SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
[ Bericht 0% gewijzigd door kanovinnie op 13-12-2012 21:58:33 ]Op dinsdag 25 augustus 2015 15:48 schreef Toekito het volgende:
de grootste schande van heel FOK! naast Fylax is Kano als mod.
SPT / Recreatief Wielrennen #188 Spinnen in D1quote:Op donderdag 13 december 2012 21:53 schreef Freddeh het volgende:
Niet meer zo lang wachten volgende keer...
Oh, en waarom zijn de vaste klasbakken doorgestreept?
Bewijs maar.quote:
Dan is het toch niet duur meer? Prutser.quote:Op donderdag 13 december 2012 21:59 schreef Oksel het volgende:
Ik wil nog dure winterkleding. Van die waterproof shit. Eentwee, geef je een gil aub wanneer je wat op 't spoor bent?
Wat wil je precies? Softshell, regenjack, windjack, broek etc.? Koopjes zijn er inderdaad niet altijd op bestelling maar ik zal het onthoudenquote:Op donderdag 13 december 2012 21:59 schreef Oksel het volgende:
Ik wil nog dure winterkleding. Van die waterproof shit. Eentwee, geef je een gil aub wanneer je wat op 't spoor bent?
Campa centaur cassette geschikt voor 11-28 cassette met 53-39 voorbladen. De experts zijn nog in discussie of dat een medium of korte kooi kan/moet zijn.quote:Op donderdag 13 december 2012 22:03 schreef eentwee het volgende:
[..]
Wat wil je precies? Softshell, regenjack, windjack, broek etc.? Koopjes zijn er inderdaad niet altijd op bestelling maar ik zal het onthouden
Lange broek met zeem, en jackquote:Op donderdag 13 december 2012 22:03 schreef eentwee het volgende:
[..]
Wat wil je precies? Softshell, regenjack, windjack, broek etc.? Koopjes zijn er inderdaad niet altijd op bestelling maar ik zal het onthouden
Is dat waterafstotend?quote:Op donderdag 13 december 2012 22:26 schreef eentwee het volgende:
Is carbon he
@Oksel: Bakkerracingproducts heeft vaak Ultima spul voor goede prijzen, is niet superfancy maar wel degelijk. ZIt misschien wel iets bij. BIjv:
[ afbeelding ]
Dat is wel waar ja, maar dat schijnt die bij Mantel ook te zijn. En ik denk dat ik zwart mooier vind dan aluminiumkleurig.quote:Op donderdag 13 december 2012 22:26 schreef eentwee het volgende:
Is carbon he
@Oksel: Bakkerracingproducts heeft vaak Ultima spul voor goede prijzen, is niet superfancy maar wel degelijk. ZIt misschien wel iets bij. BIjv:
[ afbeelding ]
Neehoor, geen discussie wat mij betreft.quote:Op donderdag 13 december 2012 22:08 schreef kanovinnie het volgende:
[..]
Campa centaur cassette geschikt voor 11-28 cassette met 53-39 voorbladen. De experts zijn nog in discussie of dat een medium of korte kooi kan/moet zijn.
Mijne is wat scheefjes nu. Zie vorige topic.
Er staat wel een disclaimer boven maar dat is ws. als je met een 64cm frame of een ligfiets aan komt zetten.quote:
Naar voren kantelen is juist fijn voor als je in de beugels rijdt, omdat de polsen dan een minder grote knik maken. Daardoor krijg je bovenop vaak een minder fijne handgreep. Bovenop het stuur vind ik het juist fijn dat het stuur recht overloopt naar de shifters.quote:Op vrijdag 14 december 2012 07:07 schreef Freddeh het volgende:
Gisteravond m'n stuur nog wat naar voren gekanteld zodat de onderkant qua lijn doorloopt in de lijn van de bovenbuis van m'n frame. Staat wel lekker. En zit toch 90% met m'n handen bovenop het stuur.
Yep, zonder afvlakking maakt het niet uit.quote:Op vrijdag 14 december 2012 07:14 schreef Freddeh het volgende:
Ik zit vooral in het midden van het stuur met m'n handen, en gezien ik geen afgevlakt stuur heb op de bovenkant maakt dit voor mij niet heel veel uit denk ik. Kwestie van proberen denk ik.
Waarom heeft de geometrie van je frame te maken met je schakelprestaties?quote:Op vrijdag 14 december 2012 07:04 schreef kaasplankje het volgende:
[..]
Er staat wel een disclaimer boven maar dat is ws. als je met een 64cm frame of een ligfiets aan komt zetten.
Als je niet lekker zit gaat je reactievermogen achteruit.quote:Op vrijdag 14 december 2012 07:16 schreef kanovinnie het volgende:
[..]
Waarom heeft de geometrie van je frame te maken met je schakelprestaties?
quote:Op vrijdag 14 december 2012 07:17 schreef Freddeh het volgende:
[..]
Als je niet lekker zit gaat je reactievermogen achteruit.
Niet zo serieus heur!quote:Op vrijdag 14 december 2012 07:41 schreef Patroon het volgende:
Waar heb je het over meester? Kano heeft het over zijn kapotte derailleur en Freddeh wil eens weten of hij goed zit. Laat ons hier lekker theeleuten over onzinnige dingen. Bij CTWT kan je lekker serieus doen.
In dat geval, excuus.quote:Op vrijdag 14 december 2012 07:49 schreef Patroon het volgende:
[..]
Ik ben nu juist eens niet serieus
Zou jij mij dat kunnen leren? Je bent er vast goed in..quote:Op vrijdag 14 december 2012 09:28 schreef Oksel het volgende:
Misschien moet Patroon smiley's leren gebruiken als hij grapjes probeert te maken.
Daar had je bijvoorbeeldquote:Op vrijdag 14 december 2012 10:16 schreef Patroon het volgende:
[..]
Zou jij mij dat kunnen leren? Je bent er vast goed in..
Ah leerzaam.quote:Op vrijdag 14 december 2012 10:17 schreef KnutdeIJsbeer het volgende:
[..]
Daar had je bijvoorbeeldkunnen gebruiken samen met de PI van deze post.
PostIconquote:Op vrijdag 14 december 2012 10:21 schreef Patroon het volgende:
[..]
Ah leerzaam.
Wat is PI?
Probleem is, wat Oksel niet weet, dat ik zo goed als altijd via mobiel op FOK zit. Daar kan je geen smiles kiezen. Nu ken ik maar een paar tekens uit mijn hoofd
De enige die je dan moet kennen isquote:Op vrijdag 14 december 2012 10:21 schreef Patroon het volgende:
[..]
Ah leerzaam.
Wat is PI?
Probleem is, wat Oksel niet weet, dat ik zo goed als altijd via mobiel op FOK zit. Daar kan je geen smiles kiezen. Nu ken ik maar een paar tekens uit mijn hoofd
De smilie linksboven als je op een pc zitquote:
Ik krijg posticonische stress van jou, Queen Fabiola, hoe kom je d'r bij.quote:
Fred wil al 2 jaar weten of ie goed zit en fietst verder amper. Wielsjezer heeft gelijk.quote:Op vrijdag 14 december 2012 07:41 schreef Patroon het volgende:
Waar heb je het over meester? Kano heeft het over zijn kapotte derailleur en Freddeh wil eens weten of hij goed zit. Laat ons hier lekker theeleuten over onzinnige dingen. Bij CTWT kan je lekker serieus doen.
Zie PIquote:Op vrijdag 14 december 2012 10:42 schreef kaasplankje het volgende:
[..]
Fred wil al 2 jaar weten of ie goed zit en fietst verder amper. Wielsjezer heeft gelijk.
Ik rijd op allemaal verschillende fietsen, en die zijn allemaal anders.
Hoe raar het ook klinkt, ik ben het met jou en Wielracer eens. Misschien stukje zelfkennis...quote:Op vrijdag 14 december 2012 10:42 schreef kaasplankje het volgende:
[..]
Fred wil al 2 jaar weten of ie goed zit en fietst verder amper. Wielsjezer heeft gelijk.
Ik rijd op allemaal verschillende fietsen, en die zijn allemaal anders.
Ik doe ook nooit oefeningen.quote:Op vrijdag 14 december 2012 10:58 schreef Patroon het volgende:
Ik denk dat alles valt en staat met een goede fysiek. In een diepe fietshouding zitten vraagt nogal wat van je lichaam en is zeker geen natuurlijke houding. Met name je core (buik, rug, heupen) worden best zwaar belast. Wanneer je core niet sterk genoeg is, moet de rug en schouders teveel opvangen, waardoor je blessures krijgt.
Ik durf te wedden dat Freddeh nooit oefeningen doet om zijn rug/buik en spieren daaromheen te verbeteren. Dan kan je nog zo goed op je fiets zitten, vroeg of laat krijg je dan last.
Misschien heb jij een sterke rug/buik of wat dan ook. Bedoel eigenlijk te zeggen, dat wanneer je last hebt een te slappe core, dat de oorzaak kan zijn.quote:Op vrijdag 14 december 2012 10:58 schreef KnutdeIJsbeer het volgende:
[..]
Ik doe ook nooit oefeningen.
Jij bent dan ook een voetballer.quote:Op vrijdag 14 december 2012 10:58 schreef KnutdeIJsbeer het volgende:
[..]
Ik doe ook nooit oefeningen.
Nee. Dorp in de buurt, welke ik niet hier wil neerzetten.quote:
quote:Op vrijdag 14 december 2012 11:20 schreef kanovinnie het volgende:
[..]
Nee. Dorp in de buurt, welke ik niet hier wil neerzetten.
Weet niet wanneer je jezelf dit hebt voorgenomen, maar op de eerste link in de OP is het meteen vrij duidelijk.quote:Op vrijdag 14 december 2012 11:20 schreef kanovinnie het volgende:
[..]
Nee. Dorp in de buurt, welke ik niet hier wil neerzetten.
!!!quote:Op vrijdag 14 december 2012 11:52 schreef muzas het volgende:
[..]
Weet niet wanneer je jezelf dit hebt voorgenomen, maar op de eerste link in de OP is het meteen vrij duidelijk.
Weet ik, heb ik er zelf ingezet. Betekend dat dat het maar meteen over gedeeld moet worden?quote:Op vrijdag 14 december 2012 11:52 schreef muzas het volgende:
[..]
Weet niet wanneer je jezelf dit hebt voorgenomen, maar op de eerste link in de OP is het meteen vrij duidelijk.
Iedereen die hier post mag het wmb weten. Maar de rest van FOK! hoeft dat niet te weten.quote:Op vrijdag 14 december 2012 11:50 schreef Freddeh het volgende:
Iedereen heeft het al gelezen, mooi dit
Tja dat is Campa.quote:Op vrijdag 14 december 2012 12:16 schreef Patroon het volgende:
Wielen zijn binnen![]()
Wat draaien die dingen soepel!
Alleen hebben die R3 een type naaf wat technisch hetzelfde is als chorus/record oftewel eurus/shamal.quote:Op vrijdag 14 december 2012 12:33 schreef Freddeh het volgende:
Vind ik met Fulcrum ook, vond ik een enorme verbetering t.o.v. de Mavic CXP22's met Shimano 105 naaf.
Juist geen industrielagers maar cup/cone.quote:Op vrijdag 14 december 2012 12:38 schreef kaasplankje het volgende:
[..]
Alleen hebben die R3 een type naaf wat technisch hetzelfde is als chorus/record oftewel eurus/shamal.
R1 is met onderhoudsvrije industrielagers geloof ik.
Niet waar.quote:Op vrijdag 14 december 2012 12:42 schreef eentwee het volgende:
[..]
Juist geen industrielagers maar cup/cone.
Welke?quote:Op vrijdag 14 december 2012 12:55 schreef Oksel het volgende:
Wat voor lagers zitten er in mijn wielen eigenlijk Kaas?
Inderdaad, zelfs een Baum kun je met die dingen verneukenquote:Op vrijdag 14 december 2012 12:55 schreef Oksel het volgende:
Tering, lelijk.
http://www.salden.nl/default.asp?pid=53&fs=11445&catid=3981
Wel heel, heel licht.
Mavic cosmic?quote:Op vrijdag 14 december 2012 12:58 schreef Oksel het volgende:
Die uhm, die ik van jou moest kopen, die.
Das ook 3 keer niets!quote:Op vrijdag 14 december 2012 12:58 schreef Oksel het volgende:
Als ik die op mijn fiets gooi, met een dure groep weegt m'n fiets krap 4kg
Zinvol als je vetpercentage nog steeds boven niveau isquote:Op vrijdag 14 december 2012 12:58 schreef Oksel het volgende:
Als ik die op mijn fiets gooi, met een dure groep weegt m'n fiets krap 4kg
Ik verkijk me ook steeds op hoeveel extra gewicht er nog in de rest zit (als je frame, groep, wielen) gehad hebt. Bijvoorbeeld 2 binnenbanden + buitenbanden is al 600 gram erbij.quote:Op vrijdag 14 december 2012 12:58 schreef Oksel het volgende:
Als ik die op mijn fiets gooi, met een dure groep weegt m'n fiets krap 4kg
En wat schiet je er dan mee op? Dan heb je meer windweerstand door de gaten in je remgrepen waardoor je er uiteindelijk op achteruitgaat.quote:Op vrijdag 14 december 2012 13:03 schreef KnutdeIJsbeer het volgende:
[..]
Ik verkijk me ook steeds op hoeveel extra gewicht er nog in de rest zit (als je frame, groep, wielen) gehad hebt. Bijvoorbeeld 2 binnenbanden + buitenbanden is al 600 gram erbij.
Zelfs met een lichter frame als jouw Bianchi is die 4 kilo al haast onmogelijk zonder foefjes als 1 kettingblad voor, uitgeboorde remgrepen, onbruikbare alu casette's e.d.
Maar wel heel veel respect op het WW-forumquote:Op vrijdag 14 december 2012 13:06 schreef kanovinnie het volgende:
[..]
En wat schiet je er dan mee op? Dan heb je meer windweerstand door de gaten in je remgrepen waardoor je er uiteindelijk op achteruitgaat.
Klopt helemaal maar een campa 10 speed met een 29 er wagenwiel heeft als kleinste een 13. En Kano had het over een 11x 29. En bij een 13x29 komt het max aantal tanden dus op 30 en dat gaat dus net. Met een 11x29 kom je op 32 uit en dat wordt etteren met de afstelling die je nooit goed krijgt. Dus als Kano zo'n goedkope Miche cassette van 11x29 er op kwakt lukt het dus ook niet.quote:Op vrijdag 14 december 2012 06:23 schreef kaasplankje het volgende:
[..]
Neehoor, geen discussie wat mij betreft.
Ik kan niet copy pasten uit dit document maar kijk maar bij page 20 Tech specs.
Korte kooi kan bij dubbel of compact op alle campa cassettes, dus ook die met een 29.
http://www.campagnolo.com(...)_Rear_derailleur.pdf
Kano is een Strava adept die in de lokale dorpsstraat ook nog een KOM probeert te scoren, dus dat is niet zo moeilijk te achterhalen als je het echt wilt weten.quote:Op vrijdag 14 december 2012 11:20 schreef kanovinnie het volgende:
[..]
Nee. Dorp in de buurt, welke ik niet hier wil neerzetten.
Dus dat betekend dat alles maar hier neergezet mag worden?quote:Op vrijdag 14 december 2012 13:26 schreef buzz1291 het volgende:
[..]
Kano is een Strava adept die in de lokale dorpsstraat ook nog een KOM probeert te scoren, dus dat is niet zo moeilijk te achterhalen als je het echt wilt weten.
Klopt R1 heeft zelfde lagers als R3quote:Op vrijdag 14 december 2012 12:53 schreef kaasplankje het volgende:
[..]
Niet waar.![]()
Racing 3 heeft de cup cone naven zoals eurus of record. Racing 7 heeft industrielagers.
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Er stond R1 in jouw post..quote:Op vrijdag 14 december 2012 12:53 schreef kaasplankje het volgende:
[..]
Niet waar.![]()
Racing 3 heeft de cup cone naven zoals eurus of record. Racing 7 heeft industrielagers.
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Voor Campa zeker? Want Shimano RS80-C50 zijn ook heel goed en slechts 499.quote:Op vrijdag 14 december 2012 13:01 schreef No-P het volgende:
Ik kom ook maar steeds terug op de Mavic cosmic carbon sl als ik naar betaalbare hoge velgen zoek. Of een setje kuipers, of Planet X.
Op mijn huidige 9 speed kan ik shimano ook zonder problemen erin zetten. Als ik in de toekomst een ttfiets haal wordt dat waarschijnlijk shimano of SRAM. Shimano kan dus ook wel. Had deze alleen voor rond de 600 gezien. Dit begint wel aantrekkelijk te worden.quote:Op vrijdag 14 december 2012 13:38 schreef eentwee het volgende:
[..]
Voor Campa zeker? Want Shimano RS80-C50 zijn ook heel goed en slechts 499.
Ik vind deze set alleen onnoemlijk lelijk. Hopelijk gaan ze bij Shimano ooit nog eens een fatsoenlijke designer inhuren...quote:Op vrijdag 14 december 2012 13:38 schreef eentwee het volgende:
[..]
Voor Campa zeker? Want Shimano RS80-C50 zijn ook heel goed en slechts 499.
Ik hoor net dat jij werkloos bent ofzo?quote:Op vrijdag 14 december 2012 13:52 schreef SuperWeber het volgende:
[..]
Ik vind deze set alleen onnoemlijk lelijk. Hopelijk gaan ze bij Shimano ooit nog eens een fatsoenlijke designer inhuren...
In dat geval denk ik dat jij je netwerk (hehe) even moet nakijken...quote:Op vrijdag 14 december 2012 13:53 schreef Freddeh het volgende:
[..]
Ik hoor net dat jij werkloos bent ofzo?
Ik heb die cosmic carbon sl wielen gehad, niet zulke hele goede ervaringen mee (understatement...)quote:Op vrijdag 14 december 2012 13:01 schreef No-P het volgende:
Ik kom ook maar steeds terug op de Mavic cosmic carbon sl als ik naar betaalbare hoge velgen zoek. Of een setje kuipers, of Planet X.
Die velg scheurde toch?quote:Op vrijdag 14 december 2012 13:54 schreef Yankee het volgende:
[..]
Ik heb die cosmic carbon sl wielen gehad, niet zulke hele goede ervaringen mee (understatement...)
Ja, is toen wel vervangen onder garantie. Aan het begin van het jaar heb ik ze verkocht. De jongen waaraan ik ze had verkocht mailde mij binnen twee weken dat wederom de velg gescheurd was. Dus in twee jaar tijd twee keer een gescheurde velg. Daarnaast had ik voortdurend slagen in het achterwiel en gedraaide spaken.quote:
Slappe kutwielen.quote:Op vrijdag 14 december 2012 13:54 schreef Yankee het volgende:
[..]
Ik heb die cosmic carbon sl wielen gehad, niet zulke hele goede ervaringen mee (understatement...)
Oh, dacht dat dit een verkapte "Shimano!!! Ik bied me aan!!!" post wasquote:Op vrijdag 14 december 2012 13:54 schreef SuperWeber het volgende:
[..]
In dat geval denk ik dat jij je netwerk (hehe) even moet nakijken...
Nee, dat was Oksel.quote:Op vrijdag 14 december 2012 14:00 schreef Tommeke het volgende:
[..]
Slappe kutwielen.
Fietste je er niet een spaak uit?
Nee, dat was met die easton EA90 wielenquote:Op vrijdag 14 december 2012 14:00 schreef Tommeke het volgende:
[..]
Slappe kutwielen.
Fietste je er niet een spaak uit?
Precies en op buitenlands fora ook wel.quote:Op vrijdag 14 december 2012 13:59 schreef Yankee het volgende:
[..]
Ja, is toen wel vervangen onder garantie. Aan het begin van het jaar heb ik ze verkocht. De jongen waaraan ik ze had verkocht mailde mij binnen twee weken dat wederom de velg gescheurd was. Dus in twee jaar tijd twee keer een gescheurde velg. Daarnaast had ik voortdurend slagen in het achterwiel en gedraaide spaken.
Op fiets.forum etc zijn de meeste meningen over de cosmic carbone wel redelijk positief geloof ik, dus het kan ook zijn dat ik domme pech heb gehad
quote:Op vrijdag 14 december 2012 14:02 schreef Tommeke het volgende:
Yankee, jij bent gewoon te sterk dik
Hadden Easton EA90 ook niet te lijden onder jouw oerkrachten?
Het 2013 model is mooier vind ik, volledig zwart dus ook de naven en nippels. Wel lelijke stickers maar die kunnen eraf, ook iets duurder natuurlijk want nog niet overjarig. Technisch zijn dit prima wielen, de velgen zijn dezelfde als in de veelgeprezen Dura Ace wielen. Er zit relatief veel gewicht in de naven, o.a. ook door de stalen body (wel een voordeel tegen inslijten). Afwerking is ook netjes itt Bullet/Red Wind waar bij veel exemplaren een lelijk bruin (lijm?)randje te zien is net onder de remrand (steekproef Bike motionquote:Op vrijdag 14 december 2012 13:52 schreef SuperWeber het volgende:
[..]
Ik vind deze set alleen onnoemlijk lelijk. Hopelijk gaan ze bij Shimano ooit nog eens een fatsoenlijke designer inhuren...
Hoe laat moet je?quote:
Als ik voor PX ga, dan ga ik waarschijnlijk voor de 60-80mm versie die alleen in tubular is.quote:Op vrijdag 14 december 2012 14:28 schreef eentwee het volgende:
[..]
Het 2013 model is mooier vind ik, volledig zwart dus ook de naven en nippels. Wel lelijke stickers maar die kunnen eraf, ook iets duurder natuurlijk want nog niet overjarig. Technisch zijn dit prima wielen, de velgen zijn dezelfde als in de veelgeprezen Dura Ace wielen. Er zit relatief veel gewicht in de naven, o.a. ook door de stalen body (wel een voordeel tegen inslijten). Afwerking is ook netjes itt Bullet/Red Wind waar bij veel exemplaren een lelijk bruin (lijm?)randje te zien is net onder de remrand (steekproef Bike motion). Kuiper is ook niks mis mee trouwens.
@No-P: PX heeft ook clinchers versies van 52 of 60mm, meestal voor 399 pond. Die hebben juist lichte naven met kleine (industrie)lagers maar dat is geen issue als je ze maar weinig gebruikt. Qua velgconstructie zijn ze te vergelijken met Mavic, spaken zitten aan de alu velg, carbon is slecht een kap. Kun je opmaken uit de plaatjes en de spaaklengtes.
Van mij mag je maar er is echt een 60mm versiequote:Op vrijdag 14 december 2012 14:53 schreef No-P het volgende:
[..]
Als ik voor PX ga, dan ga ik waarschijnlijk voor de 60-80mm versie die alleen in tubular is.
Dat die shimanowieler er niet uit zien maakt me weinig uit. De cosmics enPX zijn ook oerlelijk, evenals Bullet. Red wind en Sram S80 vind ik wel weer mooier.
Stel dat ik, bedoel ik. En inderdaad 80 achter.quote:Op vrijdag 14 december 2012 14:58 schreef eentwee het volgende:
[..]
Van mij mag je maar er is echt een 60mm versieOh je bedoelt zeker 60 voor, 80 achter..
@Oksel: graag gedaan
Zo'n goedkoop 80 mm alu wiel is toch loeizwaar? Ben je daar echt sneller mee?quote:Op vrijdag 14 december 2012 15:06 schreef No-P het volgende:
[..]
Stel dat ik, bedoel ik. En inderdaad 80 achter.
Neig toch wel naar de shimano's ...
Stomme natuurkundige opmerking: Je hebt toch juist minder kracht nodig om dat wiel draaiend te houden op hetzelfde rpm, omdat die zichzelf voortstuwt?quote:Op vrijdag 14 december 2012 15:09 schreef KnutdeIJsbeer het volgende:
[..]
Zo'n goedkoop 80 mm alu wiel is toch loeizwaar? Ben je daar echt sneller mee?
Natuurkundig heb ik geen idee maar als dit waar was zouden de profs in tijdritten wel met alu wielen rijden.quote:Op vrijdag 14 december 2012 15:10 schreef Freddeh het volgende:
[..]
Stomme natuurkundige opmerking: Je hebt toch juist minder kracht nodig om dat wiel draaiend te houden op hetzelfde rpm, omdat die zichzelf voortstuwt?
PX: 1058gquote:Op vrijdag 14 december 2012 15:09 schreef KnutdeIJsbeer het volgende:
[..]
Zo'n goedkoop 80 mm alu wiel is toch loeizwaar? Ben je daar echt sneller mee?
Ben ook geen natuurkundig expert hoor, was meer een hele simpele gedachte die ineens in me op kwam en misschien nog wel enig houvast heeft als je er een paar natuurkundige wetten bij pluktquote:Op vrijdag 14 december 2012 15:12 schreef KnutdeIJsbeer het volgende:
[..]
Natuurkundig heb ik geen idee maar als dit waar was zouden de profs in tijdritten wel met alu wielen rijden.
Waarom komt de kracht vandaan die het wiel voortstuwt? Juist, uit je trapbeweging.quote:Op vrijdag 14 december 2012 15:10 schreef Freddeh het volgende:
[..]
Stomme natuurkundige opmerking: Je hebt toch juist minder kracht nodig om dat wiel draaiend te houden op hetzelfde rpm, omdat die zichzelf voortstuwt?
1030 al.quote:
quote:Op vrijdag 14 december 2012 15:18 schreef Pritt het volgende:
[..]
1030 al.Dan zijn mijn ingewanden meestal nog niet klaar om hard te lopen. AKA moet dan meestal heel nodig poepen halverwege.
Juuuust. Maar vooral het minder snel af te remmen speelt mee in mijn theoriequote:Op vrijdag 14 december 2012 15:17 schreef kanovinnie het volgende:
[..]
Waarom komt de kracht vandaan die het wiel voortstuwt? Juist, uit je trapbeweging.
Het is minder snel af te remmen/op vaart te brengen.
Hoe je het ook went of keert, zwaarder werkt altijd in je nadeel. Lagere topsnelheid, langere acceleratie en je kan minder hard remmen.quote:Op vrijdag 14 december 2012 15:19 schreef Freddeh het volgende:
[..]
Juuuust. Maar vooral het minder snel af te remmen speelt mee in mijn theorie
Lagerweerstand=rolweerstandquote:Op vrijdag 14 december 2012 15:20 schreef eentwee het volgende:
Aerodynamica is inderdaad het belangrijkst en natuurlijk de andere vormen van wrijvingsweerstand (rol- en lagerweerstand).
Als alle andere eigenschappen exact gelijk zijn klopt het. Maar lichter betekent vaak ook minder aerodynamisch en slapper. Met slappere wielen kun je minder hard door de bocht en gaat meer energie verloren in niet-functionele vervormingen van het dynamische systeem. Plat gezegd: zwabberen van je velg helpt je niet vooruitquote:Op vrijdag 14 december 2012 15:19 schreef kanovinnie het volgende:
[..]
Hoe je het ook went of keert, zwaarder werkt altijd in je nadeel. Lagere topsnelheid, langere acceleratie en je kan minder hard remmen.
maw, je gemiddelde snelheid ligt altijd, altijd lager.
Je banden gaan ook nog over de grond.quote:Op vrijdag 14 december 2012 15:23 schreef kanovinnie het volgende:
[..]
Lagerweerstand=rolweerstand![]()
Areodynamica staat idd op nummer 1. Maar dan kan je nog steeds beter een carbon (dus licht) dan alu (dus zwaa) wiel hebben uitgaande van gelijke luchtweerstand
Ja klopt maar had het even onderverdeeld in banden en lagers. Bij rolweerstand is de associatie met lagers wat minder duidelijk.quote:
Klopt.quote:Op vrijdag 14 december 2012 15:24 schreef eentwee het volgende:
[..]
Als alle andere eigenschappen exact gelijk zijn klopt het. Maar lichter betekent vaak ook minder aerodynamisch en slapper. Met slappere wielen kun je minder hard door de bocht en gaat meer energie verloren in niet-functionele vervormingen van het dynamische systeem. Plat gezegd: zwabberen van je velg helpt je niet vooruit
Niet als je een spoiler gebruikt waardoor je opwaardse druk hebt.quote:Op vrijdag 14 december 2012 15:24 schreef No-P het volgende:
[..]
Je banden gaan ook nog over de grond.
Dan poep je toch gewoon in je hand? Dat doen al die rare lopers.quote:Op vrijdag 14 december 2012 15:18 schreef Pritt het volgende:
[..]
1030 al.Dan zijn mijn ingewanden meestal nog niet klaar om hard te lopen. AKA moet dan meestal heel nodig poepen halverwege.
Klopt ookquote:Op vrijdag 14 december 2012 15:25 schreef eentwee het volgende:
[..]
Ja klopt maar had het even onderverdeeld in banden en lagers. Bij rolweerstand is de associatie met lagers wat minder duidelijk.
Halverwege ook nog evenquote:Op vrijdag 14 december 2012 15:27 schreef eentwee het volgende:
Het schijnt ook een paar Watts uit te maken of je ketting goed gesmeerd is. Dus vantevoren even goed Squirten.![]()
Zijn ook kettingen die zelfsmerend zouden zijn, zonder reservoirtje. Werkte alleen niet echt geloof ik.quote:Op vrijdag 14 december 2012 15:39 schreef Freddeh het volgende:
[..]
Dan heb je weer een reservoirtje nodig met squirtlube en dat is weer extra gewicht.
Bike pallast heeft Michelin Pro3 voor 2 tientjesquote:Op vrijdag 14 december 2012 15:03 schreef Patroon het volgende:
Eentwee, nog advies voor mooie zomer bandjes aanbieding voor op de R3?
Oh zo fout dit gesprekquote:Op vrijdag 14 december 2012 15:40 schreef Narcotical het volgende:
Heb jij je reservoirtje met squirt niet altijd bij je dan?
Hebben al eerder over gehadquote:Op vrijdag 14 december 2012 15:46 schreef eentwee het volgende:
@Knut:
Inderdaad en daarom is naar mijn idee de aandacht ook verschoven naar andere dingen. Het zou me niks verbazen als die maatregel ervoor zorgt dat dit sneller gaat. Het extra gewicht van aerodynamische wegframes, bredere banden en elektronisch schakelen is geen punt terwijl er wel voordelen zijn qua snelheid.
Vind ik niksquote:Op vrijdag 14 december 2012 15:44 schreef Tommeke het volgende:
[..]
Bike pallast heeft Michelin Pro3 voor 2 tientjes
http://www.mantel-bikeparts.nl/vittoria-open-corsa-evo-scquote:
ik vind het heerlijke bandjes.. (slijten alleen wat sneller, maar dat heb je met die wedstrijdbandjes). Waarom vind jij ze niets?!quote:
Dat heeft hij niet nodig. Er staat daar iedere dag zowat een rij voor de kassa. Half Vlaanderen komt er shoppen.quote:Op vrijdag 14 december 2012 18:37 schreef Patroon het volgende:
Jammer dat bestellen bij Hopmans duur is en ontzettend omslachtig. Ik snap niet dat die zaak nog niet een gewone webshop heeft met ideal.
Jep, maar is voor mij jammer. Ging er vroeger altijd rond de kerst met mijn pa en mecanicien van de club heen. Hij deed daar dan weer wat grote inkopen en hij kon mooi met ons mee rijden als wederdienst. Die man stond zelfs op zaterdag avond klaar als we net van een wedstrijden kwamen en ik de volgende dag weer moest rijden. Gouden vent!quote:Op vrijdag 14 december 2012 18:44 schreef kaasplankje het volgende:
[..]
Dat heeft hij niet nodig. Er staat daar iedere dag zowat een rij voor de kassa. Half Vlaanderen komt er shoppen.
Met een webshop wordt het zwart handelen een beetje moeilijker. En als je nogal ingevoerd bent in de partijhandel dan weet je ook gelijk waarom Hopmans niet echt staat te springen om een webshop te onderhouden. Maar onder druk van de concurrentie moest hij ook wel. En tot een paar jaar geleden had Hopmans ook geeneens een fatsoenlijke kassa. Gewoon een grote portemonee en een geldla. Contante in- en verkoop, dan weet je het dus wel. Maar eerlijk is eerlijk, als je na schade een bonnetje voor de verzekering nodig had met een recente datum, dan werd er ook nooit moeilijk gedaan.quote:Op vrijdag 14 december 2012 18:37 schreef Patroon het volgende:
Weet ik niet![]()
Dit lijkt mij wel wat, op advies van 12: http://jedi-sports.de/Tir%28...%29e-28x23mm-black-2012::2414.html
Licht en 320 TPI
Jammer dat bestellen bij Hopmans duur is en ontzettend omslachtig. Ik snap niet dat die zaak nog niet een gewone webshop heeft met ideal.
Inderdaad toen.... ik woon al een paar jaar niet meer in die omgeving, dus kom ik er nu hooguit nog een keer of 2 per jaar als ik zakelijk eens in BoZ moet zijn. Kerstshow aanbiedingen zijn nog steeds spectaculair daar, maar dan moet je wel om 7 uur 's morgens voor de deur liggen om zo'n lokkert te kunnen scoren. Daar kan zelfs eentwee niet tegenop. Maar ik heb nu een stel Fulcrum 7 trainings- en vies weer wieltjes uit een kerst aanbieding op het oog voor 119 Euro. Dus moet ik ook daarvoor een keer vroeg mijn nest uit.quote:
Thanks, die had ik nog niet gezien. En onbegrijpelijk waarom die CX uitvoering goedkoper is dan de gewone R7. Morgen maar even bestellen want verzending is toch gratis en het is een allejezus eind rijden naar die dozenschuiver.quote:
Had je die niet in bulk kunnen kopen? Had je nu al 1 koper gehad...quote:Op vrijdag 14 december 2012 22:23 schreef eentwee het volgende:
Groot ingekocht waarschijnlijkIk heb de BBB momentsleutel gehaald, kan ik eindelijk verantwoord gaan sleutelen. Dingen losdraaien lukt me nog wel maar die fiets moet straks ook weer in elkaar
Buzz1291 approves this purchase.quote:Op vrijdag 14 december 2012 22:26 schreef buzz1291 het volgende:
Die BBB momentsleutel heb ik ook. Prima set, paar jaar geleden gekocht bij Hopmans voor 35 euro. Dat was geloof ik halve advies prijs. Sleutelen aan een carbon fiets is leuk maar toch maar geen risico nemen met vast is vast. En op mijn werk die sleutel laten calibreren en bleek dat de aangegeven momenten ook echt klopten.
Papa heeft 2 momentsleutels, een kleine en ook een grote. Ik zelf heb er geen.quote:Op vrijdag 14 december 2012 22:26 schreef buzz1291 het volgende:
Die BBB momentsleutel heb ik ook. Prima set, paar jaar geleden gekocht bij Hopmans voor 35 euro. Dat was geloof ik halve advies prijs. Sleutelen aan een carbon fiets is leuk maar toch maar geen risico nemen met vast is vast. En op mijn werk die sleutel laten calibreren en bleek dat de aangegeven momenten ook echt klopten.
Zeker fantastisch weer. Nu fiets inpakken en naar Arnhem: MTB'en op de posbank!quote:Op zaterdag 15 december 2012 08:38 schreef kaasplankje het volgende:
Goed fietsweer hier vandaag, zonnig.
Ik hoef niet, zit al op 407km vanaf maandag. Ik moet alleen vandaag en morgen naar de gym.
quote:Op zaterdag 15 december 2012 09:45 schreef Freddeh het volgende:
Na 1:25 uur en 42,5km verder toch maar een douche gepakt.
quote:Op zaterdag 15 december 2012 09:45 schreef Freddeh het volgende:
Na 1:25 uur en 42,5km verder toch maar een douche gepakt.
Kan ik me wel wat bij voorstellen. Je hebt denk ik minder bewegingsvrijheid tov op de weg.quote:Op zaterdag 15 december 2012 11:38 schreef eentwee het volgende:
Ik heb op de tacx juist meer zadelpijn.
Het is slechts de verminderde druk op de pedalen die een verhoogde druk op de zitbotjes veroorzaakt, niets meer en niets minder. Wanneer ik eens een paar uur met vriendin lief ga fietsen, (komt ooit nog wel Kano) , dan sterf ik van de pijn in m'n reet. Op de racefiets nooit last van.quote:Op zaterdag 15 december 2012 11:44 schreef kanovinnie het volgende:
[..]
Kan ik me wel wat bij voorstellen. Je hebt denk ik minder bewegingsvrijheid tov op de weg.
Das het belangrijkstequote:Op zaterdag 15 december 2012 11:18 schreef Freddeh het volgende:
Vind het lekker, ik geniet er weer van
Het mentale aspect zal ook wel meespelen.quote:Op zaterdag 15 december 2012 12:53 schreef buzz1291 het volgende:
[..]
Het is slechts de verminderde druk op de pedalen die een verhoogde druk op de zitbotjes veroorzaakt, niets meer en niets minder. Wanneer ik eens een paar uur met vriendin lief ga fietsen, (komt ooit nog wel Kano) , dan sterf ik van de pijn in m'n reet. Op de racefiets nooit last van.
Dus gewoon wat meer weerstand op die Tacx rol zetten.
Ik gebruik Fortezza's als slecht weer banden, dus in de winter en als het nat is. Vind ze niet merkbaar soepeler dan GP4000S, redelijk vergelijkbaar in alles maar goedkoper. Vittoria's wel soepeler maar geen grip op de natte weg. Mannetje van Vittoria verzekerde me dat de nieuwe compound op bijv. de Evo CS en de Corsa SL anders is en meer grip op de natte weg biedt en de eerste gebruikerservaringen lijken het te bevestigen. Maar dat is bij Veloflex volgens mij ook wel in orde en die zijn goedkoper. Al moet je sowieso niet teveel op natte wegen rijden met zulke zachte banden want die snijden sneller kapot.quote:Op zaterdag 15 december 2012 14:40 schreef Patroon het volgende:
GP4000s bevallen mij wel goed (1x lek afgelopen jaar) dus die ga ik weer halen voor mijn slecht weer wielen. Rijden die Fortezza's of Open Corsa CX ofzo beter, soepeler, lichter?
Voor jouw gebruiksdoel (trainen/cyclo af en toe koersje) prima. Ik heb ze zelf ook als zomerband. Ik wil ook wel graag vittoria's maar ik heb nog banden volop liggen.quote:Op zaterdag 15 december 2012 14:36 schreef Patroon het volgende:
Zijn die Fortezza's wat fijn als zomerband? K hen totaal geen verstand van banden en zoek nog een set voor de R3. TPI is belangrijk?
Bedankt. De R3 wil ik enkel bij droog weer gebruiken dus dat ze sneller slijten met regen maakt niet uit. Wat maakt zo'n zachte rubber band beter? Vittoria's zijn wel wat, maar wel duur. Zal vanavond eens googlen naar die Veloflexquote:Op zaterdag 15 december 2012 14:46 schreef eentwee het volgende:
[..]
Het mentale aspect zal ook wel meespelen.
[..]
Ik gebruik Fortezza's als slecht weer banden, dus in de winter en als het nat is. Vind ze niet merkbaar soepeler dan GP4000S, redelijk vergelijkbaar in alles maar goedkoper. Vittoria's wel soepeler maar geen grip op de natte weg. Mannetje van Vittoria verzekerde me dat de nieuwe compound op bijv. de Evo CS en de Corsa SL anders is en meer grip op de natte weg biedt en de eerste gebruikerservaringen lijken het te bevestigen. Maar dat is bij Veloflex volgens mij ook wel in orde en die zijn goedkoper. Al moet je sowieso niet teveel op natte wegen rijden met zulke zachte banden want die snijden sneller kapot.
Fortezza tricomp is met 20.- per bandje wat mij betreft best bang for the buck.quote:Op zaterdag 15 december 2012 15:47 schreef Patroon het volgende:
Oja, ik heb liever een iets hardere band die duurzaam is, dan een erg zachte band die zomaar wegslijt. Ik rij toch geen criteriums, enkel wat omlopen en clubkoersen.
Dus:
Droog
Toertochten
Enkele omlopen
Clubkoers op asfalt wielerbaan
Combi duurzaam en soepel.
Dus niet te zacht.
Wat is goed compromis?
Nice, waar ga je rijden?quote:Op zaterdag 15 december 2012 16:56 schreef No-P het volgende:
Morgen crossduathlon. Lopend zal de schade beperkt blijven op een goede dag, op de mtb zal ik er keihard af worden gereden met mijn belabberde techniek en loeizware fiets. Heb er zin in, het gaat zwaar worden met al die blubber in het bos.
http://www.weightwatchers.nl/index.aspxquote:Op zaterdag 15 december 2012 17:03 schreef Oksel het volgende:
Santini AquaZero jack binnen gekregen, maat L. M'n vriendin past 'm net. Zucht.
Hey, dat jij een vatsig wijf op de bank hebt zitten betekent niet dat ik dat heb. Als mijn slanke popje een L amper past, slaan die maten helemaal nergens op, eikel.quote:Op zaterdag 15 december 2012 17:22 schreef Yankee het volgende:
[..]
http://www.weightwatchers.nl/index.aspx
Succes
quote:Op zaterdag 15 december 2012 17:22 schreef Yankee het volgende:
[..]
http://www.weightwatchers.nl/index.aspx
Succes
quote:Op zaterdag 15 december 2012 17:26 schreef Oksel het volgende:
[..]
Hey, dat jij een vatsig wijf op de bank hebt zitten betekent niet dat ik dat heb. Als mijn slanke popje een L amper past, slaan die maten helemaal nergens op, eikel.
Ja zo ongeveer. Maar het is absoluut waar dat een band met relatief veel natuurrubber eerst een jaartje moet rijpen voordat het rubber voldoende hard geworden is om niet gelijk door het kleinste steentje lek geprikt te worden. Vraag maar aan mister Paris - Roubaix, die had op een gegeven moment honderd tuben in z'n schuur hangen. En alle crossers laten die Dugast tuben ook een hele tijd hangen voordat ze gebruikt worden.quote:Op zaterdag 15 december 2012 19:39 schreef Oksel het volgende:
Hoe doe je dat rijpen? In de schuur pleuren?
Een donkere, vochtige kelder is beter.quote:Op zaterdag 15 december 2012 19:39 schreef Oksel het volgende:
Hoe doe je dat rijpen? In de schuur pleuren?
Zuur man. Wij hebben nog een contract tot eind 2013 of 2014. Rabo Grunn is wel positief omdat studenten ook een doelgroep zijn.quote:Op zaterdag 15 december 2012 19:39 schreef marcodej het volgende:
Lokale Rabobank stopt ook met sponsoring van onze vereniging.
Panaracer Pasela. Te verkrijgen bij Marten.quote:Op zaterdag 15 december 2012 21:44 schreef Freddeh het volgende:
En voor een wat zwaardere rijder die graag zacht over het asfalt zoeft, wat adviseren jullie die voor bandjes?
25mm.quote:Op zaterdag 15 december 2012 21:44 schreef Freddeh het volgende:
En voor een wat zwaardere rijder die graag zacht over het asfalt zoeft, wat adviseren jullie die voor bandjes?
Ja. Dan drogen ze niet uit.quote:Op zaterdag 15 december 2012 19:59 schreef ultra_ivo het volgende:
[..]
Een donkere, vochtige kelder is beter.
Da's volgens mij door de crosschaining...quote:Op zondag 16 december 2012 01:00 schreef kanovinnie het volgende:
Staat bij die onderste de achterderrie niet heel gek?
Trouwens wel grappig dat er met allesn qua fototechnische zaken rekening is gehouden, behalve het voorblad
En op het buitenste kransje.quote:Op zondag 16 december 2012 10:23 schreef buzz1291 het volgende:
Op een foto hoort de ketting op het buitenblad te liggen PUNT!
Moet jij niet trainen?quote:Op zondag 16 december 2012 10:33 schreef Freddeh het volgende:
[..]
En op het buitenste kransje.
Achterste pedaalarm verstopt achter de zadelbuis (maar zoals unodos nu doet is ook acceptabel).
Ventielen verstoppen achter de voor/achtervork.
Nee, ik vind de logo mtb mooier. Die zijn alweer half versleten dus over een half jaartje mag je op de hoogte houden van aanbiedingen daarvan.quote:Op zondag 16 december 2012 11:08 schreef kanovinnie het volgende:
http://www.futurumshop.nl/zoeken/?q=sidi+giau
Kaas, zocht jij nie nog wa?
Hehe, zul je altijd zien. Zulke dingen wil ik niet weten.quote:Op zondag 16 december 2012 11:15 schreef eentwee het volgende:
Ik heb heel wat nieuwsbrieven maar niet van Futurum. Is ook al jaren geleden dat ik daar nog iets heb besteld.
En de pechvogel van de dag is.. Patroonhttp://www.bike2build.nl/(...)way-fit-shimano-fit#
Past je nooitquote:Op zondag 16 december 2012 00:26 schreef Gripper het volgende:
Gatverdamme wat een bagger in het bos vandaag. Zeiknat en met een enorme hongerklop thuis, 57 km ploeteren in naafdiepe plassen. Wordt morgen de hele dag poetsen en ik heb volgens mij allebei m'n sets remblokken opgeremd vandaag![]()
Oksel, doe 's een plaatje van dat jasje. Als t wat is neem ik m wel van je over. Mits de armen lang genoeg zijn.
Ik heb ook een santini koersbroek in maatje L, dus zeg nooit nooit... Maar als je wil wachten tot ie jou past is het natuurlijk ook goedquote:
En zijn tieten iets kleiner.quote:Op zondag 16 december 2012 13:59 schreef Oksel het volgende:
Hij gaat terug op de post. En serieus, m'n vriendin past 'm net. Jouw schouders zijn wel iets breder.
Maakt mij niks uit, ik ben een billenmanquote:
Zonder eten om je vetverbranding te stimuleren of omdat je eten vergeten was?quote:Op zondag 16 december 2012 15:53 schreef Patroon het volgende:
2:45 gefietst zonder onderweg te eten. Laatste 15min helemaal leeg. Lekker temperatuurtje.
Het eerste. Ik heb namelijk de gewoonte om regelmatig te eten tijdens het fietsen. Dat is bij zware inspanning juist goed want dan heeft je lichaam koolhydraten nodig, maar als ik dat ook doe als ik rustig fiets, leert mijn lichaam nooit om vetten te verbranden, het lichaam verbrand namelijk wat het makkelijkste voor handen is (koolhydraten). Als ik dan niet eet krijg ik een slap gevoel, maar dat komt juist omdat die verbranding van vetten nog niet optimaal is. Nu ik weet dat dat lichte gevoel helemaal niet erg is en juist een teken dat ik vetten verbrand, vind ik het niet erg meer. Had wel eten bij me, for sure. Maar kon uiteindelijk goed 2:45 uur fietsen zonder wat te nemen.quote:Op zondag 16 december 2012 17:54 schreef janatwork het volgende:
[..]
Zonder eten om je vetverbranding te stimuleren of omdat je eten vergeten was?
En hoe vaak ga je dat doen? net zolang tot je 3 uur zonder eten kan fietsen? of is het iets wat je een paar keer per maand in je planning zet om die vet verbranding te boosten?quote:Op zondag 16 december 2012 18:01 schreef Patroon het volgende:
[..]
Het eerste. Ik heb namelijk de gewoonte om regelmatig te eten tijdens het fietsen. Dat is bij zware inspanning juist goed want dan heeft je lichaam koolhydraten nodig, maar als ik dat ook doe als ik rustig fiets, leert mijn lichaam nooit om vetten te verbranden, het lichaam verbrand namelijk wat het makkelijkste voor handen is (koolhydraten). Als ik dan niet eet krijg ik een slap gevoel, maar dat komt juist omdat die verbranding van vetten nog niet optimaal is. Nu ik weet dat dat lichte gevoel helemaal niet erg is en juist een teken dat ik vetten verbrand, vind ik het niet erg meer. Had wel eten bij me, for sure. Maar kon uiteindelijk goed 2:45 uur fietsen zonder wat te nemen.
Dat mijn vetverbranding nog verbeterd kan worden, kwam door de test naar voren.
De Sportarts zei dat je het niet te vaak moet doen. 1-2x per week max. Maar dit zei hij vooral voor het fietsen (60min) op nuchtere maag gelijk na opstaan. Voor de training van vandaag had ik een kom havermout met melk gehad (zo'n 120gram) dus ik had wel koolhydraten in mijn lichaam. Zoiets kan je prima wekelijks doen, je zal snel merken dat het steeds makkelijker gaat en je snelheid ook zal toenemen. Je lichaam leert dan om steeds sneller te fietsen op vetten.quote:Op zondag 16 december 2012 18:05 schreef janatwork het volgende:
[..]
En hoe vaak ga je dat doen? net zolang tot je 3 uur zonder eten kan fietsen? of is het iets wat je een paar keer per maand in je planning zet om die vet verbranding te boosten?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |