet zo zeer aan de studie zelf. De types die jij omschrijft kun je bij iedere studie wel vinden. Hoewel bij de ene studie in wat grote getale dan bij de andere studie.
Sergeant Frank Drebin, Detective Lieutenant Police Squad
pi_120341038
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 december 2012 00:23 schreef luckass het volgende:
Rechten :'). Ga een studie doen.
Ik studeer. :Y)
pi_120341420
TS is trots op zijn vmbo-diploma.
pi_120341428
sws studenten :') opscheppertjes
Op woensdag 5 mei 2010 00:37 schreef henrydg het volgende:
GATVERDAMME TS. GAT VR DAMME WAT BEN JIJ GOOR JE KUNT TOCH NAAR HE TOILET LOPEN VUIEL RANSAAP GATVERDAMME :r :r
pi_120341927
Studeren sowieso :') Geen informatie kunnen absorberen met je ogen :')
  zaterdag 15 december 2012 @ 16:12:48 #75
301013 Shispeed
't lup ut d'n heaand
pi_120342052
niet weten dat het koor is :')
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')