abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_5544090
In een ander topic schreef X-Ray:
quote:
de meeste 'alternatieve' muziek is niet voor niets alternatiev... omdat het namelijk niet aan te horen is.
Dit leek me wel een aardige insteek voor een leuke discussie, dus: brandt maar los!
Like a steam locomotive, rollin' down the track
He's gone, gone, and nothin's gonna bring him back
pi_5544113
wanneer is goede muziek geen alternatief meer?
of anders gezegd, wanneer is alternatief niet alternatief meer?
ik zou het niet weten, als iedereen nou gewoon naar de muziek luistert die die leuk vindt, en dat hokjes denken mag van mij achterwege blijven

[Dit bericht is gewijzigd door julekes op 26-08-2002 17:38]

Clowns to the left of me, jokers to the right, here I am, stuck in the middle with you.
What a day for a daydream.
pi_5544119
dan is IDM heel erg alternatief (autechre, jega, aphex twin)

maar of iets aan te horen is , is persoonlijk dus niet zo'n goede graadmeter

pi_5544135
ik zeg 'n O...

en wie kopt 'm in?

pi_5544138
quote:
Op maandag 26 augustus 2002 17:37 schreef Reefer het volgende:

maar of iets aan te horen is , is persoonlijk dus niet zo'n goede graadmeter

Idd, volgens de kudde is het niet om aan te horen.
If you fear for the morality of your wives, educat. of your childr., the solidarity of your armchairs, privatized prisons, factory farms and the secu. of the state...then you are right. But what can you do?You are rotten, and the fire has been lit
pi_5544151
een goed voorbeeld van alternatieve muziek is Swans... en ik kan me voorstellen dat X-Ray dat niet om aan te horen vindt. Het is ook geen muziek voor mensen die muziek puur als achtergrond gebruiken.

[Dit bericht is gewijzigd door Toffe_Ellende op 26-08-2002 17:40]

maandag 26 augustus 2002 @ 17:40:10 #7
19357 Punica
Moraalriders on the storm
pi_5544157
quote:
Op maandag 26 augustus 2002 17:38 schreef Diverse_Reality het volgende:

[..]

de kudde is tegenwoordig niet zo groot meer, veel mensen kunnen rock wel waarderen tegenwoordig.
somewhere, a village in texas is missing it's village idiot...
  maandag 26 augustus 2002 @ 17:41:07 #8
19357 Punica
pi_5544166
edit:
verkeerde knoppie

[Dit bericht is gewijzigd door Punica op 26-08-2002 17:41]

pi_5544167
quote:
Op maandag 26 augustus 2002 17:38 schreef Diverse_Reality het volgende:

[..]

Tja, maar wie of wat is dan de kudde?
O+. Ripley. O+.
pi_5544168
quote:
Op maandag 26 augustus 2002 17:40 schreef Punica het volgende:

[..]

de kudde is tegenwoordig niet zo groot meer, veel mensen kunnen rock wel waarderen tegenwoordig.

maar welke rock is nog alternatief?

de meeste metal wel nog ja... en bands als Pavement ook...

maandag 26 augustus 2002 @ 17:41:46 #11
15967 Frollo
You know I am a righteous man
pi_5544173
quote:
Op maandag 26 augustus 2002 17:40 schreef Punica het volgende:
Aha, dus rock = per definitie alternatief
  maandag 26 augustus 2002 @ 17:42:18 #12
19357 Punica
pi_5544181
quote:
Op maandag 26 augustus 2002 17:41 schreef Toffe_Ellende het volgende:

[..]

maar welke rock is nog alternatief?

de meeste metal wel nog ja... en bands als Pavement ook...

dit wilde ik er dus nog ineditten, een beetje de standaard rock, nickelback bijv, niet al te hard maar toch leuk om aan te horen.
  maandag 26 augustus 2002 @ 17:43:07 #13
19357 Punica
pi_5544189
quote:
Op maandag 26 augustus 2002 17:41 schreef Frollo het volgende:

[..]

Aha, dus rock = per definitie alternatief

nogmaals, ik wilde editten maar drukte op verkeerde knoppie, ik ging ervanuit dat dit segment van de muziek vooral bedoeld werd met alternatief in dit topic
pi_5544195
Wat wordt er hier onder alternatieve muziek verstaan?
Support! Protest! Country! Rock & Roll!
pi_5544199
Ik onderscheid alternatief en niet-alternatief altijd zo:

Heeft het een sound die voor de grote massa niet toegankelijk genoeg is om het (mogelijk) op te pikken, dan noem ik het alternatief. Dit echter wel binnen de marges van de pop/dancemuziek. Klassiek en dergelijke tellen we maar niet mee. Denk aan Aphex Twin, bijvoorbeeld. Zwaar experimentele muziek.

Heeft het echter wel iets in zich wat ervoor kan zorgen dat de grote massa het op kan pikken, dankzij een herkenbare melodie of zo, dan noem ik het niet meer ècht alternatief.

Die laatste categorie kan je dan ook weer in twee helften opdelen, toch nog wel licht alternatief (Within Temptation bijvoorbeeld en eigenlijk uberhaupt vele dingen die op 3fm gedraaid worden) en helemaal niet alternatief meer (Britney Spears bijvoorbeeld).

[Dit bericht is gewijzigd door apestaartje op 26-08-2002 17:44]

pi_5544206
quote:
Op maandag 26 augustus 2002 17:42 schreef Punica het volgende:

[..]

dit wilde ik er dus nog ineditten, een beetje de standaard rock, nickelback bijv, niet al te hard maar toch leuk om aan te horen.

ja... dat klopt... de Bon Jovi's, de Aerosmith's maar ook Linkin Park en Nickelpark...

vroeger hoorde daar nog grunge bij.. maar das weer alternatief... blijkbaar verschilt het per decennia

maandag 26 augustus 2002 @ 17:44:24 #17
19357 Punica
pi_5544209
btw, de meeste andere alternatieve muziek kent de kudde toch niet, omdat dit niet op TV of Radio komt, dus weet je ook niet of ze 't sgijt vinden of goed.
pi_5544210
quote:
Op maandag 26 augustus 2002 17:43 schreef apestaartje het volgende:
....helemaal niet alternatief meer (Britney Spears bijvoorbeeld).
Britney niet alternatief?
oh nee, ze is cult!
Clowns to the left of me, jokers to the right, here I am, stuck in the middle with you.
What a day for a daydream.
pi_5544240
quote:
Op maandag 26 augustus 2002 17:44 schreef Punica het volgende:
btw, de meeste andere alternatieve muziek kent de kudde toch niet, omdat dit niet op TV of Radio komt, dus weet je ook niet of ze 't sgijt vinden of goed.
Je krijgt meestal wel een idee als ze over metal roepen: "van die kutherrie met dat gebrul en gekrijs? Gatver".
If you fear for the morality of your wives, educat. of your childr., the solidarity of your armchairs, privatized prisons, factory farms and the secu. of the state...then you are right. But what can you do?You are rotten, and the fire has been lit
  maandag 26 augustus 2002 @ 17:48:56 #20
15967 Frollo
You know I am a righteous man
pi_5544246
quote:
Op maandag 26 augustus 2002 17:43 schreef Punica het volgende:
nogmaals, ik wilde editten maar drukte op verkeerde knoppie
Ok, ok, ik snap het. Ik was gewoon weer 's te snel met mijn wijsneuzerige reactie
pi_5544267
Nou, sommige mensen vinden ECHTE dub al 'zwaar alternatief'. vooral als er he-le-maal geen vocals in zitten.
pi_5544295
moet je is een wit tshirt aandoen naar een black metal concert. Moet je is zien hoe alternatief je ben
pi_5544302
Ik wacht nog even op het intelligentie-argument en dan dat het oneerlijk is, want iedereen is even slim natuurlijk.
pi_5544428
quote:
Op maandag 26 augustus 2002 17:53 schreef _Etter_ het volgende:
moet je is een wit tshirt aandoen naar een black metal concert. Moet je is zien hoe alternatief je ben
En zoiets op de voorkant:
  maandag 26 augustus 2002 @ 18:06:20 #25
9977 Vibromass
A Fistful of Boomstick
pi_5544447
quote:
de meeste 'alternatieve' muziek is niet voor niets alternatiev... omdat het namelijk niet aan te horen is.
Dus je zou kunnen zeggen dat X-Rays manier van 'discussie' voeren ook alternatief is?
Zo kunt u gemasseerd worden terwijl u lekker TV kijkt.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')