abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_120562356
quote:
0s.gif Op donderdag 20 december 2012 18:55 schreef leddy het volgende:

[..]

Dat is de straf van Allah en degene waar we in geloven.En je moet dan maar geloven dat Allah dat voor eigen bestwil doet. En je moet ook weten dat bij het geloven hoort het weten dat je in de hel of hemel komt
Ik weiger te geloven in, laat staan vereren van, iets of iemand dat straft om het straffen. En dan nog op een gruwelijke manier ook.
Maar als je bewijs hebt. Ik ben een en al oor.
Religion taking credit for morality and ethics is like Justin Bieber taking credit for the creation of music.
  donderdag 20 december 2012 @ 19:22:39 #102
224960 highender
Travellin' Light
pi_120562647
quote:
0s.gif Op donderdag 20 december 2012 19:09 schreef leddy het volgende:

[..]

wat bedoel je met dat eerste precies? en het is wel vrije wil http://www.encyclo.nl/begrip/vrije%20wil
je mag zelf beslissen of je in Allah gelooft
Ik begrijp niet dat jij niet weet wat ik bedoel met 'dat eerste'. Je kan niet iets als 'de waarheid' beschouwen als je daar geen bewijs voor hebt, je kan enkel geloven dat het zo zou kunnen zijn.

En zoals in de definitie aangegeven wordt gaat het om rationeel handelen, dat is in het geval van geloof en religie per definitie niet het geval.
pi_120562660
quote:
0s.gif Op donderdag 20 december 2012 19:18 schreef UltraR het volgende:

[..]

Ik weiger te geloven in, laat staan vereren van, iets of iemand dat straft om het straffen. En dan nog op een gruwelijke manier ook.
Maar als je bewijs hebt. Ik ben een en al oor.
ik wil/kan jou niks laten geloven dat je niet wil.De bewijzen zijn voor mij de Koran maar voor jou niet. En die discussie kan lang duren.
Allah does not burden a soul further than it can bear
  donderdag 20 december 2012 @ 19:24:06 #104
224960 highender
Travellin' Light
pi_120562737
quote:
0s.gif Op donderdag 20 december 2012 19:22 schreef leddy het volgende:

[..]

ik wil/kan jou niks laten geloven dat je niet wil.De bewijzen zijn voor mij de Koran maar voor jou niet. En die discussie kan lang duren.
Die discussie hoeft niet zo lang te duren als je vooraf een definitie voor 'bewijzen' geeft...
pi_120563170
quote:
7s.gif Op donderdag 20 december 2012 19:22 schreef highender het volgende:

[..]

Ik begrijp niet dat jij niet weet wat ik bedoel met 'dat eerste'. Je kan niet iets als 'de waarheid' beschouwen als je daar geen bewijs voor hebt, je kan enkel geloven dat het zo zou kunnen zijn.

En zoals in de definitie aangegeven wordt gaat het om rationeel handelen, dat is in het geval van geloof en religie per definitie niet het geval.
oke het is goed , dat is waar maar dat maakt niet dat mensen het niet geloven
  donderdag 20 december 2012 @ 19:59:05 #106
224960 highender
Travellin' Light
pi_120564746
quote:
0s.gif Op donderdag 20 december 2012 19:31 schreef leddy het volgende:

[..]

oke het is goed , dat is waar maar dat maakt niet dat mensen het niet geloven
Helaas wel, daar waar iemand met 'vrije wil' handelt volgens datgene wat hij/zij redelijk acht, handelt een gelovige volgens datgene wat de bestuurders van millennia geleden redelijk achtte.
pi_120566245
quote:
0s.gif Op donderdag 20 december 2012 17:19 schreef leddy het volgende:
.Maar weet je wat het is, Allah heeft een koran geschreven en daarom is er een hel. Allah heeft in de Koran geschreven over hoe je moet leven en als je je daar niet aan houd is er een boete daarom is er een hel. En de laatste vraag maakt niet meer uit
Allah heeft helemaal geen koran geschreven! Waar haal je dát nu ??
pi_120570806
quote:
0s.gif Op donderdag 20 december 2012 20:26 schreef ATON het volgende:

[..]

Allah heeft helemaal geen koran geschreven! Waar haal je dát nu ??
je snapt me toch wel ?
pi_120571585
Het is als een bedreiging, een emotionele gijzeling. Als je niet gelooft ga je naar de hel. Oei, dan ga ik maar geloven om niet in de hel terecht te komen :'(. Hoezo 'vrije wil'?.
pi_120571955
quote:
0s.gif Op donderdag 20 december 2012 21:36 schreef leddy het volgende:
je snapt me toch wel ?
Nee.
pi_120572612
quote:
0s.gif Op donderdag 20 december 2012 21:52 schreef ATON het volgende:

[..]

Nee.
nou Allah heeft via openbaringen aan Mohammed zijn boodschap( de Koran) naar de aarde gestuurd.

[ Bericht 0% gewijzigd door leddy op 20-12-2012 22:08:30 ]
pi_120572923
quote:
0s.gif Op donderdag 20 december 2012 22:01 schreef leddy het volgende:

[..]

nou Allah heeft via openbaringen aan Mohammed de Koran zijn boodschap naar de aarde gestuurd.
Dus Allah heeft de Koran niet geschreven.
Mag ik je ook vragen wat jij al over de ontstaansgeschiedenis van de Koran gelezen hebt ? ( buiten de koran uiteraard ).
pi_120573255
quote:
0s.gif Op donderdag 20 december 2012 22:06 schreef ATON het volgende:

[..]

Dus Allah heeft de Koran niet geschreven.
Mag ik je ook vragen wat jij al over de ontstaansgeschiedenis van de Koran gelezen hebt ? ( buiten de koran uiteraard ).
tuurlijk heeft Allah de koran geschreven maar zijn boodschap is toen via Mohammed verstuurd
  donderdag 20 december 2012 @ 22:18:32 #114
224960 highender
Travellin' Light
pi_120573665
Volgens mij heeft Al de boodschap verstuurd en Mo deze ontvangen en op papier gezet.
pi_120573933
quote:
7s.gif Op donderdag 20 december 2012 22:18 schreef highender het volgende:
Volgens mij heeft Al de boodschap verstuurd en Mo deze ontvangen en op papier gezet.
dat bedoel ik toch ook
  donderdag 20 december 2012 @ 22:27:53 #116
224960 highender
Travellin' Light
pi_120580808
quote:
0s.gif Op donderdag 20 december 2012 22:12 schreef leddy het volgende:

[..]

tuurlijk heeft Allah de koran geschreven maar zijn boodschap is toen via Mohammed verstuurd
Wil je me antwoord geven op mijn vraag of niet.
pi_120581001
quote:
7s.gif Op donderdag 20 december 2012 22:27 schreef highender het volgende:
Ok, dan zal ik het verkeerd begrepen hebben. Je bent wel lief volgens mij. :D
dankje :)
pi_120581035
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 december 2012 00:18 schreef ATON het volgende:

[..]

Wil je me antwoord geven op mijn vraag of niet.
stukken en ik weet wel dingen die me vertelt zijn
pi_120602925
De hemel bestaat niet, het is een verklaringsmodel. Het stellen van de vragen is in mijn ogen alleen al ridicuul.

Of wil je alleen maar een verhitte geloofsdiscussie opwerpen?
  zondag 23 december 2012 @ 12:18:44 #121
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_120665154
Ik ben 2 jaar geleden overleden, en ging als homo uiteraard naar de hel. Ik werd persoonlijk verwelkomt door de duivel.
De hel is heel anders dan je denkt. Ik werd rondgeleid in de beach club vol mooie mannen die de hel is. Het is een zonnig strand met kristalhelder water, met een prachtig bos er achter. Overal barretjes en lekker eten.
Heerlijk luieren in een hangmat en een beetje fokken en cocktails drinken, jep, er is internet in de Hel, wat denken jullie dan.
Goed, na een paar dagen had ik zin de buurt een beetje te verkennen. Ik liep het strand af en na een uur of twee lopen kwam ik bij wat een vulkaanachtig gebied was, het rook er naar zwavel. Toen ik over een kraterrand keek zag ik het hellevuur, met gillende mensen erin. Ik was geschokt. De duivel had me belogen. Het was helemaal geen resort.
Daar ik aan de duivel dacht verscheen hij meteen en overstuur schold ik hem uit. Hij keek me minzaam aan en zei, pietje pietje was is er met je aan de hand, waarom ben je zo overstuur.
Ik wees op het hellevuur en zei, je hebt me belogen.
Hij schudde zijn hoofd en lachte, nee joh, das voor de christenen, die willen dat zo, net zoals jij deze beachclub wilt...

Veel mensen denken dat de hemel en de hel boven en onder zitten. Dit is een vergissing. Ze liggen naast elkaar. Toen ze er net waren konden de zielen dus vrij van de hemel naar de hel lopen en omgekeerd.
Dit stoorde god verschrikkelijk. Hij heeft toen een contract met satan afgesloten, god zou een groot hek neerzetten en satan zou het onderhouden. God had dat als jood natuurlijk slim onderhandeld. 1 keer de kosten van een hek is veel minder dan een eeuwigheid onderhoud.
De duistere kwam daar ook achter en hield op met het plegen van onderhoud. Het hek werd steeds slechter en er kwamen gaten in. Resultaat, als mensen in de hemel zin hadden is wilde feesten, drank en drugs, onbeschermde sex met iedereen en zijn geit, dan gingen ze naar de hel om daarna weer te chillen in de hemel. Andersom net zo.
God is daar zeer boos over geweest en heeft satan toen gebeld en verteld dat ie zich aan zijn contract moest houden.
Satan: Hallo?
God: Luister vriend, ik ben het, God, luister stuk gevallen engel, wij hebben een contract over het onderhoud van het hek tussen onze domeienen
Satan: Ja dahag, daar had je me een poets gebakken, daar doe ik niets aan.
God: Wat?? Mijverdomme, Als je daar niets aan doet, dan neem ik een advocaat in de arm en sleep ik je voor het Hemelse gerecht, en dan zullen we nog wel eens zien of contract contract is.
Satan: godje godje godje, waar ga JIJ een advocaat vandaan halen?

Dat hek is dus nog steeds kapot
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')