Redelijk wel ja. Maar zijn humor is geweldig. Dat hij ook zegt : Stel, ik ga geen namen noemen stel dat hij mee kijkt, u bent een kickbockser met een verhoogt agressie niveauquote:Op zaterdag 15 december 2012 17:12 schreef Actaeon het volgende:
[..]
Dat z'n manier van spreken en presenteren in een HC hetzelfde is als in het filmpje?
Ik vind dat soort sprekers altijd erg vermoeiend. Het heeft enige verwantschap met een docent die hier rondloopt en an sich zijn die grapjes tussendoor wel leuk maar het is zo'n overkill vaak en het vermoeid na een tijdje enorm vind ik.quote:Op zaterdag 15 december 2012 17:14 schreef Yreal het volgende:
[..]
Redelijk wel ja. Maar zijn humor is geweldig. Dat hij ook zegt : Stel, ik ga geen namen noemen stel dat hij mee kijkt, u bent een kickbockser met een verhoogt agressie niveau
Dit is ook behoorlijk matig, zijn hoorcolleges zijn echt bijzonder leukquote:Op zaterdag 15 december 2012 17:15 schreef Actaeon het volgende:
[..]
Ik vind dat soort sprekers altijd erg vermoeiend. Het heeft enige verwantschap met een docent die hier rondloopt en an sich zijn die grapjes tussendoor wel leuk maar het is zo'n overkill vaak en het vermoeid na een tijdje enorm vind ik.
Ah oke. Je moet er bij geweest zijn zullen we maar zeggen dan.quote:Op zaterdag 15 december 2012 17:16 schreef Yreal het volgende:
[..]
Dit is ook behoorlijk matig, zijn hoorcolleges zijn echt bijzonder leuk
kijk eens op 14.20quote:Op zaterdag 15 december 2012 17:19 schreef Actaeon het volgende:
[..]
Ah oke. Je moet er bij geweest zijn zullen we maar zeggen dan.Maar persoonlijk heb ik liever een docent die er een iets andere stijl van college geven op na houdt.
Maar jij bent inderdaad een stuk serieuzer wat betreft dit soort dingenquote:Op zaterdag 15 december 2012 17:19 schreef Actaeon het volgende:
[..]
Ah oke. Je moet er bij geweest zijn zullen we maar zeggen dan.Maar persoonlijk heb ik liever een docent die er een iets andere stijl van college geven op na houdt.
Du Perron is echt goed. Het is dan ook erg leuk dat hij nog een eerste jaars vak doet en in de master gastcolleges geeft. Hij is ook een van de weinige docenten die met zijn colleges een publiek trekt dat van buiten de studie komt, wellicht helemaal niets met aansprakelijkheidsrecht heeft, maar toch een keer zo'n college wil zien.quote:Op zaterdag 15 december 2012 17:15 schreef Actaeon het volgende:
[..]
Ik vind dat soort sprekers altijd erg vermoeiend. Het heeft enige verwantschap met een docent die hier rondloopt en an sich zijn die grapjes tussendoor wel leuk maar het is zo'n overkill vaak en het vermoeid na een tijdje enorm vind ik.
Ik uh word er niet echt warm van sorry man.quote:
Wellicht is dat het.quote:Op zaterdag 15 december 2012 17:21 schreef Yreal het volgende:
[..]
Maar jij bent inderdaad een stuk serieuzer wat betreft dit soort dingen
Kwestie van smaak denk ik. Die docent waar ik eerder aan refereerde wordt door veel mensen ook wel op handen gedragen hier terwijl ik zoiets heb van 'oke hij is wel prima maar ik heb toch liever een wat meer serieuze hoogleraar'.quote:Op zaterdag 15 december 2012 17:22 schreef Ryon het volgende:
[..]
Du Perron is echt goed. Het is dan ook erg leuk dat hij nog een eerste jaars vak doet en in de master gastcolleges geeft. Hij is ook een van de weinige docenten die met zijn colleges een publiek trekt dat van buiten de studie komt, wellicht helemaal niets met aansprakelijkheidsrecht heeft, maar toch een keer zo'n college wil zien.
In den beginnen is elke hoogleraar natuurlijk 'serieus', anders heb je er weinig aan. Maar elke studie kent wel een persoon die de gave heeft om de stof ook met enig flair te kunnen overbrengen. Voor hoorcolleges (tijdens de bachelor) is dat best wel belangrijk, want als jij sneller kan lezen dan de hoogleraar zijn blaadje met informatie kan oplezen is er geen reden om naar het hoorcollege te gaan.quote:Op zaterdag 15 december 2012 17:25 schreef Actaeon het volgende:
[..]
Kwestie van smaak denk ik. Die docent waar ik eerder aan refereerde wordt door veel mensen ook wel op handen gedragen hier terwijl ik zoiets heb van 'oke hij is wel prima maar ik heb toch liever een wat meer serieuze hoogleraar'.
Precies. Doceren is (of zou ) meer (moeten zijn) dan enkel stof overdragen. Sommige snappen dat, en sommige helemaal niet.quote:Op zaterdag 15 december 2012 17:31 schreef Ryon het volgende:
[..]
In den beginnen is elke hoogleraar natuurlijk 'serieus', anders heb je er weinig aan. Maar elke studie kent wel een persoon die de gave heeft om de stof ook met enig flair te kunnen overbrengen. Voor hoorcolleges (tijdens de bachelor) is dat best wel belangrijk, want als jij sneller kan lezen dan de hoogleraar zijn blaadje met informatie kan oplezen is er geen reden om naar het hoorcollege te gaan.
Als iemand niet nog iets weet toe te voegen aan het college, kan je als student net zo goed met je boeken in de bieb blijven zitten. Daarom is het meer dan bewonderenswaardig dat een aantal er nog wat van weten te maken.
Daarom zouden HC's ook een verdieping moeten zijn t.o.v. de boeken zodat er om die reden studenten naar het HC komen. Tuurlijk is het leuk als een docent flair heeft en daar is niks mis mee maar het moet niet de overhand krijgen vind ik. En sommige docenten hebben daar weleens last van.quote:Op zaterdag 15 december 2012 17:31 schreef Ryon het volgende:
[..]
In den beginnen is elke hoogleraar natuurlijk 'serieus', anders heb je er weinig aan. Maar elke studie kent wel een persoon die de gave heeft om de stof ook met enig flair te kunnen overbrengen. Voor hoorcolleges (tijdens de bachelor) is dat best wel belangrijk, want als jij sneller kan lezen dan de hoogleraar zijn blaadje met informatie kan oplezen is er geen reden om naar het hoorcollege te gaan.
Als iemand niet nog iets weet toe te voegen aan het college, kan je als student net zo goed met je boeken in de bieb blijven zitten. Daarom is het meer dan bewonderenswaardig dat een aantal er nog wat van weten te maken.
Ik hoop dat je gespreksgenoten ook lachen, anders is het natuurlijk een beetje sneu.quote:Op zaterdag 15 december 2012 17:41 schreef eriksd het volgende:
Ik lach altijd om mijn eigen grappen.
quote:Op zaterdag 15 december 2012 17:43 schreef Paxcon het volgende:
[..]
Ik hoop dat je gespreksgenoten ook lachen, anders is het natuurlijk een beetje sneu diep triest.
jaquote:Op zaterdag 15 december 2012 17:41 schreef ErikHoevenaars het volgende:
Zo, even bezig geweest met privaatrecht. Ik vraag me af of er sprake van geleden verlies én gederfde winst kan zijn indien de machine van een fabriek door iemand wordt vernield. Tenslotte is de machine stuk. De eigenaar moet het laten repareren (geleden verlies). Daarnaast is er ook nog gederfde winst, want de eigenaar kan hierdoor minder winst maken. Klopt dit?
Meestal wel.quote:Op zaterdag 15 december 2012 17:43 schreef Paxcon het volgende:
[..]
Ik hoop dat je gespreksgenoten ook lachen, anders is het natuurlijk een beetje sneu.
Veel plezier!quote:Op zaterdag 15 december 2012 17:48 schreef Paxcon het volgende:
Nou, op de Euroborg voor wederom een kraker in de Eredevisie:
[ afbeelding ][ afbeelding ]
Ik heb mijn charmes nog.quote:
quote:Op zaterdag 15 december 2012 17:12 schreef Actaeon het volgende:
[..]
Werkcolleges zijn onzin bedoel je.
Ik twijfel nooit aan jouw charmes.quote:Op zaterdag 15 december 2012 17:50 schreef eriksd het volgende:
[..]
Ik heb mijn charmes nog.
Even stil tchock
Werkgroepen met discussies zijn inderdaad wel leuk!quote:Op zaterdag 15 december 2012 17:55 schreef Yreal het volgende:
Inderdaad, werkgroepen![]()
Ik wil of de kwaliteit van de avonddocenten of je publiceert gewoon lekker de antwoorden op blackboard. Vooral de docent van IRW was een held. Die heeft het merendeel van de weken geen moer gedaan met de voorgeschreven stof. Hij keek gewoon naar het onderwerp en ging Lekker 2 uur lang lopen filosoferen en deed niks anders dan debat aanzwengelen![]()
![]()
Of die van Goederenrecht. Mevrouw de Heer ( geen grapje). Die kon er ook wat van
Daarom. Is helaas maar 1 leerstoelgroep die niet zo zeurderig zijn en gewoon de antwoorden op blackboard publiceert. Bij alle andere moeten daarom altijd alle antwoorden in de werkgroep worden besproken waardoor je of niet aan je antwoorden komt, of kut werkgroepen hebt.quote:Op zaterdag 15 december 2012 17:57 schreef Actaeon het volgende:
[..]
Werkgroepen met discussies zijn inderdaad wel leuk!
Maar werkgroepen die alleen casus behandelen zijn gewoonwho cares om 100x de uitwerking van de gevolgen van Jantjes beschikkingsonbevoegdheid voor Pietjes verkregen auto/huis/konijn te horen.
Daarom zouden WG's,als je die al hebt, ook alleen voor discussie moeten zijn. Later zijn de HC's kleinschalig genoeg om ook daar discussie te hebben en kun je beter kappen met WG's.quote:Op zaterdag 15 december 2012 18:00 schreef Yreal het volgende:
[..]
Daarom. Is helaas maar 1 leerstoelgroep die niet zo zeurderig zijn en gewoon de antwoorden op blackboard publiceert. Bij alle andere moeten daarom altijd alle antwoorden in de werkgroep worden besproken waardoor je of niet aan je antwoorden komt, of kut werkgroepen hebt.
Wat eenquote:Engelse Taalvaardigheid in de eindtoets
Het vak Internationaal Recht is opgenomen in het vaardighedenlint (zie studiegids) en tijdens dit vak wordt aandacht besteed aan de Engelse taalvaardigheid. Dit betekent dat een deel van het tentamen in het Engels gesteld èn beantwoord wordt. Welk deel dit is wordt door de vakgroep per tentamen vastgesteld en zal op het tentamen duidelijk aangegeven zijn. De (deel)vraag zal een vraag van 15 punten zijn en betrekking hebben op de onderwerpen die in het Engels behandeld zijn.
Om dit vak te halen moet voor de Engelse taalvaardigheid een voldoende behaald worden. U krijgt geen cijfer, maar wel een aantekening dat wel of niet aan de voorwaarden is voldaan. U krijgt een voldoende als uw antwoord in correct juridisch Engels gesteld is waarbij u de juiste juridische terminologie in het Engels gebruikt. U mag bij het tentamen een schoon woordenboek Engels raadplegen ('schoon' betekent dat uw woordenboek geen aantekeningen of andere toevoegingen bevat). Electronische woordenboeken zijn niet toegestaan.
Als u het tentamen haalt en uw Engelse taalvaardigheid is voldoende, dan bent u geslaagd voor dit vak
Als u het tentamen niet haalt en uw Engelse taalvaardigheid is onvoldoende, dan bent u gezakt voor dit vak en zult u beiden moeten herkansen.
Als u het tentamen haalt, maar uw Engelse taalvaardigheid is onvoldoende, dan moet u de taalvaardigheid herkansen. Dat betekent dat u bij de herkansing alleen de vraag in het Engels moet beantwoorden in relevant en correct juridisch Engels.
Als u het tentamen niet haalt, maar uw Engelse taalvaardigheid is voldoende, dan moet u het tentamen herkansen maar mag u bij de herkansing de vraag in het Engels eventueel in het Nederlands beantwoorden.
Let op: uw antwoorden moeten ten allen tijde goed gesteld zijn. De toetsing van de Engelse taalvaardigheid beperkt zich tot de vraag in het Engels en uw overige vragen moeten in goed Nederlands gesteld zijn. Eventuele citaten in het Engels in de rest van het tentamen moeten verwerkt worden in een coherent antwoord. Zie ook hieronder over citaten in het Engels.
Nee juist goed? Legal English is gewoon belangrijk als je later in de internationale praktijk wilt gaan werken. En sowieso kan het geen kwaad in deze tijden van mondialisering.quote:
Ga dan gewoon legal english geven of vakken in het engels doceren. Niet even een tentamen waar 1 vraag engels is en je een extra krabbeltje krijgt als je voldoende engels kanquote:Op zaterdag 15 december 2012 18:05 schreef Actaeon het volgende:
[..]
Nee juist goed? Legal English is gewoon belangrijk als je later in de internationale praktijk wilt gaan werken. En sowieso kan het geen kwaad in deze tijden van mondialisering.
En verder, Engels.
Alle beetjes helpen.quote:Op zaterdag 15 december 2012 18:07 schreef Yreal het volgende:
[..]
Ga dan gewoon legal english geven of vakken in het engels doceren. Niet even een tentamen waar 1 vraag engels is en je een extra krabbeltje krijgt als je voldoende engels kan![]()
Dit is zo "we moeten iets maar weten eigenlijk ook niet wat.."![]()
Dat valt toch wel mee ? De Engelse tekst van verdragen is bindend. Beetje aandacht is toch goed ?quote:
Deze jongen weet.quote:Op zaterdag 15 december 2012 18:09 schreef SpotlessMind00 het volgende:
[..]
Dat valt toch wel mee ? De Engelse tekst van verdragen is bindend. Beetje aandacht is toch goed ?
Maar later in de praktijk? Met wellicht internationale klanten/kantoren en alles. Wel handig hoor als je dan iets van Engels kan.quote:Op zaterdag 15 december 2012 18:12 schreef De_Fietser het volgende:
vergeleken met andere opleidingen wordt er nou niet echt veel gebruik gemaakt van Engels, bij verdragen is het inderdaad wel handig, maar het is en blijft Nederlands Recht.
Ik denk dat een vraag weinig zoden aan de dijk zet, maar in deze tijd is elk beetje Engels meegenomen.quote:Op zaterdag 15 december 2012 18:12 schreef De_Fietser het volgende:
vergeleken met andere opleidingen wordt er nou niet echt veel gebruik gemaakt van Engels, bij verdragen is het inderdaad wel handig, maar het is en blijft Nederlands Recht.
ik ben ook voor meer Engels in het onderwijs. Maar als student heb je genoeg mogelijkheden om buiten je opleiding (of door middel van andere vakken) je Engels flink op te krikken.quote:Op zaterdag 15 december 2012 18:14 schreef SpotlessMind00 het volgende:
[..]
Ik denk dat een vraag weinig zoden aan de dijk zet, maar in deze tijd is elk beetje Engels meegenomen.
Dat is dan wel weer waar.quote:Op zaterdag 15 december 2012 18:16 schreef De_Fietser het volgende:
[..]
ik ben ook voor meer Engels in het onderwijs. Maar als student heb je genoeg mogelijkheden om buiten je opleiding (of door middel van andere vakken) je Engels flink op te krikken.
Dat ben ik met je eens.quote:Op zaterdag 15 december 2012 18:16 schreef De_Fietser het volgende:
[..]
ik ben ook voor meer Engels in het onderwijs. Maar als student heb je genoeg mogelijkheden om buiten je opleiding (of door middel van andere vakken) je Engels flink op te krikken.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |