abonnement Unibet Coolblue
  dinsdag 27 augustus 2002 @ 10:54:17 #1
34709 Eendenkroos
Met Residentie Orkest
pi_5552770
Hoorde ik laatst, op kink. En ik denk dat dat wel waar is. Linkin Park, POD etc. En misschien ook wel Within Temptation. Misschien niet helemaal de smaak van de gemidelde alternative muziek liefhebber, of welke andere dan ook, maar het is toch niet meer de Commercieele bagger van vroeger, vind ik, en velen met mij denkik. Persoonlijk vind ik Linkin Park wel kewl, POD dan weer wat minder maar ok. OK het is misschien commercieeel, maar alles zit wel gelikt in elkaar, soms misschien iets TE, maar toch niet slecht?

Hoe denken 'jullie' hierover?

Woerdsnatereend
  dinsdag 27 augustus 2002 @ 10:56:29 #2
4177 Jojogirl
Curves in all the right places
pi_5552791
Ik denk dat het wel meevalt. Het is alleen zo dat je nu commerciėle bands hebt in elk denkbaar genre, waar vroeger bijna alle commerciėle acts pop of dance georiėteerd waren.
pi_5552850
En dan hoor je Las Ketchup en kan je stelling de vuilnsbak in. Net als die plaat, overigens.
"I'm interested in anything about revolt, disorder, chaos, especially activity that appears to have no meaning.
It seems to me to be the road toward freedom. - Jim Morrison"
  dinsdag 27 augustus 2002 @ 11:03:29 #4
34709 Eendenkroos
Met Residentie Orkest
pi_5552865
quote:
Op dinsdag 27 augustus 2002 11:02 schreef Jarno het volgende:
En dan hoor je Las Ketchup en kan je stelling de vuilnsbak in. Net als die plaat, overigens.
Jah, inderdaad.
Woerdsnatereend
  dinsdag 27 augustus 2002 @ 11:04:15 #5
24339 amnesiac
mooi was die tijd
pi_5552871
De muziek wordt niet beter, de smaak van de mensen wordt slechter.

zo en dat is mijn stelling

er is een tijd van komen en gaan, en de tijd van gaan is nu gekomen :+
pi_5552951
quote:
Op dinsdag 27 augustus 2002 11:02 schreef Jarno het volgende:
En dan hoor je Las Ketchup en kan je stelling de vuilnsbak in. Net als die plaat, overigens.
Kan je niet lezen? Hij heeft het over bands als WT en Linkin Park!

Ben het gedeeltelijk met je eens, vooral omdat je eigenlijk ook echt goed moet zijn wil je de commercie halen... (dit geldt natuurlijk niet voor de spice girls, k-otic en dat soort dergelijke bands)

"I don't know half of you half as well as I should like; and I like less than half of you half as well as you deserve."
  dinsdag 27 augustus 2002 @ 11:12:38 #7
34709 Eendenkroos
Met Residentie Orkest
pi_5552968
Misschien ligt het ook wel aan mijn muzieksmaak hoor. Die grunge van 'vroeger' vond ik ook nog wel om aan te horen.
Woerdsnatereend
pi_5552994
zoals bij je meeste posts begrijp ik niet precies wat je wilt zeggen

maarreh, ik denk: alternatieve muziek wordt steeds commercieler. niet beter, maar luisterbaarder voor de 'leek'.

[Dit bericht is gewijzigd door -Dalai- op 27-08-2002 11:15]

pi_5553000
ik vind van niet, het klinkt stom... het is niet voor niets fout.
  dinsdag 27 augustus 2002 @ 11:16:01 #10
34709 Eendenkroos
Met Residentie Orkest
pi_5553007
quote:
Op dinsdag 27 augustus 2002 11:14 schreef -Dalai- het volgende:
zoals bij je meeste posts begrijp ik niet precies wat je wilt zeggen
Story of my life
quote:
maarreh, ik denk: alternatieve muziek wordt steeds commercieler
Is dat omdat:
A] Alternatieve muziek word 'slechter'
B] Muzieksmaak wordt beter
C] Gewoon toeval
Woerdsnatereend
  dinsdag 27 augustus 2002 @ 11:30:51 #11
7091 punchdrunk
The occasional acid flashback.
pi_5553203
ik denk dat, als je je stelling even beperkt tot "alternatieve" muziek, het iets anders in elkaar zit. toen ik 14-16 was (tja, lieve fokkers, dat is alweer een paar jaartjes geleden!)waren bands als Pearl Jam, RATM, Soundgarden, ALice in chains, etc. de bands van dat moment. omdat je in die tijd voor het eerst in contact komt met muziek, concerten, festivals enzo, blijft die sfeer je veel meer bij dan de muek van nu. en natuurlijk kijk je dan een stuk naiever naar zaken als alternatief (die lui verdienden ook gewoon bakken met geld, en werden net zo goed grijsgedraaid op MTV). daarnaast hoor je, door gebrek aan ervarng,nog niet zo goed hoe nummers echt in elkaar zitten, dus voor je gevoel was dat puurder en heftiger, maar de mensen die nu 14-16 zijn hebben waarschijnlijk exact hetzelfde gevoel bij bands als linkin park, korn, etc.

ik denk dat het dus gewoon een kwestie was van "frame of mind". en als we het gaan hebben over zaken als lasketchup en zo: denk maar eens terug aan milli vanillie, 2 unlimited enzo, dat was toen bagger, en het is nu bagger!

If you can lie on the floor without holding on, you're not really drunk
  dinsdag 27 augustus 2002 @ 11:32:52 #12
34709 Eendenkroos
Met Residentie Orkest
pi_5553233
Ik ben alleen nu 22
En 2 Unlimited was gewoon kewl jah! Nouja.. de clips dan niet maar ok...
Woerdsnatereend
pi_5553273
quote:
Op dinsdag 27 augustus 2002 10:54 schreef Eendenkroos het volgende:
Hoorde ik laatst, op kink. En ik denk dat dat wel waar is. Linkin Park, POD etc. En misschien ook wel Within Temptation. Misschien niet helemaal de smaak van de gemidelde alternative muziek liefhebber, of welke andere dan ook, maar het is toch niet meer de Commercieele bagger van vroeger, vind ik, en velen met mij denkik. Persoonlijk vind ik Linkin Park wel kewl, POD dan weer wat minder maar ok. OK het is misschien commercieeel, maar alles zit wel gelikt in elkaar, soms misschien iets TE, maar toch niet slecht?

Hoe denken 'jullie' hierover?


Hmmm, ik vin het alleen maar slechter worden .
Maar jaah dat komt weer omdat ik niet zo into alternatieve muziek ben en meer voorstander van (jaja) Happy nummers als Las Ketchup en dergelijken en Trance - Dance - Club etc.
  dinsdag 27 augustus 2002 @ 11:40:44 #14
13973 ranja
image means nothing
pi_5553345
Ik heb nog steeds geen flauw idee wat je bedoelt, maar wie bepaalt er wat 'slechte' muziek is?

Gaat dit discussie 547 worden over wat goed en wat slecht is, of discussie 862 over commerciele en niet commerciele muziek?

De voorbeelden die je noemt vind ik nogal discutabel, al hou ik helemaal niet van Linkin park, Pod enzo.

pi_5553365
quote:
Op dinsdag 27 augustus 2002 11:40 schreef ranja het volgende:
Ik heb nog steeds geen flauw idee wat je bedoelt, maar wie bepaalt er wat 'slechte' muziek is?

Gaat dit discussie 547 worden over wat goed en wat slecht is, of discussie 862 over commerciele en niet commerciele muziek?

De voorbeelden die je noemt vind ik nogal discutabel, al hou ik helemaal niet van Linkin park, Pod enzo.


Inderdaad.......
Is gewoon een muzieksmaak waar je het over hebt... nix concreets!!!!
  dinsdag 27 augustus 2002 @ 11:45:02 #16
34709 Eendenkroos
Met Residentie Orkest
pi_5553421
quote:
Op dinsdag 27 augustus 2002 11:42 schreef blieblie het volgende:

[..]

Inderdaad.......
Is gewoon een muzieksmaak waar je het over hebt... nix concreets!!!!


Nou ja, Las Ketchup klinkt misshcien wel leuk blij, maar een muzikaal hoogstandje kun je het toch niet noemen denkik. Ik denk dat zelfs een 'fan' het daarmee eens zou zijn.
Woerdsnatereend
pi_5553537
"alternatieve" muziek is gewoon steeds goedkoper geworden, da's wat je bedoelt!
Tis nu allemaal 1000 in een dozijn, met bijna dezelfde zang, zelfde image en zelfde stupide gelikte gitaaraccoordjes, vaak zelfde clips ook nog
Vroeger was pearl jam nog wel van nirvana te onderscheiden of dįįrvoor the police van depeche mode... Nu zijn het oha. allemaal one-hit wonders geworden
Domheid is de geestelijk vader van arrogantie
  dinsdag 27 augustus 2002 @ 12:01:07 #18
13973 ranja
image means nothing
pi_5553627
quote:
Op dinsdag 27 augustus 2002 11:45 schreef Eendenkroos het volgende:

[..]

Nou ja, Las Ketchup klinkt misshcien wel leuk blij, maar een muzikaal hoogstandje kun je het toch niet noemen denkik. Ik denk dat zelfs een 'fan' het daarmee eens zou zijn.


Daar loopt al een andere discussie over ([Stelling] Goede muziek is per definitie complex). Las Ketchup zit dus briljant in elkaar, bewijs daarvoor is hoe erg het aanslaat. Idem voor K3, briljant gemaakt voor de doelgroep. De kleuters moet je geen moeilijke tempowisselingen of lange gitaarsolo's gaan geven. Oftewel, beter kan niet (en het succes bewijst dat).

Maar jij begint steeds over alternatieve muziek, ook daar loopt al een discussie over (De meeste alternatieve muziek....), wat heeft dat met je stelling te maken?

  dinsdag 27 augustus 2002 @ 12:04:14 #19
34709 Eendenkroos
Met Residentie Orkest
pi_5553670
Ik heb het over muzikaal goed in elkaar zitten, niet wat betreft marketing, want dat is zeker goed. ik heb het 'steeds' over alternatieve muziek omdat dat vaak de muziek is die muzikaal dan wel qua tekst beter in elkaar zit. (Beter overdacht.) Maar ik wil zeker niet bij voorbaat trance nummers uitsluiten, alleen daar weet ik gewoon weinig van.
Woerdsnatereend
  dinsdag 27 augustus 2002 @ 12:06:23 #20
13973 ranja
image means nothing
pi_5553707
quote:
Op dinsdag 27 augustus 2002 11:54 schreef kamagurka het volgende:
"alternatieve" muziek is gewoon steeds goedkoper geworden, da's wat je bedoelt!
Tis nu allemaal 1000 in een dozijn, met bijna dezelfde zang, zelfde image en zelfde stupide gelikte gitaaraccoordjes, vaak zelfde clips ook nog
En dit is dus helemaal onzin, of bedoel je de top 40 muziek met een alternatief tintje? Of wil je bv. Stereo total, Queen adreena, Sonic youth allemaal hetzelfde noemen? Of is dat geen 'alternatieve muziek'? Er is meer dan de top40 hoor...
  dinsdag 27 augustus 2002 @ 12:10:06 #21
13973 ranja
image means nothing
pi_5553764
quote:
Op dinsdag 27 augustus 2002 12:04 schreef Eendenkroos het volgende:
Ik heb het over muzikaal goed in elkaar zitten, niet wat betreft marketing, want dat is zeker goed.
Zoals je kunt lezen heb ik het ook over de muziek en niet over de marketing.
quote:
ik heb het 'steeds' over alternatieve muziek omdat dat vaak de muziek is die muzikaal dan wel qua tekst beter in elkaar zit. (Beter overdacht.) Maar ik wil zeker niet bij voorbaat trance nummers uitsluiten, alleen daar weet ik gewoon weinig van.
Tja dat is jouw mening... erg subjectief. Er is net zoveel alternatieve muziek die erg simpel in elkaar zit en nergens over gaat (ongeacht of het goed is) als dat er pop is die briljant in elkaar zit en zinnige teksten heeft.
En trance? Het doel van die muziek is mensen aan het dansen krijgen, als dat lukt zit het dus goed in elkaar. Ook al hou ik er niet van, maar dat is wat anders.
  dinsdag 27 augustus 2002 @ 12:17:20 #22
34709 Eendenkroos
Met Residentie Orkest
pi_5553885
quote:
Op dinsdag 27 augustus 2002 12:10 schreef ranja het volgende:

[..]

Zoals je kunt lezen heb ik het ook over de muziek en niet over de marketing.


Je zei oa: Las Ketchup zit dus briljant in elkaar, bewijs daarvoor is hoe erg het aanslaat.

Dat is een marketing redenering.

quote:
Tja dat is jouw mening... erg subjectief. Er is net zoveel alternatieve muziek die erg simpel in elkaar zit en nergens over gaat (ongeacht of het goed is) als dat er pop is die briljant in elkaar zit en zinnige teksten heeft.
Maar misschien vind ik dat wel geen alternative muziek meer Maar zo blijf je doorgaan natuurlijk
quote:

En trance? Het doel van die muziek is mensen aan het dansen krijgen, als dat lukt zit het dus goed in elkaar. Ook al hou ik er niet van, maar dat is wat anders.
Of de mensen zijn gewoon dronken. Ik denk toch dat er wel verschil is tussen 'trance waarop je lekker kunt dansen' en 'trance die muzikaal goed in elkaar steekt (en waarop je kunt dansen)' Ik weet ook niet of jouw aanname "doel = mensen aan het dansen te krijgen" wel ok is. Als dat wel zo is vraag ik me hard af of je pure trance dan maar niet onder 'geluid' moet rangschikken ipv muziek. (Als in "Muziek moet ook wat met je gevoelens doen etc. ... Hoewel dat bij dansen ook naar voren komt natuurlijk.")
Woerdsnatereend
pi_5553993
quote:
Op dinsdag 27 augustus 2002 12:06 schreef ranja het volgende:

[..]

En dit is dus helemaal onzin, of bedoel je de top 40 muziek met een alternatief tintje? Of wil je bv. Stereo total, Queen adreena, Sonic youth allemaal hetzelfde noemen? Of is dat geen 'alternatieve muziek'? Er is meer dan de top40 hoor...


Neeeee, je meent het.
Kijk nou naar de strekking van dit topic en je begrijpt hopelijk wat ik bedoel. De starter heeft het over de incorporatie van 'alternatief' in de mainstream, en daarmee de zgn verbetering van de huidige muziekkwaliteit overall. Dat is imo dus juist ONZIN!
Domheid is de geestelijk vader van arrogantie
  dinsdag 27 augustus 2002 @ 12:32:13 #24
13973 ranja
image means nothing
pi_5554087
quote:
Op dinsdag 27 augustus 2002 12:25 schreef kamagurka het volgende:

[..]

Neeeee, je meent het.
Kijk nou naar de strekking van dit topic en je begrijpt hopelijk wat ik bedoel. De starter heeft het over de incorporatie van 'alternatief' in de mainstream, en daarmee de zgn verbetering van de huidige muziekkwaliteit overall. Dat is imo dus juist ONZIN!


Ok, als jij dat uit de openingspost weet te destilleren, dan geef ik je gelijk
pi_5554177
quote:
Op dinsdag 27 augustus 2002 12:01 schreef ranja het volgende:

[..]

Daar loopt al een andere discussie over (Stelling - Goede muziek is per definitie complex). Las Ketchup zit dus briljant in elkaar, bewijs daarvoor is hoe erg het aanslaat. Idem voor K3, briljant gemaakt voor de doelgroep. De kleuters moet je geen moeilijke tempowisselingen of lange gitaarsolo's gaan geven. Oftewel, beter kan niet (en het succes bewijst dat).

Maar jij begint steeds over alternatieve muziek, ook daar loopt al een discussie over (De meeste alternatieve muziek....), wat heeft dat met je stelling te maken?


*zich kleuter voelt

Mwoh, als ik zo naar die "alternatieve" muziek luister is het vaak behoorlijk depressief. En mwoh, dat zoek ik nu eenmaal niet in muziek .

En ik vin het altijd zo een zever discussie, wat is goede muziek, en wat is commercieel en wat niet.
Zijn gewoon allemaal meningen en in dit geval zijn dat meningen waarbij niemand van zijn eigen mening af wil stappen.

Ik heb nog nooit een rock-fan horen zeggen op Fok! tegen een Sensation-ganger van: "Goh trance is op zich best goeie muziek." Het is altijd: Top40 is veels te commercieel, Trance is alleen maar stampen en super makkelijk in elkaar te draaien, en Alternatieve muziek..... Mjaah, das ook niet helemaal jofele muziek (en ik kan het lomper omschrijven maar daar help ik de discussie niet mee).

abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')