Let op bij het oversteken he! Veel plezierquote:Op vrijdag 14 december 2012 13:27 schreef Dr_Flash het volgende:
Hallo KnightSolitaireWelkom hier
Mazzel verder jonges, ben ff druk, tot na het weekend
Fyra Rotterdam uit Amsterdam Zuid ja.quote:Op vrijdag 14 december 2012 13:29 schreef James1988 het volgende:
[..]
De nieuwe concessie is nog niet rond, dus wat de definitieve eisen gaan zijn is nog niet bekend.
In de brochure van NS staan alsnog 6 treinen per uur ingetekend op Amsterdam - Rotterdam:
- Thalys (10x p/d)
- Fyra Breda (2x p/u)
- Fyra Rotterdam (2x p/u)
- Fyra Brussel (1x p/u)
Jij weet net zo goed als ik dat als men het over Amsterdam heeft in spoorwegland het over het dienstregelingspunt Asd, ook wel Amsterdam Centraal genoemd, gaat. Amsterdam Zuid is interessant omdat je het vanaf daar met echte tijdwinst kunt doortrekken naar Zwolle.quote:
twitter:StationschefBMO twitterde op vrijdag 14-12-2012 om 14:11:40L4#fyra 9236 (Amsterdam - Brussel-Zuid) staat in Panne tussen Noorderkempen en Luchtbal#nmbs reageer retweet
twitter:NSHispeed_info twitterde op vrijdag 14-12-2012 om 14:10:21#ICBrussel 9240: #Fyra naar Brussel (Amsterdam C v. 13.41) kan door defect materieel niet rijden. Er gaat vandaag een extra #Fyra (1/2) reageer retweet
twitter:NSHispeed_info twitterde op vrijdag 14-12-2012 om 14:10:20Brussel rijden Amsterdam C v. 14.42 richting Brussel-Zuid. (2/2) reageer retweet
"Ik stond vanochtend op CS...."quote:Op vrijdag 14 december 2012 13:46 schreef Mr_Klaasje het volgende:
[..]
Jij weet net zo goed als ik dat als men het over Amsterdam heeft in spoorwegland het over het dienstregelingspunt Asd, ook wel Amsterdam Centraal genoemd, gaat.
quote:Op vrijdag 14 december 2012 14:17 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
"Ik stond vanochtend op CS...."
Gewoon. Niet. Doen.
SM'90 was dan ook eigenlijk gewoon een proefserie voor nieuwe technieken die later wel succesvol (en al beproeft in de SM'90 dus) zijn toegepast in IRM en DM'90.quote:Op vrijdag 14 december 2012 15:15 schreef dennistd het volgende:
Ik denk dat SM'90 nog het meest problematisch geweest is... Kijk hoe het daarmee afgelopen is en beslis alsjeblieft vandaag nog om de V250's naar de sloper te sturen
SM '90...quote:Op vrijdag 14 december 2012 15:07 schreef Flodder450 het volgende:
Zijn er in het verleden problemen geweest bij het invoeren van treinstellen?
bijvoorbeeld bij de diesel-3tjes, de Koploper, de Hondekop, plan V etc?
Maar het is nou ook niet dat IRM meteen een succes was.quote:Op vrijdag 14 december 2012 15:16 schreef Q. het volgende:
[..]
SM'90 was dan ook eigenlijk gewoon een proefserie voor nieuwe technieken die later wel succesvol (en al beproeft in de SM'90 dus) zijn toegepast in IRM en DM'90.
Moet je nagaan, zonder SM'90 was het nog veel erger geweest.quote:Op vrijdag 14 december 2012 15:17 schreef Mr_Klaasje het volgende:
[..]
Maar het is nou ook niet dat IRM meteen een succes was.
Waarschijnlijk wel ja!quote:Op vrijdag 14 december 2012 15:18 schreef Q. het volgende:
[..]
Moet je nagaan, zonder SM'90 was het nog veel erger geweest.
Wel voor doedelzakliefhebbers.quote:Op vrijdag 14 december 2012 15:17 schreef Mr_Klaasje het volgende:
[..]
Maar het is nou ook niet dat IRM meteen een succes was.
Het is het enige wat me bijgebleven is, was nog jong toenquote:Op vrijdag 14 december 2012 15:23 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Als dat het enige probleem was....
Natuurlijk niet: duitse degelijkheid.quote:Op vrijdag 14 december 2012 15:27 schreef Dr_Flash het volgende:
Ik heb ook nooit veel problemen gehoord over IRM hoor. Niet zoals nu met de fyra iig
FYRA is dan ook de Aldi op zijn kopquote:Op vrijdag 14 december 2012 14:33 schreef V2 het volgende:
Aldi kwaad om 'Aldi-trein'
Hahaha, Aldi voelt zich nu beledigd dat hun naam wordt verbonden aan een baggerproduct als de Fyrakan ik inkomen...
Sowieso, Fyra heeft niks met goedkoop te maken en ALdi alles. Dus eigenlijk slaat het nergens opquote:Op vrijdag 14 december 2012 15:45 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
FYRA is dan ook de Aldi op zijn kop
Precies, Aldi op z'n kop dus. Hoge prijs, lage kwaliteitquote:Op vrijdag 14 december 2012 15:52 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Sowieso, Fyra heeft niks met goedkoop te maken en ALdi alles. Dus eigenlijk slaat het nergens op
de V staat voor 'verlengd', vroeger had je stellen van 3 bakken en van 4 bakken, maar die zijn tegenwoordig allemaal verlengd tot resp. 4 en 6 bakken. Onverlengd IRM rijdt er niet meer rond, dus de V is eigenlijk een wat overbodige aanduiding, maar technisch gezien wel correct.quote:Op vrijdag 14 december 2012 15:55 schreef ZwartmetSuiker het volgende:
Wat is het verschil tussen een IRM en een VIRM?
Er rijden toch nog VIRM-4's?quote:Op vrijdag 14 december 2012 15:58 schreef Scarlet_Dragonfly het volgende:
[..]
de V staat voor 'verlengd', vroeger had je stellen van 3 bakken en van 4 bakken, maar die zijn tegenwoordig allemaal verlengd tot resp. 4 en 6 bakken. Onverlengd IRM rijdt er niet meer rond, dus de V is eigenlijk een wat overbodige aanduiding, maar technisch gezien wel correct.
Of Albatros voor de V250.quote:Op vrijdag 14 december 2012 16:10 schreef dennistd het volgende:
Mja, die naam heeft het nooit goed gedaan volgens mij.. Net zoals Apekop voor mat'64, gebruikt ook niemand. Spurt en Velios ook niet trouwens.
jup en de series 2 en 3 zijn ook niet verlengdquote:Op vrijdag 14 december 2012 16:12 schreef ZwartmetSuiker het volgende:
[..]
Er rijden toch nog VIRM-4's?
Ja, ik was in de veronderstelling dat alle IRM-3's verlengd waren tot VIRM-IV's, en alle IRM-4's tot VIRM-VI's (geen idee waarom ze daar romeinse cijfers voor gebruiken... IV en VI is nou niet echt duidelijk verschillendquote:Op vrijdag 14 december 2012 16:12 schreef ZwartmetSuiker het volgende:
[..]
Er rijden toch nog VIRM-4's?
Er staat niet voor niets bij het HST-lijntje naar Zwolle "in studie" en ze hebben het dan over de situatie in 2020 - dan is er misschien nieuw materieel beschikbaar.quote:Op vrijdag 14 december 2012 13:48 schreef James1988 het volgende:
Aangezien NS volgens hun brochure de ambitie heeft om de trein door te trekken naar Zwolle (via de Hanzelijn) is het ook logischer om Amsterdam Zuid aan te doen. De vraag is waarmee ze dat willen doen, want voldoende rollend hogesnelheidsmaterieel hebben ze dan niet.
Het materieel heet allemaal VIRM tegenwoordig. De eerste stellen (VIRM-1, met paarse kunststof bekleding) zijn afgeleverd als drietjes (IRM-III) en viertjes (IRM-IV). Daarna zijn er twee vervolgbestellingen geweest, VIRM-2 en VIRM-3 (met roze stoffen bekleding). Dat zijn zowel nieuwe stellen (viertjes (VIRM-IV) en zesjes (VIRM-VI)) als tussenbakken, waarmee het IRM-III verlengd is van drie naar vier bakken en nu VIRM-IV heet, en het IRM-IV verlengd is van vier naar zes bakken en daarmee VIRM-VI werd. Een paar jaar geleden is er nog een nieuwe bestelling VIRM gedaan (VIRM-4), uitsluitend bestaand uit viertjes (VIRM-IV). Deze hebben blauwe bekleding en bredere trappen, omdat de cateringliften niet ingebouwd zijn.quote:Op vrijdag 14 december 2012 16:12 schreef ZwartmetSuiker het volgende:
[..]
Er rijden toch nog VIRM-4's?
Romeinse cijfers geven het aantal bakken aan, de normale cijfers de bestelling. Zo bestaat ICM-1 en ICM-2 uit ICM-III's en ICM-3 en ICM-4 uit ICM-IV's. Bij Plan V gaat het zelfs tot 13 als ik me niet vergis.quote:Op vrijdag 14 december 2012 16:16 schreef Scarlet_Dragonfly het volgende:
[..]
Ja, ik was in de veronderstelling dat alle IRM-3's verlengd waren tot VIRM-IV's, en alle IRM-4's tot VIRM-VI's (geen idee waarom ze daar romeinse cijfers voor gebruiken... IV en VI is nou niet echt duidelijk verschillend)
Maar ik geloof als ik Peterselieman zo lees dat dat niet helemaal compleet/correct is
nee, dat zijn vier kopbakken. De NS had naast alle complete bakken ook nog vier kopbakken in ruwbouw besteld voor het geval er een kopbak zou sneuvelen. Deze zou dan door een ruwbouwbak vervangen kunnen worden nadat die helemaal opgebouwd was.quote:Op vrijdag 14 december 2012 16:20 schreef ZwartmetSuiker het volgende:
Ok!
Ik vond dit ook nog:
[ afbeelding ]
Was dat een concepttrein ofzo
Het verschil zit hem er natuurlijk wel in dat deze Albatros al vleugellam was bij oplevering.quote:Op vrijdag 14 december 2012 16:34 schreef Flodder450 het volgende:
[..]
Waarom moet ik nu aan de rhyme of the ancient mariner denken?
De vloek van de albatros![]()
Was er niet iets met dat IRM in bochten buiten PVR kwam?quote:Op vrijdag 14 december 2012 15:17 schreef Mr_Klaasje het volgende:
[..]
Maar het is nou ook niet dat IRM meteen een succes was.
klopt. Kan me herinneren dat onder meer bij Meppel aanpassingen zijn uitgevoerd om daar de PVR iets te vergrotenquote:Op vrijdag 14 december 2012 16:57 schreef ziggyziggyziggy het volgende:
[..]
Was er niet iets met dat IRM in bochten buiten PVR kwam?
Kop op, het is kut, maar je hebt de boel wel veilig stil gezet toch? Volgende rit een extra collega mee en snel weer rijdenquote:Op vrijdag 14 december 2012 17:11 schreef GekkeHaan het volgende:
Ik moet helaas bevestigen dat ik de "meester" op de bok was vanmorgen bij Herfte Aansluiting. Het verhaal op Somda klopt alleen niets van. Die ooggetuige verteld dat er niet geremd werd voor Herfte. Is wel degelijk door mij gedaan. Ik heb gewoon gehandeld naar het gele voorsein. Door niet optimale wegbekendheid kwam sein 222 iets eerder dan ik zelf verwachte. Toen deze waargenomen werd is er door mij een snelremming uitgevoerd, maar gleed helaas 30 meter voorbij het sein. Na stilstand is door mij de alarmoproep geplaatst en het gevarensein ontstoken. Er is dus niet ingegrepen door de ATB?
Wat betreft de warrige communicatie...... ben nog maar een half jaar bevoegd en wist ff niet hoe ik dit moest verklaren richting de reizigers. Daarom is er voor gekozen om het maar op een storing te gooien. Geloof me ik was en ben nog steeds aardig van slag. Ook de omschakeling van ATB-NG naar ATB-VV valt niet mee als je dat al vanaf april gewend bent te rijden. Als ik de tijd kom terug draaien tot het punt dat we strak op tijd vertrokken uit Dalfsen was het misschien anders gelopen. Ben in ieder geval blij dat er niets ernstigs is gebeurd. Alhoewel een STS passage uiteraard ernstig genoeg is. Dt moge duidelijk zijn.
Sterkte allereerst en respect dat je dit zo zegt.quote:Op vrijdag 14 december 2012 17:11 schreef GekkeHaan het volgende:
Ik moet helaas bevestigen dat ik de "meester" op de bok was vanmorgen bij Herfte Aansluiting. Het verhaal op Somda klopt alleen niets van. Die ooggetuige verteld dat er niet geremd werd voor Herfte. Is wel degelijk door mij gedaan. Ik heb gewoon gehandeld naar het gele voorsein. Door niet optimale wegbekendheid kwam sein 222 iets eerder dan ik zelf verwachte. Toen deze waargenomen werd is er door mij een snelremming uitgevoerd, maar gleed helaas 30 meter voorbij het sein. Na stilstand is door mij de alarmoproep geplaatst en het gevarensein ontstoken. Er is dus niet ingegrepen door de ATB?
Wat betreft de warrige communicatie...... ben nog maar een half jaar bevoegd en wist ff niet hoe ik dit moest verklaren richting de reizigers. Daarom is er voor gekozen om het maar op een storing te gooien. Geloof me ik was en ben nog steeds aardig van slag. Ook de omschakeling van ATB-NG naar ATB-VV valt niet mee als je dat al vanaf april gewend bent te rijden. Als ik de tijd kom terug draaien tot het punt dat we strak op tijd vertrokken uit Dalfsen was het misschien anders gelopen. Ben in ieder geval blij dat er niets ernstigs is gebeurd. Alhoewel een STS passage uiteraard ernstig genoeg is. Dt moge duidelijk zijn.
Ze hebben daar toch wekenlang testritten gereden met die nieuwe GTW's?quote:Op vrijdag 14 december 2012 09:03 schreef b2py het volgende:
[..]
schijnen heel veel problemen met de assentellers te zijn en materieel werkt af en toe ook niet mee.
Mei 2010. Daarna drie weken lang de ene storing na de andere. Na het vervangen van wat printplaten was het probleem opgelost. Was ook de directe aanleiding voor een actie waarin vergoedingen werden uitgekeerd aan reizigers.quote:Op vrijdag 14 december 2012 12:10 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
en dat terwijl vorig jaar de assentellers daar toch vervangen waren?
Zo goed ben ik ook niet in treinen thuis dat ik dat al wist dus vandaar dat ik het ook open heb gelaten.quote:Op vrijdag 14 december 2012 17:24 schreef Peterselieman het volgende:
het beste is idd dat je zo snel mogelijk de bok weer op gaat. Eerst met een collega en daarna alleen
Bij een GTW is het verschil tussen een snelremming en een stevige remming wel te herkennen, maar dat is op detailniveau. Bij een stevige remming gaat het stel ook heen en weer schudden en komt er na stilstand ook lucht vrij.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |