abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_120369784
quote:
0s.gif Op zondag 16 december 2012 13:04 schreef Isabeau het volgende:

[..]

Ze zit al lang niet meer bij haar ouders. Waar ze wel (incl hun kinderen!!) is, weet TS niet.
that's not good. :N
dankje dat je het zei, heb dat idd nog niet gelezen..
hoop dat de kinderen snel weer veilig zijn.
pi_120369945
quote:
0s.gif Op zondag 16 december 2012 13:07 schreef wild-r0se het volgende:

[..]

that's not good. :N
dankje dat je het zei, heb dat idd nog niet gelezen..
hoop dat de kinderen snel weer veilig zijn.
Ik raad je echt aan het hele topic eens te lezen. Is echt interessant

is niet denigrerend bedoeld.
pi_120370727
Waarom jeugdzorg vrezen als jij als vader gewoon een goede ouder bent? Ja, iedereen kent de horrorverhalen, maar je hoort niets over de succesverhalen.

En daarbij, is zelfs dan zekerheid over de veiligheid van je kinderen niet belangrijker dan de kans dat jeugdzorg er zich mee bemoeit en dat slecht afloopt?

Waarom die angst? Is die ergens op gebaseerd uit persoonlijke ervaring? Of is er dus echt iets waar jeugdzorg achteraan zou moeten?

Als medewerker van jeugdzorg zou ik trouwens zeker aan de bel trekken bij een gezin waar moeder met de kinderen pleite is, en vader na 4! dagen nog steeds denkt 'och politie hoeft niet, ze komt wel terug'.

Die angst zorgt dat je onverklaarbare sprongen maakt. Op basis van wat? nieuwsberichten?

Ow en mocht je toch nog eens langs de politie gaan, zullen ze je wss iets zeggen als 'meneer, waarom komt u hier nu pas mee?'

En tot slot.. Waarom gaat dit topic over vertrouwen, en niet over je kinderen?
"Pools are perfect for holding water"
pi_120371636
quote:
0s.gif Op zondag 16 december 2012 13:39 schreef probeer het volgende:

Omdat er in eerste instantie geen sprake was van vermissing...
pi_120371789
quote:
0s.gif Op zondag 16 december 2012 14:08 schreef mimoma het volgende:

[..]

Omdat er in eerste instantie geen sprake was van vermissing...
ok goed punt
  zondag 16 december 2012 @ 14:23:04 #281
251529 drijfhout
harder dan hard genoeg
pi_120372122
quote:
0s.gif Op zondag 16 december 2012 13:39 schreef probeer het volgende:
Waarom jeugdzorg vrezen als jij als vader gewoon een goede ouder bent? Ja, iedereen kent de horrorverhalen, maar je hoort niets over de succesverhalen.

En daarbij, is zelfs dan zekerheid over de veiligheid van je kinderen niet belangrijker dan de kans dat jeugdzorg er zich mee bemoeit en dat slecht afloopt?

Waarom die angst? Is die ergens op gebaseerd uit persoonlijke ervaring? Of is er dus echt iets waar jeugdzorg achteraan zou moeten?

Als medewerker van jeugdzorg zou ik trouwens zeker aan de bel trekken bij een gezin waar moeder met de kinderen pleite is, en vader na 4! dagen nog steeds denkt 'och politie hoeft niet, ze komt wel terug'.

Die angst zorgt dat je onverklaarbare sprongen maakt. Op basis van wat? nieuwsberichten?

Ow en mocht je toch nog eens langs de politie gaan, zullen ze je wss iets zeggen als 'meneer, waarom komt u hier nu pas mee?'

Zonder daarmee een mening over TS te hebben, illustreert je post precies waarom jeugdzorg zo'n instantie is om te wantrouwen. Er spreekt een wagonlading misplaatste autoriteit over een privé-aangelegenheid uit. Van een vriend zou ik dit terechte vragen vinden. Maar als dit komt van een instantie die er ongevraagd om staat te trappelen om zich ermee te bemoeien, krijg ik spontane allergie. Je mening spreekt reeds voordat je volledig van binnenuit geïnformeerd bent, en dat is precies waaruit de problemen ontstaan in de molen van dit soort instanties. Dat jij kundig of welwillend zou kunnen zijn als individuele medewerker van jeugdzorg doet daar niks aan af. Ik heb niet eens kinderen, maar als ouder zou ik ook alles liever willen dan zo'n instantie die zich met een gekleurde bril met mijn gezin gaat bemoeien.
Ik pak mijn brommer en ik ga.
pi_120372336
Ik als ouder ben het helemaal eens met probeer!
Ik zou als iemand in mijn prive situatie zo om zou gaan met de situatie zelf de instanties inschakelen :Y
pi_120372621
quote:
0s.gif Op zondag 16 december 2012 14:23 schreef drijfhout het volgende:

[..]

Zonder daarmee een mening over TS te hebben, illustreert je post precies waarom jeugdzorg zo'n instantie is om te wantrouwen. Er spreekt een wagonlading misplaatste autoriteit over een privé-aangelegenheid uit. Van een vriend zou ik dit terechte vragen vinden. Maar als dit komt van een instantie die er ongevraagd om staat te trappelen om zich ermee te bemoeien, krijg ik spontane allergie. Je mening spreekt reeds voordat je volledig van binnenuit geïnformeerd bent, en dat is precies waaruit de problemen ontstaan in de molen van dit soort instanties. Dat jij kundig of welwillend zou kunnen zijn als individuele medewerker van jeugdzorg doet daar niks aan af. Ik heb niet eens kinderen, maar als ouder zou ik ook alles liever willen dan zo'n instantie die zich met een gekleurde bril met mijn gezin gaat bemoeien.
Allereerst, ik werk niet bij jeugdzorg hoor.

Ten tweede, ja, jeugdzorg komt op voor de rechten van kinderen, daar die vaak zelf niet mondig genoeg zijn om aan de bel te trekken, met ouders die gewoonweg verzaken. Leuk en aardig dat je dan spreekt over een prive aangelegenheid, maar dat gaat dus niet meer op als je het welzijn van je kinderen in gevaar brengt. Punt.

Natuurlijk wil je als ouder niet dat ze zich ermee bemoeien, maar soms (niet specifiek over deze situatie hoor) heb je het als ouder al genoeg verneukt en nu eenmaal geen keuze meer. Slechte ouders hebben imo dan geen fuck meer te zeggen. Dat recht op geen inmenging door buitenaf ben je kwijt op het moment dat je je kinderen verwaarloost.

En ik persoonlijk vind 'mijn vrouw heeft mijn kinderen en is al 4 dagen spoorloos, maar ik ga niet naar de politie uit een of andere misplaatste angst' ergens wel neigen naar verwaarlozing.

Het zou TS sieren zich over zijn eigen angsten heen te zetten, en gvd alles in staat stellen om te weten te komen dat zijn kinderen veilig zijn. Iets met je kinderen boven jezelf plaatsen enzo.

Dit alles los van de effectiviteit van jeugdzorg, ik zou er zelf ook huiverig voor zijn.

[ Bericht 8% gewijzigd door probeer op 16-12-2012 14:40:30 ]
pi_120373223
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 december 2012 20:13 schreef tjoptjop het volgende:

[..]

Ah gelukkig, het doet je dus toch wat. Maar de passiviteit die je in dit topic tentoonspreid is tenenkrommend.

Voor hetzelfde geld liggen er ergens drie lijken
Het doet m wel wat, maar hij doet vervolgens nog niet wat hij zou moeten doen.

Honger in Afrika doet mij ook wel wat als ik er aan denk. Ik doe er vervolgens niets mee. Ergo ben ik niet erg begaan met het lot van hongerige Afrikanen.
pi_120373375
Godverdomme, ik merk dat ik me hier enorm over op loop te winden.

TS, áls er iets met die kinderen gebeurt ben je imo medeverantwoordelijk. Puur en alleen doordat je nu niet alles doet wat je kan doen.
pi_120376009
quote:
0s.gif Op zondag 16 december 2012 14:57 schreef probeer het volgende:
Godverdomme, ik merk dat ik me hier enorm over op loop te winden.

TS, áls er iets met die kinderen gebeurt ben je imo medeverantwoordelijk. Puur en alleen doordat je nu niet alles doet wat je kan doen.
Ik begrijp je reactie en die is volledig terecht maar dit topic voelt echt als van iemand die aandacht wil en die dit heeft verzonnen. Heb het al eerder gezegd maar de keuzes en verbanden kloppen niet, die lijken er meer op om het verhaal zo in stand te houden dat het topic maar door gaat en dat het niet eindigt.

Mocht het serieus zijn dan heeft TS genoeg adviezen gekregen om de juiste keus te maken.

Ik neem dit soort verhalen altijd serieus maar van het begin af aan voel je dat er iets niet klopt.
pi_120376448
quote:
1s.gif Op zondag 16 december 2012 16:00 schreef By1 het volgende:

[..]

Ik begrijp je reactie en die is volledig terecht maar dit topic voelt echt als van iemand die aandacht wil en die dit heeft verzonnen. Heb het al eerder gezegd maar de keuzes en verbanden kloppen niet, die lijken er meer op om het verhaal zo in stand te houden dat het topic maar door gaat en dat het niet eindigt.

Mocht het serieus zijn dan heeft TS genoeg adviezen gekregen om de juiste keus te maken.

Ik neem dit soort verhalen altijd serieus maar van het begin af aan voel je dat er iets niet klopt.
Of het nu waar is of niet, TS en zijn hele gedachtegang en emoties kunnen me inmiddels geen ene fuck meer schelen, hij kookt maar in zn eigen sop gaar met zn passiviteit en uitvluchten. Het gaat me puur en alleen om die al dan niet echt bestaande kinderen.
pi_120377443
quote:
0s.gif Op zondag 16 december 2012 16:10 schreef probeer het volgende:

[..]

Of het nu waar is of niet, TS en zijn hele gedachtegang en emoties kunnen me inmiddels geen ene fuck meer schelen, hij kookt maar in zn eigen sop gaar met zn passiviteit en uitvluchten. Het gaat me puur en alleen om die al dan niet echt bestaande kinderen.
Ja maar daar zou hij dan juist op uit zijn. Dat is de kick, weten hoe je de aandacht (voelt als macht voor ze) kan krijgen door de inzet van kinderen in je verhaal.
pi_120377492
quote:
1s.gif Op zondag 16 december 2012 16:30 schreef By1 het volgende:

[..]

Ja maar daar zou hij dan juist op uit zijn. Dat is de kick, weten hoe je de aandacht (voelt als macht voor ze) kan krijgen door de inzet van kinderen in je verhaal.
Tsja, och.. als hij daar dan voldoening uithaalt .. zegt meer over hem dan over mij
pi_120377984
quote:
0s.gif Op zondag 16 december 2012 16:30 schreef probeer het volgende:

[..]

Tsja, och.. als hij daar dan voldoening uithaalt .. zegt meer over hem dan over mij
Absoluut
pi_120378339
quote:
2s.gif Op zaterdag 15 december 2012 20:35 schreef Pvoesss het volgende:
Ik snap niet dat je niet vecht voor je kinderen het op zijn beloop laat.
Omdat emoties gekke dingen met je kunnen doen. Het is niet zo als je kinderen krijgt dat je opeens 'veranderd' of meer verantwoordelijkheid voelt. Niet iedereen gaat door het vuur voor z'n kids.
People once tried to make Chuck Norris toilet paper. He said no because Chuck Norris takes crap from NOBODY!!!!
Megan Fox makes my balls look like vannilla ice cream.
pi_120378464
quote:
0s.gif Op zondag 16 december 2012 16:48 schreef sitting_elfling het volgende:

[..]

Omdat emoties gekke dingen met je kunnen doen. Het is niet zo als je kinderen krijgt dat je opeens 'veranderd' of meer verantwoordelijkheid voelt. Niet iedereen gaat door het vuur voor z'n kids.
Nou, toch niet echt mee eens.
Ik hoefde nooit echt kids, toch 2 gekregen. Vanaf het moment dat de eerste ter wereld was ben ik heel anders in het leven gaan staan.
Deed veel minder risicovolle dingen, vertrok plots niet meer voor enkele maanden naar Ijsland, zocht werk in Nederland, enz.
pi_120378667
quote:
0s.gif Op zondag 16 december 2012 16:51 schreef maartend het volgende:

[..]

Nou, toch niet echt mee eens.
Ik hoefde nooit echt kids, toch 2 gekregen. Vanaf het moment dat de eerste ter wereld was ben ik heel anders in het leven gaan staan.
Deed veel minder risicovolle dingen, vertrok plots niet meer voor enkele maanden naar Ijsland, zocht werk in Nederland, enz.
Jij bent het er niet mee eens! Dat is heel wat anders. Ik vind het echt stom gelul dat je leven verandert als je plots kids krijgt. Kijk eens naar de hoeveelheid kinderen die pleegouders nodig hebben! Jij voelt je nu plots wel verantwoordelijk want je hebt je eigen bloed rondlopen maar het is geen simpele rekensom van 1 + 1 = 2. Bij meer dan genoeg mensen wordt daar geen knop omgedraaid wanneer er kids rondlopen.

Het gegeven dat je het dus maar gaat projecteren op een ander, ik heb kids, ik zou er een kogel voor vangen wil niet zeggen dat een ander ook zo zou reageren.

Ik snap je wel, daar niet van. Maar we moeten wel even van die stelling af :)
People once tried to make Chuck Norris toilet paper. He said no because Chuck Norris takes crap from NOBODY!!!!
pi_120379232
quote:
0s.gif Op zondag 16 december 2012 16:56 schreef sitting_elfling het volgende:

[..]

Jij bent het er niet mee eens! Dat is heel wat anders. Ik vind het echt stom gelul dat je leven verandert als je plots kids krijgt. Kijk eens naar de hoeveelheid kinderen die pleegouders nodig hebben! Jij voelt je nu plots wel verantwoordelijk want je hebt je eigen bloed rondlopen maar het is geen simpele rekensom van 1 + 1 = 2. Bij meer dan genoeg mensen wordt daar geen knop omgedraaid wanneer er kids rondlopen.

Het gegeven dat je het dus maar gaat projecteren op een ander, ik heb kids, ik zou er een kogel voor vangen wil niet zeggen dat een ander ook zo zou reageren.

Ik snap je wel, daar niet van. Maar we moeten wel even van die stelling af :)
Jij gaf aan dat het niet gebeurd. Ik gaf mezelf als voorbeeld waar dat wel bij gebeurt. Ergo, het gebeurt. Wil niet zeggen dat het bij iedereen gebeurt, dat is weer een conclussie te ver die ik ook niet wil nemen.

Maar iets anders. Ik heb op de een of andere manier toch echt wel het gevoel dat eea serieus is bij TS. Maar ook dat hij op sommige gebieden angstig of terughoudend is. En alles erg op zichzelf wil betrekken. Hij liet eenmaal een kreet valen die iets blootlegde ; nu geen zelfmoordgevoelens, genoeg meegemaakt.

Mogelijk zit van daaruit de angst voor jeugdzorg (die echt onterecht is, mits je er van uit gaat dat hun 1ste prioriteit de kids is, dan komt er een hele poos nix en dan komen andere mensen nog eens aan de beurt. En terecht) en de angst om door te grijpen richting politie.
pi_120379307
Ik hoop zo erg dat ts z'n kinderen weerziet -O-
pi_120379329
quote:
0s.gif Op zondag 16 december 2012 16:48 schreef sitting_elfling het volgende:

[..]

Als het goed is wel. Dat je vrouw wegvlucht is één ding, niet weten waar je kinderen uithangen en maar afwachten of ze op hun pootjes terecht komen is weer een heel ander verhaal.
  zondag 16 december 2012 @ 17:50:50 #297
39145 Aventura
Relax, het is maar Fok
pi_120381032
Ik zou die kids onmiddelijk als vermist opgeven!!
pi_120381648
Ik heb twijfels bij het waarheidsgehalte van dit verhaal.

Ik zou gek worden als mijn vrouw zonder mijn medeweten de kids zou meenemen en ergens zou onderduiken, zonder daarvoor een reden te geven.

Dat TS nog steeds niet naar de politie is gestapt is al helemaal raar, ook vanwege die jeugdzorg-smoes. Er klopt in ieder geval iets niet aan dit verhaal.

Misschien zitten zijn vrouw en kids wel in een blijf-van-mijn-lijf huis omdat TS losse handjes heeft...

[ Bericht 36% gewijzigd door Mint_Clansell op 16-12-2012 18:07:22 ]
pi_120382695
quote:
0s.gif Op zondag 16 december 2012 18:01 schreef Mint_Clansell het volgende:
Ik heb twijfels bij het waarheidsgehalte van dit verhaal.

Ik zou gek worden als mijn vrouw zonder mijn medeweten de kids zou meenemen en ergens zou onderduiken, zonder daarvoor een reden te geven.

Dat TS nog steeds niet naar de politie is gestapt is al helemaal raar, ook vanwege die jeugdzorg-smoes. Er klopt in ieder geval iets niet aan dit verhaal.

Misschien zitten zijn vrouw en kids wel in een blijf-van-mijn-lijf huis omdat TS losse handjes heeft...
Aan zoiets zat ik dus ook te denken. Misschien is er inderdaad dus een gegronde reden om jeugdzorg niet over de vloer te willen.
pi_120384292
Kan het niet zo zijn dat jeugdzorg de kids van hem en zn vrouw vandaan haalt? En hij ze dus ook niet meer zal zien?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')