abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  Designer zondag 16 december 2012 @ 23:32:34 #126
266257 crew  DeZwabber
dugga doo dugga dugga doo
pi_120400442
quote:
0s.gif Op zondag 16 december 2012 23:31 schreef Drizzt_DoUrden het volgende:

[..]

Wat gebeurt er als je hem gewoon laat liggen tukken, naast het feit dat alles ondergescheten wordt? :P
Dan gaat er iemand op zitten
🐙
pi_120400503
quote:
0s.gif Op zondag 16 december 2012 23:27 schreef Drizzt_DoUrden het volgende:

[..]

Ik moet wel zeggen dat het bij Meisje geholpen heeft toen ze eenmaal een fatsoenlijk stel vleugels en een staart kreeg :Y

Ze heeft altijd geprobeerd te vliegen, maar dat ging niet (want sneue vleugeltjes en dito staart). Pas toen de boel voltooid was heb ik haar gewoon opgetild en in het zicht van de kooi gehouden, toen vloog/gleed ze er vanzelf naartoe *O*
Snap jou idee wel, goed dat het gelukt is! Mabel heeft goede vleugels, wij zijn niet de eerste eigenaar, ze heeft nooit leren vliegen. En op de een of andere manier pikt ze dat nu niet op.
  Moderator / Redactie FP zondag 16 december 2012 @ 23:33:51 #128
90910 crew  Drizzt_DoUrden
Rawr
pi_120400507
quote:
10s.gif Op zondag 16 december 2012 23:32 schreef DeZwabber het volgende:

[..]

Dan gaat er iemand op zitten
Niet zo best voor de gezondheid, nee ;(
[b]Dingen doen met dingen, da's machtig mooi
Twitch: <a href="https://www.twitch.tv/drizzt_dourden" target="_blank" rel="nofollow norererer noopener" >https://www.twitch.tv/drizzt_dourden</a>[/b]
  Moderator / Redactie FP zondag 16 december 2012 @ 23:34:44 #129
Rawr
pi_120400543
quote:
0s.gif Op zondag 16 december 2012 23:33 schreef Limi het volgende:

[..]

Snap jou idee wel, goed dat het gelukt is! Mabel heeft goede vleugels, wij zijn niet de eerste eigenaar, ze heeft nooit leren vliegen. En op de een of andere manier pikt ze dat nu niet op.
Hmm, ach, als het beestje het zelf zo wel best vindt, wie zijn wij dan om er over te oordelen? :)
Twitch: <a href="https://www.twitch.tv/drizzt_dourden" target="_blank" rel="nofollow norererer noopener" >https://www.twitch.tv/drizzt_dourden</a>[/b]
pi_120400579
quote:
0s.gif Op zondag 16 december 2012 23:29 schreef oh-oh het volgende:
:') Oscar ging normaal elke avond braaf zelf zijn hok in om te slapen.
Nu ligt ie al voor de derde avond op rij op de bank onder een deken te slapen en vind ik het sneu dat ik hem dalijk wakker moet maken ...
Lekker plekje\ ;)
  zondag 16 december 2012 @ 23:44:05 #131
176471 oh-oh
Sure...fine...whatever...
pi_120400946
Nou ik ga er niet op zitten en de honden ook niet hoor.
Ik zal hem mss vannacht eens laten slapen op de bank, zoveel poept ie niet.
Ik kon hem trouwens net voor het eerst op mijn hand laten stappen en op mijn schouder zetten en toen ging ie zitten spinnen en wrijven tegen mn wang en mocht ik kusjes geven :D O+
Op dinsdag 20 december 2011 03:07 schreef minthy het volgende:
Zelfs ik zou oh-oh doen, alleen al op basis van haar postgedrag en ui O+
'Outside of a dog, a book is man's best friend. Inside of a dog it's too dark to read.'
( Groucho Marx )
  zondag 16 december 2012 @ 23:44:49 #132
176471 oh-oh
pi_120400972
Ik maakte hem dus wakker, meestal vliegt ie dan uiteindelijk wel zijn kooi in, maar nee, tot twee keer toe terug onder dat kussen ook he :')
'Outside of a dog, a book is man's best friend. Inside of a dog it's too dark to read.'
( Groucho Marx )
  Designer zondag 16 december 2012 @ 23:49:01 #133
266257 crew  DeZwabber
dugga doo dugga dugga doo
pi_120401151
quote:
0s.gif Op zondag 16 december 2012 23:33 schreef Drizzt_DoUrden het volgende:

[..]

Niet zo best voor de gezondheid, nee ;(
kan je hem wel makkelijk tussen de tralies door terug doen in z'n kooi.
🐙
  Moderator / Redactie FP zondag 16 december 2012 @ 23:52:55 #134
Rawr
pi_120401301
quote:
0s.gif Op zondag 16 december 2012 23:44 schreef oh-oh het volgende:
Nou ik ga er niet op zitten en de honden ook niet hoor.
Ik zal hem mss vannacht eens laten slapen op de bank, zoveel poept ie niet.
Ik kon hem trouwens net voor het eerst op mijn hand laten stappen en op mijn schouder zetten en toen ging ie zitten spinnen en wrijven tegen mn wang en mocht ik kusjes geven :D O+
O+ *O*

quote:
10s.gif Op zondag 16 december 2012 23:49 schreef DeZwabber het volgende:

[..]

kan je hem wel makkelijk tussen de tralies door terug doen in z'n kooi.
Precies, scheelt toch weer een seconde of 2 aan werk _O_
  zondag 16 december 2012 @ 23:55:36 #135
176471 oh-oh
pi_120401426

Mss laat ik m echt wel daar slapen O+
( Groucho Marx )
  Moderator / Redactie FP zondag 16 december 2012 @ 23:57:07 #136
Rawr
pi_120401492
Hij ligt er wel heel knusjes bij, lekker laten liggen :Y
  zondag 16 december 2012 @ 23:58:22 #137
176471 oh-oh
pi_120401549
Ik durf te wedden dat ie morgen gewoon in zijn kooi zit als ik wakker word ( uitslapen, vakantie :P )
En ik heb toch geen vazen :P
( Groucho Marx )
  maandag 17 december 2012 @ 08:43:37 #138
138510 Federer-fan
Heet eigenlijk Haainado
pi_120405607
quote:
0s.gif Op zondag 16 december 2012 22:57 schreef oh-oh het volgende:

[..]

Maar dan in een kooi?

[….]
Nee, maar in de kooi vervoer ik ze naa de kamer en dan doe ik de kooi open. Net als nu. Als ik thuiskom (meestal rond 20.30 uur) gaat de kooi open en als zij en ik gaan slapen (rond 23.00 uur) gaat hij dicht en gaan ze slapen.
[b]Op dinsdag 28 februari 2012 10:19 schreef TheGeneral:[/b]Eindelijk eens wat zinnige posts van Federer-fan O+ .
[b]Op maandag 24 mei 2010 16:33 schreef tarantism:[/b]dit is het slechtste topic dat ik ooit heb gezien
pi_120405995
Mijn Dodotje vliegt ook niet, helaas zal hij ook nooit kunnen vliegen. Gelukkig lijkt het er niet op dat hij eronder lijdt :) Ik maak me altijd wel wat zorgen om zijn lichaamsbeweging, omdat halsbandparkieten normaal gesproken actieve vliegers zijn. Die beweging gaat hij nooit krijgen wat zijn levensduur wel veel kan beperken. Hij kan ook alleen een beetje landen. Vroeger liet hij zich gewoon vallen en hoorde je "plof", daarom had hij toen nooit een hoge kooi :D Volgens mij is er geen manier om een vogel te leren vliegen. Heel misschien dat ze het nog zouden oppikken als een soortgenoot wel vliegen kan.
Wat gewoon is voor de spin, is chaos voor de vlieg.
  maandag 17 december 2012 @ 12:01:57 #140
176471 oh-oh
pi_120410567
Hij haaaaaaaaaat de camera!
Hij houdt van mijn eten :')
( Groucho Marx )
pi_120414416
Dus in ruil voor een beetje eten dan wil Oscar de camera wel voor lief nemen? :D

Zijn er meer vogels die een hekel hebben aan gelakte lange nagels? Dodo en Poekie kregen er beide woede aanvallen van toen ze bij m'n schoonmoeder stonden. Poekie ging zo ver dat ze haar eens in d'r keel probeerde te pikken. :@
  Moderator / Redactie FP maandag 17 december 2012 @ 14:21:37 #142
Rawr
pi_120415851
Ik heb er iig een hekel aan :@
pi_120428943
quote:
17s.gif Op zondag 16 december 2012 23:55 schreef oh-oh het volgende:
[ afbeelding ]
Mss laat ik m echt wel daar slapen O+
Lekker knus plekje :)
pi_120429163
quote:
2s.gif Op maandag 17 december 2012 09:14 schreef Pannenkoekenmix het volgende:
Mijn Dodotje vliegt ook niet, helaas zal hij ook nooit kunnen vliegen. Gelukkig lijkt het er niet op dat hij eronder lijdt :) Ik maak me altijd wel wat zorgen om zijn lichaamsbeweging, omdat halsbandparkieten normaal gesproken actieve vliegers zijn. Die beweging gaat hij nooit krijgen wat zijn levensduur wel veel kan beperken. Hij kan ook alleen een beetje landen. Vroeger liet hij zich gewoon vallen en hoorde je "plof", daarom had hij toen nooit een hoge kooi :D Volgens mij is er geen manier om een vogel te leren vliegen. Heel misschien dat ze het nog zouden oppikken als een soortgenoot wel vliegen kan.
Weet jij waardoor het komt dat jou Dodo niet vliegt?
Ohw wat eng is dat vallen he. Toen Mabel bij ons kwam was ze heel kort gewiekt dan plofte ook gewoon loodrecht op de grond, doodeng vond ik dat. Nu haar vleugels weer lang zijn, gebeurd dat gelukkig niet meer.
pi_120429355
Haha, leuke fimpjes weer van Oscar. Beetje chanteren met de ontbijtgranen,he... _O- *O*
pi_120430002
Ik had het nog over haar reiskooi, kan er maar 1 foto van vinden waar die (bij) op staat. Ideaal vindt ik hem, ze kan zo overal mee naar toe. Deze foto is afgelopen zomer in onze tuin, daar zit ze er ook vaak op. En maar kijken naar die musjes, zo leuk. 'Kom maar", roept ze ze zelf!

pi_120430144
Nou vliegen kunnen mijn parkietjes wel. Één keer per dag moeten zo ook echt hun vleugels uitslaan. Gaan ze als een wilde met hun vleugels slaan in de kooi. Alle veren die op de bodem liggen waaien dan omhoog en een hoop lawaai komt er dan uit.

Een keer waren ze ontsnapt, ze bleven vliegen :( })

Geniet nog elke dag van mijn parkietjes, ze zijn zo schattig al zijn ze helemaal niet tam, maar dat vind ik aan de ene kant ook wel tof.

Zou ook wel meer vogels willen, maar wil ooit nog een kat, dus ik wacht maar even met meer vogels of een poging tot het kweken van nageslacht.
  maandag 17 december 2012 @ 22:07:20 #148
176471 oh-oh
pi_120437929
quote:
0s.gif Op maandag 17 december 2012 19:59 schreef Limi het volgende:
Ik had het nog over haar reiskooi, kan er maar 1 foto van vinden waar die (bij) op staat. Ideaal vindt ik hem, ze kan zo overal mee naar toe. Deze foto is afgelopen zomer in onze tuin, daar zit ze er ook vaak op. En maar kijken naar die musjes, zo leuk. 'Kom maar", roept ze ze zelf!

[ afbeelding ]
Oh my goodness dat is echt te cute O+
( Groucho Marx )
pi_120438701
quote:
0s.gif Op maandag 17 december 2012 19:41 schreef Limi het volgende:

[..]

Weet jij waardoor het komt dat jou Dodo niet vliegt?
Ohw wat eng is dat vallen he. Toen Mabel bij ons kwam was ze heel kort gewiekt dan plofte ook gewoon loodrecht op de grond, doodeng vond ik dat. Nu haar vleugels weer lang zijn, gebeurd dat gelukkig niet meer.
Dodo vliegt niet omdat hij aan beide kanten een verkorte vleugel heeft. Hij werd gekortwiekt in de winkel. Uit gemakt liet hij zich dan op de grond vallen, omdat dat sneller was dan klimmen. Zo heb ik hem weleens op zijn zijtje zien liggen, half spartelend met zijn pootjes :( Was ie dan maar nooit gewiekt, dan was dit allemaal nooit gebeurd. Hij werd bij de kweker al gewiekt, in de winkel ook toen hij weer wat verder kon vliegen. Juist mijn stagebegeleidster had geen flauw idee hoe ze dat doen moest, ik gok dat het daar ergens fout ging.
Uiteindelijk zijn er stukken vleugel van Dodo afgevallen die helemaal afgestorven waren. Hij had dus zoveel pijn in de winkel dat hij slecht at en sterk verzwakte. Gelukkig lijkt hij alsnog wel tevrden met zijn leventje :)

Vandaag kon Dodo door zich uit te rekken precies bij de kartonnen dozen die er als speeltunnel voor de katjes staat :D Heerlijk speelgoed vind hij het :)
  maandag 17 december 2012 @ 22:29:21 #150
176471 oh-oh
pi_120439549
Aw wat onwijs stom dat ze hem zo verkeerd gewiekt hadden zeg :(
Gelukkig heeft ie nu een fijn leven O+
Ik had net visite en ik was onwijs trots op Oscar, want hij kwam telkens op mijn hand en ik kon laten zien dat ik hem kusjes kon geven en zo.
Ik heb hem pas een maand, hij heeft al zo onwijs veel geleerd :D
( Groucho Marx )
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')