Basp1 | donderdag 13 december 2012 @ 08:26 |
Zo dus ze falen hard maar de bestuurders bij de NS willen niet de verantwoordelijkheid nemen en willen dit gewoon een regulier overleg noemen. Als je het niet voor elkaar krijgt om 33% van je treinen te laten rijden noem ik dat toch erg fout. Ondertussen in denhaag zijn ze ook niet meer zo blij. Den haag faalt in deze ook dat er nu pas een onderzoek gaat komen terwijl het al meerdere jaren bekend was dat dit eraan zat te komen. Maar blijkbaar is de overheid er ook niet meer voor de burgers, alleen op het moment dat het helemaal mis gaat kom men in beweging, terwijl besturen juist vooruitzien zou moeten zijn, Maar tegenwoordig proberen die brassers maar wat en lukt het niet dan proberen we de veranwoordelijkheid maar zo vaak mogelijk over te pingpongen en niemand is dan meer echt verantwoordelijk. [ Bericht 0% gewijzigd door Basp1 op 13-12-2012 08:44:50 ] | |
Peunage | donderdag 13 december 2012 @ 08:31 |
Is dat de standaard geworden? 2/3 met hooguit een kwartier vertraging? | |
Pheno | donderdag 13 december 2012 @ 08:50 |
Inderdaad, hoe treurig is het dat ze blij zijn met een score van 66% met maximaal een kwartier vertraging? Hoeveel rijdt er nu daadwerkelijk op tijd van dat percentage? En daarnaast nog 33% dat dus langer dan een kwartier duurt. * Pheno schrapt Fyra als mogelijk vervoersmiddel | |
macca728 | donderdag 13 december 2012 @ 09:22 |
Ja en een paar per dag die helemaal niet aankomen, kan je de bus nemen. Laat gewoon een normale intercity rijden, echt belachelijk dit. Ik betaal ook geen hoge toeslag om een kwartier vertraging te hebben. | |
Basp1 | donderdag 13 december 2012 @ 09:25 |
Zou voor de fyra ook de geld terug voor vertragingen gelden? | |
Re | donderdag 13 december 2012 @ 09:29 |
vast wel, maar of ze je vliegtuigticket vergoeden is een tweede | |
Red_85 | donderdag 13 december 2012 @ 09:31 |
Briljant dit ja. NS in de spits vanmorgen: 'het gaat om een regulier overleg' terwijl de NMBS gewoon keihard kwaad is op NS. Downplay het maar. Sta iedere dag op Schiphol en altijd rijdt die trein niet of heeft een flinke vertraging. Den Haag ook boos omdat ze hun verbinding kwijt zijn met Brussel. Reizigers boos omdat er gereserveerd moet worden. Belgen boos omdat alleen NL studenten korting kunnen krijgen en de Belgische die in NL studeren niet. Duurder. Stuk. Onbetrouwbaar. Een groot succesverhaal door de incompetente beleidsbepalers van de NS. Maar die zullen Niet Schuldig zijn, zullen ze zelf wel zeggen. Niets wat de ns doet, maar dan ook helemaal niets gaat goed. Hoe durf je dat ook te zeggen ![]() Amper 1 op de 4 is op tijd las ik vanmorgen. | |
HeatWave | donderdag 13 december 2012 @ 09:32 |
Ja, heel verrassend allemaal zeg, de NS die iets niet goed doet..... | |
Red_85 | donderdag 13 december 2012 @ 09:34 |
Ook ironisch trouwens vanmorgen de spits. Een dik grote 'wikkel' advertentie. Zo'n ding op de voorpagina, pagina 2 en de achterkant. Over hoe goed de fyra wel niet is.... In de krant, pagina 6 vol met schijt over datzelfde ding. | |
Q. | donderdag 13 december 2012 @ 09:35 |
Mooie reclame. ![]() | |
Basp1 | donderdag 13 december 2012 @ 09:43 |
Dat de NS dat geld voor die advertenties maar gebruikt om de Fyra betrouwbaar te maken ipv de schone schijn op te houden. ![]() | |
Reya | donderdag 13 december 2012 @ 09:54 |
Nee, de NMBS heeft veel recht van spreken. | |
Ulx | donderdag 13 december 2012 @ 09:59 |
Da's niet relevant. Omdat de NMBS ergens een zooitje van maakt betekent niet dat ze zelf nergens kritiek op mogen hebben. Maar goed, als je italiaans materieel gaat kopen kun je weten dat die dingen kapot gaan of niet werken. Had gewoon Alstom of Siemens gekocht. | |
Red_85 | donderdag 13 december 2012 @ 10:03 |
Boos zijn ze ook volgens het artikel in de spits. Niet? NS maakt er een grotere bende van dan de Belgen. Maar wie zou dat niet verwacht hebben? Snap ook niet waarom de Belgen niet het voortouw hadden genomen. Goede vergelijking was ook dat dit 'de aldi onder de treinen' zou zijn volgens de NMBS in de spits. 'Als je goedkoop koopt, moet je ook goedkoop verwachten'. Heerlijk dit soort teksten. | |
Ulx | donderdag 13 december 2012 @ 10:10 |
Ik begrijp niet waarom men de treinstellen eerst twee jaar bij Amsterdam parkeert en met oude treinen gaat rijden om vervolgens bij de feestelijke ingebruikname keihard op de bek te gaan. | |
Q. | donderdag 13 december 2012 @ 10:23 |
Ze zijn pas deze zomer overgedragen naar NS Hispeed, tot die tijd waren ze nog van Ansaldo | |
tjoptjop | donderdag 13 december 2012 @ 10:50 |
Italiaanse rommel ![]() | |
#ANONIEM | donderdag 13 december 2012 @ 11:24 |
De NMBS heeft zelf ook een paar van die treinen gekocht. Het was de Belgische reizigersbelangenorganisatie die het een Aldi-trein noemde. Alhoewel ik persoonlijk dat een belediging voor de Aldi vind. | |
Red_85 | donderdag 13 december 2012 @ 13:34 |
Point made. | |
eleusis | donderdag 13 december 2012 @ 13:37 |
Ligt het echt aan het materieel dan? Eerlijke vraag | |
tarantism | donderdag 13 december 2012 @ 13:39 |
wat een faal weer van de NS. Het ligt toch niet aan de Nederlandse reizigers, aangezien de Belgen ook kankergefrustreerd raken na de eerste kennismaking met de NS.En dit ook weer. Die NS is nog te laf of te debiel om toe te geven dat ze er niks van kunnen. Met zo'n instelling worden die problemen echt nooit opgelost. godverdegodverdomme wat een kankerbedoeling daar bij de NS. | |
#ANONIEM | donderdag 13 december 2012 @ 13:48 |
Wat is 'het'? Het materieel doet het niet goed. Maar het is natuurlijk niet het materieel zelf, maar NS Hispeed die nou al jaren beweren dat binnen afzienbare tijd 16 keer per dag, dus elk uur een Fyra naar Brussel rijdt, terwijl ze die belofte in december 2010 niet konden nakomen, in december 2011 niet konden nakomen, nu nog steeds niet kunnen nakomen (er rijden nu immers planmatig maar 10 treinen per dag, voor zover ze niet uitvallen) maar desondanks nog steeds beweren dat het allemaal reuze meevalt en dat het binnenkort toch echt wel goedkomt allemaal. | |
Aether | donderdag 13 december 2012 @ 14:18 |
Minder dan 30 minuten : U krijgt geen compensatie 30 t/m 59 minuten : 20% van uw ticketprijs enkele reis terugbetaald in geld* 60 t/m 119 minuten : 50% van uw ticketprijs enkele reis terugbetaald in geld* 120 minuten of meer : 100% van uw ticketprijs enkele reis terugbetaald in geld* http://www.nshispeed.nl/n(...)ompensatieregelingen | |
Basp1 | donderdag 13 december 2012 @ 14:30 |
Wat een ontiegelijk slechte voorwaarden voor geld terug bij vertraging, ze vertrouwen het zelf dus ook niet dat zou ik dan denken. Juist voor een hoge snelheidslijn die geen overstappen kent en dus veel betrouwbaarder in totaal zou moeten zijn zou ik wel iets veel beters verwacht hebben. ![]() Bij de normale NS krijg je tussen de30 en de 60 minuten 50% terug van je enkeltje en bij meer dan 60 minuten gewoon 100%. | |
Q. | donderdag 13 december 2012 @ 14:37 |
De Fyra is natuurlijk gewoon een premium product he? Daar horen ook premium voorwaarden bij. | |
Basp1 | donderdag 13 december 2012 @ 14:39 |
De fyra is van de ene kant premium, van de ander kant in en in triest dat in die trein bijvoorbeeld geen internet zit terwijl dat in andere "goedkope" treinen van de NS vaak wel al zit. ![]() | |
Aether | donderdag 13 december 2012 @ 14:42 |
Thalys en EuroStar hebben nog slechtere maar hebben over het algemeen niet zulke extreme vertragingen. Voorlopig is Fyra nog geen concurrent voor de Thalys. | |
lolcat8811 | donderdag 13 december 2012 @ 14:50 |
Omdat de Belgen al genoeg HST's hebben. De NMBS is eigenaar van een relatief grote vloot Thalys en Eurostar-treinen, dus heeft men in het Fyra-verhaal de NS het voortouw laten nemen... Waarom is men bij de NMBS verstandig genoeg om voor Thalys/Eurostar degelijke Alstom en Siemens treinen aan te schaffen, terwijl men voor Fyra een Italiaanse constructeur -met slechte reputatie- een nieuw(!) type trein laat ontwikkelen? Onbegrijpelijk. | |
pagadder | donderdag 13 december 2012 @ 14:59 |
![]() ![]() | |
Ulx | donderdag 13 december 2012 @ 14:59 |
Op zich hebben de socialisten bij de invoering van de TGV in 1981 wel flink zitten hameren op het gelijkheid gelijkheid gelijkheid gedoe, waardoor het geen premiumtrein voor zakenlui werd. Dus dat ze dat bij de Fyra wel doen is goed, want socialisten is fout. | |
Ulx | donderdag 13 december 2012 @ 15:01 |
Rijzigers. Die rijzen? net zo'n fail als het Amsterdam Siencepark dat erg lang in de sprinters oplichtte bij Amsterdam Science Park | |
Daarnaast | donderdag 13 december 2012 @ 16:00 |
Waarom maakt NS er een zooitje van terwijl het in buitenland prima werkt? Wat doet NS fout? Ik heb in belgie letterlijk 0 keer vertraging gehad. In Nederland heb ik dagelijks een vertraging van tussen de 15minuten-3uur. WTF? | |
Ulx | donderdag 13 december 2012 @ 16:09 |
Nou heb ik dat met de ICE omgekeerd. In Duitsland chaos troef terwijl het in Nederland meestal goed gaat. | |
HetKlusKonijn | donderdag 13 december 2012 @ 16:19 |
Zo'n bord is wel heel significant voor de 'kwaliteit' van het personeel dat bij NS/Prorail "werkt" dan wel wordt aangenomen. Klapjosti-toko's. | |
Basp1 | donderdag 13 december 2012 @ 16:20 |
Ondertussen doet men in denhaag een plas en het blijft dadelijk zoals het is, werd het maar zoals het was. Blijkbaar moeten ze in denhaag ook de schuld naar de belgen gaan doorschuiven. Maar de mensen die gebruik van deze treinen moeten/ willen maken die blijven ze maar vergeten door te gaan zwarte pieten. Alleen de SP stelt wat vragen over het disfunctioneren van het nieuwe matriaal, en de PVV over de bizarre prijzen. | |
Basp1 | donderdag 13 december 2012 @ 16:22 |
Dat bord hangt zo te zien in brussel, en aangezien de voertaal daar bijna frans is kan ik me goed voorstellen dat het door een franstalige ingetypt is. En prorail/ns heeft daar dan niets mee te maken. ![]() | |
HetKlusKonijn | donderdag 13 december 2012 @ 16:30 |
Ah, okee. Vooruit dan maar, geldig excuus. ![]() | |
kurk_droog | donderdag 13 december 2012 @ 16:31 |
Ze maakten de fout om een trein speciaal voor de NS te laten ontwerpen terwijl er in Italië van hetzelfde bedrijf ook al treinen rijden die 300km gaan en wel betrouwbaar zijn. | |
HetKlusKonijn | donderdag 13 december 2012 @ 18:24 |
En het ding is nog spuuglelijk ook. Slechte beurt uit het land van Ferrari en Lamboghini. ![]() | |
Mylene | donderdag 13 december 2012 @ 18:35 |
bron | |
Ferdo | donderdag 13 december 2012 @ 19:09 |
Logisc dat de NS de dienstregeling van de reguliere treinen tussen Nederland en België dusdanig heeft verneukt dat reizigers wel met de Fyra móeten reizen. | |
Kentekenplaat | donderdag 13 december 2012 @ 20:57 |
Ik verbaas me elke dag weer over die hele soap. Hoe de NS stug blijft volhouden dat het een prima reismiddel is en hoe de minister ook lekker haar oogkleppen op houdt, terwijl het hele land ziet dat het niet zo is. Wat denken ze bij NS en ministerie? "Als we maar hard genoeg zeggen dat het deugt geloven ze het vanzelf." ? | |
Mylene | donderdag 13 december 2012 @ 20:59 |
bron | |
PowerLoungen | donderdag 13 december 2012 @ 21:52 |
Ik vrees dat die mensen het pas gaan terugdraaien als je ze met de dood gaat bedreigen . Compleet blind en egotripperij ten koste van de reiziger | |
remcoP | donderdag 13 december 2012 @ 22:43 |
http://www.canvas.be/prog(...)700d:-7e03#panel-epi | |
macca728 | donderdag 13 december 2012 @ 22:45 |
Idd het wordt niets aan gedaan, gewoon lekker geld verdienen. Nu geeft de NS de machinisten weer de schuld, even wennen. Jaja | |
macca728 | donderdag 13 december 2012 @ 22:47 |
En waarom in Italië bestellen ? Zeker weer vriendjespolitiek ergens ? | |
Ulx | donderdag 13 december 2012 @ 22:52 |
Staat hierboven ergens beschreven. De marketingmensen wilden waarschijnlijk een eigen treinmodel hebben in plaats van zo'n ding dat je overal in europa ziet. En die Italianen waren de enigen die zoiets wilden ontwikkelen. | |
tjoptjop | donderdag 13 december 2012 @ 22:55 |
lol, het is écht net een Lancia ![]() | |
macca728 | donderdag 13 december 2012 @ 22:57 |
volgens de regels van de europese aanbesteding hebben de Italianen gewonnen. Dankzij de EU dus weer. Canvas zei dat er meer problemen zijn in Europa met deze firma. | |
PowerLoungen | donderdag 13 december 2012 @ 23:00 |
Even wennen aan een trein die de jaren ervoor ook hard faalde | |
macca728 | donderdag 13 december 2012 @ 23:01 |
Ja die minder kostte en minder beloofde. Beneluxtrein faalde ook ja, 1x mijn aansluiting op Eurostar gemist omdat er geen conducteur was. | |
Ulx | donderdag 13 december 2012 @ 23:04 |
Onzin. De andere partijen wilden geen NS Custom machine bouwen. En de NS wilde geen TGV of ICE. De EU heeft alleen wat regeltjes opgezet hoe aanbestedingen van staatsbedrijven moeten plaatsvinden.. Maar ze hebben niks te maken met de eisen die de NS zelf verzint. Als de NS besluit dat ze per se een eigen origineel ontwerp willen, tja..... Dan komt er geen trein van Siemens of Alstom als die geen custom treinen willen ontwerpen. | |
PowerLoungen | donderdag 13 december 2012 @ 23:07 |
maar die faalde niet zo hard als deze teringzooi waar je bovendien de helft meer voor moet betalen | |
tjoptjop | donderdag 13 december 2012 @ 23:07 |
Toch vind ik het geen vreemde gedachte van NS om iets bijzonders te willen. Dat alleen een of ander dubieus Italiaan wilde bouwen had tot heroverweging moeten leiden. Maar dat ze nu aangevallen worden omdat ze iets anders worden vind ik niet echt fair. | |
macca728 | donderdag 13 december 2012 @ 23:08 |
Luister gewoon naar Canvas, die zeggen dat toch. | |
Ulx | donderdag 13 december 2012 @ 23:10 |
Welke opties waren er dan? Siemens en Alstom met de ICE en de TGV vielen af en die wilden of konden geen custom NS trein maken. Wat is dan de optie? | |
sitting_elfling | donderdag 13 december 2012 @ 23:18 |
Ik weet nog wel toen ik voor het eerst met de fyra ging. Het zou 'speciaal' moeten zijn. Aller eerste keer .. en ja hoor, het ding reed niet na 5 minuten en we stonden weer terug bij af. Konden we weer met de sprinter ![]() | |
Ulx | donderdag 13 december 2012 @ 23:18 |
Het andere waarover ik vragen heb is het achterlijke gedrag van de NS om zichzelf de markt uit te prijzen. Ze gedragen zich overduidelijk als monopolist. Waarom doe je niet net zoals de Fransen in 1981 met de TGV gewoon alsof het een hele snelle gewone trein is? In plaats van aan te komen met die flauwekul dat je weer in een soort Orient Express zit waarvoor je wel wat extra moet lappen? Kijk dat je moet reserveren is OK. Graag zelf op die lange stukken. Maar die leipe toeslagen en abbo's die niet geldig zijn? Ik zal maar niet gaan vragen of die dingen dan bij de conducteur tegen normaal tarief verkrijgbaar zijn..... Welke sukkel doet daar de marketing? | |
tjoptjop | donderdag 13 december 2012 @ 23:20 |
Ik ken de aanbesteding niet, dus lastig oordelen. Maar een paar van die kekke Shinkansens ![]() Daarnaast bedacht ik me ook net dat de NS nou niet echt een goede trackrecord heeft qua veranderingen aan ontwerpen, zie de SLT en dat smeltwater afvoer. Dus negeer mijn voorgaande opmerking maar ![]() | |
sitting_elfling | donderdag 13 december 2012 @ 23:23 |
Eens. Laat die Shinkansens maar hier komen ![]() | |
Ulx | donderdag 13 december 2012 @ 23:25 |
Ik zou liever die dingen zien die men in Italie inzet.![]() Fabriqué en France ![]() | |
remcoP | donderdag 13 december 2012 @ 23:27 |
![]() | |
Ulx | donderdag 13 december 2012 @ 23:28 |
Goed plan. Een trein geheel op maat voor de lichaamslengte van een gemiddelde Japanner inzetten voor het langste volk op aarde. | |
tjoptjop | donderdag 13 december 2012 @ 23:33 |
Goed punt, al ken ik de maten niet. Daarnaast zal het er toch nooit van komen. Waarschijnlijk uit protectionistische oogpunten moet het uit Europa komen ![]() | |
Ulx | donderdag 13 december 2012 @ 23:36 |
Logistiek speelt denk ik een grotere rol. Effe terugrijden naar de fabriek voor onderhoud is er niet snel bij. | |
ArnosL | donderdag 13 december 2012 @ 23:43 |
Doe dan maar een TGV Duplex, 1020 man in één trein met 320 km/h. Beter dan de 546 die er in de V250 kunnen ![]() | |
#ANONIEM | donderdag 13 december 2012 @ 23:46 |
Er wordt gedaan alsof de EU vindt dat altijd de goedkoopste aanbieder moet winnen bij een aanbesteding. Maar dat is onzin. Bij treinconcessie-aanbestedingen in Duitsland is het bijv. vaak zo dat wordt geformuleerd dat de keuze voor 80% op prijs en voor 20% op kwaliteit wordt gebaseerd. Dat kan dus best. En je kan ook eisen stellen aan de praktijkervaring die de fabrikant moet hebben, enzovoort. Maar dat moet je wel van te voren bedenken. Je kan niet eerst plechtig beloven het allergoedkoopste prul te gaan kopen, ongeacht de kwaliteit, en dan later terugkrabbelen als het een goedkoop prul blijkt te zijn. | |
#ANONIEM | donderdag 13 december 2012 @ 23:48 |
De Shinkansen-treinen zijn toevallig erg ruim van binnen. Veel beenruimte, brede stoelen, zelfs voor een Nederlander. ![]() | |
tjoptjop | donderdag 13 december 2012 @ 23:50 |
Beenruimte en stoelen zijn wel aan te passen, maar hoe zit het qua hoogte? | |
#ANONIEM | donderdag 13 december 2012 @ 23:51 |
Ook prima. Het lichtruimprofiel op de shinkansen-lijnen is volgens mij groter dan in Nederland en i.i.g. groot genoeg voor dubbeldekkers. | |
Ulx | donderdag 13 december 2012 @ 23:54 |
Hoezo? De invoering is zo'n ramp. Ze mogen blij zijn als ze 200 man aan boord krijgen. | |
ArnosL | donderdag 13 december 2012 @ 23:56 |
Bij de V250 of bij die TGV Duplex? | |
Ulx | vrijdag 14 december 2012 @ 00:02 |
Welke invoering denk jij zelf? | |
ArnosL | vrijdag 14 december 2012 @ 00:03 |
De V250 in ieder geval, van de invoering van de TGV Duplex weet ik niks af. | |
Ulx | vrijdag 14 december 2012 @ 00:10 |
Nou, duh dus. Tenzij de NS het nog voor elkaar weet te krijgen een succes van deze lijn te maken wat gezien de focus op de zakenreiziger in combinatie met deze marketingramp erg onwaarschijnlijk is denk ik niet dat er dubbeldekkers nodig zijn op dit lijntje. | |
tjoptjop | vrijdag 14 december 2012 @ 00:13 |
Eigenlijk had ik graag de concessie in handen zien komen van Virgin. Want dat de NS een stel prutsers met grootheidswaanzin zijn staat buiten kijf. | |
Ulx | vrijdag 14 december 2012 @ 00:18 |
Tja, de zakenreiziger is niet vergevend als het gaat om zulke vertragingen. Die heeft voornamelijk extra stress. Als je Marketing Afdeling heeft besloten dat dat de doelgroep is, heb je nu wel een probleem. | |
#ANONIEM | vrijdag 14 december 2012 @ 00:18 |
Dat is nooit de bedoeling geweest. De concessie is destijds zodanig geschreven dat alleen NS überhaupt aan de concessie-eisen zou moeten kunnen voldoen en toen ineens ook andere bedrijven zich inschreven zat de politiek met de handen in het haar: http://www.volkskrant.nl/(...)nbesteding-HSL.dhtml Uiteindelijk is daar dus blijkbaar uitgerold dat NS en KLM samen een zodanig idioot hoog bod op de concessie zouden doen dat zij daarmee de concurrentie buiten de deur zouden houden. | |
kurk_droog | vrijdag 14 december 2012 @ 00:23 |
Volgens mij is dat ook gewoon allemaal AnsaldoBreda hoor...Dat is het mooie dus ook en dat klopt nergens in al die berichten, in Italië heeft AnsaldoBreda ook gewoon hogesnelheidstreinen rijden die wel gewoon werken. ![]() | |
Ulx | vrijdag 14 december 2012 @ 00:25 |
Gezien het Alstom logo voorop de trein gok ik dat het geen AB is. | |
kurk_droog | vrijdag 14 december 2012 @ 00:28 |
Ja je hebt gelijk, maar de rest in Italia is wel bijna allemaal AB, en ik ben redelijk vaak met de trein geweest en het werkt super. | |
PKRChamp | vrijdag 14 december 2012 @ 01:59 |
HSL in Nederland slaat ook gewoon nergens op. Het traject is te kort om ze echt op hoge snelheden te laten rijden en de tijdswinst is echt minimaal en nu komt dit ook nog eens naar boven. Bizar trouwens dat er vertragingen zijn op een spoor waar normaliter geen normale treinen rijden. | |
Daffodil31LE | vrijdag 14 december 2012 @ 02:10 |
Je kan natuurlijk ook Allan of Werkspoor nieuw leven inblazen; die hebben heel goede treinen gebouwd... | |
Kowloon | vrijdag 14 december 2012 @ 02:31 |
Ik zat in de trein vandaag en volgens mij zaten er twee mannen die een opleiding tot machinist volgden, die hadden het over de Donald Ducktrein. ![]() | |
Kowloon | vrijdag 14 december 2012 @ 02:36 |
Ze hadden veel beter het bestaand traject via Leiden-Den Haag-Delft kunnen updaten (meer sporen en dan bijvoorbeeld het spoor geschikt maken voor 200 km/u dat is hard zat). Had je in Den Haag ook direct aansluiting op HS gehad en had je denk ik ook minder kosten gehad. HSL-Zuid is mijns inziens een zinvollere investering geweest, maar ook daar kan je je afvragen of het nou zoveel zin heeft om 250 of 300 km/u te rijden. | |
Reya | vrijdag 14 december 2012 @ 07:26 |
http://www.volkskrant.nl/(...)andere-treinen.dhtml | |
Freak188 | vrijdag 14 december 2012 @ 07:54 |
De NS komt gelukkig met het briljante briljante verweer dat de andere helft wel op tijd rijdt. Amateurs | |
Q. | vrijdag 14 december 2012 @ 07:58 |
De NMBS is nog wereldvreemder en arroganter dan NS Hispeed. ![]() http://www.knack.be/nieuw(...)le-4000221569181.htm | |
Q. | vrijdag 14 december 2012 @ 07:59 |
"Er reed afgelopen week ook een trein op tijd hoor! Zie je? Alles gaat goed". | |
Basp1 | vrijdag 14 december 2012 @ 08:23 |
De belgen hebben altijd wat genuanceerde nieuws, waarbij ik het idee heb dat ze in belgie nog wel iets aan hoor en werderhoor doen ipv de lamme nederlandse journalisten die alleen maar persberichten overnemen. En niet de pijnpunten kunnnen/ willen aangeven.
| |
WammesWaggel | vrijdag 14 december 2012 @ 08:59 |
Kan je een beetje bellen aan boord van die tsjoektjsoek in Belgenland? bellen in de Thalys heen en terug Amsterdam - Lyon ging onlangs gewoon niet buiten Nederland zonder constant de verbinding te verliezen ![]() | |
Leandra | vrijdag 14 december 2012 @ 09:22 |
Mwah, makkelijk excuus. Die Europese aanbesteding kan natuurlijk niet tot gevolg hebben dat een bedrijf dat geen ervaring heeft met het product op kosten van een overheid mag gaan experimenteren. Anders kan iedereen zonder relevante ervaring reageren op een aanbesteding en die krijgen omdat hij (door gebrek aan ervaring) onder de prijs kan gaan zitten. | |
Basp1 | vrijdag 14 december 2012 @ 09:28 |
Dat kan volgens mij komen omdat hij buiten nederland te snel rijdt, zolang je langzaam rijdt kan je nog makkelijk van de ene cel naar de andere overschakelen. Spoorwegen hebben ook een eigen gsm standaard voor hun communicatie ontwikkeld die wel hogere snelheden aan kan. ![]() http://en.wikipedia.org/wiki/GSM-R | |
Red_85 | vrijdag 14 december 2012 @ 09:37 |
1 woord. Walgelijk. Als alle machinisten er problemen mee hebben, is het niet de schuld van de machinisten meer. | |
Ulx | vrijdag 14 december 2012 @ 09:37 |
Dat is met de ICE in Duitsland ook vaak zo. | |
Brum_brum | vrijdag 14 december 2012 @ 09:42 |
Je kan wel merken dat die meneer van het CDA niet vaak met de trein hoeft te gaan als zijn grootste angst DB is. Van mij mogen de Duitsers morgen al aan de slag. | |
Ulx | vrijdag 14 december 2012 @ 09:45 |
Ik ga gemiddeld een keer per maand met de trein door Duitsland. De laatste acht ritten was het elke keer raak in Duitsland. Uitvallende ICE's. Twee uur vertraging. Etc. Geen juiste informatie op de stations. Een grote bende die DB. De NS is heilig daarbij vergeleken. | |
Brum_brum | vrijdag 14 december 2012 @ 09:47 |
Mijn wereldbeeld van Deutsche Grundlichheid stort ineen! | |
Ulx | vrijdag 14 december 2012 @ 09:50 |
Er gaat niets boven praktijkervaring. Aannames en Horen Zeggen schieten niet op. De DB ook niet. | |
Basp1 | vrijdag 14 december 2012 @ 10:10 |
Praktijk ervaring hoeven ook niet altijd te kloppen, statitistisch gezien kan het zomaar zijn dat jij net de pechvogel bent en de Deutsche Grundlichheid eigenlijk niet in het gredrang is. | |
#ANONIEM | vrijdag 14 december 2012 @ 10:38 |
Hier de vertragingsstatistieken van de DB: http://www.bahn.de/p/view(...)ersonenverkehr.shtml De punctualiteit van hun langeafstandstreinen IC en ICE is dus maar 80% en was in 2011 zelfs maar 72,4%. Maar dat is nog altijd veel beter dan wat de Fyra deze week presteert. | |
Ulx | vrijdag 14 december 2012 @ 10:49 |
Ga je nu een week met een compleet jaar vergelijken? | |
#ANONIEM | vrijdag 14 december 2012 @ 10:50 |
Altijd nog beter dan een week met een week te vergelijken. ![]() | |
Basp1 | vrijdag 14 december 2012 @ 11:05 |
Dat is ook maar de vraag hoe BD statistiek toepast en de NS. Bij de normale NS statistieken vervallen namelijk de uitgevallen treinen in de punctualiteits berekeningen. | |
Ulx | vrijdag 14 december 2012 @ 11:25 |
Hoeveel minuten vertraging reken jij voor een trein die niet rijdt? | |
Tijn | vrijdag 14 december 2012 @ 11:27 |
Het aantal minuten tot de volgende trein die wel rijdt ![]() | |
tjoptjop | vrijdag 14 december 2012 @ 11:29 |
Oh ja, de vrije markt ![]() Is dat datzelfde hoge bod waardoor ze failliet zijn gegaan en een daarna een 'korting' kregen? | |
Ulx | vrijdag 14 december 2012 @ 11:29 |
En als de volgende trein een andere treinsoort is. Dus een sprinter tussen Amsterdam en Utrecht valt uit maar er gaat nog wel een Intercity? Of andersom? Wat dan? Wat reken je dan? | |
Tijn | vrijdag 14 december 2012 @ 11:33 |
Kijk gewoon naar hoe laat je uiteindelijk aankomt en vergelijk dat met hoe laat je aan had moeten komen als de trein die je had willen nemen wel had gereden. Het verschil daartussen is je vertraging. | |
Ulx | vrijdag 14 december 2012 @ 11:36 |
Maar wacht even. Als ik bijvoorbeeld de route Almere CS- Amsterdam CS neem. Dan kan ik een sprinter nemen, die doet er 35 minuten over. Rijdt die trein niet, dan kan ik 7 minuten later een Intercity pakken die er 25 minuten over doet. Heb ik vertraging als ik van Almere naar Amsterdam moet en de sprinter valt uit? | |
#ANONIEM | vrijdag 14 december 2012 @ 11:36 |
Exactly ![]() Ik snap ook niet waarom in de media he-le-maal niemand zich druk maakt om deze overduidelijke corruptie bij een openbare aanbesteding van zo'n grote omvang. | |
Tijn | vrijdag 14 december 2012 @ 11:37 |
Nee. Als je uiteindelijk eerder op je bestemming bent dan gepland, heb je natuurlijk geen vertraging. | |
Ulx | vrijdag 14 december 2012 @ 11:38 |
Maar die sprinter is uitgevallen. Moet die meetellen als 30 minuten vertraging in de statistieken? | |
Tijn | vrijdag 14 december 2012 @ 11:39 |
Het hangt er vanaf of er plek in die intercity is voor alle mensen die in de sprinter hadden gewild. Plus dat er voor de eindbestemming misschien geen vertraging is, maar voor de tussengelegen stations (waar de intercity niet stopt) natuurlijk wel. | |
Basp1 | vrijdag 14 december 2012 @ 11:50 |
Voor degene die juist het een van de sprinter stations moet hebben wel, dat jij met een stoptrein naar intercitystation rijdt doet er natuurlijk niets aan af. Een stoptrein die uitvalt zou dus volgens mijn logica altijd in de statitistiek meegeteld moeten worden totdat de volgende komt, bij de intercity zou je idd kunnen kijken of mensen door een stoptrein te nemen minder vertraging oplopen dan de volgende intercity. Vaak vertrekt de stoptrein 5 minuten na de intercity en kom je dus ook met een stoptrein bijvoorbeeld tussen ehv en tilburg nog altijd 12 minuten later aan als de uitgevallen/gemiste intercity. | |
Red_85 | vrijdag 14 december 2012 @ 11:50 |
Hebben ze al. Belachelijk weinig beenruimte in de 2x2. Als je daar met 4 mensen inzit van 1.75 zit je al men elkaar benen in andermans kruis. ![]() Niet normaal. [ Bericht 3% gewijzigd door Red_85 op 14-12-2012 11:58:29 ] | |
Red_85 | vrijdag 14 december 2012 @ 11:55 |
Daarbij berekend de ns zijn puncutaliteit alleen de treinen op de grote trajecten. Niet op de sprinters/slakken en ook niet op de reizigers die (niet) op tijd zijn. Een berekening die totaal niet klopt dus. | |
Basp1 | vrijdag 14 december 2012 @ 12:04 |
Die berekening klopt, maar niet ten gunste van de reiziger, je moet als manager toch wat doen om doelen te stellen en je bonussen veilig te stellen. ![]() | |
Red_85 | vrijdag 14 december 2012 @ 12:08 |
Exact, alle leugens voor de bonus zijn een leugentje om best wil. Toch? Mocht het de werkelijkheid verbloemen, moet je harder liegen. | |
Ulx | vrijdag 14 december 2012 @ 12:09 |
Hoe wil je rekenen ten gunste van de reiziger? Elke seconde te laat noteren en elke forens vragen deze daar last van heeft? | |
Tijn | vrijdag 14 december 2012 @ 12:11 |
Wat dacht je van meten hoe laat elke trein op elk station aankomt en dat vergelijken met hoe laat 'ie er had moeten zijn? | |
Ulx | vrijdag 14 december 2012 @ 12:13 |
Maar hoe kan de NS zeker weten dat dat zo is? Moet de NS je zodra je uit een trein stapt vragen of je op tijd bent? Je kunt tenslotte rustig een half uur rondlopen op een station voordat je uitcheckt. Dus da's geen oplossing. | |
Tijn | vrijdag 14 december 2012 @ 12:15 |
Maar je kunt toch (geautomatiseerd) meten hoe laat een trein komt binnenrollen op een station en dat vergelijken met het spoorboekje? Dan hoef je geen enkele reiziger iets te vragen, maar weet je wel de echte punctualiteit, in plaats van dat je alleen naar begin- en eindtijden kijkt. | |
Red_85 | vrijdag 14 december 2012 @ 12:17 |
Gps, rfid ftw. Technieken zijn er tegenwoordig al lang. Alleen is de ns top bang voor de waarheid. | |
thaeastwood | vrijdag 14 december 2012 @ 12:20 |
![]() | |
#ANONIEM | vrijdag 14 december 2012 @ 12:23 |
Tuurlijk kan het. Bij Arriva kan je live alle posities van treinen en vertragingen zien: http://www.treinviewer.nl/ | |
Ulx | vrijdag 14 december 2012 @ 12:29 |
Dat kun je niet per reiziger controleren. Wil je alles op de seconde precies? Dus dat jij aan komt sprinten met je koffer en je kinderen en dat de deuren dichtklappen voor je neus omdat de conducteur je geen twee tellen gunt? Da's een andere kant van de medaille. | |
Ulx | vrijdag 14 december 2012 @ 12:29 |
Grappige popup op die site:
| |
Basp1 | vrijdag 14 december 2012 @ 12:32 |
Uitgevallen treinen niet in de puncualiteits statistiek terecht laten komen is natuurlijk gewoon subjectieve statistiek benadering alleen maar om deze cijfers op deze manier op te poetsen. Een reiziger zal hoe dan ook van een uitgevallen trein last hebben. Dus daarom maak ik de opmerking dat dit niet ten gunste van de reiziger is. Elke seconde te laat is natuurlijk het andere uiterste. ![]() | |
Ulx | vrijdag 14 december 2012 @ 12:45 |
Waar leg je dan de grens? drie minuten? Vijf minuten? Bij een trein die elke tien minuten gaat? Wat als een ICE vertraging opliep in Duitsland, en de NS laat de laatste boemeltjes met opzet wachten tot deze trein aangekomen is zodat mensen nog naar huis kunnen? Moet de NS zulke flexibiliteit afschaffen om maar op tijd te kunnen rijden? Wat wil jij als jij in die in Duitsland vertraagde ICE zit en je nog met de laatste sprinter naar huis moet? Wil je dat de NS schijt heeft aan de duitsers en gewoon de boemel laat vertrekken? Of heb je liever vertraging? | |
Tijn | vrijdag 14 december 2012 @ 13:06 |
Nou en? Dat doen ze nu al hoor ![]() | |
Brum_brum | vrijdag 14 december 2012 @ 13:06 |
Onzin. De trein naar Zwolle vanuit Groningen loopt vaak 3-4 minuten vertraging op en de trein naar Arnhem vertrekt gewoon of er nou 100 mensen naartoe rennen of niet. | |
Basp1 | vrijdag 14 december 2012 @ 13:10 |
Dan zou men de laatste treinen die vanwege wachten op een aansluiting uit de statistiek kunnen schrappen, maar waarom zoeken naar de uitzonderingen, het gaat er gewoon om dat er de NS halve statistiek gebruikt door uitgevallen treinen hieruit te halen om hun punctualiteitscijfers op te poetsen. Maar de reiziger dan wel langer onderweg is geweest vawege de uitgevallen trein. In eindhoven moet ik regelmatig overstappen en daar komt het regelmatig voor dat je aankomt en net je aansluitende intercity op het perron er tegenover ziet vertrekken. Dus echt wachten doet men allang niet meer altijd. Soms nog wel dan ben ik altijd blij, maar als je met 2 minuten vertraging binnenkomt en aan de overkant je aansluiting ziet vertrekken wetende dat de trein op de volgende halte wederom te vroeg gaat binnenkomen dan word ik als reiziger niet vrolijk. | |
Peunage | vrijdag 14 december 2012 @ 13:14 |
Tussen Lelystad Centrum en Almere Centrum zijn er zoveel vertragingen dat ze het niet eens meer aangeven op de borden ![]() | |
Brum_brum | vrijdag 14 december 2012 @ 13:21 |
Tussen Arnhem en Winterswijk zijn er zoveel vertragingen dat de provincie al meerdere boetes heeft uitgedeeld en de vervoerder een heus excuses pakket heeft uitgedeeld aan iedere reiziger. | |
Ulx | vrijdag 14 december 2012 @ 13:29 |
Niet alleen de NS. Iemand hiervoor postte een statistiekje van de DB. Gaat alleen over de ICE verbindingen. | |
Ulx | vrijdag 14 december 2012 @ 13:31 |
Serieus? Ik merk er zelden wat van. Maar goed, ik zit ook niet neurotisch starend op mijn horloge, zwetend van de spanning of ik wel op tijd ben, in de trein. Dus misschien mis ik wel eens iets. | |
Ulx | vrijdag 14 december 2012 @ 13:36 |
Dat hangt er vanaf of het baanvak vrij moet. Groen licht is gewoon vertrekken voor die boys. Wachten ze op jou en missen ze dat slot, heeft een andere trein een rood licht voordat het het station in mag. | |
#ANONIEM | vrijdag 14 december 2012 @ 13:37 |
![]() Ik had ook de site van de Hongaarse spoorwegen kunnen quoten, die hebben ook een pagina waar je van alle treinen de actuele positie (per GPS) en snelheid kan zien. En die wel goed werkt. Maar dan wordt het zo'n ver-van-m'n-bed-show, dus vandaar dat ik de Arriva-site noemde. ![]() | |
Ulx | vrijdag 14 december 2012 @ 13:48 |
Het probleem is dat zoiets met de dichtheid van treinen amper meetbaar is. Of je gaat extreem inflexibel doen en je haalt elke "schiet op mevrouw, ik hou de deur nog dertig seconden langer open" acties van het personeel weg. Of je kiest voor de huidige manier. De enige manier om dan flexibel te zijn is voor de NS extra speelruimte in te bouwen in het spoorboekje. Minder treinen dus. Dan zal een storing van trein A minder snel gevolgen hebben voor trein B. Want dat is vaak het probleem. Er staat een sein op rood. We moeten even wachten. Enkele minuten vertragen. | |
#ANONIEM | vrijdag 14 december 2012 @ 13:54 |
Daar moet toch wel iets op te vinden zijn. Het is technisch mogelijk om van alle treinen live de positie en snelheid bij te houden en via de OV-chipkaart wordt van (bijna) alle reizigers het begin- en eindpunt van de rit geregistreerd. En dan heb je ook nog de binnenkomende formulieren voor Geld Terug Bij Vertraging. Het moet toch mogelijk zijn om die gegevens met elkaar te combineren om te kijken hoeveel reizigers op tijd aankomen, hoeveel een beetje vertraging hebben en hoeveel er veel te laat aankomen door een gemiste aansluiting. [ Bericht 2% gewijzigd door #ANONIEM op 14-12-2012 13:55:32 ] | |
wickedmen | vrijdag 14 december 2012 @ 13:58 |
Gewoon is een keer een Fyra kapen en ervoor zorgen dat hij op tijd rijdt en aankomt. | |
VacaLoca | vrijdag 14 december 2012 @ 14:04 |
Ik zie dat de Thalys hetzelfde traject rijdt maar er dan sowieso een kwartier korter over doet. Waarom de inzet van de Thalys niet gewoon verdubbelt? | |
Tijn | vrijdag 14 december 2012 @ 14:09 |
Kortom: gewoon op tijd vertrekken en mensen moeten maar zorgen dat ze op tijd zijn. Iedereen blij. | |
Q. | vrijdag 14 december 2012 @ 14:11 |
Thalys is een ander bedrijf: SNCF (62%), NMBS (28%), DB (10%) Die hebben geen concessie voor inzet op deeltrajecten. | |
Ulx | vrijdag 14 december 2012 @ 14:29 |
Maar onvoorziene omstandigheden? Gepeste scholieren? Koperdieven? Pech? | |
Basp1 | vrijdag 14 december 2012 @ 14:29 |
De grap is dat men dat allang gedaan heeft, men heeft bijvoorbeeld tussen eindhoven en amstersdam overal een spoor verdubbling gehad, de maximale snelheden zijn wat omhoog gegooid, maar als ik in de eerst reisplanner van 1998 kijk en de reistijd vergelijk met heden ten dage ben ik niet sneller van station tot station, maar zijn er wel langere stops op stations bijgekomen. ![]() | |
Sasman | vrijdag 14 december 2012 @ 14:30 |
Verrassend. | |
Q. | vrijdag 14 december 2012 @ 14:33 |
Er zijn op de meeste drukkere trajecten veel meer reismogelijkheden, vaak 4x ipv 2x per uur een IC dus minder wachttijd dus kortere reistijd. | |
Tijn | vrijdag 14 december 2012 @ 14:34 |
Daarom is de punctualiteitseis van de overheid ook geen 100%. | |
Nobu | vrijdag 14 december 2012 @ 14:38 |
Die dichtheid maakt dergelijke nonsens onmogelijk en overbodig. Mevrouw komt maar eerder of wacht een kwartiertje. Als je als NS metrootje wil spelen moet je je aan het schema houden. | |
Basp1 | vrijdag 14 december 2012 @ 14:39 |
Dat klinkt heel leuk maar die 4* per uur treinen zijn er vaak ook alleen in de spitsuren, terecht natuurlijk maar als je buiten die spits rijdt of in het weekend dan zit je toch weer met de 1* per half uur verbindingen. ![]() | |
Q. | vrijdag 14 december 2012 @ 14:42 |
Nou, als ik bv naar Utrecht - Eindhoven kijk, daar reed in 1998 echt maar 2x per uur een IC en nu 4x per uur, de hele dag door. En dat gaat voor meer trajecten op. | |
Basp1 | vrijdag 14 december 2012 @ 14:46 |
Ja dat ontken ik ook niet, maar aangezien ik zelf meestal buiten de spits reis heb ik pech want die 4* per uur treinen stoppen rond een uur of 19.00 of zo. ![]() | |
Ulx | vrijdag 14 december 2012 @ 14:56 |
Nou ja, veel mensen verwachten dat. Mij zal een paar minuten vertraging in de lokale boemel over het algemeen jeuken. Maar ja, je hebt figuren die vinden dat twee minuten te laat aankomen op stations Lage-Dodo, Gnerf, Ukkelvlek-Zuid en St. Sabbelrode ook al een drama is. | |
Red_85 | vrijdag 14 december 2012 @ 15:24 |
Dat zou een te simpele oplossing zijn he. Daar houden ambtenaren en ns (whats the difference?) niet van. | |
Red_85 | vrijdag 14 december 2012 @ 15:30 |
sprinter Hoorn kersenboogerd - hoofddorp heeft bij aankomst smorgens 95/100 een vertraging van 5 minuten of meer. Terug 95/100 10 minuten of meer. En nooit plaats genoeg iedereen, nooit. Echt zo slecht. Mag ik me daar niet druk over maken? Dat ding komt langs Schiphol- Sloterdijk- Zaandam.. De concurrent voor de coenfile. En zo slecht geregeld. | |
Ulx | vrijdag 14 december 2012 @ 15:50 |
Ja, da's ook een beruchte kutverbinding. Mee eens. Vooral het weinige materieel dat ze om een of andere duistere kutreden hebben. | |
macca728 | vrijdag 14 december 2012 @ 16:42 |
ach van en naar Berlijn geweest zonder 1 minuut vertraging. | |
Ulx | vrijdag 14 december 2012 @ 16:45 |
Ik van Amsterdam CS naar Muiderpoort zonder 1 minuut vertraging. | |
macca728 | vrijdag 14 december 2012 @ 16:47 |
zo hele rit van 5 min ? toe maar. Overigens had ik in Nederland wel vertraging naar Berlijn, bijna de intercity gemist vanuit Amersfoort. En terug weer gezeik van kinderen in de stiltecoupe uiteraard. | |
Fred_B | vrijdag 14 december 2012 @ 20:59 |
Ik moet volgende week op en neer tussen Brussel en Amsterdam met de Fyra. Hopelijk gaat het dan iets beter ![]() | |
Kentekenplaat | vrijdag 14 december 2012 @ 23:17 |
Nu ook niet, Ansaldo is krap aan failliet. | |
WammesWaggel | vrijdag 14 december 2012 @ 23:55 |
http://www.nshispeed.nl/n(...)nformatie_ns_hispeed | |
macca728 | zaterdag 15 december 2012 @ 00:31 |
Ach de eerste is sneller dan de Beneluxtrein en er heeft er 1 op tijd gereden. (commentaar van de Belgen en NS) | |
Cherna | zaterdag 15 december 2012 @ 00:53 |
Daar is de puinhoop van gelijke orde als het niet groter is. | |
macca728 | zaterdag 15 december 2012 @ 01:15 |
Rijden die ICE's ook met dagelijks flinke vertraging ? Ik heb zelf alleen positieve ervaringen daarmee. | |
Life2.0 | zaterdag 15 december 2012 @ 01:26 |
| |
macca728 | zaterdag 15 december 2012 @ 01:40 |
http://www.nu.nl/economie(...)der-reservering.html ook raar, eerst moeten de machinisten wennen volgens NS en nu gaan ze de software updaten. Was het toch een smoesje.
| |
gebrokenglas | zaterdag 15 december 2012 @ 11:26 |
Als de trein van Groningen naar Zwolle structureel 4 minuten te laat komt, moeten ze de reistijd van die trein op dat stuk traject aanpassen en verwerken in het spoorboekje. Want die tijd is dus simpelweg niet meer reeel. | |
Mutant01 | zaterdag 15 december 2012 @ 11:44 |
En morgen moeten de rails wennen aan het temperatuurverschil ten opzichte van vorige week. | |
trancethrust | zaterdag 15 december 2012 @ 11:47 |
Privatisering jwt. Lijncapaciteit opkopen en daarna lekker geld innen ![]() | |
gebrokenglas | zaterdag 15 december 2012 @ 11:55 |
Momenteel is de luchtvochtigheid nogal hoog: 98%. Misschien geeft dat problemen... | |
kurk_droog | zaterdag 15 december 2012 @ 12:28 |
![]() Toch begin ik hem steeds mooier te vinden. ![]() | |
Cherna | zaterdag 15 december 2012 @ 12:37 |
Ga je dagelijks met de ICE en of dagelijks met de trein als forens in Duitsland op pad? http://www.sueddeutsche.d(...)oblemzonen-1.1304929 http://www.test.de/Deutsc(...)ich-1617492-2617492/ Als ik ff google is het in Duitsland geen haar beter als in NL en mogelijk nog slechter ook. Dat FYRA nu faalt is waar. Maar de vergelijkingen met het buitenland zijn altijd weer de bekende mantra's die niet eens kloppen [ Bericht 16% gewijzigd door Cherna op 15-12-2012 12:45:16 ] | |
WebHawkjuh | zaterdag 15 december 2012 @ 14:27 |
De achtergrondafbeelding van 'Failra' op twitter vat het goed samen:![]() | |
#ANONIEM | zondag 16 december 2012 @ 00:16 |
Het is om te janken, die fyra. Ik reis bijna dagelijks van Rotterdam naar Schiphol en terug, waarvoor je óf met de fyra moet, of een onhandige overstap moet maken op Leiden. De dagen dat ik de afgelopen maand geen vertraging van minstens 10 minuten had zijn op een hand te tellen. Meestal zit de vertraging rond een halfuur. Echt om strontziek van te worden. | |
Tokus | zondag 16 december 2012 @ 00:17 |
dan heb je geluk, inmiddels is de dienstregeling weer bijna zoals vroeger, dus dan hoef je niet meer over te stappen. [ Bericht 0% gewijzigd door Tokus op 16-12-2012 00:37:21 ] | |
Basp1 | woensdag 19 december 2012 @ 17:05 |
''De Belgen zijn blijkbaar beter in onderhandelen, ha ha nee die zijn niet beter in onderhandelen wij hebben gewoon teveel omhoog gevallen mensen op verkeerde posities zitten die een grote mond hebben maar hiewr wederom eens plat op hun bek gaan. Dat op hun bek gaan maakt niet uit maar de reizigers en de belastingbetaler zijn hiervan de dupe, en dat is wel erg. Zou er nog een onderzoek naar komen en de betrokkenen gestraft (ontslag/demotie met inleveringe van salaris) gaan worden omdat ze gewoon gefaald hebben. | |
Ferdo | woensdag 19 december 2012 @ 17:11 |
http://fok.nl/577422 Echt goeie reclame weer voor de NS... ![]() | |
macca728 | woensdag 19 december 2012 @ 17:22 |
NS conducteurs durven zich niet meer te vertonen ?? Dat is een goeie, als er vertraging is zijn ze altijd spoorloos verdwenen en anders zitten ze vaak lekker in de 1ste klasse. | |
WammesWaggel | woensdag 19 december 2012 @ 17:26 |
Volgens die site van de NS is er vandaag tot noch toe slechts 1x een vertraging van 1 kwartier te betreuren, dat valt dan wel mee toch? Als het klopt. | |
HeatWave | woensdag 19 december 2012 @ 17:30 |
Sja, volgens de NS is 10 min geen vertraging ![]() | |
Bombshell | woensdag 19 december 2012 @ 17:33 |
Itiliaanse treinen zijn gewoon bagger. Ik heb jaren met de lightrail (ook een trein van itiliaans fabrikaat) moeten reizen op het traject tussen alpen en Gouda. Was een test traject hiervoor en zou daarna miss landelijk worden ingevoerd. Na een paar jaar zijn ze er maar mee opgehouden want dat ding had ook altijd wat. Elke week was het minstens drie keer raak. Inmiddels rijden er weer normale treinen. Dat de NS dus nu weer hiermee in zee gaat is echt onbegrijpelijk. | |
HeatWave | woensdag 19 december 2012 @ 17:34 |
komen die uit itilie? | |
trancethrust | woensdag 19 december 2012 @ 17:37 |
Wat is het voor een onzin dit proberen af te schuiven op 'de bereidheid van de Belgen dit op te willen lossen'? Fyra is een joint venture van NS (NL) en NMBS (BE), beide particuliere bedrijven (niets te maken met `Nederlanders' of `Belgen' dus), en dat er juridisch niets is vastgelegd is een faal van zowel de Nederlandse als de Belgische overheid als overheidsingrijpen nodig blijkt. Niemand behalve Fyra/NS/NMBS is blij met de huidige faalacties, wat ook direct aangeeft dat niemand gestraft gaat worden; ze verdienen nog steeds ondanks de reizigersproblemen: een vrije-markt model werkt niet bij een monopolie. | |
Mylene | woensdag 19 december 2012 @ 17:53 |
Rijdt de Thalys dan niet meer? | |
WammesWaggel | woensdag 19 december 2012 @ 17:57 |
Tja Siemens is ook niet alles, die trams van ze zijn ook een enorme fail. | |
freako | woensdag 19 december 2012 @ 21:43 |
Tussen de Alpen en Gouda, flink traject voor een trammetje. ![]() | |
kurk_droog | woensdag 19 december 2012 @ 21:49 |
Zoals ik al eerder zei heeft datzelfde bedrijf wat de Fyra bouwde ook hogesnelheidstreinen in Italië rijden die echt prima werken en waar ik nog nooit problemen bij meegemaakt heb ( en ja redelijk wat ritten gehad ). | |
tjoptjop | woensdag 19 december 2012 @ 23:01 |
Welke zijn dat dan? Ik lees op Wiki dat die van een Joint venture samen met Alstom en Bombardier komen. Is toch heel wat anders dan alléén AnsaldoBreda. Daarnaast zijn de nieuwste HSL modellen in Italie van Alstom en Bombardier. | |
kurk_droog | woensdag 19 december 2012 @ 23:15 |
Je hebt inderdaad gelijk over dat die samen gebouwd zijn, alleen de IC4 is weer alleen door AnsalBreda gebouwd maar die gaat maar 200 max ( ik dacht meer ). ![]() | |
tjoptjop | woensdag 19 december 2012 @ 23:18 |
Dat is een sportief getinte intercity. Daarnaast ook niet zonder problemen ![]() Wiki | |
kurk_droog | woensdag 19 december 2012 @ 23:23 |
Spreek uit eigen ervaringen ermee he ![]() | |
tjoptjop | woensdag 19 december 2012 @ 23:25 |
Dat snap ik, maar we weten ook niet hoe de verdeling was bij de ontwikkeling. Was Ansaldo belangrijk, of zaten ze er puur bij omdat ze Italiaans zijn. Maar goed, punt is dat ze niet echt ervaren zijn in HS treinen. | |
HiZ | donderdag 20 december 2012 @ 02:13 |
Haha, moet je die lijn eens meemaken als er overmorgen sneeuw wordt voorspeld en je moet tijdens de spits van Lelylaan naar Schiphol; lopend is sneller ![]() | |
HiZ | donderdag 20 december 2012 @ 02:14 |
Doet me denken aan de fijne trams die Amsterdam heeft gekocht. Dresden was slim genoeg om die puinzooi terug te mogen geven aan Siemens ![]() | |
HiZ | donderdag 20 december 2012 @ 02:18 |
Breek me de bek niet open. Zelfs zitten blijven in die krengen is een hele toer. Het maakt je wel assertief als je je weer eens tussen de wielkasten door naar de uitgang mag vechten. | |
niels0 | donderdag 20 december 2012 @ 10:06 |
Ik gebruik uit principe geen Fyra omdat ik niet bereid ben extra te betalen. Het ding is ons, zoals gewoonlijk, weer 'ns door de strot geduwd. Eigenlijk moet er een partij komen die wat IR4 treinstellen koopt en de beneluxtrein opnieuw gaat exploiteren. Lagere topsnelheid (180) maar heeft een relatief snelle acceleratie wat toch wel handig is bij korte stukjes zoals A'dam CS - Schiphol en DH HS - R'dam CS. IR4 Wellicht kan deze trein ook de heuvels in Luxemburg en omgeving aan zodat de lijn kan worden doorgetrokken zoals oorspronkelijk ook de bedoeling was. Er is ook een diesel-versie: de IC3 | |
Aether | donderdag 20 december 2012 @ 10:26 |
| |
Basp1 | donderdag 20 december 2012 @ 10:30 |
Ik lag me lul uit me broek als virgin alsnog in dat gat springt en een veel betrouwbare en goedkopere verbinding op zet. ![]() | |
Dvm86 | donderdag 20 december 2012 @ 11:01 |
Welke klapjosti heeft trouwens besloten om Italiaanse troep aan te schaffen terwijl de Siemens (ICE) treinstellen al jaren zonder problemen in Duitsland/Nederland rijden? | |
Aether | donderdag 20 december 2012 @ 11:27 |
DB had nog plannen om Amsterdam-Londen te gaan rijden. Dan komt er nog meer HSL concurrentie. Een normale intercity-verbinding is een beter alternatief op dat traject. | |
Aether | donderdag 20 december 2012 @ 11:29 |
NS wilde een unieke trein -- de ICE en TGV vielen af en alleen de Italianen boden dit aan. | |
Dvm86 | donderdag 20 december 2012 @ 11:31 |
Uniek als in faaltrein? | |
macca728 | donderdag 20 december 2012 @ 14:34 |
Ja Nederland wil altijd iets uniek, daarom moesten we het OV chipkaart systeem ook zo nodig aanpassen, terwijl het in het buitenland perfect functioneert. | |
Aether | donderdag 20 december 2012 @ 14:47 |
Dat zijn altijd systemen op stadsniveau en niet voor een heel land. | |
HetKlusKonijn | donderdag 20 december 2012 @ 14:48 |
Uniek in lelijkheid en naar nu blijkt, niet-werkend-heid. Bravo Nederland. ![]() | |
macca728 | donderdag 20 december 2012 @ 14:50 |
Dat maakt in wezen niet uit. De grote nadelen hier komen voor een groot deel door onnodige veranderingen in een perfect systeem. | |
Bassiiej | donderdag 20 december 2012 @ 15:03 |
Precies! De Franse en Duitse treinen zijn perfect maar de NS wilde graag pronken met een eigen trein. Waarom zo graag jezelf willen onderscheiden terwijl die treinen zichzelf al bewezen hebben? En dan ook nog eens die trein laten bouwen bij een bedrijf dat al stond aangeschreven als niet heel betrouwbaar. Goedkoop is duurkoop in dit geval helaas. | |
Dvm86 | donderdag 20 december 2012 @ 16:11 |
Bij de NS lopen echt een stel incompetente kloothommels rond die helaas al veel te lang falen. Tijd dat de overheid eens actie onderneemt, maar nee we rommelen lekker verder. Triest, zeker in deze tijd van economische malaise kun je dergelijke grappen niet gebruiken. | |
niels0 | donderdag 20 december 2012 @ 17:36 |
Wat er, hoop ik, gaat gebeuren is dat België een IC-trein tussen Roosendaal en Antwerpen gaat laten rijden die aansluit op de IC Vlissingen - A'dam CS. | |
WammesWaggel | donderdag 20 december 2012 @ 17:45 |
| |
Basp1 | donderdag 20 december 2012 @ 17:47 |
En wat was ook alweer de frequentie van de fyra, 1* per 2 uur of zo in tegenstelling tot de oude beneluxtrein die minstens 1* per uur reed. ![]() | |
Ferdo | donderdag 20 december 2012 @ 17:52 |
Of het zijn infiltranten uit de auto- of de oliewereld die de NS van binnenuit kapot willen maken, zodat we weer braaf met de auto gaan, in plaats van met de trein. ![]() | |
macca728 | donderdag 20 december 2012 @ 17:57 |
Of ze gunnen elkaar de opdrachten, waarbij ze wat geld (veel geld) onder tafel naar elkaar schuiven. | |
Aether | donderdag 20 december 2012 @ 18:02 |
Dit is een mix van treinen naar Breda en Brussel. Brussel rijdt 10/dag, Benelux was 16/dag. | |
trancethrust | donderdag 20 december 2012 @ 18:41 |
1+1=3. | |
spectrumanalyser | donderdag 20 december 2012 @ 18:46 |
stiekum hopen dat de beneluxtrein terugkomt. leuke trein, ookal was ie altijd bomvol. | |
kurk_droog | vrijdag 21 december 2012 @ 00:17 |
Gewoon hopen dat ze de problemen oplossen natuurlijk, buiten die problemen om ben ik persoonlijk wel blij met zo'n snelle trein. En over 15 jaar alweer nieuw materieel dus nog even uitzingen.. ![]() | |
Ulx | vrijdag 21 december 2012 @ 08:25 |
Patch lijkt te werken. | |
spectrumanalyser | vrijdag 21 december 2012 @ 09:47 |
de benelux mag terug komen naar mijn mening. in de achterste coupe kon je af en toe door het raam naar achteren kijken, uniek. tenminste, als je nog door het raam kon kijken door 't vuil ![]() [ Bericht 4% gewijzigd door spectrumanalyser op 21-12-2012 09:47:33 (correctie) ] | |
kurk_droog | vrijdag 21 december 2012 @ 11:57 |
Geen problemen meer? | |
Ulx | vrijdag 21 december 2012 @ 12:28 |
minder software storingen iig. | |
Aether | vrijdag 21 december 2012 @ 14:50 |
Sinds het weekend lijken er inderdaad minder problemen te zijn. | |
Aether | vrijdag 21 december 2012 @ 14:51 |
| |
Basp1 | vrijdag 21 december 2012 @ 15:01 |
Eigenlijk een bizar hoog bedrag 39 euro voor een enkeltje tussen brussel en amsterdam, dus een retour ben je 80 euro voor kwijt. Als je wilt vliegen en wat zoekt vlieg je vaak tussen amsterdam en milaan / birmingham (vage keuzes, maar mijn ervaring de laatste tijd) ook voor deze prijs maar verplaats je je veel meer kilometers. | |
Ulx | vrijdag 21 december 2012 @ 15:11 |
ik zou er trouwens voor tekenen als zo'n verbeterslag zo snel bij reguliere ict projecten kon. | |
Aether | vrijdag 21 december 2012 @ 15:15 |
In ieder geval gelijk aan de Beneluxprijzen. Weekendretours waren goedkoper, maar die zijn met de Fyra verdwenen. ![]() | |
HiZ | dinsdag 25 december 2012 @ 02:41 |
Heb zo het idee dat rails leggen wat te maken heeft met het verschil. | |
Red_85 | dinsdag 25 december 2012 @ 12:29 |
Rotterdam - Antwerpen serieus 35 euro? Schandalig zeg. Da's echt geen concurrent voor de auto meer. Misschien is dat ding wel sneller, maar je mist complete vrijheid en betrouwbaarheid. Viamichelin.com http://www.viamichelin.co(...)stance=mi&devise=1.0|EUR&indemnite=&carbCost=1.6&autoConso=6.8&villeConso=6&routeConso=5.6 12 tot 14 euro aan benzine en doe daar nog eens 100km aan afschrijving en onderhoudskosten bij.. 17.50 euro, max? Bizar. | |
niels0 | dinsdag 25 december 2012 @ 12:29 |
Bron Leve de vooruitgang! ![]() Het lijkt me trouwens dat de Beneluxlijn met gemak winstgevend te exploiteren is. Dat ding zat altijd vol. Paar wagons erbij en iedereen kan comfortabel zitten. Ik heb berekend dat ik met 125miljoen euro aan materieel kan beginnen. De luxe, deense IC3 in sets van 3 elk uur, 400 zitplaatsen. Even een lening (of een fonds in de vorm van een cooperatie van reizigers) en een vergunning (oeps) regelen danmaar. | |
niels0 | dinsdag 25 december 2012 @ 12:33 |
Met belgische en nederlandse kortingskaart betaal ik 16,60 euro op de route R'dam - Oostende. Tot voor kort kon ik hiermee de Beneluxlijn nemen. | |
Red_85 | dinsdag 25 december 2012 @ 12:33 |
Ik denk dat ze ooit wel eens achter komen. Met deze instelling blijven die treinen leeg. Ondanks dat ze er alles aan doen om de keuze te beperken of je nu vooruit of achteruit wil reizen, in de fyra. Edit: Dit versterkt alleen maar mijn vermoeden. Zodra je kunt, laat ze barsten. | |
niels0 | dinsdag 25 december 2012 @ 12:38 |
Het is nog erger. NS-kortingskaart (40% korting na 9 uur en het gehele weekend) is niet meer verkrijgbaar. Alleen als je 'em al had kun je 'em verlengen. Voor zolang het duurt. We worden gewoon gigantisch genomen door de NS en dus ook de staat. | |
Red_85 | dinsdag 25 december 2012 @ 12:46 |
Het lijkt erop alsof ze helemaal dus geen reizigers willen hebben in die treinen. | |
Ulx | dinsdag 25 december 2012 @ 12:53 |
Dat is al jaren het beleid van de NS. In zo'n beetje elk land kun je aan boord bij de conducteur een kaartje halen, van klasse wisselen, etc. In Nederland krijg je gelijk een boete. Op het perron wachten met je kaartje en op het laatste moment, als je ziet dat de tweede klasse afgeladen vol is, een eerste klasse doen kan niet want je moet bij de ingang (!) van het station inchecken. Dus trappen af, hal door, kaartje wijzigen, weer terug etc. Intussen is je trein al weer weg. Heb je een papieren trajectabo en je moet ergens overstappen en voor dat stuk moet je je chipkaart gebruiken idem. Ik begrijp dat ze die passagiers maar lastig vnden in hun mooie treinen, maar ze overdrijven het tegenwoordig wel. | |
Erasmo | dinsdag 25 december 2012 @ 13:01 |
Tijdje terug was er een prachtige column op Radio1 die het allemaal perfect samenvat ![]() http://www.radio1.nl/items/68057-column-van-justus-van-oel | |
Red_85 | dinsdag 25 december 2012 @ 13:10 |
Wat hij overigens doet, daar doet een setje ambtenaren 3 jaar over wanneer er ooit een onderzoek komt. | |
Red_85 | dinsdag 25 december 2012 @ 13:13 |
Maar de ns is speciaal he, vinden ze zelf. Dan mag je alles anders doen dan anderen die bewezen hebben dat iets werkt. Dan hoef je geen bewezen businessmodellen te kopiëren, maar dan wil je het wiel en het vuur zelf weer uitvinden. Maar als het dan fout gaat zijn ze Nooit Schuldig. | |
Ulx | dinsdag 25 december 2012 @ 13:38 |
Ik vind dat ze voornamelijk altijd heel moeilijk doen. Neem nou zoiets simpels als het kopen van een OV Jaarkaart voor heel nederland. Ga naar de site klik op OV Jaarkaart kopen PDF Formulier gaat open. Vul Formulier in Print Formulier Uit Stuur naar de NS Ingangsdatum is na vijf (5) ! weken. Krijg je in de tussentijd een papieren variant die tijdelijk geldig is? Nee. Koop maar losse kaartjes. Of een maandkaart. En losse kaartjes. Ik ben freelancer, als ze dit soort dingen gewoon simpel zouden maken had ik allang zo'n kaart gehad, maar ze blijven het hun klanten op een of andere manier zo vreselijk moeilijk maken. Volgens mij verlangen ze nog terug naar de tijd dat het drie maanden kostte een telefoon aan te laten sluiten. | |
Aether | dinsdag 25 december 2012 @ 14:01 |
Dit zijn de hoogste tarieven (die zijn om te boeken en te annuleren). Laagste tarief is ¤20. | |
Aether | dinsdag 25 december 2012 @ 14:03 |
Plus dat NL een hoog tarief per km HSL rekent: Frankrijk ¤19/km, België ¤30/km en in Nederland ¤130/km. Dat is nog mogelijk met overstap in Roosendaal, maar optimaal is het niet. | |
niels0 | dinsdag 25 december 2012 @ 14:21 |
Weet ik. Laatst nog gedaan en morgen weer. Wel een lange reis, jammer dan, geen Fyra voor mij ![]() R'dam lombardijen --stoptrein-- Dordrecht --IC-- Roosendaal --stoptrein-- (Essen --IC--) Antwerpen --IC-- Oostende. | |
HiZ | woensdag 26 december 2012 @ 00:51 |
Wat ik me ook afvraag is of parkeren in Antwerpen gratis is. | |
niels0 | woensdag 26 december 2012 @ 01:26 |
In Essen (Net over de grens bij Roosendaal) is het gratis. Koop daar een Rail Pass voor 76euro dan heb je 10 ritten tussen elk belgisch station. 1 jaar geldig. Moet je in Antwerpen zijn? enkeltje Essen - Antwerpen CS is 4,40euro Antwerpen is niet bepaald auto-vriendelijk. | |
Red_85 | woensdag 26 december 2012 @ 12:12 |
En hoe komt de gewone reiziger, die op een ochtend besluit de fyra te nemen ipv de auto, aan dat tarief? (Bewuste vergelijking met de auto, waarbij je in de ochtend kunt beslissen wat je die dag gaat doen) | |
Red_85 | woensdag 26 december 2012 @ 12:14 |
2x 4.40 overbrugt het verschil nog steeds niet van 17.50 naar 39 euro. | |
Kentekenplaat | woensdag 26 december 2012 @ 14:17 |
Gelukkig heeft Antwerpen ook P+R terreinen. Afslag Kleine Bareel zit bijvoorbeeld eentje. Dan kun je met de tram naar het centrum. ![]() | |
HiZ | woensdag 26 december 2012 @ 16:11 |
Met het hop-on tarief ? | |
Red_85 | woensdag 26 december 2012 @ 17:04 |
Die ja. | |
HetKlusKonijn | donderdag 27 december 2012 @ 13:42 |
De pest is dat de gemiddelde trein nog altijd bommetje-vol zit (zeker in de spits, leuk hoor dat veevervoer Utrecht-Amsterdam ![]() Ik zat een tijdje geleden weer eens in de boemel Den Bosch-Tilburg. Er waren al een stuk of wat treintjes uitgevallen, dus het was weer het bekende haringen-in-een-ton gedoe (want natuurlijk maar een treinstelletje). Een pientere oudere dame die gelukkig nog een zitplekje op het balkon kreeg aangeboden van een vriendelijke medereiziger drukte het fraai uit: "Iedere keer als ik tegenwoordig weer eens in de trein zit krijg ik het idee dat ik weer op weg ben naar Kamp Vught!" | |
nikk | donderdag 27 december 2012 @ 13:45 |
Als je zo slecht kan relativeren en bij tegenslagen zo reageert dan verdien je m.i. ook een nekschot of de gaskamer. Wat dat betreft is de wereld een stuk beter af zonder dit soort kankeraars. | |
HetKlusKonijn | donderdag 27 december 2012 @ 13:46 |
Die dame was Joods. Overduidelijk had ze het zelf meegemaakt. Dit heet 'zwarte humor'. ![]() | |
nikk | donderdag 27 december 2012 @ 13:49 |
Dat is net de enige uitzonderingssituatie. | |
Basp1 | donderdag 27 december 2012 @ 13:51 |
Net zoals de wereld nog veel beter af zou zijn met semigepivatiseerde zooi die wel doorheeft dat ze er voor de klant moeten zijn ipv voor hun eigen gewin. Maar helaas is dat een utpoie zoals we uitvergroot zien worden bij dit project. Dat de klant gewoon als melkkoe gezien wordt en maar moet slikken dat hij of veel langer onderweg is voor een schappelijke prijs of de hoofdprijs moet betalen omdat bestuurders een kleine tijdswinst behaald hebben met een prestige project. | |
nikk | donderdag 27 december 2012 @ 13:53 |
Want de burger is bij overheidsdiensten beter af wil je zeggen? De burger uitmelken, dat doet de overheid nooit! | |
Basp1 | donderdag 27 december 2012 @ 14:03 |
Bij sommige overheidsdiensten ben je als burger een stuk beter af als met deze zo'n halfbakken oplossing van semi monopolisten te willen privatiseren. En dan nog meegaan ook als overheid als deze aanbesteders later hun keutel intrekken dat ze eigenlijk te hoog hadden ingezet en het nooit het rendabel blijken te kunnen exploiteren. Terwijl branson gewoon ook ooit een bod had gedaan, de overheid had op dat moment gewoon aan die aanbesteders daarna moeten zeggen pech gehad dan gaat deze concessie naar de volgende, jullie als NS+KLM+NMBS hebben gewoon gefaald hierin. | |
nikk | donderdag 27 december 2012 @ 14:25 |
Ach, kankeren op de NS is een volkssport. Eerlijk gezegd vind ik de NS het uitstekend doen (op de Fyra na dan). | |
Jareth | donderdag 27 december 2012 @ 14:39 |
Die trein reed tenminste (helaas ![]() ![]() | |
Basp1 | donderdag 27 december 2012 @ 14:44 |
De invoering van de ov-chipkaart (samenwerkingen tussen NS en andere vervoerders) was en is ook nog steeds niet om over naar huis te schrijven. Pas per begin van dit jaar kun je tussen verschillende treinvervoerders overstappen zonder dat je 2* opstaptarief betaald. Of je nu nog korting krijg met je NS kortingskaart bij andere vervoerders is mij (als toch best wel veel treinend persoon) nog steeds niet duidelijk, op de papieren kaartjes in ieder geval nog wel. Maar waarschijnlijk dus niet meer op je chip trein reizen. Om het nog maar niet te hebben over de flinke verschaling van de kortingskaart voor nieuwe klanten. | |
macca728 | donderdag 27 december 2012 @ 14:49 |
Nee je krijgt alleen bij NS korting en vanaf maart 2013 moet je daarvoor in en uitchecken. Een hele hoop papieren kaartjes gaan volgend jaar ook verdwijnen. | |
macca728 | donderdag 27 december 2012 @ 14:51 |
Toen de overheid de baas was over post, trein etc etc was het allemaal veel beter geregeld ja. Nu moet je maar afwachten. Of ben je het daar niet mee eens ? | |
nikk | donderdag 27 december 2012 @ 14:58 |
Het was met de treinen juist beroerder gesteld... Wat de post betreft heb je helemaal gelijk. Dat is nu ronduit kut. Maar daar betaal je ook naar. | |
Basp1 | donderdag 27 december 2012 @ 14:59 |
Dus dan zou ik als burger ook nog voor veolia en voor sysntus een aparte kortingskaart moeten gaan aanschaffen, nog bizarder ik kijk op de veolia site en blijkbaar heeft men zelfs per provincie kortingskaarten voor limburg moet je iets anders aanschaffen als voor brabant. Wat een feest toch die ovchipkaart die het voornamelijk voor de vervoerders makkelijker maakt om de reiziger meer uit te melken. ![]() | |
Basp1 | donderdag 27 december 2012 @ 15:01 |
Dat kunnen we niet bewijzen. De statistiek die men erop nahoudt om de betrouwbaarheid te meten zijn nogal discutabel. | |
macca728 | donderdag 27 december 2012 @ 15:01 |
Ja we zijn terug in 1900 toen we voor elke reis een apart kaartje nodig hadden, enkele reis en voor elke vervoerder apart kaartje. | |
macca728 | donderdag 27 december 2012 @ 15:03 |
Trein was 20 jaar geleden veel beter voor mijn gevoel. Vertragingen wordn niet meer gemeten als het binnen 5 min is, maar dan mis je evenwel je overstap. Niet te praten over de Fyra. Terwijl je nu ook geen intercity's meer heb bijna, ja we noemen de sneltreinen nu intercity's.... | |
Aether | donderdag 27 december 2012 @ 15:03 |
Je bedoelt de oude kortingskaart? Want de nieuwere zijn geldig bij alle vervoerders. | |
macca728 | donderdag 27 december 2012 @ 15:07 |
Is dat zo ? En de oude niet ? Oh pas veranderd, maar de oude niet ?? | |
Aether | donderdag 27 december 2012 @ 15:08 |
Ja, de OV-chipkaart zou dat allemaal eenvoudiger gaan maken. Het omgekeerde is echter het geval. Vanaf 1 januari gaat bijvoorbeeld Connexxion regioabonnementen verkopen (handig als je in Noord- en Zuid-Holland reist, dan moet je twee abonnementen kopen). | |
Aether | donderdag 27 december 2012 @ 15:09 |
De kortingskaart die na 9 uur de hele dag geldig is niet IIRC maar overige wel. | |
macca728 | donderdag 27 december 2012 @ 15:10 |
Oh ook raar. Gelukkig reis ik nooit met andere vervoerder. | |
nikk | donderdag 27 december 2012 @ 15:11 |
Voor je gevoel. De cijfers wijzen toch anders uit, maar die vind je ontbetrouwbaar. Daarnaast is het spoorgebruik explosief gegroeid. | |
macca728 | donderdag 27 december 2012 @ 15:13 |
Ik vind ze niet onbetrouwbaar maar vertragingen minder dan 5 min tellen niet mee en als er een aangepaste dienstregeling is tellen vertragingen/uitgevallen treinen ook niet mee. Nou corrigeer die oude cijfers hier ook mee en dan kan je vergelijken. Verder moet je veel vaker overstappen en wat ik zei stoppen intercity's overal. op Schiedam en Delft bv, terwijl ze eerst van Rotterdam naar Den Haag reden zonder stop. En sprinters staan vaak 8-10 stil bij een groot station, omdat de reistijd erg ruim wordt genomen, om vertragingen op te vangen. | |
nikk | donderdag 27 december 2012 @ 15:20 |
Los van de vergelijking kan ik me de oude situatie nog goed herinneren. De notie dat vroeger alles beter was is meestel kul. Naar mijn mening gaat dat ook op voor de NS. Kijktip, de verantwoordelijke minister (destijds) hierover: http://programma.vpro.nl/(...)om---de-piraten.html | |
Basp1 | donderdag 27 december 2012 @ 15:27 |
Net zoals het aantal sporen ook explosief gegroeit is, en dat er meer goederenvervoer plaatsvind daar hoef ik als reiziger toch geen last van te hebben, maar vaak genoeg wordt er toch nog net even een goederentrein voor de intercity gezet zodat deze weer 5 minuten vertraging oploopt. Blijkbaar kan men niet plannen of is het nog steeds goedkoper om ook overdag het spoor maximaal te vullen terwijl er in de nachturen een overschot op capaciteit zit en men dan juist de goederen zou kunnen vervoeren. | |
nikk | donderdag 27 december 2012 @ 15:38 |
Ongetwijfeld. Maar dat maakt de NS niet in zijn geheel kut of een slechte dienst. | |
Basp1 | donderdag 27 december 2012 @ 15:44 |
De NS in zijn geheel niet maar alle kleine losse dingen waar je als ov-reiziger mee geconfronteerd wordt daarvan wordt je niet vrolijk. Ik ben bijvoorbeeld heel blij met de geld terug bij vertragingen regeling van de NS maar de overheid had dan wel moeten bedingen dat dit voor elke spoorvervoerder geldt en voor de gehele reis die een consument maakt. Dus niet het kunnen verschuilen achter elkaar. Verder had men die geld terug regeling ook al zo moeten maken dat het geheel digitaal afgehandeld zou moeten kunnen worden ipv nog op de post te moeten doen en een papieren ding bij een loket af te moeten halen. | |
Synthercell | donderdag 27 december 2012 @ 15:45 |
Prorail en Rover zijn de vervangers voor de NS. Alleen de NS had problemen met bladeren op de rails. Door de NS aan te vallen en te verzwakken worden Prorail en Rover sterker (Prorail gaat nieuwe stations bouwen, niet meer de NS, men is een monopolie aan het opbouwen, macht versterken) Bijna alle bekende en grote bedrijven zijn over de afgelopen twintig jaar gesloopt, uitverkocht, gefuseert, omgevormt, DAF, Philips, NS, hoogovens IJmuiden, KLM, Fokker. Na val Berlijnse muur kwam de 'wind of change' (zelfde ideologie gebruikt Obama, change, het is revolutionaire verandering, dus in nadeel vrijheid volk) Fyra, sprinters zonder toiletten, bevroren wissels, bladeren op de rails, allemaal op de NS gericht, allemaal faal dingen, erg opvallend veel, allemaal in een paar jar achter elkaar. Dit alles zorgt weer voor voer voor de politiek en daarmee kan men weer de burger zijn/haar stem in handen krijgen, want die wil een oplossing (krijg je nooit via met deze politiek) Vooruitstrevend, innovatie, verbetering, bestaat niet meer, alles is de omgekeerde wereld geworden. | |
nikk | donderdag 27 december 2012 @ 15:51 |
Gast. WTF heb jij het over. | |
macca728 | donderdag 27 december 2012 @ 15:53 |
En dan vergeet je uit te checken bij de NS moet je weer bellen. Had ook online gekund. | |
Q. | donderdag 27 december 2012 @ 15:55 |
Blijf eens van die oranje pilletjes af. ![]() | |
Red_85 | donderdag 27 december 2012 @ 16:27 |
Het nare is dat zij het waarschijnlijk werkelijk heeft meegemaakt en als ik die vergelijking maak, ik nare blikken krijg. | |
Red_85 | donderdag 27 december 2012 @ 16:29 |
![]() Werknemer van zeker? Kom anders even een weekje met me meereizen van huis naar werk. | |
#ANONIEM | donderdag 27 december 2012 @ 16:38 |
Ga anders eens in een ander land (een van onze buurlanden bijvoorbeeld) een weekje forensen per trein. Grote kans dat je met hangende pootjes terugkomt, is het niet wegens nog slechtere punctualiteit en lagere frequenties, dan wel wegens extreem hoge tarieven. ![]() Natuurlijk kan het altijd beter en kan en moet het gezegd worden hoe. Maar over het geheel genomen doet NS het heus niet slecht. | |
nikk | donderdag 27 december 2012 @ 16:38 |
Nope. Verre van zelfs. | |
Red_85 | donderdag 27 december 2012 @ 16:43 |
Dat ze het misschien beter doen dan landen naast ons, wil nog niet zeggen dat ze het goed doen. Het gaat al fout omdat ze zichzelf centraal zetten en niet de reiziger. Daarbij beloven ze zaken die ze niet waar kunnen maken (de dienstregeling) en gaan ze absoluut onfatsoenlijk om met klanten. Gaat er iets fout, jaar na jaar, zijn ze zelf niet schuldig. Dat is nog maar een topje van de ijsberg. Echt, kom eens een weekje meerijden op het traject waar ik zit. Je piept wel anders. | |
Red_85 | donderdag 27 december 2012 @ 16:44 |
Zit je wel eens in de trein? | |
#ANONIEM | donderdag 27 december 2012 @ 16:47 |
Jawel. Je moet realistisch blijven in je verwachtingen en niet zeiken over iets wat toch niet (veel) beter kan zonder op andere vlakken (prijs van treinkaartjes!) grote concessies te moeten doen. Het is een beetje hetzelfde als steen en been klagen dat een huismerkproduct niet net zo lekker is als het twee keer zo dure A-merk. | |
Basp1 | donderdag 27 december 2012 @ 16:50 |
Maar als het huismerk altijd goed was en men vervangt het huismerk door een inferieur C kwaliteit merk (de stoptreinen tussen NL en belgie) , en je kunt alleen nog maar voor een 2* zo duur super A (zogenaamd) kwaliteits ding kiezen (fyra) is het geen echt keuze meer wat de NS voor de consument over laat. | |
#ANONIEM | donderdag 27 december 2012 @ 16:50 |
Jajaja, ik had het niet over de Fyra hè, maar over de NS in het algemeen. | |
nikk | donderdag 27 december 2012 @ 16:52 |
Met enige regelmaat. Ik moet zeggen dat het voor 90 procent korte ritten zijn. Van Den Haag naar Leiden of Rotterdam. En met enige regelmaat naar Amsterdam. En soms andere ritten. Had ik anders niets over de NS mogen zeggen? | |
Basp1 | donderdag 27 december 2012 @ 16:53 |
Aangezien de fyra ook een onderdeeltje van de NS is hoort dit er voor mij wel bij. We kunnen wel alles algemeen bekijken en tot de conclusie komen dat de NS eigenlijk een perfecte organisatie is, maar dat is natuurlijk niet het geval zolang men nog zulke vreemde acties ten opzichte van hun consumenten uit aan het halen is. | |
Red_85 | donderdag 27 december 2012 @ 16:57 |
Ik ben realistisch, ns kan beter. Zonder teveel te doen aan de prijs. Alleen ontbreekt het aan wil, realisme, inzicht en centraal zetten van de reiziger bij ze. [ Bericht 3% gewijzigd door Red_85 op 27-12-2012 17:04:01 ] | |
Aether | donderdag 27 december 2012 @ 17:36 |
Intussen in China: 2298 km in 8 uur à $140. | |
Cherna | donderdag 27 december 2012 @ 17:37 |
Alleen word er vaak in de nachtelijke uren aan het spoor gewerkt. | |
Red_85 | donderdag 27 december 2012 @ 19:22 |
Overal tegelijkertijd? Serieus? Waarom zijn er dan nog zoveel wisselstoringen? | |
niels0 | donderdag 27 december 2012 @ 20:56 |
Ik stond te wachten op R'dam Lombardijen. Komt die Fyra langs, compleet leeg! Ja, dat vind ik leuk. | |
niels0 | donderdag 27 december 2012 @ 21:01 |
De IC van A'dam naar Vlissingen via Roosendaal daarentegen, afgekegd (is dit NLs?). Reizigers voorkomen in een Fyra te zitten. |