hevige gemoedstoestand, dubbele causaliteit blablaquote:Op vrijdag 14 december 2012 17:00 schreef Boterbartje het volgende:
Wil iemand mij noodweerexces uitleggen?
het is het zelfde als noodweer alleen dan buitenproportioneel?
and if so, waarom mag het nu ineens wel?
Serieus? Klinkt lekker. Ik kom daar bijna nooit meer, alleen voor een kopje koffie als in E-gebouw zit. Zat vandaag alleen in Sp dus nogal ver weg.quote:Op vrijdag 14 december 2012 16:59 schreef Boterbartje het volgende:
[..]
Reftertje; 2 euro voor een licht geroosterd bolletje, hamburgertje, sla en gebakken uitjes met een saus naar keuze
Dankjewel jij goede user #kerstgedachtequote:Op vrijdag 14 december 2012 17:01 schreef Tchock het volgende:
[..]
Noodweer is onmiddellijke verdediging tegen aanranding van goed of lijf. Daarbij is het dus belangrijk om te beseffen dat noodweer toegestaan is (het is dan ook een rechtvaardigingsgrond) terwijl bij noodweerexces aangenomen wordt dat je de grenzen van acceptabel noodweer hebt overschreden (en er dus geen rechtvaardiging is!) maar dat dat onder bepaalde omstandigheden toch niet bestraft wordt.
Ja Sp is dan te verquote:Op vrijdag 14 december 2012 17:04 schreef Actaeon het volgende:
[..]
Serieus? Klinkt lekker. Ik kom daar bijna nooit meer, alleen voor een kopje koffie als in E-gebouw zit. Zat vandaag alleen in Sp dus nogal ver weg.
Toen was ik nog druk aan het schrijven volgens mij.quote:Op vrijdag 14 december 2012 17:06 schreef Boterbartje het volgende:
[..]
Ja Sp is dan te ver
We gingen koffie halen maar toen roken we de hamburgers.. het was 11 uur
Ja, ongeveer. Wel even de boekdefinities leren, is handig voor op je tentamen. Maar het onderscheid dat je maakt is goed: bij noodweer doe je niets ''fout'', terwijl bij noodweerexces er juist wel een fout is, maar de wetgever heeft gedacht: 'weet je wat? Voor deze keerquote:Op vrijdag 14 december 2012 17:06 schreef Boterbartje het volgende:
[..]
Dankjewel jij goede user #kerstgedachte
Nee maar serieus bedanktdacht zelf beetje hetzelfde, maar de omstandigheden zijn dus gemoedstoestand zoals angst etc. Ik begrijp... verschil is dan dat het feit wel strafbaar is itt tot noodweer maar de dader niet, toch?
Overuren bestaan niet.quote:
Zou het niet handig zijn als er een keer een overzicht komt wie waar verstand van heeft voor als iemand vragen heeft?quote:Op vrijdag 14 december 2012 17:09 schreef Tchock het volgende:
[..]
Ja, ongeveer. Wel even de boekdefinities leren, is handig voor op je tentamen. Maar het onderscheid dat je maakt is goed: bij noodweer doe je niets ''fout'', terwijl bij noodweerexces er juist wel een fout is, maar de wetgever heeft gedacht: 'weet je wat? Voor deze keer'
Lijkt me niet verstandig als ik ergens verantwoordelijk voor wordt, daarvoor beheers ik geen enkel vak genoegquote:Op vrijdag 14 december 2012 17:13 schreef Actaeon het volgende:
[..]
Zou het niet handig zijn als er een keer een overzicht komt wie waar verstand van heeft voor als iemand vragen heeft?Zodat mensen bij strafrecht enzo meteen naar bijvoorbeeld jou kunnen.
quote:Op vrijdag 14 december 2012 17:13 schreef Tchock het volgende:
[..]
Lijkt me niet verstandig als ik ergens verantwoordelijk voor wordt, daarvoor beheers ik geen enkel vak genoeg
Nouja dit ging aardig goed toch?quote:Op vrijdag 14 december 2012 17:13 schreef Tchock het volgende:
[..]
Lijkt me niet verstandig als ik ergens verantwoordelijk voor wordt, daarvoor beheers ik geen enkel vak genoeg
Dank, hoefde ik 'm niet te posten.quote:
Tardief is noodweerexces plegen als de dreiging al voorbij is.quote:Op vrijdag 14 december 2012 17:20 schreef Maharbal het volgende:
[..]
Dank, hoefde ik 'm niet te posten.
Overigens: jullie leggen Boterbartje netjes uit wat noodweerexces is. Vergeten jullie intensief en extensief even niet?
Misschien zelfs tardief als je je verveelt.
quote:Op vrijdag 14 december 2012 17:20 schreef Tchock het volgende:
[..]
Tardief is noodweerexces plegen als de dreiging al voorbij is.
Hoe ik dat altijd onthield? tardief = retard = een beetje traag
Tardief komt van het Latijn dus dat is niet moeilijk onthoudenquote:Op vrijdag 14 december 2012 17:20 schreef Tchock het volgende:
[..]
Tardief is noodweerexces plegen als de dreiging al voorbij is.
Hoe ik dat altijd onthield? tardief = retard = een beetje traag
Je denkt toch niet serieus dat ik dat allemaal nog weet?quote:Op vrijdag 14 december 2012 17:20 schreef Maharbal het volgende:
[..]
Dank, hoefde ik 'm niet te posten.
Overigens: jullie leggen Boterbartje netjes uit wat noodweerexces is. Vergeten jullie intensief en extensief even niet?
Misschien zelfs tardief als je je verveelt.
Zat zal best. Maar ik ken de Latijnse term (tardere?) niet.quote:Op vrijdag 14 december 2012 17:22 schreef Boterbartje het volgende:
[..]
Tardief komt van het Latijn dus dat is niet moeilijk onthouden
Ik heb gymnasium gedaan, dus het zou best kunnen hoorquote:Op vrijdag 14 december 2012 17:22 schreef Boterbartje het volgende:
Maar voor een niet Latijn sprekend/begrijpend iemand vind ik je geheugensteuntje geweldig
Waarom weet ik het dan nog wel?quote:Op vrijdag 14 december 2012 17:22 schreef Actaeon het volgende:
[..]
Je denkt toch niet serieus dat ik dat allemaal nog weet?
Intensief is te zware verdediging op het juiste moment (bijvoorbeeld een man in een kroeg met een bajonet in zijn voorhoofd rammen) en extensief is te lang doorgaan met 'verdedigen'.quote:Op vrijdag 14 december 2012 17:22 schreef Actaeon het volgende:
[..]
Je denkt toch niet serieus dat ik dat allemaal nog weet?
Ik ook niet, maar ik spreek vloeiend spaans en dat is zowat hetzelfde. Maakt alles net wat makkelijkerquote:Op vrijdag 14 december 2012 17:22 schreef Tchock het volgende:
[..]
Zat zal best. Maar ik ken de Latijnse term (tardere?) niet.
Tardus?quote:Op vrijdag 14 december 2012 17:22 schreef Tchock het volgende:
[..]
Zat zal best. Maar ik ken de Latijnse term (tardere?) niet.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |