http://www.scriptgirl.nl/(...)jaar-erger-dan-ooit/quote:Expeditie Robinson 2012: "Het is dit jaar erger dan ooit."
Heilig ontzag heb ik voor de deelnemers van Expeditie Robinson. Je zult maar ergens op een exotische locatie gedropt worden zonder enige vorm van luxe, eten of ander gemak. Dan dien je ook nog eens muggen en vervelende mede-kandidaten van je af te slaan en wedstrijdjes te winnen. En guess what, volgens nieuwbakken presentator Dennis Weening wordt het dit jaar erger dan ooit. Dat kunnen we vanaf donderdag 30 augustus met eigen ogen zien op RTL5.
Hoge kijkcijfers Expeditie Robinson
Maar dat is misschien ook precies de reden waarom zoveel kijkers ieder jaar weer afstemmen op het programma. Met gemak scoort Expeditie Robinson zomaar wel eens meer dan een miljoen kijkers. Bijzonder netjes voor een wat kleinere zender als RTL5.
De kijkers worden ook dit jaar niet teleurgesteld. Tenminste, dat wil presentator Dennis Weening ons laten geloven in een interview met Veronica Magazine. Al is het alleen maar omdat hij zelf ook ooit een keer meedeed aan het programma ( al maakte hij niet écht een goede indruk als survivor).
Eerste heftige proef
Maar wat maakt het dit jaar dan zo heftig? Het begint meteen al goed met een heftige eerste proef in een mangrovebos in Maleisië. Die proef maakt trouwens ook gelijk duidelijk wie in welk team zit. Het team dat de proef wint, gaat naar een prachtig strand. En moesten sommige deelnemers zich vorig jaar nog staande houden in een grot, dit maal moet het verliezende team zien te overleven in de mangrove.
Mangrove
Voor de duidelijkheid: de mangrove is een soort platform tussen de bomen op water. Denk aan een kust met grote struiken met enorme wortels. En ja, dat staat constant onder water en wordt belaagd door honderdduizenden muggen plus andere rare beesten. Laat staan dat er fatsoenlijk voedsel is. En dat is nog maar het begin .
Intriges en verraad
Want volgens Weening is niet alleen de mangrove geestdodend, maar zijn de intriges en het verraad tussen de kandidaten onderling ook niet van de lucht. "Niemand kan een ander vertrouwen, er worden continu messen in elkaars ruggen gestoken. Het is dit jaar erger dan ooit!" laat Weening dan ook weten.
Kandidaten
Stiekem is het ieder jaar dan toch weer een wonder dat de makers dan toch weer met nieuwe kandidaten op de proppen komen. Dat zijn rapper Willie Wartaal en presentatrice Tess Milne ( bekend van Sterren Springen), Fatima Moreira de Melo, Ruud Feltkamp, The Voice finalist Paul Turner, Fajah Lourens, Peggy Vrijens en tuinman Lodewijk Hoekstra.
En omdat Expeditie Robinson samen met de Vlamingen wordt gemaakt, zijn de acht Vlaamse kandidaten: Min Hee Bervoets, Joke Van de Velde, Gene Thomas, Zoë van Gestel, Aagje Vanwallghem, Matthias De Meulder, Christophe De Meulder en Olivier Bisback.
Zij liever dan ik. Dat staat als een paal als boven water. Maar kijken doe ik dan wel. En dat vind ik eerlijk gezegd al spannend genoeg.
Expeditie Robinson is vanaf vanaf donderdag 30 augustus om 20.30 op RTL te zien.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.VBL SC influencer
Left, right, behind
deden ze vorig jaar ook al volgens mij. toen was het pijlen schieten en de uitslag zag je ook pas een week laterquote:Op donderdag 13 december 2012 21:33 schreef Tijgerbroodje het volgende:
Waar slaat dit nou weer op... not effe wat geld in het laatje schuiven ofzo?
Jij kijkt dit jaar voor het eerst?quote:Op donderdag 13 december 2012 21:33 schreef Tijgerbroodje het volgende:
Waar slaat dit nou weer op... not effe wat geld in het laatje schuiven ofzo?
Nah dat niet.. maar ik heb wel een paar jaar gemist..quote:Op donderdag 13 december 2012 21:34 schreef Redefine het volgende:
[..]
Jij kijkt dit jaar voor het eerst?
Hhahahaahahaquote:Op donderdag 13 december 2012 21:34 schreef Paul99 het volgende:
Volgende aflevering is Chris er niet bij. Hij is dan nog steeds aan het roeien
Godverdomme Chrisquote:Op donderdag 13 december 2012 21:33 schreef tralalala het volgende:
De TT moet nog spoileriger worden
Beetje trollen
Ze zeiden vorige week: deze week de finale.quote:Op donderdag 13 december 2012 21:34 schreef Redefine het volgende:
[..]
Jij kijkt dit jaar voor het eerst?
En het jaar ervoor ook. En de jaren ervoor werd de uitslag van een eindproef of van een stemming ook pas de week erna bekend gemaakt.quote:Op donderdag 13 december 2012 21:34 schreef 3rdRock het volgende:
[..]
deden ze vorig jaar ook al volgens mij. toen was het pijlen schieten en de uitslag zag je ook pas een week later
Of Faya dus.quote:Op donderdag 13 december 2012 21:35 schreef lily het volgende:
Ik denk toch Peggy
Anders hadden ze de cliffhanger langer laten duren ( totdat er meer stonden te gooien)
Vorig jaar hadden ze idd al heel wat pogingen gedaan voor de cliffhanger.quote:Op donderdag 13 december 2012 21:35 schreef lily het volgende:
Ik denk toch Peggy
Anders hadden ze de cliffhanger langer laten duren ( totdat er meer stonden te gooien)
Afgedreven naar Sri Lankaquote:Op donderdag 13 december 2012 21:34 schreef Paul99 het volgende:
Volgende aflevering is Chris er niet bij. Hij is dan nog steeds aan het roeien
En als het gelijkspel was dan mocht de publiek een week later beslissen.quote:Op donderdag 13 december 2012 21:36 schreef Redefine het volgende:
[..]
En het jaar ervoor ook. En de jaren ervoor werd de uitslag van een eindproef of van een stemming ook pas de week erna bekend gemaakt.
Ze lieten op t begin de winnende gooi zien. Er lagen geen andere stokken naast ( zo leek het ) dus je zou indd wel eens geljjk kunnen hebben.quote:Op donderdag 13 december 2012 21:35 schreef lily het volgende:
Ik denk toch Peggy
juist niet denk ik. Met deze cliffhanger willen ze juist iedereen op het verkeerde idee brengen. En dan volgende week blijkt dat Peggy mis gooide en dat Fajah daarna raak gooitquote:Op donderdag 13 december 2012 21:35 schreef lily het volgende:
Ik denk toch Peggy
hij zit nu vast op Nova Zemblaquote:
die stokken van peggy kunnen ook in het water beland zijnquote:Op donderdag 13 december 2012 21:37 schreef Snoepje5 het volgende:
[..]
Ze lieten op t begin de winnende gooi zien. Er lagen geen andere stokken naast ( zo leek het ) dus je zou indd wel eens geljjk kunnen hebben.
Alhoewel met het pijl en boog schieten vorig jaar volgens mij ook werd gestopt bij de 1e en ze nog 20 min doorgingen.
Was vorig jaar niet met die katapult?quote:Op donderdag 13 december 2012 21:37 schreef Snoepje5 het volgende:
[..]
Ze lieten op t begin de winnende gooi zien. Er lagen geen andere stokken naast ( zo leek het ) dus je zou indd wel eens geljjk kunnen hebben.
Alhoewel met het pijl en boog schieten vorig jaar volgens mij ook werd gestopt bij de 1e en ze nog 20 min doorgingen.
Dat zou je inderdaad niet verwachten in de jaren tachtig of negentig. Toen ze zich nog niet zo bewust waren van cliffhangers in gewone programma's (uiteraard wel in series). Tegenwoordig weet je gewoon dat ze het gaan rekken. En dan is de eerste keer het nog een teleurstelling, maar de jaren erna kun je de klok er op gelijk zetten.quote:Op donderdag 13 december 2012 21:35 schreef Snoepje5 het volgende:
[..]
Ze zeiden vorige week: deze week de finale.
Dan ga je toch niet verwachten dat ze de stekker er expres uit halen 5 minuten voor het einde
Ja dat bedoel ik indd. Wel met pijlenquote:Op donderdag 13 december 2012 21:37 schreef Goodbye het volgende:
[..]
Was vorig jaar niet met die katapult?
Daar hoop ik dan ook opquote:Op donderdag 13 december 2012 21:37 schreef MissJ het volgende:
[..]
juist niet denk ik. Met deze cliffhanger willen ze juist iedereen op het verkeerde idee brengen. En dan volgende week blijkt dat Peggy mis gooide en dat Fajah daarna raak gooit
Nee, deze lijkt er meters naast te zitten en volgens mij nog te kort ook.quote:Op donderdag 13 december 2012 21:35 schreef lily het volgende:
Ik denk toch Peggy
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |