Had voor mij ook wel gekunt, echter had iemand zonder verstand van de verdere films er geen klap van gesnapt. Tevens is dit meer alvast de uitleg voor de verdere films.quote:Op zaterdag 15 december 2012 23:33 schreef Kansenjongere het volgende:
Toch zonde dat Peter Jackson nog steeds niet lijkt te kunnen knippen en zijn crew waarschijnlijk te veel tegen hem opkijkt om hem hierop aan te spreken. Het ziet er allemaal prachtig uit, maar minstens de helft had geschrapt kunnen (of eigenlijk moeten) worden.
quote:Op zaterdag 15 december 2012 23:35 schreef fixatoman het volgende:
[..]
De helft?! Het enige wat geschrapt had kunnen worden was deHet eerste uur had in maximaal 10 minuten kunnen worden samengevat. En van dat eindeloze rennen (door overigens prachtige landschappen) had ook zeker een half uur weggesneden kunnen worden.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.. Voorderest was het een ode aan het boek en alle fans, we mogen PJ hier dankbaar voor zijn:)
Maar ja, bij Peter Jackson weet je bij voorbaat al dat je een veel te lange film krijgt, zoals het beste is gedemonstreerd bij King Kong:
King Kong (1933): 100 minuten
King Kong (1976): 134 minuten
King Kong (2005): 187 minuten
Zonder alle info omtrent Erebor wordt er geen motief gecreëerd voor de queeste en de scenes met Frodo en Bilbo zijn puur gebruikt om straks alles aan Lord of the Rings te linken. De scènes in Bag End zijn trouw aan het boek, een mooie ode en noodzakelijk om het publiek even te laten wennen aan alle nieuwe gezichten. Dit kan niet in 10 minuten en zeker niet als je uiteindelijk 9 uur naar deze personages moet gaan zitten kijken. Ik snap de kritiek over de traagheid van het begin dan ook totaal niet.quote:Op zaterdag 15 december 2012 23:41 schreef Kansenjongere het volgende:
[..]
Het eerste uur had in maximaal 10 minuten kunnen worden samengevat. En van dat eindeloze rennen (door overigens prachtige landschappen) had ook zeker een half uur weggesneden kunnen worden.
Maar ja, bij Peter Jackson weet je bij voorbaat al dat je een veel te lange film krijgt, zoals het beste is gedemonstreerd bij King Kong:
Volledig mee eens.quote:Op zaterdag 15 december 2012 23:49 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Zonder alle info omtrent Erebor wordt er geen motief gecreëerd voor de queeste en de scenes met Frodo en Bilbo zijn puur gebruikt om straks alles aan Lord of the Rings te linken. De scènes in Bag End zijn trouw aan het boek, een mooie ode en noodzakelijk om het publiek even te laten wennen aan alle nieuwe gezichten. Dit kan niet in 10 minuten en zeker niet als je uiteindelijk 9 uur naar deze personages moet gaan zitten kijken. Ik snap de kritiek over de traagheid van het begin dan ook totaal niet.
Dat de dwergen niet al te snugger en tamelijk lomp zijn en houden van eten snap ik na 5 minuten ook wel, daar heb ik geen drie kwartier voor nodig.quote:Op zaterdag 15 december 2012 23:49 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Zonder alle info omtrent Erebor wordt er geen motief gecreëerd voor de queeste en de scenes met Frodo en Bilbo zijn puur gebruikt om straks alles aan Lord of the Rings te linken. De scènes in Bag End zijn trouw aan het boek, een mooie ode en noodzakelijk om het publiek even te laten wennen aan alle nieuwe gezichten. Dit kan niet in 10 minuten en zeker niet als je uiteindelijk 9 uur naar deze personages moet gaan zitten kijken. Ik snap de kritiek over de traagheid van het begin dan ook totaal niet.
Vooral dat die dwergen gingen zingenquote:Op zondag 16 december 2012 00:05 schreef Kansenjongere het volgende:
[..]
Dat de dwergen niet al te snugger en tamelijk lomp zijn en houden van eten snap ik na 5 minuten ook wel, daar heb ik geen drie kwartier voor nodig.
quote:Op zaterdag 15 december 2012 23:41 schreef Kansenjongere het volgende:
[..]
Het eerste uur had in maximaal 10 minuten kunnen worden samengevat. En van dat eindeloze rennen (door overigens prachtige landschappen) had ook zeker een half uur weggesneden kunnen worden.
Van mij had de intro nog wel 3 uur langer mogen duren.quote:Op zondag 16 december 2012 00:10 schreef Poemgirl het volgende:
[..]is het enige wat ik hierop te zeggen heb.
Dat vond ik ook niet zo geweldig. Gelukkig was het nog een beetje een 'dwergenlied' en geen 100% musicalquote:Op zondag 16 december 2012 00:10 schreef Equites het volgende:
[..]
Vooral dat die dwergen gingen zingenHet zal vast zo in het boek staan, maar het was wel ff wennen. Voor de rest weer een meesterlijke film hoor
Helemaal in LotR sferen.
Mwa, ze zingen in het boek ook wat af, dus dat kon ik nog wel begrijpen. Ik kan van de hele film niet zeggen dat hij onnodig lang was, ik vond hem niet traag. Maar toch, ik vraag me af hoe ze die 6 volgende uren gaan vullen. De beelden waren wel gelikt, en Gollem was wmb het hoogtepunt.quote:Op zondag 16 december 2012 00:10 schreef Equites het volgende:
[..]
Vooral dat die dwergen gingen zingenHet zal vast zo in het boek staan, maar het was wel ff wennen. Voor de rest weer een meesterlijke film hoor
Helemaal in LotR sferen.
Je moet je afvragen of die negen uur wel nodig zijn om dit verhaaltje te vertellen.quote:Op zaterdag 15 december 2012 23:49 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Dat kun je pas concluderen als alle 3 de films uit zijn. Ik heb iig vertrouwen in Peter Jackson en zijn team die claimen de kans te hebben gezien om de hoeveelheid materiaal die er is geschoten over 3 films te verspreiden. Ik denk dat het straks positief uit gaat pakken deze keuze om 3 films te gebruiken. Als je ziet hoeveel er nu al gebeurt in deze 1e film qua verschillende, cruciale (actie)scènes die direct uit het boek komen en met de kennis die we hebben over wat er allemaal nog komen gaat, dan denk ik dat 9 uur makkelijk te vullen zijn zonder dat de films daar aan kwaliteit op achteruit gaan.quote:Op zondag 16 december 2012 00:22 schreef Sloggi het volgende:
[..]
Je moet je afvragen of die negen uur wel nodig zijn om dit verhaaltje te vertellen.
Hoezo niet? Het is puur genieten als liefhebber.quote:Op zondag 16 december 2012 00:22 schreef Sloggi het volgende:
[..]
Je moet je afvragen of die negen uur wel nodig zijn om dit verhaaltje te vertellen.
De enige reden dat je uiteindelijk 9 uur naar deze personages moet gaan zitten kijken is dat elke scheet die een van de personages laat wordt uitgerekt over 15 minuten. Als je je gewoon beperkt tot de essentie had je 1 film van gemiddelde lengte gehad.quote:Op zaterdag 15 december 2012 23:49 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Dit kan niet in 10 minuten en zeker niet als je uiteindelijk 9 uur naar deze personages moet gaan zitten kijken.
Grappig, bij Harry Potter hebben de boeken veel diepgang en personageontwikkeling maar dat zie je totaal niet terug in de films. En bij LOTR weer welquote:Op zondag 16 december 2012 00:48 schreef Sloggi het volgende:
Je hebt natuurlijk ook gewoon te maken met beperkt bronmateriaal. Ik heb The Hobbit vorige week maar eens herlezen, en er zitten erg weinig echt memorabele momenten in (Riddles in the Dark en Bilbo die Smaug ontmoet, waren wat mij betreft met afstand de beste hoofdstukken uit het boek, dat zie je nu dus al terug in de film), veel minder dan in LotR. Het is ook gewoon een vrij eendimensionaal boek, met erg weinig karakterontwikkeling - met Bilbo als uitzondering.
Dan zul je als filmmaker een stuk meer uit de kast moeten halen qua scenario maar ook wat betreft camerawerk (dat bij LotR niet bepaald afwisselend was) dan bij een verhaal dat zo diep gaat als LotR.
Ook helemaal mee eens!quote:Op zaterdag 15 december 2012 23:49 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Dat mensen niet zo goed tegen karakters kunnen die spontaan in zingen uitbarsten, is een nogal hedendaags westers verschijnsel. Er is zelfs een tijd geweest dat je het alleen nog maar in Disney tekenfilms zag. Nu is het echter weer aan een rivival bezig. (en inderdaad in dit geval trouw aan het boek)quote:Op zondag 16 december 2012 00:10 schreef Equites het volgende:
[..]
Helemaal in LotR sferen.
Ja, dat is voor de fans namelijk geweldigquote:Op zondag 16 december 2012 00:22 schreef Sloggi het volgende:
[..]
Grappig, in de production video's is vele malen te zien geweest dat men gewoon op echte paarden reed, geen CGI deze keerquote:Op zondag 16 december 2012 01:50 schreef Isegrim het volgende:
De enige CGI die ik echt vreselijk slecht vond, waren de pony's. Maar goed, ik zit dagelijks tussen de paarden dus ben daar erg kritisch op.Bewegingen klopten totaal niet. Bij close-up rij-scènes zaten ze volgens mij op robots o.i.d. en die bewegingen klopten ook echt niet.
Eens zelfde als met LOTR en toen maakte die ook nog eens een extended versiequote:Op zaterdag 15 december 2012 23:33 schreef Kansenjongere het volgende:
Toch zonde dat Peter Jackson nog steeds niet lijkt te kunnen knippen en zijn crew waarschijnlijk te veel tegen hem opkijkt om hem hierop aan te spreken. Het ziet er allemaal prachtig uit, maar minstens de helft had geschrapt kunnen (of eigenlijk moeten) worden.
Fuck de fans, je maakt films om fans bij te winnen, niet om de bestaande te plezieren.quote:Op zondag 16 december 2012 04:45 schreef Lemans24 het volgende:
[..]
Ja, dat is voor de fans namelijk geweldig
Om in de bioscoop te zien wellicht (filmlengte). Ik kan niet wachten op de de extended version. En mensen die de film "te lang"vinden, maar toch The hobbit willen zien, moeten maar naar de eerder verschenen tekenfilm kijken (die, dacht ik, op youtube staat).quote:Op zondag 16 december 2012 10:29 schreef dakpan90 het volgende:
Als echte fan van het boek ben ik maar wat blij met de ruimte en tijd die is gecreëerd om het verhaal zorgvuldig neer te leggen. Mooie lange scenes, die niet altijd toevoegen aan het algehele verhaal, maar wel een waardevolle toevoeging zijn. Lengte was wmb precies goed, en drie films lijkt me dan ook een heel redelijk aantal. LOTR had in feite wel een 4e film kunnen gebruiken.
Er werd ook op echte paarden gereden, maar in sommige scenes zijn de pony's cgi (bij de trollen) en bij een aantal close-ups van rijdende personages zitten ze op robots en in beide gevallen kloppen de bewegingen niet.quote:Op zondag 16 december 2012 09:05 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Grappig, in de production video's is vele malen te zien geweest dat men gewoon op echte paarden reed, geen CGI deze keer
Met name de eerste films zijn dan ook 'recht-toe-recht-aan'-kinderfilms. Bij LotR ligt dat iets anders.quote:Op zondag 16 december 2012 01:02 schreef LeaderRoel het volgende:
[..]
Grappig, bij Harry Potter hebben de boeken veel diepgang en personageontwikkeling maar dat zie je totaal niet terug in de films. En bij LOTR weer wel
Dankjewel.quote:Op zondag 16 december 2012 09:53 schreef SaintOfKillers het volgende:
[..]
Fuck de fans, je maakt films om fans bij te winnen, niet om de bestaande te plezieren.
Niet dat ik 'm zelf te lang vond, maar "voor de fans" vind ik altijd maar een non-argument.
quote:Op zondag 16 december 2012 13:17 schreef eQuaL het volgende:
Toffe film! 3D vond ik wederom niet zoveel toevoegen, eerder irritant dat er geen gewone IMAX was...
Reuzen idd erg over the top, wel gaaf gemaakt. Valt me wel weer op dat je echt een kinderverhaal aan het kijken bent, na al deze dingen nog helemaal niemand dood? Right
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Helemaal super.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Ik heb het niet over de die-hard fans, maar over gewone fans. Dus mensen die weten wat The Hobbit of Lord of the RIngs is. Die eventueel de boeken hebben gelezen. Die in de meeste gevallen de LOTR films wel hebben gezien.quote:Op zondag 16 december 2012 09:53 schreef SaintOfKillers het volgende:
[..]
Fuck de fans, je maakt films om fans bij te winnen, niet om de bestaande te plezieren.
Niet dat ik 'm zelf te lang vond, maar "voor de fans" vind ik altijd maar een non-argument.
quote:Op zondag 16 december 2012 17:41 schreef LeaderRoel het volgende:
Ben net terug! Ik vond m geweldig!
Maar ik vraag me een ding af:SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Sterker nog: tussen elke punt en komma is nog een scène extra bedacht!quote:Op zondag 16 december 2012 14:15 schreef picodealion het volgende:
Wat een ongelooflijk langerekte film zeg, niet normaal. Ik vond het mooi gemaakt, maar volgens mij moest 'ie echt letterlijke elke punt en komma uit het boek verfilmen. Elke scene werd overbodig uitgerekt met dramatisch aanzwellende muziek en overbodige shots. Geen wonder als ze er 3 films van maken, maar de volgende 2 sla ik over.
quote:Op zondag 16 december 2012 17:37 schreef Kyubey het volgende:
[..]Tja dat er later misschien nog iemand dood gaat doet niets af aan het feit dat ze het allemaal wel ontzettend makkelijk overleven.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Maargoed, typerend voor de Tolkien reeks natuurlijk, in LOTR ging ook niemand die boeiend was dood![]()
Gollum!quote:Op zondag 16 december 2012 17:47 schreef eQuaL het volgende:
[..]
Tja dat er later misschien nog iemand dood gaat doet niets af aan het feit dat ze het allemaal wel ontzettend makkelijk overleven.
Maargoed, typerend voor de Tolkien reeks natuurlijk, in LOTR ging ook niemand die boeiend was dood
quote:Op zondag 16 december 2012 17:45 schreef Lemans24 het volgende:
[..]Nee hoor, kijk maar goed naar die trailer! Daar zie je toch echt Gandalf die door Dol Guldur loopt en met iets of iemand vecht.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Sterker nog: als je LOTR niet gezien/gelezen had begreep je er niets van.quote:Op zondag 16 december 2012 17:43 schreef Lemans24 het volgende:
[..]
Ik heb het niet over de die-hard fans, maar over gewone fans. Dus mensen die weten wat The Hobbit of Lord of the RIngs is. Die eventueel de boeken hebben gelezen. Die in de meeste gevallen de LOTR films wel hebben gezien.
Dat zijn überhaubt de enige mensen die naar The Hobbit gaan. Een niet-fan, dus iemand die The Hobbit of LOTR niks zegt, of niet leuk vindt, zal geen interesse hebben in deze film. Dit is ook mooi te zien aan het vrijwel gelijke aantal bezoekers voor The Hobbit en de LOTR films.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.![]()
quote:Op zondag 16 december 2012 18:28 schreef LeaderRoel het volgende:
Kan iemand mij misschien vertellen wat deSauron heeft de Witch-King opgeroepen (want necromancer), waarschijnlijk om de ring op te kunnen sporen.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Gandalf is daar nog niet geweest, dat komt vermoedelijk in deel twee.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Amen.
quote:Op zondag 16 december 2012 18:28 schreef LeaderRoel het volgende:
Kan iemand mij misschien vertellen wat deSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Helemaal super.
quote:Op zondag 16 december 2012 18:32 schreef Jivis het volgende:
[..]
Sauron heeft de Witch-King opgeroepen (want necromancer), waarschijnlijk om de ring op te kunnen sporen.
Gandalf is daar nog niet geweest, dat komt vermoedelijk in deel twee.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
quote:Op zondag 16 december 2012 18:32 schreef Kyubey het volgende:
[..]Trouwens;SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
WAAR WAS TOM BOMBADIL???
In zijn huisje waar hij hoort.quote:Op zondag 16 december 2012 18:35 schreef LeaderRoel het volgende:
[..]
Trouwens;
WAAR WAS TOM BOMBADIL???
quote:Op zondag 16 december 2012 18:34 schreef LeaderRoel het volgende:
[..]SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
quote:Op zondag 16 december 2012 17:45 schreef Lemans24 het volgende:
[..]Waarschijnlijk is dat voor de extended versieSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
quote:Op zondag 16 december 2012 18:36 schreef Sloggi het volgende:
[..]Oh oke, we zulen zien.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Heb het boek nog niet gelezen maar vond het wel jammer toen de film afgelopen was en dat het stukje in Dol Guldur niet langskwam en wel in de trailer![]()
quote:Op zondag 16 december 2012 18:34 schreef LeaderRoel het volgende:
[..]Ik denk het niet, dat is zo'n essentieel onderdeel van het plot. Als die confrontatie is geschrapt, waarom zit het hele Dol Guldur-deel er dan überhaupt in? Die eerste trailer, waarin we Gandalf met de necromancer zien vechten, verscheen toen er nog maar twee films uit zouden komen. Daarom zitten er ook beelden in die we nu in de tweede film gaan zien (Balin verstrikt in een spinnenweb, bijvoorbeeld).SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Amen.
in the Fellowship of the Ring, hoofdstuk 7.quote:Op zondag 16 december 2012 18:35 schreef LeaderRoel het volgende:
[..]
Trouwens;
WAAR WAS TOM BOMBADIL???
ben benieuwd of de spinnen gaan praten. denk het niet(was ook niet het geval met de arenden)quote:Op zondag 16 december 2012 19:26 schreef Jivis het volgende:
[..]
( verstrikt in een spinnenweb, bijvoorbeeld).
In het boek komt Dol Guldur helemaal niet voor. Wel wordt het (min of meer) zijdelings genoemd.quote:Op zondag 16 december 2012 18:52 schreef LeaderRoel het volgende:
[..]
Oh oke, we zulen zien.
Heb het boek nog niet gelezen maar vond het wel jammer toen de film afgelopen was en dat het stukje in Dol Guldur niet langskwam en wel in de trailer
Daarvan is al zeker dat die in de extended version zitquote:Op zondag 16 december 2012 22:08 schreef LeaderRoel het volgende:
Trouwens, ik zat net weer die trailer te kijken en het stuk dat Bilbo de gebroken stukken van Narsil zag zat ook niet in de film.
Hoe weet je dat? Is er een lijst op internet ofzo?quote:Op zondag 16 december 2012 22:25 schreef Romanus het volgende:
[..]
Daarvan is al zeker dat die in de extended version zit
Ze komen in deel 2 toch niet meer terug naar Elrond? 1 + 1...quote:Op zondag 16 december 2012 22:28 schreef LeaderRoel het volgende:
[..]
Hoe weet je dat? Is er een lijst op internet ofzo?
Jawel ze worden bang van het mysterieuze Demsterwold, en ze krijgen honger en worden moe dus besluiten ze om weer ff terug te gaan en te chillen in Rivendel.quote:Op zondag 16 december 2012 22:42 schreef Kyubey het volgende:
[..]
Ze komen in deel 2 toch niet meer terug naar Elrond? 1 + 1...
quote:Op zondag 16 december 2012 22:47 schreef LeaderRoel het volgende:
[..]
Jawel ze worden bang van het mysterieuze Demsterwold, en ze krijgen honger en worden moe dus besluiten ze om weer ff terug te gaan en te chillen in Rivendel.
Ga weg met je Anakin Skywalkerquote:Op zondag 16 december 2012 23:39 schreef LeaderRoel het volgende:
Ze laten ook nog een jonge Aragorn in deel 2 zien, hij komt er zo uit te zien:
[ afbeelding ]
Is toch wel leuk, bijna je hele film terug verdient in 1 weekendquote:Op zondag 16 december 2012 22:06 schreef Jor_Dii het volgende:
Box office na 1e weekend: Worldwide: $222,975,000
Laat op gang met 40 minuten opbouw? Ooit wel eens van het eerste bedrijf gehoord van een film? Titanic, met zowat 90 minuten opbouw? Ze willen zeker echt Twilight of Harry Potter, die filmcritici van tegenwoordig, dwazen.quote:The Hobbit komt vreselijk laat op gang. Nadat Gandalf en de dwergen zijn stede zijn binnengevallen, doet Bilbo er ruim veertig minuten over om te besluiten met ze mee op avontuur te gaan. Al die tijd zitten we in een Efteling-decor te kijken naar dwergen die boeren, scheten laten en liedjes zingen. Dat is echt iets teveel van het goede.
Of Avatarquote:Op maandag 17 december 2012 07:42 schreef Lemans24 het volgende:
Nu.nl snap er ook al niks van:
[..]
Laat op gang met 40 minuten opbouw? Ooit wel eens van het eerste bedrijf gehoord van een film? Titanic, met zowat 90 minuten opbouw? Ze willen zeker echt Twilight of Harry Potter, die filmcritici van tegenwoordig, dwazen.
Amper serieus te nemen inderdaad; ik weet niet welke film critic daar aangesteld is, maar als je niet snapt dat deze intro broodnodig is én trouw aan het boek blijft snap je er dus helemaal niets van.quote:Op maandag 17 december 2012 07:42 schreef Lemans24 het volgende:
Nu.nl snap er ook al niks van:
[..]
Laat op gang met 40 minuten opbouw? Ooit wel eens van het eerste bedrijf gehoord van een film? Titanic, met zowat 90 minuten opbouw? Ze willen zeker echt Twilight of Harry Potter, die filmcritici van tegenwoordig, dwazen.
En het stukje dat elrond iets over de sting verteltquote:Op zondag 16 december 2012 22:08 schreef LeaderRoel het volgende:
Trouwens, ik zat net weer die trailer te kijken en het stuk dat Bilbo de gebroken stukken van Narsil zag zat ook niet in de film.
Dat zit er wel degelijk in (het is trouwens Balin die iets zegt over Sting ''more of a letter opener'')quote:Op maandag 17 december 2012 08:29 schreef gotrunks het volgende:
[..]
En het stukje dat elrond iets over de sting vertelt
Het is een boek dat over 3 films van 3 uur wordt verspreid. Tuurlijk komt het dan langzaam op gang.quote:Op maandag 17 december 2012 09:06 schreef Roberto_BOZ het volgende:
Het eerste stuk met de dwergen was zeker niet te langdradig. Gisteren een 2e keer geweest en wat me nog wel stoorde was dat na die 40 minuten Bilbo inderdaad besluit mee te gaan. Je denkt: nice, nu gaan we los. Op dat moment komt de te lange flashback van Thorin. Hierna schakelen we weer direct over naar Radagast. Dan zijn we dus bijna een uur verder en hebben we nog niks gezien.
Vanaf het moment dat we Rivendell verlaten wordt het echter weer een visueel spektakel dat zijn weerga niet vaak ziet.
Elrond zei alleen wat over Orcrist en Glamdring.quote:Op maandag 17 december 2012 08:39 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Dat zit er wel degelijk in (het is trouwens Balin die iets zegt over Sting ''more of a letter opener'')
Te lange flashback? Dat stukje van 5 minuten over die Orc? Je was het verhaal daarna weer helemaal kwijt zeker?quote:Op maandag 17 december 2012 09:06 schreef Roberto_BOZ het volgende:
Het eerste stuk met de dwergen was zeker niet te langdradig. Gisteren een 2e keer geweest en wat me nog wel stoorde was dat na die 40 minuten Bilbo inderdaad besluit mee te gaan. Je denkt: nice, nu gaan we los. Op dat moment komt de te lange flashback van Thorin. Hierna schakelen we weer direct over naar Radagast. Dan zijn we dus bijna een uur verder en hebben we nog niks gezien.
Vanaf het moment dat we Rivendell verlaten wordt het echter weer een visueel spektakel dat zijn weerga niet vaak ziet.
Binnen deze film vond ik die flashback wat aan de lange kant. Het personage Thorin is belangrijk en ik begrijp de character building, maar op dit punt in de film kwam het nog steeds niet op gang. Ik had het wat later geplaatst, misschien in Rivendell.quote:Op maandag 17 december 2012 10:29 schreef eQuaL het volgende:
[..]
Te lange flashback? Dat stukje van 5 minuten over die Orc? Je was het verhaal daarna weer helemaal kwijt zeker?
Het argument snijdt wel hout; er gebeurt opzich te weinig in de film om de lengte te rechtvaardigen. The Fellowship of the Ring was ook voor een groot deel introducerend, maar daar heb je wel meerdere grote gebeurtenissen.quote:Op maandag 17 december 2012 09:22 schreef attila_de_hun het volgende:
Ik begrijp er werkelijk geen bal van als mensen de film langdradig vinden. Ik ben alleen maar superblij dat er een de tijd wordt genomen om op gang te komen , wat extra info wordt geven etc. etc. Moet de hobbit dan een soort transformersfilm worden met alleen maar actie en explosies (is ook leuk op zijn tijd maar natuurlijk niks voor films als de hobbit). Ik hoop maar dat de twee volgende delen elk nog langer zijn en veel van de wereld van Middle earth laten zien!
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.. Wat dat betreft ben ik wel blij dat we die dingen nog voor een volgende film bewaard krijgen op een beter moment.![]()
Maar het is geen film op zich, er komen er nog twee waarvoor nu wellicht de fundamenten worden gelegd. En het inkorten....Had Radagast erin gemoeten? Nee, het zou vast zonder hem hebben gekunnen of dan toch ten minste veel korter. Moet in de volgende film Beorn erin? Nee, er kan ook een variant worden gemaakt van The hobbit zonder hem. De spinnen kunnen ook wel worden overgeslagen. Immers, in het boek komen ze die alleen maar in het bos tegen. en zo kunnen we nog wel wat andere dingen verzinnen. Maar een deel van het huidige publiek heeft denk ik niet meer het geduld om eens naar een een wat tragere film te kijken. Ik zat daarjuist nog te denken, hoe kunnen zulke mensen nog genieten van een film zoals "12 angry man) waarin alleen maar wordt gepraat in een kamer en geen explosies en vette vechtpartijen in voorkomenquote:Op maandag 17 december 2012 10:38 schreef Jivis het volgende:
[..]
Het argument snijdt wel hout; er gebeurt opzich te weinig in de film om de lengte te rechtvaardigen. The Fellowship of the Ring was ook voor een groot deel introducerend, maar daar heb je wel meerdere grote gebeurtenissen.
Ik heb genoten van The Hobbit, maar zure recensenten beschouwen de visuele pracht nu als vanzelfsprekend. Zij zien het niet, zoals wij, als een terugkeer naar Middle-Earth maar als meer van hetzelfde. Waardoor ze dus meer op het plot zijn gaan letten en tot de conclusie komen dat daar niet veel in zit. Ik ben blij met drie films, maar voor een betere beoordeling had PJ er misschien beter twee kunnen maken.
Maar goed, screw the critics.
I know, maar dat was met de FotR natuurlijk ook zo. En die werd alom geprezen.quote:Op maandag 17 december 2012 10:57 schreef attila_de_hun het volgende:
[..]
Maar het is geen film op zich, er komen er nog twee waarvoor nu wellicht de fundamenten worden gelegd.
Niet echt hè. Eigenlijk waren alleen de Riddles in the Dark scene en de confrontatie met de witte ork op die klif echt van belang. En wat betreft het overkoepelende verhaal dat in de proloog werd verteld zijn ze eigenlijk alleen kilometergewijs iets opgeschotenquote:Op maandag 17 december 2012 10:57 schreef attila_de_hun het volgende:
Verder hebben er toch best wel wat "grote"gebeurtenissen plaats gevonden?
Tuurlijk, maar toen de FotR uitkwam waren ook mensen die geen fan waren van het verhaal of de wereld het er wel over eens dat het een technisch hoogstandje was. Bij The Hobbit is het 'normaal' geworden. Met als gevolg dat er meer wordt gelet op het verhaal.quote:Op maandag 17 december 2012 10:57 schreef attila_de_hun het volgende:
Uiteindelijk blijft het een kwestie van smaak.
Misschien, maar onderschat het gegeven niet dat FotR een nieuwe standaard zette met de visuele effecten en enorme veldslagen. Er zijn een hoop mensen die geen liefhebber zijn van het hele, langdradige fantasy-sfeertje in LotR, maar die wel onder de indruk waren van de actiescenes en de prachtige beelden. Ik ben er absoluut van overtuigd dat dat mede gezorgd heeft voor de hoge waarderingen destijds. Omdat die pracht en praal nu vanzelfsprekend is geworden, speelt het veel minder een rol.quote:Op maandag 17 december 2012 12:57 schreef SaintOfKillers het volgende:
Ik denk dat er in LOTR even hard werd gelet op het verhaal, maar dat het basisgegeven daar geschikter was om mensen te boeien met pseudo-filler. Daar bleek al snel dat er een oorlog tussen het goede en het kwade zat aan te komen, met heel Middle Earth als inzet.
Als je middle earth fan bent ga je deze film sowieso waarderenquote:Op maandag 17 december 2012 13:42 schreef Eenskijken het volgende:
ik ben nu bezig met het boekik ontwijk dit topic dan ook best wel, maar hoor toch vooral negatieve klanken. jammer, ik ben sowieso middle earth fan dus wat mij betreft kan t niet tegenvallen
In die zin is de hobbit een lastige film want het verhaal is sowieso armer aan grote momenten als TLOTR. en inderdaad, de nieuwigheid is er vanaf. Men had in dat opzicht beter eerst The hobbit verfilmd en daarna TLOTR.quote:Op maandag 17 december 2012 12:19 schreef Jivis het volgende:
[..]
I know, maar dat was met de FotR natuurlijk ook zo. En die werd alom geprezen.
[..]
Niet echt hè. Eigenlijk waren alleen de Riddles in the Dark scene en de confrontatie met de witte ork op die klif echt van belang. En wat betreft het overkoepelende verhaal dat in de proloog werd verteld zijn ze eigenlijk alleen kilometergewijs iets opgeschoten.
[..]
Tuurlijk, maar toen de FotR uitkwam waren ook mensen die geen fan waren van het verhaal of de wereld het er wel over eens dat het een technisch hoogstandje was. Bij The Hobbit is het 'normaal' geworden. Met als gevolg dat er meer wordt gelet op het verhaal.
Ik vind de lage waardering dus niet zo verrassend, maar ben het er zelf niet mee eens en weet zeker dat ik The Hobbit nog zeker drie keer ga herkijken voor de tweede uitkomt. En ik kijk ook enorm uit naar de EE, natuurlijk.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |