Dan gaat er iemand op zittenquote:Op zondag 16 december 2012 23:31 schreef Drizzt_DoUrden het volgende:
[..]
Wat gebeurt er als je hem gewoon laat liggen tukken, naast het feit dat alles ondergescheten wordt?
Snap jou idee wel, goed dat het gelukt is! Mabel heeft goede vleugels, wij zijn niet de eerste eigenaar, ze heeft nooit leren vliegen. En op de een of andere manier pikt ze dat nu niet op.quote:Op zondag 16 december 2012 23:27 schreef Drizzt_DoUrden het volgende:
[..]
Ik moet wel zeggen dat het bij Meisje geholpen heeft toen ze eenmaal een fatsoenlijk stel vleugels en een staart kreeg
Ze heeft altijd geprobeerd te vliegen, maar dat ging niet (want sneue vleugeltjes en dito staart). Pas toen de boel voltooid was heb ik haar gewoon opgetild en in het zicht van de kooi gehouden, toen vloog/gleed ze er vanzelf naartoe
Niet zo best voor de gezondheid, neequote:
Hmm, ach, als het beestje het zelf zo wel best vindt, wie zijn wij dan om er over te oordelen?quote:Op zondag 16 december 2012 23:33 schreef Limi het volgende:
[..]
Snap jou idee wel, goed dat het gelukt is! Mabel heeft goede vleugels, wij zijn niet de eerste eigenaar, ze heeft nooit leren vliegen. En op de een of andere manier pikt ze dat nu niet op.
Lekker plekje\quote:Op zondag 16 december 2012 23:29 schreef oh-oh het volgende:
Oscar ging normaal elke avond braaf zelf zijn hok in om te slapen.
Nu ligt ie al voor de derde avond op rij op de bank onder een deken te slapen en vind ik het sneu dat ik hem dalijk wakker moet maken ...
kan je hem wel makkelijk tussen de tralies door terug doen in z'n kooi.quote:Op zondag 16 december 2012 23:33 schreef Drizzt_DoUrden het volgende:
[..]
Niet zo best voor de gezondheid, nee
quote:Op zondag 16 december 2012 23:44 schreef oh-oh het volgende:
Nou ik ga er niet op zitten en de honden ook niet hoor.
Ik zal hem mss vannacht eens laten slapen op de bank, zoveel poept ie niet.
Ik kon hem trouwens net voor het eerst op mijn hand laten stappen en op mijn schouder zetten en toen ging ie zitten spinnen en wrijven tegen mn wang en mocht ik kusjes geven![]()
Precies, scheelt toch weer een seconde of 2 aan werkquote:Op zondag 16 december 2012 23:49 schreef DeZwabber het volgende:
[..]
kan je hem wel makkelijk tussen de tralies door terug doen in z'n kooi.
Nee, maar in de kooi vervoer ik ze naa de kamer en dan doe ik de kooi open. Net als nu. Als ik thuiskom (meestal rond 20.30 uur) gaat de kooi open en als zij en ik gaan slapen (rond 23.00 uur) gaat hij dicht en gaan ze slapen.quote:
Lekker knus plekjequote:Op zondag 16 december 2012 23:55 schreef oh-oh het volgende:
[ afbeelding ]
Mss laat ik m echt wel daar slapen
Weet jij waardoor het komt dat jou Dodo niet vliegt?quote:Op maandag 17 december 2012 09:14 schreef Pannenkoekenmix het volgende:
Mijn Dodotje vliegt ook niet, helaas zal hij ook nooit kunnen vliegen. Gelukkig lijkt het er niet op dat hij eronder lijdtIk maak me altijd wel wat zorgen om zijn lichaamsbeweging, omdat halsbandparkieten normaal gesproken actieve vliegers zijn. Die beweging gaat hij nooit krijgen wat zijn levensduur wel veel kan beperken. Hij kan ook alleen een beetje landen. Vroeger liet hij zich gewoon vallen en hoorde je "plof", daarom had hij toen nooit een hoge kooi
Volgens mij is er geen manier om een vogel te leren vliegen. Heel misschien dat ze het nog zouden oppikken als een soortgenoot wel vliegen kan.
Oh my goodness dat is echt te cutequote:Op maandag 17 december 2012 19:59 schreef Limi het volgende:
Ik had het nog over haar reiskooi, kan er maar 1 foto van vinden waar die (bij) op staat. Ideaal vindt ik hem, ze kan zo overal mee naar toe. Deze foto is afgelopen zomer in onze tuin, daar zit ze er ook vaak op. En maar kijken naar die musjes, zo leuk. 'Kom maar", roept ze ze zelf!
[ afbeelding ]
Dodo vliegt niet omdat hij aan beide kanten een verkorte vleugel heeft. Hij werd gekortwiekt in de winkel. Uit gemakt liet hij zich dan op de grond vallen, omdat dat sneller was dan klimmen. Zo heb ik hem weleens op zijn zijtje zien liggen, half spartelend met zijn pootjesquote:Op maandag 17 december 2012 19:41 schreef Limi het volgende:
[..]
Weet jij waardoor het komt dat jou Dodo niet vliegt?
Ohw wat eng is dat vallen he. Toen Mabel bij ons kwam was ze heel kort gewiekt dan plofte ook gewoon loodrecht op de grond, doodeng vond ik dat. Nu haar vleugels weer lang zijn, gebeurd dat gelukkig niet meer.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |