Beschaafd relateren aan verstaanbaarheid ... weet je waar ze onbeschoft zijn, Aziëquote:Op vrijdag 14 december 2012 22:14 schreef TheSolution het volgende:
[..]
Tsjah, het feit dat je de gemiddelde Fries niet kan verstaan draagt ook wel bij aan het beeld wat de meeste mensen van Friesland hebben: nl. niet echt een beschaafd gedeelte van ons landje.
Nee, de stof is niet bijster kan moeilijk. Als je een beetje kan leren, lukt dat wel. Tentamens zijn echter wel vrij moeilijk. Alleen maar open vragen, en om een vraag te beantwoorden haal je vaak makkelijk een a4-kantje.(of meer soms)quote:Op vrijdag 14 december 2012 22:11 schreef TheSolution het volgende:
[..]
Dat is het dus punt. Het is stampen, stampen en stampen (natuurlijk niet volledig, maar wel een gedeelte). Je hoeft niet bijster intelligent of getalenteerd te zijn, je moet alleen iets van discipline tonen. Ik zou hbo (kleine letters) rechten nou niet bepaald als de moeilijkste hbo-studie neerzetten, dan eerder natuurkunde ofzo. Tuurlijk, iedereen heeft verschillende talenten, maar over het algemeen is rechten voor de gemiddelde student een stuk makkelijker dan een technische studie.
Ik dacht dat er juist vaak ook meerkeuzetentamens werden gegeven bij rechten? Gewoon omdat het anders zo'n hels karwei zou worden met al die studenten?quote:Op vrijdag 14 december 2012 22:18 schreef ebke het volgende:
[..]
Nee, de stof is niet bijster kan moeilijk. Als je een beetje kan leren, lukt dat wel. Tentamens zijn echter wel vrij moeilijk. Alleen maar open vragen, en om een vraag te beantwoorden haal je vaak makkelijk een a4-kantje.(of meer soms)
Natuurkunde lijk me ook erg moeilijk ja, niks voor mij. Ben slecht in wiskunde.
Maar het inderdaad maar net waar je kwaliteiten liggen.
Ik doe hbo rechten en echt verdraait veel meerkeuze jaquote:Op vrijdag 14 december 2012 22:19 schreef TheSolution het volgende:
[..]
Ik dacht dat er juist vaak ook meerkeuzetentamens werden gegeven bij rechten? Gewoon omdat het anders zo'n hels karwei zou worden met al die studenten?
In het 2e jaar ook meerkeuze hoorquote:Op vrijdag 14 december 2012 22:31 schreef ebke het volgende:
Bij mij alleen in het eerste halfjaar van de propedeuse meerkeuzetentamens gehad. Daarna alleen maar open tentamens.
Alsof goede meerkeuze vragen makkelijker zijn dan open vragen. Ik vind open vragen juist makkelijker omdat je dan gewoon heel veel kan opschrijven en dan zit er altijd wel een stuk tussen waar je puntjes voor krijgt.quote:Op vrijdag 14 december 2012 23:12 schreef vandermar het volgende:
[..]
In het 2e jaar ook meerkeuze hoor
Ik vind meerkeuze ook vreselijk. Open vragen ben ik veel beter in.quote:Op vrijdag 14 december 2012 23:23 schreef Letstalk het volgende:
[..]
Alsof goede meerkeuze vragen makkelijker zijn dan open vragen. Ik vind open vragen juist makkelijker omdat je dan gewoon heel veel kan opschrijven en dan zit er altijd wel een stuk tussen waar je puntjes voor krijgt.
quote:Op vrijdag 14 december 2012 21:41 schreef kastenmakersboy2 het volgende:
ga vooral niet generaliseren
Jij lijkt in ieder geval niet in staat op wetenschappelijke manier te redeneren. Wellicht kun je wel logische conclusies trekken maar wil je dit gewoon niet, bijvoorbeeld om even lekker dwars te doen. Hoe dan ook, jouw geklaag is weer lekker onderbouwdquote:Op vrijdag 14 december 2012 21:41 schreef TheSolution het volgende:
[..]
Omdat ik ooit nog eens een rechtenvakje heb gevolgd, dat nog 3 studiepunten was als ik me goed herinner, en ik een hoop mensen ken die rechten studeren. Overigens zijn die wel normaal, en ik zeg ook niet dat iedere rechtenstudent meteen zo'n balletje is, maar het aantal balletjes ligt bij rechten tog wel iets hoger. En kom op, 8 contacturen per week en dan thuis nog zo'n 12 uur leren per week zodat je op 20uur komt. Zou geen wo-studie mogen zijn
Ah, oké je hele ervaring met de rechtenstudie bestaat dus uit een ''rechtenvakje'' dat je op een blauwe maandag hebt gevolgd en wat verhalen van horen zeggen. En vanuit die basis denk je dat je een redelijk oordeel kan hebben of de rechtenstudie universiteitswaardig is of niet. Alsjeblieft zeg, je hebt duidelijk geen idee waar je over praat.quote:Op vrijdag 14 december 2012 21:41 schreef TheSolution het volgende:
[..]
Omdat ik ooit nog eens een rechtenvakje heb gevolgd, dat nog 3 studiepunten was als ik me goed herinner, en ik een hoop mensen ken die rechten studeren. Overigens zijn die wel normaal, en ik zeg ook niet dat iedere rechtenstudent meteen zo'n balletje is, maar het aantal balletjes ligt bij rechten tog wel iets hoger. En kom op, 8 contacturen per week en dan thuis nog zo'n 12 uur leren per week zodat je op 20uur komt. Zou geen wo-studie mogen zijn
quote:Op vrijdag 14 december 2012 21:51 schreef damirovic het volgende:
Mensen die zichzelf intelligent noemenEens, maar haat niet op Suits.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Ik heb in mijn eerste jaar 1 meerkeuzetentamen gehad bij rechtsgeschiedenis.quote:Op vrijdag 14 december 2012 22:19 schreef TheSolution het volgende:
[..]
Ik dacht dat er juist vaak ook meerkeuzetentamens werden gegeven bij rechten? Gewoon omdat het anders zo'n hels karwei zou worden met al die studenten?
Elke studie komt neer op discipline tonen. Daarnaast wordt de moeilijkheidsgraad van rechten zwaar onderschat, maar daar kom je niet inderdaad niet achter als je een inleidend vakje volgt.quote:Op vrijdag 14 december 2012 22:11 schreef TheSolution het volgende:
[..]
Dat is het dus punt. Het is stampen, stampen en stampen (natuurlijk niet volledig, maar wel een gedeelte). Je hoeft niet bijster intelligent of getalenteerd te zijn, je moet alleen iets van discipline tonen. Ik zou hbo (kleine letters) rechten nou niet bepaald als de moeilijkste hbo-studie neerzetten, dan eerder natuurkunde ofzo. Tuurlijk, iedereen heeft verschillende talenten, maar over het algemeen is rechten voor de gemiddelde student een stuk makkelijker dan een technische studie.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |