1 op de 3 worden door hem onderuit gehaald. 1 op de 3.quote:Op vrijdag 14 december 2012 15:30 schreef vosss het volgende:
http://www.meerts.nl/verkeersboetes
Eindbaas mbt boetes
lolquote:Op vrijdag 14 december 2012 15:30 schreef Bundesrepublik het volgende:
Topic doorgestuurd naar de politie.
quote:Op vrijdag 14 december 2012 15:29 schreef Dennis101 het volgende:
Je hebt het over onterechte boetes, maar die van je voorbeeld is gewoon terecht.
Hoe kun je dat zeggen als je de weg zelf niet kent?quote:Op vrijdag 14 december 2012 15:29 schreef Dennis101 het volgende:
Je hebt het over onterechte boetes, maar die van je voorbeeld is gewoon terecht.
Je mag 50 km/h dus als je dan een boete krijgt voor 57 (na correctie), is die boete gewoon terecht. Je afvragen of die 50 km/h juist is, is weer een ander verhaal.quote:Op vrijdag 14 december 2012 15:46 schreef Zapata het volgende:
[..]
Hoe kun je dat zeggen als je de weg zelf niet kent?
Of vind jij elke boete voor een snelheidsovertreding terecht?
Ook als het 7 km/u te hard is op een lege weg (geen huizen) om 5 uur 's nachts?
Nee dat is hetzelfde verhaal.quote:Op vrijdag 14 december 2012 15:48 schreef Dennis101 het volgende:
[..]
Je mag 50 km/h dus als je dan een boete krijgt voor 57 (na correctie), is die boete gewoon terecht. Je afvragen of die 50 km/h juist is, is weer een ander verhaal.
Je kan je beter afvragen waarom die flitsgast niet op een andere plek ging staan waar een snelheidscontrole wel enig nut heeft.quote:Op vrijdag 14 december 2012 15:48 schreef Dennis101 het volgende:
[..]
Je mag 50 km/h dus als je dan een boete krijgt voor 57 (na correctie), is die boete gewoon terecht. Je afvragen of die 50 km/h juist is, is weer een ander verhaal.
Nee dat is niet hetzelfde, je hebt je aan de regels te houden. Als je het er niet eens mee ben ga je maar protesteren of wat dan ook, feit blijft dat hij deze boete terecht heeft gehad.quote:Op vrijdag 14 december 2012 15:49 schreef Zapata het volgende:
[..]
Nee dat is hetzelfde verhaal.
Dus jij bent er voor dat mensen zich aan achterlijke regeltjes houden en zelf stoppen met nadenken?
Ik vraag me af waarom jij zo'n zielig figuur bent die hier diefstal probeert goed te praten.quote:Op vrijdag 14 december 2012 15:50 schreef 100% Tukker het volgende:
[..]
Je kan je beter afvragen waarom die flitsgast niet op een andere plek ging staan waar een snelheidscontrole wel enig nut heeft.
Dopsleutel 13 is het niet met je eens.quote:Op vrijdag 14 december 2012 15:50 schreef Dennis101 het volgende:
[..]
...feit blijft dat hij deze boete terecht heeft gehad.
Ok, het is duidelijk waar jij staat. Je hebt je aan de regels te houden ook al zijn ze compleet achterlijk en nutteloos. Duidelijk.quote:Op vrijdag 14 december 2012 15:50 schreef Dennis101 het volgende:
[..]
Nee dat is niet hetzelfde, je hebt je aan de regels te houden. Als je het er niet eens mee ben ga je maar protesteren of wat dan ook, feit blijft dat hij deze boete terecht heeft gehad.
Ah, dus je bent zo`n asociale teringlijer die niet gepakt wil worden en daarom maar kutsmoesjes gaat verzinnen.quote:Op vrijdag 14 december 2012 15:50 schreef 100% Tukker het volgende:
[..]
Je kan je beter afvragen waarom die flitsgast niet op een andere plek ging staan waar een snelheidscontrole wel enig nut heeft.
De bekeuring is terecht, TS heeft de maximumsnelheid overschreden is daarvoor bestraft. Welk stukje daarvan zou onterecht zijn?quote:Op vrijdag 14 december 2012 15:49 schreef Zapata het volgende:
[..]
Dus jij bent er voor dat mensen zich aan achterlijke regeltjes houden en zelf stoppen met nadenken?
Als TS had nagedacht had hij nu die boete niet gehad en zou hij geen spullen van anderen jatten.quote:Op vrijdag 14 december 2012 15:49 schreef Zapata het volgende:
[..]
Je kan hier een partij moeilijk over gaan doen, maar feit is dat hij de max. snelheid heeft overschreden en daar een boete voor krijgt. Wat is daar onterecht aan?quote:Op vrijdag 14 december 2012 15:51 schreef Zapata het volgende:
[..]
Ok, het is duidelijk waar jij staat. Je hebt je aan de regels te houden ook al zijn ze compleet achterlijk en nutteloos. Duidelijk.
TS rijdt gewoon op gepaste snelheid naar zijn werk zodat hij centjes kan verdienen om o.a. belasting van te betalen.quote:Op vrijdag 14 december 2012 15:51 schreef Dennis101 het volgende:
[..]
Ik vraag me af waarom jij zo'n zielig figuur bent die hier diefstal probeert goed te praten.
Ja. Dat is iig een beter scenario dan droplullen met het IQ van een zaadstengel zoals TS maar op eigen initiatief laten bepalen wat wel en wat niet kan. Het is namelijk evident dat er een hoop aarsmaden op deze aardbol rondlopen die stiekem eigenlijk gewoonweg allang niet meer hadden moeten leven omdat ze simpelweg te dom zijn om in de keuken te schijten, maar toch in leven worden gehouden door een superieur systeem.quote:Op vrijdag 14 december 2012 15:51 schreef Zapata het volgende:
[..]
Ok, het is duidelijk waar jij staat. Je hebt je aan de regels te houden ook al zijn ze compleet achterlijk en nutteloos. Duidelijk.
Als je je aan de max. snelheid had gehouden had je ook geen absurd hoge aanmaning gehad.quote:Op vrijdag 14 december 2012 15:53 schreef 100% Tukker het volgende:
[..]
TS rijdt gewoon op gepaste snelheid naar zijn werk zodat hij centjes kan verdienen om o.a. belasting van te betalen.
Helaas kreeg TS een absurd hoge aanmaning op z'n deurmat.
Daar denkt de wetgever anders over. En terecht.quote:Op vrijdag 14 december 2012 15:53 schreef 100% Tukker het volgende:
[..]
TS rijdt gewoon op gepaste snelheid naar zijn werk zodat hij centjes kan verdienen om o.a. belasting van te betalen.
Dan moet je maar op tijd betalenquote:Op vrijdag 14 december 2012 15:53 schreef 100% Tukker het volgende:
[..]
Misschien ben ik wel ouderwets maar ik ben van mening dat de politie (vroeger) de regels hanteert als dat nodig is. Dus een hulpmiddel om mensen te bestraffen als de situatie daar om vraagt.quote:Op vrijdag 14 december 2012 15:52 schreef jitzzzze het volgende:
[..]
De bekeuring is terecht, TS heeft de maximumsnelheid overschreden is daarvoor bestraft. Welk stukje daarvan zou onterecht zijn?
Wie bepaalt precies wat er achterlijk is en wat niet? De burgers zelf? Zou een mooi zooitje worden dan. Mag ik dan ook gaan bepalen waar ik precies mag rijden? Vluchtstrookje pakken? Rood licht negeren? Bumperkleven? Spookrijden? Hm? En waarom zouden we dan stoppen bij autorijden, doen we het gewoon ook met andere regelgeving. Ik schiet jou dood want ik mag je niet, en ik vind dat ik in mijn recht sta. Wat dan? Of is dat dan weer 'te veel van het goeie' volgens jou?quote:Op vrijdag 14 december 2012 15:57 schreef Zapata het volgende:
[..]
Misschien ben ik wel ouderwets maar ik ben van mening dat de politie (vroeger) de regels hanteert als dat nodig is. Dus een hulpmiddel om mensen te bestraffen als de situatie daar om vraagt.
En dus niet standaard iedereen straft omdat dat nou eenmaal de wet is.
Wel grappig (niet echt) dat deze cultuuromslag van politie (en justitie) nu ook al gebeurt is bij het sommige leden van het gewone publiek.
Wet is dus wet, ook al is de wet compleet achterlijk. Je weet toch hopelijk dat er 100000000000000000000000000000 regeltjes zijn en dat iedereen er dagelijks wel meerdere overtreed? Gelukkig zijn de meesten (nog) niet controleerbaar.
¤57 voor 7 km/u snelheidsovertreding.quote:Op vrijdag 14 december 2012 15:54 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Daar denkt de wetgever anders over. En terecht.
Gelukkig kent de Nederlandse wetgeving het instellen van bezwaren of het in beroep gaan. TS staat dan ook volledig vrij om dat wel of niet te doen.quote:Op vrijdag 14 december 2012 15:57 schreef Zapata het volgende:
[..]
Misschien ben ik wel ouderwets maar ik ben van mening dat de politie (vroeger) de regels hanteert als dat nodig is. Dus een hulpmiddel om mensen te bestraffen als de situatie daar om vraagt.
Wel grappig (niet echt) dat deze cultuuromslag van politie (en justitie) nu ook al gebeurt is bij het sommige leden van het gewone publiek.
Wet is dus wet, ook al is de wet compleet achterlijk. Je weet toch hopelijk dat er 100000000000000000000000000000 regeltjes zijn en dat iedereen er dagelijks wel meerdere overtreed? Gelukkig zijn de meesten (nog) niet controleerbaar.
Dan verhuis je toch lekker daar naartoe?quote:Op vrijdag 14 december 2012 15:59 schreef 100% Tukker het volgende:
[..]
¤57 voor 7 km/u snelheidsovertreding.
Bij onze geweldige oosterburen kost me dat ¤5 of zo. En dan krijg ik er nog extragratis een foto van mezelf bij...
Hoewel ik het ook echt niet met alle regels eens ben, neemt het niet weg dat als je de regels overtreed je kans hebt op een bekeuring. En als je die dan krijgt kan je die of accepteren als een vent (je bent zelf immers fout geweest) of je tekent protest aan. Maar om vervolgens ook nog eens te gaan stelen slaat natuurlijk helemaal nergens op.quote:Op vrijdag 14 december 2012 15:57 schreef Zapata het volgende:
[..]
De politieagent dus.. Al is het tegenwoordig moeilijk te bevatten dat een agent zelf kan en mag nadenken. Befehl ist befehl!quote:Op vrijdag 14 december 2012 15:58 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Wie bepaalt precies wat er achterlijk is en wat niet? De burgers zelf? Zou een mooi zooitje worden dan. Mag ik dan ook gaan bepalen waar ik precies mag rijden? Vluchtstrookje pakken? Rood licht negeren? Bumperkleven? Spookrijden? Hm?
Dan verhuis je lekker naar Duitsland? Ik zie het probleem niet. Heb je nou moeite met de hoogte van de boete die je zelf veroorzaakt hebt? Iets met billen, blaren enzo.quote:Op vrijdag 14 december 2012 15:59 schreef 100% Tukker het volgende:
[..]
¤57 voor 7 km/u snelheidsovertreding.
Bij onze geweldige oosterburen kost me dat ¤5 of zo. En dan krijg ik er nog extragratis een foto van mezelf bij...
Nou nee, de politie is uitvoerder, geen beleidsmaker.quote:Op vrijdag 14 december 2012 16:00 schreef Zapata het volgende:
[..]
De politieagent dus.. Al is het tegenwoordig moeilijk te bevatten dat een agent zelf kan en mag nadenken. Befehl ist befehl!
De politieagent heeft dus besloten dat TS 12% te hard reed in de bebouwde kom en heeft hem daarvoor beboet en voert de daarvoor geldende regelgeving uit. Problem?quote:Op vrijdag 14 december 2012 16:00 schreef Zapata het volgende:
[..]
De politieagent dus.. Al is het tegenwoordig moeilijk te bevatten dat een agent zelf kan en mag nadenken. Befehl ist befehl!
Manager speak!quote:Op vrijdag 14 december 2012 16:01 schreef Dennis101 het volgende:
[..]
Nou nee, de politie is uitvoerder, geen beleidsmaker.
Dat zal leuke jurisprudentie opleveren.quote:Op vrijdag 14 december 2012 16:00 schreef Zapata het volgende:
[..]
Zie je het voor je, een agent die domweg 90% van alle regelgeving gaat negeren omdat de burger vind dat het onterecht is? Bwhehe.quote:Op vrijdag 14 december 2012 16:01 schreef Kansenjongere het volgende:
[..]
Dat zal leuke jurisprudentie opleveren.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |