quote:Dit leek me wel een aardige insteek voor een leuke discussie, dus: brandt maar los!
de meeste 'alternatieve' muziek is niet voor niets alternatiev... omdat het namelijk niet aan te horen is.
[Dit bericht is gewijzigd door julekes op 26-08-2002 17:38]
maar of iets aan te horen is , is persoonlijk dus niet zo'n goede graadmeter
quote:Idd, volgens de kudde is het niet om aan te horen.
Op maandag 26 augustus 2002 17:37 schreef Reefer het volgende:maar of iets aan te horen is , is persoonlijk dus niet zo'n goede graadmeter
[Dit bericht is gewijzigd door Toffe_Ellende op 26-08-2002 17:40]
quote:de kudde is tegenwoordig niet zo groot meer, veel mensen kunnen rock wel waarderen tegenwoordig.
Op maandag 26 augustus 2002 17:38 schreef Diverse_Reality het volgende:[..]
Idd, volgens de kudde is het niet om aan te horen.
[Dit bericht is gewijzigd door Punica op 26-08-2002 17:41]
quote:Tja, maar wie of wat is dan de kudde?
Op maandag 26 augustus 2002 17:38 schreef Diverse_Reality het volgende:[..]
Idd, volgens de kudde is het niet om aan te horen.
quote:maar welke rock is nog alternatief?
Op maandag 26 augustus 2002 17:40 schreef Punica het volgende:[..]
de kudde is tegenwoordig niet zo groot meer, veel mensen kunnen rock wel waarderen tegenwoordig.
de meeste metal wel nog ja... en bands als Pavement ook...
quote:Aha, dus rock = per definitie alternatief
Op maandag 26 augustus 2002 17:40 schreef Punica het volgende:
de kudde is tegenwoordig niet zo groot meer, veel mensen kunnen rock wel waarderen tegenwoordig.
quote:dit wilde ik er dus nog ineditten, een beetje de standaard rock, nickelback bijv, niet al te hard maar toch leuk om aan te horen.
Op maandag 26 augustus 2002 17:41 schreef Toffe_Ellende het volgende:[..]
maar welke rock is nog alternatief?
de meeste metal wel nog ja... en bands als Pavement ook...
quote:nogmaals, ik wilde editten maar drukte op verkeerde knoppie, ik ging ervanuit dat dit segment van de muziek vooral bedoeld werd met alternatief in dit topic
Op maandag 26 augustus 2002 17:41 schreef Frollo het volgende:[..]
Aha, dus rock = per definitie alternatief
Heeft het een sound die voor de grote massa niet toegankelijk genoeg is om het (mogelijk) op te pikken, dan noem ik het alternatief. Dit echter wel binnen de marges van de pop/dancemuziek. Klassiek en dergelijke tellen we maar niet mee. Denk aan Aphex Twin, bijvoorbeeld. Zwaar experimentele muziek.
Heeft het echter wel iets in zich wat ervoor kan zorgen dat de grote massa het op kan pikken, dankzij een herkenbare melodie of zo, dan noem ik het niet meer ècht alternatief.
Die laatste categorie kan je dan ook weer in twee helften opdelen, toch nog wel licht alternatief (Within Temptation bijvoorbeeld en eigenlijk uberhaupt vele dingen die op 3fm gedraaid worden) en helemaal niet alternatief meer (Britney Spears bijvoorbeeld).
[Dit bericht is gewijzigd door apestaartje op 26-08-2002 17:44]
quote:ja... dat klopt... de Bon Jovi's, de Aerosmith's maar ook Linkin Park en Nickelpark...
Op maandag 26 augustus 2002 17:42 schreef Punica het volgende:[..]
dit wilde ik er dus nog ineditten, een beetje de standaard rock, nickelback bijv, niet al te hard maar toch leuk om aan te horen.
vroeger hoorde daar nog grunge bij.. maar das weer alternatief... blijkbaar verschilt het per decennia
quote:Britney niet alternatief?
Op maandag 26 augustus 2002 17:43 schreef apestaartje het volgende:
....helemaal niet alternatief meer (Britney Spears bijvoorbeeld).
quote:Je krijgt meestal wel een idee als ze over metal roepen: "van die kutherrie met dat gebrul en gekrijs? Gatver".
Op maandag 26 augustus 2002 17:44 schreef Punica het volgende:
btw, de meeste andere alternatieve muziek kent de kudde toch niet, omdat dit niet op TV of Radio komt, dus weet je ook niet of ze 't sgijt vinden of goed.
quote:Ok, ok, ik snap het. Ik was gewoon weer 's te snel met mijn wijsneuzerige reactie
Op maandag 26 augustus 2002 17:43 schreef Punica het volgende:
nogmaals, ik wilde editten maar drukte op verkeerde knoppie
quote:En zoiets op de voorkant:
Op maandag 26 augustus 2002 17:53 schreef _Etter_ het volgende:
moet je is een wit tshirt aandoen naar een black metal concert. Moet je is zien hoe alternatief je ben
quote:Dus je zou kunnen zeggen dat X-Rays manier van 'discussie' voeren ook alternatief is?
de meeste 'alternatieve' muziek is niet voor niets alternatiev... omdat het namelijk niet aan te horen is.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |